DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

52 Pages « < 50 51 52 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ulei recomandat

i96nds
post 8 Jun 2015, 18:18
Post #1531


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Va reamintesc ca fiecare are dreptul la opinia lui - pe care o poate scrie aici.

Nu ne luptam aici in numar de ani ci in argumente.
Unele idei reusim sa le argumentam mai bine, pe altele mai putin bine.

Dar fiecare e invitat sa scrie si in ce conditii e el obisnuit sa foloseasca uleiul.

Daca mergi prin Bucuresti cu 4000 rpm si apoi frana brusca, la relanti pompa de ulei nu va duce suficient debit -- probleme !

Daca mergi pensionareste, iti trebuie alt ulei, adica poti economisi ceva bani pe ulei.

Asadar insist sa scrieti si regimul de utilizare cand expuneti ideile.

Stefan


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 8 Jun 2015, 19:50
Post #1532


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




Incep eu: in toate conditiile de utilizare. Nu pot, pentru 30-50 de lei platiti mai putin la schimb, sa ma auto-limitez la turatie sau regim de utilizare. Pentru mine, motorul trebuie sa functioneze aproape la fel indiferent de anotimp si de aglomeratie. Singura conditie este limitarea turatiei la 2500 rpm cat este motorul "aproape" rece.

In rest, cu stilul asta de abordare a problemei, n-am reusit sa distrug niciun motor pana acum. Agregatul pe care-l am sub capota trebuie sa-mi dea tot ce poate in orice moment doresc eu. Ca de-aia eu conduc masina si o intretin, respectiv eu bag bani in ea. Ca sa-i si cer in schimb ceva.

Cu 10w40 am avut intotdeauna probleme, indiferent ca vorbesc despre un "antic" E7J de solenza, sau un k9k relativ mai nou. Este cea mai nefericita alegere, recunoscuta si de cei de la Renault. Zgomote metalice (apropo de turatia ta, Stefane - sub 4000 rpm) au aparut aproape invariabil cat am folosit 10w40. Asta a fost practica ce a confirmat teoria pe care am citit-o mai tarziu, ce-i drept. Adica se subtiaza prea mult la cald. Si nu neaparat in "liniute", ci si in trafic "de Bucuresti". Lucru care nu se intampla cu 5w40. Bine, nici cu 0w40, dar asta e alta poveste smile.gif.

This post has been edited by cristi.r: 8 Jun 2015, 19:51


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 8 Jun 2015, 20:57
Post #1533


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 23 July 08
From: Bucuresti




Da ma Cristi dar ce facem cu oamenii la care 5w40 nu a mers ok pe solenza? Cum explicam chestia asta?
Ziceai ceva ca renault a recunoscut ca au facut o prostie cu 10w40, poti sa ne arati si noua, vreun doc, site ceva? Chiar intreb serios.


--------------------
Mitsubishi Lancer 1.8 2009
Chevrolet Spark 0.8 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 9 Jun 2015, 06:35
Post #1534


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




Pe forumul logan***.ro sunt notele interne ale Renault (au transpirat, na, ce sa-i faci) in care rezolva problema lubrifierii la agregatele k9k prin schimbarea tipului de ulei SAE, din 10w40, in 5w40. Prima si cea mai grava problema expusa acolo este afectarea turbocompresorului prin faptul ca uleiul este "suficient" de gros la rece incat sa determine o asa mare presiune, ca asta la randul ei sa deschida supapa de by-pass a filtrului, iar uleiul sa mearga pe langa hartia filtranta si nu prin ea. Si vorbim de elf 10w40 turbo-diesel, adica ulei pentru asa ceva, nu ? E, uleiul, cu toate impuritatile adunate, ajunge la axul turbocompresorului, unde acestea isi fac datoria cu "abraziune", dandu-i joc inainte de vreme.

Problema asta este citita si rascitita de ani de zile, mi-e greu sa cred ca nu stii despre ce este vorba.

Mergand mai departe, la un motor pe benzina, unde nu se exercita cupluri asa mari ca la diesel, iar presiunea exercitata in manetoane nu este asa mare, de ce as pune ulei mai gros, ca sa circule mai greu ? Deci trecem de problema filtrarii care este absolut aceeasi. Presiuni mari, debite mici, racire insuficienta a arborelui, etc ....

Acum, ca am dat explicatia, poti sa-mi dai si mie exemplul cu oamenii care au pus 5w40 in solenza si nu le-a mers bine ? Esti totusi dator macar cu atat. Eu n-am auzit de asa ceva, iar cat am avut solenza, cu panarama de elf sxr (parca) 5w40 a mers foarte bine.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Jun 2015, 08:46
Post #1535


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




Mitul prin care un ulei gros unge mai bine l-am mostenit ca natie de la motoarele clasice de dacia, care isi rezolvau "babeste" presiunea de ulei prin uleiuri mai groase.

Acest mit a patruns in generatiile mai tinere din ce am vazut si pe alte forumuri, unde se mai recomanda inca 10w40 dupa un nr. de km la motoare mai moderne tehnic decat solenza, sau chiar mecanici care la service schimba de pe 5w30 sau 5w40, pe 10w40, "ca are km..."

Mi-a luat si mie ceva timp sa inteleg ca rezistenta filmului de ulei nu e data de vascozitatea acestuia, ci de materia prima - baza - uleiului, aici aparand mai multe grupe, cea mai uzuala e grupa III-a (5w40, 10w40, 5w30), dar un 10w40 poate fi si in grupa II-a care e mai slaba calitativ, aceste baze sunt minerale, chiar daca un 5w40 poate fi in categoria III+ care e mineral inalt purificat prin hidrocracare (tehnosinteza), in Romania e branduit ca sintetic, in Germania ca produs de tehnosinteza. Pe langa aceste baze minerale mai sunt si cele sintetice grupa IV PAO (polialfaolefine) si gr V esteri. Aceste baze se gasesc majoritar in uleiuri 0w20 sau se pot gasi majoritar in uleiuri 0w30 sau in alte proportii mici in uleiuri 5w30, mai rar 5w40.

Deja devine oarecum clar de ce niste turbate asitice merg pe 0w20, binenteles e vorba si de tolerante, dar acel ulei trebuie sa asigure si ungere buna la niste forte si turatii demne de turbo, in acelasi timp e recomandat de reprezentante si pe motoare mici aspirate gen solenza.

Trendul la toti constructorii de motoare e sa scada vascozitatea uleiurilor deoarece s-a ajuns la baze tot mai bune care sa permita acest lucru si tehnologii (rola pe cama etc..)

O parte din avantajele generale ale uleiurilor mai subtiri sunt:
- baze mai bune deci protectie marita la uzura SI rezistenta mai buna in timp + uneori scade consumul de ulei (uleiul nu se evapora-arde atat de repede)
- sunt mai protectoare cu motorul la rece
- la cald racesc mai bine motorul printr-un flow mai bun
- pachete de aditivi mai performante care mentin curatenie mai buna in motor
- zgomot motor redus la rece
- pornire mai usoara
- economie de combustibil
- protejeaza sistemul de evacuare (sonde, catalizator, dpf)

Dezavantaje:
- pret mai mare de achizitie
- unele motoarele cu probleme il papa mai repede, alte din contra am scris mai sus de ce)
- la unele motoare iesite din parametri pot aparea zgomote la cald (asta in ideea ca fabricantul iti da mai multe variante de vascozitate intre care poti alege, daca nu - reparatie motor)

Ideea e sa se respecte instructiunile fabricantului cu privire la ulei, si daca fabricantul recomanda ulterior ulei mai subtire e bine sa i se urmeze sfatul daca se poate fiindca e mai avizat decat o parere de pe net.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jun 2015, 13:19
Post #1536


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti





Sergiu, esti super tare, BRAVO, BRAVO, BRAVO !!!


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 9 Jun 2015, 13:41
Post #1537


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




QUOTE(cristi.r @ 8 Jun 2015, 18:57)
Eu sunt de 9 ani prezent aici. Cum facem ? biggrin.gif
*



Vii la mare (ca si asa vine vara), bem un suc, br rc, orice, socializam, una alta tongue.gif .




In alta ordine de idei, eu nu am laudat castrolul, nu am zis nici ca e prost. Nu am zis nimic de ulei. Omul a recomandat un site, eu i-am zis ce mi-am luat de acolo. Ca eu pun ce vreau in motor este partea a doua si alegerea mea.

Solenzele au un motor vechi, antic si de demult. Nu cred ca este chiar atat de pretentios la ulei. Am cunostinte care au mers cu ulei de la petrom, schimbat din 8k in 8k si acum au ~200 000 km fara probleme la motor. biggrin.gif .


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 9 Jun 2015, 15:30
Post #1538


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.819
Joined: 20 October 08
From: Buzau




QUOTE(cristi.r @ 9 Jun 2015, 06:35)


Acum, ca am dat explicatia, poti sa-mi dai si mie exemplul cu oamenii care au pus 5w40 in solenza si nu le-a mers bine ? Esti totusi dator macar cu atat. Eu n-am auzit de asa ceva, iar cat am avut solenza, cu panarama de elf sxr (parca) 5w40 a mers foarte bine.
*



Logice si argumentate explicatiile colegilor cristi.r si danciusergiu84, dar eu sunt unul dintre cei care am folosit la masina din semnatura la un schimb ulei Elf Evolution 5W40 si nu am fost multumit de comportamentul acestuia datorita zgomotului pronuntat la pornire(motor rece), indeosebi in sezonul cald. Si nu e vorba de un motor uzat sau neintretinut, acesta avand pe atunci in jur de 50000km. La cald insa nu am sesizat diferente in functionare, nici nu a scazut nivelul.
La celelalte revizii am utilizat Elf Competition 10W40.


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 9 Jun 2015, 17:33
Post #1539


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 23 July 08
From: Bucuresti




QUOTE(cristi.r @ 9 Jun 2015, 07:35)
Acum, ca am dat explicatia, poti sa-mi dai si mie exemplul cu oamenii care au pus 5w40 in solenza si nu le-a mers bine ? Esti totusi dator macar cu atat. Eu n-am auzit de asa ceva, iar cat am avut solenza, cu panarama de elf sxr (parca) 5w40 a mers foarte bine.
*



Este ok, sunt cateva postari in thread-ul asta, tre sa le caut ca sunt multe pagini.
In alta ordine de idei sa stii ca si tu ziceai pe la inceput sa se foloasca 10w40 in solenza, pe la pag 9 sau 10 parca.
La urmatorul schimb incerc 5w40 si iti zic cum se comporta.

This post has been edited by ursul_bipolar: 9 Jun 2015, 17:37


--------------------
Mitsubishi Lancer 1.8 2009
Chevrolet Spark 0.8 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jun 2015, 20:29
Post #1540


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Atentie, unele concluzii pot fi precipitate si nerelevante - intrucat inca mai exista ulei piratat.

Deci daca cineva a avut ghinionul sa ia 5w40 falsificat, e posibil ca masina sa fi mers mai prost decat cu 10w40.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 9 Jun 2015, 21:05
Post #1541


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.819
Joined: 20 October 08
From: Buzau




In cazul meu, uleiul a fost cumparat din Dedeman(oferta), plus ca pe bidon scria "Made in France". Ma indoiesc sa fi fost falsificat.


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 9 Jun 2015, 22:35
Post #1542


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




QUOTE(Iulikk @ 9 Jun 2015, 14:41)
Vii la mare (ca si asa vine vara), bem un suc, br rc, orice, socializam, una alta tongue.gif .

+1 !!! Peace. Asa da, imi place. Am facut si armata la voi acolo.


QUOTE(Iulikk @ 9 Jun 2015, 14:41)
Solenzele au un motor vechi, antic si de demult. Nu cred ca este chiar atat de pretentios la ulei.

Nu, nu, nu ! Aici te contrazic din orice pozitie. Cu conditia sa mai bem sucul ala in continuare biggrin.gif. Omule, motorul de solenza NU este antic. Si nu are legatura varsta cu pretentiile la ulei. Tocmai pentru ca nu este pretentios, merita ceva mai bun decat 10w40. Si intr-adevar, motoarele de reno nu sunt pretentioase la ulei. Asta este un mare plus.

Din punctul meu de vedere, E7J mi se pare un motor mult mai "smecher" decat K7J, din simplul motiv ca este mai "lung" in sensul valorilor alezaj x cursa si nu asa "patrat" cum e k7J. Nu-mi permit sa emit postulate, dar probabil ca de-aia motorul de solenza dadea performantele maxime la turatii mai mici decat cel de logan (cuplul la 3000 rpm - cine a mai pomenit asa ceva si puterea la 5000 rpm). Sunt niste lucruri pe care lumea nu le-a inteles atunci, totul s-a modernizat, dar cu ce pret ? E7J a fost pensionat inainte de vreme ca sa faca loc noilor "descoperiri tehnologice" Renault.

Am pus 5w40 inclusiv si in Dacia 1300 si culmea, chiar mergea bine.


QUOTE(ursul_bipolar @ 9 Jun 2015, 18:33)
In alta ordine de idei sa stii ca si tu ziceai pe la inceput sa se foloasca 10w40 in solenza, pe la pag 9 sau 10 parca.

Nu-mi ascund slabiciunile in spatele unor posturi si nici nu te contrazic. Nici macar nu caut, ci te cred pe cuvant. Imi asum prostia. Atunci puneam 10w40. Am facut cateva drumuri pe A1/A2 si am decis sa schimb macazul. Efectiv ma scotea din minti zgomotul metalic.

QUOTE(danciusergiu84 @ 9 Jun 2015, 09:46)
Deja devine oarecum clar de ce niste turbate asitice merg pe 0w20, binenteles e vorba si de tolerante, dar acel ulei trebuie sa asigure si ungere buna la niste forte si turatii demne de turbo, in acelasi timp e recomandat de reprezentante si pe motoare mici aspirate gen solenza.

Nu numai asiaticele. BMW scoate acum masini cu 0w20 in motoare. Si nu tine doar de tolerante, ci si de materialele folosite. In goana lor dupa stoarcerea ultimului cal putere posibil, producatorii apeleaza la "bijuterii" tehnologice care niciodata nu sunt ieftine. Una dintre ele este cresterea temperaturii de functionare a agregatului. De exemplu, BMW merge cu temperatura lichidului de racire pana la 115 gr.Celsius. Iar pentru asta iti trebuie un alt fel de material de fabricatie. Evident, nu este cazul solenzei, unde stim cu totii temperatura la care functioneaza agregatul. Dar, ca sa inchei cu BMW-ul (sau cu asiaticele amintite de tine) tocmai de-aia au pus aia 0w20 acolo, pentru ca este un ulei extrem de subtire, dar care are calitati de racire deosebite. Culmea !!! smile.gif

Stefane, uleiul nu este piratat, francizele sunt asa multe si asa eterogene, incat nici nu-ti mai pui problema de piraterie. Efectiv calitatea a scazut foarte mult.

This post has been edited by cristi.r: 9 Jun 2015, 22:54


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 10 Jun 2015, 05:34
Post #1543


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Mda, nush ce sa zic. Eu puneam Aral 5W40 de vreo 5 ani incoace. Acum era la oferta Castrolul. Mie mi se pare motorul la fel. Oricum, la 7, maxim 8k de km il schimb pt fac multe drumuri scurte, solenza din semnatura fiind acum un fel de masina de serviciu.


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 10 Jun 2015, 08:18
Post #1544


membru


Group: Members
Posts: 2.360
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(cristi.r @ 9 Jun 2015, 22:35)
[...]
Din punctul meu de vedere, E7J mi se pare un motor mult mai "smecher" decat K7J, din simplul motiv ca este mai "lung" in sensul valorilor alezaj x cursa si nu asa "patrat" cum e k7J. Nu-mi permit sa emit postulate, dar probabil ca de-aia motorul de solenza dadea performantele maxime la turatii mai mici decat cel de logan (cuplul la 3000 rpm - cine a mai pomenit asa ceva si puterea la 5000 rpm). [...]
*



Diferenta asta e data de numarul de supape pe cilindru. Poti sa te uiti la curbele de cuplu pentru aproape orice alt motor cu 2 supape pe cilindru, tot cam asa vor arata.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 10 Jun 2015, 13:51
Post #1545


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




K7J are mai multe supape pe cilindru decat E7J ????


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 10 Jun 2015, 15:33
Post #1546


membru


Group: Members
Posts: 2.360
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Nu-i cu 4? Credeam ca vorbeai de 1.6 16v de Logan.

EDIT: greseala mea, am citit intr-o dunga.

This post has been edited by tatabobu: 10 Jun 2015, 15:34


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 18 Jun 2015, 11:25
Post #1547


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.257
Joined: 16 April 09




QUOTE(ursul_bipolar @ 29 May 2015, 14:39)
George, asta este uleiul, vezi screenshoot-ul.
*



multam...am citit despre patanie... sad.gif ce sa zic...am ramas fara cuvinte...

mult succes!


--------------------
*** ... ...
Daca stii sa pretuiesti timpul nu te vei plictisi niciodata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursul_bipolar
post 18 Jun 2015, 13:11
Post #1548


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 23 July 08
From: Bucuresti




Intre timp s-a rezolvat, solnita e ca noua! A costat ceva dar rezultatul conteaza cel mai mult.
Sper sa nu mai apara si alte probleme smile.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 1.8 2009
Chevrolet Spark 0.8 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 11 Dec 2015, 19:09
Post #1549


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 19 October 04




Cum Solenza mea, ca si celelalte surate ale ei au cam trecut de prima tinerete, am zis, hai sa ii fac niste ... proceduri fizioterapeutice cu ..."Gerovital",.
In acest caz, dupa cateva zile de documentare, m-am oprit asupra uleiului Castrol.
Luat 3 litri, si schimbat vechiul ulei care nu avea decat vreo 8000 km, insa avea aproximativ 17 luni,
(ulei motor Castrol EDGE Titanium, 5W40, 1L).
Uleiul, conform codului de pe bidon, este ambalat in Italia, in octombrie 2015.
Nu am sesizat pana acum, vreo schimbare in mersul motorului de genul ...wooow.
Sa isi faca treaba atat cat scrie in fisa tehnica, nimic mai mult.

This post has been edited by danygaro: 11 Dec 2015, 19:09

Attached thumbnail(s)
IMG_20151210_132141.jpg ( Size: 1.41mb ) Number of downloads: 238
IMG_20151210_132009.jpg ( Size: 1.14mb ) Number of downloads: 238
IMG_20151210_132120.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 237


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fancyman
post 18 Dec 2015, 13:57
Post #1550


Membru autentic


Group: Members
Posts: 480
Joined: 10 September 04
From: Pitesti




ACEA C3 .... Parca e pt Diesel


--------------------
SLZ/LGN 0.9 Tce Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 23 Dec 2015, 18:20
Post #1551


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 19 October 04




Este si ...pentru benzina. Chiar daca eticheta este scrisa in germana/engleza, este usor de tradus.

This post has been edited by danygaro: 23 Dec 2015, 18:34

Attached thumbnail(s)
catsrol_5w40_hc_titanium_1liter.jpg ( Size: 80.92k ) Number of downloads: 184
2508398_346_width_thumb.jpg ( Size: 50.98k ) Number of downloads: 172


Attached image(s)
Attached Image


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aysmen89
post 5 Jan 2016, 20:36
Post #1552


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 26 April 08




Va salut, referitor la scandalul aparut in presa cu uleiurile contrafacute din Rusia aveti mai multe informatii cum putem deosebii uleiul contrafacut de cel original.
Din poze ambalajele par identice :|

http://autoblog.md/atentie-soferi-la-uleiu...-in-rusia-foto/

Eu am pus ELF dar ma gandesc serios sa il schimb avand in vedere ca si Elf a fost descoperit.

Atasez poze cu uleiul cumparat de mine cat si poza cu uleiul ELF contrafacut(poza mai mica cu mai multe tipuri de uleiuri)

Attached thumbnail(s)
12507663_1037927352946601_2377624350184866222_n.jpg ( Size: 74.44k ) Number of downloads: 62
ulei1.jpg ( Size: 95.06k ) Number of downloads: 61
8_18_750x500.jpg ( Size: 94k ) Number of downloads: 69


--------------------
dacia dacia Solenza Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 11 Jan 2016, 17:26
Post #1553


benkenobi


Group: Members
Posts: 876
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




daca elf este contrafacut in rusia acesta trebuie importat pentru a fi pus pe piata interna. in aceste conditii nu cred ca titularul marcii nu a facut o cerere de interventie potrivit legii 344/2005. contrafcarile sunt stopate astfel. doar daca nu sunt puse pe piata uleiuri de contrabanda, situatie de care ma cam indoiesc.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

52 Pages « < 50 51 52
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th November 2017 - 18:31
Forum Renault Server hosting