DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> buton suplimentar, unde poti monta un buton suplimentar,idei ...

crick
post 23 Apr 2009, 00:24
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Cu placere ''bnedea''. Asa cum am promis iata o alta schema ,cu 2 relee, nu necesita nici un reglaj,cu valorile prezentate intervalul de timp pentru a doua comanda este de cca 3sec.Pentru a nu taia fire ,+ se leaga in cupla actuatorului in usa in x sau y astfel incit deschiderea portbagajului sa se faca pe comanda deschis.Modulul se poate fixa in usa daca este bine etansat.Firul de comanda se duce direct la actuatorul portbagaj, alimentare facindu-se direct din circuitul inchiderii centralizate.Deschiderea se face fix la a doua comanda indiferent daca motorul e pornit sau oprit;la schema prezentata de "tilix"am avut probleme de reglaj in privinta asta.


Attached thumbnail(s)
schema_cu_2_relee.jpg ( Size: 274.49k ) Number of downloads: 3403


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danzel
post 1 Jun 2009, 01:07
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 7 May 09
From: Bucuresti




Felicitari 'crick' ! Excelenta schema. E foarte buna si cea a lui 'tilix' (o folosesc si eu...cu mici modificari), dar la schema ta actionarea e mai ferma la a doua apasare. Cred ca se mai poate si simplifica un pic . Folosind un tranzistor gen BD681 in locul BC-ului se poate plasa actuatorul in locul releului 2. O sa incerc la masina unui amic.


This post has been edited by danzel: 1 Jun 2009, 01:11


--------------------
RENAULT MEGANE II 1.5dci 82cp 2003 sedane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyu
post 1 Jun 2009, 14:35
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 697
Joined: 14 March 09
From: Iasi




cred cas offtpoic cu intrebarea mea da asta e...pentru ce e butonu ala de la alarma?:-?smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 2 Jun 2009, 20:05
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Este bine ca orice componenta electronica ,care comanda ceva in afara montajului, sa aiba o protectie electronica impotriva scurtcircuitarilor accidentale,altfel se arde rapid.Eu am optat pentru releu ptr ca este mai rezistent si la pret cam la fel.
"gabyu" la ce buton te referi?De pe telecomanda sau pe alarma? Daca te referi la cel de pe alarma,acela este pentru anularea alarmei cind nu mai functioneaza telecomanda.Se pune contactul ,apoi se apasa butonul.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyu
post 2 Jun 2009, 21:16
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 697
Joined: 14 March 09
From: Iasi




la ala de pe alarma...smile.gif aha am inteles:P.... ma gandeam io:))


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmhyou
post 4 Jun 2009, 06:44
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 7 May 08




ptr cei(ca mine) care au nevoie f rar sa deschida portbagajul fara sa opreasca motorul;
se poate lega un fir (sarma mai oteloasa) de tija care actioneaza deschiderea, se duce firul spre spate dreapta si se trage de el din interiorul masinii.....
biggrin.gif




--------------------
dacia solenza 2004 scala BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3y_yoo
post 4 Jun 2009, 06:48
Post #37


Membru ma


Group: Members
Posts: 1.060
Joined: 18 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(dmhyou @ 4 Jun 2009, 06:44)
ptr cei(ca mine) care au nevoie f rar sa deschida portbagajul fara sa opreasca motorul;
se poate lega un fir (sarma mai oteloasa) de tija care actioneaza deschiderea, se duce firul spre spate dreapta si se trage de el din interiorul masinii.....
biggrin.gif
*


radmasa.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4 GT Turbo - B-68-BMD

Daca Ai cap Iese Altfel

Dacia 4 ever :X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vladd
post 4 Jun 2009, 08:02
Post #38


Membru Banatean


Group: Members
Posts: 1.453
Joined: 19 May 09
From: Resita, Caras-Severin




QUOTE(crick @ 23 Apr 2009, 01:24)
Cu placere ''bnedea''. Asa cum am promis iata o alta schema ,cu 2 relee, nu necesita nici un reglaj,cu valorile prezentate intervalul de timp pentru a doua comanda este de cca 3sec.Pentru a nu taia fire ,+ se leaga in cupla actuatorului in usa in x sau y astfel incit deschiderea portbagajului sa se faca pe comanda deschis.Modulul se poate fixa in usa daca este bine etansat.Firul de comanda se duce direct la actuatorul portbagaj, alimentare facindu-se direct din circuitul inchiderii centralizate.Deschiderea se face fix  la a doua comanda indiferent daca motorul e pornit sau oprit;la schema prezentata de "tilix"am avut probleme de reglaj in privinta asta.
*


Cine imi explica si mie mai pe intelese schema asta electrica pe PM?


--------------------
Dacia/Bmw Solenza/320 Europa cu A/C si DA/ E90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Felie
post 8 Jun 2009, 20:54
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 16 February 08




e interesanta si idea cu sarma legata de tija ... numa ca este umpic mai rudimentara ... biggrin.gif eu inca nu am reusit sa-mi montez actuatorul ca am pus proiectoare si am probleme mereu cu ele ... se abureste un proiector si nu stiu ce sai fac sa nu se mai abureasca,cand pun semnalizarea stanga si apas si frana clipocesc si proiectoarele odata cu semnalizarea ... smile.gif) deci ma chinui cu ele ... mia sarit si vopseaua din juru lor ... multe telele sad.gif(


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 1.4 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 8 Jun 2009, 21:52
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Proiectoarele sunt alimentate prin relee?Si releele alimentate pe pozitie?La semnalizare stinga,becul se aprinde slab?Este vorba de o masa comuna(semnalizare +pozitie+frina) la becuri imperfecta,curentul de semnalizare in loc sa se duca spre masa dupa ce a trecut prin bec ,se intoarce prin pozitii,apoi prin relee si apoi spre masa releelor facind ca acestea sa se atraga.
Acum, revenind la sirma "oteloasa":Eu ma gindisem la o sirma(sau guta) scoasa undeva la hayon(unde este legat snurul policioarei)ca masura de siguranta in caz ca nu functioneaza actuatorul, sa pot renunta definitiv la yala portbagajului.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Felie
post 9 Jun 2009, 14:14
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 16 February 08




eu sti dc imi fac griji ? sad.gif( k odata cu problema asta sa schimbat si sunetu ila de la semnalizare ... adk nu mai tikie regulat ... ticaie aiurea si asta ma enerveaza cel mai mult,k restul banuiesc k se poate rezolva la un electronist ...
... tot revenind la sarma nu stiu cum ai putea sa o tragi pe acolo in asa fel incat sa fie si aspectoasa,mai bine ai lasa asa cum este si "in caz de pericol scoateti policioara" smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 1.4 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 9 Jun 2009, 21:28
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Oricum,nu sunt pentru sirma.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danzel
post 11 Jun 2009, 16:40
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 7 May 09
From: Bucuresti




QUOTE
@ crick...........Este bine ca orice componenta electronica ,care comanda ceva in afara montajului, sa aiba o protectie electronica impotriva scurtcircuitarilor accidentale,altfel se arde rapid.Eu am optat pentru releu ptr ca este mai rezistent si la pret cam la fel.



Asa e, plus ca releele sunt componente mai usor de gasit . Pentru un BD 681 trebuie sa te duci musai la un magazin de piese electronice.
Revin si spun : e o schema excelenta. Pot sa explic functionarea ei in detaliu, dar il las pe autorul ei sa o faca. Cu tot respectul ! @vladd..........oricum n-am suficiente posturi s-o fac pe PM.

This post has been edited by danzel: 11 Jun 2009, 16:44


--------------------
RENAULT MEGANE II 1.5dci 82cp 2003 sedane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Felie
post 19 Jun 2009, 09:47
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 16 February 08




QUOTE(crick @ 8 Jun 2009, 21:52)
Proiectoarele sunt alimentate prin relee?Si releele alimentate pe pozitie?La semnalizare stinga,becul se aprinde slab?Este vorba de o masa comuna(semnalizare +pozitie+frina) la becuri  imperfecta,curentul de semnalizare in loc sa se duca spre masa dupa ce a trecut prin bec ,se intoarce prin pozitii,apoi prin relee si apoi spre masa releelor facind ca acestea sa se atraga.
Acum, revenind la sirma "oteloasa":Eu ma gindisem la o sirma(sau guta) scoasa undeva la hayon(unde este legat snurul policioarei)ca masura de siguranta in caz ca nu functioneaza actuatorul, sa pot renunta definitiv la yala portbagajului.
*



Cum as putea scapa de problema fara sa mai trec pe la electronist? sa mut masa in alta parte ?sau sa desfacut vreo masa? nu prea ma pricep la astea ... dar prind repede smile.gif ... si inca o chestie un proiector se abureste si nu inteleg dc,ce as putea sai fac?(ca fapt divers sa ars si becu ... probabil din cauza umiditati din proiector ...)


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 1.4 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmhyou
post 7 Jul 2009, 07:13
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 7 May 08




QUOTE(crick @ 9 Jun 2009, 21:28)
Oricum,nu sunt pentru sirma.
*




eu am specificat ptr cei care au nevoie rar, sau nu vor sa dea bani sau sa se mai chinuie cu modificari.....


--------------------
dacia solenza 2004 scala BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Felie
post 8 Jul 2009, 22:30
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 16 February 08




crick! adevarat coleg ! multumesc frumos crick pentru ajutor !! cand vi pe la Bv bem o berik smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 1.4 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 11 Jul 2009, 21:42
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Am retinut! biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmhyou
post 15 Jul 2009, 11:41
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 7 May 08




QUOTE(crick @ 9 Jun 2009, 21:28)
Oricum,nu sunt pentru sirma.
*






revin cu o poza......

Attached thumbnail(s)
Imagine_2_1.jpg ( Size: 40.53k ) Number of downloads: 2914


--------------------
dacia solenza 2004 scala BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 15 Jul 2009, 22:00
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Sa inteleg ca ,pentru a nu opri motorul si a scoate cheile din contact,dai ocol o juma' de tura de masina ptr a deschide hayonul?Unde e confortul(imbunatatirea)?! huh.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmhyou
post 16 Jul 2009, 14:50
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 7 May 08




da
oricum te dai jos ca sa umbli in portbaj; (sau se da nevasta biggrin.gif daca ai)
nu am zis ca e imbunatatire; am zis ca am gasit o solutie, simpla......


--------------------
dacia solenza 2004 scala BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jul 2009, 15:54
Post #51


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Pentru montajul despre care se discuta, in cazul in care nu doriti achizitionarea unui sistem de inchidere centralizata cu telecomanda, este excelenta varianta folosirii schemei postata mai sus. Eu n-am avut niciodata telecomanda la masina si a inceput sa ma roada tare problema uzurii cheii care este singura... asa incat am cumparat frumos un sistem de telecomanda+modul receptie&relee, care este pe 4 canale (inchis, deschis, deschidere portbagaj, flash - "cautare masina in parcare cica"). Sistemul are 5 relee: 2 pentru deschidere respectiv inchidere, unul pentru deschiderea portbagajului, si inca 2 relee de flash, asa incat nu mai este necesara montarea releului de flash original de Solenza. Totul este temporizat corespunzator, si inca o chestie draguta: nu se poate actiona de 2 ori consecutiv o comanda de inchidere sau deschidere usi. Adica nu poti sa inchizi de 2 ori sau sa deschizi de 2 ori. Lucru excelent pentru protejarea motoraselor la fortare. Adica daca te opresti la o palavra cu un vecin si nu stii daca ai inchis sau nu, apesi pe inchis si nu face nimic inseamna ca ai inchis deja. Viceversa in cazul deschiderii. Lucru pe care UCE-ul Solenzei nu il face, poti sa inchizi si de o mie de ori usile daca nu stii cum sa le arzi motorasele mai repede...

Iar butonul de deschidere portbagaj devine inutil in conditia in care cheile in contact sau langa tine... apesi butonul de pe telecomanda. Iar actuatorul de tip universal se monteaza exceptional de simplu, repede si sigur pe hayon. Mai mult dureaza tragerea firului intr-o maniera cat mai ok.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 16 Jul 2009, 20:37
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Cauza principala a defectarii actuatoarelor nu este arderea motoraselor(chiar nu am auzit pe nimeni plangandu-se) ,ci distrugerea cremalierei de plastic la cap de cursa(acea caraiala din cauza careia am schimbat unul dupa 6 ani de functionare).Sansele de distrugere a cremalierei sunt mai mari atunci cind motorasul face cursa completa de la un capat la celalalt lovind cu viteza in capat decit atunci cand este deja la cap de cursa si primeste comanda de actionare repetata in acelasi sens.O protectie buna ar fi actionarea lor mai lent limitand electronic curentul de actionare(ar fi si mai silentios ,ca la Opel),dar se complica treaba si nu cred ca are rost.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
veryvalentinno
post 16 Jul 2009, 21:43
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 3 June 08




aceiasi problema am si eu cu motorasul ,imi caraie urat de tot,si nu stiu cei de facut.imi spui si mie cum sa rezolv broblema???


--------------------
solentza solentza 2004 1.4 - b70wal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jul 2009, 22:34
Post #54


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Crick, sa stii ca ai mare dreptate. Chiar acum o saptamana mi-am schimbat actuatorul la usa stanga spate dupa ce am stat cu ea blocata o saptamana si dadeam vina pe yala, ocazie cu care mi-am cumparat si ceea ce am povestit mai sus. La o prima examinare a actuatorului vechi, observam ca la inchidere se blocheaza, si de-abia cu multa forta mai poate fi deschis... cu mana. Acasa bineinteles ca l-am deschis si exact cum banuiam: era rupt ultimul dinte al cremalierei liniare. Rotita era ok. Motorasul de asemeni, e ok, l-am pus de-o parte, poate inventez ceva cu el tongue.gif Insa cu cursa incheiata, la o actionare suplimentara, si motorasul are de suferit o fortare. Ba chiar nu numai motorasul, mai degraba poate pusca vreun fir din toata instalatia aferenta in cazul in care siguranta are obrazul prea gros.

Veryvalentinno, daca te incumeti sa incerci, desfa actuatorul si vezi daca n-are si la tine vreun dinte rupt in interior. Daca nu e rupt vreun dinte, verifica uzura per total a "danturii" piesei lungi precum si a rotitei. Daca totul pare ok in interior, baga o tona de vaselina si inchide-l la loc. Daca era prins in nituri, pune niste suruburi subtiri in locul lor. Dar cred ca pentru 250 de mii cat costa (sigur gasesti si mai ieftin), mai bine iei direct altul.

Legat de actuatoarele silentioase ca la masini straine... cred ca totul vine din tensiunea cu care sunt alimentare. Nu cred ca principiul de functionare difera foarte mult, iar cum actuatoarele acestea sunt universale... si totusi la masini straine nu prea sunt zgomotoase... cred ca totul tine de UCE-ul de habitaclu al masinii respective.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 17 Jul 2009, 11:17
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




@veryvalentinno,inainte sa dezmembrezi usa,cumpara un actuator cu doua fire(eventual 2,si pentru portbagaj biggrin.gif ,daca iei la set de 4 te scoate mai ieftin per bucata).Nu te apuca sa-l repari pe cel vechi ptr ca are dinti rupti la cremaliera; eu am incercat ,si am pierdut timpul.Ai nevoie de o surubelnita in cruce mai mare ptr miner,una mai mica ptr actuator si una cu torx de 20 ptr suruburile capitonajului.Eu am avut nevoie si de o bormasina ptr ca unul din suruburile actuatorului(sunt 2) se afla sub tabla si a trebuit sa dau o gaura tehnologica in dreptul lui ptr a introduce surubelnita(este posibil ca cei din fabrica sa introduca actuatorul odata cu broasca prin lateral, eu nu am mai scos-o).Sa dezlipesti cu atentie folia(nu toata) ca sa o poti lipi la loc; in dreptul broastei ,capitonajul e prins cu vreo 2 braduti de plastic,fortezi usor cu surubelnita ptr desprindere fara sa-i rupi.Inainte sa pui capitonajul, verifica sensul de actionare al actuatorului ,sa fie sincronizat cu ceilalti;daca lucreza in contratimp,inversezi firele.Nu stiu la care usa ai probleme,dar daca e pe parte stinga si optezi ptr deschidere a haionului cu montajul prezentat mai sus(cred ca ai cheie cu 2 butoane), este momentul sa tragi un fir din cupla actuatorului pina la montaj ptr actuatorul portbagajului.Firul se leaga pe pinul cuplei pe care vine + fata de masa in momentul descuierii usilor.Spor la treaba,nu este asa dificil cum pare!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
veryvalentinno
post 19 Jul 2009, 08:46
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 3 June 08




CRICK,nu mai bine te invit eu sa bem o bere si sa facem impreuna,ca sincer ce prea imi spui tu nu le prea am eu cu termeni astia tehnologici,ce zici??


--------------------
solentza solentza 2004 1.4 - b70wal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 19 Jul 2009, 12:39
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Marea problema la mine este ca sunt intr-o permanenta criza de timp.Din aceiasi cauza nu pot face nici acele module de deschidere portbagaj.Fizic nu te pot ajuta ,dar cu un sfat,daca stiu,oricand.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 14:26
Forum Renault