DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema CV

post 24 Jul 2003, 09:34
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Cand credeam ca toate problemele DSN-ului imi sunt cunoscute masina mea a reusit sa-mi faca o surpriza. Iata descrierea:

Problema este legata de cutia de viteza sau ambreiaj. Pe langa faptul ca agata destul de mult si intra mai greu in viteza la rece, aud in timpul mersului, la scimbarea vitezei, un sunet ca de cuplat marsarierul. Acest sunet se aude doar in mers, daca incerc sa scimb in timp ce masina sta pe loc, nu aud nimic.

In mers se disting doua sunete aproape identice dar care apar la momente de timp diferite. Unul atunci cand schimb viteza si altul atunci cand accelerez concomitent cu luarea piciorului de pe ambreiaj. Nu se poate descrie exact primul sunet (se aud niste angrenaje cupland) dar al doilea imi da exact imaginea de roata dintata in miscare antrenanad o alata fixa.

Ambele sunete sunt mai pronuntate la schimbare a I-a cu a II-a si mai putin pronuntate la treptele superioare.
Al doilea sunet nu se aude de fiecare data.


Ma poate ajuta cineva.....?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 24 Jul 2003, 09:55
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Mergi de urgenta la un service sa iti faca o aerisire a sistemului de ambreiaj .. dupa cum povestesti matale mie imi suna ca si cum tie nu iti decupleaza ambreiajul klumea ... ceea ce este 85% din cauza ca ai aer in instalatie.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MBZ
post 24 Jul 2003, 10:06
Post #3


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 27 November 03




mai poate fi si de la nivelul scazut al uleiului in cutie, verificare!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Jul 2003, 10:12
Post #4





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Treaba asta se intampla de cateva luni (cam 6). Nu s-a agravat intre timp.
De ce trebuie sa merg de urgenta la service? Am mai fost la service de 2 ori si eu spun ca nu aud nimic.....

p.s. Uleiul in CV a fost verificat de 3 ori si e la nivel.....


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 24 Jul 2003, 10:14
Post #5


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




daca spui ca uleiul e la nivel atunci aeriseste-ti sistemul de ambreiaj ... asta lucreaza cu lichid de frana care e luat din rezervorul de frana ....


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Jul 2003, 10:22
Post #6





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


multumesc mult pentru sfaturi....


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 24 Jul 2003, 10:25
Post #7


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Daca nici asta nu merge inseamna ca ai o problema "interna" ... ma refer la rulmentul de presiune sau ceva similar (poate ca exemplul nu e chiar fericit ales pentru ca rulmentul de presiune uzat se manifesta cu un fluierat ... dar intelegi tu smile.gif )


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Jul 2003, 10:41
Post #8





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


VA ZIC EU DE LA CE E

E DE LA BIELA STABILIZATOARE DE SUB MOTOR
E DISTRUS CAUCIUCU ALA

CIND MOTORUL SE INCORDEAZA SE AUDE FIER PE FIEER


BAFTA


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 21 Aug 2003, 13:03
Post #9





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Surpriza Surpriza, nu era nici de la cutie sau circuit ambreaj, nici de la biela. Ceea ce auzeam eu era jocul planetarei stanga la care tocmai amschimbat burduful.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 21 Aug 2003, 13:06
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




hehe... ce-mi aduc aminte de sunetul acela placut pe vremea cand aveam oltcit... cum luam o curba, cum se auzea: taca-taca-taca-taca-taca... smile.gif)
cand am schimbat planetara parca ii duceam lipsa, ma obisnuisem cu el..

p.s. - pt. suciu sorin: strange place to meet again, duh?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 21 Aug 2003, 13:09
Post #11





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


tu ce cauti ma pe aici.....
in alta ordine de idei: nu se aude de loc la curbe sau in mers ci doar cand cuplez ambreiajul.... face un tac simplu si gata....(are un joc foarte mic)


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 21 Aug 2003, 13:14
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




sincer, de cand citesc forumu asta mi-a iesit cu totu din minte ideea de a-mi lua snova... nova mea gt din '99 desi o injur zilnic nu mi-a facut nici o problema majora. singura problema care persista e cu carburatorul care face probleme frecvent. in rest, radiator original, mocheta de pe plafon nedesprinsa, frane in stare perfecta de functionare, cutia merge ca in prima zi,actuatoare la usi montate de mine, model ieftin si merg perfect de ani buni etc etc ...

parerea mea e ca novele gt din perioada aia au fost foarte reusite. spre deosebire de snovele care au fost ratari imense ...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aless
post 21 Aug 2003, 14:05
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 27 May 03
From: Ploiesti




Cu toate astea trecerea de la nova la supernova a fost cel mai mare pas de pana acum facut de Dacia.


--------------------
KIA CEE'D 2008 - PH-09-ADN
Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Watchful snake
post 21 Aug 2003, 14:08
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 4 June 03
From: București




Și pe urmă încă un pas mic cu Solenza...


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 21 Aug 2003, 14:25
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




si sa vezi dupa aia cogeamitea saritura cu prajina pentru x90.... :wink: :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aless
post 21 Aug 2003, 14:32
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 27 May 03
From: Ploiesti




Daca pleaca frantzuzii sa faca X90 prin alte parti, tare imi e ca saritura o sa fie inapoi.


--------------------
KIA CEE'D 2008 - PH-09-ADN
Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 21 Aug 2003, 17:24
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Problema mea cu CV: rulez cu ~110-130 km/h cu viteza V, o scot din viteza, o las sa curga iar cand vreau sa o bag in viteza V pe la 100 km/h nu mai vrea sa intre numai daca fortez, in a IV-a intra fara nici o problema. Daca apas un pic pedala de acceleratie atunci intra fara nici o problema. Cineva mi-a spus ca sunt uzate sincroanele. Sa fie asa? Aceasta este prima mea masina :oops: .


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Aug 2003, 00:19
Post #18


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Daca fortezi, ciraie cind intra in viteza ??? Poate fi ori placa de presiune ori sincroanele de a 5-a


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bondoo7
post 22 Aug 2003, 07:17
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 9 September 02
From: Roman




Tudor B
cine te-a invatat sa mergi cu masina scoasa din viteza? sa-i spui sa faca asta numai el si sa nu mai dea asa sfaturi la alti. care-i avantajul ca mergi cu 110-130km/h scos din viteza in afara ca faci varza cutia? pt ca nu obtii nici economie de benzina nici nu reduci uzura motorului? ...?


--------------------
dacia supernova confort
toate bune ?..?..?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 22 Aug 2003, 07:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




De ce se face cutia varza daca o scot din viteza?
"Sfatul" l-am primit de la instructorul meu de la scoala de soferi, el zicea ca daca cobor un drum cu o inclinatie mica si nu necesita frana de motor, sa scot masina din viteza. Mi-am dat seama ca nu e bine la viteze mari, dar mi-am format acest prost obicei si incerc sa scap de el.


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bondoo7
post 22 Aug 2003, 08:00
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 9 September 02
From: Roman




am banuit de la "scoala" de soferi ti se trage pt ca aia de fapt nu te invata mai nimic dar au un "aer" de superexperti si apucaturi de mecanic a' lu' peste, cat despre uzura cutiei de viteze trebuie sa stii cum functioneaza ca sa intelegi de ce nu e bine si e cam mult de povestit,
dar, fff pe scurt
cand masina ruleaza, iar motorul merge la relanti diferenta de turatie a arborilor este mare, la incercarea angajarii unei trepte sincronul trebuie sa egalizeze turatiile arborilor si din acest motiv este puternic solicitat=> uzura mare a sincroanelor, uzura care duce la dificultate in angajarea treptelor, angajare cu zgomot (carait)...


--------------------
dacia supernova confort
toate bune ?..?..?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 22 Aug 2003, 08:03
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.639
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Mersi mult de explicatii. smile.gif


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 22 Aug 2003, 08:18
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




cind scoti masina din viteza in mers, arborele primar al cutiei se va roti cu turatia motorului (turatia de relanti), iar arborele secundar va fi antrenat de roti (cu o turatie mai mare). cu cit viteza este mai mare cu atit diferenta de turatie dintre cei 2 arbori ai cutiei va fi mai mare ducind la uzuri inutile. asta poate fi si cauza pentru care e posibil sa nu-ti intre intr-a 5-cea. avind turatii foarte diferite cei doi arbori nu se pot cupla (chiar cu ajutorul sincroanelor). din aceasta cauza la schimbarea vitezelor este bine sa tinem putin schimbatoru' in punctul mort, permitind astfel ca turatiile celor doi arbori sa se egalizeze, evitind astfel uzura prematura a sincroanelor.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 22 Aug 2003, 08:23
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




sorry, merge cam greu netu' si mi-a luat-o bondoo7 inainte......


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
newbie
post 22 Aug 2003, 08:29
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 21 August 03




Pai tocmai asta face si omu': o tine putin ... mai mult... in punctul mort (asta inseamna ca e scoasa din viteza), dar dupa aceea tot nu ii intra in viteza a V-a. Hmmm....strange....


--------------------
I like my car!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 22 Aug 2003, 08:29
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




cea mai stupida chestie mi se pare scosul din viteza in mers... eu o scot din viteza DOAR la semafor. in rest, niciodata.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 22 Aug 2003, 11:43
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




QUOTE
cind scoti masina din viteza in mers, arborele primar al cutiei se va roti cu turatia motorului (turatia de relanti), iar arborele secundar va fi antrenat de roti (cu o turatie mai mare). cu cit viteza este mai mare cu atit diferenta de turatie dintre cei 2 arbori ai cutiei va fi mai mare ducind la uzuri inutile.


Cum apare uzura? Pinioanele sunt in angrenare permanenta. In momentul in care se scoate din viteza cei doi arbori se invart solidar, iar rotile dintate sunt pe ace. Putem spune ca se uzeaza cutia si in timpul mersului.
Eu consider ca uzura cutiei de viteze la mersul pe liber este egala cu uzura din timpul mersului.

QUOTE
avind turatii foarte diferite cei doi arbori nu se pot cupla (chiar cu ajutorul sincroanelor). din aceasta cauza la schimbarea vitezelor este bine sa tinem putin schimbatoru' in punctul mort, permitind astfel ca turatiile celor doi arbori sa se egalizeze, evitind astfel uzura prematura a sincroanelor.


Si daca schimbam din treapta superioara in treapta inferioara ar trebui sa folosim metoda dublului debraiaj.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 22 Aug 2003, 11:51
Post #28





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Mie mi se pare evident ca consuma mai putin daca e la relanti si ca uzura motorului este mai mica. De ce nu ar fi asa?

Apoi la intrarea in viteza din relanti sincronizare intre turatiile celor 2 arbori creeaza aceeasi problema ca la sincronizarea la o schimbare normala de viteze; Diferenta este numai ca diferenta de turatie poate fi mult mai mare in primul caz; Si atunci in primul caz ajuta o accelerare pe liber inainte de a o baga in viteza vruta la o turatie fireasca pt treapta de viteza dorita si viteza de rulare a masini. Mie mi se pare logica chestia asta. Daia nu vad nici o problema in a merge pe liber.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Watchful snake
post 22 Aug 2003, 12:17
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 4 June 03
From: București




Mie personal mi se pare că rulatul "pe liber" la viteză mare înseamnă a nu mai deține pe deplin controlul asupra mașinii. Ești într-un bolid lansat liber cu (să zicem) 130 km/h... Poți doar să frînezi (și uzezi mai mult decît trebuie plăcuțele de frînă). Cînd mașina rulează normal, cu cutia de viteze cuplată (în orice treaptă), ai controlul asupra mașinii, prin pedala de accelerație. Ai luat piciorul de pe pedală, mașina începe să "piardă" din avînt (normal, pentru că nu mai accelerează smile.gif ). Cînd frînezi, nu scoți imediat din viteză și beneficiezi și de frîna de motor. Nu-mi imaginez că faci mare economie de benzină decuplînd CV. În plus, mi se pare complicat să-ți aduci aminte mereu, ba să scoți, ba să bagi în viteză. Îți distrage atenția. De aceea, mai presus de toate, (repet, este o părere personală) cred că rulatul cu CV decuplată înseamnă atentat la siguranța ta în trafic (și a celorlalți).


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 22 Aug 2003, 12:37
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Ex. Mergi in oras, 60 kmh, la o anumita distanta vezi semaforul rosu.
Intrebare: mergi cu masina in viteza sau o scoti pe liber?


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 06:56
Forum Renault