bord digital
bord digital
deconectat |
6 Feb 2005, 02:49
Post
#31
|
||
Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov |
|
||
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|||
SOR |
6 Feb 2005, 03:01
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova |
1.display poti sa folosesti un lcd de 15 ca e mai mic
2.ar merge desenata cumva si o masina si tie sa iti apara pe monitor care usa e deschisa care bec e aprins si diverse ... asta ar fi chiar misto (vazuta pe un ford sierra) |
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
deconectat |
6 Feb 2005, 13:26
Post
#33
|
Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov |
Am mai zis o data ca pot sa fac softul ; voi ziceti ce vreti sa faca si se face. Problema este cum naiba convertesc semnalul de la senzori si cu ce fac multiplexarea. As avea cateva idei, insa sunt destul de complexe; sunt sigur ca se poate si mai ieftin. Astept idei.
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
goguf |
6 Feb 2005, 21:36
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
Am reusit sa fac turometrul ala cu 2 digiti. IMPORTANT, in schema sint mai multe greseli !
Urmeaza sa il testez in conditii reale. Domnu Valentin Dumitran, informatiile pentru tensiunea bateriei, indicator combustibil, temperatura apa, presiune ulei sint direct sub forma de tensiune, iar cele pentru turatie, viteza, kilometraj sub forma de frecventa Asa ca ar trebui 4 voltmetre , 2 frecventmetre si un numarator de impulsuri. Acuma eu nu stiu ce poate face un pc cu ce porturi are el acolo, dar o solutie de multiplexare, asa mai batrineasca ar fi cu relee Reed. De senzori pt viteza+kilometraj ma ocup in continuare. Asa ca chestie nu ar fi mai simplu sa faci o schema+soft cu un PIC + afisaj LCD ? |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
deconectat |
6 Feb 2005, 21:50
Post
#35
|
Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov |
QUOTE Asa ca chestie nu ar fi mai simplu sa faci o schema+soft cu un PIC + afisaj LCD ? Depinde ce vrei sa faci cu el si ce fel de display folosesti. PIC-urile au cam putina memorie si sunt destul de lente. In afara de asta nu prea am ce-mi trebuie sa programez PIC-uri; daca ai tu, succes! Cu porturile de la pc stiu eu sa ma joc; daca te bate gandul, iti pot explica; e destul de simplu. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
dizzy |
6 Feb 2005, 21:51
Post
#36
|
Work smart not hard! Group: Members Posts: 4.781 Joined: 11 February 04 |
Sa indraznesc sa visez la o placa de achizitii de date + Laptop?
Ca softul e relativ banal de facut in Labview !? |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
goguf |
6 Feb 2005, 22:20
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
QUOTE(dex lada @ 6 Feb 2005, 22:02) Capatul dinspre integratul IC3 al rezistentei R4 trebuie conectat la pinul 2 si nu la 1 Pinii 3,5,11,13 ai IC3 trebuiesc conectati la V+ si nu la V- Pinul 10 al lui IC1 trebuie conectat la V+ Pentru R8 eu am pus 22k si C10 4,7 microF Valentin.Dumitran, poti sa faci pc-ul sa "citeasca" tensiuni si frecvente? cite simultan? Despre PIC uri nu stiu mare lucru, doar am vazut niste scheme f.simple de frecventmetre si voltmetre |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
deconectat |
7 Feb 2005, 14:54
Post
#38
|
Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov |
Pe portul serial (ma gandesc ca pe asta ar fi cel mai logic sa lucram) stie sa citeasca valori binare pe o singura linie de date. Frecventa maxima teoretica este de 128KHZ, insa trebuie gasita o metoda de comutare intre senzori; asta se poate face cu un mmc4017 de exemplu. Problema apare la transformarea tensiunilor in format digital; asta nu mai e asa de simplu.
Pe un alt topic se vorbea de un soft de diagnosticare conectat la ECU; probabil ca o parte din date ar putea fi luate direct de acolo (din ECU), insa nu am avut timp sa citesc toate cele 300 de pagini de specificatii ca sa vad ce si cum... |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
dex lada |
7 Feb 2005, 15:47
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
nu uita ca masinile mai vechi nu au ECU asa ca asta cade.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
deconectat |
7 Feb 2005, 23:06
Post
#40
|
Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov |
Daca e cineva destul de nebun incat sa umble cu laptopul in dacie, eu sunt destul de nebun incat sa-l ajut!
QUOTE nu uita ca masinile mai vechi nu au ECU asa ca asta cade. Ma gandeam ca asta ar putea fi o a 2-a sursa de date; oricum nu prea gandeam eu bine aseara, ca eram prea obosit... |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
B31AYZ |
7 Feb 2005, 23:12
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 |
QUOTE(goguf @ 6 Feb 2005, 23:36) Am reusit sa fac turometrul ala cu 2 digiti. IMPORTANT, in schema sint mai multe greseli ! Urmeaza sa il testez in conditii reale. Domnu Valentin Dumitran, informatiile pentru tensiunea bateriei, indicator combustibil, temperatura apa, presiune ulei sint direct sub forma de tensiune, iar cele pentru turatie, viteza, kilometraj sub forma de frecventa Asa ca ar trebui 4 voltmetre , 2 frecventmetre si un numarator de impulsuri. Acuma eu nu stiu ce poate face un pc cu ce porturi are el acolo, dar o solutie de multiplexare, asa mai batrineasca ar fi cu relee Reed. De senzori pt viteza+kilometraj ma ocup in continuare. Asa ca chestie nu ar fi mai simplu sa faci o schema+soft cu un PIC + afisaj LCD ? Salut, Daca reusesti sa faci indicatoarele de mai sus , sunt si eu interesat . Am o D1300 si cel mai mult ma deranjeaza indicatorul de benzina si kilometrajul . Bafta. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
dex lada |
8 Feb 2005, 11:41
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(goguf @ 1 Feb 2005, 06:12) Cu LM 3914 se pot face multe lucruri, cine e interesat poate citi datasheetul din linkul dat de mine la inceput, problema e ca e cam scump, 85-100k si comanda doar 10 leduri. Acum incerc sa vad daca nu pot realiza cava echivalent (4xLM339)la un pret al integratelor in jur de 30k, la 12 leduri. da "uaa180" nu iti mai place ? costa 40.000 si poate sa comande max 12 led-uri. Cauta niste scheme de voltmetru cu UAA180 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
goguf |
8 Feb 2005, 21:35
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
Despre UAA180, eu am gasit numai cu 50-60k, tot cu LM339 iesi mai ieftin
Turometrul ala cu 2 digiti nu prea e de "efect", asa ca m-am apucat de un turometru cu bara de leduri. Pentru un kilometraj deja am "atacat" un minicalc. |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
dex lada |
8 Feb 2005, 22:02
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
este 40k la vitacom chiar eu mi-am cumparat.
De ce iesim mai ieftin cu lm 3914 ca costa aproape 100k si comanda 10 ca si uaa180 ? daca nu e de efect macar merge bine ? Cu ce vrei sa faci turometru cu leduri cu lm2907 si lm3914 ? This post has been edited by dex lada: 8 Feb 2005, 22:04 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
goguf |
8 Feb 2005, 22:36
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
3 x LM 339 = 21k
Turometrul cu doi digiti "merge" la un secundar de traf cu 3 V-7 V, direct indica o frecventa iar printr-o punte indica dublu (15 coresp 50 Hz si 30 coresp 100 Hz). Nu l-am testat inca pe masina Cu LM2917 (2907 alimentat cu tens. stabilizata) cu 14 pini si 6 x LM 339 M-am chinuit si cu E555 dar nu a iesit nimic (3 scheme diferite). |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
nelu |
9 Feb 2005, 09:47
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
goguf, daca ai de gand sa faci productie de serie (si asta sa fie de ordinul miilor de buc.) inteleg sa-ti doresti o economie de 10-20k lei/montaj, dar daca-l faci pentru tine (asta inseamna 1buc.) crezi ca are rost sa-ti complici montajul cu nr. mai mare de capsule CI, dimensiuni mai mari, reglaje mai multe, etc?
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
goguf |
9 Feb 2005, 20:09
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
Am realizat, experimental deocamdata, kilometrajul folosind pentru numarare si afisare un minicalc. Pretul componentelor, inclusiv minicalc-ul este in jur de 70k.
Ca dezavantaje ar fi necesitatea de a schimba bateriile la 1 an si faptul ca numara din P in P kilometri unde P este perimetrul rotii in metri, ex 1,6 |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
dex lada |
9 Feb 2005, 20:54
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(nelu @ 9 Feb 2005, 09:47) goguf, daca ai de gand sa faci productie de serie (si asta sa fie de ordinul miilor de buc.) inteleg sa-ti doresti o economie de 10-20k lei/montaj, dar daca-l faci pentru tine (asta inseamna 1buc.) crezi ca are rost sa-ti complici montajul cu nr. mai mare de capsule CI, dimensiuni mai mari, reglaje mai multe, etc? ca adevar graieti asa am zis si eu i-am dat variata cu UAA180 care e mai Ieftina decat lm3914 si face acelas lucru. Dar el vrea sa se complice cu 7 C.I in loc de doua ,(12led-uri) sau trei(24leduri). |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
goguf |
9 Feb 2005, 21:35
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
QUOTE(dex lada @ 9 Feb 2005, 20:54) ca adevar graieti asa am zis si eu i-am dat variata cu UAA180 care e mai Ieftina decat lm3914 si face acelas lucru. Dar el vrea sa se complice cu 7 C.I in loc de doua ,(12led-uri) sau trei(24leduri). Asa e, dar din pacate am "ars" un 3914 iar sa comand altul nu mai am chef plus ca 339 deja am destule Am terminat contorul de kilometri, folosind un vechi calculator rusesc cu afisaj LCD si comutator mecanic on\off. Tot montajul este alimentat cu 2 baterii R6, consumul este sub 1 mA asa ca nu are nevoie de alimentare de la bateria masinii. Am sa-l las peste noapte afara ca sa vad cum se comporta la ger. A rezistat la gerul de peste noapte, informatia nu s-a pierdut Urmatorul pas, turometrul cu led-uri Am realizat turometrul cu leduri. Este foarte usor de facut, si e de efect ! Deoarece desteptii aia de la vitacom mi-au trimis LM 2917 cu 8 pini (in loc de cel cu 14) a trebuit sa-i fac senzor magnetic, destul de usor de facut. Singura problema ar fi functionarea in mediul plin de paraziti din masina, dar se rezolva. Am testat, in sfirsit, in conditii reale turometrul ala cu 2 digiti si a mers din prima. |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
dex lada |
11 Feb 2005, 21:08
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
si care e efectul ?
poate fi urmarit usor ? |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
goguf |
12 Feb 2005, 08:16
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
QUOTE(dex lada @ 11 Feb 2005, 21:08) Pai indica 07 la ralanti, 15, 25 etc . Nu este foarte bun in cind turezi mororul in gol, dar la variatii mai lente de turatie, in mers normal, e ok . Totusi parca e ciudat sa vad 17 in loc de 1700, o solutie ar fi adaugarea a 2 digiti care sa afiseze in permanenta 00. Daca vrei sa realizezi si tu asa ceva nu uita de erorile din schema initiala. Aproape am terminat de ansamblat turometrul si vitezometrul, mai am sa fac teste in conditii reale si daca totul e ok mai am de facut o folie cu inscriptiile necesare. Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 9.7k ) Number of downloads: 2924 2.jpg ( Size: 32.18k ) Number of downloads: 2859 3.jpg ( Size: 6.75k ) Number of downloads: 2785 |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
dex lada |
12 Feb 2005, 23:06
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
care vitezometru ?
chiar a iesit frumos in prima poza ledurile erau doar asezate pe pozitie pe astea le comectezi la turometrul cu lm2917 ? Sti ce e de admirat la tine ca inca mai ai rabdare sa iti faci cablajele, pe mine lenea si comoditate m-au facut sa foloses cablaje de test.Nu aveam rabdare sa le desenez si sa le corodez,de multe ori le uitam prea mult in "baia" de corodare si se ducea si mama lui de marker.Gauritul era o adevarata aventura,pus ca se mai nimera prin schema cate un semireglabil sau un trimer care nu intra nici mor in gaurile de 1. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
elro |
12 Feb 2005, 23:58
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct |
QUOTE(goguf @ 12 Feb 2005, 13:42) Aproape am terminat de ansamblat turometrul si vitezometrul, mai am sa fac teste in conditii reale si daca totul e ok mai am de facut o folie cu inscriptiile necesare. nota 10 pt ce ai realizat,si eu sunt mort dupa asa ceva,dar timpul.....nu imi permite sa fac si eu acu 3-4 ani faceam si eu montaje,(amlpificatoare,filtre,reparatii diverse,etc.)dar acum nu mai am timp,si eu odata ce incep ceva nu ma las pana nu il termin si seara ma gandesc la el ,oricum felicitari,Astept sa vad pozele cu montajele montate in bord+instalatia afernta .Succes in continuare |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
goguf |
13 Feb 2005, 00:40
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
Central in imagine este fostul turometru cu 2 digiti pe care m-am hotarit sa-l folosesc ca vitezometru ( peste 100 km/h ar indica doar ce depaseste suta).
Cind am masurat diametrul la indicatoarele de pe masina nu m-am uitat ca se ingusteaza in interior, asa ca minunea aia nu poate fi montata decit daca dau jos "parasolarul" ala din jurul "ceasurilor" asa ca am muncit degeaba la ansamblare, deoarece ideea era sa las intact bordul vechi. Ar trebui sa gasesc alt loc si sa dispun led-urile sub alta forma. Am sa continui , treptat treptat, sa fac toate montajele electronice necesare, iar la vara sa le adun pe toate la un loc si sa montez pe masina ansamblul. Daca cineva doreste detalii despre orice montaj despre care am postat pm |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
skija |
14 Feb 2005, 12:45
Post
#55
|
proud not to be american Group: Members Posts: 513 Joined: 5 January 05 From: Bucharest/Buzau |
mai baieti, va dau o idee.. nu ma pricep dar am vazut pe un TAXI un aparat de taxat, care indica si VITEZA (cred ca e la fel cu TACOGRAFUL ala dupa TIR sau microbuze)...
poate gasiti in ala ceva interesant sau poate va ajuta... |
--------------------
LOGAN
MCV 1.5dci
2007
- BZ 80 SKJ decat o viata Cioran, mai bine o zi Van-Damme...
|
|
uau |
14 Feb 2005, 20:45
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti |
Felicitari pentru ce ai realizat dar am o "nemultumire" Dupa cum stii si tu la adelaida se vinde ceva de genul asta turometru cu 20 leduri sau ceva de genul asta. Avand in vedere ca sunt foarte multi "idioti" aici printre care ma numar (idioti in sensul bun al cuvantului adica cei care baga ceva banuti in dacie si nu rad de alti care fac la fel) eu vroiam sa fac unu cu 70 leduri - 1 led = 100 ture. Am vazut ca a postat Valentin ceva despre PIC 16f84 care costa 300K si nu stia cum sa realizeza conversia AD/DA am eu o solutie pentru asta cred ca microcontrollerul este ales gresit. De ce nu te gandesti sa folosesti un AVR 8535 care are mult prea mule pentru ce este nevoie inclusiv covertorul AD/DA. Problema de care m-am lovit eu a fost la vitezometru, kilometraj din cauza ca nu stiam cu sa fac senzorul. Ideea de la mouse este destul de proasta ca nu o sa poti sa inchizi atat de bine cutia cu cablul si senzorul si va intra praf deci o sa rezulte niste erori cel mai bine ar fi folosirea unui senzor magnetic. Acum am dat si eu o idee nu sunt vre-un expert dar pentru AVR am tot ce trebuie adica programator si soft de scris pe el.
Cat despre multiplexare se rezolva cu 74HCT254 - DeMux 4-16 deci e destul de simplu si pe langa asta e si ieftin - 5k |
-------------------- |
|
goguf |
15 Feb 2005, 07:47
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 |
uau
Eu amincercat o varianta simpla de senzor magnetic folosind bobina si armatura fixa a unui releu vechi, simte un mic magnet de la 1cm asa ca asta nu e o problema, mai este nevoie de o dioda si un tranzistor, cu piesete aferente, despre 70 de leduri, gindeste-te intii unde le pui si cit loc ocupa Pentru cei nelamuriti cu vitezometru si kilometraj presupunem o roata cu raza de 0,26 m, la o rotatie parcurge 1,633 m, la o rotatie pe secunda avem 5,88 km/h iar la un kilometru parcurs avem 612,36 rotatii pentru vitezometru pun un senzor care sa dea 6 impulsuri la o rotatie si va fi afisat 6 la 5,88 km/h iar pt kilometraj fac un divizor cu 612 si primesc un impuls pe kilometru, cu precizie acceptabila. This post has been edited by goguf: 15 Feb 2005, 07:51 |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
uau |
15 Feb 2005, 22:03
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti |
stii bordul de opel kadet? ceva de genul ala adica din stanga pana in dreapta bordului un semicerc de leduri in stanga mijloc indicator apa si temperatura interior exterior, pe mijloc vitezometru si km/zi si km/total si in dreapta benzina consum/100 km si km care ii mai poti face. Toate indicatoarele digitale. Asta vroiam sa fac dar m-am lasat pt moment pt ca nu am cunostintele necesare adica nu stiu ce semnale imi intra. O alta problema ar mai fi ca nu o sa se potriveasca de la o masina la alta. De exemplu plutitorul ala de rahat din rezervor este un semireglabil ordinar care in viata vietilor nu o sa aiba acuratete si nu o sa corespuda pe doua masini. Asa ca m-am gandit sa fac o harta a rezervorului adica sa iau cate 0,5 l si sa in cep sa umplu si sa masor. Ceea ce o sa si fac cand vin caldurile pana atunci sper sa fac rost de documentatie.
|
-------------------- |
|
dizzy |
15 Feb 2005, 22:21
Post
#59
|
Work smart not hard! Group: Members Posts: 4.781 Joined: 11 February 04 |
Nu stiu bordul de kadet
Dar cam asa ceva ceva incerc sa fac. Mai imi trebuie placa de achizitii de date. Orice altceva se poate calibra si adapta. Semnalele sunt in general in tensiune si au rezolutie destul de buna pentru uzul in masina |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Slider |
16 Feb 2005, 09:48
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda |
Uau nu stiu daca la 0,5 litri o sa ai ceva indicatii - cu sonda de pe berlina..
Eu zic sa incerci la o statie PECO. Masori tensiunea cu un aparat de masura cu afisaj numeric in timp ce alimentezi masina. Din 5 in 5 litri eu zic ca este de ajuns This post has been edited by Slider: 16 Feb 2005, 09:50 |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2024 - 07:01 |