DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 4 5 6 7 8 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Crash-test Logan, Chiar asa...

klaus
post 24 Apr 2005, 18:03
Post #151


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Citind articolul din autoshow (revista nu de pe net), as dori sa mentionez cauza "capului rosu": lipsa centurilor cu pretensionare, care conduc la un contact mai imperfect a capului cu airbagul (ambele airbaguri s-au deschis, deci rog ceva informare inainte de a afirma cate ceva...).
Problema majora rezultata in urma crash testului: blocare usii (cuiul percutor usa a ... percutat tabla usii si a blocat deschiderea usoara a usii (problema in caz de descarcerare). Am realizat acum pentru prima oara de ce au renuntat producatorii la tipul de cui percutor care se regaseste pe logan (doaar cui, nu sub forma de ureche)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorel
post 24 Apr 2005, 20:10
Post #152


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 17 December 04




"Am realizat acum pentru prima oara de ce au renuntat producatorii la tipul de cui percutor care se regaseste pe logan (doaar cui, nu sub forma de ureche)"

Te rog Klaus sa dezvolti ideea! vrei sa spui ca acest tip de incuietoare (cui) este mai slab calitativ decat cel citat de tine (ureche)?
nu este vorba de fapt de modul in care socul duce la deformarea portierelor si implicit distrugerea sistemului de inchidere?


--------------------
dacia Supernova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostika
post 25 Apr 2005, 16:34
Post #153


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 February 05




Nu stiu cum au concluzionat nemtii ca Logan are trei stele la crash-test. Ca sa poti sa spui ca o masina are x stele dupa normele de impact EuroNCAP, trebuie sa iei trei masini, sa faci teste la impact frontal, lateral si cu stalpul, sa aduni punctajele obtinute la fiecare din aceste teste si abia dupa aceea poti sa zici ca masina are nu stiu cate stele, in functie de punctajul obtinut. Iar nemtii nu au facut decat testul la impact frontal...


--------------------
Skoda Octavia II 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 25 Apr 2005, 16:35
Post #154


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




aia cu stelele era scoasa din burta, nu au zis-o nemtii. Asa se zvoneste, ca Reno se asteapta ca Loganu' sa ia 3 stele.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n.vasiliu
post 25 Apr 2005, 17:52
Post #155


Membru


Group: Banned
Posts: 119
Joined: 12 February 05
From: Bucuresti




Si CAND vor face acel test pana la urma?


--------------------
DACIA/Renault LOGAN Ambition 1.6 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phileas
post 26 Apr 2005, 08:41
Post #156


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 28 October 04
From: Bucuresti




Euro NCAP este un organism independent care isi cumpara singur automobilele pentru test, fara stirea producatorului.

La cata zarva a facut inca inainte de a fi lansat oficial in vest sa speram ca va urma si un test oficial, INDEPENDENT, in cel mai scurt timp.


--------------------
DACIA SupeRNova 2002 Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livoasca
post 30 Apr 2005, 18:40
Post #157


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 April 05




QUOTE(klaus @ 24 Apr 2005, 18:03)
Citind articolul din autoshow (revista nu de pe net), as dori sa mentionez cauza "capului rosu": lipsa centurilor cu pretensionare, care conduc la un contact mai imperfect a capului cu airbagul (ambele airbaguri s-au deschis, deci rog ceva informare inainte de a afirma cate ceva...).
Problema majora rezultata in urma  crash testului: blocare usii (cuiul percutor usa a ... percutat tabla usii si a blocat deschiderea usoara a usii (problema in caz de descarcerare). Am realizat acum pentru prima oara de ce au renuntat producatorii la tipul de cui percutor care se regaseste pe logan (doaar cui, nu sub forma de ureche)
*



Ok, salutare la toata lumea, ca e primul meu post.
Am citit si eu articolele despre Logan direct in AutoBild , revista germana care a facut testele(am Logan AMBITION, deci era oarecum personal). Ce mi-a ramas:
1)Exista intr-adevar o neincredere pregnanta a nemtilor in masinile romano-franceze, combinata cu o oarecare teama ca o sa se trezeasca cu autostrazile pline de Logane.
2) Exista intr-adevar, se pare, ceva probleme de securitate pasiva la Logan. Valorile din teste au fost, dupa parerea lor, catastrofale, datorita in primul rand centurilor "antice" fara pretensionare. A propos, stie cineva daca poti sa iti pui centuri din astea smechere pe Logan ?Chiar m-ar interesa.
3) O alta problema majora, in articolul dinaintea crash-testului, a fost distanta de franare mare (50-54m, inacceptabil, deoarece majoritatea masinilor moderne franeaza in jur de 40). Nu prea ma pricep, dar imi inchipui ca, daca cineva vrea, poate sa isi imbunatateasca franele (cu ceva bani, evident).


Astept cu nerabdare sa aflu daca cineva a catadicsit sa isi schimbe centurile biggrin.gif



--------------------
Logan Ambition - B32YXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n.vasiliu
post 30 Apr 2005, 18:51
Post #158


Membru


Group: Banned
Posts: 119
Joined: 12 February 05
From: Bucuresti




Asta era si intrebarea mea: se pot monta astfel de centuri, si daca da ce costuri implica?


--------------------
DACIA/Renault LOGAN Ambition 1.6 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Apr 2005, 19:25
Post #159


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Uce airbag este capabil (are functia) pentru centuri cu pretensionare, iar formatul centurilor este propice pretensionarii. Probabil ca trebuie facute ceva modificari la prinderea centurilor, insa eu zic si ca pretul va creste cu cel putin 100-150 euro.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livoasca
post 30 Apr 2005, 20:54
Post #160


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 30 April 05




Ok, dar se poate face modificarea asta ulterior, sau numai eventual noile modele o sa o aiba din fabrica ? Ca masina deja o avem...
Si cu franele ce credeti , se poate face un upgrade ? (Adica probabil tuning, ca presupun ca solutia ar fi sa investesti intr-un tuning kit, care probabil ca ar fi cu tot cu suspensii, mdah, complicat..)

Merci


--------------------
Logan Ambition - B32YXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazzz
post 1 May 2005, 00:19
Post #161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 26 August 04
From: Iasi - Romania




pentru frane, legislatia in vigoare in Eu(din cate stiu eu) cere ca masinile trebuie sa se opreasca la franare violenta in mai mutin de 54 m pe drum uscat...

deci: daca masina se opreste in 52m nu are nici o problema, se incadreaza in normele internationale...

recomandarea mea ar fii echiparea masinii cu alte cauciucuri in primul rand...la testul de franare al germanilor, masina s-a oprit cu ~6 metrii mai putin cu un set de cauciucuri mai performane fata de cauciucurile standard cu care a venit masina...


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.6 - IS XX TAZ
si aici ar fii semnatura nu? :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 1 May 2005, 08:32
Post #162


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(tazzz @ 30 Apr 2005, 23:19)
la testul de franare al germanilor, masina s-a oprit cu ~6 metrii mai putin cu un set de cauciucuri mai performane fata de cauciucurile standard cu care a venit masina...

Pai masina vine cu cauciucuri de 2 lei din cauza costurilor. Macar daca ar avea optiunea sa dai 300 euro in plus pentru a avea cauciucuri ca lumea.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jkno
post 1 May 2005, 09:57
Post #163


Sfortza fie cu voi!


Group: Members
Posts: 153
Joined: 27 February 05
From: Arad




QUOTE(MoneyTalks @ 1 May 2005, 08:32)
Pai masina vine cu cauciucuri de 2 lei din cauza costurilor. Macar daca ar avea optiunea sa dai 300 euro in plus pentru a avea cauciucuri ca lumea.
*




Cauciucurile Montana sunt de toata jena dry.gif . Am avut cateva surprize neplacute cu ele si am renuntat saptamana trecuta, cumparandu-mi Pirelli (oferta aia 3+1 gratis). Nici nu e de mirare ca Loganul s-a comportat mai slab in aceste conditii de test! sad.gif

Se vede diferenta! Mai ales pe drum umed, unde nu mai ai senzatia ca franezi si nu te opresti. De asemenea la viteza mare, cand trebuie sa faci viraje sau sa franezi nu mai derapezi. Si la demaraj de pe loc, simti cum prinde cauciucul pe sosea si nu trebuie sa accelerezi mult pentru a pleca.

Oferta promotionala care a aparut in Jurnalul National, a fost ceea ce m-a determinat sa-mi iau "cauciuce" Pirelli smile.gif Si nu-mi pare rau. Pe ale mele le voi vinde curand (am 3500 km cu ele).

Cu Montana am avut o neplacere, cand am depasit acum vreo 2 luni un tir, pe drum umed, eu fiind in spatele unui Opel, care l-a depasit in fata mea. Asa ca eu si Opelul am depasit amandoi acel tir. Insa tipul din Opel, dupa ce a depasit, a redus viteza, apropiindu-se de camion, iar eu abia am incaput intre el si tir (alora care fac asta li se spune "pacalici", eu le spun cretini). Si atunci Loganul pe sosea umeda, a inceput sa se balanseze putin si sa aiba tendinta sa derapeze.

Cu astea noi insa nu s-a mai intamplat asa ceva. wink.gif


--------------------
Dacia Logan Logan Laureate 1.6 2004
Words are not enough...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cg_ivan
post 6 May 2005, 13:03
Post #164


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 24 March 05




Rezultatele unui crash test comparativ intre Logan si Golf 4 pot fi vazute la:
http://www.autobild.de/projektor/projektor...l_id=8572&pos=1

Este adevarat ca e in germana, insa sepoate traduce cu: http://babelfish.altavista.com/

Pe mine unul nu ma intereseaza comparatia cu golful, insa rezultatele cu Logan-ul sunt interesante (sunt primele date concrete)


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-00-XXX
Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n.vasiliu
post 6 May 2005, 14:00
Post #165


Membru


Group: Banned
Posts: 119
Joined: 12 February 05
From: Bucuresti




Iar rezultatee sunt catastrofale... oare o fi asa?


--------------------
DACIA/Renault LOGAN Ambition 1.6 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 7 May 2005, 02:30
Post #166


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




Hai sa va arat si voua de ce dacia Logan nu este o catastrofa privind sigutanta!
Nu ca ar fi in prima liga, dar cred ca e onorabil cum s-a comporat!
Dacia Logan este cel mai sigur automobil romanesc construit vreodata!


ps Ce ziceti Freelande-rul asta e mai sigur decat Loganul nostru?!

Attached thumbnail(s)
BNB.JPG ( Size: 88.66k ) Number of downloads: 318


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian123
post 8 May 2005, 07:10
Post #167


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




Nu conteaza cum arata masina dupa impact.
Conteaza cum arata oamenii care au fost in acea masina.
E normal ca o masina moderna sa se deformeze foarte tare.
In felul acesta este absorbita energia de impact.

Si oricum, daca Freelanderul asta ar fi mai prost decat Logan (prin absurd), asta te face pe tine ca in caz de accident sa iesi mai bine?


This post has been edited by Lucian123: 8 May 2005, 07:12


--------------------
DACIA LOGAN Laureate 1.4 Rosu - B40XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady624
post 9 May 2005, 10:16
Post #168


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 May 04
From: București




[recuperat de klaus din cosul de gunoi, 10x]

Spunea cineva mai sus ca a iesit cam sifonata masina la teste. Acesta este si scopul. Imaginati-va o masina la 64Km/h (asa cum face ncap), ciocnindu-se în plin cu un zid. Este evident că zidul s-ar putea să nu se mute din loc. Dacă mașina ar fi extrem de rigidă și solidă, adică deformarea ar fi minimă, ar rezulta:

Să spunem că mașina s-a deformat pe o distanță de 30 cm (e ireal, dar ca să vedeți ce înseamnă deformarea tablei). O viteză de 64kmph înseamnă approx. 18m/s. Decelerarea se face prin aplicarea unei acceleratii negative. Acceleratia nu va fi liniara ci va avea o crestere majoră urmată de o scădere. Însă accelerația medie poate fi calculată. Din câte îmi aduc eu aminte de la școală, v = radical(2ax). Asta inseamna ca a = v^2 / 2x. (v=viteza, a=acceleratia, x=distanta, 2=...mmm....o constanta breh! )

Pentru v=18mps si x=0.3m rezulta... 540 m/s2, adica approx. 54.75g (g=9.8616 m/s2, acceleratia gravitationala). Timpul opririi ar fi t=v/a, adica 0.033 s... adica 33ms. Corpul uman suporta relativ usor 5-6g insa de la 7g in sus deja trebuie antrenament sau cosciug . E adevarat ca 55g este aplicat pentru 33ms (este similar cu aplicarea unui curent intr-un semiconductor... poti aplica de 10 ori maximul admis daca timpul aplicarii este suficient de scurt). In orice caz, nu stiu daca inima unui om poate suporta 55g, chiar si pentru 33ms. Este oarecum exagerat calculul deoarece ocupantul nu este legat rigid de scaun, avand si el un balans fata) Chiar daca nu te-ai lovi cu nimic de nimic, organele interne s-ar spulbera pur si simplu sub propria greutate. Imaginati-va ca deveniti de ... 55 de ori mai greu. La o persoana de 80kg.... va dati seama ca va spulberati sub greutatea a 4400 de kg? Asta ar fi forta aplicata de dvs. in centuri. Credeti ca ati scapa cu viata?!

Pentru v=18mps si x=1.5m rezulta 10.95g. Ceea ce deja ne da o mare speranta de viata.. Acum intr-adevar depinde sa nu ne izbim cu ce-avem mai important de bord. Insa la 1.5m patrundere a zidului, va imaginati ca masina nu mai arata ca la 30cm....

In concluzie, masina este facuta pt. a se deforma. Daca masina nu s-ar deforma, ar veni si cu un cosciug cadou. Cu cat masina se deformeaza mai mult, cu atat fortele aplicate ocupantilor sunt mai mici. Este important ca masina sa se deformeze in asa fel incat habitaclul sa ramana intact.

Spor la mers fara incidente!
Adrian



--------------------
Dacia Logan Ambition - B-42-TWK
Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian BLK
post 9 May 2005, 13:43
Post #169


membru blue extreme


Group: Members
Posts: 621
Joined: 20 April 04
From: Pitesti - Bucuresti




QUOTE(ady624 @ 9 May 2005, 12:16)
Din câte îmi aduc eu aminte de la școală, v = radical(2ax). Asta inseamna ca a = v^2 / 2x. (v=viteza, a=acceleratia, x=distanta, 2=...mmm....o constanta breh! )
*



Vezi c-ai dato'n bara!
Eh, pe ici pe colea prin locurile esentiale!


--------------------
Renault Megane Bicorp 1.6 16V 2007
Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady624
post 9 May 2005, 15:47
Post #170


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 May 04
From: București




QUOTE(boiolu @ 9 May 2005, 15:43)
Vezi c-ai dato'n bara!
Eh, pe ici pe colea prin locurile esentiale!
*




Hai ca m-ai facut curios, am cautat fuguta sa vad daca memoria nu mi-a jucat freo festa si ce sa vezi... viteza imprimata de o acceleratie constanta pe o distanta d mai este inca egala cu radical din 2*acceleratia * distanta....
Ca sa vezi...

La tine in manualul de fizica scrie altfel? blink.gif


Dacă te referi la +/- la scoaterea de sub radical, am scris undeva că accelerația e negativă. Însă corpul uman nu știe ce-i aia accelerație negativă sau pozitivă. Pe el valoarea ei absolută îl doare... biggrin.gif De aceea am ignorat acel +/-, asta dacă la el te refereai smile.gif

laugh.gif

This post has been edited by ady624: 9 May 2005, 15:49


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-42-TWK
Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 10 May 2005, 20:49
Post #171


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Te inseli cand spui ca organismul uman nu stie ce-i aceea acceleratie negativa!
Daca te-ai uita si tu pe Discovery la emisiuni despre aviatie ai afla ca este o diferenta majora intre acceleratiile negative si cele pozitive suportate de o persoana


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady624
post 11 May 2005, 01:07
Post #172


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 May 04
From: București




Mdeah, este o diferență. Și anume, o accelerație pozitivă provoacă presiuni asupra șirei spinării, pe când una negativă provoacă presiuni asupra coastelor și sternului. Dar dacă stai cu spatele? Nu e invers? Și la o adică, la 55g crezi că mai contează care valvă de la care ventricul era deschisă și pe care parte este apăsată inima? Pentru ceea ce doream să subliniez, semnul accelerației este, după părerea mea, nesemnificativ. Important este ca distanța frânării să fie cât mai mare, adică mașina să avanseze în obstacol cât mai mult, însă păstrând habitaclul cât de cât intact. Adică, motorul să culiseze sub mașină iar transmisia să nu pătrundă prin pedalier, etc. Airbagul are rolul de a atenua impactul și mai ales de a împiedica ruperea gâtului. Același rol îl are și tetiera. La momentul impactului, capul se duce înainte. Nu există nici o șansă să poți menține capul în poziția dreaptă întru-cât acela este singurul moment în care avem câteva zeci de kilograme de creier. Mă îndoiesc sincer că cineva le-ar putea ține în frâu. Imediat după oprire, datorită elasticității corpului, capul este adus înapoi destul de violent. În lipsa tetierei, capul se dă pe spate cu riscul de a rupe coloana vertebrală sau de a fisura măcar ceva vertebre. Moment în care s-ar putea să se rupă filmul. Toate au un rol pe acolo. Însă rolul lor ar dispărea complet dacă în interior corpul se "sparge" din cauza presiunii. Pur și simplu nu te-ar ajuta cu nimic airbagul, tetiera, centura.... De aceea o mașină care se șifonează serios este o mașină care te apără mai bine. În cele din urmă, mașina este un fier, din moment ce e lovită mai contează că e distrusă 30% sau 50%? Important este să trăiești, că tabla se repară (a se citi, se cumpără altă mașină smile.gif )

Gata că încep să fiu off-topic biggrin.gif Prietenii știu de ce.

Noapte bună


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-42-TWK
Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian BLK
post 11 May 2005, 07:13
Post #173


membru blue extreme


Group: Members
Posts: 621
Joined: 20 April 04
From: Pitesti - Bucuresti




Ady, dpdv al dinamicii impactului ai mare dreptate si se vede ca te pricepi. Din cate am vazut din posturile tale esti inginer. Poti sa ne spui si cu ce te ocupi? Aaaaaaaa referitor la chestia cu formula, ai dreptate, m-am inselat eu, scuze. Referitor la tetiere, ele sunt pt. impactul din spate, de exemplu cand te pupa careva in f**d cum am patit-o eu in urma cu ceva timp!
Oricum, la 64 km/h ....
Astia de la EuroNCAP il fac la 50 km/h cu bariera deformabila (semideformabila pt. a fi mai precis).


--------------------
Renault Megane Bicorp 1.6 16V 2007
Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady624
post 11 May 2005, 07:42
Post #174


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 May 04
From: București




EuroNCAP face teste la 64kmph. Mai precis, 40mph.

"Frontal impact takes place at 64kph (40mph), car strikes deformable barrier that is offset." ( http://www.euroncap.com/content/test_proce...ront_impact.php )

Tetierele ajută și la impactul dorsal, evident... dar au rol în orice accident de a nu permite fractura coloanei.
off topic: De meserie sunt într-adevăr inginer. Electronist. Ocupația mea este de "centralistă" smile.gif Mai precis, sunt switching manager la o firmă de telecomunicații. Configurez, interconectez, supervizez, etc. d-astea d-ale telefoniei smile.gif Plus programare de vreo 13 ani. Și altele. smile.gif Gata cu off-topicul smile.gif

This post has been edited by ady624: 11 May 2005, 07:43


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-42-TWK
Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NIN
post 11 May 2005, 12:26
Post #175


Membru de seara


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 September 04
From: Timisoara/Jimbolia




Referitorr la g-urile suportate de corp
exemplu pt cap:
- durata puls - amplitudine(g):
3ms - 80g
10ms - 60g
20ms - 45g
40ms - 30g

pentru valori mai mari (g sau durata)se trece in zona in care leziunile sunt ireversibile


In general sunt calculati mai multi indicatori, cu formule destul de complexe (timp energii, acceleratii)
pt cap:
HIC, HPC(protection criteria), a3ms (max 80g)

pt gat
pt thorax(bust), deflectia, si viteza de defomare (indici in functie de acceleratie & deflectie)
pt Abdomen:
Forte, moment unghiular pe sub centura, acceleratia

Pt pelvis & picioare:
Forte de varf


Se determina niste criterii care releva gradul de vatamare a organismului (pt o persoana standard) rezultati din masuratori Biometrice.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate Plus 1.4MPI - TM-XX-T??
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady624
post 11 May 2005, 13:38
Post #176


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 May 04
From: București




Mulțumim mult pentru completări. Excelentă sursă... ceva în domeniu?


De aici rezultă că 55g @ 33ms... e cam ... ireversibil, dacă nu fatal.



--------------------
Dacia Logan Ambition - B-42-TWK
Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosG
post 18 May 2005, 09:28
Post #177


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 10 June 03




Logan: pretul succesului




Modelul Logan este adulat de romani, insa aventura sa vest-europeana incepe cu stangul

Jurnalistii de la "AutoBild" au testat vehiculul Dacia care va intra pe piata din Europa Occidentala in vara acestui an. Rezultatul? Logan a fost depasit la toate capitolele de un Golf second-hand. Cu legatura sau nu, Renault si-a revizuit intentiile pentru piata vestica.

In Germania, orice noua aparitie pe piata auto este disecata la sange de presa auto, clientii afland inainte chiar de lansarea oficiala la ce se pot astepta de la vehiculul cu pricina. In urma cu cateva zile, tinta unui astfel de test a fost modelul Logan fabricat la Pitesti pe care factorii de decizie de la Renault au hotarat ca il pot oferi si clientilor din vestul Europei.

Pe ce dai 8.800 de euro

Cei de la "AutoBild" sustin ca au gandit testul prin prisma cumparatorului care detine 8.800 de euro si are de ales intre o Dacia Logan noua si un Volkswagen Golf IV second-hand cu cinci ani vechime si 60.000 km la bord. Din nefericire pentru producatorul roman, masina fabricata la Pitesti a fost depasita la aproape toate capitolele de batranul Golf. Lasand la o parte gama de motoare, dotarile si performantele dinamice, testul care are cea mai mare importanta si care conteaza enorm in decizia cumparatorului occidental este cel al sigurantei. Ei bine, conform germanilor, Logan asigura o protectie slaba atat pentru ocupanti, cat si pentru pietoni. Mai exact, rezultatele crash-testului realizat in laboratoarele Institutului Dekra au aratat ca automobilul romanesc nu este atat de bine gandit precum sustineau in momentul lansarii cei de la Renault. In zona picioarelor, soferul unui Logan poate fi ranit de pedala de ambreiaj, iar capetele ocupantilor din fata ai masinii sunt si ele expuse. O alta problema detectata de specialistii Dekra este cea a deschiderii usii din stanga fata dupa un impact frontal. Ei bine, spre deosebire de Golf, usa Loganului ramane blocata, fiind nevoie de interventia specialistilor in descarcerare. Ziaristii de la "AutoBild" considera ca airbag-urile masinii romanesti se deschid intr-un moment inoportun, iar centurile de siguranta au o conceptie arhaica, rezultand o protectie sub asteptari.

Campanie denigratoare

Pentru un roman, faptul ca nemtii au gasit ca termen de comparatie tocmai un automobil fabricat in Germania este cel putin suspect. Mai mult chiar, in afara pretului, cele doua masini nu sunt nici pe departe comparabile, iar inginerii de la Renault si Dacia nu au sustinut niciodata ca masina lor va obtine un calificativ maxim la un eventual test al EuroNCAP, singurul organism european recunoscut ca etalon in siguranta auto. Reactia presei germane, care s-a grabit sa anunte ca Dacia Logan nu este o masina suficient de buna pentru piata din vestul Europei, nu este singulara. In urma cu cateva saptamani, la Salonul Auto de la Geneva, oficialii unor companii concurente celor de la Renault au declarat ca masina produsa in Romania nu se poate compara cu cele fabricate in uzinele din Occident, iar pretul redus nu va fi apreciat de cumparatori, din cauza lipsei dotarilor moderne.

Unii jurnalisti europeni se indoiesc chiar de posibilitatea producatorului de a furniza suficiente vehicule pentru toate pietele de desfacere. Pornind de la cifra de aproximativ 1,2 milioane de unitati la nivelul anului 2010 prognozata de fostul presedinte executiv al Renault, Louis Schweitzer, si adunand capacitatile maxime de productie ale fabricilor care vor produce Logan, au ajuns la concluzia ca tinta de vanzari este greu de atins. Mai mult chiar, una dintre cele mai importante publicatii specializate in industria auto, AutomotiveNewsEurope (ANE) considera ca "masina de 5.000 de euro fabricata in Romania mai mult un slogan decat un Logan". Articolul realizat de jurnalistii ANE critica nu atat vehiculul, cat pretul acestuia. Anuntat cu mare pompa drept cel mai ieftin autoturism european, cu un pret de numai 5.000 de euro, Logan se vinde in Romania cu aproximativ 6.000, iar in Occident tariful minim anuntat este de peste 7.000 de euro.

Sperietoarea Logan

"In mod clar Logan ingrijoreaza concurenta. Cu ceva timp in urma, multa lume spunea ca un astfel de vehicul este imposibil de realizat. Masina este deja pe sosele, e deci posibil si clientii sunt interesati de aceasta masina. Dincolo de rezultatele seci ale testului, comentariile facute par sa tradeze o anume ingrijorare legata de succesul pe care modelul Logan l-ar putea avea pe piata germana." Aceasta este declaratia directorului general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, care considera ca presa germana pare a fi subiectiva. In sprijinul declaratiei acestuia vin deja din ce in ce mai multe elemente. Dupa succesul incontestabil avut pe piata din Romania, unde au fost comercializate numai in primul trimestru al acestui an 19.340 de unitati, Dacia Logan a prins foarte bine si la clientii din alte 13 state, exportul fabricii din Pitesti fiind in continua crestere. Chiar si in statele din Vest, unde comercializarea nu a inceput inca, vehiculul are deja clienti. In Belgia, spre exemplu, firma Cardoen a decis sa puna in vanzare modelul Dacia inainte ca acesta sa fie lansat oficial. Intr-un singur week-end, 45 de belgieni au cumparat cate un Logan.

Daca teama concurentei a dus la o campanie denigratoare a produsului Dacia este greu de probat, insa cert este ca Logan va intra in iunie pe pietele din Franta si Germania, doar cumparatorii fiind cei care vor putea da un verdict in ceea ce priveste succesul acestui model.

Sarcina dificila pentru Dacia in Occident

In acest moment, pietele din Europa de Vest se afla intr-un declin prelungit, lansarea unui nou vehicul in aceste conditii fiind extrem de dificila si riscanta. Dupa un start bun in luna ianuarie, vanzarile de vehicule din statele UE au avut un prim trimestru dezamagitor. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, au fost comercializate 1.681.736 de unitati, in scadere cu aproximativ 85.000. Dintre primele cinci piete ale acestei zone, numai Franta (3,8%) si Spania (2,3%) au fost in crestere, in timp ce Italia, Marea Britanie si Germania au inregistrat scaderi destul de importante. Renault, adevaratul promotor al lansarii Logan, a primit o lovitura sub centura in martie, cand a fost detronat de pe prima pozitie a vanzarilor de Opel/Vauxhall, companie ce a initiat recent o importanta campanie de promovare. Analistii considera ca pierderea de avant a Renault este rezultatul imbatranirii gamei de vehicule, Logan fiind din acest punct de vedere o posibila salvare. Autoturismul produs sub marca Dacia va fi, dupa Renault Modus, cel mai nou vehicul al grupului in Uniunea Europeana.

In Romania, Logan e rege

Pana la intrarea pe pietele din vestul Europei, Dacia Logan are ca sarcina, daca nu detronarea de pe prima pozitie, cel putin plasarea in ceafa cehilor de la Skoda in partea de est a continentului. Subsidiara grupului Volkswagen detinea la sfarsitul anului 2004 locul 1, cu o cota de 15,69% din piata Europei Centrale si de Est, Dacia venind puternic din urma si avansand de pe locul 5 pe 2. Uzina de la Pitesti a exportat in primul trimestru al acestui an 5.118 vehicule Logan, printre tarile cu cei mai multi clienti ai masinii romanesti fiind Turcia (1.097 unitati), Serbia-Muntenegru (1.037), Ungaria (937), Cehia (709) si Polonia (582).

In Romania insa, Logan se afla dupa primele trei luni din acest an pe primul loc, cu 19.340 de unitati vandute, in timp ce Skoda a vandut numai 1.470 de modele Octavia si 857 Fabia. Pozitia de lider a producatorului autohton nu pare a avea de suferit nici dupa scandalul starnit de testul realizat de germani, clientii din Romania fiind orbi si surzi in fata semnalului de alarma trasa de acestia. Pentru concetatenii nostri conteaza, dupa cum sustin dealerii, numai pretul si posibilitatea de a intra cat mai repede in posesia unui Logan. Cat de informati sunt romanii in aceasta privinta este greu de stiut, dar cert este ca unii dealeri din Bucuresti au devenit brusc muti, ei nefiind "abilitati" sa dea detalii despre reactia clientilor in momentul in care isi manifesta intentia de a cumpara un vehicul produs la Mioveni. Directia de comunicare a producatorului sustine ca nu exista nici o directiva interna care sa interzica dealerilor sa faca anumite consideratii in legatura cu vehiculul pe care il comercializeaza, in aceste conditii tacerea acestora fiind cel putin ciudata.

Comentariile sunt partinitoare

"In primul rand, trebuie spus ca Logan este certificat la nivel european. Au fost facute o serie de teste care au permis omologarea, la fel cum se procedeaza in cazul tuturor modelelor recent lansate pe piata europeana. Obiectivul pe care ni l-am fixat din punct de vedere al securitatii este obtinerea de trei stele la testul EuroNCAP, ceea ce situeaza Logan foarte bine in raport cu competitorii sai - si pot fi citati aici Hyundai Accent, Kia Picanto, Fiat Panda sau masini din clase superioare precum Alfa 147 sau Chrysler PTCruiser. Logan nu a fost inca testat de EuroNCAP insa va realiza acest test in saptamanile care urmeaza si suntem increzatori ca va obtine cele trei stele. Pe de alta parte, vorbind despre comentariile facute in urma testului germanilor, cred ca ele sunt partinitoare avand in vedere caracterul masinii noastre si faptul ca este produsa in Romania. Si voi da doua exemple. Primul este legat de critica nemtilor, care spun ca usa din fata stanga nu se deschide dupa impact. Aceasta este o decizie luata de noi inca din timpul proiectarii vehiculului pentru a evita ca, in anumite situatii, deschiderea accidentala a usii sa duca la aruncarea soferului din masina. De altfel, reglementarile europene prevad ca, in caz de impact, cel putin una dintre portiere sa se deschida, iar in cazul nostru se pot deschide trei. Din punct de vedere practic, daca vrei sa scoti o persoana accidentata din masina o poti face mai usor prin una dintre cele trei usi decat printr-o singura portiera. Al doilea comentariu pe care as dori sa il fac este legat de critica adusa pentru zona pedalei de ambreiaj. Atunci cand exista pericolul unui soc, primele manevre care se fac impun ca piciorul soferului sa apese mai curand pedala de acceleratie sau frana decat ambreiajul. Atunci cand am proiectat masina am dat o atentie mai mare acestor doua pedale pentru ca acolo exista un risc mai mare.

Ceea ce ma intristeaza cel mai mult este faptul ca in comentariile presei germane se pune la indoiala faptul ca o masina produsa in Romania poate fi buna. Criteriile de evaluare luate in considerare de cei de la Dekra nu sunt aceleasi cu cele ale EuroNCAP, acestea fiind referinta mondiala in domeniu. In momentul de fata avem deja contacte cu Dekra pentru a vedea cum anume s-a derulat testul."
Francois Fourmont, director general Automobile Dacia

Crestere in Est, ingrijorare pentru Vest

Saptamana trecuta, directorul de vanzari pentru Europa Centrala al grupului Renault, aflat la congresul AutomotiveNews Europe, a declarat ca Logan a depasit previziunile de vanzari. Conform oficialului Renault, vehiculul produs de Dacia detinea o cota de 2,3% din piata Europei Centrale si de Est (ECE) in luna martie si de 1,9% pentru primul trimestru al anului. Cu ajutorul acestor vanzari spectaculoase, grupul Renault a atins o cota de 10,7% din piata ECE pentru autoturisme si comerciale usoare, in crestere cu 0,3% fata de sfarsitul anului 2004.

In ciuda acestor rezultate, oficialul Renault se declara circumspect in legatura cu vanzarile pe piata Europei Occidentale, ce vor debuta in iunie. "Este numai un test. Nu ne asteptam la cifre importante", a spus Alain Margaritopol. Reactiile entuziaste ale presei dupa lansarea modelului in vara anului trecut au furnizat celor de la Renault suportul pentru o eventuala comercializare in Vest, dar studii mai recente au avut rezultate mai putin favorabile, taind mult din entuziasmul francezilor.

Vanzari Dacia Logan in Romania (sept. 2004-apr. 2005)

Luna Unitati
Septembrie 4.613
Octombrie 5.830
Noiembrie 4.304
Decembrie 5.523
Ianuarie 4.477
Februarie 6.374
Martie 8.489
Aprilie 8.816

Sursa Banii Nostri


--------------------
Nissan Qashqai 2008, 1.6 Tekna
DragosG Logan Ambition Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 18 May 2005, 10:37
Post #178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




@DragosG, ai si ceva noutati?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdu
post 18 May 2005, 12:37
Post #179


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 44
Joined: 25 April 05
From: Iasi




Am pe cineva in germany si mi-a zis ca e agitatie mare acolo in legatura cu loganelu(asta in hamburg). Le-a intrat bine frica in oase.Cit despre chestia cu dealerii,mie respectivul mi-a spus ca el nu si-ar lua logan.Deci nu e o politica stabilita de la centru ci doar opinii personale.

This post has been edited by rdu: 18 May 2005, 12:38


--------------------
DACIA/FIAT LOGAN 1.6 LAUR,PANDA - IS .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skoda
post 18 May 2005, 12:47
Post #180


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 10 October 04




Confirm si eu, am avut sansa sa stau de vorba zilele trecute cu doi nemti in delegatie la noi. Amandoi au zis ca le-a intrat morcovu la ceilalti producatori in fund pana la frunze. Lumea pe acolo nu o considera nici pe departe asa rahat ca altii la noi. Dar o vad strict ca o solutie in loc de alta masina la mana a doua, pentru cei care nu se pricep sa le aleaga. Asteptati-va deci la si mai multe articole care sa desfiinteze Loganul.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - Toreador
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 4 5 6 7 8 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 05:04
Forum Renault