DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pornire dimineata -zgomote-, cred ca nu isi face ungerea cum trebuie

Cib
post 28 Jan 2005, 11:18
Post #1


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




cand pornesc dimineata motorul are o bataie pronuntata de tacheti pret de 1-2 min... ideea e ca asta imi spune ca nu au ulei, dar totusi uleiul trebuie sa urce mult mai repede. Tachetii au fost reglati la 30.000 km, acum am 32.000. Zgomotul il facea si inainte, dar pe masura ce se raceste vremea e din ce in ce mai pronuntat.

Acum va intreb pe voi: la voi face la fel??? Poate e ceva normal si eu sunt panicat ceva mai mult decat trebuie...
Merci


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xman2000
post 28 Jan 2005, 12:20
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 6 October 03




Cu cit e mai frig , viascozitatea uleiului creste (dupa o curba oarecare). Daca uleiul ajunge mai greu in partea superioara a blocului e normal sa tacane 1-2 minute pina se face ungerea corecta.
Presiunea generata de pompa de ulei este dependenta (aprox. proportional) de turatia motorului. Daca motorul functioneaza la 1000-1200rpm (din cauza socului automat) atunci nu se face o ungere eficienta in 1-2 minute.
Daca sunt alte pareri....


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 28 Jan 2005, 12:40
Post #3


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Verifica si nivelul la ulei.
Si ce spune colegul mai sus, e normal. Poate bate si un bolț. Nu te alarma.

This post has been edited by RIon: 28 Jan 2005, 12:41


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 Jan 2005, 12:44
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Problema clasica la DSN si SLZ (probabil si la Logan, dar cred ca e ceva mi bine insonorizat...). Acelasi lucru se intampla si la Cielo.
Discutii s-au purtat intens si s-a ajuns la un numitor comun: lipsa ungerii tachetilor din cauza vascozitatii uleiului. In manualul de Cielo screi negru pe alb ca acest lucru este normal si cauza este cea mentionata mai sus.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 28 Jan 2005, 13:14
Post #5


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




din pacate nu de mult imi face asa. nivelul e bun fara probleme. Posibil si bolt... Oricum am reglat tachetii si zgomotele de tacheti nu au disparut. Dar la rece bate destul de rau.... Ramane de vazut...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 28 Jan 2005, 13:16
Post #6


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




poate, ca sa previi, stai 2-3 minute pe loc, fara sa o turezi prea tare...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ducu1
post 28 Jan 2005, 13:45
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 172
Joined: 14 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Cib @ 28 Jan 2005, 13:14)
din pacate nu de mult imi face asa. nivelul e bun fara probleme. Posibil si bolt... Oricum am reglat tachetii si zgomotele de tacheti nu au disparut. Dar la rece bate destul de rau.... Ramane de vazut...
*



Ce ulei bagi in motor?


--------------------
Renault Megane II Fer de calcat - Numere de tabla
Renault Megane II Bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 28 Jan 2005, 13:55
Post #8


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




nu plec imediat... Oricum asta se intampla numai dimineata
Folosesc Dacia... Masina e in garantie, asa ca...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 28 Jan 2005, 14:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




eu tocmai de aia as zice ca e bine sa pleci dupa maxim 30 sec, cu conditia sa nu o forjezi. Cred ca un motor in conditiile alea de ungere se simte mai bine la 2000 de ture unde pompa de ulei functioneaza mai eficient. Probabil de aceea se spune si in manual ca incalzirea se face in mers.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ducu1
post 28 Jan 2005, 15:22
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 172
Joined: 14 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Cib @ 28 Jan 2005, 13:55)
nu plec imediat... Oricum asta se intampla numai dimineata
Folosesc Dacia... Masina e in garantie, asa ca...
*



Treaba ta daca tu crezi ca exista cineva care a pierdut garantia la masina ca a bagat un ulei mai bun decat cel recomandat?!!!
Eu folosesc Aral 5w40 si nu am nici o problema la pornire.


--------------------
Renault Megane II Fer de calcat - Numere de tabla
Renault Megane II Bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 28 Jan 2005, 15:29
Post #11


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




E relativa treaba asta cu uleiurile. Eu am bagat numai d'ala Dacia si n-am probleme.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ducu1
post 28 Jan 2005, 16:00
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 172
Joined: 14 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(bomicabomic @ 28 Jan 2005, 15:29)
E relativa treaba asta cu uleiurile. Eu am bagat numai d'ala Dacia si n-am probleme.
*



Ce intelegi tu prin relativ daca bagi un ulei mai bun decat cel dat de producator?
Sa nu mai luati cu chestii ca uleiul e recomandat ......
5W40 se baga in mai toate motoarele germane. Chestia cu uleiurile recomandate e doar de marketing.

This post has been edited by Ducu1: 28 Jan 2005, 16:01


--------------------
Renault Megane II Fer de calcat - Numere de tabla
Renault Megane II Bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 28 Jan 2005, 16:13
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




E relativa ca atit bomica cit si cib baga ulei Dacia si unuia ii bate iar celuilat nu !

Nu prea e norma sa bata. Nici la mine nu e vreo diferenta intre "la rece" si "la cald".

Ai putea sa verifici jocul la tacheti. Cine stie cum l-au facut aia.





--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeMartin
post 31 Jan 2005, 22:07
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 25 August 04




Ducu1, din pacate, din cate stiu eu si din cate scrie in manual la SLZ mea e obligatoriu sa bagi ulei Dacia in masina cat e in garantie...


--------------------
Dacia SLZ Europa 2004 alba - B-XX-XHV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 1 Feb 2005, 08:58
Post #15


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




1-2 minute????? Poate nu te-ai uitat la ceas.....E normal sa tacane cateva secunde iar de reglajul tachetilor nu am auzit sa se umble la ei decat daca ceri tu cu insistenta.....si ca sa scape de tine......ti-i regleaza. Eu am avut DSN , am mers cu ea 80k si nu am reglat nici un tachet....Dimineata pe frig NU se sta cu masina sa se incalzeasca . Se pleaca de pe loc imediat (sa zicem ca poti sa astepti 30 sec - 1 minut maxim) si se ruleaza cu viteza mica in asa fel incat sa nu depasesti 2000rpm pana se ridica acul la apa putin. In felul asta se face ungerea corespunzator si tachetii nu vor mai tacani. Eu am 27 k si mai mult de 20 de sec nu tacane indiferent cum ar fi. Mai e un aspect. Depinde de pozitia in care opresti masina. La anumite inclinatii uleiul se scurge mai mult sau mai putin in baie si de aici , la pornire la rece, va ajunge mai usor sau mai greu "in rampa" cum se spune.....Eu am utilizat la DSN numai Castrol Magnatec si nu m-a interesat Dacia Oil. Dar la SLZ am bagat prima data Elf STI si intrucat nu se mai gaseste ( STI nu ST) si au scris si baietii pe aici (Bomicabomic, Marty...s.a.) ca folosesc fara probleme Dacia Oil, la 20k mi-am luat inima-n dinti si am pus si eu pachetul din service. Pana acum sunt foarte multumit si totul e ok.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 1 Feb 2005, 09:44
Post #16


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




Am si eu o mica problema legata de pornirea dimineata, dar fara zgomote. Am dat la cheie aproape 10min. (nu non-stop) si nu vroia sa porneasca . Se invartea motorul, dar nu vroia sa porneasca. Aveti idee care o fi problema ? A pornit dupa ce am incercat sa plec pe baterie si in marsalier si in a 1-a.
Cauze probabile dupa mintea mea :
- injectoare infundate (cat si unde se face treaba asta ? )
- benzina proasta sad.gif
- inghetase cablul de acceleratie si nu-i dadea benzina (se simtea mai ciudat ) huh.gif

Help !


This post has been edited by Ant: 1 Feb 2005, 09:46


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 1 Feb 2005, 10:03
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




Sincer sa fiu nu credeam ca la motoarele de pe Solenza se mai poate intampla asa ceva .... Pacat ... Deja am platit avansul ... sad.gif


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 1 Feb 2005, 10:10
Post #18


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(Ant @ 1 Feb 2005, 09:44)
Cauze probabile dupa mintea mea :
- injectoare infundate (cat si unde se face treaba asta ? )
- benzina proasta sad.gif
- inghetase cablul de acceleratie si nu-i dadea benzina (se simtea mai ciudat ) huh.gif
*


Oi fi avut apa in benzina si o fi inghetat pe instalatie. Incearca cu un aditiv din ala care curata injectoarele si elimina si apa sau ce dracu-i face.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 1 Feb 2005, 10:28
Post #19


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




@alan - stai linistit ca nu-i de vina motorul - e de vina benzina de cenzurat care o au la pompa astia de la Petrom . Masina merge excelent si nu am avut nici un motiv sa ma plang de ea pana acum.

@bomica - pai si aditivul ala cum, cat , unde , de care ?


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 1 Feb 2005, 10:43
Post #20


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Mai n-as putea sa spun pentru astea pe injectie ca personal n-am folosit. Am luat pentru Berlina lu tata 2+2, la vreo 90.000. Acum pe asta nu facea referire la injectoare, ci doar ca dezgheata si curata conductele, rezervorul etc.
Vezi ca sunt in toate benzinariile.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Feb 2005, 11:08
Post #21


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu intreb in continuare, poate poate ma aude si lumea pe aici:
1. Ati verificat senzorul de turatie?
2. Ati verificat releele din compartimentul motor (in special cel de la la injectoare)?
3. Ati verificat corpul clapeta sa nu fie gripat motorasul pas cu pas?

Auzi tu, ca s-a blocat cablu de acceleratie si nu mai primeste benzina...
Cablu de acceleratie trage de clapeta de aer... Nu are nici o legatura fizica cu alimentarea (care e in rampa de injectoare, presiune constanta 3 atm...)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 1 Feb 2005, 11:22
Post #22


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ant, daca vrei aditiv incearca STP (eu pun asa ceva din 3 in 3k km) si nu am avut probleme pana acum. Vezi ca sunt 2 variant: unul pentru carburator si injectie si altul numai pt injctie. Am pus din ambele si mare difrenta intre ele nu exista sau nu am simtit-o eu. Bagi un flacon la un plin. Eu am luat din Metro, dar am vazut si la benzinarii si in marile magazine.

De vreme ce electromotorul invarte, de vina ar putea fi releul de la UCE injectie. Astea mai fac figuri la frig/condens etc.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 1 Feb 2005, 11:30
Post #23


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




@klaus - daca vroiai sa ma injuri mai bine imi ziceai pe privat ... eu am recunoscut in chestionarul despre mecanici ca reprezint o nulitate in domeniu... biggrin.gif

@bogdan - o sa incerc cu STP


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 1 Feb 2005, 12:09
Post #24


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(Ant @ 1 Feb 2005, 11:30)
@klaus - daca vroiai sa ma injuri mai bine imi ziceai pe privat ... eu am recunoscut in chestionarul despre mecanici ca reprezint o nulitate in domeniu... biggrin.gif

@bogdan - o sa incerc cu STP
*



"Injector Cleanner" - pentru masini pe injectie multipunct. Pui tot flaconul si faci plinul. Costa intre 100 si 150k si trateaza si se gaseste la orice benzinarie. De preferat "2+2" cum au scris baietii. Dar pentru injectoare. E posibil sa nu fie de la injectie. dupa cum descrii se intampla ceva la alimentare....dar ma rog nu sunt specialist....incearca cu solutia.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 2 Feb 2005, 10:42
Post #25


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




cred ca ma uit la ceas bine inainte sa scriu aici, nu de alta dar s-ar putea sa am cunostinte de mecanica muuult mai vaste decat multi de aici. Ideea e ca am spus bine se aude bataie intere 2 minute si 5 minute in functie de cat de frig a fost noaptea.... In service am fost special ca sa imi regleze tachetii pentru ca bateau si i-am gasit pe cei de la admisie slabi si evacuarea stransa...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ant
post 2 Feb 2005, 11:33
Post #26


Utilizator resuscitat


Group: Members
Posts: 358
Joined: 21 June 04
From: Bucuresti




Mai pun si eu o intrebare pe acest subiect inainte sa ma duc sa fac treaba cu solutia de curatare a injectoarelor. In dimineata aceasta iar nu a vrut sa porneasca la prima cheie , doar la a 3-a a pornit. Problema este ca se intampla doar dimineata. Ieri dupa 8-9 ore de stat in parcare la munca a pornit la sfert .
Mentionez ca motorul nu tremura la relanti, nu da in nas sau altceva dupa ce porneste. O parchez acasa inclinata pe stanga (maxim 5-8 grade). Benzina in rezervor este de obicei peste sfert. Credeti ca este vreo posibilitate sa fie si altceva in afara de injectoare si calitatea indoielnica a benzinei - in cazul asta nu trebuia sa prezinte si alte simptome ?
@ Klaus - daca vreau sa verific cele spuse de tine - cum arata si unde le gasesc (macar sa nu mor prost sa stiu si eu cum arata) ; tinand cont de informatiile suplimentare oferite crezi ca este vorba de ceva din cele mentionate de tine ?

This post has been edited by Ant: 2 Feb 2005, 12:05


--------------------
Opel Vectra 2005 cu remorca - B .. AIT
Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 2 Feb 2005, 11:45
Post #27


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(Ant @ 2 Feb 2005, 11:33)
Mai pun si eu o intrebare pe acest subiect inainte sa ma duc sa fac treaba cu solutia de curatare a injectoarelor. In dimineata aceasta iar nu a vrut sa porneasca la prima cheie , doar la a 3-a a pornit. Problema este ca se intampla doar dimineata. Ieri dupa 8-9 ore de stat in parcare la munca a pornit la sfert .
Credeti ca este vreo posibilitate sa fie si altceva in afara de injectore si calitatea indoielnica a benzinei.
@ Klaus - daca vreau sa verific cele spuse de tine - cum arata si unde le gasesc (macar sa nu mor prost sa stiu si eu cum arata) ; tinand cont de informatiile suplimentare oferite crezi ca este vorba de ceva din cele mentionate de tine ?
*




Ca sa te convingi fa un test la calculator (250.000 LEI) si vezi ce cifra octanica iti arata ca are benzina din rezervor. Cand aveam DSN, am facut odata chestia asta si dupa ce ma bateam cu pumnul in piept la toti ca eu foloseam de 8 luni numai OMV, mi-a iesit la testul respectiv cifra octanica 93,2 in loc de 95 minim cum era normal. Asa ca .....traiasca benzina "de la Romania".....l


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 2 Feb 2005, 14:25
Post #28


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ant. Releul de la injectoare dai de el daca desfaci capacul cutiei aleia negre de pe contraaripa stanga (sau dreapta, cum te uiti la motor) a masinii. Releul este al doilea releu mic de sus in jos. Poti sa-l verifici si e primul (ala de deasura lui) ca ala se ocupa de bobina de aprindere si de pompa de benzina. Si la daca face figuri motorul refuza sa porneasca.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 2 Feb 2005, 17:44
Post #29


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Ant, eu totusi inclin ca ar trebui curatzat senzorul de turatie. Si klaus ti-a sugerat acelasi lucru. Erau link-uri la sectiunea DSN despre cum se face asta. Erau si poze. E simplu.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 2 Feb 2005, 19:09
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




@Ant: cati kilometri are solenza ta ?


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 05:30
Forum Renault