antrenare alternator, la ce se gandeste omu` inainte sa adoarma :D
![]() ![]() ![]() |
antrenare alternator, la ce se gandeste omu` inainte sa adoarma :D
azraell |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|||
alinushy |
![]()
Post
#2
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
pai si la 6000-7000 rpm alternatoru de 50A debiteaza 120-150A ????
|
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
este imposibil ce vrei tu sa faci....hai sa o lalaim un pic cu explicatiile
s-ar numi perpetuum mobile....adica....el primeste energie, dar debiteaza mai mult decat consuma....... daca el da 120A, invartit de un motor care trage 10A...ai putea face urmatorul lucru motorul care il invarte e alimentat de la baterie, si alternatorul minune incarca bateria........odata pornit, scoti bateria din ansablu....si e inca capabil sa furnizeze 110A.....plus ca el opune o forta prea mare cand ii ceri o asemenea intensitate.... This post has been edited by cristitranca: 5 Feb 2008, 20:59 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
azraell |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
off!! eu am specificat clar " sa ai un alternator capabil sa debiteze 120 150 A "
nu am spus ca asta de dacie pe care il are tot omul ar debita 120 150a la o rotatie de 6000 7000 se pot adapta alternatoare mult mai capabile 5 Feb 2008, 20:55: QUOTE(cristitranca @ 5 Feb 2008, 20:54) de ce?poti da detalii asupra afitmatiei tale? This post has been edited by azraell: 5 Feb 2008, 20:55 |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
alinushy |
![]()
Post
#5
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
aha, greseala mea
|
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Mai trebuie sa ai in vedere si ca alternatorul suplimentar nu functioneaza cu randament 100%.. deci mai ai si pe acolo pierderi.
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
azraell |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
pai nu ma gandeam la un alternator suplimentar! pur si simplu la unul puternic si cababil de 150A
si, nu-i problema ca nu functioneaza cu randament 100% avand in vedere cei 50A care in avem stock pe dacie, cred ca si un 100A e bun! |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
iar tu ai spus urmatoarele
tateam intr-una din serile trecute ca omul in pat si asteptam sa ma apuce somnul!si printre multimea de ganduri m-a traznit o idee: cum ar fi daca am avea un alternator capabil sa debiteze un curent de 120 150Amperi antrenat de un motoras electric si destul de fortos care sa il invarta pe la 6000 7000 rot/min? evident, acel motoras ca sa fie cababil sa faca asta ar trebui sa "suga" si el un curent destul de maricel, sa zicem 10A?ce ziceti? care initial (cand este oprit ) sa se alimenteze din baterie, dar odata ce alternatorul a pornit si debiteaza curent, sa se alimenteze din el si sa se incarce si bateria. in cazul asta motorul s-ar axa mai mult sa invarta cutia biggrin.gif motorul tau trage 10A..si alternatorul invartit de el debiteaza 110A.... NU EXISTA RANDAMENT =1(100%) iar randamentul este egal cu raportul dintre cantitatea de energie utila(folositoare) si cantitatea de energie consumata.... cantitatea de energie utile este de 120A sau cat spuneai si consumata e de 10A...... adica un randament de 12(1200%)?.....inseamna ca iti apare energie din nimic |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Danny_bb |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
N-ai cum.. gandeste-te asa... motorul ala sigur va consuma mai mult decat produce alternatorul.. pentru ca inca nu s-a descoperit mecanismul cu randament peste 100%..
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#10
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ma rog...spus mai pe scurt....
În accepția modernă, un perpetuum mobile este un dispozitiv care își menține o mișcare ciclică permanentă violând legile de conservare acceptate, sau violând ireversibilitatea fenomenelor din natură, ireversibilitate de asemenea acceptată. This post has been edited by cristitranca: 5 Feb 2008, 21:08 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
azraell |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
pai initial motorul meu de 10A se alimenteaza asemenea demarorului, din baterie;
motorul se invarte, se invarte alternatorul, acesta din urma incepe sa incarce; in momentul de fata sunt 2 consumatori: bateria, care este incarcata cu 10% din capacitatea sa( in cazul unei baterii de 80A, este incarcata cu 8 A) si motorul meu extern care suge acei 10A; in total exista un consum initial de 18A; apoi... se porneste motorul, actiune ce necesita oricum multi Amperi. In cazul asta bateria nu mai este epuizata chiar asa de repede... |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#12
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
tu vrei motorul dau sa iti invarta alternatorul?
deci motorul tau consuma 10A....si alternatorul sa iiti dea 120.....pur si simplu nu e posibil desi pare..... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
azraell |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 5 Feb 2008, 20:54) motorul care il invarte e alimentat de la baterie, si alternatorul minune incarca bateria........odata pornit, scoti bateria din ansablu....si e inca capabil sa furnizeze 110A.....plus ca el opune o forta prea mare cand ii ceri o asemenea intensitate.... pai in cazul asta... se pune un motor electric si mai fortos care sa poata invarti alternatorul cu 7000rot/min... daca ai un alternator sa debiteze 120A si un electromotor sa consume 30A tot iese ceva! 5 Feb 2008, 21:20: QUOTE(cristitranca @ 5 Feb 2008, 21:16) tu vrei motorul dau sa iti invarta alternatorul? deci motorul tau consuma 10A....si alternatorul sa iiti dea 120.....pur si simplu nu e posibil desi pare..... pai pur si simplu, mintea mea nu poate isi poate imagina ca acest lucru nu e posibil!! asa cum motorul cu combustie interna este capabil sa il invarta pe respectivul alternator arzand carburantul, nu vad de ce un electromotor puternic nu poate invarti acelasi alternator This post has been edited by azraell: 5 Feb 2008, 21:20 |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#14
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daca tu vrei ca alternatorul saraculs a scoata 120A o sa opuna rezistenta destula...iar de la 7000 ture cat il invartea motorul , o sa scada la 3000 ture....iar daca motorul o sa iti consume in sarcina respectiva 30A alternatorul din cauza turatiei mici de abia o sa iti dea 28 de A......exista pierderi.......
ai un alternator de 50A si o aeroterma auto? incearca, daca reusesti sa le legi cu vreo curea...sa vezi ca nu merge..... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
azraell |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
pai trebuie sa ai electromotorul capabil... si aeroterma nu stiu cat e de capabila sa invarta alternatorul
This post has been edited by azraell: 5 Feb 2008, 21:25 |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#16
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa o luam altfel
Puterea consumata de motorul tau de 30A ar fi cam 30*12V=360W Puterea debitata de alternator ar fi cam 120*12V=1440W.... randamentul ar fi 4....iar randamenul este <1 conform fizicii si aplici si tu legea conservarii energiei : Cand unul sau mai multe corpuri efectueaza lucru mecanic atunci produsul rezultat(energia) se conserva astfel ca energia initiala este aceasi cu energia finala pe scurt.... nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se consevra iar la tine se castiga...si fff mult...asta ar insemna energie gratis.....dar nu e posibil, energia nu apare din senin alternatorul de la masina, daca il invarti(consuma) cu puterea 1000W(un ex oarecare), el iti debiteaza 990W in cel mai bun caz...ceilalti 10W este preprezentat de caldura degajata de el(prin frecarea elementelor care se incalzesc), a conductoarelor care se incalzesc, etc........ si la tine de 360W scoate 1440W....nu e bine din punct de vedere al fizicii |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
azraell |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
fizica a fost descoperita...
![]() |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#18
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
Grup motor-generator electrice. Acest sistem se presupune că ar funcționa în modul următor: motorul electric antrenează prin transmisia mecanică generatorul electric, care produce curent, care alimentează motorul electric, obținându-se mișcarea perpetuă. Sistemul nu funcționează deoarece atât motorul, cât și generatorul doar transformă o formă de energie (cea mecanică, respectiv cea electrică) în alta, transformare care nu poate genera nimic în plus, ba chiar pierderile limitează randamentul transformărilor. Ca urmare, odată consumată energia impulsului inițial, sistemul se oprește.
asta e unul din muuuuulte perpetuum mobile incercate......cam asta doresti tu |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Danny_bb |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
N-ai cum sa produci 1000 de w cu un consum de 100 w.. nici macar cu un consum de 1000 w.
Are dreptate cristi. |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#20
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
apreciez foarte mult ca ti-ai batut capul cu asta, esti o persoana care vrea sa descopere, ceea ce e bine
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cc_silviu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
daca vei reusi sa faci un perpetuum mobile... cu randament macar 100% o sa iei instantanu premiul nobel
sunt multe de explicat... dar cert e ca momentan e cam imposibil... imi pare rau ca iti spulber visele, si io m'am gandit la asa ceva mai demult |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
paul_p |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
La sistemul compus dintr-un motor care antreneaza un alternator care la randul lui genereaza o tensiune care alimenteaza din nou motorul este mai greu de observat din prima in ce consta eroarea, deoarece pare o chestie mai tehnica.
Dar ce nevoie mai avem de motorul cu ardere interna la masina ? ![]() ![]() Sa nu uit, trebuie sa punem motorase din cele speciale : motorul de la roata din stanga sa consume doar 10 A si alternatorul din dreapta sa produca 120 A. Asa ne mai ramane ceva curent si pentru neoane si casetofon . Reducand insa la absurd, facem urmatorul sistem : Legam 2 roti printr-o curea. Invartim roata 1. Aceasta, prin intermediul curelei, antreneaza roata 2. La randul ei, prin aceeasi curea, roata 2 actioneaza din nou roata 1. Sau si mai simplu : Avem o singura roata. Invartim de jumatatea din stanga a rotii, care la randul ei antreneaza jumatatea din dreapta si asa mai departe ... Ambele situatii sunt similare cu cea cu motorul si alternatorul, insa fiind mult mai simple sare imediat in ochi greseala. This post has been edited by paul_p: 6 Feb 2008, 18:24 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
PArtea proasta e ca daca il finantam pe amicul ca sa isi realizeze visul o sa ajungem toti in sapa de lemn si el tot n-o sa fie convins ca nu se poate, explicind ca stai nene ca e surubu asta sau firu alalant care trebuie marit si o sa mearga. Sau mai bine ateptam sa termine liceul si poate afla si se convinge?
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
azraell |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 6 Feb 2008, 03:12) PArtea proasta e ca daca il finantam pe amicul ca sa isi realizeze visul o sa ajungem toti in sapa de lemn si el tot n-o sa fie convins ca nu se poate, explicind ca stai nene ca e surubu asta sau firu alalant care trebuie marit si o sa mearga. Sau mai bine ateptam sa termine liceul si poate afla si se convinge? ma bucur ca esti tu destept...chiar te felicit pt asta !! |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#25
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
azraell, prin clasa a 7-a au a 8-a am invatat la fizica ca nu se poate crea un perpetuum mobile de speta 1, ca ala care-l vrei tu. Tu vrei sa consumi 120 de wati la motor si sa produci 1200 de wati la alternator. In afara de ceva supercnductori raciti cu heliu lichid, nu te poti apropia nici macar de un randament de 70% pentru sistemul asta, daramite de 1000% cat vrei tu.
Ca sa produci 1200W electrici trebuie sa consumi vreo... 1500W din alta parte. De obicei ii iei de la motor, prin cureaua de accesorii. Sugestia mea ar fi sa iti vezi de scoala, mai pui mana pe un manuald e fizica (nu e nevoie de un curs universitar) si dupa aia sa intrebi pe forumuri. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
azraell |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
cata ura pe forumu asta din partea unorta... ma rog, daca asa considerati voi ca trebuie sa raspundeti... e problema voastra!... a unora din voi
|
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
kyvacka |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 28 September 07 ![]() |
QUOTE(azraell @ 6 Feb 2008, 09:31) cata ura pe forumu asta din partea unorta... ma rog, daca asa considerati voi ca trebuie sa raspundeti... e problema voastra!... a unora din voi vezi ca daca unii oameni incearca sa iti deschida ochii asupra unor legi ale fizicii si tu persisti in greseala ta exista un singur punct slab in ecuatia asta...tu. am intalnit aceeasi idee in urma cu vreo 7 ani la un tip care culmea era student la electronica.pana la urma am reusit sa il aduc cu picioarele pe pamant. unde va ajunge tara asta cu un asa sistem de invatamant! ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1984
- ms-05-hpn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Vad ca deja se abereaza si, culmea, tot cel care ar trebui sa refaca cursurile clasei a 8-a sare mai tare in sus. Inteleg ca nu stii cite diode are un alternator, te invatam noi pe forum, dar sa sustii ca pretentia noastra de a stii macar ca randamentul e subunitar e rautate...
Mutam la cafenea sa se poata abera in voie. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
liviu2004 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(azraell @ 5 Feb 2008, 20:46) stateam intr-una din serile trecute ca omul in pat si asteptam sa ma apuce somnul!si printre multimea de ganduri m-a traznit o idee: cum ar fi daca am avea un alternator capabil sa debiteze un curent de 120 150Amperi antrenat de un motoras electric si destul de fortos care sa il invarta pe la 6000 7000 rot/min? evident, acel motoras ca sa fie cababil sa faca asta ar trebui sa "suga" si el un curent destul de maricel, sa zicem 10A?ce ziceti? care initial (cand este oprit ) sa se alimenteze din baterie, dar odata ce alternatorul a pornit si debiteaza curent, sa se alimenteze din el si sa se incarce si bateria. in cazul asta motorul s-ar axa mai mult sa invarta cutia ![]() Pai incep eu. Eu am un amic. Si cateodata ii mai dau cate un sut in cur. Si se misca cam 2 metri din loc. Daca as aplica acum principiul tau, sa vad maine daca se misca 20 de metri. Chiar sunt curios. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
V a L y O |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
E sacaitoare problema. M-am intrebat si eu daca este posibil. Si nu e. La laboratorul de Masini Electrice prin anul 3 am avut o lucrare practica in care ni se prezenta un generator electric si modalitatile acestuia de a functiona: motor sau generator. Ideea e urmatoarea: ca sa invarti un generator de 1000VA e necesar un motor de 1200VA si asta datorita pierderilor (cele mai importante pierderi erau cele prin frecare). Mai am cursurile si laboratoarele si iti caut maine explicatia detaliata (inclusiv formulele de calcul).
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:51 |