DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> oua fierte cu antigel

igrasie
post 5 Feb 2008, 17:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




salutare va rog un sfat sa incep cu inceputul mi-a murit bateria, am imprumutat una goala de la un prieten, am facut citeva ture prin cartier apoi am lasat masina la relanti sa se mai incarcecit am baut un suc au venit niste prieteni sa imi spuna ca dau foc la cartier mi-a fiert apa da rau tare ca a borsit peste tot acum concluzia cind merg cu masina prin oras se ridica apa un pic mai mult decit de obicei cind deja sunt in viteza a patra scade vizibil temperatura. la relanti creste in draci si nu declanseaza ventilatorul. mentionez ca nu am aer conditionat pa ea un sfat daca se poate multumesc mult


--------------------
dacia supernova clima 2001 - bz 04 dgu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 5 Feb 2008, 18:01
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.912
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Termocupla moarta? Releu ventilator? Incearca sa-l alimentezi direct si vezi daca porneste.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Feb 2008, 18:16
Post #3


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Fiind supernova, nu are termocupla.
2. Nepornind ventilatorul, eu as suspecta direct siguranta de 40 A de la el. Trebuie verificata.
De asemena mufarea electroventilatorului si relul de actionare.
Dupa care poate si senzorul de temperatura, insa daca ar fi defect ar mai intra UCE injectie in regim de "avarie" si ar porni ventilatorul tot timpul.

Se verifica daca e buna siguranta si releul prin scoaterea mufei de la senzorul de teperatura apa, cu motorul pornit. In acel moment ventilatorul trebuie sa plece. Daca pleaca, e din senzor, daca nu pleaca e din siguranta/releu/mufare ventilator.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Feb 2008, 09:16
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.912
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




drunksinging.gif Eram chiaun, nu m-am uitat la modelul masinii.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 6 Feb 2008, 10:29
Post #5


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




iar ca sfat general .... nu mai lasa niciodata masina sa mearga la relanti,
motoarele auto nu sunt proiecate sa functioneze in regim stationar

daca tot vrei sa arzi benzina ptr a incarca bateria mai bine faci o plimbare .... cu masina turata la drum intins .... incarci si mai repede&bine

This post has been edited by tarzy: 6 Feb 2008, 10:29


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FysGSM
post 6 Feb 2008, 15:10
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 2 September 07




dupa ce reclama cel cu problema nu este nici una din indicatii buna.mai incercati.


--------------------
dacia supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Feb 2008, 15:20
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Noi suntem niste amatori, nu niste experti.
Un sfat CU ADEVARAT de la un expert ar fi fost chiar binevenit.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Mar 2008, 20:12
Post #8


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(igrasie @ 30 Mar 2008, 19:04)
PS am avut un topic cu oua fierte cu antigel multumesc de sfaturi a fost senzorul de apa de la motor
*

Deci expertii lu' peste alde "FysGSM" sa se abtina data viitoare daca nu stiu ce vorbesc.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kiruboom
post 26 Jun 2008, 00:29
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 25 June 08




nici la mine nu pleaca si sigur nu e din senzor(ala de pe chiuloasa-am auzit ca i se mai spune si termocupla)pt ca am pus un senzor(termocupla)de la o alta dsn si nici cu ala nu porneste.cand e scos de la senzor porneste...un electrician mi a montat un buton pe bord de unde actionez gmv...este indicat??? unsure.gif


--------------------
dacia super nova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 26 Jun 2008, 00:47
Post #10


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Nu prea e indicat. Ar trebui cu termocupla ...

This post has been edited by AR-18-MOS: 26 Jun 2008, 00:47


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 26 Jun 2008, 01:00
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Nu se numeste termocupla! Se numeste senzor de temperatura(este un termistor).

Daca GMV-ul porneste cand scoti mufa senzorului inseamna ca UCE injectie da comanda de pornire GMV in lipsa senzorului si atat GMV-ul in sine cat si partea de comanda a acestuia(releu) functioneaza.

Dat fiind ca senzorul este rezistiv, un contact imperfect in mufa acestuia ar putea "altera" raspunsul lui primit de UCE injectie, IN CAZUL in care senzorul este de tip NTC...

Rog pe cineva sa ne lamureasca ce coeficient de variatie a temperaturii are acest senzor(NTC sau PTC)

In consecinta, parerea mea e ca ar trebui sa schimbi senzorul de temperatura din chiulasa cu unul NOU si de-abia atunci sa afirmi ca "sigur nu e de la senzor"(poate chiar nici atunci fiindca s-au mai intalnit cazuri de piese defecte din fabrica)

Pana una-alta, curata-i bine mufa senzorului vechi si urmareste simptomele. Apoi, daca nu ajungi la niciun rezultat, cumpara senzor nou.

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kiruboom
post 26 Jun 2008, 17:47
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 25 June 08




am zis ca nu e de la senzor pentru ca am luat unu de la o dsn care functiona si la mine nu mai functiona,ramane sa ma uit la mufele alea

26 Jun 2008, 17:51:
era sa uit...a pornit ventilatorul dar dupa ce apa clocotea si iesea afara din bidon...nu mai inteleg nimic...un vecin mi a zis ca poate e de la likidul de racire...apa 100%,si sa incerc cu antigel

This post has been edited by kiruboom: 26 Jun 2008, 17:51


--------------------
dacia super nova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 3 Jul 2008, 08:49
Post #13


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 412
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




Motorul de Supernova foloseste un tip de antigel special care are punctul de fierbere mai mare decat apa (peste 100`)
O problema asemanatoare am si eu. Pana acum electroventilatorul pornea la liniuta de sus de dinaintea celor dese de pe termometrul de bord.. acum acul termometrului se apropie de liniutele acelea multe din capatul cadranului sad.gif .

De asemenea, e normal la 130 pe autostrada, sa ramana termometrul la liniuta de sus ? in mod normal la viteze mai mici termometrul ramane undeva la mijlocul cadranului.


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 3 Jul 2008, 10:05
Post #14


Doar membru


Group: Members
Posts: 919
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Sistemul de racire e proiectat sa lucreze sub presiune si de aceea fierbe la temperaturi mai mari. Verifica sa fie bine strins dopul de la vasul de expansiune si garnitura sa fie buna! Eventual incearca cu un alt dop bun daca tot mai fierbe.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 3 Jul 2008, 13:28
Post #15


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 412
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




Revin cu 2 poze.... temperatura "normala" unde pornea pana acum electroventilatorul, si temperatura unde porneste acum.... vi se pare normal ? banuiesc ca are si acesta o marja de eroare dar... e dubios..DSC01135.JPG ( Size: 348.1k ) Number of downloads: 197
DSC01136.JPG ( Size: 384.96k ) Number of downloads: 206


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 3 Jul 2008, 17:47
Post #16


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Acel indicator e mai mult orientativ, nu e de mare precizie, asa ca daca acul incicator e cu un mm mai sus sau mai jos, nu e relevant...

This post has been edited by SYL: 3 Jul 2008, 17:47


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 8 Jul 2008, 08:47
Post #17


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




La fel patesc si eu. De cand am schimbat distributia si pompa de apa, ventilatorul nu mai pleaca exact cand ajunge la prima linie, ci cand trece de ea (poza 1 si 2 din postul precedent).
Vineri dupa-amiaza am plecat la mare si am avut neplacuta surpriza sa constat ca la apoximativ 30-33 de grade cat erau afara, la 130km/h si la o turatie de aproximativ 3500 rpm acul sa se duca aproape de zona hasurata.
Duminica, la intoarcere, fiind mai racoare afara, am mers si cu 160 si nu a mai trecut de prima linie (decat cu cei 2-3mm pe care ii am acum "eroare"). La mijlocul cadranului am reusit sa tin acul doar daca turatia era undeva intre 2500-2800rpm.
Eu suspectez ca amestecul antigel-apa distilata nu e facut la proportia data de Dacia deoarece in service, la schimbarea pompei de apa, au turnat baietii la ochi antigel. Ma gandesc ca daca e prea mult antigel sa nu se faca deficitar transferul termic de la motor la radiator.
Cati dintre cei care aveti probleme asemanatoare aveti lichidul de racire preparat dupa proportiile date de producator?

P.S. Am masurat cu testerul si la mine GMV-ul porneste la 98,75 grade si se opreste la 95. In manualul de service spune ca trebuie sa porneasca la 102 si sa se opreaasca la 96. In concluzie cred ca sonda de temperatura functioneaza ok, ramane tot suspiciunea asupra concentratiei de antigel.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 9 Jul 2008, 00:21
Post #18


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 412
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




si eu sunt dupa schimbarea kitului de distributie, dar antigelul a ramas acelasi iar pe autostrada, la 130 am patit si eu la fel.... se incalzeste destul de tare ....


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 21:43
Forum Renault