DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Zgomot directie numai cand virez dreapta

tuneam
post 8 Dec 2004, 14:25
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Salut.
Stiu ca s-a mai discutat pe forum despre zgomotele la directie. Problema pe care o am acum nu pare sa fie una obisnuita. Cand vireez dreapta, si numai atunci se aude un zgomot destul de nasol, si simt si in volan un fel de "frecare" - scuze exprimarea.
Daca am rotile, chiar si numai un pic, cabrate spre drepta, si misc de masina (sau trec peste denivelari), se aude din nou zgomotul.
Zgomotul aparut seama cu cel pe cere l-am avut cand nu mai aveam vaselina in pivoti (atunci facea la orice miscare de volan sau denivelare de drum, dar sound-ul era acelasi).
Am verificat:
1. Pivotii - sunt aproape noi si nu au pic de joc. Oricum am mai pus eu vaselina, desi nu duceau lipsa.
2. Gresat caseta directie. Merge mult mai usor directia acum.
3. Capete de bara noi (ma rog schimbate cam acum 10000Km - dar mers mult afara din tara de atunci) - nu am joc de loc la directie!!!
4. Uns cruce cardanica (de jos) la ax volan.
5. Rulmentii de la telescoape (de sub arcuri) sunt noi (de cam 10000 Km ... ca mai sus).
6. Echilibrare roti facut ok, cam acum 150Km.
7. Zgomotul e prea puternic (zic eu) ca fie de la bucsa de cauciuc din podea...
8. Bucsele anti-rului le-am schimbat acum 10000 Km... ca mai sus, si cand am desfacut pivotii, sapt trecuta, bucsele de la capetele anti-ruliu erau ok - ca noi. Nu le-am verificat pe cele de la mijloc!!
Ce credeti ca ar putea fi? Or fi rulmentii de sub arcuri? Sa se fi dus asa de repede?
Please Help!!!
Am fost la service, au pus niste ulei in flansele telescop (pe sus) - dar degeaba..... mama ei de masina, acolo(la service) a tacut malc!, dar credti-ma face de mama focului.

This post has been edited by tuneam: 8 Dec 2004, 14:27


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danbogdan
post 8 Dec 2004, 15:29
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 5 August 04




Par a fi rulmentii de la flansele pe caer sunt asezate arcurile. Poate nu ar strica sa-i mai schimbi inca o data. Cred ca sunt foarte prosti (si deasemenea ieftini). Ai s-au dus cam pe la 20000KM.


--------------------
Dacia Logan Ambition - B 04 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 8 Dec 2004, 15:41
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




O sa-i scot din nou sa-i verific. Din cate stiu eu nu treb schimbati, doar unsi.... daca nu sunt distrusi(bile lipsa sau sparte).
Treba asta ia cam 2-3 ore, si munca la greu. Sper sa fie de acolo.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 8 Dec 2004, 16:12
Post #4


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu am avut harait pe dreapta fata. Insa am SLZ. Din cate stiu, nu e diferit fata de DSN sistemul. Pana la urma au schimbat piesa cu codul "60 01 541 675 Taler superior arc" pe ambele parti pe fatza. E o chestie de plastic care vine sub flansa amortizorului. La magazin e o suta si ceva de mii.

Daca chiar te enerveaza, poti sa schimbi si flansa cu totul. E cam 550.000. Nu stiu insa daca are rost...

Eu sunt de parere ca rulmentul acela din partea de jos (de sub arc) nu are ce sa patzeasca ca sa faca atat de urat. Daca deja l-ai schimbat... doar trebuie sa il mai ungi. Ar putea fi totusi de la talerul acela superior...

Uleiul pus in capul flansei nu ajuta la nimic. Unii zic chiar ca duce la mancarea garniturii de cauciuc si cica nu ar fi bine sa pui.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 8 Dec 2004, 16:25
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Ok. merci de raspuns i96nds, dar nu vad cum ar face telrul superior zgomotul ala, sau inlul de plastic de deasupra? E un zgomot extrem de neplacut.. Eu am pus si furtun pe prima spira a arcului, special pt a nu fi fecare fier pe palstic acolo sus. Oricum cand il dau jos a sa ung bine si inelul de la talerul superior cu multa vaselina.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danbogdan
post 10 Dec 2004, 16:35
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 5 August 04




QUOTE(tuneam @ 8 Dec 2004, 16:41)
O sa-i scot din nou sa-i verific. Din cate stiu eu nu treb schimbati, doar unsi.... daca nu sunt distrusi(bile lipsa sau sparte).
Treba asta ia cam 2-3 ore, si munca la greu. Sper sa fie de acolo.
*



La service, cand am schimbat rulmentii aia, pareau oarecum capsulati. Nu pre aputeai sa vezi daca au bile sparte sua lipsa. Tot de asta cred ca nu pot fi unsi. Daca nu se da la o parte capacul ala cumva nu are cum sa intre vaselina acolo.


--------------------
Dacia Logan Ambition - B 04 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 11 Dec 2004, 01:19
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




"Capacul ala"se da jos f usor, cu mana!!!, si ai acces la bile . Pui vaselina pe ele si gata. E mult pana dai jos arcul si amortizorul.... e treaba sa 2-3 pe fiecare parte.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 9 Jan 2005, 12:15
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Am gasit de unde era scartiitul ala enervant. Dupa multe multe peripetii.
Sa va povestesc.
Am mai mers asa (cu zgomotul cand viram drepta si care se agrva cu timpul) vreo 10000Km.
Intr-o zi mi-am luat inima in dinti si m-am dus la service (Dacia). Acolo, au pus masina pe elevator, s-au strans vreo 4 mecanici, si dai si lupta. Au dat jos, amortizoare, bucse bascula, bara stabilizatoare, ax volan, uns casaeta de directie.
Au schimbat rulmetul de sub arc pe amble parti, bucse bascula, bucse bara stabiliz. Au uns bine de tot axul volan (oricum nu avea joc de loc dupa 25000Km!!!!!!). Totul pare ok si profesional. Asta pana au dat masina jos de pe elevator. Tot asa facea (toata opeartiunea a dura 3 h).
Vine dupa aia un nene mai in varsta, si zice ca poate e de la capetele de bara (chiar daca nu au decat 12000 KM si nu au joc).
Nu doresc sa le schimb pt ca tb sa fac si geometria, ii spun asta mecanicului. Asta e. Il intreb cat costa ce mi-a facut pana atunci, si zice nimic, nu avea legatura cu pb mea ce au facut ei (adica nu mi-au rezolvat problema). Ii dau eu 300Klei pentru efort.( si in timpul operatiunii am vrut sa-i dau spaga de rigoare, si el a refuzat!!!!! - cred ca a inebunit lumea).
Ok, ajung acasa, ma pun pe desfacut. Mecanicul in varsta avea dreptate. La capul de bara din stanga, burduful era spart si pierduse toata vaselina. Nu am avut la indemana alt burduf, asa ca doar am bagat vaselina pana i-au un burduf nou. Pe drepta nu am reusit sa dau jos capul de bara!!!
Problema s-a rezolvat partial, (adica mai e un pic zgomot, dar f putin). Cred ca ori si cel din drepta a pierdut valina si face si el, ori cel din stanga pe care l-am gasit spart, si-a facut un fel de lagar oval in care sa se miste.
Acum intrebare.
Sunt de acord sa schimb capetele de bara (ambele - 1 mil cu tot cu geometrie), dar daca dupa 10000 Km patesc la fel? Toate piesele de origine sunt asa de proaste??? Ce pot sa fac?
Momentan o sa schimb burdufele la capetele de bara, dar pe viitor? O solutie profesionala?


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 9 Jan 2005, 13:42
Post #9


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Capetele mele de bara au ... aaa ... 130.000 Km si au burdufele intacte, nu au joc ... etc ...


Asa ca ce ai patit tu e doar un ghinion smile.gif .


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 9 Jan 2005, 18:07
Post #10


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Vezi ca se gasesc de cumparat numai burdufele de la capetele de bara,ca si cele de la pivoti.Costa cam 10000 bucata. smile.gif


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
Ganditi-va de doua ori inainte de a rani pe cei apropiati!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 10 Jan 2005, 18:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Nu am gasit acele burdufe!!!. Am fost si al mag Mihai Bravu, si nu au asa ceva. Raspunsul a fost "DaciA" nu ne aduce astfel de piese!!!. NIci la Adras nu aveau! Nici pe la alte mag "din colt". Cred ca tb sa ma duc in targ!!!.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasile
post 18 Apr 2005, 11:43
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 5 October 04




Am si eu o intrebare, daca stie cineva.
Am o SN, la care arcul dreapta față, în timp ce rotesc volanul, se mișcă puțin după care revine la poziția inițială și scoate un zgomot de parcă ar agăța ceva.
Ce să fie oare?


--------------------
dacia supernova - IS-05-AAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th June 2025 - 19:31
Forum Renault