DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ce se intampla cand cantitatea de ulei e peste limita?

stasi
post 2 Apr 2004, 11:26
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 3 December 03
From: Iasi




observ ca pe joja, nivelul de ulei e peste limita maxima...
care-s implicatiile?


--------------------
Dacia Berlina 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 2 Apr 2004, 11:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Creste peste limita presiunea uleiului in motor, e posibil sa afecteze simeringurile si sa ai scurgeri de ulei in exterior, calaminele depuse vor creste cantitativ din cauza arderii uleiului in exces. Deci...nu este indicat sa ai nivelul uleiului peste limita prescrisa!


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 2 Apr 2004, 11:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




ori l-ai ai pus mai mult ulei, ori iti baga apa in ulei si atunci(garnitura chiulasa,inelele de hartie care etanseaza cilindrii, ori blocul spart ..), ori benzina si atunci e de la garnitura de la pompa de benzina,cuiul poantou sau mers indelung cu socul tras.
Acum, daca e mai mult...ori il mananca, ori daca ai segmentii buni...iti termina cam toate simeringurile


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stasi
post 2 Apr 2004, 11:59
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 3 December 03
From: Iasi




e drept ca la inceputul iernii am mers cam mult cu socul tras... ca altfel nu mergea, murea..
mda... deja nu mai am zambetul pe figura...asadar... daca schimb uleiul, ca tot trebuie schimbat, se aranjeaza treaba?
segmentii sunt buni, motorul e proaspat facut.. de vreo 7000km


--------------------
Dacia Berlina 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 2 Apr 2004, 12:36
Post #5


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




George hai ca vedem miine care-i buba. Ca daca ti-a scapat benzina in ulei ar trebui sa miroasa si sa fie subtire.
Daca e apa (doamne fereste ca abia ai facut motoru) ar trebui sa fie albicios.
Dar daca tot tre sa schimbi uleiul treci pe BP (ca inca mai e promotia la Autocenter) si baga-i si un aditiv cu MoS2.
Eventual poti trece azi sa-ti iei ce ai nevoie si miine il "operam" icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 2 Apr 2004, 12:43
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




daca e benzina in ulei e naspa faza ca nu mai ai presiune si ungerea tinde spre zero si miroase a benzina,dar faza cu mirosul nu-ti prea dai seama bine.
daca e apa, ar trebui sa aiba culoarea la cacao cu lapte si daca scoti busonul la capacul de la culbutori trebuie sa fie multa spuma.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stasi
post 2 Apr 2004, 16:17
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 3 December 03
From: Iasi




nu miroase a benzina, uleiul e cam negru, desi am numai 4700km facuti cu el... e destul de moale dar nu curge chiar ca ceaiul...
maine dimineata ma duc la mecanic...
paul, cat e litrul de BP? in ce consta promotia?... sunt mai multe tipuri?
eu acum am Pennasol de 20W50...marca germana cica... am vorbit azi la tel cu mecanicul si mi-a recomandat sa pun in continuare tot pennasol... la care-am mai spus, n-a auzit nimeni de uleiul asta...


--------------------
Dacia Berlina 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 2 Apr 2004, 16:21
Post #8


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




nici eu n-am auzit de el, dar...

Oricum promotia la BP este ca 4L 15W40 costa parca 550K, la care primesti moka un filtru de ulei (romanesc, in valoare de 70K). Daca dai diferenta poti sa-ti iei unu Mann.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 2 Apr 2004, 18:48
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 4.243
Joined: 23 February 04
From: Buzau




in legatura cu presiunea uleiului . daca e presiune mare , se obtine ceva mai multa putere ? Se presupune ca nu ne intereseaza daca motorul se duce pe apa sambetei dupa 10.000 km ...


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tyka
post 2 Apr 2004, 21:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 February 04
From: slobozia




de unde ai scos chestia cu presiunea si puterea. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 2 Apr 2004, 21:23
Post #11


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




tyka, n-o fa pe desteptu si raspunde-i simplu omului NU.
A pus o intrebare nu a facut o afirmatie icon_mrgreen.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Apr 2004, 19:55
Post #12


Gangester


Group: Members
Posts: 4.243
Joined: 23 February 04
From: Buzau




pai mam gandit cu curul creierului .... .
Iar acum trag o concluzie filosoafa .
Indiferent de tuningul aplicat unui motor , pompa de ulei nu trebuie schimbata incat nu are nici o influenta asupra puterii .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 3 Apr 2004, 20:24
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




silos, o pompa de ulei cu debit marit iti asigura intr-adevar o presiune sporita (de fapt o catitate mai mare de ulei care stimuleaza sonda), care are influenta pozitiva asupra sanatatii motorului, asigurindu-i o ungere mai buna.
Despre faptul ca ar creste puterea motorului nu prea cred sa aiba vreo legatura, decit ca ar reduce intrucitva frecarile si ar ajuta la o mai buna cinematica a ansamblului arbore-biela-piston-camasi. Dar influenta este absolut nesemnificativa.

Acum ca ne cam invirtim in jurul cozii si Stasi a primit confirmarea ca nivelul uleiului lui e normal (era la limita de sus a marcajului jojei), toata problema e putin artificiala.

Dar ca sa raspund intrebarii din topic, eu am reusit sa am mai mult ulei pe joja decit normal, prin adaugarea, cu ochii dupa gagici, a unui aditiv (vreo 300 ml) fara sa casc ochii cit ulei am in baie. Singura chestie pe care am observat-o dupa aceasta operatiune a fost ca nu se intimpla nimic. Oricum nivelul imi va scadea prin arderea unei parti din ulei (doar motorul are 71K si nici eu nu sint un sfint cu el icon_twisted.gif ) asa ca nu-mi mai fac atitea probleme. Presiune e la 6 in turat si la 3.5-4 in relanti dupa ce se incalzeste bine.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tyka
post 3 Apr 2004, 22:04
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 February 04
From: slobozia




din contra daca pompa are debit mare si presiunea e mare trage motorul greu de ea [mai ales dimineata].cred ca pierzi cam 2-4cp. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 3 Apr 2004, 22:55
Post #15


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




In manualul de Nova scrie ceva de genul: Cantitatea de ulei suplimentara se va consuma in mod inutil. Nu zice nimic de vreo stricaciune.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 4 Apr 2004, 07:45
Post #16


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Cristim, exact de acolo luasem si eu informatia icon_twisted.gif .

Tyka, daca nu poti sa dai un raspuns serios si documentat, mai bine nu spune nimic. Oricit de mecanic ai fi, vad ca vorbesti doar de pe cimpii. Pune mina pe o carte si mai citeste ce s-a mai schimbat in mecanica (dar nu editia Mondiru din 77, vezi ca s-a reeditat in 2003). Vei fi surprins sa afli ca in ultimii 6-7 ani (din ce stiu eu si nu sint mecanic de meserie) nu se mai fabrica decit pompe de ulei cu debit marit. Ai grija ca incepi sa intri in categoria "mecanici Dacia" care nu stiu decit "asa face ele", "asa e toate" si alte dume de astea, fara a sti sa-ti spuna ceva concret, ca habar n-are 022.gif .


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 5 Apr 2004, 09:29
Post #17


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
ar ajuta la o mai buna cinematica a ansamblului arbore-biela-piston-camasi.


Ba nu ajuta deloc la asta, pt ca ungerea in partea de jos a motorului se face prin barbotare (balacire direct in baie). Pompa asigura ulei pt partea de sus a motorului (chiulasa).


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Apr 2004, 09:45
Post #18


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ov, hai sa nu ne contram pe o chestie nesemnificativa (ai dreptate, partea de jos se balaceste, partea de sus primeste ulei de la pompa. Nu prea mi-e clar cum se face ungerea camasilor, ca nivelul uleiului e mult sub nivelul acestora, dar conteaza mai putin pentru mine acum). Ai priceput ideea mea ca nu conteaza prea mult daca depasesti putin nivelul maxim de pe joja (decit la buzunar ca arzi niste ulei in plus). Important e sa nu fie amestecat cu apa sau benzina ca abia atunci este o problema undeva.

PS. Imi cer scuze tyka, daca te-am repezit, dar pari mecanic tinar si n-as vrea sa te transformi in "maimuta" de service care nu stie decit "asa face toate", "asa e ele" si "merge si asa". Pentru ca esti de "meserie" ti-am acceptat pina si limbajul total in afara limbii romane (desi altii au primit suturi instantaneu pentru greseli mai putin grave), dar nu abuza dind raspunsuri de atoatestiutor, nedocumentate si neargumentate. :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nimic
post 5 Apr 2004, 09:51
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 27 January 04




zicea cineva ca nu e bine sa pui aditiv in ulei la fiecare schimb? de ce?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 5 Apr 2004, 10:11
Post #20


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




paulp, stai linistit ca nu aveam chef de hartza, doar ziceam si io asa ... "informativ". Ungerea camasilor se face tot prin barbotare, adica uleiul din baie este aruncat pe camasi de arborele cotit si de biele. :wink:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 5 Apr 2004, 14:24
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Ov, a scris
QUOTE

Ba nu ajuta deloc la asta, pt ca ungerea in partea de jos a motorului se face prin barbotare (balacire direct in baie). Pompa asigura ulei pt partea de sus a motorului (chiulasa).

...si paulp a fost de acord. Uite ca nu aveti nici unul dreptate smile.gif
Ungerea "partii de jos" a motorului (arborele si cuzinetii) se face MIXT. In afara de stropire, pompa impinge si ea uleiul din rampa principala de ungere in interiorul arborelui prin canalele sale de ungere. Asa se ung cuzinetii mai baietzi. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 5 Apr 2004, 14:27
Post #22


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




no bine ca esti tu deshtept :wink: (era o vorba, nu te speria).... Ai dreptate, am cam uitat de cuzineti, oricum, nu prea stiu io fff bine ce se intampla p'acolo, dar stiam ca in general prin barbotaj se face ungerea in partea de "jos" icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Apr 2004, 14:36
Post #23


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ov, ti-am zis eu ca foloseste la ceva si pompa de ulei (glumesc desigur tongue.gif ).
AC are dreptate, cuzinetii se ung si ei cu ajutorul pompei. Dar n-are legatura cu subiectul topicului. icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 5 Apr 2004, 16:00
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Nivelul putin peste maxim nu deranjeaza prea tare. Am vazut dacie cumparata second cu ~5 litri de ulei in baie. Ce se poate intampla? Pai arborele nu trebuie sa se invarta imersat in ulei, daca tin minte bine, chiar nu trebuie sa atinga pelicula de ulei din baie. Camasile si pistoanele sunt stropite de uleiul ce scapa pe la lagare, este suficient. Lovirea uleiului cu arborele si bielele nu face decat sa-l incalzeasca si sa arunce tot uleiul pe pereti si pe piston, caz in care, fiind mult ulei acolo, poate sa si dezechilibreze temporar pistoanele. Ar mai fi un fenomen care-mi vine in minte: Uleiul ajunge asa de sus, incat este peste nivelul de jos al camasilor. In aces caz, cand pistonul urca, aspira sub el ulei lichid, in loc de gaze de carter. In felul asta, dezechilibrarile devin si mai mari, iar uleiul este aruncat violent dintr-o parte in alta, crescand frecarile interne in ulei, deci si temperatura acestuia. :roll:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Apr 2004, 16:15
Post #25


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




:shock: razvane, apocaliptic mai esti frate. Deja m-ai bagat in boale, cind ma gindesc ca am mers cu nivelul mai mult decit trebuia cu vreo 300 ml (cantitatea de aditiv pe care o bagasem fara sa casc ochii la nivelul uleiului). Noroc ca motorul meu a avut bunul simt sa consume ce i-am bagat in plus asa ca am revenit la setimente normale unul fata de celalalt. Adica el isi face treaba si eu il amenint ca-i dau foc daca face figuri icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoGas
post 5 Apr 2004, 16:19
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 2 December 03
From: Bucuresti




Paulp, relax biggrin.gif 300 ml nu omoara pe nimeni. Sa nu scapi 500 ml-1l peste maxim, atunci incepe sa se simta. N-auzi ca ala avea 5 litri in motor? Si nu l-a schimbat atunci (motorul).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 5 Apr 2004, 20:05
Post #27


Gangester


Group: Members
Posts: 4.243
Joined: 23 February 04
From: Buzau




da. am priceput tot 8)
E cel putin nu ma dau mecanic pe nici un fel . De abia stiu sa curat niste bujii si sa reglez [ binisor ] un carburator .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 28 Apr 2004, 09:52
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Sunt off-topic dar asta e.... curgea in draqi aia mari ulei pe la ambele semeringe..asa ca am dat frumos motoru jos si am schimbat ambele semeringuri....ulei de ce-a mai proast calitate ( de facut proba maxim 1000 de Km) si toate bune si frumoase nu mai curge ulei dar imi sta in bord acu de presiune de la ulei aproape pe maxim adica ihi mai trebe 2 mm si ajunge in zona hasurata alb cu rosu... constat ca am presiune(presiunea ma vrea eu nu o vreau icon_mrgreen.gif ) apropo dupa 2 km de mers....se pot duce naibi semeringurile
? care deabea le-am pus? 166.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chirucornelus
post 29 Jun 2004, 12:58
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 April 04
From: braila




salutare!daca tot am gasit acest topic pe tema presiunii uleiului de motor, am sa va rog sa imi dati si mie cateva sfaturi in legatura cu presiunea mea ff mica mi se pare mie!adica sa va explic in cateva cuvinte ce se intampla:la pornire nu se aprinde becul rosu de la ulei!becul , e bun, dar nu s-a aprins niciodata de cand am luat masina, in afara faptului cand l-am dat la masa sa-l verific daca e sau nu ars!
acul indicator de presiune sta aproape de 0 (ZERO) si numai cand o turez pe la 3000 se duce pana in maxim 2!ulei pe joja e peste max cu 2 mm-3mm!e cam negru el si parca nu prea ar avea aderenta ff mare la mana!masina am luat-o in aprilie!oare sa fie indicatorul stricat, pompa de ulei defecta, sonda de bec defecta, sonda de indicator defecta?!?!nu mai stiu ce sa zic!am dat o gramada de bani pe ea si am mai bagat o alta gramada mai mica si parca nu se mai termina, si nici nu merge asa cum vreau eu!

cine imi poate da cateva sfaturi?multumesc


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 29 Jun 2004, 13:53
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Salut....crezi ca ti-ai luat Dacie si mergi cu ea?Pai sper sa nu fiu eu primu care te demoralizeaza dar sa te obijunuiesti sa tot bagi in ea ca ...asta o sa faci tot TIMPU :twisted: si in legatura cu problema ta probabil e una din sonde... fa si tu o proba scoate papucu si atingel de blocu motor si vezi ce se intampla "se aprinde sau nu "etc sau fa rost de o sonda sa faci o proba :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd April 2024 - 16:39
Forum Renault