DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme ambreiaj si frana, trebuie aeresit des si frana e moale

emil_t
post 17 Feb 2009, 16:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




nu stiu de ce dar de cateva ori ambreiajul ajunge la podea si pana pompez putin nu isi revine, mi-am dat seama ca este aer pe circuit am fost la mecanic a aerisit, a mers o vreme, am lasat-o 2 zile sa stea, am aerisit ambreiajul si dupa vreo o luna a trebuit sa pompez ambreiajul ca sa mearga ca tot statea jos. de unde tot intra aer pe circuit ?

si la frana, apas frana, franeaza putin si mai apas apox. 50% din cursa pedalei si franeaza la fel de tare, de abia cand ajung sa o lipesc de mocheta blocheaza una din roti, banuiesc cea care are mai putin aderenta, cica ceva mecanic a reparat problema si a zis ca nu are ce sa-i mai faca, pot sa pompez ca tot la fel prinde parca, am sa incerc sa fac un test klumea zilele astea sa vad daca influenteaza in vreun fel daca pompez, iar dupa ce opresc motorul se intareste pedala. Cand apas pedala putin (poate se aude si cand apas mai tare numai cred ca acopera scartaitul franei sunteul) se aude ca si cum s-ar freca ceva, probabil din spate dar nu sunt sigur. Sa fie ceva garnitura, am inteles pe forum ca daca apesi pana in fund pedala si dupa aceea o apesi putin ar trebui sa prinda mai bine, daca sunt duse ceva garnituri de la pistonase, dar sincer eu nu am observat vreo diferenta daca incerc

This post has been edited by emil_t: 17 Feb 2009, 16:35


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 17 Feb 2009, 23:56
Post #2


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Verifica si placutele si sabotii de frana si nivelul de licrid de frana sa nu ai pierderi.


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caluboby
post 18 Feb 2009, 17:49
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 10 September 07
From: Bucuresti




La mine aveam cam aceiasi problema cu ambreiajul si tot aeriseam sau faceam pedala mereu in mers cu masina pana la un punct cand nu a mai mers nici asa si a trebuit sa schimb "cilindrul" din cutie care tine de ambreiaj ca era uzat si lua aer pe la un rulment.


--------------------
Dacia DSN 2001 Clima 2001 - 84 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 18 Feb 2009, 19:26
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




QUOTE(ciprianeduard @ 18 Feb 2009, 00:56)
Verifica si placutele si sabotii de frana si nivelul de licrid de frana sa nu ai pierderi.
*



placutele in septembrie erau uzate cam 30% ca tot asa mergea frana si pe atunci, si la lichid de frana, parca l-a schimbat mecanicul, sa verific.

frana si ambreiajul folosesc acelasi servo si circuite/lichid ?


caluboby cat te-a costat cilindrul si manopera ?


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mosu86
post 18 Feb 2009, 19:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 25 January 09




Mai fratilor circuitul de actionare al ambreiajului nu are rulmenti ca sa piarda pe la el,pb sta in felul urmator.Pompa ambreiajului foloseste lichidul din vasul pompei de frana,este special conceput ca la pierderi de lichid intai sa ramai fara ambreiaj iar apoi fara frana.Emil are pb cu garniturile,de obicei se duc cele de la cilindru care actioneaza ambreiajul dar e foarte posibil sa fie duse si garniturile de la pompa ambreiajului.Pana nu gasesti care din ele sunt poti sa aerisesti de 10 ori ca nu rezolvi pb.In acelasi timp poti sa ai pierderi si la una din roti acelasi fenomen se intampla,prima data se duce ambreiajul.


--------------------
mazda 323f - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 18 Feb 2009, 20:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




mosu86 pe forum am citit ca la frana sa fie duse ceva garnituri de la pistonasele de la etrier.

scumpa manopera sa inlocuiasca garniturile ?


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mosu86
post 18 Feb 2009, 21:03
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 25 January 09




QUOTE(emil_t @ 18 Feb 2009, 21:28)
mosu86 pe forum am citit ca la frana sa fie duse ceva garnituri de la pistonasele de la etrier.

scumpa manopera sa inlocuiasca garniturile ?
*


In primul rand verifica tu,macar sa-ti faci o idee cum sta treaba,daca curge pe la o roata sigur ai sa vezi,zona in care sunt pierderi de lichid le vezi pe roata.Daca pe roti nu se vad urme instalatia de frana e ok treci la instalatia ambreiajului.In legatura cu manoopera sincer nu stiu daca erai de undeva din zona Fetestiului beam o bere si asta era tot,aveam timp si de un pescuit daca esti pasionat.Daca nu puteam eu te rezolva Tonypardaf aici lucram,.nu motoare cu combustie interna ci cu reactie

This post has been edited by mosu86: 18 Feb 2009, 21:32

Attached thumbnail(s)
1182.jpg ( Size: 172.85k ) Number of downloads: 785


--------------------
mazda 323f - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 21 Feb 2009, 11:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




din pacate sunt din cj, dar oricum mersi de invitatie tongue.gif, faza cu scurs de lichid, chiar am vazut vara trecuta, e desprins langa cutie scutul si parca se prelinge ceva lichid care cel mai probabil e de la servo zic eu, si ramaneau cateva pete mici pe asfalt daca nu o miscam o zi, dar pe roata sincer nu prea am vazut lichid


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mosu86
post 22 Feb 2009, 10:33
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 25 January 09




Daca completezi des cu lichid cauza este clara,ai doua variante:ori schimbi pompa de frana ori gasesti set de reparatie pentru ea cu tot cu pistonase.Nu este indicat sa schimbi doar garniturile.Si inca ceva,foloseste numai un singur tip de lichid si daca este posibil inlocuieste-l in toata instalatia.


--------------------
mazda 323f - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi hks
post 22 Feb 2009, 11:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 15 February 09
From: bucuresti




salut eu am schimbat pompa si atrebuit sa cumpar si set de garnituri sa le schimb
dupa ce am pus pompa noua cu garniturile originale nu a fost nici o diferenta si atrebuit sa schimb garniturile din ea sad.gif


--------------------
dacia super nova 2001 rapsodie - b24zla
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caluboby
post 22 Feb 2009, 23:13
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 10 September 07
From: Bucuresti




Eu ma refeream la cilindrul din cutie( "cilindrul receptor hidraulic" parca se numea mai exact ) care apasa pe disc si fluture si acele are un rulment care la mine se uzase si a trebuit schimbat iar de la mecanic am inteles ca se schimba dupa 150mii km. Ma costat undeva la 300 ron dar am mers ceva cu el asa si a trebuit sa schimb si placa discul si restul...


--------------------
Dacia DSN 2001 Clima 2001 - 84 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 25 Feb 2009, 17:50
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




am verificat lichidul de servo, si este peste max, ajunge aproape pana la filetu pentru a inchide capacul, poate fi asta problema

repet, frana prinde ceva cam 70% din cursa si cand ajunge chiar la podea maxim, blocheaza apoape 100%, nu prea am incercat blana de la viteza ce face sa nu stric cauciucurile, si se mai intampla sa raman fara ambreiaj si trebuia sa pompez ambreiajul sa mearga.
de completat cu lichid cel putin in 2 luni nu s-a mai completat si e la peste maxim, nu e masina mea sa stiu exact ce se baga si ce nu in masina.
cica masina a fost la un mester de vreo 2 ori, si a spus ca nu-i poate face nimic.

nici nu stiu ce sa-i mai fac, ma gandesc sa inlocuiesc pompa sau ce sa-i fac, nici nu as vrea sa dau banii degeaba si sa aflu ca defapt era o nimica.

cum am facut cu motorul la dacia service ca lua ulei la filtru de aer, am dat ca prostu 800 de euro sa-l resegmenteze, mi-au dat 3 luni garantie, si defapt au observat ca teava ce contecteaza baia de ulei cu filtru de aer era infundata si acumula presiune si tasnea, e explicatia lor.

This post has been edited by emil_t: 25 Feb 2009, 17:51


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 27 Feb 2009, 13:38
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




e problema daca e peste max nivelul lichidului de frana ?


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 28 Feb 2009, 17:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




nu stie nimeni ?


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonypardaf
post 28 Feb 2009, 20:26
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 15 December 08
From: Ianca Braila




QUOTE(emil_t @ 28 Feb 2009, 17:51)
nu stie nimeni ?
*


nu e nici o problema


--------------------
Supernova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 4 Mar 2009, 20:38
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




stie cineva cam cat e o pompa servo/etrieri/pistonasii din etrieri, si a avut cineva experinte in serivceuri, parca cu toate ca stiu cat este de prost serviceul din cj de la dacia, totusi, cand e vorba de frane parca m-as duce acolo, sau stie cineva ?


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaicuc2000
post 4 Mar 2009, 23:08
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 20 February 09
From: Turda, Jud. Cluj




emil eu am avut de aface cu cei de la dacia din marasti cluj si is un pic mai scumpi dar sunt mecanici buni sau cel putin au fost cu mine. Eu zic sa incerci acolo. cu franele nu ii de gluma, daca nu stii sa le faci ai grija si dute la un mecanic.


--------------------
Dacia Supernova Rapsodie 2002
Incerc sa invat cate ceva in fiecare zi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pynky_2231
post 21 Mar 2009, 19:04
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 2 October 08
From: Bucuresti




aveti idee cat costa kit ambreiaj ... DSN ??


--------------------
Dacia Logan 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 23 Mar 2009, 21:12
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




Emile sa sti ca, cu frana patesc si eu si tre sa o aerisesc. Am fost la mecanic si trebui alta pompa ca e problema la piston , sau mai grav la corpul pompei asa ca tre schimbata toata caci nu se stie sigur. La am breaj nu am probleme dar la frana aerisesc la o saptamana sau mai bine zis doua.si reseteaza nea Costel mecanicul si senzorul de avarie de la pompa(mare chinuiala).daca rezolvi altfel sa ma ti si pe mine la curent pe topicul asta. Sau invers ca eu tare nu as vrea sa schimb pompa.
A, si cate o data sa sti ca dupa o aerisire merge bine, timp de o luna chiar doua si trei maxim , dar apoi iar aerisire, la naiba. blush.gif
Apropo, nu pierde pic de lichid. Ia doar aer pistonul din pompa pe la o garnitura ciupita "asa zice lumea + mecanicul"
Sper sa se insele amarnic si sa mai fac o aerisire si pe urma sa nu mai am nici o problema. cand am luato nua facut asa.


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 25 Mar 2009, 10:36
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




Cum se face aerisirea la frane ?


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 25 Mar 2009, 13:20
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




gcgeorgescu am fost la un mecanic la care am mai fost mai demult, a facut el nu stiu ce la frane, si a mai schimbat ceva la bratul de la roata stanga (nush ce o facut ca a inceput sa bata roata din stanga ... in fine), si acuma nu mai trebuie aerisita instalatia, si tot la fel prinde adica 50% din cursa slab de tot si constant, si la sfarsit prinde mai bine, nu mai ajung cu piciorul in podea.

oricum am indoieli ce cunostinte are mecanicu' asta, nah nu eu am dus-o la reparat, avand in vedere ca dupa ce a reparat-o acuma bate ceva la roata din fata, dar prinde un pic mai bine frana.

eu as zice daca ai aceeasi problmea incearca sa faci ce a zis mosu86 sa schimbi garniturile, postul de mai sus,

eu unul nu mai bag bani in masina ca deja suge bani la greu, oricum vreau sa subliniez, franele prind, in caz de urgenta pot frana, atat doar ca prinde mai ciudat, inca 2/3 ani si merge la casat cred ca


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 25 Mar 2009, 21:57
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




dupa cate spui tu nu a facut mare lucru(bun), o sa trbuiasca sa aerisesti iar, sigur, ca acelasi lucru il patesc si eu.
eu am postat la tine acum dar treaba e demult , deci am experienta cu defectiunea aceasta si stiu cum actioneaza. si tin sa subliniez ca apropo la ce a zis mosu ca nu pierd nici picatura de lichid , am insemnat borcanul acela cu pixu si e la fel de la o aerisire la alta. sad.gif


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rezso
post 2 Apr 2009, 17:56
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 2 April 09




Am o SN. Mi s-au uzat ferodourile pe spate Am vazut de vanzare ferodouri care trebuiesc nituite(mai ieftin asa) si gata nituite. Pot sa am incredere in nituirea facuta de "meseriasi"?

2 Apr 2009, 18:03:
Senzorul de avarie de la pompa de frana semnalizeaza in continu chiar daca de un a nu a trebuit sa complectez lichid. Asa ca umblu cu papucul scos de la el . Mecanicul m-a sfatuit asa, si a zis ca mai bine asa, decat sa schimb senzorul, ca numai probleme o sa am dupa acea. Asa o fi?

This post has been edited by rezso: 2 Apr 2009, 18:03


--------------------
Dacia super nova 2001/R52315 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marduk8602
post 3 Apr 2009, 11:47
Post #24


4x4 offroad


Group: Members
Posts: 119
Joined: 6 September 07
From: bucuresti




pt frana spate am vrut si eu sa fac o mica economie luand ce e mai ieftin si am constatat cand am desfacut roata ca tot ce era acolo era o mare ruginitura si ca mai bine dadeam 10 lei in plus si luam cu tot cu arculete si ce mai e pe acolo...

senzorul ICP (de pe pompa de frana) nu trebuie schimbat, pur si simplu il scoti de pe pompa (cheie de 22 parca, cotita e mai buna) si il apesi usor cu degetu... o sa te prinzi... ideea e ca dupa ce schimbi placutele si sabotii, primele 2 3 4 5 apasari pe frana e bine sa fie cat mai blanda, eventual apesi frana cu mana; altfel, placutele fiind foarte departe de disc o sa apesi frana in gol pana se ating si incepe sa functioneze si dai senzorul peste cap ("simte" ca si cum ai avea o gaura in circuit pe unde curge lichidu din cauza presiunii 0 pana ajung toate placutele/sabotii sa franeze)


--------------------
dacia mcv cheala sep 2011 - B-26-YIR
minsk 125cc 1992 B-90-EAE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 7 Apr 2009, 22:07
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




salut postez din nou pe topicul tau. am o noutate, intr-o si cu soare cand nu aveam ce face m-am uitat in compartimentul motor si am desfacut capacul de la recipientul pentru lichid frana.
ce sa vezi era murdar si l-am curatat, am descoperit ca , capacelul acela galben de vine peste capacul propriu zis se scoate si cpcapacul are o gaurica care era astupata, am desfundat-o si am marit si santul de pe capac(e greu de descris, dar e inposibil sa nu il vezi).
treaba e ca e cevapt aerisire. de atunci iti spun sincer ca nu am mai facut nici o aerisire, cum se face.si pot sa iti spun ca frana e tare si tine la jumate chiar mai sus.
inceara si tu. eu tot mai astept sa scada iar si sa" ceara" vro aerisire. dar nimic . se lasa asteptat de cam multisor, ba din potriva se intareste din zi in zi(frana).
si sa stiti ca nu sunt un visator chiar nu ma asteptam la asta.
chiar am sperat asta:
mi sa indeplinit dorinta big_wheel.gif

[Emile sa sti ca, cu frana patesc si eu si tre sa o aerisesc. Am fost la mecanic si trebui alta pompa ca e problema la piston , sau mai grav la corpul pompei asa ca tre schimbata toata caci nu se stie sigur. La am breaj nu am probleme dar la frana aerisesc la o saptamana sau mai bine zis doua.si reseteaza nea Costel mecanicul si senzorul de avarie de la pompa(mare chinuiala).daca rezolvi altfel sa ma ti si pe mine la curent pe topicul asta. Sau invers ca eu tare nu as vrea sa schimb pompa.
A, si cate o data sa sti ca dupa o aerisire merge bine, timp de o luna chiar doua si trei maxim , dar apoi iar aerisire, la naiba.
Apropo, nu pierde pic de lichid. Ia doar aer pistonul din pompa pe la o garnitura ciupita "asa zice lumea + mecanicul"
Sper sa se insele amarnic si sa mai fac o aerisire si pe urma sa nu mai am nici o problema. cand am luato nua facut asa]


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
io_domi
post 29 Jul 2009, 17:59
Post #26


Dacia Club Members


Group: Members
Posts: 56
Joined: 27 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(caluboby @ 18 Feb 2009, 17:49)
La mine aveam cam aceiasi problema cu ambreiajul si tot aeriseam sau faceam pedala mereu in mers cu masina pana la un punct cand nu a mai mers nici asa si a trebuit sa schimb "cilindrul" din cutie care tine de ambreiaj ca era uzat si lua aer pe la un rulment.
*



Am si eu cam aceiasi problema. Spune-mi te rog cat te-a costat acel cilindru si de unde l-ai luat.... pentru ca mie m-i sa spus la magazin ca vine in ansamblu cu rulmentul de presiune si costa 650 RON!!!!!!!!!!!


--------------------
DACIA SUPERNOVA 2003 - B-84-XXX
"Rabdarea este ceva ce admiri la soferul din spatele tau si te enerveaza la cel din fata ta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 08:13
Forum Renault