DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> carton in fata radiatorului: pro/contra

cagulaa
post 10 Nov 2008, 10:44
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




salutare
Acum cu venirea frigului am observat ( din ce am citit pe forum) ca majoritatea posesorilor de masini aseaza in fata radiatorului o bucata de carton.
Vreau sa stiu si eu daca chiar trebuie sa folosesc aceasta metoda, precizez ca la masina personala fara sa obturez radiatorul cu ceva in 3-5 km urca temperatura pana la jumatate si ramana in zona, poate o mica oscilatie cand se deschide termostatul.
Si apropo de termostat acesta cand deschide ramane asa sau daca scade temperatura la apa se inchide?!?! si astfel temperatura apei creste?!?!
mutumesc pt raspunsuri!!!


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Nov 2008, 10:47
Post #2


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai termostatul deschide circuitul de apa spre radiator.
cartonul se foloseste pt a ajunge mai repede la temperatura de regim.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 10 Nov 2008, 10:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Eu nu am folosit niciodata carton, oricat de frig a fost.. Nu stiu ce se intampla la mine, dar in maxim 1 km ajunge la temperatura de 82 grade, si acolo ramane.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cagulaa
post 10 Nov 2008, 11:13
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




ca sa inteleg mai bine
La mine bordul este mai vechi tip *scoica* , mi se pare ca are 2 linii in partea de jos si doua linii in partea de sus (pt temperatura apa). Pana anul asta imi statea temperatura la a doua linie de jos, dar de cand am pus termostatul ( acum 3 zile) temperatura la apa imi sta cam la jumatate (ce temperatura o fi pe acolo??)
O fi bine , o fi rau??!!


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Nov 2008, 11:15
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai...de ce ai scos termostatul?ce marca e cel nou?

apa trebuie sa stea un pic sub jumatate.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 10 Nov 2008, 11:22
Post #6


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




vin si eu cu o intrebare. se cunoaste pe ceas daca deschide termostatul (bord cn takosan) la mine sta acu la mai putin de jumatate si acolo ramane intepenit (evident dupa ce se incalzeste). intreb asta pt ca la dacia de dinainte scadea acul de la 85 la 80 grade.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 10 Nov 2008, 11:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Termostatul deschide cand temperatura in blocul motor a ajuns la cat trebuie si atunci apa va circula si prin radiator. Cand apa se raceste prea tare, termostatul va inchide. Evident, nu exista doar alb si negru ci si variatii de gri (deschideri partiale).
Daca e frig afara si radiatorul e in bataia aerului foarte rece, termostatul va sta pe inchis mai mult si totul ar trebui sa mearga normal. Aerul rece nu prea cred ca poate raci direct blocul motor, ca nu are cum sa intre asa de puternic acolo.
Deci eu nu cred ca trebuie carton la o masina la care toate functioneaza bine.

Se mai pune carton in fata carburatorului pentru a evita givraj-ul (inghetarea) din cauza curentului de aer rece. Variantele cu pata calda nu au nevoie. Daciile pe injectie, din nou, nu au nevoie.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cagulaa
post 10 Nov 2008, 12:55
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




am scos termostatul pt ca vara imi crestea temperatura indiferent cat de bine era aerisita instalatia.
Nu stiu cum se numeste cel nou, dar zice ca este produs in germania ( cel putin asa scrie pe cutie) si deschide la 89 de grade.


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 10 Nov 2008, 13:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Nu e suficient sa aerisesti instalatia. Trebuie ca:
- sa ai amestec antigel-apa distilata, nu doar apa in instalatie
- sa fie bine curatata instalatia; in timp ai depuneri de la apa foarte "distilata", etc...; daca nu e bine curatata, lichidul se curge mai greu
- sa fie bine aerisita instalatia
- termostatul sa fie ok
- nu in ultimul rand, radiatorul sa fie de ala mare (alea mici sunt insuficiente)

Eu nu am avut probleme la berlina mea, nici pe frig nici pe canicula, nici in mers nici pe loc. Si nici nu aveam GMV electric, era pe fulie si nu aveam probleme vara pe canicula in oras aglomerat.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cagulaa
post 10 Nov 2008, 13:42
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




1. am dat jos radiatorul (cred ca este mic) si caloriferul, le-am lasat 1 saptamana cu otet in ele dupa care am fost la spalatorie si le-am curatat
2. furtunele par ok
3. am pus 3 litri de antigel cu 3 l de apa distilata
4. pe timp de vara nu am pierdut apa, dar daca a fost sa completez am folosit numai apa distilata, niciodata apa de la robinet sau din alte parti
5. nu bag mana in foc de termostat, am auzit ca nu ar fi cine stie de ele si ca depinde si de noroc, desi nu cred asta
6. aerisirea cred ca este ok. atata timp cat nu mai curge aer pe la rotite, cred ca este bine.
7. termostatul cred ca la-am montat bine cu temocupla in sus pe furtun, adica spre radiator ( sper ca este bine)


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bulldog
post 10 Nov 2008, 13:45
Post #11


"Nembru"


Group: Members
Posts: 566
Joined: 6 February 08
From: Cluj-Napoca




La punctul 7 ai gresit. Termostatul se monteaza cu sonda inspre blocul motor

This post has been edited by Bulldog: 10 Nov 2008, 13:49


--------------------
Bicicleta, RATUC, Taxi
Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cagulaa
post 10 Nov 2008, 13:48
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




adica in jos?????


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bulldog
post 10 Nov 2008, 13:52
Post #13


"Nembru"


Group: Members
Posts: 566
Joined: 6 February 08
From: Cluj-Napoca




Adica in jos cum pui furtunul, da. Tocmai de aceea termostatul regleaza temperatura din motor, cand e prea cald, da drumul apei in radiator sa se raceasca, cand e prea rece, o opreste in motor pana se mai incalzeste. Asta in limbajul cel mai simplu.
Tu, montand invers sonda, ori nu ajungea termostatul sa deschida deloc, ori ajungea prea tarziu, cand in motor apa facea bule si bulbuci.


--------------------
Bicicleta, RATUC, Taxi
Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cagulaa
post 10 Nov 2008, 14:06
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




stai putin ca nu mai inteleg nimic
Prima data cand l-am pus l-am bagat cu varful ( partea tuguiata) in jos. Aveam caldura dar temperatura statea destul de sus, chiar mai sus de jumate. Dar recunosc ca nu l-am bagat pe furtun ci l-am pus direct pe corpul de la motor sau pompa de apa , si de abia dupa aceia am venit cu furtunul peste el.
Am mai discutat si cu alte persoane si mi-a spus ca trebuie mo,tat invers cu termocupla( varful) in sus.
Nu stiu ce sa cred.
Am gasit ceva pe youtube la un R19. poti sa imi spui daca este la fel???


mutumesc mult


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bulldog
post 10 Nov 2008, 14:22
Post #15


"Nembru"


Group: Members
Posts: 566
Joined: 6 February 08
From: Cluj-Napoca




Pozitia termostatului din video postat de tine e EXACT cum trebuie sa fie la Dacie


--------------------
Bicicleta, RATUC, Taxi
Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 10 Nov 2008, 14:26
Post #16


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




Uite ai o schema de montare pe celalalt topic deschis tot de tine: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1597612


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Nov 2008, 14:44
Post #17


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




e master sport cumva termostatul?
eu iti recomand VERNET.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 10 Nov 2008, 14:55
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




datorita faptului ca am patit faza cu ingetarea diferitelor parti ale carburatorului iarna de mai multe ori(mai ales difuzorul dar si oarece jiglere) iar dupa aplicare cartonului s-a mai inbunatatit treaba io is pentru (facuta cum trebe ) adica astupata doar treimea care corespunde carbului


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 10 Nov 2008, 15:57
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




un termostat din asta made in germany, o cutie cu mult alb am pus si io anul trecut. a functionat 3 zile pana s-a blocat. pe inchis. am observat cand deja era apa spre 120.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 10 Nov 2008, 16:52
Post #20


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Se comporta mai bine cu un carton care acopera partea dreapta a radiatorului. Mai ales daca are ventilator pe fulie. Veti avea mai multa caldura in masina si evitati "inghetul" carburatorului.

This post has been edited by vi_escu: 10 Nov 2008, 16:53


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cagulaa
post 10 Nov 2008, 20:04
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 24 September 08
From: Topoloveni




din pacate termostatul este master, din asta am gasit
vernet prin pitesti nu se mai gaseste desi am fost si pe dumbravei, nu mai are nimeni
Dar in schimb am gasit ceva de genul Termo care sunt destul de mici la 13 ron si unele poloneze
Ramane sa vad maine de care cumpar


--------------------
dacia, Renault 1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP 1997 - @%&
Totul trece, dar nu totul se uita!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Nov 2008, 20:06
Post #22


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai era bine daca stateai prin bucuresti,te ajutam eu cu termostatu.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 10 Nov 2008, 20:23
Post #23


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(Hacker @ 10 Nov 2008, 11:51)
Eu nu am folosit niciodata carton, oricat de frig a fost.. Nu stiu ce se intampla la mine, dar in maxim 1 km ajunge la temperatura de 82 grade, si acolo ramane.
*


Cartonul se pune in fata radiatorului pe partea cu carburatorul ,pentru ca la viteze de peste 90 km/h(mers constant cel putin 30 km) , de la -5 gr C in jos , va ingheta benzina in carburator , si iti va uda bujiile. Cei care au ELV nu mai au nevoie de carton.

QUOTE(roland @ 10 Nov 2008, 12:41)
Variantele cu pata calda nu au nevoie.
*


Permite-mi sa te contrazic. Intradevar la cele cu pata calda se intampla fenomenul mai greu(adica dupa mai multi kilometrii de mers la viteza mare ,la temperatura scazuta). Pata calda nu face fata la aerul rece pe care il sufla elicea.


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asklepios
post 10 Nov 2008, 22:57
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 11 October 08




cartonul trebuie pus la daciile modificate,pt ca sunt mecanici sau persoane mai inteligente decat fabricantul care modifica unele lucruri.unul dintre ele e desfintarea ventilatorului si montarea unei elici pe fulia pompei de apa deoarece are racire mai buna vara(e o prostie se incinge mai tare).si pe mine m-au prostit dar pt putin timp ca am pus-o la loc.iarna e rau de tot deoarece la turatii mari iti baga aer f rece pe carburator si ti-l blocheaza.
asa ca daca ai asa ceva pune cartoane si fa ca majoritatea firma de ras care de altfel e f buna pt Romania.
eu recomand un radiator mare de cupru montat pe centru sa astupe bine gaurile din fata masinii si ventilator(daca e desfintat).de fapt aerul intra pe langa radiator ca acolo e spatiu prin el trece f putin.
BAFTA MULTA!


--------------------
dacia 1310 tx dacia 1310 tx 84 - ab04mwy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 11 Nov 2008, 00:45
Post #25


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




In manualul livrat impreuna cu autoturismul, la pag. 36, este o nota despre ce si cum cu ecranul de protectie al radiatorului si folosirea prizei de aer cald a filtrului de aer. Si nu pare a se referi la daciile modificate.
In carburator nu ingheta nicidecum benzina ci umiditatea din aer.

This post has been edited by vi_escu: 11 Nov 2008, 00:50


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Nov 2008, 09:32
Post #26


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




dacii modificate?smile.gif in ce sens?prize de aer suplimentare?
cea mai eleganta solutie in privinta racirii este montarea unui electroventilator.si nu ai pb cu cartoane si givrare.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 11 Nov 2008, 12:19
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(asklepios @ 10 Nov 2008, 22:57)
sunt mecanici sau persoane mai inteligente decat fabricantul care modifica unele lucruri.unul dintre ele e desfintarea ventilatorului si montarea unei elici pe fulia pompei de apa deoarece are racire mai buna vara(e o prostie se incinge mai tare).
*



Scuze, dar, din fabrica, unele masini veneau (vorbim de berline 1310) cu electro-ventilator iar altele cu ventilator pe fulie. Nu e vorba ca au modificat unii, e vorba ca Dacia le-a fabricat cu ventilator pe fulie.
Varianta mai buna e, evident, cu electro-ventilator. De ce au fabricat de amandoua... nu stiu.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Nov 2008, 13:00
Post #28


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.224
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Si manualul de utilizare, si "sfantul" Mondiru recomanda pe timp de iarna acoperirea radiatorului.

Recomandarea lui taica-miu, dupa zeci de ani de utilizare. "In afara, pui un carton A4 pe jumatea de radiator cu elicea . Daca esti in oras, ori stai cu ochii pe ceasul de temperatura, ori il scoti, ca in oras se incalzeste lejer si fara"

Am radiator mare si elice pe fulie. Dar banuiesc ca elicea are si darul de a trimite aerul rece in filtrul de aer, de unde ajunge, tot rece, in carburator. Plus ca si carburatorul in sine se raceste. Ceea ce inseamna ca amestecul ajunge rece in motor. Problema este ca amestecul de carburant, pentru o ardere eficienta, trebuie sa fie destul de cald. Daca nu ma insel, givrajul la asta se refera.

Si acuma sincer. perosanele alea mai inteligente decat fabricantul, au uitat sa ia in considerare faptul ca electroventilatoarele alea (sau si mai des, termoculplele care le comanda) au fost de o calitate nemaintalnita, si ca solutia fulie (care pe un motor ok isi face treaba fara probleme) + carton iarna e cam la fel de eficienta.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Nov 2008, 13:03
Post #29


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




de ce au fost cu/fara elv?
pai: pt climat rece :radiator mic+GMV
climat temperat:radiator mic+elice pe fulie
climat tropical:radiator mare+elice pe fulie.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Nov 2008, 13:04
Post #30


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




singurul avantaj al cartonului la un motor bun, si reglat corect este caldura care vine mai repede in interior, in rest merge la fel. Repet, reglaje corecte.

Dezavantajul e ca in multe zile ai -3 grade dimineata, deci e OK cu cartonul, dar la pranz ai 15 grade, si fierbi motorul daca nu il scoti, si ce faci, toata ziua deschizi capota?! nu mersi.

Ce am zis eu e valabil la elice pe fulie(sufla rece pe motor).


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 11:17
Forum Renault