DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aerul conditionat, verificări instalație, Completare freon+ulei, recomandări service, etc

utilizatorDSN
post 17 Aug 2010, 13:35
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 11 May 08
From: Bucuresti/Pitesti




Revin si eu cu probleme cu aerul.
Problema mea e ca porneste compresorul, dar in loc sa mearga constant, se opreste si iar porneste si tot asa, la nesfarsit. In timpul asta turatia oscileaza ca naiba. Pana la urma omoara motorul.
Am fost la Dacoserv, dar n-au stiut ce sa-mi spuna. Am fost si la un frigotehnist(in curte), dar nu stia sigur ce problema am. Mi-a zis sa cumpar supapa de destindere si daca nu e asta defecta, o alta piesa.
Stie cineva un service ieftin si bun care sa poata face si diagnostic(nu doar reumplere) in cauzul unei instalatii de aer?

This post has been edited by utilizatorDSN: 17 Aug 2010, 13:36


--------------------
dacia supernova/ clima 2001/clima/1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi87
post 17 Aug 2010, 13:47
Post #115


fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii


Group: Members
Posts: 505
Joined: 2 May 08




ai incercat sa inlocuiesti butonul??sa nu cumva sa fie si de la el...


--------------------
RENAULT Megane 2.2 1.6 16v 82Kw 2007 - Unknown..yet
[COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utilizatorDSN
post 17 Aug 2010, 14:04
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 11 May 08
From: Bucuresti/Pitesti




Pai nu, dar nu vad de ce ar trebui sa fie butonul. Din moment ce e cupleaza nu functioneaza OK?


--------------------
dacia supernova/ clima 2001/clima/1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 17 Aug 2010, 14:06
Post #117


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Ar putea sa fie de la buton in ideea unui contact imperfect... verifica instalatia aerului conditionat, incepand cu cablurile care pleaca din buton si terminand cu cel de la compresor.

Posibil sa fie o protectie care il opreste, din cauza unui defect (prea mult freon/ulei) , sau o problema de natura electrica. Senzorii instalatiei detecteaza "defectul" si comanda oprirea compresorului pentru a nu se defecta mai rau.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandgeo
post 17 Aug 2010, 14:06
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 289
Joined: 9 April 07
From: Bucuresti




@utilizatorDSN ...Acelasi lucru l-am patit si eu dupa ce mi-au sudat teava si reincarcat instalatia.
Cauza...au bagat prea mult freon in instalatie. Ma rog, normal, dar avand in vedere ca mi-au eliminat galusca/filtru, probabil ca a devenit prea mult.
Explicatia...este pre mult freon, ingheata vaporizatorul (ala de sub bord) si acolo exista un senzor care ii spune compresorului sa se opreasca si sa porneasta.
Solutia...mi-au scos circa 50 g freon.

Daca ti se pare ca raceste la fel ca inainte, nu te baza prea tare pe pontul pe care ti l-am dat. La mine chiar racea odios de tare. Un alt test ar fi sa dai instalatia pe recircularea aerului. Asa nu este diferenta prea mare de temperatura, deci nu se face atat de mult condens, deci nu ar avea ce sa inghete pe vaporizator. Astea sunt teorii. Vezi tu ce folosesti. wink.gif

This post has been edited by mandgeo: 17 Aug 2010, 14:09


--------------------
Dacia Logan ABS+ 2007 / 1.5 dci / euro 4 / 90 cp (TCM Tuned)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utilizatorDSN
post 17 Aug 2010, 14:28
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 11 May 08
From: Bucuresti/Pitesti




Problema e ca face mult prea urat ca sa-mi permit sa fac orice verificare. Plus ca turatia motorului variaza de la 500 pana pe la 1000 RPM(la relanti). Functioneaza ciclic: pornit/oprit/repornit. Un ciclu dureaza 2-3 sec. Nu apuca nici sa raceasca instalatia. Ambele tevi sunt calde. Mi-e frica sa-l las sa mearga asa mai mult(masina tremura de la scaderea turatiilor).


--------------------
dacia supernova/ clima 2001/clima/1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Aug 2010, 14:37
Post #120


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Verifica cat freon ai. Daca ai prea mult creste presiunea si cere UCE injectie decuplarea compresorului.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 17 Aug 2010, 14:42
Post #121


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Cere decuplarea compresorului dar uce este prost pentru ca nu il decupleaza de tot si se cupleaza automat la loc dupa 1 secunda, butonul de ac fiind apasat.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Aug 2010, 14:45
Post #122


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Il decupleaza de tot, dar scade presiunea sub pragul necesar si UCE crede ca e ok si-l cupleaza la loc. Si iar creste presiune. Asa face orice masina.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandgeo
post 17 Aug 2010, 17:12
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 289
Joined: 9 April 07
From: Bucuresti




@einstein, nu cred ca asa face orice masina. Poate asa fac alea cu climatronic si alte chestii avansate, care au un motor puternic, iar o sarcina in plus nu se simte.

La Dacia sigur nu este nurmal sa faca asa. La Dacia, cand a pornit compresorul asa trebuie sa ramana.

@utilizatorDSN, zici ca "Ambele tevi sunt calde", de aici inteleg ca nici macar nu apuca sa raceasca. Corect?! Deci, cam pica si teoria cu ingheata prea tare, ceea ce inseamna ca nu apuca sa creasca presiunea in instalatia de racire.

Complicata problema, dar parca merita sa te duci la meserie si sa-i zici sa-ti mai scoata din freon.

Ca veni vorba de meseriasi, dar cum ai ajuns in situatia asta? Ai avut problema cu instalatia si ai facut reparatie sau ce?

This post has been edited by mandgeo: 17 Aug 2010, 17:13


--------------------
Dacia Logan ABS+ 2007 / 1.5 dci / euro 4 / 90 cp (TCM Tuned)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Aug 2010, 19:16
Post #124


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




@mandgeo
Poate nu am fost clar. Eu nu cred ca asa se intampla, eu stiu ca asa se intampla si pot verifica asta oricand pe orice Dacie sau renault.
ECU nu decupleaza compresorul ca sa se afle in treaba cand creste presiunea, il decupleaza ca sa evite sa se sparga ceva daca se infunda o teava (limita ar fi la masinile normale pe la 28 de bari de exemplu). Cand compresorul inra in cicluri, cauza e ori un blocaj pe traseu, ori prea mult freon.
Hai sa nu ne dam cu parerea la chestii unde nu ne pricepem.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandgeo
post 17 Aug 2010, 20:06
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 289
Joined: 9 April 07
From: Bucuresti




In timp ce tu zici "Asa face orice masina", ca si cum ar fi ceva normal, eu zic "La Dacia sigur nu este nurmal sa faca asa". Si ca sa subliniez ceea ce vreau sa zic, tu zici ca este normal sa se intample atunci cand se intampla ceva anormal.

Prinsasi ideea?!

Si ce parere ai de indiciul pretios pe care ni l-a dat omu', "ambele tevi sunt calde"? Care este parerea ta de specialist in domeniu? Unde e presiunea aia mare?



--------------------
Dacia Logan ABS+ 2007 / 1.5 dci / euro 4 / 90 cp (TCM Tuned)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utilizatorDSN
post 17 Aug 2010, 20:33
Post #126


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 11 May 08
From: Bucuresti/Pitesti




Multumesc de raspunsuri.
@mandgeo: E complicat sa-ti explic, dar nu stiu de ce s-a intamplat. Pe scurt, la inceput am avut probleme la radiator, apoi la calorifer. Din cauza asta nu am incercat sa folosesc aerul pana la revizia de 120.000KM(cand am incercat sa rezolv toate problemele). Din cate tin minte nu aveam probleme de genul asta.

@einstein1984
M-ai facut sa-mi pun semne de intrebare si m-am uitat in factura de la revizia de 120.000KM. In factura scrie "AGENT FRIGORIFIC KG 0.650".
Ma uit in link-ul asta(multumiri Maskatu) si vad ca trebuie sa fie 0.590KG.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=166547&hl=]

E posibil ca cei din service sa fi pus o cantitate mai mare? Din cate stiu a incercat sa completeze de doua ori. Dar cat freon se putea pierde intre doua cicluri de reciclare incat sa fie nevoie sa completeze cu asa mult?

La "meserias" nu cred ca a modificat cantitatea. Cred ca doar a incercat sa goleasca si sa reumple instalatia pt. ca el spera sa desfunde ceva de pe circuit.


--------------------
dacia supernova/ clima 2001/clima/1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Aug 2010, 20:55
Post #127


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si daca instalatia e infundata si agentul frigorific nu mai circula? Se face cumva presiune dar teava de joasa presiune nu se raceste?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 17 Aug 2010, 20:58
Post #128


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu stiu daca este 0.590 sau 0.610 pentru ca.............



Attached thumbnail(s)
590.jpg ( Size: 130.42k ) Number of downloads: 808
610.JPG ( Size: 87.5k ) Number of downloads: 842


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Aug 2010, 10:55
Post #129


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Merci klaus.
mandgeo, eu iti spun cum functioneaza protectia compresorului si de ce ai un presostat in circuit legat la 120 (UCE injectie adica) si nu la un ceas. Si asa functioneaza si la Supernova si la Vel Satis. Daca vrei sa intelegi si sa accepti asta bine, daca nu cauta sa inventezi tu strategii de functionare alternative pentru masini mai ieftine. Insa aici oamenii cauta solutii nu parerile tale despre cum ar putea functiona instalatia.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 18 Aug 2010, 10:59
Post #130


membru


Group: Members
Posts: 4.529
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 18 Aug 2010, 11:55)
...legat la 120 ...
*



daca io zic acuma "legat la J104", tu mai pricepi ceva?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Aug 2010, 11:05
Post #131


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu vorbesc de Renaulturi aici.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandgeo
post 18 Aug 2010, 11:13
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 289
Joined: 9 April 07
From: Bucuresti




Sa recapitulam, eu am zis de freon, tu ai zis de freon. Eu m-am lansat in speculatii, tu faci teorie. Eu am dat de inteles ca doar speculez, tu dai de inteles ca te pricepi.

Daca tot zici ca esti "Réparateur d’automobil", de ce nu il ajuti pe om sa-si rezolve problema? Sau oi fi si tu vreun specialist pe care nu-l gaseste nimeni in service.

Eu am incheiat discutia. M-am dezabonat de la topic.


--------------------
Dacia Logan ABS+ 2007 / 1.5 dci / euro 4 / 90 cp (TCM Tuned)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Aug 2010, 11:44
Post #133


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Hmm, parca deja a scris cineva pe aici ca pot fi 2 cauze: freon mult sau teava blocata. Daca nu pun mana pe masina si nu am statie de incarcare cam cum as putea sa-i repar eu masina? Puterile mele telekinezice nu sunt atat dezvoltate.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Aug 2010, 12:15
Post #134


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(mandgeo @ 17 Aug 2010, 15:06)
Explicatia...este pre mult freon, ingheata vaporizatorul (ala de sub bord) si acolo exista un senzor care ii spune compresorului sa se opreasca si sa porneasta.
Solutia...mi-au scos circa 50 g freon.
Aiurea, la daciile din Romania nu exista acel senzor.
QUOTE(mandgeo @ 17 Aug 2010, 18:12)
La Dacia, cand a pornit compresorul asa trebuie sa ramana.
*
Ei bine, nu trebuie sa raman asa. Daca e presiunea prea mare, se decupleaza compresorul. Daca e sarcina prea mare pe motor (acceleratie "de depasire") iarasi se decupleaza. Iar la alea cu climatronic nu se opreste compresorul decat in conditii speciale. In rest se misca voletii de mixare a aerului cald cu cel rece si cel de recirculare, in timp ce compresorul merge permanent.
QUOTE(mandgeo @ 17 Aug 2010, 21:06)
Si ce parere ai de indiciul pretios pe care ni l-a dat omu', "ambele tevi sunt calde"? Care este parerea ta de specialist in domeniu? Unde e presiunea aia mare?
*
Pai presiunea mare e... pe teava calda. Pe teava rece e presiunea cea mica. Deci, presiunea cea mare este.
Discutia reala este unde-i presiunea cea mica.
Parerea mea, ori filtru e infundat, ori supapa de destindere, ori vaporizatorul. Sau poate chiar condensorul (radiatorul din fata).

Zic si eu, daca tot facem afirmatii afirmative cu caracter de siguranta ("este", "exista", "trebuie") macar sa stim despre ce vorbim. Cand ne dam cu parerea folosim formulari de dat cu parerea (gen "eu cred", "probabil", "s-ar putea ca" etc). Si dupa aia sa ne si suparam ca altii nu stiu ce vorbesc cand noi prin balarii cu oistea-n gard...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utilizatorDSN
post 18 Aug 2010, 13:14
Post #135


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 11 May 08
From: Bucuresti/Pitesti




Nu va mai contraziceti ca nu aveti de ce. In carte spune ca presostatul "intrerupe" daca presiunea e < 1.96 bar, sau >31.4 bar.

@einstein1984 - pacat ca nu poti. Ai fi putut avea primul service online. Multumesc de ajutor.

Si...
Sa vezi minune...
Am vrut sa verific "simptomele". Am pornit "aerul" si surpriza, compresorul functioneaza(prin asta inteleg ca trebuie sa se roteasca roata din mijloc) fara sa se opreasca(l-am tinut asa cam 10 min). Scoate cam mult zgomot, dar functioneaza. N-am umblat la absolut nimic.

In schimb, nu se raceste nimic. sad.gif
Nici tevile, nici aerul, nimic. Ma gandesc acum asa, fie am o pierdere f. mare de ag. frigorific, fie e blocat condensorul. Sau presostatul?


--------------------
dacia supernova/ clima 2001/clima/1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Aug 2010, 13:48
Post #136


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pai duo sa o verifice aia la ultra violet tot traseul daca nu e infundate tevile ce o tot lungesti .
Asta e dai un ban dar iti faci treaba ... eu circul cu sn si fara ac si nu ma mai plang precum alti cand aveati daci 1300 nu mai cariati de loc ca va e cald biggrin.gif
Vrei ceva mai perfomat stangi bani si iti ei dupa aceea si acea masina incepe sa te intrebe daca ai bani ca incep durerile.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 18 Aug 2010, 14:00
Post #137


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




ia baga un drum bucuresti - constanta cand afara sunt peste 35 de grade, si daca ajungi la destinatie fara chiloti/tricou/pantaloni si sosete, ude/fleasca, esti tare. smile.gif


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Aug 2010, 14:00
Post #138


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.914
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Djasule, esti mortal tata. Traseul de infundari se verifica cu mana, se cauta elementul in functie de temperaturile de intrare si iesire. Cu UV cauti scurgeri.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utilizatorDSN
post 18 Aug 2010, 16:46
Post #139


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 11 May 08
From: Bucuresti/Pitesti




E rau fara aer. Am venit luni seara de la Pitesti la Buc. De pe la KM14 te loveste un val de caldura de nu mai poti.

La mine nu se raceste nimic. Am verificat ambele tevi la iesirea de la compresor. Nimic.


--------------------
dacia supernova/ clima 2001/clima/1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 15 Mar 2011, 11:37
Post #140


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Daca mai face cineva vreo verificare/umplere cu ulei/freon, il rog sa posteze suma platita si locatia. Eu am ramas un pic in dubiu dupa ce am fost anul trecut la viorel in aparatori, si sincer as merge din nou dar la un service dacia. Daca imi aduc bine aminte, era 150 lei verificarea si completarea cu ulei, anul trecut pe la service-urile mai mari.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miaghy
post 15 Mar 2011, 19:06
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 308
Joined: 16 January 10
From: bucuresti




daca vreti va dau eu un baiat bun lucreaza la termoport si face lucrari personale , eu anu trecut am dat 60 sau 70 lei nu mai stiu sigur , ulei plus freon


--------------------
dacia super nova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 15 Mar 2011, 19:14
Post #142


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Pai dastia stim si noi. Eu ziceam de ceva mai profi, gen service mai mare, nu de cartier unde nu prea ai garantia cum ca intr-adevar ti-ar completa cu ulei si freon.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miaghy
post 15 Mar 2011, 19:51
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 308
Joined: 16 January 10
From: bucuresti




pai daca iti baga in fata ta freon si ulei ce garantie mai marede atat vrei , de meseriasi daia sunt satul care habar nu au cit ulei si freon trebuie sa bage


--------------------
dacia super nova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2024 - 09:02
Forum Renault