Tips & Tricks pentru consum mic !, sa minimazam consumul
![]() ![]() ![]() |
Tips & Tricks pentru consum mic !, sa minimazam consumul
dariusz |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 13 February 07 From: baia-mare ![]() |
|
||
--------------------
dacia
supernova
2002 europa
- mm 13 ral membru cooperant
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#32
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Teoretic dăunează, nimeni nu recomandă mersul pe liber, iar cu economia zici greșit dacă te referi la SN...SN e mai economică în frână de motor decât pe liber.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
thedragon |
![]()
Post
#33
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
dar dc poate dauna mersul la liber ? imi pare rau dar nu gasesc nimic care sa ateste acest lucru ? poate cineva sa imi explice si mie
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
diferenta de turatie intre cei doi arbori din cutia de viteze: unul are turatia data prin diferential de catre roti iar celalalt are turatia de la motor-relanti-aprox 750 rpm.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
thedragon |
![]()
Post
#35
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
imi pare rau dar tot nu am inteles dc ii rau pentru Cv
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
hadul |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru ....??? cred ca da !? Group: Members Posts: 87 Joined: 23 February 07 From: IF ![]() |
concluzie: frana de motor e mai economica si mai putin daunatoare ( sau deloc daca e aplicata corect) decat mersul "pe liber".
in plus - si off topic - franare e mai sigura pe gheata, zapada, piatra cubica uda s-a lamurit |
--------------------
dacia logan
laureatul-1.5dci-2007 /
renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/
- IF-xx-xxx [URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
|
|
router |
![]()
Post
#37
|
![]() Recalcitrant Group: Members Posts: 790 Joined: 13 January 06 ![]() |
eu nu cred ca dauneaza mersul la liber
Ganditi-va atunci cand avem 80 spre exemplu, suntem intra 4-a si schimbam a 5-a si nu schimb foarte rapid si astept 1-2 secunde sau alta schimbare ca exemplu daca cumulezi timpul acela pe intreaga perioada de viata a masinii iti da ceva timp de mers la liber. Plus ca eu am mers cu ultima masina 73.000 de km (tot 1.4 renault) si am practicat mersul la liber la greu (90% din timp am condus in oras) si motorul mergea perfect. Nu cred ca dauneaza cumva |
--------------------
Fost Supernovist
Actualmente fan Gillette Mach 3
2007
- B-81-XXX Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#38
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
s-a mai discutat si rasdiscutat, scrie in carti... mersul pe liber dauneaza cv... e ceva legat de sincroane, viteza de rotatie a arborilor, chiar si ungerea ajunge in unele momente sa fie deficitara (da, in cv!). nu e vorba de daune motorului, dauneaza cutiei de viteze!
si in frana de motor da, consumul e cat se poate de aproape de 0, calculat "la suta" ajunge undeva la 150gr/100km in frana de motor la logan 1.4 (daca bine retin) caut si postez detalii Edit: intrebare de baraj: la relanti cat consuma motoarele voastre?! This post has been edited by tgg2k: 11 Apr 2007, 15:24 |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#39
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La ralanti între 0.8 și 2 litri pe oră, cu aproximație, variând în funcție de generația motorului...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#40
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
O dacie 1300, 1310, sau nova din cate stiu consuma 1 litru pe ora, cu aproximatie, bineinteles.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Flo_07 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 13 April 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(hadul @ 11 Apr 2007, 14:47) concluzie: frana de motor e mai economica si mai putin daunatoare ( sau deloc daca e aplicata corect) decat mersul "pe liber". in plus - si off topic - franare e mai sigura pe gheata, zapada, piatra cubica uda s-a lamurit Acum cu noua dacie nu stiu cum este, insa la cea veche (1990 - 1310 berlina) preferam sa folosesc in toate cazurile (mai putin cele care erau necesare din punct de vedere siguranta) franele sau mersul in liber decat frana de motor. Discul de abreiaj costa mult mai mult decat ai putea sa economisesti prin consum + pretul placutelor de frana. Dar asta este doar parerea mea cu 2 ani de soferie care nu se pricepe la nimic de fapt... ![]() |
--------------------
Logan
Prestige 1.6 16v
2007 - GRICO
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#42
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce treaba are discul de ambreiaj aici???
În frână de motor discul de ambreiaj e solicitat mult mai puțin decât la o accelerare moderată să zicem...Și oricum nu se freacă nimic acolo, că doar nu ții piciorul pe pedală... ![]() Întradevăr, economie de benzină nu puteai face, la acea berlină pe carburație, fără îmbunătățiri ulterioare... This post has been edited by Catalin Marinarul: 13 Apr 2007, 19:17 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#43
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Eu folosesc frana de motor la fiecare franare, indiferent de viteza si consumul e perfect din toate punctele de vedere...
@Flo_07, incearca sa cobori o panta fara frana de motor, iar apoi cu frana de motor, de curiozitate doar... |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
o nelamurire am:frana de motor..in ce fel actioneaza asupra motorului?si ii poate provoca daune in timp?efectele negative ceva?...
ps:la diesel frana de motor e mai eficienta ca la benzina nu?am constatat la un prieten... LE:de cand am vazut la prietenu meu si dacia franeaza frumos in frana de motor dar doar reduce viteza...la diesel o si opreste...dar si la dacie sa folosesti frana de motor cu frana de picior e foarte frumoasa franarea mai alea cand ai viteza mai mare... This post has been edited by papamuntz991: 13 Apr 2007, 23:02 |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#45
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Asta cu frâna de motor se învață la școala de șoferi...
Încearcă să cauți pe forum, găsești în alte topicuri tot ce vrei să știi despre... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#46
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Daca ti se pare ineficienta frana de motor, retrogradeaza o treapta, spre exemplu ai 40 km/h, incearca o frana de motor cu treapta a 2a, sau la 30km/h cu treapta 1.
Normal ca nu te opresti de tot in frana de motor, cand ajungi in jurul turatiei de relantiu nu mai esti in frana de motor, un lucru de stiut e ca in treptele superioare motorul nu are suficienta putere si se va opri, insa nu si in treptele inferioare. Daca si asa frana de motor este ineficienta, o posibila cauza ar fi compresia slaba din cilindrii. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
vladrehau |
![]()
Post
#47
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
QUOTE(hadul @ 9 Apr 2007, 10:45) DA ! vreau sfaturi! pentru mine, poate pentru altii... eu, sicer sa fiu, sunt multumit de consumul meu, ( 4.2 afara - 90-110km/h si 6.4 bucuresti -berceni pipera zilnic ora 8 dus ora 18 intors). se poate si mai bine ?????? daca da , vreau sa stiu cum unii dintre noi au fixul cailor putere, de unde sa mai scoata 1 -2 caluti , asa am eu fixul consumului ! si, repet, fara a afecta in vreun fel masina, siguranta traficului, sau buzunarul meu (puncte, amenzi ) Cristos a'nviat dragii mei numai de bine ! se poate si mai bine 2,5 % |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
pey recordul mondial stiu ca a fost stabilit de un tip cu un Audi A2...pe o distanta mare...si consum de aprox 2.3 %...asa imi aduc aminte...dar oricum orice masina diesel...la viteza de croaziera are consum 3.5%...testat la mai multe masini...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
livium |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 23 April 07 From: Suceava ![]() |
Salut.
Asta e primul meu post pe acest forum. Deocamdata am un Cielo, dar, in curand voi avea si un Logan Ambition. Intrebarea mea este urmatoarea: cam la ce turatie e bine sa schimb viteza, pentru a avea un consum cat mai mic. De exmplu, la Cielo pe la 2500-3000 rpm. Nu ma intereseaza sa fac raliu cu masina, vreau doar sa stiu cam ce regim de turatii ii place ei. Va multumesc. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI 2007
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
2500-3000 rpm e perfect pt un consum mic
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Acum referitor la viteza arborelui primar si secundar. Daca ambii ar avea aceeasi viteza care ar mai fi faza cu demultiplicarea?
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
hash |
![]()
Post
#52
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
@vladrehau: Se poate merge si cu 0.0 l% ; consumul instant poate fi oricat. Drumul dicteaza.
|
--------------------
-
-
-
|
|
hadul |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru ....??? cred ca da !? Group: Members Posts: 87 Joined: 23 February 07 From: IF ![]() |
QUOTE(hash @ 24 Apr 2007, 10:55) rehau nu are consum instant ! pe modele noi dci e4 (2006- oct - 2007) nu mai exista consum instant este, cel mult, un consum mediu, resetat in mers, si apoi mers la consum .... "poate e la vale", mi-am zis initial ... dar cam greu de gasit o vale sa cobori 3 minute juma... e o jmecherie la mijloc ![]() altfel consumul afisat nu s-ar schimba asa des ! repet, e vb de consum mediu rehau ... nu asta era ideea ...sa ne dam mari cu consumul! ideea era sa gasim modalitati sa consumam mai putin ! zi-ne si noua cum faci ! This post has been edited by hadul: 24 Apr 2007, 20:58 |
--------------------
dacia logan
laureatul-1.5dci-2007 /
renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/
- IF-xx-xxx [URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
|
|
borkanel |
![]()
Post
#54
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
pai si in frana de motor cand ai 1200-1300 rpm, ca si cum masina ar merge subturat, (vibreaza un pic) nu e rau pentru planetare?
|
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
ionutctn |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa intervin si eu: intr-o emisiune la PROTV despre masini PROMOTOR era vorba de niste recomandari pentru reducerea consumului date de batranelul acesta. Una dintre ele era, si vad ca nu a fost mentionata pana acum in cadrul topicului, cum ca atunci cand stai la semafor la culoarea rosie sa opresti motorul. Bineinteles asta daca nu te situezi in primul rand de masini.
Nu sunt de acord cu aceasta masura si sa va spun si de ce: dupa cate stiu eu pornirea si oprirea motorului consuma mai mult carburant decat statul la ralanti, asta in caz de nu stai vreo 3-4 min pe loc cronometrate. Si trecand peste asta, sa presupunem intr-adevar ca se face o economie de carburant prin oprirea motorului la semafor dar prin acest procedeu se utilizeaza si implicit uzeaza excesiv demarorul si electromotorul a caror reparatie mai devreme si la intervale mai dese costa cu siguranta mai mult decat asa-zisa economie de carburant obtinuta. This post has been edited by ionutctn: 26 Apr 2007, 13:58 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
silviu_79 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 1.252 Joined: 27 June 06 ![]() |
ceea ce multa lume nu a inteles este urmatoarea chestie: mosulica ala nu ne invata sa mergem economic ci sa consumam mai putin carburant. eu nu consider asta ca fiind un condus economic, economisti carburant si strici piese; economia e pe moment la carburant dar daca nu ai o masina cat de cat fiabila sau ai una veche se mai strica una alta si pierzi pe partea cealalta. ceea ce face mosul ala este sa ne arate cat de putin poate consuma fabia sau nu stiu ce model de vw dar el nu face asta cu masina lui ci cu masini pe care i le da grupul vw ca sa-i faca publicitate ca de aia e platit de ei.
ar fi interesant sa stim ce masina personala are el si cum o conduce day by day. ![]() |
--------------------
mazda
3
2007 ...::zoom - zoom::...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Haideti ca-mi spun si eu parerea ca tot sunt considerat de prieteni un guru al consumului mic
![]() Eu aproape la fiecare franare retrogradez si folosesc frana de motor . De ce ? Pentur ca acel consum instantaneu este ZERO ( am bord de Logan si computer de bord ) pentur ca acea alimentare cu benzina comandata de ECU pur si simplu se taie , adica se comanda intreruperea alimentarii cu benzina . Apoi frana de motor in functied e treapa retrogradata ma aduce la viteza inferioara pe care o doresc fara sa mai folosesc frana . Am 47.000 km si nu am schimbat nici placutele si nici sabotii , iar in starea in care sunt ma vor duce peste 60.000 km . Ambreiajul merge bine ( inca ) , iar uzura lui nu este din cauza franei de motor , ci din cauza mersului sportiv si a calitatii mediocre a pieselor . Este bine ca , cutia sa fie mereu cuplata intr-o treapta ( cu exceptia stationarii ) si mai ales in curbe , unde se creeaza o diferenta mare intre turatia rotilor , in functie de in ce parte se efectueaza curba . E bine sa se treaca mereu prin toate treptele , pentru aranjarea sincroanelor , pentru frana de motor , pentru consumul redus , pentru ca vei fi mereu intr-o treapta de viteza gata sa reduci viteza sau sa o cresti si nu iti mai ia timp pe moment sa cuplezi / decuplezi o treapta . Majoritatea timpilor morti din condus se refera la timpii de conectare a unei trepte de viteza si nu a franare sau luarea deciziilor in condus . Alte sfaturi : faceti mereu ordine prin masina , portbagaj si chiar departamentul motor ( am vazut pe multi care isi tin chiloteii de la bunicu prin compartimentul motor , riscand ca intr-o anumita situatie sa zboare printre componentele in moscare si sa provoace un posibil dezastru sub capota . ) Toate piesele si bagajele se ancoreaza bine si va ganditi ce aveti nevoie . Greutatea in plus costa si la benzina , la demaraj , la stabilitate , la spatiu , la linistea deplasarii , la orice si daca aveti multe de carat aveti grija sa le ancorati cat mai bine si sa nu le dati ocazie sa zburde prin portbagaj cum vor . Eu daca vreau sa merg linistit si economic schimb treptepe pe la 2300 ture , avand destul cuplu sa accelerez incet catre orice viteza . La 60 km/h in treapta a5-a am 1.500 ture , motorul si masina nu trepideaza si incet pot accelera . La masina mea , treapta a 3-a este cea mai consumatoare , ajungand la 28% consum instantaneu , bineanteles la turatii pe la 4.500 - 5.000 ture si cam 110 km/h . Alte Tips%trick-uri : chip-tuning , admisie si evacuare sport si un mers decent va asigura un consum mai mic si oricand va ofera performante sporite la nevoie . Sfatul meu pentru cei cu Logan 1.4 ( ca am un prieten ) : nu mai subturati motorul degeaba ca nu rezolvati nimic ! Cititi unde aveti cuplul si putere maxima si ganditi-va ca acel motor a fost facut sa ajunga la acele turatii , dupa perioada de rodaj ! Motorul face zgomot ca de aia e motor si un zgomot de turatii inalte nu este un zgomot periculos , ci normal ! Alte sfaturi : nu mergeti cu geamurile deschise la viteze peste 60 km/h , incercati sa adaptati niste paravanturi si se vor rezolva cateva probleme ( zgomot , aerodinamica , aerisire , protectie ) . La 3 plinuri eu bag si un Injector Cleaner 2+2 ( cam 13 ron ) si nu am probleme cu injectoarele si evacuarea , fiind curata . Mersul subturat si benzina proasta duce la infundarea catalizatorului si scaderea performantelor motorului . Daca aveti de mers distante mici cu masina des , mai bine va ganditi de doua ori in loc sa folositi masina ca sa mergeti o statie de ex. . Catalizatorului si motorului ii ia mai mult timp sa ajunga sa functioneze in paramerii normali . ( sa urmariti cat timp iese condensul prin evacuare si atunci veti intelege ! ) |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#59
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Prin cenușa ce ajunge în catalizator, din cauza amestecului prea bogat ce intră în motor la un regim de subturare...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DragosP |
![]()
Post
#60
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
...și eventual a combustibilului nears care nu prea face bine ceramicii din catalizator.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 14:05 |