DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Radiator Solenza pe DSN

vlad3
post 19 Jun 2003, 15:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 June 03




salut! am si eu o Supernova Rapsodie alba (din 2001 si bineinteles cu rugina) B-33-AWR; 28000Km
am aflat de forum de AL (B-21-NEW), cand eu luam piese pt. revizia de 30000Km si el RADIATOR de SOLENZA sa-l puna pe DSn (APROPO ti-a reusit operatia?) ; si daca DA cum e cu temp. acum, la fel porneste electroventilatoru' sau sta la 1/2.

Ce ziceti de X90 din AUTO MOTOR SI SPORT? TRUE or FALSE! sau true in prop. de 80-90%? :shock:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
patratel
post 19 Jun 2003, 16:05
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




QUOTE

Ce ziceti de X90 din AUTO MOTOR SI SPORT? TRUE or FALSE! sau true in prop. de 80-90%? :shock:


frate am vazut-o si eu ieri... si stau si ma gandesc - oare sa fie numai tabla indoita altfel, si inauntru tot motor d-asta, piese d-astea,... ?

In principiu e frumusica, ramane de vazut cum o sa se manifeste la mers. Cand o sa apara, ca am intzeles ca undeva spre sfarsitu anului viitor...


--------------------
Skoda Octavia Elegance - B 47 KVN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexnet
post 19 Jun 2003, 16:06
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 23 June 05




QUOTE

Ce ziceti de X90 din AUTO MOTOR SI SPORT? TRUE or FALSE! sau true in prop. de 80-90%? :shock:


http://www.dsn.as.ro/viewtopic.php?t=882&start=100

Cred ca asta spune tot. smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 19 Jun 2003, 20:22
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Atata vreme cat cei de la Dacia se bat cu pumnul in piept precum Tarzan ca noul model va costa sub 5000 EUR, intrebarea daca va avea acelasi motor cu DSN/SLZ e oarecum retorica. Sa fim multumiti daca il pastreaza, sa nu bage vre-unul mai slab. Ca de ceva mai bun nu poate fi vorba. Asta daca nu cumva o sa renunte la dotari standard precum volan, scaune, geamuri, etc. laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 19 Jun 2003, 20:54
Post #5


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




vlad3, bine ai venit printre noi laugh.gif
Referitor la radiatorul lui AL, a reusit sa-l monteze, mai multe iti spune el (da, in general acul sta la jumatate).

Pentru ceilalti, va rog nu mai postati la toate topicurile care apar cu X90, exista deja unul la stiri.

alexnet, merci pentru faptul ca ai indicat link-ul catre topicul cu X90


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 20 Jun 2003, 08:35
Post #6


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
salut! am si eu o Supernova Rapsodie alba (din 2001 si bineinteles cu rugina)  B-33-AWR; 28000Km
am aflat de forum de AL (B-21-NEW), cand eu luam piese pt. revizia de 30000Km si el RADIATOR de SOLENZA sa-l puna pe DSn (APROPO ti-a reusit operatia?) ; si daca DA cum e cu temp. acum, la fel porneste electroventilatoru' sau sta la 1/2.

Ce ziceti de X90 din AUTO MOTOR SI SPORT? TRUE or FALSE! sau true in prop. de 80-90%? :shock:


L-am pus!...vezi pe Forum la tunning...acolo am postat anuntul si, daca, vor fi solicitari, o sa dau si amanunte despre cum l-am montat.

Temperatura acum sta muult mai jos...ma rog, acul de la temperatura... si ventilatorul porneste f rar...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 23 Jun 2003, 13:09
Post #7





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Chestia cu acul la jumatate si pornirea rara a GMV-ului nu o cred. Schimbatul radiatorului nu inseamna si modificarea softului care comanda ventilatorul la mai mult de 96 de grade C. E ceva ce nu se pupa in declaratiile de mai sus.
In al doilea rind radiatorul de DSN este sufucient pt racire, problema lui este ca se sparge mai des decit trebuie. Asa sint (prost) gindite motoarele astea, sa mearga calde (peste 95 de grade C).
Cred ca acesta temperatura mare (neobisnuita pt un motor Otto) sparge si radiaroarele (distruge solutia de lipit) si in plus strica si uleiul si duce la tacanitul mult discutat pe forumuri.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 23 Jun 2003, 13:54
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE
Chestia cu acul la jumatate si pornirea rara a GMV-ului nu o cred. Schimbatul radiatorului nu inseamna si modificarea softului care comanda ventilatorul la mai mult de 96 de grade C. E ceva ce nu se pupa in declaratiile de mai sus.
In al doilea rind radiatorul de DSN este sufucient pt racire, problema lui este ca se sparge mai des decit trebuie. Asa sint (prost) gindite motoarele astea, sa mearga calde (peste 95 de grade C).
Cred ca acesta temperatura mare (neobisnuita pt un motor Otto) sparge si radiaroarele (distruge solutia de lipit) si in plus strica si uleiul si duce la tacanitul mult discutat pe forumuri.

---semn pentru fluierat cu doua deste in gura!---
Daca un radiator raceste mai eficient, e normal sa nu urce temperatura asa mult. Pentru ca evacueaza toata caldura produsa de motor. Daca nu urca temperatura, deci acul sta la jumatate, e normal sa nu porneasca GMV, nu? Asta daca nu modifici cumva softul! (ok, ok, si sa deschida termostatul la acele temperaturi mai scazute)
Temperatura asta mare nu ar trebui sa sparga radiatoarele. Plus ca la 1q meu la Diesel temperatura apei era gradata pana la 130 de grede C. Deci sunt si radiatoare care rezista la temperaturi adevarate. Iar protectiile termice la DSN intervin la 110 grade, deci peste 100 e ceva uzual, nu cred ca ca motoarele sunt prost gandite. Ideea e ca e prost radiatorul. Nu au scuze.
Tacanitul intr-adevar cred ca apare de la caldura care urca de la motor dupa oprire si arde cumva uleiul in role... La pornire nu se mai invart rolele! De asta tacane... Parerea mea, anyway...


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 23 Jun 2003, 14:21
Post #9





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Interesant.
Daca un simplu indicator de bord defineste performante...
Cit despre racirea mai buna la un radiator mai mare, nu a zis nimeni ca nu este asa, dar (exista tousi un dar), ce racire vezi la o masina care stationeaza? Daca GMV-ul porneste la 96 de grade si se opreste la 93, crezi ca se va raci in continuare? La drum intins nu am vazut sa plece GMV-ul vreodata si acul sta bineinteles la maxim jumatate cu radiatorul de DSN, pt ca acolo este nivelul de la termostat. Oricum cred ca intru in amanunte...


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 23 Jun 2003, 15:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE
Interesant.
Daca un simplu indicator de bord defineste performante...
Cit despre racirea mai buna la un radiator mai mare, nu a zis nimeni ca nu este asa, dar (exista tousi un dar), ce racire vezi la o masina care stationeaza? Daca GMV-ul porneste la 96 de grade si se opreste la 93, crezi ca se va raci in continuare? La drum intins nu am vazut sa plece GMV-ul vreodata si acul sta bineinteles la maxim jumatate cu radiatorul de DSN, pt ca acolo este nivelul de la termostat. Oricum cred ca intru in amanunte...

Daca citesti la Tuning, fericitul posesor al radiatorului a spus clar ca la mai multe semafoare la rand, porneste GMV. De ce daca la 96 porneste si la 93 se opreste e racirea mai buna cu acest radiator? E simplu, pentru ca masurarea se face in chiulasa. La relanti, apa de-abia circula. In radiator, se raceste sanatos. Cand ajunge la 93 de grade, apa care vine pe urma e rece, deci scade temperatura masurata in continuare. Asta e valabil si la DSN, dar abia se vede pe ac.
Ideea e ca daca termostatul a fost proiectat pentru o anumita temperatura, nu cred ca scopul a fost ca regimul de functionare sa fie mai sus. E clara eficienta scazuta a radiatorului de pe DSN. Si sincer nu stiu daca temperatura de pornire era de 93 sau ceva peste 100. N-am manualul la indemana, dar parca era peste 100!
Cred ca o eficienta de racire mai buna nu poate strica!

Hai ca nu vreau sa ne certam, eu nu voi mai insista... Ideea e ca mie imi pare logic acest comportament, sa spun altii daca nu e asa (pls. do so pt. ca nu ma supar!).


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 23 Jun 2003, 15:13
Post #11





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Ideea cu cearta nu stiu de unde ti-a venit. contrazicerile sint sarea si piperul existentei, nu o cearta. Parerea ta este a ta si data nu reusim sa ne convingem unul pe atul nu o fi foc nu? Doar vorba lor: "Asa face toate", in schimb cind este cazul mai spun ceva: "Ce dom'l'e ai vazut tu doua dacii la fel?".
Scuze daca ai avut impresia de cearta, eu doar am vrut sa-mi sustin punctul de vedere, cunoscind masina mea.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
alex
post 23 Jun 2003, 17:44
Post #12


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Topicul se inchide deoarece se mai discuta aceeasi tema si la
http://www.dsn.as.ro/viewtopic.php?t=1329


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 20:34
Forum Renault