DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Turatie agatata

post 17 Jun 2003, 12:35
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


N-am postat aici problema, dar postez acum ca se pare ca s-a rezolvat.
Problema era ca nu revenea turatia la relanti cand luam piciorul de pe acceleratie :x . Adica acceleram pana la 3000 ture, si cand luam piciorul de pe pedala (si scoasa din viteza,desigur), turatia ramanea pe la 2000-3000 uneori. SI frana de motor ioc, desigur.
S-a propus ca ar fi vorba de motorasul de la clapeta, ca-i murdar, si se agata.
Dar se pare ca era mai simplu. S-a dat cu spray de contacte pe conectorul mare de la calculatorul de motor si de atunci (~300Km) nu a mai aparut. 8)
Apropo: cum se murdareste motorasul ala? Ca pe acolo ar trebui sa treaca doar aer filtrat... :? :shock:


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
luxcor
post 19 Jun 2003, 14:46
Post #2


Acaru' Păuna


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 February 03
From: Bucuresti - Dorobantzi




Darling esti in Romania!!!

Praful este peste tot si nu cred ca au fost inca inventate filtre pentru praful romanesc ...

Praful sa fie cu tine ...


--------------------
Hyundai TUCSON 2,7 V6 AT 190 CP GLS 4WD Premium - 2007 - B 07 LUS
Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 19 Jun 2003, 16:11
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Mda, inca un motiv sa ne schimbam mai des uleiurile... Apropo: tacanitul oare nu e cauzat de niste praf care se depune si blocheaza momentan rolele de la culbutori???


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 20 Jun 2003, 08:26
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE
Mda, inca un motiv sa ne schimbam mai des uleiurile... Apropo: tacanitul oare nu e cauzat de niste praf care se depune si blocheaza momentan rolele de la culbutori???


Si eu cred la fel... am mai spus mai demult ca presupun ca sunt rolele blocate si tacanitul este de la frecarea camei pe rola. Pana la urma, ma supar si-mi iau un diesel si atunci o sa am sunetul asta tot timpul!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 20 Jun 2003, 13:28
Post #5





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Am cam divagat un pic de la topic, dar:

Am tot citit de "engine flushing", adica un fel de spalaturi intestinale pt. motor. Se face cu un ulei f. subtire (0W-10, 0W-20) cu continut mare de detergenti, care se lasa in motor vreo 20 min. la relanti, dupa care se scoate o data cu mizeria pe care cica o dizolva f. bine.
E controversat subiectul, ca zic astia ca daca faci prea des, e pericol sa-ti atace garniturile, dar daca faci prea rar, s-ar putea sa se desprinda bucati solide de mizerie depusa in timp, care sa-ti obtureze canalele de lubrefiere.
Dar cu tot praful si mizeriile din benzina de la noi, ma gandesc sa fac o operatiune de asta pe la vreo 50KKm. (Sau daca incepe sa tacane urat - pana acuma e moderat).
Poate de asta si trece tacanitul deseori dupa un schimb (si tot filozofam noi ca-i asa de bun uleiul sau filtrul respectiv) numai ca sa revina dupa cateva mii de Km, ca uleiul proaspat curata, dar depozitele se refac...

Ce ziceti?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 20 Jun 2003, 16:23
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu prea e indicat sa faci un engine flushing (sau cum s-o chema) decat daca ai de gand sa iti schimbi setul motor sau macar toate garniturile. Explicatia consta ca, in timp, pe cilindri, supape si pistoane se depune asa-numita calamina (substanta ce provine din resturile ramase din arderea benzinei si din impuritatile uleiului). Odata cu cresterea uzurii motorului calamina se depune actionand ca un fel de etansant. Daca se indeparteaza, golurile ramase permit amestecarea uleiului cu benzina. Rezultatul: ulei ce spumega, ungere incorecta si insuficienta, ardere defectuoasa etc. Va spun astea pentru ca stiu caz concret: berlina, motor la 90000 km => engine flushing => probleme => set motor schimbat => o zi pierduta in service + 5500000.

Recomandari: aditiv ulei.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 23 Jun 2003, 10:09
Post #7





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Dar o alta teorie spune ca depunerea "calaminei" (10x pt. termen) accelereaza uzura motorului. Deci daca pastrezi motorul curat prin flushing din cand in cand, nu vor exista depunerile. In America e disputa mare acum pe tema asta, pt. ca multe service-uri recomanda flushing-ul la fiecare (!!!) schimb de ulei. Mi se pare exagerat... dar cred ca o data la ~50KKm face mai mult bine decat rau, in fond un motor curat si cu ulei de calitate nu prea sufera uzura. Cea mai mare parte din uzura vine tocmai de la mizerie.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 24 Jun 2003, 08:15
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




QUOTE
N-am postat aici problema, dar postez acum ca se pare ca s-a rezolvat.  
Problema era ca nu revenea turatia la relanti cand luam piciorul de pe acceleratie :x . Adica acceleram pana la 3000 ture, si cand luam piciorul de pe pedala (si scoasa din viteza,desigur), turatia ramanea pe la 2000-3000 uneori. SI frana de motor ioc, desigur.
S-a propus ca ar fi vorba de motorasul de la clapeta, ca-i murdar, si se agata.  
Dar se pare ca era mai simplu. S-a dat cu spray de contacte pe conectorul mare de la calculatorul de motor si de atunci (~300Km) nu a mai aparut.  8)  
Apropo: cum se murdareste motorasul ala? Ca pe acolo ar trebui sa treaca doar aer filtrat... :?  :shock:


Problema identica si la mine !!!! Am o Solenza care se comporta la fel de cand am luat-o de la dealer. Problema e ca nu face asa tot timpul, ci uneori, cand nu te astepti. Am fost la service, m-am invartit prin curte o juma de ora cu seful de la garantii tot accelerand si debreind dar masina s-a comportat excelent. Tipu a crezut ca fac misto de el. Nu spun ca la 5 minute dupa ce am plecat, masina a inceput sa faca iar fite. Era cat pe aci sa m-apuce dambalua...
Deci, desi in materie de motoare cu injectie, afon e mult spus despre mine, cu sprayul cred ca pot sa dau si eu. Buba e ca nu prea stiu pe unde. Ca sa nu mai pierd timpul pe la dealer, spune-mi si mie, "conectorul mare de la calculatorul de motor", dragutul, unde zda ma-sii cu onor se afla ? Tre sa scot oarestece capace, eventual sigilate ? Sau e la vedere ? Plizzzzzzzzz ..... 256.gif 256.gif 256.gif


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Jun 2003, 08:20
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Linga baterie, e o cutie de plastic negru in care intra un ditamai matul de cabluri. Daca dai , capacul ala de plastic la o parte, BINGO!, ai gasit "serverul".
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 24 Jun 2003, 08:31
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




sa traiesti 1000 de ani ! Tocmai am vorbit cu un coleg de la centrul de calcul. Cica au spray de contacte. Hai s-o incerc si p-asta. Sper sa nu se lase cu fum biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Jun 2003, 08:45
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE
sa traiesti 1000 de ani ! Tocmai am vorbit cu un coleg de la centrul de calcul. Cica au spray de contacte. Hai s-o incerc si p-asta. Sper sa nu se lase cu fum biggrin.gif  :D  :D  :D

ALOOOOOOOOOOOOOOOOO....... SA SCOTI BORNA DE + DE LA BATERIE, SA NU FACI GRATAR ACOLO !!!!!!!!!!!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 24 Jun 2003, 08:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Stii ca ai dreptate ? Dau o bere ! Chiar ca nu-mi dadea prin cap. Si n-ar fi pt prima data cand prajesc ceva la masina. La vechea berlina am ramas in 5 secunde fara un Panasonic de 4 milioane. (L-am legat la bricheta pe invers si m-am uitat ca prostu` cum iese fum din el sad.gif sad.gif ) Noroc cu sefu care tocmai mi-a dat de lucru, ca tocmai vroiam sa-mi bag nasul la motor.

P.S. Sprayul de contacte pute ingrozitor. Sper ca e ce trebuie in interior pen ca pe eticheta..... (n-am nici cea mai vaga idee de lb. germana) smile.gif smile.gif


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Jun 2003, 09:06
Post #13


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Daca scrie pe el ceva de genul Kontakt reiniger, sau reinigung, despartite sau intr-un cuvint, e ceea ce-ti trebuie. In engleza suna mai simplu : contact cleaner
laugh.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 24 Jun 2003, 09:52
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
Dar o alta teorie spune ca depunerea \"calaminei\" (10x pt. termen) accelereaza uzura motorului. Deci daca pastrezi motorul curat prin flushing din cand in cand, nu vor exista depunerile. In America e disputa mare acum pe tema asta, pt. ca multe service-uri recomanda flushing-ul la fiecare (!!!) schimb de ulei. Mi se pare exagerat... dar cred ca o data la ~50KKm face mai mult bine decat rau, in fond un motor curat si cu ulei de calitate nu prea sufera uzura. Cea mai mare parte din uzura vine tocmai de la mizerie.


Pai ce spui tu de America e cu totul altceva. Daca bagi ulei de calitate, il schimbi la intervale regulate, atunci da. Merita sa ii faci un engine flushing la fiecare schimb de ulei. Motorul nu se uzeaza. De fapt, calamina este cea care uzeaza cel mai mult motorul. Daca in schimb ai cateva zeci de mii de kilometri cand deja uzura este mai accentuata nu e bine sa scoti calamina. Calamina e ca si femeile. Nu poti sa stai cu ea, dar nici fara ea nu e bine.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 24 Jun 2003, 10:13
Post #15


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Eu stiu ca celebra calamina se depune pe injectoare dar mai ales pe supape. Engine flushing te ajuta foarte putin, insignifiant. Singura modalitate de a scapa de calamina in exces ar fi sa dai chiuloasa jos la fiecare schimbare de distributie.
Ca o paranteza, am dat chiuloasa jos la Renaultul meu pe la 180.000 km (mersese exclusiv Elvetia, Germania, Austria). Tin sa va dau nesimtita stire ca tot ce am gasit acolo a fost doar afumatura si un strat foarte subtire de calamina (l-am dat jos cu o surubelnita, fara prea mare efort)


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Jun 2003, 10:30
Post #16





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Revenind la topic : si eu tot asa am patit, m-am dus la service n-a vrut sa faca nici batuta, dupa ce zilele trecute ma omora prin oras.
Completare: pt a scoate mufa se trage de "manerul" pe care il are (nu e chiar maner dar te prinzi tu despre ce vorbesc, e un fel de mecanism f. simplu pentru a scoate si baga mufa, ca are f. multi pini si ar trebui apasata in draci) Pt a baga inapoi, acelasi maner, impins usor inauntru conecteaza mufa.
Nu trebuie deconectata bateria, pt ca compu' de motor nu e alimentat cind cheia e scoasa (bineinteles cu motorul OPRIT). Mecanicul de la service nu a deconectat mufa.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 21:41
Forum Renault