DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se incinge

Andu
post 2 Jul 2003, 16:14
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Am scris si pe forumul celalalt dar nu cred ca strica sa intreb si aici. Iei, cand am scos masina la plimbaream avut o surpriza cu temperatura.
Motorul s-a incalzit, acul a ajuns la linia pt ventilator, asta a pornit , acul a trecut linistit de linia asta, si a continuat sa urce pana aproape de liniile urmatoare.Pana acum nu mi s-a mai intamplat asa ca spuneti-mi si mie ce credeti ca are si ce ar trebui facut.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 2 Jul 2003, 21:04
Post #2


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




si eu care credewam ca am fost singurul caruia i s-a intamplat asta. ieri, cu a/c pornit forja , ca deh trebuia sa rezolv niste treburi urgente, prietenii stiu de ce... asa ca a inceput acul sa urce, a ajuns la limita superioara, a trecut de aceasta apoi mai ca a atins limita de la liniutele alea multe unuele langa altele, sa fie cele 45 + de grade de afara ???


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMihai
post 2 Jul 2003, 21:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 772
Joined: 5 June 03
From: PITESTI




Cred ca temperatura ridicata e de vina. Asa am patit si eu anu' trecut cand eram la Bacau, se incinsese asa tare incat iesau aburi de la radiator (era dimineata si se observa din interior) 173.gif , ma gandeam ca pica radiatorul dar a fost OK 8)


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 110cp Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 3 Jul 2003, 07:43
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Deci n-ar trebui sa-mi fac prea mari griji spuneti, nu?
Cand are aerul condtionat pornit, in afara localitatii mi s-a incins si mie, dar a dat Liviu o explicatie verificata prin experiment. Si in orice caz, pana acum nu sarise de linia aia nici in cele mai crunte aglomeratii si calduri.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 3 Jul 2003, 07:49
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Deci n-ar trebui sa-mi fac prea mari griji spuneti, nu?
Cand are aerul condtionat pornit, in afara localitatii mi s-a incins si mie, dar a dat Liviu o explicatie verificata prin experiment. Si in orice caz, pana acum nu sarise de linia aia nici in cele mai crunte aglomeratii si calduri.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 3 Jul 2003, 07:55
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




De ce nu renuntati voi la termostat pe timpul verii, nu stiu !


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 3 Jul 2003, 09:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Am auzit bine? Cred ca esti pe alt forum si s-au incurcat mesajele! Si la ce sa mai renuntam?


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 3 Jul 2003, 09:10
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Am si alte idei: renuntarea la fuiltrul de aer, de benzina (si astea se imbacsesc si modifica performantele motorului). Daca stau sa ma gandesc cred ca am puea inlocui benzina cu alcool, uleiul 10W40 cu uleiuri mai ieftine (de ex. ulei de transformator pentru ca e mai subtire).
Solutia renuntarii la termostat este solutia data de mecanicul din fata blocului. Este o solutie foarte proasta.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 3 Jul 2003, 09:22
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Daca ziceti voi.... Va rog sa ma scuzati ca v-am sugerat o solutie, jur ca nu o sa se mai intimple! Plingeti-va in continuare ca vi se incing motoarele peste masura, ca sigur se va rezolva problema !


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zongo
post 3 Jul 2003, 09:47
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 4 June 03
From: Cluj Napoca




Eu n-am problema asta, dar ma intreb de ce e proasta solutia lui Marty? Mai bine crapa radiatorul?


--------------------
uffff....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 3 Jul 2003, 09:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE
Eu n-am problema asta, dar ma intreb de ce e proasta solutia lui Marty? Mai bine crapa radiatorul?


In mod normal termostatul nu ar trebui sa deschida total peste o anumita temperatura? Nu cred ca el incurca asa de mult, cat cred ca radiatorul nu este eficient.

Ca solutie temporara cred ca poti sa il scoti, dar eu nu sunt de principiul sa "pui pe direct" si gata, asa ramane!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 3 Jul 2003, 10:03
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Repet, doar pe timpul verii !


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 3 Jul 2003, 10:45
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




QUOTE
Eu n-am problema asta, dar ma intreb de ce e proasta solutia lui Marty? Mai bine crapa radiatorul?

Termostatul nu are nici o legatura cu crapatul radiatorului. El are rolul de a asigura inchiderea circuitului mare (motor-radiator) pana la o anumita temperatura a lichidului de racire. Cat timp temperatura lichidului este sub aceasta temperatura lichidul de racire circula doar prin motor si radiatorul de incalzire al habitaclului.
Temperatura optima de functionare a motorului este peste 100 grade (asa a aparut circuitul presurizat).
Uzura motorului este foarte mare la teperaturi mici (inclusiv la 20 de grade). Prin scoaterea termostatului creste timpul de incalzire al licihidului de racire.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 3 Jul 2003, 10:55
Post #14


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Scoaterea termostatului nu rezolva nimic....daca acesta functiona corect, nu se obtine vreun avantaj prin scoaterea lui... insa apare dezavantajul de la pornirea motorului rece...adica incalzirea mai greoaie a acestuia... de ce oare motoarele au prevazut acest termostat?...tocmai de aceea, ca temperatura motorului sa ajunga dupa pornire cat mai repede la o temperatura de regim normal...

problema pusa de Andu este: "sa fie oare prea cald afara si, la aceste temperaturi, racirea motorului sa nu fie suficient de eficienta? sau e ceva stricat?"

parerea mea este ca nu e nimic stricat la masina lui Andu, insa e clar ca racirrea DSN nu este suficient de eficienta.... cee ce spun se bazeaza pe comparatia cu Clio, SLZ si... DSN-ul meu cu radiator se SLZ...

pe aceste calduri mari de tot, si la mine ajunge sa porneasca ventilatorul... dar nu asa des ca la inceput, cu radiatorul de DSN.... iar la temperaturi diurne sub 30 grade, s-a intamplat sa strabat Bucurestiul fara ca ventilatorul sa porneasca deloc... chiar in conditiile de trafic de la 8-8,30 dimineata in timpul saptamanii

deci parerea mea este ca este eficienta redusa in conditiile de temperatura din aceste zile calduroase.... iar solutii trebuie cautate pentru a mari aceasta eficienta!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Jul 2003, 11:05
Post #15


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Desi am mai luat bobarnace pe aici, continui totusi in conditii de caldura sa va sfatuiesc sa mai diluati lichidul de racire cu apa distilata, care are proprietati mai bune de transfer termic decat antigelul si circula si un picutz mai repede prin circuit datorita fluiditatii.
Aceasta rezolvare relativ empirica a dat rezultate absolut pozitive la fosta mea berlina.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 3 Jul 2003, 11:23
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Andu, ce explicatie ti-a dat Liviu, ca aceeasi chestie am patit-o si io: cu AC pornit in afara loc. mers cu 150 km/h, s-a dus acul peste linia de sus, daca opream AC, scadea in dreptul liniei.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 3 Jul 2003, 11:41
Post #17


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
Andu, ce explicatie ti-a dat Liviu, ca aceeasi chestie am patit-o si io: cu AC pornit in afara loc. mers cu 150 km/h, s-a dus acul peste linia de sus, daca opream AC, scadea in dreptul liniei.


Andu parca zicea pe forumul vechi ca nu era cu AC-ul pornit!...

Probabil ca la intalnirea din seara asta Andu, Liviu si alti "forumisti" o sa discutam cate ceva pe tema asta...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S3bastian
post 19 Dec 2009, 10:31
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 19 December 09
From: Bacau, RO




[B][FONT=Times][COLOR=blue] Am o problema cu o supernova clima din 2001. imi fierbe apa chiar si cu termostatul scos, cu sau fara AC pornit, etc. Ce as putea sa ii fac?
Daca imi da cineva un raspuns mai detaliat, il astept si pe privat
ms mult
biggrin.gif


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - BC 10 SAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 19 Dec 2009, 15:05
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




poate tie dusa pompa


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S3bastian
post 21 Dec 2009, 18:10
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 19 December 09
From: Bacau, RO




Uite ca nu era de la pompa... e de la termostat care facea figuri, cu toate ca il luasem original tongue.gif si am pus altul, tot original, de solenza, si acum merge...
asa. si pt cei care au probleme cu incalzirea... la mine a fost pus dinainte un calorifer care nu inchidea perfect locul unde sta caloriferul.. si scapa aerul pe langa... deci am pus calorifer cu sigla dacia:P 60 ron parca a fost:-? oricum, a meritat.
a, si plus manopera pt cei din bacau... 200 lei , in izvoare, nu service-ul boch, urmatorul wink.gif


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - BC 10 SAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
copilas_dulce
post 22 Dec 2009, 13:31
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 18 November 09




Salut, am si eu o supernova la munca si tot la fel se incinge fie iarna fie vara. In borcanul cu apa de la motor nu mai este nimic, vara puneam apa si in 2 secunde disparea, ii puneam si cate 5l de apa odata si ajungeau pentru cativa km dupa care se incingea la maxim, sarea acul din bord sus de tot. Astia de la munca nu vor sa o bage in service sa o repare, asa ca noi ne chinuim cu ea asa cum e. Asta vara cand ii mai puneam apa observam ca curge foarte putin sub ea, s-ar putea din cauza asta sa nu stea apa in ea? Acum iarna vasul cu licihidul de racire e gol si am mers cu ea 50m si s-a incalzit la maxim. Exista vreo solutie la problema asta ca de reparatie in service nici nu se pune problema. Auzisem la cineva ca exista un lichid care astupa eventualele gauri si apa pusa in borcan nu mai dispare, stie cineva ceva legat de asta? Daca ii pun iarna apa normala are ceva? Sau sa ii pun antigel + apa , dar daca curge tot jos?? multumesc anticipat!

This post has been edited by copilas_dulce: 22 Dec 2009, 13:33


--------------------
Dacia SuperNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu242006
post 22 Dec 2009, 17:43
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 11 May 09




deci tu pierzi lichid si de aici se si incinge,ia rezolva sa nu mai piarda sa vezi ca nu o sa se mai incinte motorul.daca mergi cu masina asa e inconstienta .


--------------------
dacia supernova clima 2002 - gj-69-bic
in femeie si in guvern sa nu ai incredere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 22 Dec 2009, 18:00
Post #23


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




mai bine caleaza motorul si plateste firma si asa intra si in service biggrin.gif ... ce firme tampite te plangi ca ai probleme si nu-ti baga masina in service .. Vezi pe unde iti curge apa sau sa nu ai garnitura impuscata , barim radiatorul cel mare se incinge sau e rece ?


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 22 Dec 2009, 18:05
Post #24


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Nu se caleaza motorul daca se supraincinge smile.gif
Motorul se caleaza doar daca ramane fara ulei !

Copilule , vezi sa nu fie radiatorul spart , caloriferul ( ala e prin aeroterma , daca din locul pasagerului pipai aeroterma si simti ca e uda , ala e ) sau furtunele ce fac legatura intre motor si radiator si/sau calorifer smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
copilas_dulce
post 22 Dec 2009, 18:11
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 18 November 09




Firma e foarte idioata, masina initial a fost bagata in service, au constatat ca are probleme si trebuie schimbata distributia si pompa de apa, dar firma a refuzat reparatia pe motiv ca o va casa. Au trecut 4 luni si ceva si inca o avem cu tot cu ratie de benzina. Pe toamna cand ii puneam apa curgea pe langa motor pe partea dreapta (partea pasagerului). Referitor la radiatorul mare, sincer nici nu stiu pentru ca nu am pus mana, stiu ca se incinta pentru ca sare acul din bord de la temperatura, culmea e ca pe vara daca mergeam cu ac pornit ramanea la jumatate, cum il opream cu urca, iar spre iarnacu caldura pornita statea la jumatate dar nu foarte mult timp. Ii puneam apa, cam 5l si in borcan abia daca ramaneau 2 degete de apa.


--------------------
Dacia SuperNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 22 Dec 2009, 18:28
Post #26


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(copilas_dulce @ 22 Dec 2009, 18:11)
Firma e foarte idioata, masina initial a fost bagata in service, au constatat ca are probleme si trebuie schimbata distributia si pompa de apa
*


Pai si de ce ne intrebi pe noi ce are ?! radmasa.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
copilas_dulce
post 22 Dec 2009, 18:52
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 18 November 09




Poi daca sunt acele piese duse ar mai trebui sa mai mearga?
Si service-ul oricum de fiecare data cand a fost, pe factura au trecut foarte multe chestii dar nu se simtea nici o diferenta la masina, sa nu mai zic ca am gasit si o sticla de bere la motor, tind sa cred ca umfla facturile, masina merge foarte bine, exceptand partea cu incalzitul. Nu ar trebui sa nu mai porneasca? A stat 2 saptamani in zapada si pornii la prima cheie azi. Am auzit pe cineva ca exista un anumit lichid care infunda "gaurile" si apa nu mai curge. Eu nu am incredere in service pentru ca de fiecare data cand a fost a venit mai praf decat era!!!

This post has been edited by copilas_dulce: 22 Dec 2009, 18:56


--------------------
Dacia SuperNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 22 Dec 2009, 19:01
Post #28


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Nu are treaba pompa de apa cu pornitul smile.gif
Ala este defectul , pompa de apa e "defecta" si pierde antigelul pe acolo !

Daca o sa mai mergeti mult cu ea asa ii "ardeti" garnitura de chiulasa smile.gif

L.E. : acel praf infunda mici gauri din radiator / calorifer .... nu "cratere" ( la cum ai spus ca pierde 5l de apa in cateva minute ) din sistemul de racire !

This post has been edited by cosmin_2300: 22 Dec 2009, 19:02


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
copilas_dulce
post 22 Dec 2009, 19:18
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 18 November 09




Banuiam ca e destul de periculos, dar oricum iarna asta nu o mai misca nimeni si probabil o sa o caseze pana la urma. Multumesc pentru raspunsuri!


--------------------
Dacia SuperNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boditza
post 23 Dec 2009, 19:45
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 8 September 09




Supernova mea tot asa face.. se supraincinge, cu toate ca in craiova sunt -5 grade afara. S-a ars garnitura de chiuloasa sapt trecuta, ieri am alezat-o si am montat-o la loc cu antigel nou, cu 2 schimburi de ulei, si termostat nou. Ce am oservat e ca GMV-ul porneste cand ajunge la prima linie pe ceas dar dupa 3 secunde se opreste si apa scade apoi continua sa creasca depasind semnul de pe ceas. din ce stiu eu gmv-ul e comandat de calculator iar ala nu prea se poate strica. are cineva vreo idee??

P.S. Radiatoarele au 2 saptamani, GMV-ul la fel ca am dat peste un morman de moloz si s-au indoit. asta in caz ca spune cineva ca este de la siguranta de pe gmv dar fiind noua slabe sanse sad.gif.
P.P.S in momentul can nu porneste a 2-a oara gmv-ul apas pe butonul de ac si il opresc imediat si sta gmv-ul pornit vreo 10 sec.

This post has been edited by boditza: 23 Dec 2009, 19:48


--------------------
Renault Megane Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 16:09
Forum Renault