DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> directie grea

cbrana
post 11 May 2003, 17:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 October 02
From: Viseu de Sus, MM




Salutare,

De cateva zile (de cand cu caldura asta nenorocita) directia a cam greoaie.
Dupa ce virez , volanul nu mai revine singur la pozitia normala, numai cu ajutor.
Am 18.000 km, si am acel 'drum' atunci cand virez maxim pe loc.
Care ar putea fi cauzele (pt directie) ? Service-ul dacia e la 120 km, asa ca mi-ar prinde bine parerile voastre , asa sa-mi fac si eu o idee.

Si inca ceva...
Mi-a aparut un 'scartzait' - daca pot sa-i zic asa - in partea dreapta spate, cam in dreptul rotii, in exterior.
E aproape insesizabil!
Am crezut ca e de la amortizor.. m-am lasat cu toata greutatea pe partea dreapta spate si apoi masina a revenit la pozitia initiala dintr-o singura mishcare, si nu s-a auzit nici un chitzait.
Care sa fie explicatia ? S-a mai lovit careva de problema asta ?

Merci anticipat.


--------------------
RENAULT Clio Symbol iunie.2005 - B 43 WKV
Clio Symbol. 1.5 DCI - iunie.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 11 May 2003, 18:16
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Cauciucurile sunt umflate la presiunea normala?


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbrana
post 11 May 2003, 20:44
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 October 02
From: Viseu de Sus, MM




Asta a fost primul lucru care l-am verificat: 1.9 - ca la carte smile.gif


--------------------
RENAULT Clio Symbol iunie.2005 - B 43 WKV
Clio Symbol. 1.5 DCI - iunie.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 11 May 2003, 23:09
Post #4


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Salut,

Din xperienta personala tot ce ai (cu exceptia pocnitului la virarea in loc) se rezolva cu o seringa umpluta cu ulei de motor.

Deci se ia o seringa (sau siringa) cu ulei de motor (nears .. ca ala ars cam roade in fier) si se picura pe la imbinarile axului volanului. Una e in interiorul habitaclului si se acceseaza pe dedesubtul plasticului bordului (e vizibil/accesibil direct fara sa demontezi nik). A doua imbinare se vede din compartimentul motor chiar in spatele cutiei de viteze. E accesibila de sus (nu ai nevoie de rampa).

Pentru scartaitul din spate se foloseste aceeasi seringa cu care se picura pe tamponul de cauciuc care prinde repartitorul de frana de caroserie. Acesta este vinovat cu scrataitul. Ca sa accesezi tamponul asta va trebui sa folosesti ori un sant ori o rampa ... se afla situat chiat sub portiera dreapta spare chiar langa roata ...

Bafta si sa ne spui daca ai rezolvat.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 12 May 2003, 07:09
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Liviu, o intrebare: de ce preferi ulei de motor in loc de vaselina ? Vaselina fiind mai "solida" ar sta mai mult timp acolo unde ungi; motivul e ca uleiul intra mai usor sau mai e si alt motiv ?


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 12 May 2003, 07:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 30 April 03




pentru mersul greu al volanul se poate rezolva temporar in felul urmator ... in comparimentul motor se va da cu ulei de frama pe crucea de la directie si se v-a roti de cateva ori volanul pana se v-a degripa ... dupa aceasta operatie se unge din abundenta cu vaselina .... cu prima ocazie trebuie schimbata acea cruce pentru ca s-au gripat cei 4 rulmenti si in timp vor capata un joc suparator ...


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 12 May 2003, 07:26
Post #7


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ptr Bogdan,

Pai motivul este simplu .. la 30-40-50 de grade cat se fac in vecinatatea motorului vaselina devine lichida si se scurge binisor pana suprafaa ramane uscata smile.gif ... Uleiul de motorinschimb adera la suprafemetalice si sta acolo mai mult timo comparativ cu vaselina ... cam asta ar fi motivul ...

Plus de asta, vaselina fiind foarte vascoasa "tine" praful in ea ... deci o uzura mai mare a articulatiei ...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Walkirye
post 12 May 2003, 07:37
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 20 September 02
From: Deutschland




Subscriu la ce a spus Liviu cu vascozitatea vaselinei. Eu am pus asa ceva la axul volanului (crucea cardanica de sub bord) si m-am trezit zilele trecute ca imi cazuse de la caldura pe cauciucul pedalei de frana (si evident e posibil sa cada si pe pantaloni, pantofi). A fost "distractiv" sa curat pedala dupa aia. Util ar fi un fel de burduf si acolo, dar....


--------------------
Opel Astra - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 12 May 2003, 07:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 30 April 03




din pacate nu crucea de sub bord este de vina ci cea din compartimentul motor, iar vaselina este una neagra nu stiu exact tipul ca mi-au manjit-o astia in service dar nu s-a scurs nici o data indiferent cat a fost de cald ...


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 12 May 2003, 07:52
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Thanks !
Poate depinde si de tipul vaselinei; Am pus si eu vaselina, dar nu am mai verificat de atunci ce s-a intamplat...daca s-a scurs o sa trec pe ulei smile.gif
Cu repartitorul sper sa se potriveasca si la mine, simptomele sunt aceleasi cu mentiunea ca scartitul nu prea apare cand ii masina goala, doar cand e incarcata


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 12 May 2003, 08:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 30 April 03




vezi sa nu fie cumva de la suporturile elastice de la tobe ...


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 12 May 2003, 08:10
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




O sa verific si acolo; Sper sa incap sub ea fara sa o pun pe canal 8)


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbrana
post 12 May 2003, 08:33
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 October 02
From: Viseu de Sus, MM




Merci mult pentru sfaturi.
In dupa amiaza asta, dupa ce ies de la serviciu o sa ma apuc de treaba.
Sper sa se rezolve asa...

Merci inca o data

O saptamana buna !


--------------------
RENAULT Clio Symbol iunie.2005 - B 43 WKV
Clio Symbol. 1.5 DCI - iunie.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 12 May 2003, 08:50
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Eu am avut acelasi scartiit pe spate, credeam ca telescoapele au crampe, dar la Service mi-au uns bine bucsele articulatie punte spate (se scoate surubul, se unge bine in jur si se pune la loc.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-george
post 12 May 2003, 13:02
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 24 March 03




Salve! De curand, mi-a aparut si mie o problema la directie (Confort, 2.400 km!!!). Volanul merge destul de greu, iar in momentul rotirii, intr-un anumit punct, se aude o pocnitura. Nu se aude la fiecare viraj, dar cand apare zgomotul este, de fiecare data, in acelasi loc. Are rost sa merg la service sau sa o mai las putin, sa vad daca se agraveaza situatia. Mai am garantie 1 an si 3 luni.
O alta problema consta in facptul ca atunci cand pornesc motorul dimineata, dupa ce merge putin turat, pana sa scada in jur de 800 de ture, chiar putin sub, la un moment dat, timp de mai putin de un minut (circa 30-40 de secunde), motorul nu merge rotund, avand niste fluctuatii sesizabile din interior. O fi de la socul automat, pana se regleaza mecanismul ?
Multumesc anticipat pentru sfaturile voastre! O zi... racoroasa!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 12 May 2003, 13:09
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 30 April 03




dupa parerea mea, rotirea volanului are aceeasi problema dezbatuta mai sus, cat despre uniformitatea motorului, sunt de parere ca in filtrul de benzina a inceput sa se adune apa ...


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 12 May 2003, 16:57
Post #17


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




volanul face exact cum facea la mine. trebuie sa schimbi axul inferior. cat despre motor sunt multe lucruri care pot sa nu mearga bine. vezi si motorasul pas cu pas cum e.
apropo ,ca o calpeta de aer costa 4 mil. cam scumpa.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbrana
post 12 May 2003, 20:51
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 October 02
From: Viseu de Sus, MM




am rezolvat problema !
Am pus nishte lichid de frana in compartimentul motor , la imbinarea axului inferior, apoi am dat cu ulei de motor din abundenta. Acum merge mai bine decat mergea inainte smile.gif
De scartzait n-am avut vreme sa ma ocup...

Merci inca o data pt. sfaturi


--------------------
RENAULT Clio Symbol iunie.2005 - B 43 WKV
Clio Symbol. 1.5 DCI - iunie.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 19 May 2003, 10:34
Post #19





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Oricum candva va trebui sa rezolvi k lumea problema cu volanul pt ca e nasol.Toate au problema asta cica.Si la mine cand a dat caldura a ramas intepenit volanul.parca conduceam tir.trebuia sa fac muschi.S-a rezolvat.Am schimbat Ax volan inferior.Acum merge k unsa!Parerea mea e ca trebuie sa schimbi axul ca oricum cine stie pe unde te lasa!Si in plus e vb de directie nu de altceva neinteresant!PAREREA MEA laugh.gif


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd April 2024 - 18:18
Forum Renault