DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> AC din nou

Sergiu
post 14 May 2003, 12:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Help me fratilor!

Am urmatoarea mare mare problema: am completat cu freon, dar in habitaclu, cu ventilatorul pe 2 si AC pornit si abia abia se simte. Cand cobori din masina, parca afara e mai rece! (si e cald rau afara). Teava de aer rece e, cum sa zic... RECE! Nu ingheata, dar e rece klumea.

1. Acum stiu ca la mine nu inchide caldura cum trebuie... Cum fac sa il reglez? La distributia aerului, am gasit o parghie care e actionata prin cablu, accesibila pe la piciorul pasagerului, e ok. Dar pentru amestec rece-cald? Cum se gaseste cablul ala? Ce trebuie sa desfac? Help pls! Oricum baga cald doar la picioarele pasagerului si am rezolvat acolo (power-tape)

2. Cutia aia neagra si mare (nu am folosit expresia de pe celalalt forum pentru a nu fi cenzurat, atentionat etc.)... Am pipait-o si pe langa marginea laterala dinsprea dreapta masinii (pasager) se simte un radiator. Cand pornesti ventilatorul, pe acolo sufla aer. Da, il sufla inspre... oriunde se duce el... E ok? Asa trebuie? Mi se pare doar mie ca lipseste o bucata din cutie? Asa e si la ceilalti? Nu am avut timp sa cercetez ce se intampla daca pornesc clima, daca se raceste aerul pe care il sufla pe acolo, m-am grabit la formatiunea aceea (tumorala) care elibereaza pasapoarte, sa depun si eu o cerere. (in man. vol II cap. 62 era vorba de o garnitura la aceasta cutie. are rost garnitura daca sufla aer inspre in afara? Sau pe acolo trage si nu simteam eu corect?)

3. In cap. 62 se spune sa se sufle des condensorul si vaporizatorul. A facut cineva aceste operatii?

Nu mai merg in continuare cu mesajul, dar tare sper sa reusesc sa pun cat de cat la punct masina asta.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 14 May 2003, 13:10
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Azi am fost cu inca un coleg la service pt AC. Am luat-o intai cu garantia. Aia au masurat temperatura pe gura (recirculare, treapta I) si le-a dat ca mie 10-11 grade. Ei au zis ca e in parametri, ca sufla 15 grade sub temperatura ambianta.
Bulls**t! Au dat ochii peste cap cand le-am zis ca daca la 40 de grade aer afara imi sufla 25 atunci nu mai e aer conditionat. In opinia mea diferenta se calculeaza intre cele doua incinte, nu functie de cat sufla la gura (acasa sufla vifor indiferent de ce e afara; faptul ca nu face fata e alta mancare de peshte si depinde de izolatia respectivei incinte).
Dupa parlamentari indelungi au pus manometrele si scurt au zis ca e in regula (sa-mi iau solenza daca vreau rece! aceeasi abureala ca e alta instalatie; l-am pus sa noteze datele compresorului si sa-si ia ca tema pentru acasa sa studieze diferentele dintre cele doua masini).

Rezultat: zero barat.

Cai de urmat: mers la unii specializati in instalatii AC auto si sa remediez din buzunar.


Acum la tine:
1. lasa-l naibii de power-tape. Mergi undeva sa-ti regleze cum trebuie parghiile alea (de ce naiba dau senzatia ca le-au lasat cum s-au nimerit pe masina?)
2. prin gura din stanga (cum te uiti la masina din fata) trebuie sa traga aer, nu sa sufle. Aia e admisia. Acolo e o clapeta cu ceva burete care se deschide/inchide functie de cum pui tu pe fresh/recirculare.
3. n-am facut. acasa mai curat filtrele si lamelele alea de praf, insa la masina nu stiu daca sunt asa de accesibile.

Daca inteleg bine, supapa termostatica are un rol foarte important in functionare. Urmarind schema logica pe care astia ar trebui sa o aiba in vedere pt. rezolvare:
- GMV climatizare merge?
- e debit aer corect?
- tensionare curea e buna?
- exista pierderi agent frigorific?
- exista alimentare si ambreiajul cupleaza compresorul?
se ajunge la verificare presostat si schimbat supapa destindere termostatica

Mie mi-e teama ca pana la urma dau cu banii pe fereastra si ma duc la Pitesti sa rezolve baietii aia problema, ca astia sunt prea berbeci.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 14 May 2003, 14:00
Post #3


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.003
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




La ce service ai fost?


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 14 May 2003, 14:24
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Din motive de apropiere si ca totusi e un nume, am fost la IPSO Otopeni. E curat, civilizat, insa am plecat asa cum am venit.

Completare:
Sa nu uit. Am sunat intai la VC sa aflu care e treaba cu garantia. Persoana de la telefon ma informeaza ca daca vreau sa mi se faca verificare, atunci o platesc. Eu ii spun ca vreau verificare pentru ca reclam functionarea defectuoasa a instalatiei. Aaaaa, se lumineaza ea, atunci nu platiti interventia. Se pare ca spusesem cuvantul magic: reclam!
La service am fost informat ca (,) completarea freonului se plateste. I-am spus OK (aiurea, sa fi pus freon, ca nu plateam un shfantz), chiar daca la cumpararea masinii nu mi s-a spus ca alaturi de benzina, ulei, placute, filtre etc si freonul este consumabil. Sau s-or gandi ca mai ma duc jos si mai trag pe nas nitel freon si dupa aceea vin la garantie?


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 14 May 2003, 14:34
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




incredibil... niste scamatori.. deci sa inteleg ca faimosii de la IPSO sunt baieti "obisnuiti"...ca ma gandeam sa ma duc la ei in cazul in care renunt la dacoserv din motive de distanta...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 14 May 2003, 14:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Este prima mea experienta cu service-ul din Bucuresti. Poate or fi priceputi pe parte de mecanica, insa mie mi-au lasat aceeasi senzatie de oameni ce vor sa-ti demonstreze ca in garantie este normal ce se intampla. I-am intrebat retoric daca situatia era normala daca ziceam ca sunt in afara perioadei de garantie.

Nu am sa dau numele aici, insa mi s-a intarit convingerea ca cel mai bun service/mecanic e ala pe care-l cunosti. Iar o sa astept sa mai pice ceva si o sa dau fuguta la Pitesti. Macar acolo am pe cineva ce se uita pe Post-it-ul pe care am notat problemele si incearca sa mi le rezolve (macar partial)


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 14 May 2003, 14:55
Post #7


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.003
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Multumesc pt informatie. Eu am cerut la VC sa-mi recomande un service pt o verificare inafara garantiei si m-au trimis tot la IPSO, adr ca sa nu bat drumul degeaba pina in OTOPENI i-am sunat si am primit aproximativ acelasi raspuns ca si tine (15grade la "suflatoare " li sae pare normal). Probabil nu au nevoie de bani.
PS. Mai sii cumva un service cu frigotehnist?


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 14 May 2003, 15:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Atentie: 15 grade sub temperatura de afara! La mine sufla 10-11 grade in conditiile spuse mai sus: recirculare, treapta I, aer sus, aeratoarele laterale inchise, termometru bagat in aeratorul central. La VC am fost trimis la Cobalcescu, insa aia era varza ca nu stia care se ocupa si de aer si care nu. N-am timp de plimbari aiurea'n tramvai!

Pe celalalt forum s-a zis ca pentru aprox 1 mil se face treaba la service-ul AutoCenter de pe Grigore Alexandrescu (cica chiar isi dau silinta sa afle pe unde s-a pierdut). Ala il cam las ca ultima solutie. Stiu baietii de la firma un centru prin Bucurestii Noi parca unde s-au dus si cu un Mertz vechi de-i tot bagau agent. O sa se duca intai cu Clima de firma sa vada ce si cum si daca e in regula, o sa ma duc si eu tot acolo. Cand aflu detalii o sa le dau pe goarna.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 14 May 2003, 15:36
Post #9


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.003
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Eu am dat 2 telefoane:
AutoCenter (sectia DACIA) pe Venerei 2103579, dar lipsea baiatu" de la clime si n-au putut sa-mi dea pret
Meridian 3019019 de unde am primit urmatoarele pret manopera verificare 250klei, si 100g freon 250klei cu oarece aproximari.
Cind o sa am 1000klei (ca sa fiu sigur) o sa trec pe la Meridian.
PS. Ai auzit ceva despre ei?


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 16 May 2003, 07:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




io am fost la meridian cu acceasi problema: nu face frig ca lumea, desi conducta e superrece. ala zice pai cum sa faca domne frig cind e plina cu frunze (dupa ce-a bagat mina prin stinga p-acolo pe unde trage aer), de parca io bagasem intentionat frunzele alea acolo. S-a apucat si-a desfacut cutia aia neagra, a suflat cu aer comprimat si a scos citeva frunze. gata zice, acum merge. canci e ceva mai bine, dar oricum nu raceste ca lumea deloc. io cred ca e totusi de la clapetele da' nu stiu pe unde sa ma uit.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doru
post 27 May 2003, 17:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 27 May 03




250.000 suta de freon la meridian??? Pai mie mi-au completat acum nici un an si era 40.000!! Aveam 180 g de freon pus din fabrica in loc de 600 ! biggrin.gif Insa nu s-a simtzit mare lucru.


--------------------
VW PASSAT TDI 4 MOTION - B-05-TIE
Keep It Real!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 27 May 2003, 22:05
Post #12


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
Aveam 180 g de freon pus din fabrica in loc de 600 !


Si cum l-ai masurat/cintarit? :roll:


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doru
post 28 May 2003, 16:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 27 May 03




QUOTE
QUOTE
Aveam 180 g de freon pus din fabrica in loc de 600 !


Si cum l-ai masurat/cintarit? :roll:



Pai pe cel din instalatie ti-l scoate ca sa vada cat e(au un aparat care indica cat a scos), dupa care se umple toata instalatia(teoretic).


--------------------
VW PASSAT TDI 4 MOTION - B-05-TIE
Keep It Real!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 28 May 2003, 16:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Nu stiu cum e la SN, dar la SLZ exista un senzor care nu lasa ca diferenta de temperatura intre afara si inauntru sa fie mai mare de 20 grade.
Insa functioneaza asa cum e normal sa functioneze: merge tare pina face diferenta, apoi scade sau se opreste complet.
Asa ca treaba cu 15 grade diferenta nu explica de ce sufla aer prea cald, ar trebui sa sufle rece si apoi sa nu mai sufle deloc.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 28 May 2003, 22:02
Post #15


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




unde se afla acel senzor????


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 28 May 2003, 22:07
Post #16


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
Nu stiu cum e la SN, dar la SLZ exista un senzor care nu lasa ca diferenta de temperatura intre afara si inauntru sa fie mai mare de 20 grade.
Insa functioneaza asa cum e normal sa functioneze: merge tare pina face diferenta, apoi scade sau se opreste complet.
Asa ca treaba cu 15 grade diferenta nu explica de ce sufla aer prea cald, ar trebui sa sufle rece si apoi sa nu mai sufle deloc.


Asta e comportarea unei instalatii climatronic. Exista asa ceva pe solenza si nu au spus??? :roll: icon_twisted.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 29 May 2003, 08:15
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Un climatronic face mult mai mult decit atit.
La SLZ este doar un limitator care decupleaza AC in momentul in care diferenta de temperatura este mai mare de 20 intre afara si inauntru.
E parte din norma EURO 2, din cite imi spune mie dealerul (Meridian).


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariancd
post 29 May 2003, 08:32
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 30 April 03




daca tot are senzorul asta dece nu avem acces la el, sa punem diferenta de 10 grade de exemplu. si daca tot are senzori de temperatura exterior/interior de ce nu ne afiseaza valorile .... sincer, mi-ar pare bine sa existe asa ceva pe masina dar ma tem ca acesta limitare vine din cu totul alta parete decat dintr-o citire de temperatura ....


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP - PH 02 MCD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 29 May 2003, 14:55
Post #19


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




pai senzorul ala, care de fapt nu e senzor, este pus foarte la indemana noastra, dar nu sa umblam la el.
este o supapa termostatica care deschide un ventil in functie de presiunea si temperatura returului, dupa evaporator. acea supama este cu setare din fabrica, nu cu robinet cum este la unele ac-uri de apartament. nu exista nicaieri un senzor digital de tremperatura pe ac. doar de presiune. compresorul se opreste singur cand ... nu mai stiu ce dracu, dar nu de la vreun senzor de temperatura. supapa aceea nu este conform normelor euro2 (nu am vazut scris nicaieri de ea) ci este pusa sa protejeze evaporatorul de inghet si compresorul idem.

cititi cartea tehnica a masini. nu conteaza ca e dsn sau solenza. sistemul este acelasi. difera un ventilator si trei palete.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 01:29
Forum Renault