dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
payty |
![]()
Post
#6961
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|||
Mircea27D |
![]()
Post
#6962
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Da au alt consum. Dar chiulasa de pe cea cu injectie nu este la fel cu cea de pe carburatie.
|
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#6963
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
acceleratia o apas mult mai putin ca inainte pentru ca ea trage mult mai tare, am bagat gaz acum de la alta pompa sa vedem acum daca se simte ceva, dar momentan am alta problema si anume ma lasa bateria cred,dar ce este suspect, cand masina sta 2 zile nepornita bateria invarte fara probleme, cand merg cu ea si aprind si faza scurta dupa ce o opresc abia mai invarte asta mi sa intamplat ieri dupa ce am mers 60km, am masurat sa vad cat baga si alta chestier suspecta, in relantiu fara consumatori 14.5 iar turata la fel , cand aprind faza scurta in relantiu creste voltajul pana la 15,2 in loc sa scada
![]() This post has been edited by CRICOCI: 9 Aug 2015, 13:07 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#6964
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Salut. Posibil ca sa ai in scurt pe partea de limini. Poti verifica blocul de lumini de la volan. Nu sunt electronist sau electrician iar ideile mele nu sunt 100% corecte.
Dar ca ideie din ce mai stiu si eu, circuitul este destul de simplu. Ai blocul de lunimi unde poate fi problema (vre-un fir ce atinge la masa) sau sa te uiti la compartimentul motor daca pe undeva s-a ros vre-un fir si atinge la caroserie, daca asta se manifesta doar cand folosesti luminile. Releul de incarcare ... nu cred, dar il poti schimba daca ai unul disponibil. |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#6965
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Salutare. Care ma poate ajuta cu o informatie? Ce set motor sa aleg? Borgo sau Setcar? Sau ce marca sa aleg? Stie cineva daca la modelul meu (dacia injectie din 2001 - 1397) are inele de Cupru sau cauciuc? Sau daca are cauciuc pot pune de Cu sau invers?
This post has been edited by Mircea27D: 17 Aug 2015, 20:19 |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
payty |
![]()
Post
#6966
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Borgo e mai bun, dar s-ar putea sa nu mearga.
Mai toate motoarele noi, dupa '98 pe care le-am vazut erau cu inele de cupru. Iar Borgo fiind pt Renault, nu e decat cu cauciuc. Asa ca ramane Setcar. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Crisescu |
![]()
Post
#6967
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 21 April 06 ![]() |
Salutare,cum fac sa inlocuiesc tot lichidul de frana ? Mai este nevoie apoi de aerisire ?...daca da cum se face ? Retinusem mai demult ca se da drumul la fiecare aerisitor si atat (fara dat pedale).
Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia 1310LI
BREAK
2004
- PH62ABG
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#6968
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Salutare la toata lumea!Se da una bucata dacie injectata din anul de gratie 2003(aia de jos din semnatura)
![]() ![]() ![]() P.S-Am folosit functia "SEARCH"dar nu am gasit nimic concludent... P.P.S-La ce presiune trebuie sa lucreze pompa de benzina normal? Multumesc anticipat! ![]() This post has been edited by Adrian Frigo: 14 Nov 2015, 19:24 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#6969
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Pompa trebuie sa asigure 1 bar.
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#6970
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Multumesc danciusergiu84!
![]() In rest,alte idei?Nimic??? ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
payty |
![]()
Post
#6971
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
La mine chestia cu datul in nas a generat o gramada de nervi.
Am suspectat si eu injectorul, potentiometrul de la clapeta, pompa de benzina, conducte, ma rog. mai tot ce se putea suspecta. Pompa de benzina, adica regulatorul din corpul clapeta trebuie sa asigure intre 0.8 si 1 bar. Reglat si ala la 0.9, ca sa fie pe la mijloc. Deci nu aveam ce sa ii fac, manca asfalt la rece, vreo 20-30 secunde pana se incalzea motorul un pic si apoi aveam aceeasi problema. La mine s-a rezolvat doar cu chip-tuning. Stiu ca pare imposibil, dar se poate face asa ceva la dacia pe injectie. Cand au montat sistemul asta de injectie, nu au modificat nimic in motor si din cauza asta, ca sa fie in norma de poluare EURO2, masina merge cu avans la aprindere prea mic fata de necesar. Cand motorul se mai si uzeaza, necesita si mai mult avans, deci merge si mai rau. Gasesti detalii aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4323126 si aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4338327 In principiu am marit avansul intre 1000 si 2800 rpm, fara sa umblu la benzina si deja se simte, datul in nas a disparut aproape de tot. Am sa fac si versiunea 2.0 a softului cu benzina mai multa in sarcina mare, dar trebuie sa fac niste verificari intai. Vreau sa ramana cat de cat si in limita de noxe. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
scorpion |
![]()
Post
#6972
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut baieti! Am o problema care-mi mananca nervii de cateva luni.
Masina este o Nova cu motor de 1.6 pe injectie. Am GPL montat pe ea de vreo 6 ani cu instalatie compusa din vaporizator Marini Automatic 88 si unitate de control (comutator gaz - benzina) Tamona PG-3 iar emulatorul de sonda Lambda este un Stag L plus. Descrierea problemei : - masina a mers 3 ani perfect pe gaz sau benzina. Consum urban in Bucuresti =15%, afara la 110-120km/h cam 8%. Am mers asa vreo 40.000km - la un moment dat am observat ca la mersul pe benzina da in nas ocazional dar foarte violent, ca si cum ar da scanteie aiurea sau poate ca ramanea fara carburant si aveam detonatii din cauza regimului foarte sarac care aparea.... pe gpl nu facea deloc absolut nimic. - prin vara a inceput sa tacane pe gpl electrovalvele si sa se inchida de capul lor iar ca rezultat direct in functie de turatia motorului fie dadea in nas fie se oprea. Doar ca facea aleator fie de 10ori in 1km fie peste o saptamana o singura data.... - intr-o zi toamna asta am terminat gpl-ul si mergand pe benzina a inceput sa dea in nas foarte violent si am fost silit sa las masina undeva prin oras parcata si mai tarziu am pornit-o si am ajuns in parcarea de la job numai in suturi. A fost groaznic : cum calcam acceleratia mai repede murea instant si noroc cu bateria pt c-am repornit-o de vreo 30-40ori pe un drum de vreo 2km de oras. Am schimbat bobina, motorasul de relanti, injectorul..... calculatorul.... cu altele bune, absolut niciun rezultat. Am ajuns foarte greu la o statie gpl si cum am bagat gaz am plecat cu ea normal dar mi se intrerupeau destul de des electrovalvele de la GPL in mers si-mi oprea si motorul... - Acum am remarcat ca pompa de benzina NU se mai opreste dupa 3-4 secunde dupa ce pun contactul si merge incontinuu de nebuna. Am testat cu 2 ECU diferite si face la fel cu ambele. Am decuplat instalatia de gpl complet si simtomul este prezent in continuare deci nu are fizic nimic cu instalatia de GPL pe care am decablat-o complet de pe instalatia electrica a masinii si-am refacut-o ieri facand toate legaturile ca la carte si-n plus am pus sigurante si relee peste tot ca sa poata fi separata perfect de electrica masinii la dorinta mea. Intrebarea mea este : cum se poate intampla ca pompa de benzina sa mearga incontinuu pe pozitia contact pus dar fara sa pornesc motorul? Nu este ECU cel care o porneste pt cateva secunde atunci cand pui contactul si pana se stinge martorul de injectie ? Ce poate face ca pompa sa ramana alimentata incontinuu? ![]() Orice idee este binevenita! This post has been edited by scorpion: 7 Dec 2015, 19:36 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
Mircea27D |
![]() ![]()
Post
#6973
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
SAlut. Din cate stiu pompa de benzina este comandata de calculator. Dar tine si de regimul de lucru al motorului. Poate ma insel, dar potentiometrul de la corpul injector (din capatul clapeteu de acceleratie) poate avea probleme. Vezi furtune care pot fi crapate pe la coliere. Sau injectorul nu lucreaza corect.
Sunt doar idei suplimentare nu si rezolvarea sigura a situatiei tale. Mie de exemplu imi da in nas cand vreau sa plec de pe loc mai repede intr-o intersectie. Foarte rar. Mai patesc ca atunci cand schim viteza si iau piciorul de pe acceleratie, sa imi moara motorul. Rar dar ori face de 3 ori pe zi ori o data la luna. Cum are ea chef. Am incercat diverse, chiar i-am vorbit si frumos la plecare, am mangaiat-o pe plafon etc.. degeaba Daca stie careva cauza ... please help. |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
scorpion |
![]()
Post
#6974
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Eu am modificat un corp clapeta facandu-i un sant semicircular pe interior in zona clapetei. Cu ocazia asta am facut si rost de alte corpuri clapeta pentru teste. Am alte exemplare sigur bune si maine seara imi pun altul apoi miercuri seara am sa schimb si injectorul ca sa urmaresc schimbarile.
Ce ma lasa in ceata groasa este ca ocazional cand o treceam pe benzina prin oras mergea absolut superb: rotund, cursiv si vanos. Dar cand o apuca moare pe benzina la plecarea de pe loc sau moare in trafic, cu predilectie in intersectii.... Daca este pompa de benzina nu ar trebui sa fie constant comportamentul? Iar daca este corpul clapeta de ce nu face gluma asta pe gpl? Cel mai incriminat sa zicem ca poate fi injectorul, dar l-am schimbat deja pe cel cu care mi-a făcut figura in septembrie.... sa fie ceva prin fire??? PS: in septembrie dupa incident mi-am schimbat filtrul de benzina, corpul clapeta si injectorul.... deci simtomul reapare si pe piesele noi..... Le mulțumesc tuturor care-mi dau o parere sau imi povestesc ceva asemanator pt ca ma ajuta sa inteleg mai bine tipul acesta de defect! Sper doar sa-i dau de cap pana vine vremea urata.... |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#6975
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
Am intampinat si eu o problema de genul asta,mergea pana se incalzea pompa,dupa care,funcționa cu intermitența(cand voia ea).
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
payty |
![]()
Post
#6976
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
senzorul de turatie l-ai verificat? se mai pune pe el pilitura de fier si poate da scantei aiurea.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#6977
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
acolo-i vorba de un camp magnetic,nu scantei man.....si DA,se umple cu pilitura de la ambreiaj,musai trebuie curatat....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
payty |
![]()
Post
#6978
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 8 Dec 2015, 10:14) acolo-i vorba de un camp magnetic,nu scantei man.....si DA,se umple cu pilitura de la ambreiaj,musai trebuie curatat.... stiu si eu ca senzorul nu da scantei ![]() dar genereaza semnal aiurea la calculator care da scantei cand nu trebuie. s-a inteles acuma ce vroiam sa zic? ![]() This post has been edited by payty: 8 Dec 2015, 13:33 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
scorpion |
![]()
Post
#6979
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pt pareri. Am verificat acum vreo 2 saptamani senzorul de pozitie de pe carcasa ambreiajului. Era rezonabil de murdar si l-am curățit luna cu spray de contacte. Am sa caul altul si sa fac o rocada....
Ideea cu pompa de benzina care face urat cand se încălzește este de verificat. Nu am avut timp nici s-o ating saptamana asta. Toate testele le voi face in weekend. Am mers cu alta masina toata saptamana si de Nova nici nu m-am apropiat..... dar va tin la curent cu evolutia problemei. This post has been edited by scorpion: 10 Dec 2015, 21:59 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#6980
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(payty @ 30 Nov 2015, 18:53) ... Payty,nici macar nu am la cine sa ma duc care sa mai aiba program pentru motronic,daramite sa-i mai fac chip-tuning.... ![]() ![]() @scorpion-Verifica cablajele. ![]() This post has been edited by Adrian Frigo: 24 Dec 2015, 17:52 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
Mircea27D |
![]()
Post
#6981
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
In Brasov de unde sunt eu stu ca mai exista o singura persoana care mai are programul si ce ii trebuie sa verifice o dacie pe injectie. Incearca sa verifici injectorul, sa il cureti, dublul potentiometrul de la clapeta (sa nu uiti sa iti faci semn) desfa mecanismul motorasului (nu este pas cu pas) are contacte si angrenaj care trebuie curatat si reuns.
Parerea mea este ca pe masura ce tot se aduna astfel de neplaceri gen, da in nas, noxele, fel si fel de probleme du tabla... incepi sa te saturi de ea. Eu am bagat mii de lei in ea si tot mai are nevoie de mii de lei. si tot nu arata cum ar trebui sa arate. Am facut podeaua, am facut aripile, am facut caseta de directie, franele sunt mai mult ca perfecte, dar... motorul e asa cum este, cutia are un rulment stricat si face un zgomot alternant, trebuie revopsita, schimbat bordul ca e crapat.... si uite asa incepe sa ti se puna capac. |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
payty |
![]()
Post
#6982
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian Frigo @ 24 Dec 2015, 17:52) Payty,nici macar nu am la cine sa ma duc care sa mai aiba program pentru motronic,daramite sa-i mai fac chip-tuning.... ![]() ![]() @scorpion-Verifica cablajele. ![]() da, eu cand am facut asta, am facut oarece modificari si in ECU. Nu e costisitor dar trebuie sa aiba cine sa le faca (eu am apelat la un atelier de reparat laptopuri). Ideea e ca motorul asta nu e facut pt injectie, au facut si ei ce au putut. Ca idee, cand am vizualizat hartile de benzina zilele trecute (urmare a unui consum de 12.5%), am constatat ca la rece injectorul baga benzina cu galeata in motor. Din cauza ca am circulat drumuri scurte si dese, motorul nu a avut timp sa se incalzeasca si de aici consumul mare. Am sa modific si benzina pt ca e imposibil de mers asa. Dupa un drum lung facut tot de curand am scos 7%, mers mai mult in afara. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#6983
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(Mircea27D @ 25 Dec 2015, 12:15) Incearca sa verifici injectorul, sa il cureti, dublul potentiometrul de la clapeta (sa nu uiti sa iti faci semn) desfa mecanismul motorasului (nu este pas cu pas) are contacte si angrenaj care trebuie curatat si reuns. Parerea mea este ca pe masura ce tot se aduna astfel de neplaceri gen, da in nas, noxele, fel si fel de probleme cu tabla... incepi sa te saturi de ea. Multam fain de sfaturi,dar si astea sunt verificate si curatate....mama lui de motor! ![]() ![]() ![]() In rest,aveti alte idei,ca am cam ajuns la capatul rabdarii si tare imi e ca-i fac un tratament emolient cu benzina CO 95 si frectie cu o cutie de chibrituri cal. I... ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
Mircea27D |
![]()
Post
#6984
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Asa este. Te cred pe cuvant si stiu cum este sa bagi bani in ea. Asa si la mine la cat am bagat parca din acest motiv nu ma indur sa o dau. Urmeaza sa ii desfac motorul si cutia... deci alta distractie financiara.
In rest nu mai imi vin idei. Eventual sa schimbi chestia aia neagra de langa calculator, canistra de carbon activ. Vezi ca am un fisier despre injectie 1,4 de la Nova. dar e identic cu dacia pe injectie. citeste acolo si le iei prin eliminare. vezi ce poti masura tu ce trebuie facut... ai ce citi acolo sincer Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
scorpion |
![]()
Post
#6985
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut baieti si La Multi Ani tuturor!
Am rezolvat-o. Descrierea rezolvarii: 1- am cumparat o pompa de benzina de injectie Breckner cu 45lei. O chinezarie categorica care, ATENTIE : are gura de tras benzina mai mica in diametru cu 0.5mm decat pompa originala Bosch ! Asa ca am bandajat-o cu scotch de hartie ca s-o aduc la diametru pt ca altfel imi cadea corpul sitei.... 2- montat totul ok, dat cheie si suprizaaa: pompa mergea in continuare si dupa acele 3-4 secunde de amorsare ![]() 3- am luat la mana toate firele din zona celor 2 relee de pe aripa stanga: cel al pompei de benzina si cel al bobinei de inductie ( la Dacia Nova). Surprizaaa: am gasit un fir care lega minusurile ambelor relee si se ducea la masa la un surub de pe contraaripa. Tin minte ca acel fir a fost montat cu vreo 3-4 ani in urma de catre cei de la UltraGaz din Bucuresti (unde mi-am instalat si servisat o perioada instalatia de GPL). Am desfacut firul de pe aripa si s-a oprit pompa de benzina din functionarea continua. Nu stiu de ce-au instalat acel fir de masa, probabil pt ca nu venea corect minus catre acele contacte ale ambelor relee. Culmea este ca masina a mers OK ani de zile cu acel fir legat!!! Asa ca l-am dat jos, am izolat locul de legare al lui pe firele de masa ale releelor si gata! ![]() Nu am mai montat pompa originala Bosch inapoi in rezervor pt ca se facuse noapte si eram obosit. Am ramas cu Breckner. Este posibil ca ramasul fara benzina sa fie din cauza pompei Bosch cu probleme, dar probabil nu voi afla sigur niciodata, asta pt ca accesul la pompa de benzina la Nova mea este sub butelia de 55l de GPL care trebuie data jos pt acces. La fel este posibil ca acel minus parazit sa-mi fi facut problemele din toamna asta. Categoric acum problema este rezolvata. 4 -ca sa nu mai am vreo problema cu "celebra instalatie de GPL" am pus relee pt fiecare componenta care trebuia controlata : - pt injector - pt sonda Lambda - pt electrovalvele din sistemul GPL (un singur releu pt cele 3: de pe butelie, de pe filtru de GPL si de pe reductor) - voi pune si pt pompa de benzina (ca sa fie oprita cand functioneaza motorul pe GPL) imediat ce-mi gasesc punga cu relee si socluri pe care-am ratacit-o prin garaj. Intr-un cuvant: nu stiu cum draq merg lucrurile cu Dacia, dar multe lucruri normale aici sunt cu susul in jos! Merge bine o perioada apoi incepe ceva pe undeva si hopa: te-ai facut de-o reparatie fix cand n-ai nici chef, nici timp si uneori nici bani! Bafta tuturor celor care au probleme cu injectia de Dacie si uitati-va prin fire: poate la un moment dat au fost facute unele modificari care acum nu mai sunt necesare, poate aveti fire care se ating pe undeva si se altereaza sau se pierde semnalul lor, chiar daca nu ia nimic foc si nu se arde nicio siguranta. PS: TOATE sigurantele din tabloul masinii + cele 2 de langa cele 2 relee de pe contraaripa stanga erau OK cand aveam probleme si OK sunt in continuare. La inceput le verificasem pe toate daca au contact in soclu si daca sunt bune, abia apoi am trecut la cautatul acului in carul cu fan... |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
spinu94 |
![]()
Post
#6986
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 June 14 ![]() |
Salut! am cautat si am citit toate topicurile posibile de la cap la coada cuvant cu cuvant dar nu am gasit o rezolvare pt problema mea. Vreau sa va rog pe toti cei care stiu si au idee, daca au mai intalnit problema mea, sa ma ajute si pe mine. Voi fi recunoscator.
Sa incepem cu inceputul......dacia 1310 injectie an 2004, spart 2 pistoane in motorul original, km 230000....am mers frumos cu ea ,de aceea m-a dus atat de mult setul original. I-am facut motorul acum 2 luni de zile, insa de ceva vreme, mai exact 1 luna aproximativ am observat urmatoarea problema: daca o las la relanti dupa ce o pornesc merge cam 15 min si dupa usor usor se gatuie, adica incepe saa scada turatia si trepideaza toata masina pana ce la un moment dat se opreste. O pornesc din nou si aceeasi problema. In mers barem nu mai zic...daca accelerez , nu are nicio problema. Insa daca vreau sa merg cu viteza 80 sa spunem constant, iara face la fel...incepe si se gatuie ca si cum i-ar taia benzina si se opreste de tot....insa daca ii dau 2 "sprite" ca la carburatie isi revine pt cateva secunde si dupa iar la fel. Mentionez ca am motoras pas cu pas nou, sonda lambda noua, injector nou, senzor de pe chiuloasa nou, toate originale+pompa benzina noua. Care ar putea fi cauza acestor opriri asa din senin?? Va rog mult sa ma ajutati daca puteti...Am curatat si senzorul de pe volanta...bujiile sunt noi. O sa schimb totusi si bobina sa vad daca ea e buba. Si in mers am observat acum, ca daca merg cu ea constant da putin in nas si dupa intra singura in frana de motor ca si cum i-ar taia benzina...daca ciup putin acceleratia isi da drumul pt cateva secunde si dupa iara face. Tin sa va mai spun ca si daca o accelerez deodata...inainte nu imi nu imi facea asa cum imi face acum. Da rateuri in corpul clapeta si daca nu am capacul ala mare cu 3 suruburi scoate flacara pe acolo. Odata mi a parlit parul de pe mana cand a facut asta. Si de atunci imi e cam frica sa mai merg cu ea pentru ca nu vreau sa se intample vreun lucru rau. This post has been edited by spinu94: 12 Jan 2016, 17:59 |
--------------------
dacia
supernova
2001
- CT-97-ESP
|
|
scorpion |
![]()
Post
#6987
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut spinu94!
Am intalnit si eu acest simptom si anume scaderea puterii motorului pe benzina pana la oprire. Cum se manifesta la mine: - porneam pe benzina (la gpl am avut o problema de etansare si a fost inchis 1 saptamana), masina se pornea ok, la prima cheie, apoi daca doream s-o turez se tura linistita. Dadeam sa plec de pe loc si aici incepea prima zona cu surprize, adica uneori pleca normal alteori dadea sa plece si murea in 2 metri. Sa presupunem ca pleca. In continuare putea sa mearga normal 1, 2, 3 sau 10km sau sa-ti faca bucata la prima intersectie sau la prima pedala apasata mai hotarat. Mi s-a intamplat sa intru in depasire pe sosea in afara orasului si de la 100km/h in timp ce eram in laterala tirului pe care incercam sa-l depasesc s-a blegit instantaneu si nu stiam cum draq sa intru mai repede in spatele tirului pt ca din fata veneau altii iar eu de depasit nu mai aveam cu ce depasii...... Dupa o saptamana plina cu rahaturi de tipul asta in care am schimbat injector, motoras relanti, corp clapeta si calculator si facea la fel, mi-am bagat piciorul si-am mers cu alta masina vreo 10 zile. Cand m-am apucat din nou de ea am schimbat pompa de benzina si-am gasit un circuit electric parazit prin firele de la releele de sub capota (cele 2, al pompei de benzina si al bobinei). NU a mai facut absolut niciodata o problema incepand din momentul acela. Verifica circuitul de benzina: - Pompa de benzina porneste 3-5secunde cand pui contactul si apoi SE OPRESTE ??? Daca NU se opreste ai o problema care implica zona de fire. Daca se opreste atunci trebuie s-o iei pas cu pas pe tot traseul si sa verifici fiecare element: - incepi cu pompa de benzina si dupa ce-i scoti furtunul din injector si-l bagi intr-o sticla goala vezi daca baga benzina. Acum poti fi in situatia mea cand aveam debit dar cred ca NU aveam presiune. Tu trebuie sa ai 1-1.1bari la intrarea in corpul injectorului. Pompa ta trebuie sa dea aceasta valoare pt ca regulatorul din spatele injectorului sa aiba de unde da 0.8-0.9bar catre injector. Cauze ale lipsei de presiune pot fi : pompa pe duca, filtru de benzina foarte murdar sau regulatorul de presiune stricat si benzina o ia pe retur. Faptul ca ai spus ca ai rateuri in admisie ma duce la ideea ca NU ai benzina destula si intri in regim foarte sarac de ardere si asta conduce la detonatii si la rateuri pe alimentare. Cred ca problema este in zona de alimentare cu carburant. Mai verifica inca o data pompa si traseul benzinei pana la injector si posteaza ce-ai observat. This post has been edited by scorpion: 12 Jan 2016, 19:51 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#6988
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
QUOTE(spinu94 @ 12 Jan 2016, 17:50) Da rateuri in corpul clapeta si daca nu am capacul ala mare cu 3 suruburi scoate flacara pe acolo. Odata mi a parlit parul de pe mana cand a facut asta. Si de atunci imi e cam frica sa mai merg cu ea pentru ca nu vreau sa se intample vreun lucru rau. Salut. Sa iti scoata foc pe acolo la injector inseaman dupa mintea mea distributia reglata prost. Nu au ce cauta pe acolo pentru ca daca se inchide supapa de admisie cum trebuie nu iti baga foc prin galeria de admisie. NU ESTE motoras pas cu pas. Ma scoate din sarite cand aud asta. Este un rahat de motoras de 9 sau 12 V curent continuu. Are 2 fire nu 4 (ninim) sau 6 Am desfacut din astea si am reparat de mi-ai sarit ochii din cap. .Deci: 1 fa reglajul supapelor, sa nu ai surub de la ax desfiletat sau etc... 2 turatia mica spre oprire mai o ai de la dublu potentiometru pot de la corp clapeta. 3 furtunul de la galeria de adm (pistonul 2) la servo daca e taiat pe undeva iti trage aer fals (vb din experienta) In fisierul de la mine zice ce trebuie sa faci cat trebuie sa iasa surub in afara si cat sa fie in pozitia de repaus (parca 8 mm este cursa) Ai o serie de suruburi acolo unde vine cablul de acc. Sper sa te ajute |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
spinu94 |
![]()
Post
#6989
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 June 14 ![]() |
Salut si va multumesc pt raspunsuri. O sa va raspund amandurora. Deci pompa de benzina isi face treaba corect. Adica porneste 3 -5 secunde si se opreste cand pun contactul in pozitia M(motor). Ce anume nu stiu este: cum verific presiunea pe care o am?? Mentionez inca o data ca pompa este nou nouta. Am verificat traseul pana la injector si este in regula peste tot. Nu are nimic pe nicaieri. Legat de distributie sau reglarea supapelor eu zic ca sunt reglate corect. Rampa de culbutori este noua fara uzura. Am luat-o de la magazin cu scopul de a putea regla admisia si evacuarea corect, la lera. Iar furtunul de la servo este bun. Nu este crapat deloc. Acel potentiometru, am inteles ca daca umblu la el risc sa il dereglez din pozitia sa si cu greu mai reusesc sa il fixez exact cum a fost.😔 Imi mananca zilele....am mai avut cu ea o data o problema cand mi s-a stricat alternatorul. L-am schimbat si in 2 zile s-a ars iara... Timp de o saptamana schimbam alternatoare zilnic. Pt ca mi le ardea. Am gasit rezolvarea problemei in montarea unui alternator de Opel de 80 Ah. De atunci nu am mai avut nicio problema. Asta fiind acum 1 an si ceva. Acum a venit problema asta...
![]() |
--------------------
dacia
supernova
2001
- CT-97-ESP
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#6990
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Salut. Alternatorul nu se arde de la potentiometrul de la unitatea de injectie. Cat despre reglajul nu merge pe ideia ca tu "crezi" ca este ok.
Cat despre chiulasa, am vazut din fabrica cu bucsa de ghidare mai lunga peste cota cu 0,7. Lucru imens de grav. Pentru ca chiar daca faci cota la lera, supapa in pozitia de repaus, nu face inchiderea pe diametrul ei unde etanseaza si astfel ai scapari pe acolo. Ea se retrage de la arc, dar mai mult de atata canci. Cum crezi este decizia ta. Zic ca am 2 chiulase in beci la care inca ma uit la ele. Una cu scaun gresit din fabrica (urmeaza sa o fac) si una originala a masinii care este sita de la nici 76000 de km. Nu te baza ca este noua deci perfecta... Eu unul am tampit cu masina. M-a adus in starea in care vorbesc singur in prezenta ei. |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 04:51 |