DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema instalare pompa de apa irigat, Nu trage apa...

Victorine
post 5 May 2009, 13:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Asa cum zice titlul topicului, am o problema cu o pompa Pedrollo JSW1. E a doua pe care o incerc (si modelul difera, asta ultima e mai puternica) si cred ca fac ceva gresit, pentru ca nu aspira apa. Datele problemei sunt urmatoarele:
Se dau un puț de cca 8 m adancime cu luciul apei la cca 3,5m. In put am introdus un tub de PE negru cu sorb la capat, care a functionat vara trecuta deja atasat la o alta pompa. M-am asigurat ca sorbul este curat si deschide-inchide, tine apa. Am scurtat tubul la cca. 4 m crezand ca pompa noua nu respecta specificatiile (ar trebui sa aspire de la 9m). Atat racordul pentru aspiratie cat si cel de refulare sunt pe aceeasi dimensiune, si anume egale cu conducta din puț. M-am asigurat ca pompa e amorsata corect si de asemenea ca tubul de aspiratie e plin cu apa, deci teoretic ar trebui sa se faca legatura si sa traga apa din fantana...In loc de asta pompa nu face decat sa invarta apa si dupa un timp apare o bolboroseala. Parca se invarte naibii in sens invers rotorul ala.... Pompa testata anterior se comporta exact la fel. CE FAC GRESIT?


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 13:06
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Încearcă să umpli și furtunul de refulare cu apă.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 13:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Multumesc, o sa incerc, nu m-am gandit la asta. Dar e cam aiurea... pentru ca nu o sa pot face asta de fiecare data, nu e firesc. Alte idei? Chiar nu mai stiu ce naiba sa fac. Am scurtat furtunul in urma unui experiment cu pompa veche, mai slaba. Am extras tubul de PE din fantana pana pe la 6m si am reusit sa trag cam 3 galeti de apa. OK, deci asta era problema, zic, nu poate sa traga de la adancimea trecuta in specificatiile tehnice. Taiem, cufundam tubul in fantana - CANCI! Deci nu era asta... Ziceti fratilor ca ma dispera nenorocita aia de pompa si capul asta sec!


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 13:22
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu știu care sunt instrucțiunile de amorsare pentru pompa în cauză, dar descrierea ta sugerează că nu e amorsată. Umple ambele furtune cu apă (sucțiune și refulare), și ar trebui să pornească bine. Iar pentru a o menține amorsată permanent, montezi un robinet (eventual cu sferă) pe conducta de sucțiune.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 May 2009, 13:41
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Dupa simptome nu e amorsata cum trebuie pe aspiratie (tubul nu e plin cu apa, pompa e pe jumatate amorsata) sau sorbul, desi pare, nu e in parametrii (mai ales daca a tras si ceva noroi in trecut) si "curge" la coloana de apa mare, drept pentru care se goleste aspiratia


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 5 May 2009, 15:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.498
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Este asa cum au spus si colegii o problema tipica de neamorsare a pompei.Primul suspect este sorbul,scoate-l si ia unul nou sau macar sa il pui vreo 2 ore pe asta in otet.Dupa montare te asiguri ca fiecare imbinare pe aspiratie este etansa si nu trage aer fals(pe la sorb,cot la 90,si ce mai ai tu ).Cand ajungi la amorsare,desfaci surubul de pe pompa,umpli cu apa pana da pe afara si dai drumul la pompa.Daca nu vrea,desfaci iar surubul si torni apa.Repeti operatiunea de cateva ori si ar trebui sa se amorseze.Sa nu lasi pompa sa mearga mult in gol.Este de ajuns 5 sec.


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koldun
post 5 May 2009, 17:06
Post #7


un om


Group: Members
Posts: 762
Joined: 1 November 07
From: CT




Intrebare de necunoscator:
sensul motorului e bun? Nu poti desface cumva un capac sa iti dai seama ?

Succese!

This post has been edited by koldun: 5 May 2009, 17:09


--------------------
Renault Captur TCe 0.9 2016
Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V a L y O
post 5 May 2009, 19:06
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 27 January 07
From: Bucuresti




Motorul nu este trifazic, asa ca nu prea are cum sa se invarta invers.

This post has been edited by V a L y O: 5 May 2009, 19:07


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2007 - FVV
If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misu78
post 5 May 2009, 19:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 19 May 08
From: voluntari




Eu zic ca sorbul nu etanseaza cum trebuie. Curata-l sau schimba-l.


--------------------
Ford Focus 2015 - IF-44-VOI
Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 May 2009, 19:51
Post #10


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Cred ca ai montat furtunele invers, in loc sa traga, sufla. Dar tot raul spre bine. O poti folosi la suflat in varza.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koldun
post 5 May 2009, 19:58
Post #11


un om


Group: Members
Posts: 762
Joined: 1 November 07
From: CT




Eu asa am citit aici:

JSW1_type.gif

Dupa cum a zis el, are unul din modelele JSW1 A, B sau C care sunt trifazice.
Atunci inseamna ca are un JSW1m A, B sau C... Doar el poate sa stie! unsure.gif

Succese!

This post has been edited by koldun: 5 May 2009, 19:59


--------------------
Renault Captur TCe 0.9 2016
Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:12
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




biggrin.gif Hai ma, lasati-o naibii, chiar asa tut nu-s sa montez furtunele invers... desi trebuie sa recunosc ca m-am gandit si eu la asta... Vreau sa va spun ca exact aceleasi supozitii le-am facut si eu. In principiu arata ca o problema tipica de neamorsare. Dar: sorbul scos si curatat, deschide/ inchide corect. Nici nu avea mizerie, dar pentru linistea mea am facut-o si pe asta. "Amorsez" teava din fantana si tine apa corect. Bun. Cand scot teava din fantana si o culc pe pamant, la golire aud cum trage pe langa sorb aer sub efectul de piston pe care-l are apa care pleaca din teava. Deci sorbul OK. Pompa zic eu ca iarasi e amorsata corect, am mai facut asta. Desfac, umplu, apa trece din corpul pompei in teava care duce la cotul de 90 (cca 30 cm) apoi se umple pompa si pastreaza nivelul. Deci nu curge pe nicaieri. OK. Deci pana aici totul pare in regula, da? Dau drumul la pompa, imi pișă efectiv, nu arunca cu presiune apa din pompa dupa care fâsss.... Admisia e montata in cu...ul pompei iar refularea PE pompa. Refularea are cca 30 cm inaltime pana la un Teu din care pleaca doua ramificatii: una pentru furtunul la gradina, alta pentru un robinet cu galeta. Trebuie sa va spun ca sistemul asta a fost in intregime montat pe alta pompa acum 1 an si a mers brici. Ba chiar pompa aia nu prea tinea apa la amorsare.
Singura problema care ar mai putea fi sunt racordurile, pe care cu problemele astea le-am strans si destrans de cateva ori bune incercand metoda prin eliminare a cauzelor. Dar tind sa cred ca nu sunt nici racordurile, pentru ca am lasat doar cei 30 cm teava de admisie in pompa, astupat cu mana, amorsat, dat drumul si nu face vid decat foaaarte slabut, cand ar trebui sa suga o coloana de 13m, sa deschida sorbul si sa arunce apa cu presiune. Deci NU MAI STIU!!!....

Mai ziceti si voi, acum chiar cunoasteti toate datele problemei. Acum 2 zile am incercat o alta pompa, mai slabuta, cu care am avut aceleasi probleme. Deci nu e pompa, ar fi culmea... Fac ceva gresit, desi acum un an am instalat o alta pompa urmand aceeasi pasi si a mers brici.

Sorbul e in apa, altfel pompa mi-ar scoate tot ce e pe conducta (sa zicem o galeata) inainte de a incepe sa bolboroseasca...

Problema spinoasa pentru nepriceputi, nu?... Si nici nu mai stiu unde sa intreb... daca pe DACIACLUB nu se gaseste rezolvare... rolleyes.gif

This post has been edited by Victorine: 5 May 2009, 20:15


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 May 2009, 20:15
Post #13


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Baga stecherul invers in priza, poate sunt inversati polii...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 20:17
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Toarnă apă pe furtunul / conducta de refulare, spre pompă.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




M-am gandit, am incercat, am eliminat posibilitatea. Rotorul se invarte in acelasi sens oricum bagi in priza stekerul. Oricum nu e trifazic. Motorul.
O sa fac ce-a zis Maersk inca de la inceput. Dar vreau sa va spun ca operatia asta nu mi se pare deloc fireasca... Bine ca nu trebe sa bag pe la capatul furtunului, din capatul gradinii, nu? smile.gif Dar ma rog, ca sa elimin si chestia asta. Ramificatiile alea mai au si robinete, am incercat si cu ele deschise si inchise... nici o diferenta...

Hai ca poti vis-a-vis, cand am vazut ca ai postat si tu si Klaus si atatea minti luminate am zis ca sigur ma scoateti din rahat biggrin.gif ... si tu vii cu teava invers...

LUMINATI-MA CAREVA, IN PANA MEA, CA-MI VINE SA-I DAU FOC!!

This post has been edited by Victorine: 5 May 2009, 20:22


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 5 May 2009, 20:22
Post #16


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Nu cumva e teava intepata ? smile.gif
Sau poate ai supapa de sens si e blocata ( inafara de sorb ) smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:24
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




N-am supapa de sens, iar posibilitatea cu teava intepata am eliminat-o odata cu efectul racordurilor neetanse, am scris mai sus cum.


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 5 May 2009, 20:28
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




QUOTE(vis-a-vis @ 5 May 2009, 21:15)
Baga stecherul invers in priza, poate sunt inversati polii...
*



La curent alternativ????????????????? wacko.gif radmasa.gif


incearca pompa cu un traseu mai scurt si pune-o sa traga dintr-o galeata la acelasi nivel si treptat urca coloana ridicand pompa sa vezi ce se intampla.


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonykel
post 5 May 2009, 20:29
Post #19


Actualmente Ing.


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 30 June 05
From: Constanta




QUOTE(vis-a-vis @ 5 May 2009, 20:15)
Baga stecherul invers in priza, poate sunt inversati polii...
*


asta-i mai tare ca aia cu furtunu radmasa.gif


--------------------
DACIA Logan MCV 2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine - CT-87-SNK
Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine
Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:33
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Hai-hai, lasati ca io nu ma pricep la curent si am incercat si asta biggrin.gif Si am incercat si chestia cu galeata. Nu trage. Pur si simplu...


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 20:36
Post #21


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu am fost aproape să ard o pompă de balast la vapor, având presiune pe aspirație, dar doar aer pe refulare. Și nu pricepeam de ce...

După ce am eliminat aerul de pe refulare, astfel încât era apă atât în pompă cât și pe refulare, a mers...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 May 2009, 20:39
Post #22


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




"Cand orice procedeu esueaza, citeste instructiunile." Murphy
Sigur e o chichita p-acolo.

Alta ar fi ca e stricata din fabrica.
De ce zic asta? Aveam un aspirator la munca... nou, nu tragea si mai facea si zgomot. Ce-are frate?
Cum patronu' mi-a dat voie sa-mi bag gheara-n el, l-am desfacut mai mult de curiozitate. "Elicea" aia de aluminiu nu fuseste bine lipita/nituita si se imprastiase p-acolo. Am schimbat-o cu cea de la un aspirator mai vechi, culmea, era identica, dar mult mai tapan lucrata. A mers hardughia aia vreo 5 ani.
Alta asemanare ar mai fi cu pompitele de stropgel de dacie. Sa dea dracu-n ele, cand nu mai vor sa mearga, nu le mai faci, se uzeaza rotorul ala. La ochi nu se vede, dar nu mai imping apa.
Asa si la tine... ai luat un rebut din fabrica.

This post has been edited by vis-a-vis: 5 May 2009, 20:41


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 5 May 2009, 20:39
Post #23


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




Daca torni apa pe la evacuare, daca totul este ok ar trebui sa nu scada nivelul. Pune un furtun transparent vezi daca scade. Pune un semn pe furtun.
Daca scade, vezi pe unde scapa apa, conexiunile sunt toate etanse? Ma refer la cele din aval de pompa. Poate trage aer pe undeva.

De asemenea, pompa ta nu pompeaza prin centrifugare? Atunci nu conteaza in ce sens invarte, doar sa nu fie tip melc, dar nu cred ca e melc.

This post has been edited by logan1.5dci: 5 May 2009, 20:51


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 5 May 2009, 20:41
Post #24


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Ce diametru are conducta din put?


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:41
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Stati asa, ca poate koldun are dreptate. Pe hartia de garantie scrie JSW 1Cx. Maine cand ajung la pompa ma uit ce scrie pe placuta cu parametri. DAR: pompa vine by default fara cablu de curent, deci l-am montat personal. In cutiuta aia am loc sa leg 3 fire, dintre care unul e impamantarea, ca se prinde cu un surub de carcasa motorului. Deci care-i chestia?! Cum ar trebui sa arate legaturile la un motor trifazic? Nu dati cu parul, da?

Am eliminat chestia cu rebutul din fabrica, pentru ca am dus deja o pompa (alta firma, alt model) inapoi la magazin pe motiv ca nu respecta specificatiile tehnice (eu suspectam ca nu trage apa de la adancimea mentionata de producator). Care ar fi sansa sa iau doua rebuturi de la firme diferite, de la acelasi magazin? Care e unul cu vad mare...

Conducta de aspiratie, ca si cea de refulare are 1 zoll

This post has been edited by Victorine: 5 May 2009, 20:45


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 May 2009, 20:44
Post #26


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai nu i-ai facut proba la standu de probe? Gaseai o galeata la femeia de serviciu, udai p-acolo, ca am vazut ca au si plante.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:47
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




hai ma vis-a-vis, iti arde de glume pe seama necazului si nestiintei mele... n-auzi ca pompa nici n-avea cablu de curent?! ca mai toate de-acolo. E ca la imprimantele astea noi de la HP care vin fara cablu USB... sau ii raspundeai lui Maersk?

This post has been edited by Victorine: 5 May 2009, 20:48


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 5 May 2009, 20:48
Post #28


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Daca motorul e trifazat nu-l puteai porni in monofazat, ii trebuie un "sut", dupa aia abia merge...


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 5 May 2009, 20:50
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.986
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Lamurit, merci. Aveam unul de-asta la tara la bunici, era sport extrem sa-l pornesti tragand de cureaua care antrena pompa de apa smile.gif


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 May 2009, 20:52
Post #30


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




PE-ul ala ce semnifica? nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 02:58
Forum Renault