antigel, antigel solenza
![]() ![]() ![]() |
antigel, antigel solenza
bruta77 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 16 September 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|||
bogdanmardare |
![]()
Post
#2
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Glaceol RX tip D.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
sergiu-iulian |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.103 Joined: 16 December 07 ![]() |
si schimbul la anitegel cum se face?
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Confort
- Ms 64 GVS DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#4
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Desfaci colierul de la furtunul de jos al radiatorului si lasi sa curga lichidul intr-un recipient de 6 litri sau mai mare (nu se umple tot, mai ramane lichid vechi in canalele de racire ale motorului). Ai grija ce faci cu lichidul scos, e toxic.
Pui la loc furtunul, montezi colierul si umpli circuitul pe la busonul vasului de expansiune (ai grija sa fie deschis surubul de plastic de aerisire). Dupa ce ai umplut circuitul (curge continuu pe la surubul de aerisire), strangi surubul si pornesti motorul cateva minute. Urmaresti nivelul din vasul de expansiune, completezi daca scade sub "min". Dupa ce nivelul ramane constant cu motorul mergand, strangi busonul si opresti motorul. Ai grija sa nu desfaci surubul de aerisire cu motorul cald si mergand, lichidul este fierbinte (asa am facut eu, si m-am oparit bine). |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
romanvs |
![]()
Post
#5
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
QUOTE(bruta77 @ 16 Sep 2009, 17:07) ce antigel mi ati mai recomanda ptr solenza ca ala ce este pare afi facut pe la noi e cam cam si vanzatorul de la magazin era rezervat in calitaetea lui Poate este ambalat la noi dar cred ca este facut acolo unde spune si eticheta si anume in Belgia. Producatorul recomanda Glaceol RX tip D,acesta fiind compatibil cu materialele din componenta motorului. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
sergiu-iulian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.103 Joined: 16 December 07 ![]() |
mersi de informatii,dar surubul de aerisire unde se afla?
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Confort
- Ms 64 GVS DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#7
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Surubul de aerisire este pe conducta mai subtire care pleaca spre radiatorul mic (cel de la aeroterma), cam in zona termostatului. De deasupra arata ca o rozeta neagra si zimtata pe margini, din plastic, cam cat o moneda de 5 bani in diametru, cu doua santuri in cruce pe ea. Nu e nevoie sa-l desfaci de tot, are doua canale in lungul lui si pe acolo iese aerul sau lichidul.
Daca vrei, desfa si termostatul, dar de acolo mai curg maxim 0,5 litri de solutie... E mult de munca la suruburile alea, te impiedici in conducte, suportul de la baterie, servofrana si servodirectie. Am schimbat asta-toamna termostatul si m-am chinuit cu un pet taiat si pus sub carcasa termostatului, eu voiam sa recuperez lichidul ca era nou... Am recuperat o jumatate de cana ![]() Daca tot demontezi termostatul, schimba-i garnitura, sa nu ai surprize dupa ce-l montezi la loc. Ca recomandare personala: daca la drum lung scade vizibil temperatura, schimba si termostatul, deschide prea devreme, si asta se traduce prin motor mai rece la viteze mari -> consum marit (si daca nu l-ai schimbat niciodata, i-o fi ajungand si lui saracu'). La mine, in oras statea aproape de jumatate, iar la viteze peste 60 km/h scadea cu 2-3 linii, la sfert; dupa schimbare, sta aproape de jumatate indiferent de viteza. Ai grija la ce cumperi, sa fie cu corpul din cupru, nu plastic negru. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
sergiu-iulian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.103 Joined: 16 December 07 ![]() |
in primul rand,eu am supernova,si nu am servodirectie
![]() ![]() la mine,mometan,cam la mijoc sta.acum depinde,daca este foarte mare aglomeratie in oras si stau la multe semafoare se ridica si porneste GMV. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Confort
- Ms 64 GVS DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#9
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut ce masina ai, de prima data. Nu cauti tu aparatoare compartiment aeroterma
![]() Si fara servodirectie, tot "usor" o sa-ti fie sa umbli acolo, zic eu. Eu am schimbat termostatul la 70.000 km. Pret termostat: in Vitan la patura este 25-30 lei "de origine", cu garnitura cu tot. La magazine, termostat klaxcar tot cam atat costa, corp de cupru. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
cipoc |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 4 May 08 From: iasi ![]() |
se poate completa?ca n`are rost sa schimb tot pentru a ajunge la nivel..
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004
- nt-06-XXX
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
il poti si completa DAR antigelul are pe langa rolul de racire al motorului si cel de UNGERE al pompei de apa si ca sa scapi de schimbarea pompei cand schimbi distributia ar fi bine si este recomandat sa il schimbi la 60 mii km sau 4 ani.referitor la schimbare e cam greu cu acele coliere ca se desfac cu patent special.eu le-am taiat si le-am inlocuit cu cele obisnuite.cantitatea de antigel vechi care am scos-o a fost de 5l jumate ca l-am scos si pe cel din calorifer care am vazut ca multi nu prea au pomenit de el cand au facut schimbul.va doresc succes pt lamuriri va pot spune pas cu pas cum am procedat eu anul trecut in octombrie.succes
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
sergiu-iulian |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.103 Joined: 16 December 07 ![]() |
ionutiulia.daca te rog explica si tu pasii exacrt cum ai procedat la schimbarea antigelului..mersi anticipat!
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Confort
- Ms 64 GVS DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
in primul rand sa te uiti la colierele de la furtunele care o sa le desfaci si sa cumperi inainte toate colierele. am cumparat 3L antigel GLACEOL RX TIP D , 3L apa distilata, am luat un bidon de 5L ,am tornat 2ljumate de antigel si 2l jumate de apa distilata.Am ridicat capota si cum te uiti la motor am inceput operatiunile de desfacere a colierelor.primul a fost cel din partea de jos la radiator dupa care am desfacut cele 3 suruburi de la termostat,am desfacut cele 2 furtune de la calorifer dar nu de langa caroserie de unde intra inauntru , le-am desfacut tot de aici de la termostat de la bifurcatia aceea de plastic,am suflat pe unul din ele ca sa iasa si antigelul din calorifer,am desfacut furtunele de la vasul de expansiune ,l-am demontat ,l-am spalat si cam atat.am inlocuit toate colierele desfacute ca nu am putut sa le mai pun inapoi, ca iti trebuie un patent special si am preferat sa nu ma chinui prea mult , cu coliere obisnuite.iti mentionez faptul ca nu e prea usor sa desfaci acele coliere sau poate te pricepi mai bine ca mine.dupa ce am montat totul inapoi am desfacut surubul acela de plastic care are in cap o taietura in forma de ''+''este pe furtunul dintre motor si radiator il vezi tu ca este imposibil sa nu il vezi ,am pornit motorul si la-m stabilit la o turatie de 2500 rot/min si timp de 4 min am completat in vas nivelul lichidului.am strans busonul la vas si l-am lasat sa mearga pana la 10 min pana cand mi-a pornit electroventilatorul sau motoventilatorul cum vrei sa-i zici ventilatorul de langa radiator.cand mi-a pornit ventilatorul am oprit motorul si a doua zi am completat pana la max ca mai trebuia 200g.iar dupa un drum mai lung mai verifici inca o data nivelul.daca e nevoie mai completezi daca nu este nevoie nu mai completezisa nu desfaci busonul de la vas cand motorul este pornit sau imediat dupa ce l-ai oprit in timpul acestor operatiuni ca sare apa si te frigi pe maini si ochi.au mai facut si altii pe aici pe topicuri.cam atat .am scris cam mult dar am zis sa iti fie mai usor sa intelegi.BAFTA.daca mai ai nevoie de ceva te ajut cu mare placere.adresa cocosu2007@yahoo.com pt mesaje.
26 Sep 2009, 10:42: in primul rand sa te uiti la colierele de la furtunele care o sa le desfaci si sa cumperi inainte toate colierele. am cumparat 3L antigel GLACEOL RX TIP D , 3L apa distilata, am luat un bidon de 5L ,am tornat 2ljumate de antigel si 2l jumate de apa distilata.Am ridicat capota si cum te uiti la motor am inceput operatiunile de desfacere a colierelor.primul a fost cel din partea de jos la radiator dupa care am desfacut cele 3 suruburi de la termostat,am desfacut cele 2 furtune de la calorifer dar nu de langa caroserie de unde intra inauntru , le-am desfacut tot de aici de la termostat de la bifurcatia aceea de plastic,am suflat pe unul din ele ca sa iasa si antigelul din calorifer,am desfacut furtunele de la vasul de expansiune ,l-am demontat ,l-am spalat si cam atat.am inlocuit toate colierele desfacute ca nu am putut sa le mai pun inapoi, ca iti trebuie un patent special si am preferat sa nu ma chinui prea mult , cu coliere obisnuite.iti mentionez faptul ca nu e prea usor sa desfaci acele coliere sau poate te pricepi mai bine ca mine.dupa ce am montat totul inapoi am desfacut surubul acela de plastic care are in cap o taietura in forma de ''+''este pe furtunul dintre motor si radiator il vezi tu ca este imposibil sa nu il vezi [AM TORNAT LICHIDUL IN VASUL DE EXPANSIUNE PANA CAND PRIN ACEL ORIFICIU DE LA SURUB A CURS JET CONTINUU ADICA FARA BULA DE AER,am strans surubul la loc,am pornit motorul si la-m stabilit la o turatie de 2500 rot/min si timp de 4 min am completat in vas nivelul lichidului.am strans busonul la vas si l-am lasat sa mearga pana la 10 min pana cand mi-a pornit electroventilatorul sau motoventilatorul cum vrei sa-i zici ventilatorul de langa radiator.cand mi-a pornit ventilatorul am oprit motorul si a doua zi am completat pana la max ca mai trebuia 200g.iar dupa un drum mai lung mai verifici inca o data nivelul.daca e nevoie mai completezi daca nu este nevoie nu mai completezisa nu desfaci busonul de la vas cand motorul este pornit sau imediat dupa ce l-ai oprit in timpul acestor operatiuni ca sare apa si te frigi pe maini si ochi.au mai facut si altii pe aici pe topicuri.cam atat .am scris cam mult dar am zis sa iti fie mai usor sa intelegi.BAFTA.daca mai ai nevoie de ceva te ajut cu mare placere.adresa cocosu2007@yahoo.com pt mesaje. This post has been edited by ionutiulia: 26 Sep 2009, 10:42 |
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
termostatul este corpul acela negru de deasupra senzorului de temperatura a apei in care intra 2 furtune si este prins cu 3 suruburi care se desfac cu cfeia fixa sau inelara de 10.caloriferul nu este acelasi lucru cu radiatorul.caloriferul este sub bord imediat sub parbriz si nu ai ce cauta acolo, iar radiatorul este chestia aceea patrata cu foite subtiri din partea fata a masinii mai precis intre faruri si are in spatele lui acea elice care il ajuta sa raceasca apa.Cum te uiti la motor spre cabina intre motor si vasul de expansiune adica bidonul acela care are antigel in el, vei vedea doua furtune care intra in cabina masinii.alea merg la calorifer.SUCCES
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
sergiu-iulian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.103 Joined: 16 December 07 ![]() |
Mersi mult ionut de informatii.Pana la urma am reusit sa schimb si eu antigelul.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Confort
- Ms 64 GVS DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
ma bucur ca ai reusit si daca mai ai placerea sa imi spui cum merge , ai probleme cu ceva ,ai intampinat greutati pe undeva????? poate mai invata si altii.
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
sergiu-iulian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.103 Joined: 16 December 07 ![]() |
Am intampinat ceva greutati la coliere,dar am reusit sa nu le rup,deci le-am pus tot pe alea vechi inapoi.A fost mai greu la introducerea furtunelor la loc.Dar,in concluzie,a fost bine.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Confort
- Ms 64 GVS DACIA =>Daca Ai Cap Ia-ti Alta!!!
|
|
Valman |
![]()
Post
#18
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Daca antigelul Glaceol RX vi se pare scump sau nu-l gasiti in magazinele de profil auto, puteti alege oricare alta marca/producator de antigel care este tip D.
Dar mai intai cateva explicatii privind clasificarea si tipurile de antigel. Dupa clasa de aditivare : 1. IAT (Inorganic Additive Technology) 2. OAT (Organic Additive Technology) 3. HOAT (Hybrid Organic Additive Technology) Dupa clasa de aditivare si glicol : 1. Tip A = IAT, pe baza de etilen glicol, silicatii si fosfatii se adauga ulterior, se schimba la 2 ani, de regula verde. 2. Tip B = IAT, pe baza de etilen glicol, silicatii si fosfatii sunt inclusi, se schimba la 2 ani, de regula verde. 3. Tip C = IAT sau OAT sau HOAT, pe baza de propilen glicol, cu sau fara silicati si fosfati, se schimba la 2 sau 5 ani, de regula albastru. 4. Tip D = OAT, pe baza de etilen glicol, fara silicati si fosfati, se schimba la 5 ani, de regula roz. Oricum, culoarea antigelului nu e criteriul principal. Deci indiferent de producator, pe eticheta cautam urmatoarele : 1. etilen glicol 2. OAT (organic) sau tip D sau G12. De mentionat ca antigelurile tip G12 (TL 774-D, roz) si G12+ (TL 774-F, violet) (standarde ale grupului VW), sunt tot OAT, pe baza de etilen glicol, deci merg la motoarele noastre. Cateva marci in afara de Glaceol RX ar fi : Texaco Havoline Extended Life Valvoline Coolant AF Extreme Concentrate Total Glacelf Auto Supra Organic Tamoil Permanent Super Antifreeze LF Mobil Antifreeze Advanced Motul Inugel Optimal Ultra Aral Antifreeze Silikatfrei Wynn's Special Coolant G12 XT Antifreeze D This post has been edited by Valman: 2 Nov 2009, 20:01 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Eu zic ca cel roz de la MOL e bun. Scrie pe el ca e recomandat blocurilor din aluminiu, asa ca nu trebuie sa ii fie nimanui frica...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Valman |
![]()
Post
#20
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
De la MOL doar EVOX Premium G 30 este compatibil cu motoarele noastre.
This post has been edited by Valman: 6 Nov 2009, 06:57 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
andreiask |
![]()
Post
#21
|
Disc-Jockey Group: Members Posts: 1.237 Joined: 22 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut baieti! Posed o Dacia Solenza si am o nelamurire. Daca amestec antigelul de la 2 firme diferite, nenorocesc motorul ? In ea am acum ceva romanesc, aproximativ la fel cu poza atasata mai jos. Mi-a fost pus atunci cand au schimbat distributia,dupa ce mi s-a rupt cureaua. Este aceeasi culoare, respectiv albastru, diluat 1:1 cu apa distilata. Eu am o rezerva de data trecuta de antigel DACIA "glaceol rx tip D" , cel recomandat de producator (culoare tot albastru-verzui). Pot completa cu el ,sau mai bine o las balta si schimb tot ? Va rog ,sa imi argumentati. Multumesc anticipat!
13185_1_.jpg ( Size: 36.33k ) Number of downloads: 1845 This post has been edited by andreiask: 14 Mar 2013, 16:01 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
corbex |
![]()
Post
#22
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Daca e "glaceol rx tip d", poa' sa aibe orice culoare si sa provina din orice sticla.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
andreiask |
![]()
Post
#23
|
Disc-Jockey Group: Members Posts: 1.237 Joined: 22 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Cel romanesc nu stiu, sper
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Atunci schimba-l pe tot. Cumperi 3 litri de antigel concentrat (Glaceol, Total Glacelf Auto Supra etc) si 3 litri de apa distilata.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:16 |