It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

18 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> economizor benzina

teodor
post 7 Dec 2003, 00:24
Post #1


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




salut'are!
Am o dilema, si anume=care ar fi cel mai bun economizor de benzina?
Excluzand FUELMAX=41$/BUC si ECONOMAX=125$/BUC.
DISPUN DE O...SUPER DACIA 1300 82' laugh.gif


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 Dec 2003, 13:01
Post #2


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.488
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Teodor, daca ar fi inventat cineva un economizor serios, lua un premiu gras de la cel putin juma din membrii de aici.
Pina acum doar idei, laude, aberatii si alte "minuni".
Ceva cu adevarat serios nu "creste".
Daca nu-ti maninca mai mult de 14% in oras iarna, e perfect icon_twisted.gif .


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 9 Dec 2003, 13:23
Post #3


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Nu consuma asa mult, 10% max. vara in buc. si afara 7,5% max. fara sa ma dau la ea mult timp peste 100 km/h.Iar iarna doar o usoara crestere a consumului fata de vara.
Sigur ca daca te ,,dai" la ea consuma, nu prea merg sport dar nici ca melcul.Ma surprins acum 3 luni dupa 400 km consumul a fost de 6,5% cu 4 pers. adulte si bagaje aferente, respectand la sange regulamentul auto(cele de restrictie a vitezei) icon_mrgreen.gif
Atunci ramane varianta cu GPL, nu stiu cat de buna este, aici apar costuri care pe o dacia nu cred ca se merita .Decat dc. mergi f.mult pe zi(taxi, distributie, etc.) :roll:
Gasesc pe forum ceva despre GPL, sau poate sa ma lamureasca si pe mine cineva cu :consum, putere, viteza, ,,probleme la motor" :!: :!:


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 Dec 2003, 13:30
Post #4


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.488
Joined: 31 July 03
From: Iasi




vezi ca am dezbatut problema GPL si concluzia a fost ca nu prea merita investitia :wink: daca nu faci taxi.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 9 Dec 2003, 17:03
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.727
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Teodor, hai sa te lamuresc:

1. Consumul e acelasi, diferenta vine din costul carburantului, GPL-ul fiind cel putin la jumatatea pretului benzinei;
2. Puterea scade, cuplul de asemeni;
3. Pentru viteza, citeste punctul 2;
4. Probleme la motor...multi sunt extraordinar de multumiti de faptul ca uleiul din motorul lor ramine la fel de curat ca in clipa in care l-au schimbat, drept pentru care se apuca sa-l schimbe la cel putin 10 mii km (taximestristi stupizi). Ideea e ca uleiul ramine curat dar explozia GPL elibereaza altfel de substante fata de benzina. Uleiul nu se murdareste dar isi schimba proprietatile, drept pentru care trebuie schimbat mai des sau trebuie folosit un ulei special pentru GPL


--------------------
Gillette De unica folosinta - - B 99 NAM
Calatoriti spre orice destinatie din Italia numai cu papornite acceptate de toti operatorii rutieri. Cereti acum papornite "Italy compliant"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 13 Dec 2003, 15:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 645
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Salut !
Eu sunt nou pe aici, fiindca am aflat mai tarziu de acest forum care mi se pare chiar interesant.Nu stiu cat o sa te ajute dar cred ca problema consumului poate fi rezolvata intr-o anumita masura (cu succes chiar) din reglajul motorului.Am auzit de niste economizoare de benzina montate pe dacii si facute de mecanici, dar scadeau drastic puterea masinii. Era ceva de genul unei chestii care se monta sub carburator parca.
Numa bine !


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 2 Jan 2004, 19:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.038
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




prin micsorarea gaurilor la jiglere nu se face altceva decat sa se piarda inutil din putere.
ca sa mergi normal cu ea trebuie sa consumi mai multa benzina sa ajungi la aceleasi performante.
micsorarea consumului este extrem de mica


--------------------
DACIA 1300/ HONDA CIVIC EX -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Jan 2004, 09:21
Post #8


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.488
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE

Era ceva de genul unei chestii care se monta sub carburator parca. 

Mi-am montat eu chestia aia. Are exact efectul razelor ultraviolete asupra anemonelor. :wink:

Astept sa se faca mai cald sa dau porcaria jos icon_evil.gif .


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 13 Jan 2004, 14:19
Post #9


Doar membru


Group: Members
Posts: 551
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Pe o Dacie 1310 / 86 am obtinut consum de 5,5% schimbind jiglorul principal original (1,35 mm) cu unul de Trabant (1,15 mm), dar performantele sunt mult scazute (acceleratie greoaie, viteza maxima de aprox. 120 km/h), asta in conditiile in care aveam aprindere electronica multiscinteie. Fara aprindere electronica mergea si mai prost (de fapt foarte prost).


--------------------
Dacia Logan Ambiance 2005
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paradoxxx
post 20 Dec 2004, 10:57
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 24 November 04
From: Zalau




Fratilor am auzit ca exista ceva ce se numeste "turbina pt carburator".Am si vazut dar inca nu a pus-o tipu. E o chestie ca si o paleta de cooler facuta din tabla de cupru care se monteaza sub carburator. Cica chestia asta ar fi de genul ca (injectia....stiti voi in loc de monopunct sa fie multipunct) si ca ar diminua cu ceva (nu stiu cat) consumul. Toata kestoia asta a luat-o cineva din Carei cu 27000lei. Merita incercat nu...


--------------------
Dacia 1310 TLX - SJ-69-PAG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milu
post 20 Dec 2004, 11:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 23 April 04
From: Timisoara




Asa zisa "turbina" de alama ce se pune sub carburator amesteca mai bine aerul cu vaporii de benzina....atat.
Economia de benzina vine din faptul ca aceasta tabla face ca depresiunea din difuzor sa fie mai mica si debitul de benzina sa scada. Dar in schimb se pierde la putere mai ales la viteze mari.
La mine am constat o functionare mai "smooth" la turatii mici in ultima treapta (a-4-a), si depasiri dificile la viteze de peste 100. Iar consumul daca a scazut, era inseziabil poate 0,1-0,2l/100.

Poate altii au avut mai mult noroc!

QUOTE(GIC @ 13 Jan 2004, 16:19)
Pe o Dacie 1310 / 86 am obtinut consum de 5,5% schimbind jiglorul principal original (1,35 mm) cu unul de Trabant (1,15 mm), dar performantele sunt mult scazute (acceleratie greoaie, viteza maxima de aprox. 120 km/h), asta in conditiile in care aveam aprindere electronica multiscinteie. Fara aprindere electronica mergea si mai prost (de fapt foarte prost).
*




Si eu am avut de proba pus un jiclor de 1,17mm de la un Solex, dar cu 4 persoane in masina daca nu acceleram cu a 3-a pana dupa 60, cand bagam a 4-a viteza scadea in loc sa creasca.
Consumul nu l-am verificat ca dupa un drum de 60km l-am pus pe cel de 1,35.
Acum motorul e pe duca si am de 1,45 ca la cel de 1,35 cam da in nas.

P.S. De cand sunt sofer pe Dacia mea am mers doar cu aprindere elctronica.


--------------------
Laguna 1 1,6 16V & Logan Ambiance 1.4 MPI
Goosfraba Goosfraba Goosfraba
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Dec 2004, 12:54
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




am executat acel montaj EEBIO, mai am sa-l montez pe masina si sa fac reglajul din acel *1,6K.
O sa spun rezultatele.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabriel Paduraru
post 22 Dec 2004, 22:56
Post #13


Qubik


Group: Members
Posts: 54
Joined: 19 December 04
From: Iasi




Instalatia de GPL merita! Daca mergi numai in concediu atunci sa amortizeaza greu. Eu merg 10.000/an din care 8.000 in oras. Consumul este de 11% prin oras cu stil de conducere linistit. Tot cam atat imi lua si benzina. In afara daca nu trec de 90 merg pe la 7,5-8%. Dac trec de 100....10%. Cuplul este mai mic dar pe mine nu ma deranjeaza ca nu transport greutati mari.
Problema e simpla la 1 l de carburant se economisesc 10.000 lei. O instalatie de gaz costa (eu am dat pe ea 350 eu - asa erau preturile atunci) cam 13.000.000 sau mai putin, am vazut in Metro cu 9 mil cu tot cu manopera. Facand o socoteala simpla o sa vedeti ca in 13.000 km si-a scos banii....
Despre economia de carburant, este un topic pe la CLT Probleme tehnice
Numai bine, drum fara evenimente!


--------------------
Toyota Yaris 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 25 Jan 2005, 09:40
Post #14


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.488
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Atilla, magentul ala sta bine merci acolo, si bineinteles ca n-are nici un efect, dar mi-a fost lene sa-l desfac.
Despre parte cu taierea alimentarii, este o explicatie destul de logica. Tu daca ai scoate din viteza si ai opri motorul cind cobori o panta ai avea consum 0. Or daca un dispozitiv poate sa faca asta in frina de motor (e vorba de a o face fara sa opresti motorul la viteze mici, ca atunci te duci in nas) teoretic ar avea cam acelasi efect.
Daca ne amintim de carburile dublucorp, au acea supapa electromagnetica, ce taie alimentarea cind se ia contactul. Or un dispozitiv care ar putea face asta fara sa iei contactul ci in mers, dar in momentul in care nu ai nevoie de benzina ar fi interesant.
Dar eu am mici rezerve ca se poate face asa ceva, fara sa ai mai multi senzori (la cutie, la delco, la turometru, la volanta, la dracu mai stie unde).
Or chiar sa zicem ca ai putea pune senzorii astia, costul operatiunii ar fi mult mai mare decit ce se prezinta la produsul ala wink.gif.

Un carb serios am eu.
Consuma 6.7-6.8 in afara si 9.5-10.5 in oras in functie de cum o calc.
Eu sint foarte multumit si nu-mi trebe nici un alt dispozitiv decit un arc care sa-mi ridice din cind in cind piciorul de pe pedala smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 25 Jan 2005, 09:50
Post #15


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Muhahahaaaaa... may bajeti!
Fmax-u' l-am luat foarte ieftin pana la urma, si mai am cateva sute de km (2-3, nici nu mai stiu exact) pana la 2500km la care producatorul zice ca isi va face treaba. Oricum zicea ca reduce si depuneril si nu mai stiu ce, voi schimba curand uleiul si voi vedea.... de stricat nu strica la nimic.
EEIBO asta trebuie sa economiseasca ceva, am vb. cu diaconuliviu si zicea ca a economisit cam 0.5l, mers in afara.
In oras folosesc destul de putin frana de motor, dar ma pot invata smile.gif Desi calc destul de des ambreiajul la curbe, inaintea semaofarelor pentru a ajunge la relanti, sau chiar scot din viteza.
E un pas catre injectie...
As cauta un carb. bun, dar ala solex original are consum asemanator cu asta carfil... si sa pun unul mai mic, scad rau performantele, si asa mai mult de 135kmh nu a prins... cu jiclor de 140 am ajuns pe la 140 dupa care m-am oprit...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 31 Jan 2005, 14:55
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(Devils @ 24 Jan 2005, 22:49)
diaconuliviu, putem sa vedem si noi schema?
*


Scuze, abia azi am vazut ca a mai scris cineva aici..uite schema..
A, editat pentru:
Pe-fir la platina in cazul apr. electronice;
Pc-platina in cazul de apr. clasica
In loc de R=1,6k* puneti un semireglabil multitura de 5K-desi scrie 1,6 k la mine e de fapt 3,8-4 K

Acum am vazut si ce scria RIon:
am scos cam 0,5 in afara in cazul PANTELOR SI CURBELOR, deci unde se justifica frina de motor(ex. Rm.VL-BV-M.Ciuc); pe traseu gen Pitesti-Bucuresti, unde iti amorteste piciorul pe pedala economia e nula.

Chiar, RIon, ti-a sosit pachetul?

QUOTE(OCEBE @ 2 Feb 2005, 11:52)
1300 sau 1400 nu conteaza, trebuie flansa; se destupa canalul din carburator ca sa comunice cu cel din flansa; totodata se astupa stutul de purja ralanti din carburator
*



Exact, si se face gaura si in garniturile din clingherit si in "cala" daca nu are

purja de relanti se obtureaza stringind surubul "de aer"; in cazul in care partea electronica nu mai fct si valva sta doar inchisa, se desface si se regleaza acel surub "clasic"

This post has been edited by diaconuliviu: 31 Jan 2005, 15:03

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Feb 2005, 21:08
Post #17


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




QUOTE(Al Cap0nE @ 2 Feb 2005, 22:02)
Cred ca vrei sa zici sub 1550rpm. Daca o taie peste chiar ca faci economie smile.gif
*



Nu am gresit smile.gif
Daca merg cu 40kmh intr-a treia la 2000rpm si iau piciorul de pe pedala acc., taie alimentarea (semnalizata de stingerea ledului) pana cand ating iar pedala sau pana ajunge la 1550rpm, adica cat sa nu fie subturat motorul, sa nu ii provoace probleme:)
Ceva economie e...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Feb 2005, 08:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(Al Cap0nE @ 2 Feb 2005, 23:24)
Scuze, asa e. My bad...La momentul respectiv am gandit o altfel-daca treci de 1550 in sus taie benzina...de oboseala.
*



Eu am montate doua LED-uri: unul intre iesirea de led si masa(care se aprinde cind valva e alimentata) si unul intre borna si + (se aprinde in situatia inversa).

Montajul TAIE alimentarea NUMAI in cazul in care pedala este in pozitia de relanti SI turatia e mai mare decit cea limita (cazul lui Ion 1550). In rest, electrovalva e alimentata.
Am gasit si montaje prin Tehnium principial asemanatoare care TAIE alimentarea peste 1400-1600 INDIFERENT de pedala; asta pentru ca se presupune ca la accelerari circuitul de relanti e oricum "suntat" aero/hidrodinamic de asa zisul carburator principal.

Ioane, sa spui si cum se comporta montajul in situatia cea mai defavorabila: frina de motor prelungita (coborirea unei pante lungi) urmata de calcarea ambreiajului; in situatia asta la mine se bilbiie (e drept, turatia mea de revenire e pe la 1200) cauza fiind "golirea de amestec" a traseului dintre valva si cilindri, revenirea (reumplerea) facindu-se mai greu.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 3 Feb 2005, 19:48
Post #19


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Vreau sa spun ca am facut primul consum: la 55.2km am pus fix 5.26l benzina (inseamna 9.52%), si am urcat caela turzii, am prins cam 10 minute de semafoare, 2 porniri dimineata, 4-5 porniri la rece, frane regim oras, dar am forjat EEBIO in frana de motor... e bine. In sfarsit.

Sa va raspund la toti:
da, de pe okazii.ro, dar am nr. de tel. mobil al omului, in MP. A fost 650 000 plus 40 000 taxe postale, flansa a fost inclusa. El are si electrovalva, o da cu 370 000 (in magazine cred ca e mai scumpa).
Ultima data cand am facut consumul, era 12.6l/100, regim oras. Insa acum am facut consumul la 55.4km in oras, si dupa cum stiti, in oras nu sunt 2 consumuri identice... voi mai face consumul. Merg in afara luni-marti, si acolo voi vedea. Va tin la curent.

Capone, ai dreptate. Am facut azi 120km, si dat fiind faptul ca am mers pe un drum cu doar 2 benzi, camioane si carute, am facut jumatate distanta cu doar 60kmh... am scos 6.6/100kmh... am folosit rar frana de motor, mai mult viteza a patra decat a cincea...si traversat legal 3 orase... CJ, Gherla, Dej. Oricum nu e rau, scoteam 6.3 cu 1 pasager pe vreme din asta rece.
Cat nu trece de 7 nu ma deranjeaza, si daca scot sub 10 in oras acum iarna, e mirific de-a dreptul. Merg foarte des cu frana motor acum in oras, dar merita.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daccia
post 18 Feb 2005, 10:13
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 9 December 04




Mai baieti, am avut si eu EEBIO pe vechiu' meu oltcit, dar, ca sa lamurim pe toata lumea:

1. Iti trebuie electrovalva in loc de jiclorul de relanti existent (pe carb monocorp), si nu stiu daca merge (oltcitu' are din constructie).
2. Se monteaza un senzor la pedala acceleratie, care detecteaza daca pedala aia e apasata sau nu (ca la frana).
3. Inca un fir se monteaza la ruptor, ca sa detecteze turatia.
4. Restu firelor ... ca-n manual.

In concluzie, EEBIO asta nu face altceva decat inchide circuitul de relanti (decupland electrovalva aia) daca nu e apasata acceleratia si regimul de turatie e mai mare de 1100 rot/min so.. blink.gif
Cand scade turatia sau se apasa pedala de acceleratie, se deschide circuitu' iar...

Iar manualul zice ca economia mare la benzina se face in oras (max. 20% daca-mi amintesc bine), nu la drum lung unde e insignifianta. Parca... wacko.gif

Asa ca cine isi ia tre' sa invete sa utilizeze la max frana de motor altfel... e degeaba.Btw, e bine si pentru motor... laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 Berlina - B-10-CMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 20 Feb 2005, 22:35
Post #21


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Asa...sa mai vorbim despre consum, cu EEBIO (si cu SFMax, dar pe asta nu-l bagam in seama)...
Motor 1600, carb 1400 cu jiclor pp. de 1300 (135)
Temperatura: in jur de 0grade C
Benzina MOL 95
Roti 2.1/2.2, cauciucuri de 175, de iarna
5 porniri la rece (3 dimineata)
KM = 348.2 - kilometrajul meu nu da eroare...
Benzina - metoda plinului pana in buza = 23.8 l
~ 25km oras cu tot tacamul, semafoare, frane
44 km drum de tara acoperit cu zapada/gheata, mers cu 20-25kmh in vit.2 (eu cred ca e asemanator cu regimul de oras)
Din distanta totala, ~145 km cu 1 persoana ( in afara de mine smile.gif ) si cu vreo 35kg in portbagaj
Restul cu 3 persoane in masina si vreo 35 kg in portbagaj
Am mers legal, max. 60 in localitati, vreo 15km cu 120kmh, in rest cu medie de 100kmh.
Urcat si coborat de 2 ori 3 dealuri (Topa Mica, Meses si dealul dintre ele), folosit acolo frana motor la greu... urcat mai mult in vit. 3 cu 60-70kmh (3000-3500rpm)
Rezultat 6.83l/100kmh, eu zic ca e foarte bine...asa ca imi dau acordul avizat pentru cei care vor sa mai incerce EEBIO.
Cred ca puteam economisi si mai mult, daca mergeam in localitati cu vit.5 la 60kmh, in loc de vit. 4 la 60kmh... dar nu mare-mare diferenta...




--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 21 Feb 2005, 11:11
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(AC @ 18 Feb 2005, 11:29)
Apropos de aceasta discutie: stie cineva ce fel de electrovalve se gasesc prin magazine? Exista ceva sa se potriveasca la jiglorul de relanti pentru carburator monocorp de dacie? (32IRMA)
*



In comert poate s-or gasi si alte tipuri de electrovalva.
Initial, electrovalva de oltcit am vrut s-o adaptez "reconstruind" piesa din alama de pe ea si tija de inchidere incit sa pot monta jiclor de relanti de dacia.

Am renuntat la idee si am folosit flansa si bine am facut pentru ca:
in frina de motor valva e inchisa motorul tragind doar aer rezidual din canalizatiile aferente(furtun cu duza, avans vacuumatic, servofrina atit cit permite). Ca urmare, la frinele de motor mai lungi galeria trebuie reumpluta cu amestec lucru pe care traseul de relanti nu-l face imediat, motorul oprindu-e; la cele scurte e posibila o "cadere" de turatie sub turatia de relanti si revenirea.
Si asta prin montarea electrovalvei in flansa, deci inchiderea amestecului se face in vecinatatea galeriei.
Montind electrovalva in zona jiclorului de relanti, golirea s-ar produce INCLUSIV in canalizatia de relanti deci si acele gauri de repriza; asta ar inrautati comportamentul, traseul de "reumplut" fiind mai lung.

De asta am preferat montajul in flansa (e drept, asa mi s-a parut mai putin complicat); confirmarea mi s-a aratat dupa.

@DEVILS:
Unde ai gasit tu electrovalva de Oltcit cu 250.000? E noua sau sh?

This post has been edited by diaconuliviu: 21 Feb 2005, 11:14


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 21 Feb 2005, 14:32
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 11 March 04
From: Iasi




diaconliviu, n-am apucat sa vad vreodata o electrovalva. Am inteles ca-i echivalentul unui jiglor de relanti care se inchide cand primeste un impuls electric. Intrebare: jiglorul de Dacie are 0.52. Se potriveste cu ala de la Oltcit? Daca ai putea sa pui si o poza cu eletrovalva ar fi minunat! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Feb 2005, 07:56
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




@AC
nu am aparat foto momentan dar il rog pe RIon sa faca una si sa posteze.
Se compune dintr-un electromagnet al carui miez e solidar cu o tija-ac din alama care inchide sau deschide un orificiu dintr-o piesa care seamana cu jiclorul de dacia numai ca are orificiu de 1-1,5 mm. De aceea acea piesa (pseudojiclorul) pt a fi inlocuita cu jiclor 0.52trebuie reconstruit "portjiclorul" in sensul ca orificiul in care se infige jiclorul trebuie miscorat; problema e ca si tija-ac trebuie subtiata si asta e mai complicat.

In plus, se intimpla ce spuneam mai sus cu golirea canalelor.

@Devils

E posibil sa fie sh, dar de asta iti dai seama doar privind atent.
Sau poate fi de pe stoc vechi?
Important e ca functioneaza.

This post has been edited by diaconuliviu: 22 Feb 2005, 07:56


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 22 Feb 2005, 09:08
Post #25


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Aveti poza cu electrovalva; capatul din stanga e alcatuit din filet, in dreapta (unde se vede un papuc si un fir) e contactul.
Asta am avut-o eu pe un dublucorp, una noua nu trebuie sa fie asa oxidata ca asta, ca am vazut ca va intrebati...
Se ,,aplica" prin insurubare, in capatul cu filetul are si un jiclor, in care e un bolt care inchide jiclorul la nevoie.

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Feb 2005, 15:19
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(AC @ 22 Feb 2005, 14:15)
Totusi cum de la Oltcit functioneaza corect dispozitivul original? Are ceva in plus? (n-am avut ocazia sa surubaresc vreun carb de asta...inca... smile.gif
*



Pai la Oltcit electrovalva nu tine loc de jiclor de relanti. Jiclorul e si acolo de 0,5..sau in jurul valorii. Electrovalva inchide undeva aproape de galerie, cam ca in cazul flansei.
Si, din cite stiu, acolo ca si la motoarele cu dublucorp RO (Papuc, Nova) e deschisa odata cu punerea contactului si inchisa cind se opreste motorul. Adica nu exista EEBIO incorporat.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 23 Feb 2005, 17:02
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 574
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(paulp @ 20 Dec 2004, 11:06)
Efectul acestei dracii este ca mi-a crescut consumul si s-a dus de suflet puterea.
Asa ca E O PORCARIE! wink.gif  ph34r.gif
*



Scuze am de 2 ani tablita si sunt foarte multumit de ea. Dar voi cam cati litri va asteptati sa economisiti cu ea 2-3 la suta ? pai si 1 la suta economie de bezina e bine .
Masina mea trage excelent se infige fosarte bine in toate vitezekle, deci la tine nu e de la tablita!
Toata lumea sper ca este deacord ca amestecul se omogenizeaza mai bine si se distribuie mult mai frumos pe galerii !
Iar "obturarea" de care te temi NU exista ! viteza de curgere a jetului amestec, prin turbionare, compenseaza mica suprafata reziduala a tablitei cu alte cuvinte degeaba ai usa la bloc de 2m latime daca toti locatarii cand pleaca la serbiciu se bulucesc dementi cu totii in acelasi timp pe ea fata de o usa de doar 1m latime prin care ei trec in sir indian si pas alergator !!!!!!!!


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Feb 2005, 17:20
Post #28


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.488
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Scuze daca am generalizat. Tabla aia s-a dovedit o porcarie pe masina MEA.
Oricum, dupa ce am scos-o, am revenit la consum normal. Dar e posibil sa nu mearga la mine wink.gif.
Insa eu nu sint atit de disperat cu cit consuma.
Oricum e DACIE si consuma cit vrea muschiul ei in functie de multe variabile.
Singurul moment cind m-am speriat a fost cind a sarit de 16%, dar s-a rezolvat buba (recte retur infundat) si acum ia 10,5 % in conditii de iarna in oras si la stilul meu de mers.



--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 25 Feb 2005, 10:29
Post #29


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Revin, consum de 6l/100km, in afara, consum la 480km, vreo 15km regim oras, mers cam 60kmh in localitati, 90-100 in afara, cu EEBIO

Revin, din nou, cu alte detalii...
Am avut un consum SF de 12.8l/70km... datorat catorva drumuri reci dimineata la temperaturi intre -20 si -15...si am refacut reglajul la carb, la sange smile.gif
Am constatat, ca suruburile de reglaj aer, (am 2, unul in carb si altul in flansa de sub, pentru EEBIO, au profiluri diferite: unul conic si altul ca un varf de pasta de pix... cel conic era in carb, si aveam eu problema cu el inchis la apasarea ambreiajului murea motorul... ei l-am pus in flansa, l-am mutat pe cel cu varf ca pasta de pix sus, si am realizat un reglaj mia bun ca inainte...
Adica in flansa 2.5 ture destrans, si sus 1.5, ture de 360grade.
Relantiul l-am lasat la 900, merge rotund motorul...
Nu moare in frana motor, si reglajul de aer e dupa metoda cu cele 5.5 ture...
Buna mutare...inainte cel ca pasta de pix era deschis tare jos, si cel de sus...la fel, deschis tare...
sa vad acum consum... biggrin.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Mar 2005, 07:29
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(RIon @ 5 Mar 2005, 20:41)
Revin, din nou, cu alte detalii...
Am avut un consum SF de 12.8l/70km... datorat catorva drumuri reci dimineata la temperaturi intre -20 si -15...si am refacut reglajul la carb, la sange smile.gif
Am constatat, ca suruburile de reglaj aer, (am 2, unul in carb si altul in flansa de sub, pentru EEBIO, au profiluri diferite: unul conic si altul ca un varf de pasta de pix... cel conic era in carb, si aveam eu problema cu el inchis la apasarea ambreiajului murea motorul... ei l-am pus in flansa, l-am mutat pe cel cu varf ca pasta de pix sus, si am realizat un reglaj mia bun ca inainte...
Adica in flansa 2.5 ture destrans, si sus 1.5, ture de 360grade.
Relantiul l-am lasat la 900, merge rotund motorul...
Nu moare in frana motor, si reglajul de aer e dupa metoda cu cele 5.5 ture...
Buna mutare...inainte cel ca pasta de pix era deschis tare jos, si cel de sus...la fel, deschis tare...
sa vad acum consum... biggrin.gif
*




Consum mare am si eu pe trasee scurte cu porniri cu motor rece, etc. EEBIO n-are cum face economie de motor rece:D
Ce ma pune pe ginduri sint acele "5,5 ture" de care zici; la nici un carburator, indiferent de profilul surubului n-am deschis 5,5 ture, cu sau fara EEBIO.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

18 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 25th October 2014 - 19:29
Forum Renault Server hosting