It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> electromotor, probleme grave

mike1410
post 3 Jan 2008, 20:33
Post #1


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




Salut sunt fericitul posesor al unei nove si am probleme cu elecromotoru sau coroana pe care abia am schimbat-o nuj care din ele pentru ca din senin bendixu nu mai cupleaza se invarte in gol sau caraie cateodata si sper sa ma ajutati ca simt ca bubui de nervi ca doar am reparato si de la coroana se aduna span si nu stiu ce sa ii mai fac.Astept indicatiile voastre

This post has been edited by mike1410: 3 Jan 2008, 20:38


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 3 Jan 2008, 20:42
Post #2


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 421
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




e posibil sa fie ambreiajul de la bendix din ceea ce cspui tu . se inlocuieste bendixul.


--------------------
dacia nova gti 2000
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 4 Jan 2008, 01:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




mike1410, regleaza cursa furcii care impinge bendixul. Asta e cauza cea mai probabila.
De asemenea, verifica montarea corecta a demarorului(sa aiba bucsa de ghidaj, sa nu fie stramb,etc)

Numai bine.



--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 7 Jan 2008, 12:31
Post #4


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




pai nu am cum sa reglez cursa ca e capsulat si e ala original de renault ca motoru si cutia is de r5 gtt si asa gasesc piese destul de greu nuj ce are,am schimbat bendixu si sa rupt dupa 2 zile vreo 3 dinti din el dupa care pus altu mers 1 saptamana fara probleme dupa care din senin nu mai mere plus niste span pe acolo si uzura de la bendixu care sa rupt pe coroana pe partea opusa invartirii.
Multumesc pentru ajutor da nuj ce sa ii mai fac si nici nu pot sa plec cu ea din cauza ninsorii.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 7 Jan 2008, 13:58
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Incearca cu alt demaror de la dezmembrari...
Poti face te rog o poza acestui demaror "capsulat"?
Dupa parerea mea, tie nu ti se pozitioneaza bendixul cum trebuie uneori(cursa insuficienta a furcii). De aceea span si dinti rupti. O alta posibilitate ar fi pozitionarea incorecta a demarorului(bendixul calca aiurea pe volanta).

Spor la treaba!

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 7 Jan 2008, 14:02


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 7 Jan 2008, 19:49
Post #6


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




Sal are toate bucsile de ghidaj puse,sunt noi si bune,elem e ca ala de nova cel scurt si poze nu prea am cum sa ii fac ca e galeria turbina si galeria aia care vine la turbina sper sa il desfac pe sambata can ma duc la meserias asta dak numai ninge si dezapezesc astia strada sa vina cineva sa ma tracteze.

Multumesc frumos pentru indicatii.

Numai bine


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 8 Jan 2008, 09:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(mike1410 @ 7 Jan 2008, 19:49)
...si galeria aia care vine la turbina
*




ce turbina?


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 8 Jan 2008, 11:37
Post #8


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




Apollo sper sa nu se supere domnii moderatori masina are motoru de renault 5 gt super turbo 1.4 turbina 120cp si cutie viteze r5 jb3 volanta ambreiaju si placa sunt la fel ca la nova gti placa de 200 ,si de aceea mie greu sa fac o poza acolo chiar si cu telefonu ca sut vreo 2 tevi de gaze si corpu de la galeria de admisie ,o sa pun poze diseara cu compartimentul motor.

Salutare.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lvl100
post 15 Mar 2008, 07:28
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06




Am si eu o problema asemanatoare.

De la o vreme cu electromotorul vechi nu mai cupla bendixul decat cand avea el chef. Il auzeam cu merge dar nu intorcea motorul.

Satul de el, am fost la dezmembrari si mi-am mai luat un alt elm.

Asta face si el la fel. Buna afacere mi-am zis, ma duc inapoi fac oleaca de scandal si imi da alt elm. Pun si al treilea elm si asta se comporta exact ca celelalte !

Pana la urma m-am deci sa imi cumpar un elm nou-nout. Totusi inainte de a-l cumpara as vrea sa va intreb :

Sigur n-ar putea fi si altceva decat elm in sine ? Adica chiar asa de mare sa fie coincidenta incat sa nimeresc eu 3 elm-uri cu exact acelasi probleme ?
Coroana e ok, e schimbata recent. In rest ar putea fi altceva care sa nu mearga cum trebuie independent de elm ?

Ca daca dau 400 de milioane pe un elm nou si imi face la fel cred ca innebunesc de ma vedeti la stirile de la ora 5.


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 16 Mar 2008, 11:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Quote lv100:"In rest ar putea fi altceva care sa nu mearga cum trebuie independent de elm ?"
nu independente...ci conexe cu demarorul, ar fi: cursa furcii(furca impinge bendixul pe coroana); bucsa(bucsele) de ghidaj ale demarorului. Inainte sa cumperi un demaror nou, verifica ce ti-am sugerat mai sus.

"Coroana e ok, e schimbata recent" Dupa schimbarea coroanei ai incercat toate cele 3 demaroare? Eu n-as exclude din start o montare defectuoasa... Incearca insa sa te mai joci la "reglajul" pozitiei demarorului

"Ca daca dau 400 de milioane pe un elm nou... " Eu zic sa nu dai atatia bani...mai bine iti iei alta masina de banii astia. biggrin.gif Glumeam un pic, sa ne mai descretim fruntile. Sper sa nu te superi.

In final, ca idee, sa stii ca s-a mai discutat problema...si nu doar o data. Pentru mai multe detalii, foloseste cu incredere functia SEARCH.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 16 Mar 2008, 21:22
Post #11


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




pentru lvl,asa o sa faca pana isi formeaza bendixu sau coroana dantura dar numai cu conditia sa il lasi asa si zgomotu va disparea usor usor.

Pe aceasta cale le multumesc colegilor de pe forum pentru asistenta acordata.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikssark
post 19 Mar 2008, 00:25
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 4 April 06




Problema aceasta am avut-o si eu chiar dupa ce am cumparat elm nou si toata problema sa rezolva prin eliminarea bucsei de ghidaj. Stiu ca unii ar recomanda acea bucsa dar la mine merge de mai bine de jumatate de an fara ea si totul este ok si zgomotele si spanu nu mai sunt prezente deloc.


--------------------
dacia nova gt 99 decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lvl100
post 20 Mar 2008, 11:10
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 5 November 06




Multumesc pentru sfaturile date. Pana la urma am renuntat la ideea de elm nou si am fost in service.
Pentru cei care vad ca au probleme asemanatoare ca a mea, rezolvarea la mine a fost bendixul.

I-am cumparat un bendix nou si merge fara probleme. Pentru cei interesati , 115 lei la magazin Dacia.


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALPU
post 26 Mar 2008, 19:07
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 2 August 07




La mine vad ca iar incepe sa faca figuri.Cand e mai rece motorul si o pornesc se aude zgomotul ala de "fier pe fier" desi nu sare span cum imi sarea odata.Elm-ul are putere sa invarta ca se aude, dar cateodata nu prinde pe coroana cred, ca se aude doar cum se invarte in gol.
Ce sa incerc sa ii fac?
Sa-i schimb bucsile, bendixul, carbunii.Sa schimb si platinile ca nu le-am schimbat de asta vara si am cu ele vreo 7000km?
Mentionez ca am elm de dacie, nu original de nova( care am inteles ca e mai scurt dry.gif )


--------------------
Daewoo matiz 2008 - xx- xx- xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 26 Mar 2008, 19:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Intai recomand gresarea canelurilor in care culiseaza bendixul.
Re-verifica si regleaza cursa furcii.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALPU
post 31 Mar 2008, 18:56
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 2 August 07




sal din nou.
Am ajuns la concluzia ca trebuie sa dau iar motorul jos, sa schimb iar coroana (pe care am schimbat-o in decembrie) ca elm-ul mi-a facut-o praf.Nu stiu ce poate sa aiba masina asta.
Mai zicea cineva ca e posibil sa nu fie centrate bine cutia de viteze cu motorul si pot sa ii pun eu cate coroane vreau ca tot asa mi le face. wacko.gif


--------------------
Daewoo matiz 2008 - xx- xx- xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 31 Mar 2008, 20:08
Post #17


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.791
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




discul de ambreaj se centreaza , cutia si motorul sint ori cum sunt centrate.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 1 Apr 2008, 23:16
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




@ ALPU, asa cum ti-au zis si alti colegi de forum, nu este posibila ne-centrarea(ne-alinierea cred ca e mai corect spus) motorului cu ansamblul cutiei de viteze. Cel putin nu in cazul unei montari si prinderi corecte. A mai fost o discutie pe tema asta iar eu am fost unul(primul chiar) care a formulat ipoteza asta cu descentrarea. S-a discutat, s-au adus argumente si eu unul m-am lamurit ca nu este posibil.

Totusi exista alte posibilitati:
- Montarea volantului sa nu fie facuta cum trebuie;
- Volantul NU este fabricat la cote!!! Stiu cu unii poate ma vor contrazice, insa in ultimul timp am tot intalnit piese ale caror cote nu sunt cele care trebuie... Chiar unele componente ale sistemului de franare sunt fabricate aiurea!!! Avand in vedere ca la ora actuala foarte multe repere sunt fabricate de catre SRL-uri, n-ar fi de mirare...

Mai poti incerca ce ti-a sugerat Nissark in postul #12:("toata problema sa rezolva prin eliminarea bucsei de ghidaj")

Altfel, concentreaza-ti atentia pe montarea(corecta) a volantului.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 1 Apr 2008, 23:17


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALPU
post 15 Apr 2008, 09:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 2 August 07




Am dat iar elm-ul jos, am schimbat bendixul am mai facut reglaje pe acolo si l-am pus la loc.A pornit masina la prima si la a doua cheie.La a 3-a a incercat sa cupleze si nu a mai reusit.Acum cand ii dau cheie incearca sa cupleze se aude zgomotul ala nasol si nu poate cupla.
Ce am observat eu pana acum e ca: daca dau elm-ul jos si umblu la el masina porneste o data sau de doau ori apoi nu mai vrea.
Am sa ii iau un elm scurt sa vad daca face la fel ca si cu asta lung.
Bafta!


--------------------
Daewoo matiz 2008 - xx- xx- xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 19 Apr 2008, 19:12
Post #20


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




Salut,sunt un caz fericit sa rezolvat problema cu elem,totul era din ghidaj si putina atentie (Cinste lu' cumnatu)smile.gif

Multumesc tutror pentru sugestii si pentru ca au fost prompti in raspunsuri.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALPU
post 19 Apr 2008, 20:16
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 2 August 07




Azi am schimbat iar coroana la volanta si am pus un elm de ala scurt.Merge si porneste brici.
Bafta


--------------------
Daewoo matiz 2008 - xx- xx- xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Apr 2008, 22:30
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Ai schimbat VOLANTA. Coroana volantei este chiar DANTURA ei. Dantura este executata pe corpul volantei.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Apr 2008, 22:40
Post #23


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.791
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




variable_dynamics ce zici tu acolo blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 20 Apr 2008, 14:30
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




ALPU a scris:
QUOTE
Azi am schimbat iar coroana la volanta si am pus un elm de ala scurt...


Din cate stiu eu, VOLANTA este danturata. Dantura respectiva se numeste COROANA. La Dacia Nova GT volanta are un singura dantura(cea pe care calca bendixul demarorului) iar la GTi volanta are doua danturi dispuse paralel pe toata circumferinta volantei(o dantura pentru bendix si alta pentru SENZORUL DE TURATIE)

Corect pana aici? Daca da, sa continuam. Danturile sunt executate pe CORPUL VOLANTEI, deci rezulta ca nu se poate schimba DANTURA volantei pastrand volanta(asa se intelege din postul lui ALPU, vezi citat) ci se schimba VOLANTA cu totul in cazul in care DANTURA acesteia este uzata(este vorba de dantura pe care calca bendixul).

QUOTE
variable_dynamics ce zici tu acolo blink.gif  blink.gif  blink.gif


Ce e neclar mai exact?
Asa arata o volanta, da?(4 exemple)

Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image

Sa imi explice cineva si mie cum se poate DEMONTA coroana dintata de pe VOLANT?

Asta zic eu ocolo! tongue.gif

Daca gresesc sau nu stiu eu varianta constructiva de volanta la Dacia Nova va rog sa ma corectati.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 20 Apr 2008, 14:40


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike1410
post 20 Apr 2008, 16:12
Post #25


membru comunist


Group: Members
Posts: 222
Joined: 28 June 07
From: Bucuresti Drumul Taberei




Cam la orice tip de volanta coroana se poate scoate.Se scoate prin batere(cum am facut eu)sau prin incalzire.La montarea noii corone se monteaza exclusin prin incalzire si se asteapta racirea(contractia ei)si se monteaza volanta la loc,atentie la montaj nu intra suruburile decat intr-o singura pozitie a volantei aceasta obtinanduse prin invartirea volantei pana pica pe gauri si prezoanele se starng in stea pentru o buna centrare cu priza vilbrochenului.
Asa a fost in cazul meu la motorul meu de R5 si nu cred sa apara vreo diferenta la motorul de Dacia.
Numai bine.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003 - B-**-***
Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 20 Apr 2008, 17:43
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 985
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Bun, greseala mea. Am bagat la cap. Multumesc pentru explicatii.
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 3rd September 2014 - 01:40
Forum Renault Server hosting