It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> antigel, antigel solenza

bruta77
post 16 Sep 2009, 17:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 16 September 09




ce antigel mi ati mai recomanda ptr solenza ca ala ce este pare afi facut pe la noi e cam cam si vanzatorul de la magazin era rezervat in calitaetea lui


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 16 Sep 2009, 17:52
Post #2


Un membru


Group: Members
Posts: 634
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Glaceol RX tip D.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Rapsodie - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiu-iulian
post 16 Sep 2009, 18:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.242
Joined: 16 December 07




si schimbul la anitegel cum se face? sleep.gif dry.gif


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Confort - Ms 64 GVS
DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 16 Sep 2009, 19:06
Post #4


Un membru


Group: Members
Posts: 634
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Desfaci colierul de la furtunul de jos al radiatorului si lasi sa curga lichidul intr-un recipient de 6 litri sau mai mare (nu se umple tot, mai ramane lichid vechi in canalele de racire ale motorului). Ai grija ce faci cu lichidul scos, e toxic.
Pui la loc furtunul, montezi colierul si umpli circuitul pe la busonul vasului de expansiune (ai grija sa fie deschis surubul de plastic de aerisire). Dupa ce ai umplut circuitul (curge continuu pe la surubul de aerisire), strangi surubul si pornesti motorul cateva minute.
Urmaresti nivelul din vasul de expansiune, completezi daca scade sub "min". Dupa ce nivelul ramane constant cu motorul mergand, strangi busonul si opresti motorul.
Ai grija sa nu desfaci surubul de aerisire cu motorul cald si mergand, lichidul este fierbinte (asa am facut eu, si m-am oparit bine).


--------------------
Dacia Solenza 2004 Rapsodie - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 16 Sep 2009, 19:49
Post #5


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.314
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




QUOTE(bruta77 @ 16 Sep 2009, 17:07)
ce antigel mi ati mai recomanda ptr solenza ca ala ce este pare afi facut pe la noi e cam cam si vanzatorul de la magazin era rezervat in calitaetea lui
*



Poate este ambalat la noi dar cred ca este facut acolo unde spune si eticheta si anume in Belgia.
Producatorul recomanda Glaceol RX tip D,acesta fiind compatibil cu materialele din componenta motorului.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiu-iulian
post 16 Sep 2009, 20:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.242
Joined: 16 December 07




mersi de informatii,dar surubul de aerisire unde se afla? unsure.gif si inca o intrebare,termostatul nu mai trebuie desfacut?ca sa se scurga tot antigelul din motor?si nu ar trebui sa se goleasca tot sistemul?(si din canalele de racire,cum ai zis tu)


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Confort - Ms 64 GVS
DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 16 Sep 2009, 21:07
Post #7


Un membru


Group: Members
Posts: 634
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Surubul de aerisire este pe conducta mai subtire care pleaca spre radiatorul mic (cel de la aeroterma), cam in zona termostatului. De deasupra arata ca o rozeta neagra si zimtata pe margini, din plastic, cam cat o moneda de 5 bani in diametru, cu doua santuri in cruce pe ea. Nu e nevoie sa-l desfaci de tot, are doua canale in lungul lui si pe acolo iese aerul sau lichidul.
Daca vrei, desfa si termostatul, dar de acolo mai curg maxim 0,5 litri de solutie... E mult de munca la suruburile alea, te impiedici in conducte, suportul de la baterie, servofrana si servodirectie. Am schimbat asta-toamna termostatul si m-am chinuit cu un pet taiat si pus sub carcasa termostatului, eu voiam sa recuperez lichidul ca era nou... Am recuperat o jumatate de cana radmasa.gif.
Daca tot demontezi termostatul, schimba-i garnitura, sa nu ai surprize dupa ce-l montezi la loc.
Ca recomandare personala: daca la drum lung scade vizibil temperatura, schimba si termostatul, deschide prea devreme, si asta se traduce prin motor mai rece la viteze mari -> consum marit (si daca nu l-ai schimbat niciodata, i-o fi ajungand si lui saracu'). La mine, in oras statea aproape de jumatate, iar la viteze peste 60 km/h scadea cu 2-3 linii, la sfert; dupa schimbare, sta aproape de jumatate indiferent de viteza.
Ai grija la ce cumperi, sa fie cu corpul din cupru, nu plastic negru.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Rapsodie - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiu-iulian
post 17 Sep 2009, 10:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.242
Joined: 16 December 07




in primul rand,eu am supernova,si nu am servodirectie tongue.gif .in al doilea rand,am 73000km,ar fi cazul ca termostatul sa fie schimbat?este scump? sleep.gif
la mine,mometan,cam la mijoc sta.acum depinde,daca este foarte mare aglomeratie in oras si stau la multe semafoare se ridica si porneste GMV.


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Confort - Ms 64 GVS
DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 17 Sep 2009, 10:33
Post #9


Un membru


Group: Members
Posts: 634
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Am vazut ce masina ai, de prima data. Nu cauti tu aparatoare compartiment aeroterma biggrin.gif ?
Si fara servodirectie, tot "usor" o sa-ti fie sa umbli acolo, zic eu.
Eu am schimbat termostatul la 70.000 km. Pret termostat: in Vitan la patura este 25-30 lei "de origine", cu garnitura cu tot. La magazine, termostat klaxcar tot cam atat costa, corp de cupru.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Rapsodie - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipoc
post 25 Sep 2009, 18:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 4 May 08
From: iasi




se poate completa?ca n`are rost sa schimb tot pentru a ajunge la nivel..biggrin.gif


--------------------
dacia solenza 2004 - nt-06-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 25 Sep 2009, 18:24
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




il poti si completa DAR antigelul are pe langa rolul de racire al motorului si cel de UNGERE al pompei de apa si ca sa scapi de schimbarea pompei cand schimbi distributia ar fi bine si este recomandat sa il schimbi la 60 mii km sau 4 ani.referitor la schimbare e cam greu cu acele coliere ca se desfac cu patent special.eu le-am taiat si le-am inlocuit cu cele obisnuite.cantitatea de antigel vechi care am scos-o a fost de 5l jumate ca l-am scos si pe cel din calorifer care am vazut ca multi nu prea au pomenit de el cand au facut schimbul.va doresc succes pt lamuriri va pot spune pas cu pas cum am procedat eu anul trecut in octombrie.succes


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiu-iulian
post 25 Sep 2009, 21:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.242
Joined: 16 December 07




ionutiulia.daca te rog explica si tu pasii exacrt cum ai procedat la schimbarea antigelului..mersi anticipat!


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Confort - Ms 64 GVS
DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 26 Sep 2009, 10:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




in primul rand sa te uiti la colierele de la furtunele care o sa le desfaci si sa cumperi inainte toate colierele. am cumparat 3L antigel GLACEOL RX TIP D , 3L apa distilata, am luat un bidon de 5L ,am tornat 2ljumate de antigel si 2l jumate de apa distilata.Am ridicat capota si cum te uiti la motor am inceput operatiunile de desfacere a colierelor.primul a fost cel din partea de jos la radiator dupa care am desfacut cele 3 suruburi de la termostat,am desfacut cele 2 furtune de la calorifer dar nu de langa caroserie de unde intra inauntru , le-am desfacut tot de aici de la termostat de la bifurcatia aceea de plastic,am suflat pe unul din ele ca sa iasa si antigelul din calorifer,am desfacut furtunele de la vasul de expansiune ,l-am demontat ,l-am spalat si cam atat.am inlocuit toate colierele desfacute ca nu am putut sa le mai pun inapoi, ca iti trebuie un patent special si am preferat sa nu ma chinui prea mult , cu coliere obisnuite.iti mentionez faptul ca nu e prea usor sa desfaci acele coliere sau poate te pricepi mai bine ca mine.dupa ce am montat totul inapoi am desfacut surubul acela de plastic care are in cap o taietura in forma de ''+''este pe furtunul dintre motor si radiator il vezi tu ca este imposibil sa nu il vezi ,am pornit motorul si la-m stabilit la o turatie de 2500 rot/min si timp de 4 min am completat in vas nivelul lichidului.am strans busonul la vas si l-am lasat sa mearga pana la 10 min pana cand mi-a pornit electroventilatorul sau motoventilatorul cum vrei sa-i zici ventilatorul de langa radiator.cand mi-a pornit ventilatorul am oprit motorul si a doua zi am completat pana la max ca mai trebuia 200g.iar dupa un drum mai lung mai verifici inca o data nivelul.daca e nevoie mai completezi daca nu este nevoie nu mai completezisa nu desfaci busonul de la vas cand motorul este pornit sau imediat dupa ce l-ai oprit in timpul acestor operatiuni ca sare apa si te frigi pe maini si ochi.au mai facut si altii pe aici pe topicuri.cam atat .am scris cam mult dar am zis sa iti fie mai usor sa intelegi.BAFTA.daca mai ai nevoie de ceva te ajut cu mare placere.adresa cocosu2007@yahoo.com pt mesaje.

26 Sep 2009, 10:42:
in primul rand sa te uiti la colierele de la furtunele care o sa le desfaci si sa cumperi inainte toate colierele. am cumparat 3L antigel GLACEOL RX TIP D , 3L apa distilata, am luat un bidon de 5L ,am tornat 2ljumate de antigel si 2l jumate de apa distilata.Am ridicat capota si cum te uiti la motor am inceput operatiunile de desfacere a colierelor.primul a fost cel din partea de jos la radiator dupa care am desfacut cele 3 suruburi de la termostat,am desfacut cele 2 furtune de la calorifer dar nu de langa caroserie de unde intra inauntru , le-am desfacut tot de aici de la termostat de la bifurcatia aceea de plastic,am suflat pe unul din ele ca sa iasa si antigelul din calorifer,am desfacut furtunele de la vasul de expansiune ,l-am demontat ,l-am spalat si cam atat.am inlocuit toate colierele desfacute ca nu am putut sa le mai pun inapoi, ca iti trebuie un patent special si am preferat sa nu ma chinui prea mult , cu coliere obisnuite.iti mentionez faptul ca nu e prea usor sa desfaci acele coliere sau poate te pricepi mai bine ca mine.dupa ce am montat totul inapoi am desfacut surubul acela de plastic care are in cap o taietura in forma de ''+''este pe furtunul dintre motor si radiator il vezi tu ca este imposibil sa nu il vezi [AM TORNAT LICHIDUL IN VASUL DE EXPANSIUNE PANA CAND PRIN ACEL ORIFICIU DE LA SURUB A CURS JET CONTINUU ADICA FARA BULA DE AER,am strans surubul la loc,am pornit motorul si la-m stabilit la o turatie de 2500 rot/min si timp de 4 min am completat in vas nivelul lichidului.am strans busonul la vas si l-am lasat sa mearga pana la 10 min pana cand mi-a pornit electroventilatorul sau motoventilatorul cum vrei sa-i zici ventilatorul de langa radiator.cand mi-a pornit ventilatorul am oprit motorul si a doua zi am completat pana la max ca mai trebuia 200g.iar dupa un drum mai lung mai verifici inca o data nivelul.daca e nevoie mai completezi daca nu este nevoie nu mai completezisa nu desfaci busonul de la vas cand motorul este pornit sau imediat dupa ce l-ai oprit in timpul acestor operatiuni ca sare apa si te frigi pe maini si ochi.au mai facut si altii pe aici pe topicuri.cam atat .am scris cam mult dar am zis sa iti fie mai usor sa intelegi.BAFTA.daca mai ai nevoie de ceva te ajut cu mare placere.adresa cocosu2007@yahoo.com pt mesaje.

This post has been edited by ionutiulia: 26 Sep 2009, 10:42


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 23 Oct 2009, 19:40
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




termostatul este corpul acela negru de deasupra senzorului de temperatura a apei in care intra 2 furtune si este prins cu 3 suruburi care se desfac cu cfeia fixa sau inelara de 10.caloriferul nu este acelasi lucru cu radiatorul.caloriferul este sub bord imediat sub parbriz si nu ai ce cauta acolo, iar radiatorul este chestia aceea patrata cu foite subtiri din partea fata a masinii mai precis intre faruri si are in spatele lui acea elice care il ajuta sa raceasca apa.Cum te uiti la motor spre cabina intre motor si vasul de expansiune adica bidonul acela care are antigel in el, vei vedea doua furtune care intra in cabina masinii.alea merg la calorifer.SUCCES


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiu-iulian
post 23 Oct 2009, 20:38
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.242
Joined: 16 December 07




Mersi mult ionut de informatii.Pana la urma am reusit sa schimb si eu antigelul.


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Confort - Ms 64 GVS
DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 26 Oct 2009, 11:39
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




ma bucur ca ai reusit si daca mai ai placerea sa imi spui cum merge , ai probleme cu ceva ,ai intampinat greutati pe undeva????? poate mai invata si altii.


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiu-iulian
post 26 Oct 2009, 18:32
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.242
Joined: 16 December 07




Am intampinat ceva greutati la coliere,dar am reusit sa nu le rup,deci le-am pus tot pe alea vechi inapoi.A fost mai greu la introducerea furtunelor la loc.Dar,in concluzie,a fost bine.


--------------------
Dacia SuperNova 2003 Confort - Ms 64 GVS
DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 2 Nov 2009, 18:56
Post #18


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 333
Joined: 10 April 09




Daca antigelul Glaceol RX vi se pare scump sau nu-l gasiti in magazinele de profil auto, puteti alege oricare alta marca/producator de antigel care este tip D.

Dar mai intai cateva explicatii privind clasificarea si tipurile de antigel.

Dupa clasa de aditivare :

1. IAT (Inorganic Additive Technology)
2. OAT (Organic Additive Technology)
3. HOAT (Hybrid Organic Additive Technology)

Dupa clasa de aditivare si glicol :

1. Tip A = IAT, pe baza de etilen glicol, silicatii si fosfatii se adauga ulterior, se schimba la 2 ani, de regula verde.
2. Tip B = IAT, pe baza de etilen glicol, silicatii si fosfatii sunt inclusi, se schimba la 2 ani, de regula verde.
3. Tip C = IAT sau OAT sau HOAT, pe baza de propilen glicol, cu sau fara silicati si fosfati, se schimba la 2 sau 5 ani, de regula albastru.
4. Tip D = OAT, pe baza de etilen glicol, fara silicati si fosfati, se schimba la 5 ani, de regula roz.

Oricum, culoarea antigelului nu e criteriul principal.

Deci indiferent de producator, pe eticheta cautam urmatoarele :
1. etilen glicol
2. OAT (organic) sau tip D sau G12.

De mentionat ca antigelurile tip G12 (TL 774-D, roz) si G12+ (TL 774-F, violet) (standarde ale grupului VW), sunt tot OAT, pe baza de etilen glicol, deci merg la motoarele noastre.

Cateva marci in afara de Glaceol RX ar fi :

Texaco Havoline Extended Life
Valvoline Coolant AF Extreme Concentrate
Total Glacelf Auto Supra Organic
Tamoil Permanent Super Antifreeze LF
Mobil Antifreeze Advanced
Motul Inugel Optimal Ultra
Aral Antifreeze Silikatfrei
Wynn's Special Coolant G12
XT Antifreeze D

This post has been edited by Valman: 2 Nov 2009, 20:01


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 4 Nov 2009, 20:52
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 854
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Eu zic ca cel roz de la MOL e bun. Scrie pe el ca e recomandat blocurilor din aluminiu, asa ca nu trebuie sa ii fie nimanui frica...


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valman
post 6 Nov 2009, 06:55
Post #20


B, C, CE, D


Group: Members
Posts: 333
Joined: 10 April 09




De la MOL doar EVOX Premium G 30 este compatibil cu motoarele noastre.

This post has been edited by Valman: 6 Nov 2009, 06:57


--------------------
Dacia Solenza Scala
Valvoline : "Different engines have different needs."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreiask
post 14 Mar 2013, 15:54
Post #21


Disc-Jockey


Group: Members
Posts: 1.115
Joined: 22 April 09
From: Bucuresti




Salut baieti! Posed o Dacia Solenza si am o nelamurire. Daca amestec antigelul de la 2 firme diferite, nenorocesc motorul ? In ea am acum ceva romanesc, aproximativ la fel cu poza atasata mai jos. Mi-a fost pus atunci cand au schimbat distributia,dupa ce mi s-a rupt cureaua. Este aceeasi culoare, respectiv albastru, diluat 1:1 cu apa distilata. Eu am o rezerva de data trecuta de antigel DACIA "glaceol rx tip D" , cel recomandat de producator (culoare tot albastru-verzui). Pot completa cu el ,sau mai bine o las balta si schimb tot ? Va rog ,sa imi argumentati. Multumesc anticipat!
Attached Image

This post has been edited by andreiask: 14 Mar 2013, 16:01


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 14 Mar 2013, 16:46
Post #22


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 7.801
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Daca e "glaceol rx tip d", poa' sa aibe orice culoare si sa provina din orice sticla.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreiask
post 14 Mar 2013, 16:49
Post #23


Disc-Jockey


Group: Members
Posts: 1.115
Joined: 22 April 09
From: Bucuresti




Cel romanesc nu stiu, sper biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 14 Mar 2013, 19:30
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.442
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Atunci schimba-l pe tot. Cumperi 3 litri de antigel concentrat (Glaceol, Total Glacelf Auto Supra etc) si 3 litri de apa distilata.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 25th October 2014 - 10:40
Forum Renault Server hosting