DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> diferite probleme, va rog sa ma ajutati

cristianrobert
post 6 Mar 2009, 22:35
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




am si eu niste intrebari:
-daca nu am la intrarea in filtru de aer obturata partea dinspre radiator si daca nu am furtun la cealalta parte dinspre galerie ce se intimpla?mentionez ca nu am stiut ca masina mea tre sa aiba o clapeta care iarna se obtureaza prima intrare in filtru de aersi ca trebuie sa aiba un furtun care coboara la galerie ,eu masina asa am luat-o de la un berbec si abia acum invat desper ea.
-am desfacut astazi t de la injectie care intra in capacul culbutorilor si -lam curatat avea spuma alba de la ulei si ulei pe oul ala care e injectorul,este normal sa bage putin ulei in tulumba aia si burduful de la filtru de aer? la ce foloseste furtunele alea si cum influanteaza obturarea lui motorul?
-mentionez ca l-am curatat cu alcool tehnic dar nu am vazut nici o schimbare in functionarea motorului.
-problema mea spinoasa este ca la relanti daca apas acceleratia mai repede in afara de timpul ala mort al injectiei se tureaza destul de bine pina la 7000 ture dar in sarcina daca apas acceleratia mai repede nu se tureaza ,moare motorul si se tueza si ia viteza treptat.
-am fost la meridian a pus-o pe calculator si mi-a zis ca injectia nu are nimic mi-a reglat doar culbutorii si au zis ca mai mult nu are cesa-i faca dar eu nu sint multumit.

<span class='edit'>6 Mar 2009, 22:37:</span>
am curatat si toate mufele de la injectie cu spray pt contacte.

This post has been edited by cristianrobert: 7 Mar 2009, 00:13


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 7 Mar 2009, 16:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Pe injectie si se tureaza la 7000 rpm ? Vezi ca nu iti indica bine turometru. Trecand peste asta, verifica filtru de benzina.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edymutu
post 7 Mar 2009, 20:48
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 5 December 08
From: campina




la prima problema mentionata nu se intampla nimic daca nu este clapa inchisa si daca nu are racosrdul de la filtru la galerie. acestea te ajuta iarna ca intra aer cald de la galerie si ajuta motorul sa ajunga la temperatura optima, tragand aer cald si nu rece. poti sa-ti pui tu un asemenea racord ca se gaseste si nu este f scump. pe perioada de vara scoate acest racord si se deschide clapeta. spor la treaba


--------------------
dacia 1300 1980 berlina - PH05UKC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 7 Mar 2009, 23:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




se tureaza nebagata in viteza,in viteza se tureaza detul de tare nu am incercat totusi limita in fiecare viteza doar in a 5-a a ajuns la 4500 rot


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 9 Mar 2009, 13:34
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




dar poate sa consume mai mult daca trage aer rece?


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 9 Mar 2009, 19:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(edymutu @ 7 Mar 2009, 20:48)
...pe perioada de vara scoate acest racord si se deschide clapeta...
*


vara doar se deschide clapeta, fara a da jos racordul

QUOTE(cristianrobert @ 9 Mar 2009, 13:34)
dar poate sa consume mai mult daca trage aer rece?
*


da


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 10 Mar 2009, 08:17
Post #7


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(cristianrobert @ 9 Mar 2009, 13:34)
dar poate sa consume mai mult daca trage aer rece?
*



Nu, neaparat, depinde cat de rece, ma rog iarna ,(circului "pe cald " comutat la carcasa filtrului ) dar dupa 5 hai 10 grade poti circula linistit pe aer rece , eu asa circul si chiar ca nu am probleme de nici un fel

Un aer mai rece in comparatie cu unul cald, contine mai mult oxigen , de aici rezulta o umplere mai buna a cilindrilor, "trage" mai bine si urca muult mai bine in ture .... testat pe motorul meu . smile.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stc_ctln
post 26 Mar 2009, 21:44
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 27 December 08
From: Bucuresti




Eu am mers toata iarna fara acel racord,

Cat despre injectie ca sa scapi de timpul ala mort incearca sa o turezi inainte,si sa nu calci acceleratia brusc decat daca ai peste 2000-2500 ture.
Atunci o sa iti raspunda foarte prompt la acceleratie.


--------------------
Dacia 1310 LI 2000 - B-21-AIR
Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 27 Mar 2009, 17:53
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Cele pe injectie sa fie clar pentru toata lumea eu am testat si am pus sa traga aer de afara deci nu de sub capota si alearga mai tare pe benzina cand o calc cu a 3-a te lipeste bine de scaun chiar si cu a 4-a, aerul rece de afara ii face bine injectiei, nu e acelas lucrcu cu carburatia la capitolul asta, de aceia se pot obtine niste caluti in plus doar pentru faptul asta wink.gif

Daca da in nas ca si a mea facea asa am indreptat-o cu urmatoarele:
-cumparat Lera
-reglat culbutori si nu oricum(nici decum reglajul recomandat de fabrica cu care merge gatuita si da in nas), ci la dimensiunile de 0,20mm admisie si 0,25mm evacuare, si imediat si ralantiul s-a linistit.
-reglat distanta electrodului bujiei la 0.9 sau 1 mm(deci nu 0.7 cum sunt cele pe carburatie si aprindere cu delcou, aprinderea de pe injectie este una electronica asistata de calculator cu 2 bobine nu cu 1-a deci scanteile sunt mai puternice si suporta distante mari la bujii chiar si 1.1mm)
-bujii bosch WR 8 BC + cele recomandate de fabrica de data asta si care sunt speciale pentru injectie, au rezistor pe ele sa nu bage bruiaje in calculator, si consuma si putin curent(forteaza bobilnele mai putin) deci nu se simte bine cu orice bujie sistemul asta de injectie.
-Schimbat filtru de aer, si cumparat furtun grofat si l-am pus sa traga aer pe o gaura de sub radiator deci sa traga de afara cat mai rece deci nu de sub capota, repet injectia nu are nimic ba chiar se simte bine cu aer rece
-Resetat calculator. Scoasa mufa calculatorului timp de 15 minute sau borna scoasa, dupa care pornit motorul si lasat sa se incalzeasca fara a apasa acceleratia pentru a memora corect momentii aprinderii.
Rezultatul mare nu a fost imediat ci int timp desi am remarcat diferente imediate, nu mai se ineca chiar asa mult.. dar dupa un timp s-a imbunatatit, acum da foarte putin in nas decat cand ii dau direct blana, iar inainte abia ieseam cu ea din parcare cand era rece.


7000 de rotatii nu ai cum sa ii dai deoarece calculatorul limiteaza rotatiile la 5600 maxim pentru a proteja motorul deci nu te lasa sa ambalezi cat vrei.
Singura posibilitate sa ajungi la rotatiile alea ar fi pe gaz.. deoarece calculatorul taie benzina caci tot el o comanda, si o poate taia cand vrea luand curentul pompei electronice. Dar asupra gazului nu poate taia pentru ca gazul vine de la plaman si nu e comandat de el. Nu stiu insa daca taie scanteile de la bujii.. nu i-am dat niciodata 5600 ca nu vreau sa omor motorul, mai am nevoie de el cu toate ca e protejat

Turatie peste 4000 nu recomand deoarece motorul are tije impingatoare culbutori nu au ca astea noi (opel model nou, matiz, chevrolet, renault etc..)care au axa cu came in chiulasa, deci se vor stramba tijele, si se micscoreaza cursa supapelor pana nu le schimbi, deci pierzi forta degeaba.Iar in plus de asta 4000 este maximul de cuplu, degeaba ambalezi mai mult ca nu ai mai multa forta, supapele din cauza arcurilor slabe de dacie incep sa pluteasca, inertia tijelor si a culbutorilo le va tine deschise la turatii mari, si se pierde forta degeaba, obtii decat rotatie nu si forta.
Matiz are axa in chiulasa deci nu are tije, si el trage bine si la 5000 si puterea lui e apropiata motorului de dacie tocmai ca rezista bine in turatie cu 1000 mai mult, comparabil cu dacia care la doar 4000 i se calculeaza cai putere.
Explicatii tehnice mai mult de atat.. nu stiu daca ar putea exista si pe intelesul tuturor, sper ca multi dintre voi sa inteleaga ce si cum.
Am vorbit de motoarele standard de fabrica nu de cele modificate, ca se pot aduce si imbunatatiri dar asta e alta discutie

This post has been edited by panter1: 27 Mar 2009, 18:23


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 27 Mar 2009, 22:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




si consumul nu a crescut cu reglajul ala la culbutori?filtru de aer l-ai eliminat de tot sau ;la el ai racordat furtunul respectiv?

si daca capacul de la injectie cel care vine prins cu trei suruburi nu etanseaza perfect pe garnitura aceeia ce se intimpla?mentionez ca suruburile sint strinse la maxim dar parca nu preseaza bine garnitura

27 Mar 2009, 23:18:
furtunul ala gofrat cum se cumpara la metru? sau de care marca de masina este?

This post has been edited by cristianrobert: 27 Mar 2009, 23:18


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 28 Mar 2009, 01:48
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Cristi> consumul a scazut cu mult cu reglajula ala, si nici nu a mai dat in nas ca inainte.. daca vrei iti explic si de ce.. dar doar daca vrei

Capacul ala daca t-i se pare ca nu etansaza perfect poti desuruba acele mari suruburi si sa te uti in ce stare e garnitura,sau sa o mai asezi putin desi cred ca etansaza destul de bine

La filtrul existent am racordat furtunul respectiv, inainte tragea aer de la galerie cald iar cand se incingea motorul simteam ca nu mai trage chiar asa, si m-am gandit ca din cauza aerului cald, si chiar asa a fost, acum trage de afara rece, iar aerul rece contine mai multe molecule de oxigen si deci.. explozii mai puternice, si se simte, daca va intereseaza atasez poze, si a.. chiar si temperatura motorului a scazut dupa miscarea asta

Furtunul grofat l-am cumparat de la piese auto este ca cel care face sa traga de la galerie numai ca e mai lung decat cel normal si a ajuns pana sub radiator, dar fiindca tot nu ajungea calumea am mai tras putin de el si s-a mai lungit,unde este o gaura rotunda in tabla unde comunica cu exteriorul, va puteti uita ca o aveti acea gaura

This post has been edited by panter1: 28 Mar 2009, 01:54


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordeagabriel
post 28 Mar 2009, 08:02
Post #12


membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 16 April 08
From: Deva




Panter1 are dreptate inlegatura cu sistemul de admisie al aerului. Sunt multe firme de filtre sport care ofera acest sistem sub numele de Cold Air Intake System. Am instalat asa ceva pe o Skoda Octavia Rs 1.8 T si rezultatul chiar a fost surprinzator. Timpul de acceleratie de la 100 la 150 a scazut cu 0.5 secunde ceea ce mi se pare suficient pt o investitie atat de mica. Sincer nu am montat asa ceva pe masina mea pt ca nu cred ca in cazul masinilor pe carburator este la fel de eficient mai ales in timpul iernii...

This post has been edited by hordeagabriel: 28 Mar 2009, 08:04


--------------------
Dacia 1310 1995 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianrobert
post 29 Mar 2009, 17:42
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.146
Joined: 12 February 09
From: bucuresti-berceni




panter1 iti multumesc foarte mult pt sfaturi,o sa le urmez intocmai, chiar astazi am observat ca atunci cind e motorul rece se tureaza mai repede decat cind e cald deci are exact problemele care mi-ai zis.


bujiile le am pe cele care mi le-ai indicat ,reglajul tachetilor l-am facut la meridian deci este facut gresit ,o sa ma duc la mecanicul meu sa-mi regleze tachetii la dimensiunile indicate de tine si sa-mi modific filtru de aer si gata.

This post has been edited by cristianrobert: 29 Mar 2009, 17:49


--------------------
dacia solenza scala 2004 - b
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th May 2024 - 16:18
Forum Renault