It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ulei pentru Logan 1.5 DCI, probleme cu uleiul

criscora
post 21 Apr 2008, 09:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 15 March 06




Am facut schimbul de ulei la 20000 km si am vazut ca au bagat in motor uleiul "Dacia Oil Plus PREMIUM 5W30", ulei conceput pentru motoare pe benzina cu sau fara catalizator iar motorul meu este diesel. Cei din service garanteaza ca nu e nici o problema... ca merge.... ca asa scrie in cartea tehnica. Sunt tare nelamurit de faptul ca la 10000 au pus un ulei conceput pentru motoare diesel... dar acum au bagat unul conceput pentru benzina. Poat acest lucru sa afecteze durata de viata a motorului? Ce ar trebui facut?

Am incercat si la VC dar inca nu am pimit nici un raspuns.



--------------------
Logan MCV 1.5 DCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulic'
post 21 Apr 2008, 10:13
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 28 January 07




Pentru dieselul de pe logan e recomandat 10W40, norma acea B4.Eu am bagat mereu elf turbodiesel 10W40, ulei conceput special pentru diesel cu injectie directa si norma acea B4.In 35000 de km nu am avut nicio problema.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5 dCI , 2006 - IF 90 ULI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
god
post 21 Apr 2008, 11:40
Post #3


wizard


Group: Members
Posts: 332
Joined: 15 November 04
From: Bucuresti




Momentan si eu am in ea tot Elf turbodiesel 10W40, dar la revizia de 30.000km as vrea sa trec pe Castrol(nu sunt 100 % convins ca merita deranjul dar mai prost ca Elf-ul clar nu este).
Ar fi trebuit sa-i tragi de urechi si sa nu-i lasi sa puna ce vor ei pentru ca pana la urma sunt banii tai, masina ta, si tot tu o sa fi cel care o sa scoata alti bani din buzunar in caz ca apar ceva probleme.


--------------------
Dacia Duster 1.5 dci 4X4 Laureate Iunie 2010
It's time to burn™
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
criscora
post 21 Apr 2008, 11:58
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 15 March 06




Problema e ca am dus masina acolo si am fost poftit in show-room... deci nu te prea lasa in Bistrita sa stai langa masina... deoarece mecanicii "stiu" ceea ce fac:) Am descoperit chestia cu uleiul doar cand am ajuns acasa si am aruncat o privire pe bidonul ramas in masina... deci nici gand sa aduca ei vorba despre asa ceva in momentul in care au schimbat uleiul.
Daca nu reusesc sa schimb la ei uleiul asta, adica sa puna ei un ulei pentru diesel ma duc la un mecanic de incredere si pun Castrol... mai am un logan dci care are 126.000 km si tot castrol am pus de cand am facut distributia la 60.000 km si nu am nici o problema cu el... merge ca uns.


--------------------
Logan MCV 1.5 DCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 26 Apr 2008, 10:13
Post #5


Baby on board


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Schimba de urgenta uleiul. Nu se poate pune ulei de benzina in diesel si nici invers. Dai rapid telefon la vocea clientului si faci scandal. Daca nu ar fi nicio problema nu s-ar mai face 2 tipuri de uleiuri, ci ar fi unul multicompatibil. Tu ai de uns niste lagare de tubina, care pe benzina nu exista. Astia sunt idioti facuti gramada. Arferea in diesel produce alti compusi chimici care nu apar la benzina. Iti recomand sa nu te pimbi prea mult cu uleiul asta, mia ales ca ai masina in garantie.

CEI DIN SERVICE SUNT VARZA si nu vor sa recunoasca ca au gresit de teama sa nu si-o ia in freza. Da un telefon is depune o reclamatie la V.C. sa vezi ce zic aia ca mor de curiozitate. Bai frate cati tampiti in lumea asta. Stiu un caz cand unei dacii la o revizie i s-a scos uleiul din CV si mecanicii au uitat sa ii bage altul. Au gasit bidoanele pline cand faceau curat si se mirau ce o fi cu ele. Dupa enspe telefoane date in disperare au gasit masina si au chemat-o de urgenta la serice "pentru completare" a ulei-ului din CV. Ca doar nu erau prosti sa recunoasca ca nu au pus ulei deloc. Daca ala isi gripa cutia ce faceau pe urma?


--------------------
Renault Megane 2007 Manager 1.5 DCI - BV03:-)
What we do in life echoes to eternity!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
criscora
post 26 Apr 2008, 10:40
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 15 March 06




La Vocea Clientului am depus o sesizare de luni... acestia mi-au recomandat sa schimb uleiul, i-au contactat pe mecanicii care au facut aceasta "ghidushie" dau inca nu au primit nici un raspuns.
Acuma o sa astept pana dupa sarbatori si daca nu se face nimic, ma duc sa pun eu un ulei bun la un mecanic de incredere... ca in astia de la Service Automobile Bistrita nu mai cred.


--------------------
Logan MCV 1.5 DCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 26 Apr 2008, 11:47
Post #7


Baby on board


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Nu fa treaba asta. Insista la ei si cere-le sa specifice in caietul de garantie ca au pus alt ulei, ca sa fii la adapost de orice problema. Ei recomanda ca sa nu pice de fraieri si sa recunoasca ca este OBLIGATORIU sa schimbi uleiul. Si noul ulei plus manopera ar trebui suportate de service. Recomand si o reclamatie la OPC. Stiu ca te-ai saturat dar poate mai patesti si altadata treaba asta, si daca cedezi acum ai sa o faci tot timpul. Te duci la seful de service si ii spui cum sta treaba, ii spui ce pretentii ai, adica inlocuire ulei+filtru de ulei pe banii lor + specificat in caietul de revizii ca a fost inlocuit uleiul la XXXX km si de ce, si tu esti multumit daca fac treaba asta. Daca nu o fac, le spui frums ca vei face sesizare la OPC si la DACIA (desi tie astia nu iti spun, ei vor face o ancheta interna si vor aplica sanciunile de rigoare). La inceput vor incerca sa te abureasca si sa iti prezinte situatia cat mai roz cadn de fapt ea este neagra. Specific romanesc. Si daca incearca sa faca pe indiferntii si sa zica du-te si fa reclamatie, sa stii ca e doar de fatada, dar dupa primul telefon al OPC te vor chema singuri sa iti rezolve problema. Amenda OPC este cu mult mai mare decat un shimb de ulei smile.gif e ca si cum la restaurant ai comandat fripura si ei iti aduc sandwich. Tine de foame dar nu e aceeasi treaba. Multa bafta.

PS: si cere sa fii de fata cand se schimba uleiul.


--------------------
Renault Megane 2007 Manager 1.5 DCI - BV03:-)
What we do in life echoes to eternity!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 26 Apr 2008, 16:37
Post #8


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




In carnetul de intretinere primit de mine, diesel de 65 cp din iunie 2006, 5w30 nici nu e trecut pentru diesel.

In principiu se poate folosi si in diesel un ulei care nu e facut special pentru diesel. Insa trebuie sa aiba, alaturi de clasificarile pentru benzina, si clasificarile pentru diesel ( B3 sau/si B4 de la ACEA si CF sau CD de la API). Nu cunosc ce clasificari are 5w30 Dacia Oil.

Cum ti-a spus Lord Hades si tinand cont ca ai un raspuns de la VC, sper ca mail si nu telefonic, cum ca ei recomanda schimbarea uleiului, mergi la service si stai pe capul lor pana ti-l schimba pe banii lor.
Cel mai bine sa asisti cand il schimba ca sa nu iti spuna ca l-au schimbat si de fapt nu.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbogdy
post 29 Apr 2008, 20:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 23 January 06




criscora
uitate pe bidon, daca-l mai ai, sper sa-l ai.
scrie ceva de genul:

API SL/CF, ACEA A3/B3/B4

Daca ai pe bidon indicativele CF si B3 sau B4 stai linistit, este un ulei care se preteaza si la motoarele Diesel. Daca nu are aceste indicative este strict pentru benzinare, dar eu sunt convins ca le are, altfel nu ti-l bagau baietii din service.

Eu am bagat 3 schimburi de ARAL Bluetronic care nu e dedicat strict pentru diesel si nici pentru benzinare.
Am observat ca se urmareste din ce in ce mai mult folosirea acestor uleiuri "mixte" daca pot zice asa, si pentru benzina si pentru diesel.

Ideea e sa aibe acele indicative de performanta CF si B3 sau B4 care sunt pentru diesel.

Astept raspuns!


--------------------
Dacia Logan 2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV - HD***** tot HD*****
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
criscora
post 29 Apr 2008, 20:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 15 March 06




Dacia Oil Plus Premium, SAE 5W30,

ACEA 2004: A5/B5
API SL/CF

Este B5, da nu B3 sau B4

acuma ma duc maine pe la service, ca cei de la VC au zis ca nu au primit inca nici un raspuns de la firma ce a facut service......


--------------------
Logan MCV 1.5 DCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Apr 2008, 21:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.838
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Off doamne, scrie undeva: Interzis a se folosi pe motoare cu aprindere prin comprimare (Diesel)?
Norma B5 e superioara celor prescriese, si sunt destul de sigur ca trebuie sa fie minim B3. CF e o norma de aditivare suficient de recenta. Poti sa reclami unde vrei si cui vrei, insa la orice verificare va rezulta ca uleiul respecta norma prescrisa de constructor.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 29 Apr 2008, 21:07
Post #12


ecufix.ro


Group: Members
Posts: 5.659
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai B5 e peste B4 smile.gif
Oricum Daciaoil e slabut.
In nici intr-un caz sa nu il lasi 15000 km.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 29 Apr 2008, 21:09
Post #13


Grup: Moderatori


Group: Members
Posts: 18.040
Joined: 19 April 05




Mi se pare ca A5 reduce si consumul de carburant cu cateva procente ...


--------------------
- - - - -
TOYOTA SPB15
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 29 Apr 2008, 21:10
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Touche! smile.gif

Treaba cu ulei special pt. diesel/benzina e mai mult marketing la nivelul motoarelor pt. autoturisme.
Mai multe detalii aici:
http://www.swri.org/4org/d08/Abstracts/SpecLube.pdf
http://www.infineum.com/information/gaseng2004.pdf


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbogdy
post 30 Apr 2008, 07:25
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 23 January 06




B5... ohohoooo
E mai mult decat bun!!!!

Eu pun Mobil 10w40 care e B3.

Lasa uleiul la locul lui si dai talpa.

Si remarca "Oricum Daciaoil e slabut." e cam exagerata.
Eu stiu ca este facut de Texaco. Cativa ani buni am folosit Texaco, care este un ulei de calitate.

Mult noroc!


--------------------
Dacia Logan 2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV - HD***** tot HD*****
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 30 Apr 2008, 07:43
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(cbogdy @ 29 Apr 2008, 21:28)
Ideea e sa aibe acele indicative de performanta CF si B3 sau B4 care sunt pentru diesel.


QUOTE(criscora @ 29 Apr 2008, 21:50)
Este B5, da nu B3 sau B4


QUOTE(einstein1984 @ 29 Apr 2008, 22:05)
  Norma B5 e superioara celor prescriese


QUOTE(cbogdy @ 30 Apr 2008, 08:25)
Lasa uleiul la locul lui si dai talpa.


Uite o sinteza cu concluzia atasata tongue.gif . Intr-adevar uleiul e ok, asa ca nu iti mai face probleme


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tany_mihai2000
post 18 Jun 2008, 18:02
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 November 07




Fratilor eu bag Agip Sint 2000 base sintetica sae 10w-40 api/sl/cf acea a3/b3, a3/b4(fac al doilea schimb de ulei simbata) cind ma duc la revizie si nu ma costa nici mult, 5l=86, 60 roni, si merg 3500 km in trei zile. Sunt f. multumit de el.

Ce nu te omoara te face mai puternic.


--------------------
dacia logan mcv 2007 diesel - b-65-nxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danido
post 20 Aug 2008, 18:45
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 22 April 07




va salut!
am avut ocazia sa merg cu masina in Franta, si din curiozitate am intrat intrun service Renault, special pentru a-i intreba ce fel de ulei recomanda pentru Logan dci. raspunsul a fost scurt si clar: Elf turbodiesel 5w40, sau orice ulei 5w40 de 5 stele, full sintetic (Aral,Castrol sau Mobil1).
...si mi-au mai explicat si de ce uleiul 10w40 este considerat de 4 stele, iar 5w40 de 5 stele.
bafta! excl.gif


--------------------
dacia logan 2007 laureate 1,5 dci - TM-11-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 20 Aug 2008, 19:43
Post #19


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Noroc ca ne-ai spus...


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FRATELLO
post 20 Aug 2008, 21:21
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 610
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Acum doua saptamini am facut prima revizie la dieselul meu. I-am pus ELF Turbodiesel 5W40 (nu am gasit Castrol Magnatec !). Personal nu am observat absolut nici o modificare in 'zgomotul' motorului sau altceva legat de functionarea acestuia, fata de cum era cu uleiul din fabrica...Dar macar am constiinta curata ca i-am dat ceva bun, nu ?!


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 21 Aug 2008, 13:07
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.550
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




0-10000 km ulei daciaoil 10W40 fara observatii deosebite
10000-20000 ulei Castrol 5w40 un bidon culoarea mustarului, nu mai retin tipul (iarna) fara observatii deosebite
20000-30000 ulei Castrol 5w40 Magnatec (vara) dupa 6-7 mii asteptam 2-3 secunde dupa pornirea motorului sa se stinga becul de la ulei...
30000 revenit la 10w40 daciaoil
Concluzia: Ia mai lasati-l dracu de Castrol ca nu e nicio branza; cel putin nu asta de-l cumparam noi din Romania.

This post has been edited by adiya: 21 Aug 2008, 13:10


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianmatei
post 17 Jul 2010, 16:35
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 22 February 10
From: Cluj




Buna ziua. Urmeaza revizia de 90.000 de km si nu sunt hotarat de care sa cumpar : Castrol Edge 5- W40, Elf Turbo Diesel 10 - W40 , Castrol Magnatec 10 - W40 ( acesta nu are norma B4 ). Daca ati folosit unul din acestea si imi puteti oferi informatii va sunt recunoscator.


P.S. s-a folosit pana la acesti km ELF 10- W40 si la revizia de 80.000, Mobil 10 - W40 de care sunt nemultumit.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition / dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 20 Jul 2010, 00:25
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 17 December 09




Nu exista ulei numai pentru Diesel sau numai pentru benzina.Orice ulei face fatza pana la un anumit nivel de solicitare pe diesel si alt nivel pe benzina.Aceste lucruri sunt indicate de codurile inscrise pe bidon.Daca pe bidon scrie "Diesel" inseamna ca a fost gandit in primul rand pentru performante mari pe Diesel urmand sa se vada la teste pana la ce nivel a nimerit si pentru motoarela pe benzina.
Intervalul de utilizare e dat de cifra de bazicitate totala,CBT.In motor,printre altele,uleiul e impurificat cu acizi,deci are nevoie de aditivi bazici pentru neutralizare.Practic aditivii care neutralizeaza au si rol in imbunatatirea ungerii.Cand se consuma peste anumita cantitate nu mai fac fata si trebuie schimbat uleiul.Intervalul de schimb depinde puternic si de modul in care se utilizeaza masina si sunt calculatoare de bord care tin seama de asta si pot indica prelungirea intervalului de schimb cu peste 50% daca se conduce"cuminte".Un caz concret e Mercedes Sprinter la care calculatorul poate indica schimbarea uleiului chiar la 45000 km daca motorul a fost putin solicitat,in loc de uzualul 30000 km.
In functie de CBT,de compozitia chimica a uleiului si cantitatea din baie ar trebui ales intervalul de schimb(sunt uleiuri sintetice foarte scumpe in special pentru camioane,ca sa nu piarda timp cu manopere,care doar se completeaza,schimbarea facandu-se doar la reparatia capitala).Cum astfel de date nu sunt trecute pe bidon,fiind chestiuni mai de specialitate,in cartea masinii se dau intervalele sigure de schimb pentru cea mai mica CBT care ar putea fi intalnita la uleiurile indicate si pentru utilizarea mai sportiva a masinii.Si oricum,o schimbare mai din timp a uleiului ce rau sa faca?
La Sprinter,de exemplu,folosesc Lubrifin Versus Plus 15W40 ,API:CG4 de 7,5 RON litrul care e superior la Diesele multor uleiuri mult mai scumpe care sunt doar API:CF. Este drept ca se poate obiecta ca pentru iarna e garantat doar pana la -18 grade si ca fiind ulei mineral se consuma ceva-ceva mai mult(dar la pretul acela...).


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 24th April 2014 - 18:07
Forum Renault Server hosting