DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistemul de franare la Dacie, Aer in sistemul de franare

alexalex
post 23 Jul 2007, 11:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 23 July 07




Stimati domni posesori de Dacii Berline.
Va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri la o intrebare pe care o am eu visavis de sistemul de franare al Daciei 1310.

cum este posibil sa ai aer in circuitul de franare fara sa-ti curga lichidul pe undeva si fara sa-l piarda.

Asa patesc eu de fiecare data
la cateva luni de zile descopar ca am aer masiv pe rotile din spate, asa de mult aer ca doar dupa trei patru pedale abia apare lichidul. Dar asta masiv pe rotile din spate.

Poate puteti sa-mi ziceti ce se poate intampla si cum pot rezolva problema.


--------------------
dacia 1310 1993 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Jul 2007, 11:51
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Schimbă repartitorul.

L.E.: Mda... repartitor, limitator... aia e ideea... smile.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 23 Jul 2007, 12:00


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2007, 11:54
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




mai bine schimbi limitatorul...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 23 Jul 2007, 11:58
Post #4


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




D-le Alex sigur ai probleme cu garniturile de la cilindri spate,ai desfacut cumva rotile spate sa te uiti acolo sa vazi daca iti scapa lichid ?asa facea si la mine tragea aer si nu curgea deloc lichid pana am depistat problema care ere cindrul de frana in care pistonasul a facut talpa si clar ca nu curgea dar tragea aer si asa avea frana elastica si nu puteam sa fiu sigur pe ea deloc,acum doamne ajuta nu ma laud dar dupa ce am schimbat ce era de schimbat si o aerisire ca la carte si bagat doar un singur tip de lichid de frana DOT3 ,functioneaza fara probleme ,atentie cu franele nu-i de jucat ,recomandarea mea este sa iti remediezi problema cat ma repede ,ca doamne fereste popa.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexalex
post 23 Jul 2007, 12:53
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 23 July 07




dupa cum am mai spus nu curge pe nicaieri

cilindri de frana spate au fost schimbati de curand
am schimbat doua pompe de franare si nimic. Dupa cateva luni aer in special pe rotile din spate.
si cum am mai spus nivelul lichidului nu scade deloc.



23 Jul 2007, 12:55:
si mai intreb daca nu este bine sa renunt total la repartitor?


This post has been edited by alexalex: 23 Jul 2007, 12:55


--------------------
dacia 1310 1993 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Jul 2007, 12:58
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu renunța la el, decât dacă vrei să faci piruiete pe șosea... Doar SCHIMBĂ-L.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kruger
post 23 Jul 2007, 14:19
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.660
Joined: 18 August 05
From: Bucuresti




Eu am renuntat la repartitor acum 2 ani, si nu am facut nici nu accident si nici macar o pirueta. Nu zic ca e bine, nu zic sa faceti la fel, dar macar am frane ca lumea. Si m-am obisnuit sa conduc asa.


--------------------
Honda Accord 2005, Sport Tourer Automatic 2.0
VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 23 Jul 2007, 15:00
Post #8


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




QUOTE(alexalex @ 23 Jul 2007, 13:53)
dupa cum am mai spus nu curge pe nicaieri

cilindri de frana spate au fost schimbati de curand
am schimbat doua pompe de franare si nimic. Dupa cateva luni aer in special pe rotile din spate.
si cum am mai spus nivelul lichidului nu scade deloc.
<span class='edit'>23 Jul 2007, 12:55:</span>
si mai intreb daca nu este bine sa renunt total la repartitor?
*


Chiar daca ai schimbat cilindrii de frana exista posibilitatea sa traga aer deoarece cilindrii respectivi au fost facuti poate cu luni sau ani in urma. In consecinta garniturile chiar daca nu au functionat si-au schimbat forma (din conice devin cilindrice) si pot scapa aer in momentul cand se formeaza depresiune in pompa. Incearca sa mai schimbi garniturile inca o data.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexalex
post 24 Jul 2007, 08:57
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 23 July 07




multumesc tuturor pentru raspunsurile acordate desi cel mai plauzibil pot sa-l consider pe a lui mircea.a.

repartitor tocmai am schimbat pompa de doua ori a treia oara doar pistonasele, pana si tevile de la pompa spre roti au fost schimbate. Sincer nu mai inteleg, desi am inceput sa i-au in calcul si alte aspecte.

Ieri am mai discutat cu cineva care mo-a mai spus o chestie si anume ca s-ar putea ca lichidul de frana sa nu fie de calitate si sa se vaporizeze in sistem ceea cei egal cu aer in sistem.

Am sa schimb si lichidul si am sa schimb si garniturile.

Oricum daca mai aveti idei expunetile.


--------------------
dacia 1310 1993 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aho
post 31 Jul 2007, 14:06
Post #10


Membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 84
Joined: 8 May 07
From: Baia Mare




Problema ta imi suna cunoscuta.
Verifica urmatoarele: gaura din capacul de la rezervor sa nu fie infundata si garniturile dintre pompa de frana si rezervor sa nu fie coapte.
Daca este asa, uite ce se intampla: in momentul in care apesi frana, din cauza ca nu poate trage aer prin capac, trage aer pe la garniturile respective si baga aerul direct in instalatie.
Rezolvarea este destul de simpla - schimbi garniturile si desfunzi capacul.

Bafta


--------------------
Dacia/Ford 1310 break CL/Focus Ghia Turnier 1996/2003 - MM __ ___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Aug 2007, 07:38
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Mare grija la capacele pentru rezervor pompa 4 conducte cu ICP. Poate cele venite cu masina au acea gaura, cele de la magazin nu au; se practica un orificiu mic, 0,8 mm max, cu un ac inrosit; preferagil e sa se practice putin excentric fata de centrul capacului (la 5 mm) apoi, in acel pinten care exista din turnare in capac sa se monteze o rondela din plastic de 15-20 mm diametru, gaurita cu fi=1mm, introdusa pe acel pinten si topit pintenul incit sa se mareasca (ca un cap de nit). Acea rondela sa fie la 1 mm de capac (se poate executa si din acel plastic de la gulerele de camasi).
Asa se asigura circulatia aerului prin orificiu dar, datorita rondelei, se evita intrarea prafului in lichid.

Daca aerul e pe cilindrii spate (ambii), posibil limitator dar, posibil si garniturile cilindrilor. La revenirea pistonaselor, mai ales daca arcurile saboti sint moi sau cu joc, pompa va reveni pe pozitia de repaus mai repede decit pistonasele, caz in care pe linga ele va intra aer. Sau, daca folosesti mult frina de mina si capetele sabotilor sint gripate pe pistonase (lipite cu rugina, etc), sabotii vor "trage" pistonasele dupa ei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 1 Aug 2007, 09:12
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Si mie mi-a tras mult timp aer, dupa aerisire pedala era beton si dupa o zi ajungea fleasca (aproape de capatul cursei) pana cand am, dupa multe aerisiri si chinuieli, am strans mai tare aerisitorul de la roata stanga spate (unde gaseam mereu aer) si problema a disparut.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 27 Nov 2007, 14:04
Post #13


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




La garniturile astea romanesti care se gasesc pe piata daca ii bag lichid de frana DOT 4 ce zice-ti tin sau se fac guma de mestecat???


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 27 Nov 2007, 16:29
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




@alexalex aeriseste inca o data franele si dupa 2-3 zile sau mai mult (cam cand vezi ca incepe frana sa prinda aer) aeriseste din nou franele si vezi unde vine aer. Daca e de la garnituri de la pistonase aerul iti va aparea imediat si iti va indica si partea, daca e de la repartitor ar trebui sa vina primaoara lichid si mai tarziu aer.
Am avut aceasi problema, dar pe fata, aeriseam doar o parte si aveam frana, dar nu curgea lichid. Cand am desfacut era ruginit pistonasul de la etrier.


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mytilus
post 29 Nov 2007, 20:24
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 8 March 07




Aceeasi problema o am si eu.Dupa ce am schimbat pistonase, garnituri am aerisit-o am avut presiune si pedqala buna doar vreo 2 zile dupa care din nou era aer pe instalatie si frana nu aveam mai deloc.
Am schimbat si pompe si deloc, acuma nici macar nu face presiune pedala.
Daca strang surubul ,ce intra in pompa de frana, prea mult rotile raman blocate.
Multi au zis ca e din nou de la pompa, am schimbat deja 3 aceeasi problema.
Ce are?


--------------------
Dacia Berlina 1410 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2024 - 07:26
Forum Renault