Unghiuri, roade cauciucu...cica e normal..
![]() ![]() ![]() |
Unghiuri, roade cauciucu...cica e normal..
argon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Uzura benzii de rulare a pneului pe exterior poate fi cauzata de "dereglarea" caderii rotii sau a convergentei rotilor de pe aceeasi punte.
Mai exact, un unghi de cadere pozitiv (pozitia \ / ) a rotilor sau roti convergente (traiectoriile imaginare ale pneurilor se unesc in fata masinii) uzeaza exteriorul benzii de rulare a pneului. De vreme ce tu ai observat vizual ca rotile pica in pozitia \ /, inseamna ca uzura la tine se datoreaza unghiului de cadere care este pozitiv. In repetate randuri ne-ai spus pe forum ca nu ai uzuri in articulatii, bielete, bucse, si mai ales ca-s originale, probabil caseta de directie n-a suferit socuri si nici nu a fost demontata vreodata, astfel incat poti presupune ca masina ta are convergenta corecta pe fata. Pt multumirea ta, poti sa verifici tot vizual daca rotile-s paralele. Deci uzura pneurilor e cauzata exclusiv de cadere. Daca tii cont si de faptul ca recomandarile producatorului Daciei spun ca unghiul de cadere trebuie sa fie usor pozitiv, ajungi la concluzia ca unghiul de cadere de pe masina ta e ok. Poti concluziona ca uzura pneurilor tale este una normala. Solutia ar fi permutarea pneurilor stanga - dreapta, atentie, cu pastrarea sensului de rotatie! Ca spuneai la un mom dat ca ai pneuri bidirectionale si din cauza asta poti sa le intorci pe jante. Gandeste-te ca daca muti pneul de pe stanga pe janta din dreapta si pneul de pe dreapta pe janta din stanga, sensul de rotatie se va pastra. ![]() ![]() Referitor la ce ai zis cu imposibilitatea reglarii unghiului de cadere la Dacie, mai nou exista in comert bascule inferioare cu lungimi diferite care permit reglarea acestui unghi intre anumite limite. Dar tie nu-ti trebuie... Referitor la ce ai spus cu mecanicul care te-a informat ca ti s-au uzat pneurile din cauza ca mergi cu masina goala, a avut dreptate. Solutia constructiva a suspensiei fata a daciei (patrulater deformabil) face ca la incarcarea masinii unghiul de cadere sa se micsoreze (sa tinda spre negativ, adica pozitia rotilor asa / \ ). S-ar putea pune problema daca nu cumva unghiurile tale de cadere nu-s prea mari (peste 1 grad si 30' daca-mi amintesc eu bine). Dar judecand dupa parcursul pneurilor si antecedentele masinii, eu cred ca nu ai de ce sa-ti faci griji. (Edit: singura ta grija la ora asta e legata de un oarecare subler... ![]() This post has been edited by Muttley: 10 May 2006, 04:01 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
aha..m-am mai linistit..intradevar, caseta de directie este neumblata, bucsaria la fel, mai putin bucsele de la bara stabilizatoare, dar nu au de-a face cu directia.
Daca paralelismul rotilor ar fi osur dereglat, presupun ca la viteze mari ar trage intr-o parte, ceea ce nu se intampla. Ar mai fi un unghi, unghiul de atac..care nustiu ce manifestari are daca e dereglat... totusi nu inteleg de ce nu e bine de ce nu e bine sa inversezi sensul de rotatie..daca as schimba numai rotile intre ele, exteriorul de le stanga ar ajunge exteriorul pe dreapta si invers, deci nu am rezolvat nimic... This post has been edited by argon: 10 May 2006, 06:27 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Unghiurile rotii-s caderea, convergenta, unghiul de inclinare longitudinala a pivotului (fuga) si unghiul de inclinare transversala a pivotului. Unghiul de atac ce inseamna in opinia ta?
N-ai citit atent, nu am zis sa schimbi rotile intre ele! Am spus sa schimbi cauciucurile intre ele. Gandeste-te 1 min ce se intampla daca scoti cauciucul din stanga de pe janta, il pui invers si roata astfel obtinuta o montezi in dreapta. Sensul de rotatie nu va fi acelasi de pana acum? Si totodata portiunea uzata nu va ajunge la interior? O astfel de permutare ar fi utila in cazul pneurilor unidirectionale sau pur si simplu ca sa pastrezi sensul de rotatie cu care a fost "obisnuit" cauciucul. Asta menajeaza talonul cauciucului. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Unghiul de atac inseamna in opinia mea unghiul de fuga, si se regleaza din tirantul de fuga.
Unghiu de cadere si cel de inclinare transversala a pivotului nu se regleaza. Unghiul de inclinare a rotii in plan orizontal se regleaza din capul cremalierei. Gresesc? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
danny_b |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(argon @ 10 May 2006, 17:21) Unghiul de atac inseamna in opinia mea unghiul de fuga, si se regleaza din tirantul de fuga. Unghiu de cadere si cel de inclinare transversala a pivotului nu se regleaza. Unghiul de inclinare a rotii in plan orizontal se regleaza din capul cremalierei. Gresesc? N-as vrea sa ma amestec in discutia voastra ,dar acele unghiuri despre care se vorbeste se intilnesc la puntile rigide fixe.La dacia se regleaza unghiul de convergenta si putin cel de inclinare longitudinala a bratului superior ca pivot nu e.Cam atit se poate regla.La tine probabil ca e prea inchis unghiul de convergenta.Normal ca nu trage intr-o parte. |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
te contrazic..unghiurie spate sunt 2, si amandoua nu se regleaza...unghiul de cadere si unghiul de convergenta, ar mai fi pozitia de deblocare a cuzinetilor, la 150 mm la berlina..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am fost inca o data la service, de data asta sa-mi masoare toate unghiurile, prin urmare, tot ce e reglabil era in stare perfecta, convergenta si unghiul de fuga.
Problema e la unghiul de cadere, rotile fac un mic \ / , si nu e reglabil unghiul respectiv, adica ar fi dar e tiganie, trebuie date alte gauri in bascula, mutata pozitia pivotului...complicat, si isi pierde bascula rezistenta dupa operatia asta. Omu a zis ca asa face ele..si singura solutie e sa cumpar 2 bascule superioare tip nou, nustiu cum le zice...ma rog...ce ziceti? nu se merita investitia, parerea mea, nu mi le-a uzat tare in ~18 000 km..se vede in poze...cred ca o sa le intorc pe janta si mai merg inca 20 000 asa, dupa care le pun pe spate.. ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#9
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu te stresa. La Dracie unghiurile difera mult in functie de incarcare din cauza ca bieleta directie este destul scurta (fata de un Opel Astra ce am vazut...extrem de scurta). Fiind scurta "iti trage" rau de roata in functie de incarcare si ce a explicat Muttley este foarte adevarat. Asa de adevarat ca aproape poti vedea cu ochiul.
Las-o daca merge bine. Daca e stabila pe drum, atunci e perfecta. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am bielete tip nou, cum sunt si la nova/supernova/straine etc, dealea reglabile, nu cred sa fie de acolo..in fine, asa o las, masina e stabila, nu trage in nici o parte.
De curios m-am mai uitat la alte break-uri si la multe e exact la fel ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Daca ai bielete tip nou nu se schimba cu nimic problema. Lungimea si asezarea lor e aceasi.
Poate break sta o idee mai ridicat din bot din cauza greutatii suplimentare spate. Asa s-ar explica diferenta intre berlina si break. Dar nu bag mana in foc Papucurile dizel au arucuri mai tari sau nu stiu ce dracu si stau mult prea sus, si de aia vezi cu ochiu liber. Incearca sa iti ridici cu cricu masina si o sa vezi cum roata efectiv bracheaza. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 18 May 2006, 18:19) Problema e la unghiul de cadere, rotile fac un mic \ / , si nu e reglabil unghiul respectiv, adica ar fi dar e tiganie, trebuie date alte gauri in bascula, mutata pozitia pivotului...complicat, si isi pierde bascula rezistenta dupa operatia asta. Omu a zis ca asa face ele..si singura solutie e sa cumpar 2 bascule superioare tip nou, nustiu cum le zice...ma rog...ce ziceti? nu se merita investitia, parerea mea, nu mi le-a uzat tare in ~18 000 km..se vede in poze...cred ca o sa le intorc pe janta si mai merg inca 20 000 asa, dupa care le pun pe spate.. ![]() Unu la mana... Te mananca tare pe tine... Sau te plictisesti. Aspectul doi: daca tii neaparat sa te scarpini, ovalizarea acelor gauri este o improvizatie penibila. Solutia corecta este montarea unor bascule inferioare (nu superioare!) mai lungi. Cu cat... Ori calculezi ori mai degraba-ti spun aia din service. O alta solutie este sa reglezi caderea in mod indirect, prin simularea incarcarii masinii. Adica sa-i micsorezi garda la sol pe fata. Pe langa ameliorarea (atentie, nu am scris rezolvarea) "problemei" tale cu unghiul de cadere (care, cred ca ti-am mai zis, avand in vedere parcursul anvelopelor au valori cat se poate de corecte), vei obtine si o mai buna stabilitate din cauza coborarii centrului de greutate. Si, sa nu uit, un look mai agresiv. De break agresiv. ![]() A, si de fapt pe tine ce te deranjeaza? Uzura neuniforma pe latime a pneului? Te-ai gandit ca daca iti faci damblaua vei uza altceva? ![]() QUOTE(driverx @ 18 May 2006, 18:45) Nu te stresa. La Dracie unghiurile difera mult in functie de incarcare din cauza ca bieleta directie este destul scurta (fata de un Opel Astra ce am vazut...extrem de scurta). Ce treaba are bieleta de directie cu unghiul de cadere si variatia acestuia cu incarcarea nu inteleg... Deci unghiul de cadere variaza cu incarcarea din cauza ca Dacia are bascula inferioara mai lunga si bascula superioara mai scurta! Daca ar fi avut amandoua aceeasi lungime, suspensia s-ar fi numit "paralelogram deformabil", iar unghiul de cadere ar fi fost constant indiferent de garda la sol. Ca ar fi variat ecartamentul e alta treaba. Iar Astra vazuta de tine driverx are McPherson. E cu totul alta poveste. Si un ultim lucru... argon, deosebirile vazute de tine intre breakuri si berline... Ti se pare, sunt la fel. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Muttley
Sa vorbim clar pe rrumaneste... Basculele si pozitia lor dicteaza cat de perpedicular stau rotile pe drum...asta e lamurita si ai dreptate Eu vorbeam de pozitia bieletei de directie care dicteaza cat de mult axele rotilor se indreapta una catre alta sau cat se departeaza una de alta. Cred ca am explicat cat se poate pe intelesul tuturor. Si un P.S. Astra aia are McPherson la care unghiul de cadere e dat de alte chestii, dar unghiul de care vorbeam eu tot de bieleta directie e dictata. Si tocma' de aia "prostii" de la Opel le-au facut asa lungi. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#15
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai tot nu are nici o treaba lungimea bieletei.
Ceea ce conteaza este distanta dintre capatul bieletei stanga si capatul bieletei dreapta. Daca este cremaliera mai lunga si bieletele mai scurte, sau cremaliera mai scurta si bieletele mai lungi, atata timp cat suma acestor 3 lungimi este aceeasi, si efectul e identic (bine, in ipoteza ca bieletele si cremaliera-s pe aceeasi dreapta, da' sa n-o dam in povesti...). |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#17
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Muttley....thing again. Cand se modifica cursa suspensiei, bieleta directie descrie un arc de cerc al carei axa este capatul cremalierei. So....think again.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#18
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma, m-am jucat nitel cu basculele de dacie in photoshop.
Va anunt ca roata isi mentine perpendicularitatea pe sol, indiferent de cursa amortizorului. ___________ Eu, la rabla mea am avut bascule cu gaura ovala de la mama ei din fabrica. Se puteau regla pivotii inferiori pe o distanta cam de 7-8 mm. Le-am stricat cand am schimbat bucsele si le-am schimbat cu unele normale ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
driverx |
![]()
Post
#19
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 18 May 2006, 23:10) Ma, m-am jucat nitel cu basculele de dacie in photoshop. Va anunt ca roata isi mentine perpendicularitatea pe sol, indiferent de cursa amortizorului. ___________ Eu, la rabla mea am avut bascule cu gaura ovala de la mama ei din fabrica. Se puteau regla pivotii inferiori pe o distanta cam de 7-8 mm. Le-am stricat cand am schimbat bucsele si le-am schimbat cu unele normale ![]() Buey, esti sigur ca nu varia lungimea bieletei in photoshop? ![]() This post has been edited by driverx: 18 May 2006, 22:19 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#20
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Frate, esti obsedat de bieleta ca altii de coasta.
Las-o-n bieleta goala, ca nu e aia marea problema. This post has been edited by vis-a-vis: 18 May 2006, 22:24 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
driverx |
![]()
Post
#21
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
O mica rectificare....
Singura varianta in care ati avea dreptate ar fi in cazul in care lungimea bieletei de directie ar avea aceasi lungime cu bratul superior....astfel ele s-ar misca in tandam si doar ecartamentul masinii se modifica. Altfel.....io am dreptate....cine ne poate lamuri? Eu am o banuiala ca ar fi egale si atunci teoria mea pica, dar nu pot fi sigur. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
driverx |
![]()
Post
#22
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#23
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(driverx @ 18 May 2006, 23:00) Muttley....thing again. Cand se modifica cursa suspensiei, bieleta directie descrie un arc de cerc al carei axa este capatul cremalierei. So....think again. Da, ai atins un aspect interesant. Dar tind sa cred ca lungimea bieletei si lungimea maxima a cursei rotii sunt interdependente. Adica la o masina cu o cursa mare o bieleta scurta n-ar merge prea bine. Si nu pt ca s-ar rupe ci, asa cum cred ca te gandesti si tu, unghiul arcului de cerc descris ar fi f mare => variatie mare a convergentei. Dar nu pot sa-mi explic lungimea redusa a bieletei de care zici tu decat prin aceea ca Astra aia a ta are shock travelu' mic... ![]() Edit 1: teoria cu lungimile egale ale bieletei si basculei ar fi valabila doar in cazul in care bieleta si bascula ar fi paralele, nu crezi? Edit 2: la Dacie bieleta e mai lunga ca bascula, eu parc-asa-mi amintesc. Iar daca exista vreo influenta asupra convergentei la miscarea pe verticala a masinii, oricum ea e mica din cauza asta. Oricum, o cam dam in balarii... ![]() This post has been edited by Muttley: 18 May 2006, 22:42 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 18 May 2006, 23:28) Da, ai atins un aspect interesant. Dar tind sa cred ca lungimea bieletei si lungimea maxima a cursei rotii sunt interdependente. Adica la o masina cu o cursa mare o bieleta scurta n-ar merge prea bine. Si nu pt ca s-ar rupe ci, asa cum cred ca te gandesti si tu, unghiul arcului de cerc descris ar fi f mare => variatie mare a convergentei. Dar nu pot sa-mi explic lungimea redusa a bieletei de care zici tu decat prin aceea ca Astra aia a ta are shok travelu' mic... ![]() Edit 1: teoria cu lungimile egale ale bieletei si basculei ar fi valabila doar in cazul in care bieleta si bascula ar fi paralele, nu crezi? Edit 2: la Dacie bieleta e mai lunga ca bascula, eu parc-asa-mi amintesc. Iar daca exista vreo influenta asupra convergentei la miscarea pe verticala a masinii, oricum ea e mica din cauza asta. Oricum, o cam dam in balarii... ![]() Raspuns la Edit 1: Si eu asa m-am gandit initial, dar cred ca nu se aplica. Daca au aceasi lungimea nu conteaza daca si cat e bracata roata. Dar asta cel putin cand bratul si bieleta sunt ORIZONTALE, ca daca nu is, s-ar putea sa ai dreptate. Edit, nu o dam in balarii, e un aspect interesant si poate mai invatam una alta, nu neaparat despre Dracie. This post has been edited by driverx: 18 May 2006, 22:45 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mai, eu nici nu mai stiu de la ce ne-am luat!
![]() Dar ca sa trag linie... E f posibil sa varieze convergenta dupa incarcare. Dar sunt aproape sigur ca datorita lungimilor pieselor si pozitiilor relative dintre ele, parametri bine stabiliti cu care noi chiar nu ar trebui sa ne batem capul, aceasta variatie este muuuult prea neglijabila... QUOTE(driverx @ 18 May 2006, 23:44) Deci problema se complica muuuult tare. Aici intervine si faptul ca la bracarea rotilor, convergenta oricum se modifica, in sensul ca roata din interiorul virajului e mai "virata" decat cea din exterior. Axele de rotatie ale celor 4 roti ale masinii se intersecteaza in acelasi punct, de aici neparalelismul rotilor fata in timpul virarii. Daca se considera masina in viteza si in curba, intervine si inclinarea laterala a masinii, bieletele nu mai descriu un trapez, iar pe mine ma doare capu'. Ma rog, e o intreaga teorie, si nu e mica deloc, mecanismul de directie este un mecanism spatial iar unele aspecte ale lui nu pot fi dezbatute chiar asa usor in cuvinte. Si oricum ne-am indepartat mult de la cauciucurile roase ale lui argon, problemele legate de dilema lui fiind relativ simple. This post has been edited by Muttley: 18 May 2006, 23:13 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#26
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 18 May 2006, 23:51) Si oricum ne-am indepartat mult de la cauciucurile roase ale lui argon, problemele legate de dilema lui fiind relativ simple. Ehh.da' ca sa ii putem raspunde la argonel, trebuie sa intelegem macar noi problema...mai intai. Ca sa avem argumente solide cand o sa ii spunem.....asa face toate ![]() ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Muttley |
![]()
Post
#27
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Stai asa ca-mi amintii o treaba ce am citit-o p-undeva...
Pozitiile bieletelor chiar conteaza! Si se regleaza din prinderea casetei pe traversa de directie, unde exista niste excentrice. Acestea servesc la reglarea pozitiei casetei pe inaltime, care la randul ei dicteaza unghiul pe care bieletele il fac cu cremaliera. Parc-asa-mi amintesc. Eu unul nu am dat jos niciodata caseta de pe masina, deci n-am avut tangente cu sistemul ala. Poate ne lamureste cineva care stie despre ce este vorba. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#28
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 18 May 2006, 23:28) Aveam o discutie faina cu Muttley, unu sigur nu are dreptate in treaba asta si incercam sa aflam care. Te rog nu distruge si topicul asta. ![]() Ma scuzati ca ma bag in faina voastra discutie, dar vi s-a desprins bieleta si trage o roata spre aratura. Nu din cauza bieletei se toceste cauciucul pe partea exterioara. Topicul a fost distrus de cand s-a bagat bieleta in discutie. Daca vreti liniste din partea mea, fa demersuri pentru un split si pune-i un nume adecvat noului topic. Ce le mai place unora sa arunce gaina moarta la mine-n curte! |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
vizavi, daca nu te potolesti, mai crestem nivelul si iei si vacanta. Chiar trebuie sa fii gica contra pentru nimic?
Bieletele (reglajul lor) dicteaza convergenta, daca ea nu e buna, toceste anvelopa pe o latura (interior sau exterior). Muttley, aia cu excentricele se numeste "reglaj de orizontalitate al casetei", ai dreptate cu ce spui de el. Convergenta cu incarcarea variaza foarte putin, totusi variaza. Argon: pentru cazul tau, cauta cum ti s-a spus bascule cu deport + sau -, functie de cum e unghiul, asta ti-o spun cel mai bine cei de la reglaj (valoarea deportului, care poate fi diferita stinga de dreapta in cazul "devierii" inegale a unghiurilor). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
driverx |
![]()
Post
#30
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 19 May 2006, 01:48) Stai asa ca-mi amintii o treaba ce am citit-o p-undeva... Pozitiile bieletelor chiar conteaza! Si se regleaza din prinderea casetei pe traversa de directie, unde exista niste excentrice. Acestea servesc la reglarea pozitiei casetei pe inaltime, care la randul ei dicteaza unghiul pe care bieletele il fac cu cremaliera. Parc-asa-mi amintesc. Hehe..incepi sa te luminezi.... ![]() vis-a-vis...no comment. Daca nu iti place supa, da report, dar nu te mai baga in seama. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 09:07 |