DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> rulment fata, urgent

vallyyy
post 6 Jun 2008, 20:14
Post #1


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




salut baieti maine e sambata ,duminica am nevoie neaparat de masina .... rulmentul pe dreapta fata sigur e spart ,terminat,se aude un zgomot de frecare fier pe fier de mama Doamne sad.gif .......ma intereseaza si pe mine cat de greu se schimba (nu am scule speciale ) am dat un search pe aici pe forum si am gasit o metoda:Pentru extragerea tamburului pe fata nu e nevoie de scule speciale. Scoateti piulita planetarei. Desfaceti trei dintre suruburile care tin discul de frina pe tambur, de preferinta din doua in doua suruburi, ungeti bine filetele gaurilor si introduceti in locul lor suruburi de acelasi calibru (M6 parca cu pas de 1mm-verificati daca nu gresesc) dar mult mai lungi. Insurubati aceste suruburi pina trec prin disc si se impping in fuzeta, dupa care le insurubati in continuare pina este impins tamburul afara. Asta o sa va permita accesul la amindoi rulmentii. De obicei rulmentul din spate ramine pe loc, iar cel exterior iese odata cu tamburul. Operatia se poate face fara desfacerea pivotilor si a planetarei. La reasamblare, curatati si ungeti bine canelurile planetarei si ale tamburului, precum si fata exterioara a tamburului, si fata interioara a rulmentilor si ciocaniti cu un ciocan de bronz sau cupru sau plastic cu umplutura de plumb. Stringerea finala se face cu piulita planetarei.
se poate face asa ?.....sau daca ma duc la un service sau la un mecanic ......cat poate sa-mi ia manopera ?...aproximati si voi ca nu am nicio idee .....ce sa fac ? wacko.gif sad.gif

This post has been edited by vallyyy: 6 Jun 2008, 20:15


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xyz
post 6 Jun 2008, 21:52
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 3 January 08




salut1...yo i'am schimbat si p stanga si p dreapta fata dand jos fuzeta cu totu k sa poti sa lucrezi bn la ea(de preferat sa o prinzi in menghina) si evental sa ii scoti cu presa de rulmenti...la mn nu a fost nevoie sa folosesc presa..a iesit cu vreo 2 lovituri de ciocan..dak nu e nevoie de presa nu e chiar asa de complicat..dak ai mai lucrat p la roti(schimbat o bucsa,un pivot..) te descurci..bafta


--------------------
dacia/opel vectra 1310 L/B,1.8 16V 1997 berlina/1996 berlina - ph-04-ZVR/ph-42-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 6 Jun 2008, 23:17
Post #3


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




am mai desfacut multe pe la roata de la brat inferior pana la pivoti da fuzeta nu am dat-o niciodata jos sad.gif ......se da greu si de ce chei am nevoie ?...descrie-mi putin operatiunea daca esti amabil


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 6 Jun 2008, 23:53
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Metoda scrisa mai sus e buna. Insa pe fata ai 2 rulmenti si anume unul partea din spate a fuzetei(cum te uiti la roata) si celalalt in interior, pe butuc. Eu i-am schimbat pe amandoi foarte usor fara nici un fel de presa sau scule speciale. Trebuie doar putina indemanare. Cel de pe spatele fuzetei este usor de scos deoarece este presat pe camasa exterioara. Cu o teava, o dalta, surubelnita sau ce vrei tu, ii dai un ciocan si iese. Celalalt e mai complicat putin deoarece e presat pe butuc pe camasa interioara. Eu l-am scos cu ajutorul unui prieten astfel. cu 2 chei de 22 puse pe muche cum ar veni cu ciocul sa tina pe rulment si celalalt sa se sprijine pe fuzeta astfel incat sa formeze un fel de parghie. Una o tinea prietenul meu pe post de contra si intr-un punct diametral opus tineam eu cealalta cheie in acelasi fel si cu batai de ciocan in capatul cheii rulmentul iese. Treaba asta se face in mai multe puncte, de jur imprejur. La un moment dat rulmentul urca pe butuc si nu mai ai cum sa fac parghie. Va trebui sa bagi ceva sub cheie si treaba merge inainte pana iese rulmentul. Cand ii pui la loc insa trebuie sa ai grija sa nu ii strici. Pentru cel de pe spatele fuzetei foloseste o teava care sa cada pe camasa exterioara a rulmentului. Sau o bucata de lemn mai tare se pune peste rulment si bati in ea pana intra. Insa nu va intra chiar de tot. Apoi folosesti teava pana intra de tot. Pentru cel de pe butuc iti trebuie o teava care sa cada pe camasa interioara a rulmentului insa diametrul interior al tevii trebuie sa intre butucul ca sa poti bate rulmentul pana la capat. E de preferat sa dai fuzeta jos ca sa poti lucra usor. Si ai grija cum ii pui la loc deoarece rulmentii au o garnitura. Cel de pe spatele fuzetei vine cu garnitura spre capacul acela de pe spate, iar cel de pe butuc cu garnitura in jos spre acel capacel de aluminiu ce se afla dedesubt. Mare grija la acel capac sa nu il strici cand scoti rulmentul. Am atasat si o poza in speranta ca vei intelege mai bine.

Attached thumbnail(s)
rulment.JPG ( Size: 42.87k ) Number of downloads: 1147


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 7 Jun 2008, 12:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Vin si eu cu o intrebare, daca am avut un pistonas blocat, si s-a dus vaselina din rulmentii acelei roti, e nevoie sa-i inlocuiesc, se poate pune vaselina din nou, se scot acestia ca se la pun vaselina ?


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xyz
post 7 Jun 2008, 14:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 3 January 08




daca nu ai mers mult cu masina dupa ce s'a dus vaselina din ei cred k nu e nici o problema...da yo zic ca nu se merita sa bagi vaselina in ei(trebe una speciala) atata timp cat un set de 2 rulmenti de uzi consta 16 lei si de producator 13 lei..oricum trebuie sa dai fuzeta jos ca sa bagi vaselina calumea in ei,nu sa te afli in treaba..bafta!


--------------------
dacia/opel vectra 1310 L/B,1.8 16V 1997 berlina/1996 berlina - ph-04-ZVR/ph-42-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 7 Jun 2008, 15:51
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Parerea mea e ca daca nu ai joc nu e nevoie sa ii schimbi. Ii poti unge iar cu vasilina cu calciu care este foarte ieftina si se gaseste peste tot. Insa cum a zis xyz, daca tot desfaci fuzeta pentru a-i unge...mai e doar un pas ca sa ii schimbi.


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xyz
post 7 Jun 2008, 19:09
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 3 January 08




yo i'am schimbat ca aveam probleme la frana si incalzea rotile de pe fata(asa de rau incat s'a topit nintel piulita cu care e stransa planetara) si d'aia a iesit si vaselina din ei...


--------------------
dacia/opel vectra 1310 L/B,1.8 16V 1997 berlina/1996 berlina - ph-04-ZVR/ph-42-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D.J. B.K.LY
post 7 Jun 2008, 19:48
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 29 March 08




Eu cand am luat rabla mea dupa 3 ani de stat pe pamant...am venit cu ea tractata si iesea fum din roti pe drum. Din fericire nu mi s-a topit nimic insa i-am schimbat si eu pentru ca tot am schimbat tot pe masina...tongue.gif


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1979 - b-58-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 7 Aug 2008, 18:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Ca sa schimb rulmentii pe fata in afara de presa de pivot si cea de rulment mai am nevoie si de o alta presa?(de ex cea care comprima arcul).Cam cat costa aceste prese?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Aug 2008, 18:29
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu trebuie sa comprimi nici un arc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 7 Aug 2008, 19:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Cand dai fuzeta jos bascula superioara se sprijina doar in planetara?!sau pur si simplu la unghiul ala arcul e decomprimat total?daca e prima varianta,nu face rau plaentarei?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Aug 2008, 06:25
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu daca e decomprimat, nu il lasa amortizorul mai mult, dar in nici un caz nu se sprijina in planetara, o poti misca liber cu fuzeta data jos.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 8 Aug 2008, 08:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Ok multumesc.Nu intelegeam cum nu se decomprima totul.Deci are o limitare amortizorul dein fabrica.Asta inseamna ca odata rididacata masina pot sa si schimb teul de la amortizor in aceleasi conditii,nu?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Aug 2008, 09:09
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu ca nu l-am schimbat, dar ce ai intrebat initial se schimba fara sa comprimi arcuri.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 8 Aug 2008, 09:17
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Ok ,merci argon.Ramane intrebarea:in aceasta etapa(fuzeta data jos) se poate schimba si teul de la amortizor usor,fara comprimarea arcului?Cam care ar fi simptomele unui teu de amortizor bulit?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 9 Aug 2008, 22:51
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Bagi un levier pe deasupra basculei sub teu si-i faci jocul, apasand pe levier, in mod repetat, dupa care bagi si pe dedesubt si faci aceeasi miscare. Daca are joc, dai surubul de M22 afara, slabeste contrapiulita de la amortizor, ridica de bascula cat poti , pentru a avea loc pe dedesubt sa bagi ceva (un dorn , un otel rotund) si sa poti roti pana la desfiletare. Primele doua curse trebuie fortate, ca loveste putin de bascula.
Pentru rulment, desfaci piulitele de la pivoti si bieleta, cu un ciocan de 1 kg , bati puternic (pentru a scoate bieleta) de 2-3 ori in portfuzeta, in partea de deasupra, cat mai aproape de pivotul bieletei, si sare daca nu a fost strans nebuneste. Insista pana sare, dar sa nu lovesti in aripa, ca va trebui sa descri un arc de cerc pe sub aripa,pentru a lovi din afara sa poti lovi cu forta . La pivoti lovesti puternic din lateral, cu acelasi ciocan,in portfuzeta, chiar in locul unde se afla pivotii, dupa ce ai virat maxim intr-o parte sau alta (cu bieleta scoasa). E BINE CA INAINTE de a eidica pe cric (si cu t-eul montat la locul lui) sa bagi o cheie fixa de 24 intre surubul basculei de jos si cel al t-eului, pentru a nu fi necesara a 2-a persoana si o ranga , sa ridice de bascula superioara , ca sa poti scoate portfuzeta de pe pivotul superior.
Spuneam ca bati din lateral pana iese fiecare pivot, dar atentie la planetara sa nu o scoti din tripoda ( mai bine dai splintul afara).
Ddupa ce ai portfuzeta demontata de pe masina ( etrierul sa fie demontat inainte de a scoate pivotii) dai suportul etrierului jos (cu cheie de 19 ) capacul de la rulment ( cu 13) , desfaci cele 6 suruburi de M8 (cu inelara de 13) pentru a da discul jos, dar nu va iesi ,ca trebuie sa scoti fuzeta. Pentru asta bagi un dorn (un surub cat gaura oivotului) in gaura pivotului inferior, sprijini portfuzeta cu dornul pe ceva dur (o nicovala exemplu, sau margina unei borduri ( daca stai la 8), ti de partea de la celalalt pivot si altcineva, cu acelasi ciocan si o teava de 1tol si lunga de vreo 20 cm bate in fuzeta panaiese. Daca n-ai presa, si nu iese cu doua leviere, rulmentul care ramane pe fuzeta, il spargi.
Cum am spus eu aici, nu-ti trebuie decat putina indamanare si chef de treaba. Succes!
La montaj totul se face in ordine inversa ,si atentie la ordine ,sa nu uiti ceva ( discul -inainte de a monta fuzeta).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 10 Aug 2008, 10:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Merci mult de informatii.Cam peste 2 saptamani ,dupa examen ma apuc.O sa fac si un tutorial cu poze pentru cei care fac asta de prima oara,ca mine.Am luat prese,mi se pare ca ma chinui mai putin asa si nu am sanse sa indoi bascula(daca se poate asa ceva)sau sa ating cu ciocanul o aripa,etc.Oricum presele sunt mult prea ieftine dupa parerea mea:15 lei cea de rulment si cea de arcuri,10 cea de bucsi si 20 cea de pivot.La pivoti care nu o sa aiba joc o sa le schimb preventiv si burduful sio sa ii umplu cu vasilina.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
77licu
post 11 Aug 2008, 11:44
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.130
Joined: 28 December 07
From: Bacau




salut.de unde ati cumparat presele ptr arcuri,pivoti,etc?in targ nu se gasesc iar cand apare cate una e scumpa.aveti idee cat costa schimbatul rulmentilor fata[poate cineva din Bc a ''patit-o'']?multumesc.


--------------------
Dacia MCV . - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 11 Aug 2008, 12:41
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Pai din targ.Ideea e sa mergi sambata sau duminica,dar dimineata.Altfel nu mai gasesti nimic.Intai dai o raita pe la toate tarabele ,sunt 2 tipi cu prese,cam scumpe intradevar.Apoi mergi pe la aia cu mormane de piese,eu acolo le-am gasit pe toate.De negociat se negociaza,mie unul nu imi place partea asta si nu o practic.Cam 9-9 jumate e o ora buna.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 11 Aug 2008, 12:57
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




salut!

am si eu o intrebare si nu am mai vrut sa deschid alt topic.
a bagat cineva aditivi flash premium gold cu teflon?


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 13 Aug 2008, 20:50
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Am bagat 2+2 ala galben (nu albastru) si e foarte bun .


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 14 Aug 2008, 17:55
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Eu bagam si la Daciana si la Fiat atunci cand motorul nu era instare prea buna. Un tip de la un magazin de vanzare Dacia mi-a spus ca nu ar fi tocmai recomandat ca nu stii unde pot aparea depunei ale teflonului acela si pot cauza probleme.
Cica ar fi mai bine aditiv simplu, fara teflon.


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 15 Aug 2008, 18:46
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Pai ala simplu, nu are nicio influienta. Am pus si doua flacoane, si degeaba. La asta cu teflon, mi-a crescut presiunea cu o atm. si se mentine ridicata, si la temperaturi inalte. Incercati . Ce-i 170 de mii, si nu contine tarate (de grau) sa se aseze in colturi, e lichid, care in contact cu piesele fierbinti( si in frecare) s-ar depune sub forma de pelicula.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 11 Mar 2009, 20:01
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




o intrebare pt cei care au uns rulmentii fata,da rezultate sau este frectie la picior de lemn?as vrea sa ma apuc si eu de ei si nu as vrea sa ii schimb.

11 Mar 2009, 20:03:
P.S.: am niste fuzete cu discuri cu tot de la masina veche,dar a stat ceva timp pe dreapta afecteaza acest lucru rulmentii?

11 Mar 2009, 23:29:
chiar nimeni???? sad.gif

This post has been edited by Sorin_18: 11 Mar 2009, 23:29


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Club12TRS
post 15 Mar 2009, 17:29
Post #26


Coupe Maniac


Group: Members
Posts: 300
Joined: 14 February 09
From: Bucuresti




La cat de ieftini sunt rulmentii de 1300, e curata tiganie sa nu-i schimbi!
Sfat: la rulmentii noi, spala vaselina de pe ei cu diluant / benzina etc si pune vaselina cu calciu. Valabil si pt rulmentul de presiune din kitt-ul de ambreiaj.
Rulmentii romanesti sunt foarte buni, vaselina de pe ei e mizerabila.

This post has been edited by Club12TRS: 15 Mar 2009, 17:30


--------------------
Alfa 145T.Spark / Citroen Saxo / Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS - B xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 15 Mar 2009, 18:03
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




daaa, sunt cam 7 - 8 lei bucata, in ambalajul cu holograma si mai au si cate o piulita pt planetare de papuc cred.

Sa vedem cat tin, deocamdata am cam 25k de km cu ei si nu huruie.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Mar 2009, 18:22
Post #28


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




un rulment fata de Alexandria este cam 15 lei.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 15 Mar 2009, 19:15
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




io stiu sigur ca am cumparat 2 rulmenti fata si au fost in jur de 15 - 17 lei amandoi. Erau in cutiutele albastre. Acum de cine or fi fost facuti nu stiu.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut L.
post 22 May 2009, 08:19
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 884
Joined: 7 February 05
From: Pitesti




eu am luat o presa de rulmenti fata spate de la un cunoscut cu 30 lei, are si o pereche de falci de rezerva cam scumpa, dar decat sa mai bat cu ciocanul mai bine am luat una

22 May 2009, 08:23:
sambata vreau sa-i schimb si eu rulmentii pe fata, vreau sa schimb si cele 2 bucsi de la brat si nu stiu daca o sa reusesc fara presa sad.gif , am o presa dar nu stiu daca mai este completa... apropo am luat aseara 2 bucsi de brat si tanti de acolo a zis ca sunt facute de fartec brasov, asa scrie si pe ele FARTEC BV, dar stiu ca nu mai exista firma fartec. Am dat pe ele 10 lei

This post has been edited by ionut L.: 22 May 2009, 08:23


--------------------
Renault Megane 3_1.5 dci 110_2012 ***Clio IV 0.9_ 2019
"Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 18:10
Forum Renault