DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> corp clapeta / MPP Motoras pas cu pas, pret pentru schimbare, modalitati de curatare

vio1111
post 14 Apr 2009, 22:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 26 March 09




aveti idee cat costa corp clapeta??ca imi face figuri la relanti(adica se tureaza singura si apoi revine pe la 1000-1200 ture)...am bagat recent aditiv de curatat injectoarele...sper ca poate cu asta se va rezolva...daca nu schimb corpul ala(sursa sigura ca el e de vina)..sa imi ziceti si mie pls cam cat costa...

ms


--------------------
dacia solenza 2004 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AleXuTzU_Tau
post 15 Apr 2009, 01:22
Post #2


ReCharGe


Group: Members
Posts: 331
Joined: 18 January 08
From: HoNoLuLu




problema este de la motorasul-pas-cu-pas...am patit si eu aceeasi problema ca tine....si multi.....desfaci carcasa filtrului de aer.....te apuci prin a desuruba cele 3 4 suruburi care sunt deasupra....dai cleme la o parte....scoti filtru de aer si dupa aceea scoti suruburile care tine bucata de jos a carcasei....cu o cheie de 10 inelara da una mai mica deoarece in spate se afla 2 suruburi la care ai foarte putin loc ......dupa care dai carcasa la o parte...dupa aceea scoti cele 2 mufe electrice care vin pe corpu clapeta....dupa care scoti tot corpu clapeta si vezi ca pe el este motorasul-pas-cu-pas cum te uiti de sus la motoras cand e montat vine in spatele acestuia .....si il desfaci si il cureti ...are o tija....care inauntru este murdara....te duci si iti cumperi un spray de contacte electrice de la CARREFOUR....PRACTIKER...CORA..etc......daca ai sta in buc te-as putea eu ajuta....bafta ....daca nu ai inteles prea bine cum ti-am explicat mai cauta pe la sectiunea probleme tehnice.....bafta


--------------------
Monster TrucK Solenza Clima 2222 - B-03-FGO
Ma Dau In Barci Si Tu Nu Vezi Asta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi87
post 15 Apr 2009, 05:37
Post #3


fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii


Group: Members
Posts: 530
Joined: 2 May 08




nu are rost sa cumperi corp clapeta nou..unul nou este in jur de 7-800 ron.mai bn cumperi motorasul din targ,si scapi mai ieftin;)


--------------------
RENAULT Megane 2.2 1.6 16v 82Kw 2007 - Unknown..yet
[COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 16 Apr 2009, 09:25
Post #4


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




vio, in targ in Vitan se mai gaseau corp clapeta - cu totul - pe la maxim 300 lei. Alea includ si motorasul pas cu pas (prescurtat MPP) - de origine, adica VDO - scris pe el. In targ se gaseste MPP dar facut de altii, pe la 70 lei cred ?

Incearca totusi cu curatarea, daca tot nu si nu.... schimbat MPP.

Era si un tutorial pe undeva - cum se curata - cauta la Tips& Tricks.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brambus
post 16 Apr 2009, 13:35
Post #5


member


Group: Members
Posts: 670
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Probleme poate sa mai faca si potentiometrul clapetei. Poti sa schimbi 10 motorase ,daca potentiometrul este defect!....... Pe la distribuitorii de piese un corp clapeta este cam la 700 lei(original). probabil cele la 300 lei sunt facaturi.

This post has been edited by Brambus: 16 Apr 2009, 13:37


--------------------
Renault Megane 2 2007 Megane 2 R26 - B969FEF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radiozipp
post 18 Apr 2009, 18:24
Post #6


Membru Cu Solenza !


Group: Members
Posts: 675
Joined: 10 November 07
From: Bucuresti




stiu eu un magazin unde este 500 ... dar.. mai bine curata-l...


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 , Scala - 1
Noul Opel Astra 1.4 benzina full !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m_iulian2000
post 19 Apr 2009, 20:39
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 22 March 07




confirm preturile lui "i96nds", si eu am avut probleme cu el, l-am curatat, a mai mers 6 luni si dupa aia gata... altu... 80 sau 90 ron de la magazinele de pe Jiului. In cazul in care il schimbi nu uita sa scoti borna de minus a bateriei, dupa ce o pui la loc pui contactul, il iei si apoi pornesti motorul.

This post has been edited by m_iulian2000: 19 Apr 2009, 20:40


--------------------
dacia solenza europa / 2005 - **-**-MAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tetelu1980
post 21 Apr 2009, 07:15
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 20 December 07
From: Bucuresti




Ar fi bine sa poti face o proba cu un alt motoras pas-cu-pas inainte de a cumpara altul nou. Si eu am avut problema cu turatia la relanti. Am cumparat alt corp clapeta si dupa ce l-am schimbat, problema ramasese... m-am chinuit multe zile pana sa descopar ca defapt problema era la mufele calculatorului de injectie. Dupa ce le-am curatat cu spray contact si apoi cu un smirghel (hartie abraziva) foarte fina, s-a rezolvat si nu am mai avut probleme. Deci practic se oxidasera contactele si aveam contact imperfect. Cauta si acolo inainte de a te scutura de bani pe un MPP nou. Bafta!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 MPI 2005 - B-XX-SLT
Dacia Logan Laureate 1.4 MPI PH1 (2005) B-XX-SLT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 17 Jan 2010, 12:49
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Daca gaseste cineva link-ul unde e descrisa pe larg operatiunea de curatare a motorasului pas cu pas ( MPP ) - il rog sa il ataseze si aici.
Multumesc.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 17 Jan 2010, 13:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.166
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti






--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 17 Jan 2010, 15:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA






--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jan 2010, 15:30
Post #12


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




si cica sa nu modifici pozitia motorasului pas cu pas dupa ce l-ai desfacut biggrin.gif "Se recomanda ca motorasului pas cu pas sa nu-i fie modificata lungimea mecanic (cu mana, adica), nici sa fie fortat, ideal este doar sa fie curatat la spray, eventual sters usor cu o carpa si gata.
Daca nu se respecta aceste sfaturi, motorasul poate sa se strice, si nu-i prea ieftin."
si pana la urma ce spreyaza doar capul motorasului ? cu axul ce face plin de mizerie - particule de praf si ulei ?
Dupa mine se da jos filtru de aer se desface clema care comanda acceleratia se scot mufele de la potentiometru clapetei si de la motorasul pas cu pas iar in final se scoate coplu clapeta.
Dupa aceea se desface motorasul pas cu pas e prin in 2 surube dupa ce se scoate aveti grije ca e o garnitura de cauciuc ( aveti grije sa nu o pierdeti) si in final se desface axul central adica rotorul depe stator si se da cu spray degresant sau de carurator f. bun folosit si de mine.
Dupa aceea se curata pe interior corpul clapeta clapeta orificiul unde sta axul motorasului pas cu pas ,se sterge cu o carpa sau servetel.
Se asambeaza la loc se urca in masina se cupleaza si deconecteaza chia de pe pozitia motor de vreo 10 ori si gata porniti motorul.
Daca porniti dupa ce ati asamblat totul si nu ati facut operatiunea de mai sus o sa urce turatia anemic si o sa va speriati si asta pana cand se autoregleaza motorasul pas cu pas.
Operatiunea dureaza maxim 20 de minute mai mult dureaza desfacutul suruburilor mari de pe spate cele care tin cutia filtrului de aer.

This post has been edited by djasu82: 17 Jan 2010, 15:36

Attached thumbnail(s)
Graphic2_res.jpg ( Size: 49.49k ) Number of downloads: 15296
DSC00744.JPG ( Size: 276.79k ) Number of downloads: 16381
DSC00745.JPG ( Size: 350.97k ) Number of downloads: 16262


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata82
post 17 Jan 2010, 17:27
Post #13


MEMBRU RAPIDIST


Group: Members
Posts: 461
Joined: 12 November 09
From: Bucuresti - sos. Polona




Salut ,

Aceeiasi problema am avut-o si eu-dupa ce porneam motorul dupa 2-3 minute ba se tura pe la 1200-1400, ba scadea sub 5-600 de ture .


17 Jan 2010, 17:30:
Am schimbat corpul clapeta , bobina de inductie , bujiile , fisele de la bujii, am curatat toata rampa de injectie+injectoare, senzorul de turatie si tot degeaba, problema persista.

17 Jan 2010, 17:36:
Intr-un final m-am hotarat sa dau jos senzorul de temperatura(se afla pe chiuloasa,deasupra senzorului de turatie), surpriza a fost foarte mare, bulbul(senzorul) era plin de rugina. L-am schimbat si motorul toarce ca o pisicuta,turatia sta fix la 800 ture .

This post has been edited by cata82: 17 Jan 2010, 17:36


--------------------
Dacia Supernova 2001
REPARATII RADIO-TV
MEMBRU RAPIDIST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 23 Jan 2010, 13:22
Post #14


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Aici inca un topic despre curatarea MPP:

http://www.daciaclub.ro/motoras-pas-cu-pas...tml#entry850304

Nu stiu care dintre ele e cel mai bun... dar cine e interesat, sigur va intelege care e problema.

Alte poze mai sunt si pe aici : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1613965


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Luda
post 24 Jan 2010, 19:23
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 19 May 09
From: Navodari




acum cateva luni am avut si eu "vechea problema" cu motorasul si corpul clapeta. am fost la mecanic ca nu aveam chei si in plus vroiam sa vad cum se desface. toate bune si frumoase, dar acum am iar probleme. stiind problema m'am dus frumos mi'ai luat un set de tubulare, am dat jos filtrul de aer, am deconenctat cei doi papuci, am scos parghia de la aceleratie si dau sa scot corpul clapeta. surpriza, mi'am adus aminte ca domnul mecanic mi'a pus si ceva silicon de garnituri pe piesa. am tras usor sa vad daca se misca si daca pot sa'l scot. nu am reusit ....... asa ca va rog frumos stie cineva cum pot sa'l dezlipesc?


--------------------
Dacia Solenza 2004 - ct 86 glu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tataiedaciotul
post 25 Jan 2010, 08:10
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 567
Joined: 20 September 08
From: Bucuresti




Cu rabdare si tutun.Sa schimbi garnitura corpului clapeta pentru remontare.


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-31-PGD
Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Luda
post 25 Jan 2010, 12:32
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 19 May 09
From: Navodari




rabdare am, tutun mai putin, dar o metoda? blink.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 - ct 86 glu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 25 Jan 2010, 22:06
Post #18


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




misti stanga dreapta ,inainte inapoi si tragi in sus usor ... ce crezi ca siliconul ala tine nustiu cat ... metoda rapida era un kater dar na lasi urme pe piesele de plastic si nu e bine.
E aiurea sa dai cu silicon fiindca daca mai e garnitura principala o sa fie totul etans daca si filtru de aer preseaza corpul clapeta perfect dar asta e de la mecanici ca na sa mai ia si ei un ban.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Luda
post 26 Jan 2010, 14:05
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 19 May 09
From: Navodari




am gasit pe net, la magazinele de pe langa mine nu am gasit, un spray de curatat silicon, dar stiu ca majoritatea spray'urilor de curatat nu sunt indicate sa fie folosite pe suprafete de plastic, a incercat careva asa ceva?
oricum vreau sa'l mai desfac inca o data si sa testez teoria lui djasu82, dar cand o sa fie mai cald, ca sambata era un ger de se lipeau pleoapele.
teoretic este buna faza cu siliconul ca nu mai are sanse sa traga aer pe sub corpul clapeta care sta presat doar de carcasa filtrului de aer, dar practic nu recomand nimanui......... cel putin pana gasesc solutia.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - ct 86 glu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Jan 2010, 09:16
Post #20


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




7701047579 - garnitura dintre corpul clapeta si galeria de admisie (cea de jos)
7701069213 - garnitura dintre corpul clapeta si cutia filtrului (cea de sus)
codul la garnituri puse de yrx poate le gasesti si scapi de silicon.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanelkva
post 4 Mar 2010, 19:19
Post #21


/\____/\____/\____/\


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 4 November 09
From: reghin




QUOTE(djasu82 @ 31 Jan 2010, 09:16)
7701047579 - garnitura dintre corpul clapeta si galeria de admisie (cea de jos)

asta se gaseste si separat de corp?cand am curatat corpul si mpp-ul,am vazut ca e cam coapta...


--------------------
ford focus facelift tot cu benzina 2009 - MS**---
In goana dupa posturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu06
post 16 Mar 2010, 16:29
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 16 March 10




daca a inceput sa iti faca probleme corpul clapeta trebuie schimbat. poti sa ii cureti injectoarele de cate ori vrei. am avut si eu aceeasi problema si pana nu l-am schimbat nu si a revenit. in legatura cu pretul cam 230-250 de lei original de la siemens VDO. alte specii 50 ron.


--------------------
Dacia Solenza 2005, Europa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 16 Mar 2010, 20:05
Post #23


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.696
Joined: 27 September 09
From: Rosiori de Vede




Ala e motorasul pas cu pas, nu corpul clapeta si ca atare ala se schimba, nu tot corpul.


--------------------
Dacia SupeRNova 2001 Rapsodie - TR-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 17 Mar 2010, 10:52
Post #24


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 362
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




daca nu ai probleme cu relantiul se merita sa umbli la el?sa-l cureti?influneteaza consumul?


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 20 Mar 2010, 23:25
Post #25


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Se fac acusi 7 ani si eu nu am umblat NICIODATA la el.... si nici nu are rost sa imi bag coada daca nu e nevoie. Deci stai linistit. Mai degraba strici decat repari.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrusiri
post 21 Mar 2010, 16:44
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 867
Joined: 18 December 07
From: iasi




salut.eu in manualul de solenza am gasit alt cod la garnitura dintre corpul clapeta si galeria de admisie si anume 60 01 534 525.
acum care cod o fi bun?pt cea dintre filtrul de aer si corp clapeta nu am gasit nici un cod.iar pt oringurile la injectoare am gasit asa
garnitura etansare injector 60 01 543 793
dar problema e ca nu se gasesc nicaieri.


--------------------
dacia Lodgy 1.5 dci 107 cp 2013 - IS-54-SIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 21 Mar 2010, 19:15
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




sa cautati si voi mult si bine acele garnituri ca si mine.de o jumate de an le tot caut si nimic.poate aveti mai mult noroc sa-mi spuneti si mie.am cautat si in buc si in pitesti.


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poky
post 7 Apr 2010, 18:07
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 228
Joined: 8 January 08
From: Iasi




Sa va prezint povestea mea: proaspat proprietar de solenza, cand am probat-o/analizat-o avea motorul cald si mergea impecabil cu relanti de ~1000 rpm. Dupa ce mi-a ajuns pe mana am observat ca pornind de la rece, pana se incalzea, mergea in suturi indiferent de turatie (similar cu berlina cand merge in 3 pistoane). Asa ca am desfacut si curatat mpp, afland cu ocazia asta ca plasticul de ghidare al axului e rupt si ca el mai mult nu functioneaza, fostul proprietar apasand acceleratia la pornire si plecand imediat.
L-am schimbat, iar cel nou (de producator, ansamblat in Mexic) se afla in functiune de peste 40 de km cu multe porniri. Tureaza motorul la pornire, scade usor pana aproape de o mie, iar cand incearca sa scada in continuare incepe sa tremure masina de o simt si din spate. Face asa vreo 30 de secunde 1 minut dupa care creste pe la 1200 unde e relativ stabil, scazand din nou la urmatorul semafor. De asemenea tremura uneori usor in acceleratie, frana de motor mi se pare prea puternica, practic nu pot mentine o viteza constanta, ba aceeleratie, ba frana de motor (aveam a 4-a la vale, vreo 2000rpm si ea incetinea).
Cat ceapa lui ii trebuie sa se regleze? La instalare nu era deloc desfiletat, axul era retras la minim.
E posibil sa fie cu probleme de nou? Si-asa talpita prin care se infileteaza suruburile e putin stramba, am incercat si asa si cu o saiba mica pentru compensare.

Si am mai remarcat o chestie, uneori pe la 800 rpm parca raman fara servofrana, se intareste pedala de frana. Poate fi vreo legatura? Poate relantiul nu sta sub 1000 nici cu motorasul vechi, iar cel nou creste turatia in incercarea obtinerii unei turatii rotunde. Cu cel vechi insa nu vibra in acceleratii, nu erau probleme cu frana de motor etc...

Atasez si un porn, cu mpc sunetul e ok, imaginea merge sacadat deci se poate auzi cat de cat despre ce-i vorba.

Help!

ps: corp clapeta, senzor temperatura aer si senzor turatie au fost curatate.
ps2: vanzatorul spunea ca-i de logan dar ca merge si pe slz.

This post has been edited by Poky: 7 Apr 2010, 18:21

Attached File(s)
Attached File  SVM_A0032.zip ( 2.21mb ) Number of downloads: 396


--------------------
dacia solenza 2003 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 18 Apr 2010, 22:09
Post #29


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.698
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




postez citeva poze cu corpul clapeta si acea garnitura a corpului clapeta care se uzeaza in timp si apar acele oscilatii la relantiu

19 Apr 2010, 16:44:
stiati ca,corpul clapeta de solenza este un pic diferit fatza de cel de logan???am unul de logan nou noutz si ieri am stat si l-am conspectata...in final am luat de pe el garnitura si am puso pe cel de solenza

This post has been edited by ramsen: 19 Apr 2010, 16:44

Attached thumbnail(s)
Imagine0064.jpg ( Size: 218.18k ) Number of downloads: 14748
Imagine0065.jpg ( Size: 217.93k ) Number of downloads: 13023


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 19 Apr 2010, 19:46
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




si care este diferenta?bauiesc ca este vorba de garnitura dintre galeria de admisie si corpul clapeta,cea de jos,nu cea de sus,ca din poze asa reiese.spune repede rezultatul.


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

6 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th November 2017 - 18:40
Forum Renault Server hosting