DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

103 Pages « < 101 102 103 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina

Victorine
post 2 Nov 2017, 10:35
Post #3061


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.362
Joined: 20 April 05




Cu Shell 0w40, sa stii ca chiar mi se pare zgomotos motorul la 3000rpm...


--------------------
Dacia Logan 1.6 16V Prestige 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 2 Nov 2017, 10:57
Post #3062


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09






Stiu....si mie mi-a parut la fel insa cu 5w40 dar in 8v

Afirmatiile tale insa sunt "grele" cu atat mai mult cu cat vin de la cineva cu 16v ( culbutori hidraulici)


Totusi, chiar daca e mai zgomotos, nu inseamna ca nu protejeaza in conditii normale.....ai grija la forja insa nu cred ca esti genul

Daca te deranjeaza zgomotul, data viitoare pui M1 - tot il ai pe stock


Si ca sa fie totul in regula, trebuie sa urmeze si ironii vis-a-vis de zgomotul de care zici.....


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 2 Nov 2017, 11:37
Post #3063


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.362
Joined: 20 April 05




Zgomotul e real, nu-mi pasa de ironii. Cand am luat masina, nu stiu ce ulei avea in motor, probabil ceva Elf din reprezentanta, insa comparativ cu vechiul 8V mi s-a parut incredibil de silentios... Intre timp am facut un schimb cu Total Quartz Energy 5w40 (cam acelasi lucru cu Elf, din cate am citit despre ele) iar acum Shell. Insa acum asta ramane pana la primavara. Nu o sa stranga prea multi Km, o sa-l consider mai de sacrificiu asa... dimineata pana la lucru cand sunt in jur de 0 grade afara nu prea ajunge la 4 pavele apa, eventual daca am de ajuns la o ora mai dificila, cu aglomeratie mare, si-atunci sta mult la ralanti. Si o sa fie multe situatii dinastea la iarna, din pacate. Nu am mijloc de transport in comun convenabil fara sa schimb si fara sa fac cu 15-30 minute mai mult. Iar de bicicleta nu prea poate fi vorba pana la primavara, la 10 grade, pana ajung la lucru mi se innoada mucii cu lacrimile la ceafa, vorba unui clasic...


--------------------
Dacia Logan 1.6 16V Prestige 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zfmflorin
post 2 Nov 2017, 21:15
Post #3064


=*=*=*=*=*=*=*=*=*=


Group: Members
Posts: 276
Joined: 18 January 07
From: BRASOV




QUOTE(user123 @ 1 Nov 2017, 23:28)
Nu prea e corecta o comparatie, unul e 0w iar restul sunt 5w...
....din lista ta am folosit doar mobil 1 shell si valvoline...
Daca ar fi sa aleg ( strict personal) as alege Mobil 1, Valvoline, Shell....
Valvoline il aleg pt pachetul de aditivi ff bun de la Lubrizol....si pt faptul ca au o sg fabrica in europa - olanda
Shell-ul  las alege pt baza pura pe care o are...e un ulei cinstit dar mie mi-a parut prea subtire si un pic cam "zgomotos" la cald...
Toate uleiurile enumerate de tine sunt organice (naturale) - Ravenol pretinde ca ar fi PAO ( adica grupa 4) dar ma indoiesc mult.....uleiurile care au PAO sunt scumpe, cu atat mai mult cu cat Ravenol e doar un blender....
Asta spus in mare.....daca vrei, discutam si dpdv al parametrilor ( vi pp hths etc)
*



Acel mobil 0w, l-am pus doar pt comparatie . Adica , sa gasesc un 5w mai aprope de caracterisicile unui sintetic.
In tabel este marcat cu culoare verde caracteristicile care am crezut ca se apropie de acel mobil (index vascozitate, pour point,..) .
Am vrut neaparat 5w40, norma RN, A3, SN si fara C3(4).
Astfel ca in clasamentul realizat de mine pe locul:
1-Q8 Formula Excel (belgia);
2-Ravenol VST (germania)
3-Valvoline SynPower;
4-Elf evolution 900SXR si Shell Helix Ultra;
5-Havoline Ultra Deposit Shield

Date despre hths nu prea am gasit, dar din ce am spicuit pe ici pe colo, par sa fie ok. Acel mobil 0w , are vi de 186, iar restul parametrilor se cam invart pe acolo. Din tabel, acel Q8 are vi-ul cel mai aproape de mobil.
Am omis ceva ?

This post has been edited by zfmflorin: 2 Nov 2017, 21:20

Attached thumbnail(s)
caract_ulei.JPG ( Size: 69.86k ) Number of downloads: 230


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,2 16v E5N/08-2012 - BV 29 --H
ex:Dacia Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->08-2012(76.100km) - BV 29 --H
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 3 Nov 2017, 10:32
Post #3065


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09




Problema cea mai mare actuala este ca, daca vrei sa cumperi un sintetic veritabil (gr4 PAO) risti mai putin cumparand un 0w decat un 5w
De ce? Pt ca tehnica e evoluat atat de mult incat poti foarte usor sa hidrocrachezi un 5w si sal faci sa para sintetic veritabil la indici
Si la 0w se poate dar mai greu...si mai scump
Intrucat ff multe masini ies cu 5w ca recomandare din fabrica, 5w este hidrocrack la greu
Nu ca ar fi rau, dar eu vreau sa fie real ceea ce cumpar....nu bataie de joc- cred ca si restul la fel
Revenind la analiza ta, Q8 poate sa aiba VI mai mare dar totul trebuie interpretat in context....pt ca un indice deriva din altul samd...
Uitate la pp lui Q8 si comparal cu valvoline...
Q8 are pp mai ridicat, si asta poate trada baza organica.....VI ridicat in cazul asta poate fi chiar de la aditivi meniti sa imbunatateasca pp care oricum nui grozav...
In general un VI ridicat e un semn bun, dar in context
Daca uleiul are doar VI mare iar restul indicilor sunt mediocrii asta poate arata ca baza uleiului e slaba si ca a fost intens aditivat ca sa dea bine pe hartie
Prin comparatie valvoline are pp -48....si VI 167 sau cat e.....asta arata o baza sintetica buna datorita pp bun si care nu a avut nevoie de extra aditivare - datorita VI mediu...
La uleiurile cu pretentii PAO e ff usor so dai in bara.....ma refer la Ravenol
La PAO amestecurile se fac ff dificil si sunt alt tip de aditivi si tehnologie mai scumpa.....pt o companie e mult mai usor sa faca un ulei organic bun excelent aditivat (M1) decat un PAO bun...
La PAO daca nu se respecta proportii si aditivii nu sunt compatibili iese mai urat decat la organice....de aici si faptul ca pao sunt rare si scumpe iar organicele sunt pe toate drumurile
Ravenolul e cunoscut- vezi forumuri rusi si nemti- ca schimba retetele ca pe sosete...tocmai de la fapt ca e greu sa imbini PAO cu aditivi samd.....
Iar pt inconsecventa asta unii fac diverse prin motor....spuma etc etc

This post has been edited by klaus: 3 Nov 2017, 11:04


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 3 Nov 2017, 10:53
Post #3066


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.123
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE
La PAO daca nu se respecta proportii si aditivii nu sunt compatibili iese mai urat decat la organice....de aici si faptul ca pao sunt rare si scumpe iar organicele sunt pe toate drumurile

Mai las-o nene in papusoi. Organice aditivate sunt pe toate drumurile ca fac fix aceiasi treaba in majoritatea motoarelor ca si PAO si la pret mai bun. Merg unii cu W5à sau W60 hidriocrack la curse si nu le cade ralantiul in baie....


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Nov 2017, 11:08
Post #3067


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.391
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ma scuzati ca intreb, ce se intelge prin ulei organic?
Ca eu formulare asta am auzit-o la baietii de vand uleiuri alimentare sau de masaj care mai de care si o baga pe asta cu "organic".
Ce inseamna de fapt la uleiurile auto?
ca as vrea sa le dau peste nas la toti pulifricii de-mi ofera "uleiuri organice".


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 3 Nov 2017, 13:01
Post #3068


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09




QUOTE(einstein1984 @ 3 Nov 2017, 10:53)
Mai las-o nene in papusoi. Organice aditivate sunt pe toate drumurile ca fac fix aceiasi treaba in majoritatea motoarelor ca si PAO si la pret mai bun. Merg unii cu W5à sau W60 hidriocrack la curse si nu le cade ralantiul in baie....
*




Pai si eu ce am zis mai sus colegu :


QUOTE(user123 @ 3 Nov 2017, 10:32)
...pt o companie e mult mai usor sa faca un ulei organic bun excelent aditivat (M1)  decat un PAO bun...

*




In al doilea rand, la curse e altceva - alte tolerante ale motoarelor ( in functie de cursa si de motor poti merge cu w30 w40 sau w60)

In al treilea rand, la curse conteaza ff mult rezistenta uleiului si mai putin capacitatea de curatare.....pt ca uleiul ala nu-l tii poate nici 1000 km.....


In al patrulea rand, se foloseste Hidrocrack pt ca e mult mai usor sa ai o asemenea baza ca solvent.....multe lucruri poti combina cu hidrocrackat-ul decat cu cel sintetic....poti pune si PAO in cantitati mici, poti pune esteri sau alte chestii.....



@ Klaus :


Ce e cu intrebarea asta? Credeam ca se subintelege raspunsul, altfel ne intelegem ca turcii.....

Si mai rau e ca nu intreaba nimeni....



Ulei organic e ala care are baza organica......indiferent ca e petrol, titei, parafina sau gaz ( gas to liquid- shell) este organic

Practic ulei organic inseamna Grupele 1-2-3 ; tot ce este rafinat din materie organica, chiar daca e ultra mega extra rafinat, tot organic e


Ulei sintetic veritabil inseamna ceva care nu are NIMIC organic in el adica grupele 4 (PAO) sau 5 (POE esteri, glicoli etc)


Exista avantaje si dezvantaje ale ambelor grupe; sinteticele veritabile sunt scumpe si pretul nu justifica decat partial anumite calitati.....cat mai ales tehnologia de obtinere


Organicele sunt mai ieftine, pt ca materia prima e mai usor de gasit ( petrol, gaz etc ) insa pot uneori dpdv al calitatii sa egaleze sau chiar sa intreaca grupa 4.....grupa 5 nu cred, acelea sunt uleiuri de nisa




--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 3 Nov 2017, 14:05
Post #3069


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.362
Joined: 20 April 05




Probabil Klaus voia sa se lege de faptul ca si esterii si glicolii SINTETICI de care vorbesti sunt tot de natura organica, din moment ce contin atomi de carbon, chiar daca nu-s din zeama de dinozaur.

This post has been edited by Victorine: 3 Nov 2017, 14:07


--------------------
Dacia Logan 1.6 16V Prestige 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 3 Nov 2017, 14:42
Post #3070


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09




Nu cred, dar daca asta vroia sa zica atunci sa lamurim lucrurile

Orice poate fi alcatuit din atomi de carbon


Ideea este provenienta bazei - respectiv materie organica - petrol, impur care trebuie rafinat....facuta de "mama natura"

Sau materie anorganica - sintetic - care nu mai are nevoie de rafinare..... facuta de om


Asta e diferenta.....se discuta la nivel macromolecular, nu la nivel de atom


Este chimie la nivel de liceu.....






This post has been edited by user123: 3 Nov 2017, 14:44


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 3 Nov 2017, 16:21
Post #3071


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.123
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




sulful e anorganic si e natural.... la nivel de liceu.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 3 Nov 2017, 16:35
Post #3072


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.195
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Las' ca cine vrea sa inteleaga a inteles deja ...


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Nov 2017, 17:52
Post #3073


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.391
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am intrebat pentru ca eu avea impresia ca uleiurile organice sunt cele produse din organisme inca (aproape) vii (masline, seminte etc) si ca uleiurile pe baza de petrol (chiar daca petrolul provine din descompunerea plantelor in special in perioada paleozoica) sunt uleiuri minerale, nu organice.
Si tot asa avem impresia ca uleiurile sintetice au la baza tot rafinarea petrolului, dar acum inteleg ca de fapt sunt produse din materii prime care nu sunt derivate din petrol.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 3 Nov 2017, 19:41
Post #3074


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.571
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




QUOTE(klaus @ 3 Nov 2017, 18:52)
dar acum inteleg ca de fapt sunt produse din materii prime care nu sunt derivate din petrol.
*



Nu derivate, dar sintetizate se poate...si din petrol si din carbune si din multe altele. Adica sintetic inseamna ca nu mai este produs prin procedee de rafinare, purificare, extragere, inseamna ...recompus, il ametesti pana nu mai stie de unde a venit.

This post has been edited by BLUE R 19: 3 Nov 2017, 20:10


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

103 Pages « < 101 102 103
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th January 2018 - 14:46
Forum Renault Server hosting