DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> PROBLEMA MARE CU INCALZIREA

mihailivan77
post 14 Nov 2005, 09:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 April 05




Salut! sper ca impreuna vom rezolva ceva la care ma chinui de ceva timp incoace:
am o dacie cu bord de CN .
am schimbat radiatorul de caldura din aeroterma.
AM o PROBLEMA ... NU BAGA CALDURA DECAT DACA MOTORUL ESTE TURAT PESTE 1500...2000 TURE ESTE NORMAL?


--------------------
dacia 1310 break - B 39 SBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Nov 2005, 09:48
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ce intelegi prin "nu baga caldura decat peste ..." ?

baga doar pe la parbriz si doar daca ai peste 2000 rpm atunci baga si pe la aeratoarele din fata ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihailivan77
post 14 Nov 2005, 09:51
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 April 05




baga caldura normal si in fata si la dezaburire (creste temperatura aerului la relanti este rece aerul)


--------------------
dacia 1310 break - B 39 SBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Nov 2005, 09:56
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




atunci e problema de aerisire de instalatie !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 14 Nov 2005, 11:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Pentru un bord CN2, trebuie sa am caldura doar pe la aeratorul central?
La mine, prin aeratoarele laterale intra doar aer rece, indiferent pe ce pozitie sunt cu maneta de selectare (aerator central, picioare, degivrare parbriz, etc.) si cu cea de reglare temperatura (zona albastra - zona rosie).


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 14 Nov 2005, 11:41
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




QUOTE(sddragos @ 14 Nov 2005, 07:29)
Pentru un bord CN2, trebuie sa am caldura doar pe la aeratorul central?
La mine, prin aeratoarele laterale intra doar aer rece, indiferent pe ce pozitie sunt cu maneta de selectare (aerator central, picioare, degivrare parbriz, etc.) si cu cea de reglare temperatura (zona albastra - zona rosie).
*


Da - prin alea laterale intra aer direct de afara (la ele vin niste furtune din plastic legate direct la grila din fata parbrizului). Si pe mine ma calca pe nervi, ca ma incalzeste doar pe jumate biggrin.gif Am in proiect o modificare, astfel incat sa bage aer cald si prin alea laterale, eventual sa poata sufla si pe geamurile laterale, in dreptul oglinzilor.


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 14 Nov 2005, 11:43
Post #7


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Nu ai aerisirea bine facuta. Deschide un pic suruburile alea de purjare (incearca la ala din dreapta sus de la motor care iese de la aeroterma) de pe instalatia de racire. Daca nu curge apa instant pe acolo (bineinteles cu motorul pornit la ralanti) de cum le-ai slabit nu e aerisirea bine facuta.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Nov 2005, 13:09
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(cezarb @ 14 Nov 2005, 11:41)
Da - prin alea laterale intra aer direct de afara (la ele vin niste furtune din plastic legate direct la grila din fata parbrizului). Si pe mine ma calca pe nervi, ca ma incalzeste doar pe jumate biggrin.gif  Am in proiect o modificare, astfel incat sa bage aer cald si prin alea laterale, eventual sa poata sufla si pe geamurile laterale, in dreptul oglinzilor.
*



am studiat problema cu bordul in brate: nu prea ai loc sa tragi tevi de aer cald si pt alea laterate. In schimb la oglinzi, daca-ti pierzi o saptamana cu bordul, poti sa faci sa functioneze traseul EXISTENT pt oglinzi (grilele alea micute de deasupra bordului). Pe acolo tb sa vina aer cand e directionat spre parbriz. Chiar exista traseu, dar daca-l vezi de umfla rasul. La mine unul din orificii era astupat cu spuma (l-am desfundat), dar traseul aerului numai etans nu e si n-am avut chef de indreptat. Oricum la mine, daca te chinui nitel, se simte ca pe acolo vine "ceva" aer smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 14 Nov 2005, 13:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Ce radiator ai pe masina ? mare sau mic. Daca este mare vei avea de asteptat pina se va incalzi antigelul din instalatie si astfel sa se realizeze schimbul termic.
Dar, eu cred ca tu alergi dupa cumul de mesage ptr ca dai datalii ffff putine despre fenomenul de la aceasta masina

Edit, scuze ultima parte a mesajului era ptr cel din topicul dupa 3 min nu mai are caldura. Am cam incurcat topicurile

This post has been edited by Dyda: 14 Nov 2005, 13:40


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihailivan77
post 14 Nov 2005, 18:51
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 April 05




Am radiator mare ,termostatul este bun (probat) ,aerisire am facut de multe ori,robinetul l-am anulat(ca sa nu prinda aer), am schimbat fulia de la pompa de apa ,am pus pe cea mica ca sa se ivarta mai repede , am impresia ca pompa de apa nu circula apa decat daca are o anumita turatie................NU STIU CE SA MAI FAC!


--------------------
dacia 1310 break - B 39 SBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 14 Nov 2005, 23:56
Post #11


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




QUOTE(mihailivan77 @ 14 Nov 2005, 18:51)
Am radiator mare ,termostatul este bun (probat) ,NU STIU CE SA MAI FAC!
*



La ce temperatura se deschide termostatul ? Daca ai termostat de vara ( 70 grade ) atunci motorul nu o sa se incalzeasca suficient sa iti bage caldura. Verifica termostatul si eventual cumpara unul de iarna ( 87-89 grade ). Motorul se va incalzi mai repede si o sa bage mai multa caldura, daca ai instaliatia de incalzire pusa la punct ( calorifer etansat - sa nu bage aer rece pe langa el, sa nu scape aer pe langa grila de sub parpriz, aia prin care intra aerul; de obicei grila aia scapa aer si atunci pierzi din fluxul de aer care ar trebui sa treaca prin calorifer ).


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Carburatorul
post 15 Nov 2005, 03:22
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 10 November 05




Am si eu o intrebare pt. cine ma poate ajuta : Am intzeles ca exista un tip de PRAF care se foloseste pt. repararea RADIATOARELOR "sparte" (care sunt fisurate si curge lichidul de racire din ele).
Cum se administreaza acest "PRAF DE RADIATOR" , si daca are CONSECINTE asupra motorului masinii , si a componentelor acestuia?

Multzumesc Anticipat!

This post has been edited by Carburatorul: 15 Nov 2005, 03:31


--------------------
Dacia Berlina '99 1310 L - privat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Nov 2005, 03:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




frate ce nick e asta ? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Prafu ala nu e bun ca infunda radiatoru...si atunci chiar il arunci


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Carburatorul
post 15 Nov 2005, 03:45
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 10 November 05




Am radiator din aluminiu si plastic pe margine, nu e de cupru ca sa pot sa-l lipesc ...,si vreau sa-i fac ceva sa mai pot umbla cu masina , ca n-am bani sa-mi iau altu nou acum, si din asta imi curge lichidul de racire.

D-asta m-am gandit la praful ala...


--------------------
Dacia Berlina '99 1310 L - privat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 15 Nov 2005, 08:24
Post #15


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Exista acel "praf miraculos" care se toarna in radiator si cu putin noroc iti va astupa gaura. Nu are nici un efect asupra motorului si am auzit multa lume care si-a rezolvat problema cu radiatorul in acest mod.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 15 Nov 2005, 09:20
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Am vazut pe Discovery (la chestia aia cu daramarea miturilor) ca un ou crud pus in radiator astupa gaurile.
Au facut ei o gaura de cca 1 mm in diametru si apoi au pus un ou crud in radiator (cu lichidul de racire la 85 grade C). Dupa aprox. 1min, oul a astupat gaura. 04.gif
Cred ca era doar o solutie provizorie. Despre porii din radiator, stiam ca se rezolva cu mustar blink.gif
Bine, toate chestiile astea sunt solutii de moment, nu cred ca rezolva in totalitate problema.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 15 Nov 2005, 09:41
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Daca tot suntem pe off-topic spun si eu ca solutia cu mustar e destul de buna, si chiar am vazut un caz cand o persoana a pus mustar in radiator si nu a mai curs.Nu recomand "praful magic" de pus in radiator, ci o solutie de la 2+2, Stop Leak din care se pune doar jumatate de sticla chiar daca scrie ca tre sa pui pe toata.La cele doua solutii exista riscul de a infunda radiatorul.

On-topic : verifica supapele de vacum din aeroterma.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucy_2004
post 15 Nov 2005, 17:20
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 11 November 05




QUOTE(Carburatorul @ 15 Nov 2005, 03:45)
Am radiator din aluminiu si plastic pe margine, nu e de cupru ca sa pot sa-l lipesc ...,si vreau sa-i fac ceva sa mai pot umbla cu masina , ca n-am bani sa-mi iau altu nou acum, si din asta imi curge lichidul de racire.

D-asta m-am gandit la praful ala...
*




NU CONTEAZA DIN CE E FACUT RADIATORUL PT CA NU SE FACE IZOLAREA METAL-METAL SAU ALTCEVA, SI CHIAR NU-TI FACE NIMIK PE LA MOTOR SE DIZOLVA F BINE, AI SA VEZI "STOP LICK" SE CHEMA, OR MAI FI APARUT SI ALTELE,EU PE ASTA L-AM PUS...ACUM 3 ANISORI happy.gif


--------------------
DACIA 1410 - GL-06-GNR
- AI CARTE, AIPARTE ! ...de o dacie (de o seama cu gardul cimitirului) :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Carburatorul
post 17 Nov 2005, 04:17
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 10 November 05




QUOTE(bucy_2004 @ 15 Nov 2005, 17:20)
NU CONTEAZA DIN CE E FACUT RADIATORUL PT CA NU SE FACE IZOLAREA METAL-METAL SAU ALTCEVA, SI CHIAR NU-TI FACE NIMIK PE LA MOTOR SE DIZOLVA F BINE, AI SA VEZI "STOP LICK" SE CHEMA, OR MAI FI APARUT SI ALTELE,EU PE ASTA L-AM PUS...ACUM 3 ANISORI  happy.gif
*









Merci pt. raspuns, o sa incerc wink.gif


--------------------
Dacia Berlina '99 1310 L - privat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
failure60
post 12 Jan 2006, 20:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 5 December 05
From: Pitesti




QUOTE(Dreamer @ 14 Nov 2005, 23:56)
La ce temperatura se deschide termostatul ? Daca ai termostat de vara ( 70 grade ) atunci motorul nu o sa se incalzeasca suficient sa iti bage caldura. Verifica termostatul si eventual cumpara unul de iarna ( 87-89 grade ). Motorul se va incalzi mai repede si o sa bage mai multa caldura, daca ai instaliatia de incalzire pusa la punct ( calorifer etansat - sa nu bage aer rece pe langa el, sa nu scape aer pe langa grila de sub parpriz, aia prin care intra aerul; de obicei grila aia scapa aer si atunci pierzi din fluxul de aer care ar trebui sa treaca prin calorifer ).
*



Dreamer te rog frumos mai deta;iaza putin etansarea sist pt ca eu cred ca aici e buba mea plus ca am luat masina cu radiator mare(1300) si dupa ce spalat bine inst si caloriferu, verificat termostat(de iarna) si robinet....tot nema caldura....mai precis baga f poate putina si doar la piciare...cat sa nu ingheti; fostu proprietar a pus si o musama in fata caloriferului, adic pe spatiul pe unde se intruduce

ms mult


--------------------
FORD SIERRA 1988 1,6 GPL 53kw - AG-03-GPF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 14 Jan 2006, 12:23
Post #21


Members


Group: Members
Posts: 309
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




La mine a inceput intr-o zi sa nu mai bage caldura deloc. Si temperatura de la apa crestea pana aproape de limita maxima, dupa care scadea repede, iar crestea, iar scadea...

A trebuit data chiulasa jos, planata, si inlocuita garnitura de chiulasa. Pe la garnitura intrau gaze de evacuare in circuitul apei si se intrerupea acest circuit.

Un simptom era ca, la pornire, se auzeau bulbuci in borcanul cu apa de rezerva.


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crystyan28
post 28 Nov 2013, 16:33
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 6 July 11




salut.am si eu o problema cu incalzirea motorului si anume:caldura baga dar nu foarte tare bord cn (injectie an 2000) si indicatorul de temperetura nu ajunge la jumate cum ar trebui si din cauza asta sta si un pic turata iar termostate am schimbat vreo 3 si cu toate la fel face nu stiu cam ce ar avea


--------------------
dacia 1310 2000 berlina - CT 91 RUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 28 Nov 2013, 19:30
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Pune-i si un carton macar pe 1/3 din radiator.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 29 Nov 2013, 11:10
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




la injectie scala e un pic altfel ca la carburatie. eu am pus un carton in fata radiatorului in asa fel incat sa ajunga acul la jumatate cum stiam de la cealalta.

cu acul la jumatate, apa fierbe in borcan.


la mine ceasul are o singura gradatie, care e mult mai jos decat la cealalta dacie pe carburatie.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 29 Nov 2013, 19:55
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Si eu am avut injectata fabr. 2000 timp de 5 ani. I-am pus iarna carton (cu discernamant) si nu a fiert. Buna masina ! La 88000 Km a luat 2 ITP-uri pe bune si nu a cerut decat consumabile (nici o piesa !), 1 set anvelope, ulei, schimb lichide si, bineinteles, benzina.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 10 Dec 2013, 15:18
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




salut,

am schimbat antigelul la masina cand am schimbat radiatorul si caloriferul. Am pus de cupru ambele.

am facut si aerisirea dupa cum m am priceput, cu borcanul suspendat, etc

ideea este ca la ralanti daca dau drumul la aeroterma imi baga aer cald dar in mers intra nici rece, nici cald, asa si asa

am bord scoica. Sa nu fi aerisit cum trebuie? sa am prea mult antigel vs apa distilata? sa nu etanseze bine grila de aerisire de deasupra caloriferului?

furtunele sunt calde, pot tine mana pe ele cateva secunde, sa zic ca frig usor, termostatul nu stiu de ce temp este, eu nu il schimb vara/iarna

la radiator am pus un carton in fata elicei, am fulie mica la pompa de apa, termostat de vaslui care deschide ca altfel nu ar fi furtunele fierbinti

un sfat?

multumesc,
D.


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Dec 2013, 15:43
Post #27


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.087
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Verifica perdelele de musama (din compartimentul motorului), cred ca-ti intra prea mult aer de-afara pe acolo.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 10 Dec 2013, 16:50
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




adevarul este ca acel calorifer de cupru nu are aceeasi forma ca cel de aluminiu si nu a intrat f bine in acel spatiu. musamaua aia sta peste calorifer, nu l acopera in intregime...


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 10 Dec 2013, 17:56
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




poate nu mai deschide bine valvele .


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Dec 2013, 21:31
Post #30


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.087
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(bashtalu @ 10 Dec 2013, 16:50)
musamaua aia sta peste calorifer, nu l acopera in intregime...
*


E clar, iti intra aer rece pe langa calorifer; daca nu poti rezolva cu potrivirea caloriferului in locas (putin bricolaj), incearca sa suplimentezi musamaua aia cu ceva, sau sa pui una mai mare, care sa-ti acopere tot spatiul ala liber, pe unde intra aer.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2024 - 12:07
Forum Renault