DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ZGOM Zgomot la relanti, se aude ca un diesel, (de vina este ambreiajul)

andreic
post 5 Jul 2005, 16:35
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Am si eu aceeasi problema cu zgomotul de la ambreiaj. Am fost in service, in doua locuri, Pantelimon unde au zis ca e de la cutie ceea ce nu cred si la Meridian Vest unde au zis ca e de la ambreiaj, ceva legat de niste arcuri la placa daca am inteles eu bine. La intrebarea daca se va agrava in timp, zgomotul, au spus ca nu stiu ca nu au avut inca lgn cu mai mult de 15k km la bord dar sa stau linistit ca ''toate face asa''.Am sunat azi si la Vocea Clientului si astept cu interes raspunsul specialistilor Dacia.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 mpi - B-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 5 Jul 2005, 19:43
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 14 April 05




Am si eu o intrebare : acest zgomot de la ambreiaj, de care vad ca se plange multa lume, apare la un anumit numar de km sau poate fi intalnit de la primii km?
Chiar toate masinile fac acest zgomot dupa un anumit nr. de km? dry.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 5 Jul 2005, 19:45
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.336
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Nu este un anumit numar de kilometri la care iti apare. Sau poti fi norocos si sa nu il ai niciodata, dar e foarte mica probabilitatea asta.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oli_h
post 5 Jul 2005, 19:46
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 28 May 05
From: Timisoara




suntem toti curiosi de raspunsul celor de la V.C sau WC?

pt mine tot o enigma e daca se va agrava cu timpul

sper ca nu


--------------------
Dacia Logan - TM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 5 Jul 2005, 19:46
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.336
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Nu se agraveaza.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oli_h
post 5 Jul 2005, 19:49
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 28 May 05
From: Timisoara




dar eu nu inteleg de ce se aude mai tare la mine cel putin cand apas butonul de degivrare luneta


--------------------
Dacia Logan - TM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Jul 2005, 19:58
Post #37


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




radmasa.gif Asta e tare rau de tot cu cresterea zgomotului de ambreiaj cand se apasa pe dezaburire... Ie de bula daciotului.
Dar ca sa fie si un raspuns pe aici: luneta este un consumator mare. Poate ca scade turatia motorului si nu mai e corectata prin corectia de relanti in functie de balanta consumatorilor electrici, si se adauga la zgomotul normal zgomotul sporit de relanti subturat...
Asta in cazul in care nu e legat butonul ala direct la playerul de zgomote specifice logan cu amplificare 4x25W...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_ionik
post 5 Jul 2005, 22:08
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 10 August 04




QUOTE(klaus @ 4 Jul 2005, 23:54)
Uf, nu din nou asta cu ambreiaju'....
E o problema de la solenza incoace, comuna cu clio. Ambreiaju lasa de dorit in privinta asta, e de la arcuri, dar nu este nici o problema reala.
"Asa face toate"
*



Scuza maimutei e "Asa face toate", dar sa ne spuna cine nu-i maimuta ce anume produce zgomotul respectiv si din ce cauza. "Asa face toate" e o scuza a celor care nu pot/vor sa dea explicatii.

Ma intreb cati din posesorii de Logan ar avea vână sa semneze o petitie colectiva catre uzina Dacia.

Si sa ne mai scuteasca cei care spun ca pentru banii pe care i-au dat, nu au pretentii mai mari. Cred ca pe nici un posesor de Logan nu-l dau banii afara din casa. Altfel, ar fi avut alte masini.

Pana nu demult circula o vorba: "Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine si de proasta calitate."

This post has been edited by f_ionik: 5 Jul 2005, 22:11


--------------------
Dacia Logan Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Jul 2005, 22:40
Post #39


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(f_ionik @ 5 Jul 2005, 22:08)
QUOTE(klaus @ 4 Jul 2005, 23:54)
Uf, nu din nou asta cu ambreiaju'....
E o problema de la solenza incoace, comuna cu clio. Ambreiaju lasa de dorit in privinta asta, e de la arcuri, dar nu este nici o problema reala.
"Asa face toate"


Scuza maimutei e "Asa face toate", dar sa ne spuna cine nu-i maimuta ce anume produce zgomotul respectiv si din ce cauza. "Asa face toate" e o scuza a celor care nu pot/vor sa dea explicatii.

Ma intreb cati din posesorii de Logan ar avea vână sa semneze o petitie colectiva catre uzina Dacia.

Si sa ne mai scuteasca cei care spun ca pentru banii pe care i-au dat, nu au pretentii mai mari. Cred ca pe nici un posesor de Logan nu-l dau banii afara din casa. Altfel, ar fi avut alte masini.

Pana nu demult circula o vorba: "Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine si de proasta calitate."

Avand in vedere ca am fost eu citat, sa inteleg ca eu sunt catalogat drept "maimuta"?
Nu de alta, dar eu am mai explicat pe aici de vreo 3 ori treaba asta cu ambreiajul. Si cum aici nu am mai facut asta, ma cam simt vizat...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 5 Jul 2005, 22:52
Post #40


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 502
Joined: 17 November 04
From: Salajan






Nu a remediat fabrica problema ambreiajului aparuta inca de la solenza,asa ca nu vad de ce ar remedia service-ul asta(mai ales ca el plateste reparatia si piesele,nu fabrica).Daca nu au facut petitia asta posesorii de slz,nu vad cum ar face cei de lgn.Intradevar e un pic deranjant,dar numai atunci cind se merge fara cd pornit in masina(altfel nu ar fi remarcate multe zgomote si nu s-ar mai face atita zarva de pe urma lor).Cine nu e multumit de calitatea masinii,sa nu mai cumpere dacie,sa ia altceva mai scump si mai calitativ.
ps..eu unul as semna asa ceva referitor la ambreiaj,dar as face asa ceva si pt cauciucuri(adica eu de ce nu as avea michelin? blink.gif ,nu tot banii aia i-am dat,ba chiar mai mult decit acum<ca suma de lei>)


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 5 Jul 2005, 23:42
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 320
Joined: 4 January 05




Din ce am inteles eu din alte topicuri, se pare ca arcurile de la ambreiaj (Valeo) nu sunt foarte fiabile, isi pierd elasticitatea si fac loc unor mici "jocuri" care se cam aud.]In momentul in care se calca pedala de ambreiaj zgomotul dispare pentru ca ambreiajul nu mai preia vibratiile din arborele motorului si ca atare nu se mai aude. Zgomotul asta e ciudatel si uneori se pare ca se accentueaza la pornirea unor alti consumatori sau elemente ce induc sarcini suplimentare pentru motor, probabil ca urmare a unor mici variatii de turatie.
Se pare ca zgomotul este prezent la mai multe modele renault care folosesc discuri de ambreiaj similare.
Aparent, nivelul zgomotului nu este totusi unul foarte deranjant (puteti schimba ambreiajul dar el va reaparea), acest zgomot nu are legatura cu vreo defectiune. Nu provoaca avarii sau alte probleme. El este de obicei ignorat de proprietari, fiind ceva "normal" pentru modelele in discutie (frecvent la Clio, Solenza, Logan). Nu pare sa fie chiar o problema.

Nu toate zgomotele provin de aici, dar senzatia aia de rontait, ca de diesel, pare sa aiba o astfel de cauza.


Hei Klaus? Am zis bine ?

Klaus edit: Mi-am permis sa scot acest post in evidenta, ca fiind cel mai complet ca descriere problemei cu zgomotul ambreiajului.

This post has been edited by klaus: 6 Jul 2005, 22:55


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
etty
post 6 Jul 2005, 14:52
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




m-am tot uitat si nu exista acest topic am citit despre problemele intalnite la cutie

[nu te-ai uitat suficient!... sau e gargara!]


dar problema mea este un pic aparte. nu am probleme cu intratul in viteza intra fara probleme dar din pacate se aude un zgomot suparator atunci cand este in pozitia neutru un fel te tacanit care dispare in momentul in care debraez acest lucru l-am avut la vechea dacie cam in 500km de cand a inceput sa se auda acel zgomot a cazut rulmentul.actualmente am decat 300km facuti cu loganul meu si deja imi fac griji la service cand am sunat au spus ca toate fac asa eu nu ma multumesc cu zicala asta si mi-am facut o programare sa vedem ce zic si dupa ce se uita la ea.daca cineva are aceleasi probleme ii rog sa posteze ce au facut

[deci gasesti chiar un pic mai sus explicatia!]


--------------------
Dacia logan 1,4 laureat - B-xx-ety
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fizzo
post 7 Jul 2005, 12:29
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 2 July 05




Salut baieti,

sunt nou pe aici, am cautat o problema asemanatoare si n-am gasit.

[e chiar aici, citeste mai sus!]


Iat-o:
cand eliberez ambreiajul (cu motorul pornit si scoasa din viteza) se aude un huruit nu foarte accentuat, dar se aude. Cand tin ambreiajul calcat nu se mai aude nimic.
Este normal zgomotul asta sau nu?
Nu pot spune cu certitudine de cand face asa fiindca pana acum mergeam doar cu casetofonul pornit asa ca.....
si inca ceva: levierul schimbatorului de viteze are un joc destul de mare, asa e si la voi?

Multam'


--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 - B-43-BGJ
I might look stupid, but when i look around, i still have hope.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_ionik
post 8 Jul 2005, 22:07
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 10 August 04




Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sunt unii pe care chiar nu-i deraneaza nimic. Asta nu inseamna ca trebuie sa fim toti la fel ca ei. Fiecare are dreptul la o opinie si e liber sa si-o exprime. Important este sa justifice cu argumente ceea ce sustine.

Poate e tardiv, dar mai bine mai tarziu decat niciodata: imi cer scuze tuturor celor care au fost denumiti de oricine de pe acest forum "maimute", nu tuturor celor care s-au simtit vizati. Am folosit termenul "maimuta" o singura data, luat de valul discutiilor. Am observat ca multi invocau explicatia "Asa face toate" ca fiind un raspuns dat de catre mecanicii auto (sus numiti), sugerand ca alta explicatie nu puteau da, datorita niveluluui lor de pregatire, motiv pt care am postat asa cum am postat. Deci repet, "Asa face toate" este expresia folosita de mecanicul auto pt a evita explicarea unui fenomen pe care nu-l poate explica. Prea putin ma intereseaza warn-ul primit.

E drept, cred ca foarte multe "primate" citind explicatiile aberante ale unora surad ingaduitor. Ele nu stiu sa fie vanitoase.

riscand ca postul sa fie exagerat de plictisitor, de citit si mai ales, de inteles, as vrea sa subliniez o aberatie expusa si subliniata de persoane "foarte avizate":

QUOTE(JORJ @ 5 Jul 2005, 23:42)
Din ce am inteles eu din alte topicuri, se pare ca arcurile de la ambreiaj (Valeo) nu sunt foarte fiabile, isi pierd elasticitatea si fac loc unor mici "jocuri" care se cam aud.

.............

*



Mi-as permite sa atrag atentia ca arcurile cu pricina nu sunt niste zurgalai atasati de coada pisicii, ca sa nu prinda soareci. Ele au cu totul alt scop: acela de a prelua socul transmis in momentul cuplarii motorului de cutia de viteze. Daca totusi ele nu sunt atat de fiabile, si fac zgomot prin jocuri in locase, inseamna ca nu-si indeplinesc rolul, deci este un lucru grav. Cel putin asa am invatat eu acum 20 de ani, cand invatam intr-o scoala pentru primate (poate unii au inteles, dar o spun si pentru ceilalti: am urmat si o scoala cu specific auto, deci nu sunt chiar atat de afon).

Zgomotele exista insa, dar ele sunt produse de cu totul alte organe aflate in miscare de rotatie si care se afla in acest ansamblu: motor-cutie de viteze. Unii spun ca e priza, altii spun ca nu pentru ca nu mai este acelasi tip ca la Dacia Berlina. Daca as sti cu certitudine, v-as spune, dar nu am practicat meseria.


--------------------
Dacia Logan Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 9 Jul 2005, 08:22
Post #45


Membru pasager


Group: Members
Posts: 720
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(f_ionik @ 8 Jul 2005, 22:07)
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sunt unii pe care chiar nu-i deraneaza nimic. Asta nu inseamna ca trebuie sa fim toti la fel ca ei. Fiecare are dreptul la o opinie si e liber sa si-o exprime. Important este sa justifice cu argumente ceea ce sustine.


Îndrăznesc să cred că mă situez între cele două categorii, cea a celor pe care nu-i deranjează nimic și cea a maniacilor, adică sînt un om normal. Da, ai dreptate, fiecare are dreptul la o opinie, chiar are datoria să o argumenteze, dar nu cred că se cade să poluezi forumul cu bazaconii minore (de care e plin topicul ăsta) gen "îmi scîrțîie țușpringherul de la farfuză". Asta voiam să subliniez. Ce răspuns poți să-i dai unuia care se plînge că-i scîrțîie centura sau scaunul? Unge-le, bă!! Foarte tehnic, ce să zic... laugh.gif
Oare alte autoturisme n-or fi scîrțîind, trăncănind, gîfîind? Întrebarea e retorică, fiindcă răspunsul este afirmativ. Atît timp cît discutăm despre FIARE, e evident că problema răspunsului e rezolvată. wink.gif S-a stabilit deja că la antifonarea Loganului e loc de mai bine. Antifonati-le și poate scăpați de piticii ce vă bîntuie. tongue.gif

This post has been edited by ursamajor: 9 Jul 2005, 08:26


--------------------
Dacia Logan 1.4 2005 Preference (CB, AC și GPL LR Evo One) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Jul 2005, 11:34
Post #46


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Avand in vedere ca eu nu sunt de meserie, si recunosc ca uneori as putea sa mai spun si aberataii (insa am bunul obicei sa recunosc...), i-as ruga pe cei "de meserie" sa dea raspunsurile tehnice, ca sa fim siguri ca sunt corecte. Astept cu interes raspunsurile tehnice la topicurile de probleme tehnice.
QUOTE(f_ionik)
Zgomotele exista insa, dar ele sunt produse de cu totul alte organe aflate in miscare de rotatie si care se afla in acest ansamblu: motor-cutie de viteze

Cam cate angrenaje din cutie sunt antrenate de motor la relanti, ca zgomotul sa fie din cutie? Sa fie vre-un semering? Sa fie vreun ax? Sa fie vreun pinion solidar cu un ax si care nu antreneaza nimic? Sa fie de la motor? Dar atunci de ce dispar cand se rupe lantul cinematic la ambreiaj? Si daca totusi sunt de la ambreiaj? Atunci de unde? Imi pun si eu niste intrebari, ca un economist ce sunt... Doar ca mi le pun....
Eu am mai zis, usor e a barfi lumanarea, e mai greu cu facutul luminii in intuneric...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 10 Jul 2005, 07:15
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 25 December 04
From: Craiova




QUOTE(klaus @ 9 Jul 2005, 11:34)
Cam cate angrenaje din cutie sunt antrenate de motor la relanti, ca zgomotul sa fie din cutie? Sa fie vre-un semering? Sa fie vreun ax? Sa fie vreun pinion solidar cu un ax si care nu antreneaza nimic? Sa fie de la motor? Dar atunci de ce dispar cand se rupe lantul cinematic la ambreiaj? Si daca totusi sunt de la ambreiaj? Atunci de unde? Imi pun si eu niste intrebari, ca un economist ce sunt... Doar ca mi le pun....
Eu am mai zis, usor e a barfi lumanarea, e mai greu cu facutul luminii in intuneric...
*



La relanti, ambreiajul, cuplat la volanta, invarte priza si prin intermeiul ei arborele primar din cutia de viteze. Acesta la randul lui, prin intermediul pinioanelor, corespondente fiecarei trepte de viteza, pinioane care de fapt fac corp comun cu arborele primar, fiind dintr-o bucata cu acesta, invart rotile dintate dedicate de pe arborele secundar, cu care se afla in angrenare permanenta . Acestea se rotesc liber pe arborele secundar in permaneta. Miscarea lor de rotatie este transmisa raborelui secundar doar prin intermediul sincronului, al carui inel exterior se va cupla la roata dintata dorita, cu ajutorul furcii manevrata de cautatorul de viteze, manipulat prin intermediul parghiilor, de catre sofer.
La relanti,cu maneta schimbatorului pe pozitia liber, singurele piese care nu sunt in miscare in cutie,sunt arborele secundar cu sincroanele si grupul dintat final, cu satelitii aferenti, si astea doar daca masina sta si nu este in rulaj.
Cand se rupe lantul cinematic, adica cand ambreiem, nu se mai transmite miscare de rotalie prin intermediul prizei, pieselor mai sus amintite.
Zgomotul lor este mai pregnant la relanti deoarece,pe de o parte este mai multa liniste in masina, iar pe de alta in cazul unor cutii cu danturile imperecheate cu jocuri mai mari, in lipsa sarcinii solicitata de antrenarea rotilor, rotile angrenate zornaie mai libere.
Sper ca explicatia a fost suficient de inteligibila,deoarece am dorit-o succinta si nu am vrut sa ma pierd in detaii inutile.

Eu sunt fericitul posesor al unei cutii de viteza reusite, dar asta nu inseamna ca am fost ocolit de alte probleme zgomotoase. Prietenii le stiu care sunt.


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 10 Jul 2005, 12:47
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Foarte la obiect explicatia,dar as avea si eu o intrebare,daca se poate:de ce nu se aude acel zornait(sau nu este asa de pregnant)si cind e rece motorul?Cel putin la mine asa e.Cind e rece nu face nici un zgomot,el apare dupa un timp si asta nu tot timpul.


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 10 Jul 2005, 13:42
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 25 December 04
From: Craiova




Pentru ca nu numai motorul se incalzeste, ci si cutia de viteze cu consecita fluidizarii uleiului.


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 10 Jul 2005, 13:56
Post #50


Membru pasager


Group: Members
Posts: 720
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(rdesign @ 10 Jul 2005, 07:15)
Eu sunt fericitul posesor al unei cutii de viteza reusite...


Detaliază puțin, te rog. smile.gif Adică vrei să spui că sînt cutii și cutii? Sau a ta e personalizată?


--------------------
Dacia Logan 1.4 2005 Preference (CB, AC și GPL LR Evo One) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 10 Jul 2005, 13:59
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 320
Joined: 4 January 05




QUOTE(f_ionik @ 8 Jul 2005, 22:07)
....
riscand ca postul sa fie exagerat de plictisitor, de citit si mai ales, de inteles, as vrea sa subliniez o aberatie expusa si subliniata de persoane "foarte avizate":

*



Draga Ionik,
am indraznit sa postez acolo nu pentru ca sunt un expert avizat ci pentru ca insistenta cu care se repeta aceleasi intrebari discutate de multe ori pe forum devenise enervanta pentru moderatori, si as spune ca nu numai pentru ei. Am postat deci acel mesaj care incepe cu "din cate am inteles eu" si cu "se pare" - asta daca l-ai citit. Deci nu scrie nici "va spun eu sigur" nici nu scriu ca eu am proiectat ansamblul propulsor la Logan si nici altceva, ci ceea ce am inteles eu ca ar fi cel mai frecvent din alte topicuri, inclusiv un topic de pe www.reno.ro, care din pacate nu l-am mai regasit ( ase vedea si postul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7388&st=120# si chiar ontregul topic, ca nu strica).

Am incercat deci sa fac o sinteza a lucrurilor spuse deja in repetate randuri ca sa limitez revenirea lor pe forum in aceeasi maniera, si sa ii mai ajut pe cei prea comozi sa reciteasca tot ce s-a scris pe tema asta.

Tot in postul ala am afirmat ca nu toate zgomotele provin de aici si ca "rontaitul" PARE sa aiba o astfel de cauza.

Daca zgomotele sunt atipice fata de ce se discuta pe aici, si nu numai atunci, un service autorizat este cel mai in masura sa constate concret situatia si starea oricarei masini in parte.

Daca tu consideri afirmatia aia ca o intentie de a explica orice potential zgomot de pe Logan atunci cred ca ai o acceptiune foarte personala asupra informatiilor de aici si nu cred ca e de vina forumul ci felul in care e interpretat.

Daca pretinzi ca ai facut ceva pregatire in mecanica si nu poti pricepe de ce arcurile alea pot face zgomot chiar daca nu sunt zurgalai, o sa incerc sa iti explic eu.

Ambreiajul cupleaza motorul cu cutia de viteze prin intermediul acelui disc si implicit a acelor arcuri. Rolul lor nu este numai acela de a prelua socul transmis in momentul cuplarii, asa cum sustii, aici contribuind in primul rand frictiunea discului. Discurile alea creeaza o marja de cuplare sa spun asa, doar de cateva grade, exprimand marja asta in miscare unghiulara. Rolul lor insa este in principal acela de a diminua neuniformitatea data de puterea transmisa de arborele motor care nu transmite momentul continuu ca un motor electric ci in mici socuri date de momentul exploziei din cilindru, pozitia bielelor in raport cu arborele, etc etc. Daca nu ar exista arcurile alea, dupa cuplarea ambreiajului in sarcina masina ar tremura in draci transmitand acele neuniformitati pana la rotile motoare (rotile fata in cazul Loganului) si implicit in toata masina, pentru ca propulsia s-ar face neuniform.

Ca atare arborele ala transmite un fel de vibratii catre disc si principalul rol al arcurilor nu este cel ppretins de tine ci acela de a amortiza (diminua) acele vibratii.

Atunci cand motorul este in sarcina, arcurile alea raman tensionate, e logic, daca insa motorul este la relanti, si singura lui sarcina este aceea de a invarti componentele sale si cateva angrenaje din cutia de viteze atunci arcurile nu mai sunt permanent comprimate, ci vor fi alternativ f usor comprimate si destinse ca urmare a neuniformitatii vitezei unghiulare a arborelui motor, prin comparatie cu angrenajele din cutie care tind sa aiba o miscare uniforma, din inertie. Daca arcurile alea nu mai sunt tensionate si au joc, atunci in momentul asta in care motorul nu este in sarcina ca sa le comprime mai mult si sa le tina in tensiune, atunci arcurile alea POT produce un zgomot ca un rontait.

Asta era mai detaliat ceea ce am spus pe scurt, si vreau sa subliniez, ca asta nu presupune ca orice zgomot de genul asta este dat neaparat de arcurile ambreiajului, dar asta pare sa fie cauza cea mai frecventa pentru zgomotul de genul asta. Evident ca pot fi si alte zgomote date de angrenajele cutiei de viteze, sau chiar vibratii ale cablurilor sau alte elemente care sunt rigide sau in usoara tensiune si care asigura fizic o legatura intre motor (care vibreaza) si cabina care e solidara cu caroseria (vibratiile remarcate de uzeri la pedalele de acceleratie si cele de ambreiaj - vibratiile evidente ale manetei schimbatorului, etc.) vibratiile alea pot produce si zgmote in anumite situatii care ar putea fi resimtite numai la anumite turatii ale motorului, dependent de frecventele proprii de vibratie ale diverselor componente si materialele aferente.

Pacat ca nu mai e activ threadul de pe reno.ro. Ai fi vazut acolo ca unii au schimbat discul de ambreiaj, dupa care zgomotul a disparut insa a reaparut dupa cateva luni.
Ai fi vazut ca incidenta aparitiei zgomotului este la fel de mare la utilizatorii Renault ca si la cei de Logan de altfel, dar pentru asta daca chiar vrei rezolvari poti sa mai si citesti ce s-a scris nu numai sa critici.
Daca o multime sustine acelasi lucru, atunci tu trebuie sa fi un geniu sa vezi lucrurile altfel. Numai ca aici se cam cauta si explicatii logice sau situatii reale care sa fundamenteze spusele, si daca e posibil se urmareste si care e incidenta diverselor probleme mai mari sau mai mici. Logica in ce am scris eu exista si exista si exemple reale cu cei care au constatat ca rontaitul e de la ambreiaj. Mai mult, ca in orice aspect real de pe lumea asta, eu unul sustin ca ceea ce am prezentat nu este adevar absolut si nici nu exclude alte posibile probleme, cu atat mai mult cu cat eu unul nu o sa neg niciodata o alta explicatie a cuiva daca ea e logica. Incearca si tu !

This post has been edited by JORJ: 10 Jul 2005, 14:22


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 10 Jul 2005, 17:07
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 25 December 04
From: Craiova




QUOTE(ursamajor @ 10 Jul 2005, 13:56)
Detaliază ...Adică vrei să spui că sînt cutii și cutii? Sau a ta e personalizată?

Vreau sa spun ca eu nu am aceasta problema la relanti de "zgomot de diesel bine reglat".
pana acum nu a aparut desi am 10.000 KM. Am nimerit o cutie cu jocuri mici. Asta nu inseamna ca nu stiu despre ce zgomot este vorba, ca l-am auzit la alte Loganuri.


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 10 Jul 2005, 19:06
Post #53


Membru pasager


Group: Members
Posts: 720
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(rdesign @ 10 Jul 2005, 17:07)
Vreau sa spun ca eu nu am aceasta problema la relanti de "zgomot de diesel bine reglat".

A, în cazul ăsta, și a mea e "personalizată". Nici la mine nu se aude. Precum și multe dintre zgomotele descrise aici. Am avut și eu problemă cu centura de siguranță a șoferului, dar am remediat-o. Încolo nimic, poate doar nivelul relativ crescut de zgomot din habitaclu după 3200-3500 rpm, dar asta-i altă mîncare de pește.


--------------------
Dacia Logan 1.4 2005 Preference (CB, AC și GPL LR Evo One) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 Jul 2005, 20:29
Post #54


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ca sa mai evidentiez un lucru care pe mine m-a condus spre concluzia ca de vina nu este cutia ci ambreiajul: avand in evdere ca pe primele solenze erau absolut aceleasi cutii ca si pe DSN, absolut aceleasi motoare, dar alte ambreiaje (cele pe cablu), si avand in vedere ca aceste zgomote s-au manifestat pe solenza de la primele loturi (vezi marty), logica mea s-a indreptat spre suspectarea piesei diferite fata de DSN, si anume ambreiajul.
Nu vorbesc de versiunile ulterioare de Solenze unde au mai aparut oarece modificari fata de DSN...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 11 Jul 2005, 07:51
Post #55


Member


Group: Members
Posts: 2.625
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Klaus, as mai adauga ceva la rationamentul tau despre zgomotul provocat de ambreiaj (si eu sustin aceasa idee)... NU SE AUDE TOT TIMPUL.... cateodata dispare...daca ar fi de la cutie, ar fi permanent... de exemplu, azi dimineata: pornesc motorul... dupa vreo 2-3 minute (timp in care am discutat cu cineva) hop si zgomotul... calc ambreiajul si dispare... las libera pedala si surpriza.... nu mai apare zgomotul.... am mai patit asta stand la semafoare... adica sa clac ambreijaul si sa-l eliberez si sa dispara "rontaitul" ala... mai mizez pe faptul ca problema e cunoscuta de la Clio (cu alta cutie dar acelasi ambreiaj)... a se citi pe forumul respectiv si pe carsurvey.org (dac tin bine minte erau si acolo cateva raportari)


--------------------
Skoda Rapid 2013 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 Jul 2005, 09:52
Post #56


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am facut si un test...
Adica am luat frumusel coarba din portbagaj si am ascultat cu ea cutia si ambreiajul.
Rezultatul:
Cu cat ma departam mai mult ca pozitionare de ambreiaj, "rontaitul" devenea mai vag.
Insa nici pe ambreiaj nu se auzea la fel... Pe partea cu motorul (la volanta) se auzea mai slab, dar spre cutie se auzea mai puternic.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 11 Jul 2005, 19:15
Post #57


Membru pasager


Group: Members
Posts: 720
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(klaus @ 11 Jul 2005, 09:52)
Am facut si un test...
Adica am luat frumusel coarba din portbagaj si am ascultat cu ea cutia si ambreiajul.


laugh.gif Stetoscopul mecanicului. laugh.gif tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 2005 Preference (CB, AC și GPL LR Evo One) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
f_ionik
post 12 Jul 2005, 22:01
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 10 August 04




JORJ,

Multumesc. Acum m-am mai luminat biggrin.gif

Dar nu tot ce e mult e si bun. Sunt cateva explicatii cu care pot fi de acord, altele insa ... tongue.gif
Nu-mi cere sa le citez, pentru ca ar fi deja prea mult pentru cei care ar citi acest post.

O explicatie cu care sunt de acord este cea a lui rdesign (mai sus). Mi-as permite totusi sa atrag atentia ca cei mai mult dintre noi citeaza expunerile altora. Daca vrei expune-mi o teorie luata dintr-o carte de specialitate, sau in cel mai rau caz, teoria unui mecanic care lucreaza in bransa (ca sa fiu mai clar, unul care face si desface astfel de angrenaje, eliminandu-le aceste zgomote). De nenumarate ori, eu am solicitat parerea unui avizat, nu pareri diverse, si in nici un caz citate de pe alte forumuri.

Continuand in acest stil devenim ridicoli. Eu zic sa mai asteptam pana vom avea si un membru inginer in mecanica auto. PRACTICIAN chiar si dispus sa ne divulge cateva din secretele bine pastrate ale acestei meserii.

Sunt lucruri pe care nu le recunosc si le incadreaza in normalitate pentru a scapa de sacaiala incomoda a unora ca mine.

Acestea fiind zise, imi cer scuze celor pe care i-am "apostrofat" si propun sa incetam polemica pe aceasta tema.

Sa auzim cat mai multe pareri avizate!


--------------------
Dacia Logan Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 Jul 2005, 22:56
Post #59


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Da nu polemiza nimeni (sper tongue.gif )...
Insa la mine am constatat (fiind oarecum liniste in masina) ca "huruie" in anumite situatii si motorul (adica debreiat complet, se aude un huruit foarte apropiat de cel cu ambreiajul "conectat"). De asemena, "huruie" cam in aceeasi plaja de zgomot la deccelerari, cu ambreiajul nedebreiat (uf, ce exprimare!), adica in frana de motor.
Iar zgomotul "clasic" huruit-rontait la relanti se aude din cand in cand, daca debreiez de cateva ori la rand (numarul de debreieri este aleator, poate sa iasa din prima sau din a 5-a), zgomotul dispare. Asta ca o verificare a spuselor lui Al, constatata si de mine...
Atrag atentia ca aceste zgomote nu sunt nu stiu ce problema (pentru cei panicarzi) insa ele exista... Si intensitatea lor este extrem de mica, nu sunt usor sesizabile.
Cand ma urc in logan am impresia din ce in ce mai pregnant ca ma sui in "Triunghiul Bermudelelor" unsure.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 13 Jul 2005, 04:37
Post #60


Membru pasager


Group: Members
Posts: 720
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(klaus @ 12 Jul 2005, 22:56)
Si intensitatea lor este extrem de mica, nu sunt usor  sesizabile.
Cand ma urc in logan am impresia din ce in ce mai pregnant ca ma sui in "Triunghiul Bermudelelor" unsure.gif
*



Dacă te-ai apucat să asculți motorul cu "stetoscopul" e clar că ești mult prea, prea pretențios cu mașina asta, săraca. Mai mult, îi bagi în boale pe băieți cu fobiile astea! rolleyes.gif Aș îndrăzni să rectific figura ta de stil: aduce mai degrabă a thriller de Alfred Hitchcock decît a Triunghiul Bermudelor... laugh.gif wink.gif Paranormalul printre noi! ph34r.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 2005 Preference (CB, AC și GPL LR Evo One) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

6 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th November 2018 - 00:44
Forum Renault Server hosting