DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se intampla ceva ciudat..., incalzire motor ciudata..

santieco
post 29 Jun 2006, 23:54
Post #1


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




Dacia din 1983 :
Daca las caldura pornita sta pe la 85 de grade... daca opresc caldura se duce in 95-98 de grade... indiferent ca e la ralanti sau in mers.. Ganditi-va ce chin e sa mergi cu caldura pornita sad.gif simt ca imi iau foc picioarele!!
Aerisirea tocmai am facut-o si sigur nu e de la ea! Am radiator mic, termostat scos. Va rog veniti cu un sfat ca trebui sa fac un drum de vreo 400km si cred ca o sa ma intorc cu arsuri grave blush.gif


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Jun 2006, 00:03
Post #2


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Verifica sa nu iti scape lichidul pe undeva, altfel daca nu e aerisita nu vad explicatia. Tot timpul sau numai in conditii de trafic greu? Si mie mi se intampla inainte de a-mimonta elv-ul sa am probleme, ca e radiator mic.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 30 Jun 2006, 00:09
Post #3


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




Lichidul nu scapa ! mi-as lua radiator mare dar as vrea totusi sa fiu sigur ca e de la radiator sa nu dau niste bani de pomana..


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Jun 2006, 00:19
Post #4


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Eu inlocul tau mi-as pune electroventilator, e mult mai eficient simai ieftin chiar... Altceva nu are cum sa fie...
Pompa de apa? Sa zica cei mai priceputi..


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jun 2006, 06:40
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pompa de apa nu are cum sa fie, ca s-ar incalzii si cu caloriferul pornit.
Sigur e radoatorul infundat. Nu da bani aiurea pe electroventilator, sa constati pe urma ca-ti face la fel. Spala radiatorul, ca e plin de mal, eu m-am speriat de ce am scos din el, un fel de lut, daca cumparam electroventilator aruncam banii pe geam, asa l-am spalat, si acul de temperatura nu mai trece de jumate, orice as face. Inainte la orice panta tragea acul la maxim ! trebuia sa ma opresc ca-mi fierbeam motorul daca nu.

Alate cauze ale supraincalzirii ar fi amestecul sarac, si/sau avansul dereglat.

This post has been edited by argon: 30 Jun 2006, 06:41


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 30 Jun 2006, 07:54
Post #6


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor






--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Jun 2006, 09:36
Post #7


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Argon zi-i lu' cuțu' ca face face fata inorice situatie cu ventilator pe pompa de apa. In trafic bara la bara, pante lungi si abrupte tot se ridica.
Hai sa iti zic ceva. EU cu raditor mic, inainte, dupa ce opream motorul cu apa la 85-90 de grade, nu puteam tine mana pe radiator, era super fierbinte! Deci apa circula prin el, daca era infundat ar fi fost doar cald, si motorul fierbinte.
Asa e sistemul, prost, ca daca eram in conditii normal de trafic, fara ora de varf sau dealuri nu a aveam probleme cu apa. Insa cu masina full, cand iesem de la scoala pe la ora 3, si dadeam in centrul orasului, stateam cu ochii pe apa ca pe butelie.
Oricum sunt de acord ca radiatorl trebuie curatat, insa un ELV isi facea treaba mult mai bine ca un ventilator pe fulie. Nu degeaba toate masinile cu pretentii au asa ceva. Ce masini mai stii tu cu sistem d-asta vechi? Tine temperatura constanta in motor, iarna se incalzeste mai repede, si daca te duci la mare poti sa admiri fundurile de pe faleza, nu sa stai cu ochii pe ceasul de apa.
Bafta!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jun 2006, 09:38
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




De acord, dar primul lucru trebuie curatat, si pe urma, daca se mai incalzeste, ori luat raditor mare si lasat elicea pe fulie, ori pui ELV la radiator mic. Curatarea e gratis, imbunatatirile costa.
Se poate sa scape de probleme fara investitii.


This post has been edited by argon: 30 Jun 2006, 09:40


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghiccy
post 30 Jun 2006, 10:44
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 June 05




intai curata radiatorul (de preferat tot circuitul) si apoi pentru confortul tau si al motorului pune-ti ELV ca e sfant!

cine si-a montat stie ca asa este biggrin.gif wink.gif

bafta!

This post has been edited by ghiccy: 30 Jun 2006, 10:46


--------------------
DACIA BERLINA 1.4 Li - B 84 RNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 30 Jun 2006, 16:14
Post #10


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




din pacate nu pot sa imi pun electroventilator ca nu am loc(intre radiator si masca fata)... chiar am incercat,am unul care il tin degeaba


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 30 Jun 2006, 16:31
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




cred ca pe caldurile astea cam asa se comporta daciile astea .eu cu radiator mare nou motor facut de vrreo 15000 de km cu elv si tot sta apa pe la 94-95 de grade.dar cum zici tu ca dai drumul la calorifer si scade temperatura e si normal ca ,caloriferul se comporta si el ca un radiator si ajuta putin la racire


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jun 2006, 16:41
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(santieco @ 30 Jun 2006, 17:14)
din pacate nu pot sa imi pun electroventilator ca nu am loc(intre radiator si masca fata)... chiar am incercat,am unul care il tin degeaba
*




Da' nu acolo e pune blink.gif Se pune la interior. Scoti elicea de pe fulie, si are loc berechet ELV-ul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex27Buc
post 30 Jun 2006, 17:46
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 25 August 04




Citeste regulamentul, domnul Alex27...
NU SE SCRIE CU "dc" sau alte "mircuri"


This post has been edited by diaconuliviu: 5 Jul 2006, 08:56


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jul 2006, 13:49
Post #14


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(santieco @ 30 Jun 2006, 00:54)
Dacia din 1983 :
Daca las caldura pornita sta pe la 85 de grade... daca opresc caldura se duce in 95-98 de grade... indiferent ca e la ralanti sau in mers.. Ganditi-va ce chin e sa mergi cu caldura pornita sad.gif  simt ca imi iau foc picioarele!!
Aerisirea tocmai am facut-o si sigur nu e de la ea! Am radiator mic, termostat scos. Va rog veniti cu un sfat ca trebui sa fac un drum de vreo 400km si cred ca o sa ma intorc cu arsuri grave blush.gif
*



curata radiatoru:
1. da-l jos si cu jet puternic de apa desfunda-l prin faguri
2.verifica sa nu aiba dopuri in el
3.vezi sa nu aiba pierderi

intotdeauna foloseste antigel+apa distilata pe instalatia de racire sau numai apa distilata (nu apa de canal,ca se fac depuneri)

verifica termostatu sa nu fie blocat

This post has been edited by sobolan: 4 Jul 2006, 13:50


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Crisescu
post 11 Jul 2006, 14:29
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 21 April 06




Poti sa cureti toata instalatia de 10 ori;tot nu scapi!...cred ca solutiile de curatire nu su sunt bune,sau din 3 nu am nimerit-o eu pe cea buna.TREBUIE schimbat radiatorul cu unul mare,obligatoriu nou! Bafta!


--------------------
Dacia 1310LI BREAK 2004 - PH62ABG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihait
post 11 Jul 2006, 20:41
Post #16


Idei putine si fixe !


Group: Members
Posts: 81
Joined: 27 October 05
From: Bucharest




Poti incerca urmaroarele :

1. spala instalatia ( sau macar radiatorul, ca nu stii ce ai inauntru )
2. spala si celulele radiatorului ( in cazul in care ai mizerie depusa pe acolo
si sunt obturate aerul este impiedicat sa treaca prin radiator
3. cumpara un termostat care se deschide la o temperatura cat mai mica
( mai rau faci daca mergi fara termostat )
4. n-ar strica sa verifici si daca avansul este reglat bine.

Daca tot se incinge, atunci asculta sfatul de mai sus si ia un radiator mare( de preferinta nou ).


--------------------
Dacia BK 1996 - Nan
---
N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Jul 2006, 10:32
Post #17


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.451
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Crisescu @ 11 Jul 2006, 15:29)
Poti sa cureti toata instalatia de 10 ori;tot nu scapi!...cred ca solutiile de curatire nu su sunt bune,sau din 3 nu am nimerit-o eu pe cea buna.TREBUIE schimbat radiatorul cu unul mare,obligatoriu nou! Bafta!
*



nu zau, adica radiatorul mic e o porcarie ?
SGM (daca stii despre ce e vorba) are radiator MIC si merge de n-are treaba;)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Crisescu
post 16 Jul 2006, 22:51
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 21 April 06




QUOTE(Ov @ 13 Jul 2006, 11:32)
nu zau, adica radiatorul mic e o porcarie ?
SGM (daca stii despre ce e vorba) are radiator MIC si merge de n-are treaba;)
*


Da!...pana la o varsta si apoi pa! Sunt patit,am muncit 2 zile si tot radiator nou am pus.Probabil ca daca cumparam un radiator nou dar tot mic,ar fi mers,dar merita riscul?


--------------------
Dacia 1310LI BREAK 2004 - PH62ABG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 16 Jul 2006, 23:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Si mai schimbati si voi furtunurile (...racordurile) instalatiei de racire (macar o data la 10 ani biggrin.gif ).Datorita imbatranirii,suprafata interioara a racordurilor de caucic se exfoliaza si se fixeaza pe unde apuca: radiator racire,radiator incalzire,si alte orificii...

Iar de radiator mic, eu stiu ca numai cu electroventilator veneau din fabrica (am avut).

This post has been edited by gabi1: 16 Jul 2006, 23:49


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 17 Jul 2006, 01:01
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




ce spui tu, arata semne clare de aer in instalatia de racire. vorbesc de patit. nici vorba ca radiatorul sa nu fie suficient! de fapt, un radiator mare, cu instalatia in buna stare, iti mentine, chiar si vara, o temperatura de pana-n 80 de grade, in timp ce iarna ingheti. la dacie, radiatorul mic este arhisuficient. daca e in stare buna- ca astea romanesti sunt asa de proaste, ca dupa vreo doi-trei ani de functionare, poti sa ai surprize si sa inceapa sa curga).
inainte de a face cheltuieli fara rost, verifica aerisirea, care, desi spui ca ai facut-o bine, s-ar putea sa-ti faca surprize. adica, nu fa ca mine, care (cu multa vreme in urma, cand mi-am luat masina), am schimbat inclusiv pompa de apa, pana mi-am dat seama ca problema racirii-incalzirii vine de la aerisire.
apoi, trebuie sa descoperi de ce (si pe unde) prinde aer. io as pune totusi pariu ca radiatorul e fisurat pe undeva si nu se vede. asta-i in 90% din cazuri. crede-ma, trebuie sa te uiti ca un ginecolog biggrin.gif la ea ca sa te prinzi pe unde curge. foloseste cu succes o solutie lichida din comert (cred ca abro ii spune) care face minuni (pe bune). costa vreo 100 de mii.
alte observatii personale la rabla mea: intinde putin cureaua, va raci mai bine; schimba uleiul daca e uzat, se incalzeste mai greu. dar, in general, astea afecteaza mai putin. cel mai periculos este aerul din instalatie, iar multi nu stiu (sau nu pot) sa faca o aerisire corecta a instalatiei. nu uita sa deschizi incalzirea cand faci aerisirea!
iar daca ai eliminat din discutie aerul din instalatie, gandeste-te la o noua garnitura de chiuloasa. roaga-te, totusi, sa nu fie asta
sal

This post has been edited by C.C.: 17 Jul 2006, 01:04


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hora
post 23 Jul 2006, 08:50
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 22 July 06
From: Brasov




QUOTE(santieco @ 30 Jun 2006, 17:14)
din pacate nu pot sa imi pun electroventilator ca nu am loc(intre radiator si masca fata)... chiar am incercat,am unul care il tin degeaba
*


salut. elv-ul se pune pe partea catre motor a radiatorului dupa ce acest a fost in prealabil deplasat catre centru.


--------------------
Opel Corsa C 1.3 cdti 2006
Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 00:23
Forum Renault