DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum 12-14% bujii afumate, Idei, sugestii

dacia_slk
post 29 Nov 2009, 00:31
Post #1


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Salut la toata lumea! Sunt membru incepator... smile.gif

Dupa vreo 2 ore de studiat pe forum si negasit un raspuns concludent, m-am hotarat sa postez.

Am probleme (mari) cu consumul (12-14%).

Am observat ca aveam furtunul-duza de la galerie la carburator crapat, asa ca l-am schimbat cu unul nou. Am fost la un mecanic (sa-mi schimbe o planetara si altele) si mi-a zis ca am economizor si daca iau furtun-duza, sa nu mai iau si duza, sau daca o iau, sa nu o mai montez. Asa ca acum este fara duza.

Am reglat nivelul in CNC (carburator simplu corp Carfil) cu un burghiu de 7mm, am verificat sa fie bune toate furtunele care intra in carburator. Am aprindere AT011 cu platina Doduco, fise Urziceni noi, dar mananca (dupa ce-am montat aprinderea) 12% in loc de 14%. Am bujiile pline de funingine tot timpul si la fel e si toba de esapament.

Aprinderea si ralanti-ul le-am reglat azi din nou, dar: surubul "de amestec" nu-mi "sta" la 2,5-3 ture ci la 6-7-8 ture (fata de pozitia strans complet), caci altfel nu am ralanti deloc. Jiglerul de ralanti trebuie - cand il strangi - sa ajunga cu extremitatea "finala" (cea care nu e in surubul de prindere) in contact cu corpul carburatorului? Caci am observat ca daca NU, ralanti-ul imi sta cu surubul de amestec la 2,5-3 ture. Iar daca slabesc putin surubul de la jiglerul de ralanti, imi creste ralantiul.

Nu stiu ce sa-i mai fac si unde sa mai caut defectiuni. Ceva idei, va rog?

Multumesc.


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirciulik
post 29 Nov 2009, 00:40
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 378
Joined: 11 March 06
From: Galati




Surubul de ralanti trebuie sa fie strans bine, cu surubelnita, nu cu mana.
Surubul de aer difera de la masina la masina. Ideea e sa urmaresti mersul motorului...astfel incat sa obtii turatia maxima (doar din surubul de aer).

Referitor la consumul mare.....returul la pompa de benzina l-ai verificat?
nivelul in cnc l-ai verificat cu garnitura pusa?


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 29 Nov 2009, 00:52
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




In primul rand pune duza la loc si refa reglajele (la carburator) apoi verifica daca inchide cuiul pontou (sper ca asa se scrie) si ne te mai lua dupa toti sa mai elimini cate ceva de la masina ca nu ar fi buna caci fiecare are rolul ei .Bafta.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 29 Nov 2009, 01:34
Post #4


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Mirciulik @ 29 Nov 2009, 00:40)
Surubul de ralanti trebuie sa fie strans bine, cu surubelnita, nu cu mana.
Surubul de aer difera de la masina la masina. Ideea e sa urmaresti mersul motorului...astfel incat sa obtii turatia maxima (doar din surubul de aer).

Referitor la consumul mare.....returul la pompa de benzina l-ai verificat?
                                          nivelul in cnc l-ai verificat cu garnitura pusa?
*



Surubul de la jiglerul de ralanti este strans bine (cu surubelnita).

Turatia maxima nu o pot obtine numai din surubul de amestec ca nu sta la ralanti, ci trebuie sa actionez si un pic din surubul clapetei de acceleratie.

Returul nu e infundat, nivelul CNC - verificat cu garnitura pusa.

29 Nov 2009, 01:38:
QUOTE(CGDBZ @ 29 Nov 2009, 00:52)
In primul rand pune duza la loc si refa reglajele (la carburator) apoi verifica daca inchide cuiul pontou (sper ca asa se scrie) si ne te mai lua dupa toti sa mai elimini cate ceva de la masina ca nu ar fi buna caci fiecare are rolul ei .Bafta.
*



O sa pun duza maine.

Ma bate gandul sa scot carburatorul si sa-l fireb cu niste axion sau pur cum am vazut ca a facut cineva pe aici ...

Cuiul poiteau dry.gif inchide bine.

Merci de raspuns.

This post has been edited by dacia_slk: 29 Nov 2009, 01:38


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sumi_nos
post 29 Nov 2009, 08:39
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 18 December 06




salut,
exact ca tine am avut si eu consumul
desfaci carburatoru si schimbi 2 jiglere si un tub
cu jiglerul de sprit nu ai treaba
cel de langa el alA mai mic te uiti pe el sa scrie 135 daca e mai mare cauti unul de 135
si al mai schimbi pala de aer de vine dasupra unui tub(tub emulsator)pala al pui da 170(scrie pe el)si cauti un tub dala pe care sa scrie 'F7'
si ai rezolvat consumul
repet 135/170...F7
sau ca sa traga mai bn si sa nu consume asa mult pui :
145/155...F7

sper sa te descurci


--------------------
dacia 1410 SPORT 1989 - AG-01-MVU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kato
post 29 Nov 2009, 09:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 17 October 06
From: barlad




@O sa pun duza maine.
sper ca ai pastrat duza originala. am avut neplacuta surpriza sa cumpar o duza din comert complet inutila (avea gaura prea mare si nu puteam regla relantiul). succes smile.gif


--------------------
renault scenic 2000 rxt - scenic III 1.6 dci - vs 05 glx vs 79 glx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 29 Nov 2009, 14:58
Post #7


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(sumi_nos @ 29 Nov 2009, 08:39)
salut,
exact ca tine am avut si eu consumul
desfaci carburatoru si schimbi 2 jiglere si un tub
cu  jiglerul de sprit nu ai treaba
cel de langa el alA mai mic te uiti pe el sa scrie 135 daca e mai mare cauti unul de 135
si  al mai schimbi pala de aer de vine dasupra unui tub(tub emulsator)pala al pui da 170(scrie pe el)si cauti un tub dala pe care sa scrie 'F7'
si ai rezolvat consumul
repet  135/170...F7
sau ca sa traga mai bn si sa nu consume asa mult pui :
145/155...F7

sper sa te descurci
*


sumi_nos, spune-mi mai detaliat ce e cu numerel astea pe jiglere, daca stii. La mine de-abia daca se pot citi ... Chiar si pe un set nou de "brasov" pt 1300 cumparat acum ceva timp. Acum (12%) imi merge cu o combinatie intre jiglerele vechi si cele noi.

Care jiglere zici sa schimb? si care tub? (desfaci carburatoru si schimbi 2 jiglere si un tub).

Cam cat e consumul cu 145/155/F7? LA 135/170/F7 consumul e in limita a 8%?

Merci de raspuns.


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 29 Nov 2009, 15:03
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Dc faci drumuri scurte prin aglomeratie si motorul nu e la prima tinerete e destul de normal 12%.
Poti face "supa de carburator", rau nu va fi deloc.


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 29 Nov 2009, 15:12
Post #9


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(bogdyMND @ 29 Nov 2009, 15:03)
Dc faci drumuri scurte prin aglomeratie si motorul nu e la prima tinerete e destul de normal 12%.
Poti face "supa de carburator", rau nu va fi deloc.
*



NU fac drumuri scurte prin oras, mai mult merg 10-12 km/zi (servici) in afara orasului. Problema este ca la aceleasi drumuri, acum vreo 6 luni imi lua 8% (+/-0,1-0,2L). Nu stiu ce sa fac sa ajung la vechiul consum.

29 Nov 2009, 20:48:
Mai oameni buni,

Am carburatorul pe foc ... si nu mai gasesc "supa de carburator" a lui dodobird .. ce p..i mei ... de o ora o caut si nu mai dau de ea. blink.gif wacko.gif

Trebuiau scoase garniturile de teflon de pe axul clapetei inainte s-o pun pe foc?

Daca da, cum se scot? Desfac cele 2 surubele de pe discul acela care e prins pe ax? Cred ca o sa-mi strice filetul de pe disc/ax caci au filetele stricate (intentionat) in capatul celalalt...

Multumesc...

PS pana sa obtin un raspuns, am oprit supa - n-a apucat sa fiarba, dar a ajuns pe la 80 grade. blush.gif

This post has been edited by dacia_slk: 29 Nov 2009, 20:48


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 29 Nov 2009, 21:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Citez,
2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !).
3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul !
4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate .
5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !)
6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !)
7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid.
8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!!
9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert.
10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute .
11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa calduta peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient.
12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor cu aer comprimat . Apoi se ia urmatoarea , etc.
13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin.
14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare !
15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!).

29 Nov 2009, 21:08:
Citez,
2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !).
3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul !
4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate .
5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !)
6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !)
7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid.
8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!!
9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert.
10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute .
11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa calduta peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient.
12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor cu aer comprimat . Apoi se ia urmatoarea , etc.
13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin.
14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare !
15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!).

This post has been edited by bogdyMND: 29 Nov 2009, 21:08


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 29 Nov 2009, 22:13
Post #11


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Stie cineva - ca azi n-am succes la search-uri (dupa o ora ma las pagubas) - cum se scoate axul clapetei de acceleratie? Am desfacut cele 2 surubele ale clapetei, dar nu vreau sa fortez ...

Multumesc.


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 30 Nov 2009, 01:10
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Pune mana si monteaza-l la loc, pune toate piesele in locurile de unde le-ai scos, si citeste si niste posturi in care am scris eu despre reducerea consumului. Nu stiu sa-ti dau adrese, dar poti cauta pe undeva , pe nul trecut.Pana atunci, urmeaza ce zic eu, si e mai sigur: pentru a avea un consum minim, cu pastrarea cat de cat a performantelor natale,trebuie sa respecti niste rapoarte aer-benzina, pe care n-ai cum sa le masori acasa. Eu iti voi spune cum sa le gasesti.
Gasind bujiile afumate, ai multa benzina, de unde vine si consumul exagerat. Daca te iuti la toba, e si fum negru. Toba afumata.
Dupa ce montezi pe masina carburatorul, lasi capacul desfacut si verifici in primul rand, nivelul, nu cu alte tampenii, ci real, pui capacul fara sa insurubezi suruburile, l-apesi cu o mana, si cu cealalta dai la coada la pompa, pana nu mai primeste. Vezi pana unde e nivelul, si daca e mai sus de cat jumatatea pantei inclinate de sub cuiul poanto, reglezi plutitorul, dai benzina jos din carburator, cu o carpa,pui capacul si pompezi din nou.Faci asta pana obti nivelul dorit.
Urmeaza inperecherea celor doua jicloare, care ti le-a spus cineva mai sus. 135 cu 170. Nimic altfel. Daca motorul iti permite sa largesti gaura la cel de 170 pana catre 220, SAU pe cel de 135 sa-l reduci pana pe la 125, e bine, ca vei obtine minimul acceptat de motor. Asta tine de uzura lui (segmenti-camasi), inchidere supape, avans, scanteie si etansari. N-ai cu ce sa le masori, dar daca ai un subler, cauti ceva sarme care sa intre pe alezaje, si apoi le masori. La subler, va fi aproximativ, pentru ca acolo, se dau dimensiuni in sutimi. Nu te descuraja, ca se poate si fara. Cel de 170, e jiclorul de aer, de deasupra emulsorului (tubul perforat pe lateral), care se mai numeste si de franare.Cu cat are gaura mai mare, cu atat tine benzina la un nivel mai scazut in putul emulsor, si va fi un amestec mai sarac.deci benzina putina, la iesirea din jiclorul principal care e de 135, si e la celalalt capat al putului, adica la partea de jos. Cu cat jiclorul principal e mai mare, cu atat aerul ce vine de deasupra nu poate sa retina la un nivel convenabil , benzina, si va inunda putul, tinzand sa depaseasca gaura centratorului , inundand galeria. Cam ce ti se intampla tie. Pe capac, mai ai doua jicloare, mici (uneori raman pe corp la demontare), unul de aer si unul de benzina. Daca urmaresti traseul lor, constati si care e de benzina (cel din margine), si care e de aer.Unul are gaura mai mare, celalalt mai mica. Il scoti pe cel mai mare, polizezi putin coltul taios de la capatul de deasupra (pozitia de montare), pentru a nu se umfla in afara cotelor cilindrului, cand vei bate usor cu un ciocan mic, ca intr-n nit, pentru a-i micsora gaura, la dimensiunea celuilalt. Il bati acolo la locul lui, ca n-ai cum sa-l ti in mana, si apoi se deformeaza la celalalt capat, unde e mai subtire si nu mai poti sal bagi la locul lui.
Gascanul (de la pompa de sprit)este tinut pe pozitia de lucru, de un surub cu supapa in interior. Daca bila din interior e asa de usoara incat sa deschida la cea mai mica miscare a pedalei, sau chiar ( si e si mai rau) la trecerea aerului prin dreptul ciocului (vaacum), consumul e deja risipa. Cum vezi asta? Pornind motorul, accelerezi usor, si privesti in carburator, ca ciocul sa "pise" numai atunci cand actionezi acceleratia.Cand te opresti , se opreste si injectarea. Clapeta aproape ca se usuca. Daca e uda rau, e multa benzina. Daca nu se opreste, desfaci plumbul din capatul surubului-supapa, atentie sa nu pierzi bila, si bagi peste bila, un arc de nichelina subtire, facut din rezistentele de TV de 10 0hmi /16W, arc care sa fie asa de tare, ca atunci cand vei sufla cu gura pe supapa, sa nu o poti deschide. Dupa montare, daca tot mai picura cand nu trebuie, mai impingi plumbul. Daca nu sprituie la actionarea acceleratiei, il demontezi de pe carburator, sipe la capatul celalalt, impingi cu o sarma, in bila, pentru a mai comprima arcul.
Duza de pe furtun, o poti mari pana catre 2,5 mm, asa fel incat sa poti regla nivelul minim de turatie la ralanti. Daca gaura e prea mare, sta prea turat, oricat ai inchide clapeta de acceleratie (care trebuie sa fie total inchisa, nu se face din ea relantiul). Daca ai pe galerie stut cu gaura calibrata in el, poti controla cu o sarma, sa vezi cum intra, si daca e infundata. Daca ai asa ceva, nu e nevoie de duza pe furtun.Dupa toate astea, urmeaza proba si reglajul. Jiclorul de relanti, sa fie total strans, nu cum fac altii de pun saiba, ca nu mai etanseaza in capat si trece multa benzina. Daca desuruband putin de el se mareste turatia, cauti o sarma oteloasa apropiata de gaura lui, cu cateva sitimi mai mare, si il largesti, pana cand la desurubare imediat se reduce din turatie.Asta o faci dupa ce stabilesti un mers oarecare la ralanti, al motorului, cu clapeta total inchisa. Daca dupa prelucrarea si montarea tuturor acareturilor, si pornire, motorul da in nas, ori e jiclorul principal prea mic, ori cel de aer de pe emulsor prea mare, ori pompa de sprit nu pisa. Daca nu ajuta la depasire, jiclorul de pe capac, cel care l-ai micsorat cu ciocanul, e prea mic.
Ideea e, ca la accelerare lina, sa ai pe toata cursa acceleratiei crestere a turatiei, fara ezitari, relantiu constant si clapeta sa nu fie umeda (in niciun caz la relanti). Daca da rateu in carburator la accelerare (ATENTIE, nu sta la inceput cu fata deasupra lui, ca ramai si chel si fara piele pe fata), e benzina putina, ca si la datu' "in nas".
In ideea ca ai inteles, iti doresc sa faci treaba buna, si consumul va fi apropiat de 6%, cu aproape aceleasi caracteristici motoare. Mai e o varianta putin deosebita, dar mai greoi de realizat, cu care am obtinut 5,3% si cu remorca cu 800 de kg dupa mine si doua familii in masina, pe 200 de km de parcurs. Hai ca deja suna a vise! Fa doar ce-am zis mai sus, si e destul.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bac.
post 30 Nov 2009, 02:58
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 9 October 09




Nu sunt in masura sa.ti dau sfaturi, dar exact aceeasi problema am avut.o si am postat.o aici pe forum.
Fa ce e scris in postul de mai sus si vei avea 6% consum garantat.


--------------------
Dacia Berlina 1997 L - nr de DJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 30 Nov 2009, 05:03
Post #14


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




@PH-06-BOA

Multumesc pentru sfaturi. Dupa ce le-am citit a treia oara cu carburatorul in fata am reusit sa pricep cam 80% din ce spui. blink.gif biggrin.gif

Am reusit chiar sa ma holbez in asa masura incat sa vad ce scrie pe jigloare. Am identificat ca am jiglere de 135/170. INSA pe un tub emulsor scrie F6, NU F7 (cum zicea sumi_nos), iar pe celalalt (dintr-un set nou de brasov luat acum ceva timp) nu scrie nimic.

Nivelul il am corect cu masina dreapta si reglat cu burghiu de 7mm. Plutitorul e de alama si ca nou.

Am reusit sa scot clapeta de acceleratie (credeam ca axul clapetei e format din 2 bucati ce intra fiecare printr-o parte si cealalta a clapetei si degeaba tot incercam sa trag in directii opuse de capetele aceluiasi ax radmasa.gif ).

Am hotarat totusi sa fac supa de carburator, mai ales ca e si plin de ulei si deja o incepusem.

Am observat (inainte sa dau jos carburatorul de pe masina) urmatoarea chestie in legatura cu jiglerul de ralanti: unul dintre ele (ca am doua perechi jigler ralanti - dopul cu filet in care sta el si cu care se insurubeaza cu surubelnita in carburator) nu-mi ajungea cu capatul jiglerului in corpul carburatorului, asa ca i-am desfacut cracii sa stea un pic mai infipt in dop, l-am bagat numai cat sa "stea" in dop si l-am insurubat in carburator pana a intrat dopul de tot - pe masura ce infiletam dopul, jiglerul "se presa" (intra) in dop, in asa fel incat la final, capatul jiglerului sa stea in contact cu corpul carburatorului.

Insurubat astfel, jiglerul de ralanti imi face figura ca atunci cand il desfac sa-mi creasca turatia - ceea ce m-ai sfatuit sa-i maresc gaura cu o sarma oteloasa.

Dar, daca-l bag in dop (de la inceput) pana la capat (cat poate intra el in dop), cand il insurubez nu mai ajunge capatul jiglerului in contact cu carburatorul, iar in situatia asta, cand desfac de dopul in care sta, imi scade turatia.

In orice caz, ramane sa ma apuc de treaba, iar pana una-alta totusi, sunt nedumerit in legatura cu tubul emulsor - daca am F6 in loc de F7 e bai mare?

Multumesc inca o data.

30 Nov 2009, 05:25:
Conteaza cum pun duza pe furtunul-duza? Daca da, cum trebuie pusa?

This post has been edited by dacia_slk: 30 Nov 2009, 05:25


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 30 Nov 2009, 05:38
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




untitled.jpg ( Size: 66.54k ) Number of downloads: 3566


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 30 Nov 2009, 13:37
Post #16


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




@krapcarasu:

Multam' cred ca da - pe tubul emulsor scrie E6, nu F6. Pe jiglerele astea noi, asa de usor sunt poansonate dimensiunile (sau cum s-or numi) ca de-abia se vad. Pe jiglerele vechi sunt mult mai pine scrise.

30 Nov 2009, 13:50:
Am facut "supa de carburator".

In total cred ca a fiert vreo 3-4 ore (cu intreruperi) ca a trebuit sa mai si dorm azi-noapte. Prima impresie cu 2,5-3L de apa si cu 300ml detergent Pur de vase este ca sunt un pic dezamagit - ma asteptam sa dizolve toata mizeria aia de ulei de pe carburator (mai multa pe dinafara) ca sa ma scuteasca de frecat, in schimb nu a fost asa: a dizolvat cea mai mare parte, dar a mai ramas un strat subtire de mazga (in genul cerii (pluralul de la ceara) smile.gif ) care se dadea pe autoturismele Oltcit noi prin anii 1980 pe care am indepartat-o (partial) prin frecare cu o perie de rufe si hartie de sters mainile (in genul sulului de hartie igienica, mar mai mare si cu consistenta de tesatura mai mult ca de hartie - nu se "scamoseaza" si nu se rupe in apa). Dar, una peste alta, arata mult mai bine ca inainte - sunt multumuit.

Am suflat cu aer din pompa de umflat rotile peste tot pe unde s-a putut. Acum sta pe convector la uscat. Peste vreo ora ma duc sa vad daca s-a uscat si sa-l asamblez.

O sa revin cu detalii.

30 Nov 2009, 14:02:
@PH-06-BOA:

N-am subler, nici sarme otelite. Nu stium cum as putea sa majorez gaura jiglerulul de aer. Il las asa deocamdata.

QUOTE
Pe capac, mai ai doua jicloare, mici (uneori raman pe corp la demontare), unul de aer si unul de benzina. Daca urmaresti traseul lor, constati si care e de benzina (cel din margine), si care e de aer.Unul are gaura mai mare, celalalt mai mica. Il scoti pe cel mai mare, polizezi putin coltul taios de la capatul de deasupra (pozitia de montare), pentru a nu se umfla in afara cotelor cilindrului, cand vei bate usor cu un ciocan mic, ca intr-n nit, pentru a-i micsora gaura, la dimensiunea celuilalt. Il bati acolo la locul lui, ca n-ai cum sa-l ti in mana, si apoi se deformeaza la celalalt capat, unde e mai subtire si nu mai poti sal bagi la locul lui.


Deci: scot bucsa calibrata de benzina de pe capac, o pilesc un pic la capatul care nu se vede cand e in capac, o pun la loc si bat usor in ea cu un ciocanel mic. Mi s-a deformat nu numai capatul din capac, ci si cel in care bat. Daca nu va intra in capac, il iau un pic cu pila pe exterior?

QUOTE
Gascanul (de la pompa de sprit)este tinut pe pozitia de lucru, de un surub cu supapa in interior


Care e gascanul? (Nu e ciocul de papagal?!)

Conteaza unde si cum pun duza in furtunul de la galerie?



This post has been edited by dacia_slk: 30 Nov 2009, 14:02


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 30 Nov 2009, 21:46
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




De ce crezi tu ca, se micsoreaza turatia cand slabesti de surubul-suport al jiclorului de ralanti? Pentru ca atunci el se desprinde de scaunul din fundul gaurii, lasand sa treaca mai multa benzina, cea care i-ar trebui pentru un mers normal.Inseamna ca e prea mic, si trebuie majorat, pentru a nu fi nevoie sa pui acea saiba de care spuneam mai sus. P-asta il vei folosi mereu. Nu-l vei mai schimba niciodata, ca n-are cine sa-l strice in urmatorii 15 ani.Daca ai desface mai mult de surub, s-ar opri motorul, ca-i dai prea multa benzina, si strici acel raport de 1/15.
Nu stiu cine zice cioc de papagal, cand el are forma unui gat de gascan (vezi la carburatoarele vechi, unde era un inel, de care se sudase o teava, exact ca gatul de gascan).
Tubului emulsor, nu i-am acordat prea mare importanta. Am incercat si cu gauri mai multe, si mai rare ,si mai mari, rezultat nesemnificativ (la mine).
Daca i-ai tesit urat capatul jiclorului, rectifica-l usor cu o pila, atat cat sa intre in cealalta parte a carburatorului. Restul , face garnitura.
O sarma oteloasa care e exact cat gaura, daca o latesti putin cate putin, si-i dai si putina ascutire, sa taie in sensul in care sucesti de ea, ca un alezor, poti rectifica o gaura, din sutime in sutime, numai sa ai mana (si cap). Simplu. Daca faci gaura prea mare la cel de relanti, cand vei slabi de el, turatia scade pana la oprire (daca continui).Deci. te opresti atunci cand slabind, turatia creste foarte putin.
Pune accent pe supapa gascanului, ca acolo se pierde aproape dublul necesarului de benzina. Daca picura sau (mai rau) continua sa pulverizeze si dupa stabilirea acceleratiei la un anumit nivel de turatie (sa zicem 3500 de ture ), pune-i arc neaparat.
Insista, ca te vad destul de istet si cu bunavointa.

30 Nov 2009, 21:47:
Rectific: De ce crezi ca se mareste turatia? Parca asa ai zis, ca se mareste.

This post has been edited by PH-06-BOA: 30 Nov 2009, 21:47


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 30 Nov 2009, 22:24
Post #18


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




@PH-06-BOA: Se pare ca p-aci tu m-ai ajutat cel mai mult. Raman dator. biggrin.gif

Am reusit sa asamblez carburatorul. DImineata ii fac proba.

Am constatat ca e cam dus filetul (din carburator) de la jiglerul de ralanti (rectific: jiglerul principal). Am curatat si degresat bine in zona si am pus un pic de "picatura" (superglue) (scrie pe ea ca asigura si suruburi) si l-am strans usor la loc - cu simt, dar nu atat cat sa-l dau peste cap. Am o banuiala ca jiglerul de ralanti (rectific: jiglerul principal) a lasat sa curga ceva benzina pe langa el de unde si consumul mare.

La fel (pe corpul carburatorului) la vreo doua suruburi care prind capacul de la pompa de sprit. Asa ca acolo am pus silicon negru de o parte si alta a membranei. Sper sa tina - poate nu - ca cica nu prea trebuie sa stea in contact cu benzina siliconul.

Filetele astea distruse inseamna ca trebuie sa caut alt carburator... (?)

Am gasit ceva sarma otelita si o sa-ti urmez sfatul sa majorez orificiul de la jiglerul de ralanti, dar asta maine cu carburatorul pe masina. Sa nu uit si de ciocul de gascan+supapa cu bila!

Am mai facut o chestie pe care am citit-o pe undeva pe aici si anume am pilit un pic (cred ca "teșit" e termenul) (fara a strica forma de cerc a clapetei de acceleratie), pentru ca atunci cand incep sa accelerez pornind de la ralanti, gaurica aia mica din dreptul duzei de ralanti (dar deasupra ei - sunt 3 gaurele - de progresiune parca le zice) sa se descopere mai repede si sa am demaraj mai repede. huh.gif

@PH-06-BOA: Multam' inca o data si te tin la curent cu rezultatul ispravii de maine cand oi vedea cum merge.

PS: Ma tine oare macar vreo 30 km un surub de la clapeta de acceleratie (fara sa cada in galerie) pe care l-am dat peste cap si apoi l-am prins cu un pic de "Picatura"? blink.gif biggrin.gif

<span class='edit'>30 Nov 2009, 22:28:</span>
Conteaza cum si unde pun duza pe furtunul de la galerie la carburator?

This post has been edited by dacia_slk: 1 Dec 2009, 01:18


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 30 Nov 2009, 23:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(dacia_slk @ 30 Nov 2009, 13:37)
In total cred ca a fiert vreo 3-4 ore (cu intreruperi) ca a trebuit sa mai si dorm azi-noapte....
.....Mi s-a deformat nu numai capatul din capac, ci si cel in care bat.....
....Conteaza unde si cum pun duza in furtunul de la galerie?
*


QUOTE(dacia_slk @ 30 Nov 2009, 22:24)
...Am constatat ca e cam dus filetul (din carburator) de la jiglerul de ralanti. Am curatat si degresat bine in zona si am pus un pic de "picatura" (superglue) (scrie pe ea ca asigura si suruburi) ...
....La fel (pe corpul carburatorului) la vreo doua suruburi care prind capacul de la pompa de sprit. Asa ca acolo am pus silicon negru de o parte si alta a membranei. Sper sa tina - poate nu - ca cica nu prea trebuie sa stea in contact cu benzina siliconul.....
...Filetele astea distruse inseamna ca trebuie sa caut alt carburator... (?...
....Am mai facut o chestie pe care am citit-o pe undeva pe aici si anume am pilit un pic (cred ca "teșit" e termenul)  (fara a strica forma de cerc a clapetei de acceleratie), pentru ca atunci cand incep sa accelerez pornind de la ralanti, gaurica aia mica din dreptul duzei de ralanti (dar deasupra ei - sunt 3 gaurele - de progresiune parca le zice) sa se descopere mai repede si sa am demaraj mai repede.  huh.gif
.....PS: Ma tine oare macar vreo 30 km un surub de la clapeta de acceleratie (fara sa cada in galerie) pe care l-am dat peste cap si apoi l-am prins cu un pic de "Picatura"?  blink.gif biggrin.gif
...Conteaza cum si unde pun duza pe furtunul de la galerie la carburator?
*


M-AI SPAAAAAARRRRRTTT.....esti tare..... felicitari
Boa...l-ai distrus fratioare...trebea sa-l iei mai usor.......
La faza cu clapea tesita deja ma tavaleam de ras....ciff....sincer....intai incearca sa intelegi cum lucreaza un carb......ia-le pe rand...vezi ce influenta au .....
Ce sa spun...FELICITARI pentru ....initiativa......curaj...incredere..
Sper sa-ti iasa...Bafta


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 1 Dec 2009, 01:48
Post #20


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(vizitatorul @ 30 Nov 2009, 23:34)
M-AI SPAAAAAARRRRRTTT.....esti tare..... felicitari
Boa...l-ai distrus fratioare...trebea sa-l iei mai usor.......
La faza cu clapea tesita deja ma tavaleam de ras....ciff....sincer....intai incearca sa intelegi cum lucreaza un carb......ia-le pe rand...vezi ce influenta au .....
Ce sa spun...FELICITARI pentru ....initiativa......curaj...incredere..
Sper sa-ti iasa...Bafta
*



Multam' pentru aprecieri nenea vizitatorul blush.gif !

Pai... biggrin.gif am avut "cursuri" si "profesori" buni aplauze.gif p-aici; e-adevarat ca am si citit pana mi-au iesit ochii din cap. hiptnotizat.gif Numai pentru consum cred ca citesc de o saptamana.

Sper sa se cunoasca ceva diferenta maine cand voi porni masina. rugaciune.gif post-336-1110552489.gif

PS: Ceva alte sfaturi?! (in afara celor mentionate de PH-06-BOA)

This post has been edited by dacia_slk: 1 Dec 2009, 02:20


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 1 Dec 2009, 11:59
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(dacia_slk @ 1 Dec 2009, 01:48)
PS: Ceva alte sfaturi?! (in afara celor mentionate de PH-06-BOA)
*


daca ai chef de joaca...asta ca tot da cu frig p'afara..mai baga o a doua pata calda(sub cea existenta)prin care treci benzina pentru a o preincalzi(ai grija la etansare)...in rest...nu prea suntem p'aceasi frvnt...io nu servesc filtru ,nici clapeta aer shoc,culbutori la 0.3.....in fine,mai bine tac ca ma ucide lumea
(legat de cele doua jiglere din capac...hm...eu le cam vedeam-unul de benzina ,o aduce din cnc,iar al doilea de amestec aer-benzina,il trimite in difuzor dupa ce la preparat in camaruta comuna de deasupra celor doua jiglere...ansamblul acesta se comporta ca un imbogatitor de benzina in sarcini mari)
(data viitoare,dupa urmatoarea "ciorba" mai joaca-te cu o seringa cu ac prin toate cotloanele carburatorului,injectand OTET)
Bafta...


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 1 Dec 2009, 18:07
Post #22


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Dupa 2 zile de munca (mai mult studiu hiptnotizat.gif ) am reusit sa asamblez carburatorul si sa-l montez pe masina si sa-l reglez pe el + aprinderea.

Prima impresie dupa "supa de carburator" a lui 'dodobird' cu detergent de vase "Pur" lichid este ca merge SUPER. Chiar imi face condens pe esapament acum (citisem pe undeva ca atunci cind un motor face condens pe esapament merge cat se poate mai bine - sper sa fie adevarat).

Am pus membrana de la pompa sprit noua, cu putin silicon negru caci am probleme cu vreo 2 suruburi din cele 4 de acolo. Garniturile de sub carburator si de la pata calda nu le-am schimbat, dar le-am dat cu un pic de vaselina.

Am pornit motorul, l-am lasat sa se incalzeasca si l-am reglat.

In legatura cu ce mi-a sugerat PH-06-BOA:

1. Sa majorez gaura de la jiglerul de ralanti - surprinzator, n-a mai fost nevoie caci acum daca slabesc surubul de la ralanti imi moare instantaneu motorul. Parca asa trebuie sa fie.

2. Sa verific cum functioneaza supapa cu bila + ciocul de gascan - pot spune ca atunci cand accelerez hotarat, dar nu violent, jetul de la gascan nu pare prea puternic deloc, chiar parca picura. Cand accelerez violent insa (pana aproape la capatul cursei clapetei de acceleratie) jetul devine foarte puternic si se imprastie pe o suprafata destul de mare raportat la gaurica prin care "scuipa" gascanul - cred (sper sa nu gresesc) ca aproximativ (pana sa ajunga la clapeta de acceleratie - pana acolo pot sa vad) pe o suprafata apropiata de cea a clapetei (o idee mai mica). Gascanul se opreste din scuipat atunci cand incetez accelerarea si nu picura deloc si nici pe langa el (pe la saibele de cupru) cand merge la ralanti. (Saibele le-am pus pe aragaz inainte de a le remonta)

Dupa cum am mai metionat, am filetul din carburator de la jiglerul principal cam stricat - nu se poate strange jiglerul, dar "sta" destul de infipt. Il fixasem cu "Picatura" crazys4.gif dar nu stiu daca rezista la benzina, asa ca l-am dat jos si l-am infasurat intr-un strat (destul de) consistent de banda de teflon (care rezista la banzina). Acum nu-mi mai e frica ca trece benzina pe langa filetul de la jiglerul principal. La fel am procedat si cu supapa cu bila (caci fundul CNC este cam "mancat" si la fel pe langa filetele de la jiglerul principal si supapa cu bila). Nici pe langa supapa cu bila nu mai are cum sa treaca benzina.

Dar, am observat ca pe extremitatea de langa CNC a "traversei" aceleia ce strabate gaura prin care trage aer carburatorul mi se cam umezeste acest put, iar la accelerare chiar se vede cum se prelinge pe acolo benzina. Cre'ca aici ceva nu e-n ordine. nedumerire.gif

De asemenea, la accelerari bruste (si scurte - nu pana in apropierea capatului cursei clapetei de acceleratie), prima tendinta este sa dea in nas un pic dupa care daca accelerez mai puternic isi revine. Nu stiu de ce.
nedumerire.gif

Ralantiul daca-l las numai din surubul de amestec, imi sta (dupa ureche) pe la vreo 650-700rot/min (destul de mic), asa ca l-am reglat cu faza scurta si aeroterma pornite (pe la vreo 8-900rot/min) si a trebuit sa-i dau un pic de tot numai (o tura - una jumate?) si din surubul de la clapeta de acceleratie. Am mai observat ca pot regla un ralanti extrem de mic - fara ca motorul sa se opreasca - cred ca la vreo 400-500rot/min.

(OFFTOPIC) Aprinderea am reglat-o (nu la zero ci mai mult - avans pozitiv) cu furtunul de la avansul vacuumatic scos (parca asa se face?) si pana imi da 1-2 rateuri in toba cam la vreo 3-4-5 secunde.

Inca n-am plecat in proba, caci maine dimineata oricum trebuie sa plec la un drum. sofer1.gif

Multumesc tuturor care m-ati ajutat god_hand.gif in special lui PH-06-BOA si lui vizitatorul si mai astept pareri, impresii si sugestii. respekt.gif

PS: Apropos de ce mi-a zis vizitatorul, voi cumpara o pata calda + o garnitura probabil maine cand deschid magazinele (si-asa trebuie sa cumpar un ax de clapeta nou).

@vizitatorul: Cu o a doua pata calda, cum zi zis, nu se incalzeste prea tare benzina? (poate ajunge la temperatura lichidului de racire - 89 grade C sau nu chiar?)

O sa revin cu impresii si concluzii maine dupa o proba de drum cand voi verifica si bujiile daca mai sunt negre sau si-au dobandit culoarea corecta (caramiziu).

This post has been edited by dacia_slk: 2 Dec 2009, 01:00


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 6 Dec 2009, 00:19
Post #23


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Salut!

Revin cu detalii care ma dezamagesc sad.gif , mai ales dupa atata cautat pe forum, munca, cheltuieli, efort...

1. Consumul s-a "imbunatatit" (6L -> 52km => 11,53%) - fata de 12-14%.

2. O prima problema este ca imi moare motorul (da in nas) la accelerari "mici" si "moderate" - cand plec de la semafor, sau dintr-o intersectie ceea ce e foarte enervent (sa-ti moara motorul in intersectie) trebuie sa trag un pic socul ca sa n-o turez prea mult si sa pot pleca linistit.

3. Am dat jos "tubul" de aer de la filtru la carburator si am inspectat zona: am constatat ca:

3.1. Ciocul de papagal (gascan) imi picura vreo 1-2 sec. si dupa ce incetam accelerarea (cu motorul functionand la ralanti) - ceea ce parca nu e bine

3.2. Peretele "tubului" (prin care trage carburatorul aer si care nu stiu cum se numeste) pe partea dinspre CNC este ud, iar clapeta de acceleratie si ea este uda, dar, dupa 3-4-5-6-7 sec. de mers la ralanti se usuca. Peretele tubului pare sa se ude de la "traversa" montata in carburator pe extramitatea fixata langa CNC:
carburator3.jpg.png ( Size: 623.8k ) Number of downloads: 3639


Asa ca:
1. Am mai dat o tura prin magazine dupa jiglere de Brasov si m-am oprit din cautat dupa primul magazin - la care vanzatorul mi-a dat un set (de Carfil) la care ciocul de papagal (gascan) avea doua gauri pe cioc - una care trebuia sa fie si o alta pe partea opusa primei gauri (mentionate). radmasa.gif

2. Am cautat o solutie de etansare rezistenta la caldura si benzina (stiam ca Loctite producea ceva de genul asta), dar am gasit altceva Cyclo THREADLOCKER RED care asigura si suruburi si pe care l-am folosit in zonele in care aveam probleme - la filetul de pe corpul carburatorului pentru jiglerul principal, la suruburile clapetei de acceleratie (pe care am reusit sa le dau o tura peste cap - si acum ma minunez cum am reusit) si la extremitatile acelei "traverse" (care nu nu stiu daca are o alta denumire si care e aceea). Solutia a costat 25RON/6ml.
carburator4.png ( Size: 326k ) Number of downloads: 3314


3. Am inlocuit surubul cu bila care prinde ciocul de papagal (gascan biggrin.gif) cu un altul mai vechi care sper sa fie mai bun.

4. Am schimbat garniturile de teflon (cu unele noi) de la axul clapetei de acceleratie.

5. Am facut verificarile necesare (nivel plutitor s.a.) si am asamblat toate celea.

Carburatorul peticit astfel isi asteapta montarea maine dimineata. Ceva sugestii, pareri are cineva? smile.gif

Multumesc.

This post has been edited by dacia_slk: 6 Dec 2009, 00:26


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 6 Dec 2009, 10:19
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Prima greseala, ai facut-o la schimbarea garniturii pompei de sprit. Ce e acum prin magazine, are arcul foarte slab in comparatie cu originalul, si parghia in loc sa actioneze membrana, comprima intai arcul, dupa care spre finalul cursei injecteaza benzina. Apoi membrana nu mai e .ondulata, sa aiba de unde sa se intinda la apasare. Pentru asta, trebuia ca cele patru suruburi sa le strangi , cu parghia apasata, pentru a nu se rupe membrana la prima apasare ( ca si la pompa de benzina). Excrocii, nu le mai fac ondulate, pentru ca e tehnica moderna, de-afara. De aceea nu demareaza la plecare, si poate ca ai si nivelul prea mic. O salvare e , sa demontezi arcul de la membrana veche (desfaci ambutisare ), si sa-l pui la cea noua, sau sa cumperi alta, dar sa probezi tensiunea in arc, strangand intre degete, sa-l comprimi cu greu. La suruburi, daca scapa, cand le dai afara, lateste cu un ciocan mic capatul suruburilor, pe o lungime de 3-4 spire, in ideea de a se mari diametrul, si cand le vei baga, fiind cu cateva zecimi mai mare, va face alt filet in corp. Asta nu inseamna sa la strangi pana-l razi si p-asta. La jiclorul principal, cu un burghiu de 8, ascutit mai drept, adancesti scaunul de asezare al jiclorului cu maxim 2 mm (il rotesti manual, nu cu bormasina sa treci si prin galerie), dupa care bagi un tarod de 5, mai bont, sa nu deranjeze fundul gaurii la rectificare. Cu ce solutie pui tu, il faci de unica folosinta.
Tie ti se umezeste , la centrator, pentru ca are joc si scapa pe langa el. Scoate-l si bate-l usor pe partile laterale in zona de asezare, pentru a-si mari putin dimensiunea, si il bagi presat. Atentie , sa nu-l pui invers. Nu fiti critici la trucurile pe care le spun eu aici, ca sunt extrem de eficiente, la indemana oricui si fara cheltuiala. Nu fata de mine, ca pot gresi undeva, ci fata de voi, gen "nu frate, eu asa fac..."

6 Dec 2009, 10:31:
Membrana de sprit, trebuie ca atunci cand e actionata, intai sa pompeze si la cap de cursa sa inceapa comprimarea arcului, pentru a se evita ruperea. Cele de-acum, intai se comprima arcul (cursa ineficienta), si dupa aceea incepe pomparea, ca la apasare maxima sa si plesneasca, pentru ca nu mai are cine amortiza cursa, ca deja e arcul comprimat. Ar insemna numai apasari violente si la fund, pentru a lucra cat de cat, si cate o membrana la fiecare drum. "Nu frate, eu pun nou" . Pune, c-ai sa pui mereu!

This post has been edited by PH-06-BOA: 6 Dec 2009, 10:31


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 6 Dec 2009, 22:08
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




scriu si eu aici sa nu mai deschid inutil alt topic,problema se manifesta in felul urmator,am curatat carburatorul,am suflat tot ce se putea,ciocul de papagal arunca foarte bine,dar ma lovesc de o problema,cand accelerez brusc dar nu mereu da in nas,cand bag a 4 a deja face ca toti dracii si se accelereaza foarte greoi,nivelul din camera l-am refacut la jumatatea suprafetei inclinate,ce mai poate fi???


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 7 Dec 2009, 15:29
Post #26


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




@PH-06-BOA:

BOA, multumesc de raspuns. Va trebui sa-mi dai o adresa la care sa trimit pizza si bere biggrin.gif (vorbesc serios).

Marea mea problema era (si mai este) consumul. Banuiesc ca pe la centrator se pierdea multa benzina. Astept sa termin cei 6L din rezervor si sa vad cat consuma dupa carpeala cu solutia Cyclo.

Acum (dupa Cyclo) merge mai bine, Nu mai da in nas la demaraj (banuiesc ca din cauza surubului cu bila care prinde ciocul era - l-am pus pe ala vechi).

Ralanti-ul imi sta destul de mic (700-800rot/min) numai din surubul de aer. Ma gandesc sa-l mai "gadil" un pic si din surubul clapetei sa ajung pe la 900 cu faza mica si aeroterma pornite (prefer un pic mai mare decat recomanda fabricantul - 780-800rot/min parca).

QUOTE
La jiclorul principal, cu un burghiu de 8, ascutit mai drept, adancesti scaunul de asezare al jiclorului cu maxim 2 mm (il rotesti manual, nu cu bormasina sa treci si prin galerie), dupa care bagi un tarod de 5, mai bont, sa nu deranjeze fundul gaurii la rectificare. Cu ce solutie pui tu, il faci de unica folosinta.

Pai ... deja l-am facut de unica folosinta. biggrin.gif Cata solutie am pus pe langa el sper sa nu-mi mai traga benzina pe langa el (daca cumva se intampla asta - ca nu stiu de unde atata consum). Si in plus ... n-am taroduri (sau taroade?!).

O sa caut alta membrana cu arc mai tare ... Cat de tare trebuie sa fie arcul (cand apas pe arcul membranei sa reusesc sa-l comprim cu greu) ... ca "un pic" pot strange in mana si un arc de la supape huh.gif ?

PS: Daca cu ultima carpeala nu-mi ajunge consumul la 8% macar, caut alt carburator wacko.gif

<span class='edit'>7 Dec 2009, 19:01:</span>
E dusa rau de tot ...

Tocmai am facut un drum de 15km. Prima jumate de drum a mers parfum. Apoi m-am oprit 1/2ora iar la plecare au luat-o din senin toti 243.gif ... nu mai am ralanti deloc (il tin acum cu surubul de la clapeta insurubat aproape la maxim!). Si in plus face urat de tot - creste si scade turatia aleator fara s-o ating. M-am uitat la carburator:

- jiglerul de ralanti e bun si nu e infundat
- nivelul din CNC - perfect
- parca mi s-a parut ca centratorul picura, dar ... cum sa picure centratorul?! poate n-am vazut bine... ba da, picaturi din centrator am vazut precis - tin minte ca si cand cadea o picatura crestea turatia. (era pe inserate).

Am crezut ca mi s-a dus gotronicul - am trecut pe clasic, am pus condensatorul, dar tot asa face. Inclusiv cateva rateuri in carburator.

gun3.gif

Imi vine sa-i dau foc, mai ales ca imi trebuie maine la 7 dimineata.

This post has been edited by dacia_slk: 8 Dec 2009, 02:42


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 3 Jan 2010, 03:21
Post #27


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




La Multi Ani! party.gif la toti!

Am reusit dupa indelungi cautari (pentru ca unde locuiesc, dezmembrarile din apropiere nu au dacii) sa gasesc un carburator aproape nou, in sensul ca era destul de curat pe masina de pe care l-am luat in comparatie cu altele, chiar avea un fel de "luciu" pe exterior - parca era un fel de lac. Am ramas chiar surprins! Dar avea si ceva mizerie pe exterior.

Si cu acesta am facut supa lui dodobird, i-am schimbat garniturile de teflon de la axul clapetei, i-am tesit clapeta, l-am suflat, l-am lustruit, am reglat plutitorul (dupa ce am inspectat starea cuiului pointeau), am verificat suruburile cu bila sa inchida bine (cel de la cioc si cel de la pompa de sprit). Am lasat jiglerele care le avea pe el acest carburator, caci, cum am spus mi s-a parut aproape nou, cu toate ca cumparasem si un set nou de Carfil. L-am montat pe masina, l-am reglat, am inspectat cum scuipa ciocul de papagal - bine, si nu picura. Centratorul se misca si la acesta ca si la cel vechi, asa ca l-am lipit (pe exterior, fara sa-l dau jos ca nu stiu cum) cu solutia aia rosie Cyclo si astfel nu se mai umezeste (nu stiu cum se numeste) tubul in care este prins centratorul. Parca tub Venturi sau ma insel?! Toate filetele sunt in stare aproape noua. Dupa ce l-am fiert cu detergent lichid Pur de vase vreo ora, am constatat ca in unele locuri am distrus acel luciu de care am pomenit sad.gif.

Am observat ca cu acest carburator, nu-mi mai da in nas deloc la accelerari mici si moderate cum facea vechiul carb., probabil sin cauza membranei de la pompa de sprit care o avea pe el - am vazut ca are arcul mai tare decat cel de la memabrana vechiului carburator. M-am gandit la ce mi-a zis PH-06-BOA - ca arcul de la memebrana trebuie sa fie un pic tare. A avut dreptate.

N-am facut inca consumul, caci la penultima alimentare cu 6 litri (nu-mi merge sonda de benzina si merg pana raman fara benzina si apoi pun 6L care-i am cu mine) am uitat sa dau indexul la zero. Dar, la ultima alimentare l-am "initializat" (cu zero). Astept sa raman fara benzina sa vad cam cum consuma (in mers combinat).

Sper sa fie altfel decat celalalt care l-am carpit si peticit. Motorul trage de rupe (la fel si cu celalalt), dar cum am zis, sa vad consumul.

PS1: Nu stiu ce se intampla si de unde poate fi (pompa de benzina, cuiul pointeau?!): imi face uneori figura ca la un moment dat sa moara motorul ca si cum as fi ramas fara benzina, dar benzina este. Dau la automat 3-4-5 sec, porneste, si apoi gata! Merge. Ce sa fie?

PS2: Am vrut sa montez a doua pata calda pentru benzina (vizitatorul) dar n-am reusit din doua motive: (1) stuturile in care as baga furtunele de benzina sunt prea grose pentru aceste furtune, (2) prezoanele in care se prinde carburatorul pe galerie sunt prea scurte si nu mai am filet sa prind apoi carburatorul cu piulite pe galerie.

This post has been edited by dacia_slk: 3 Jan 2010, 03:27


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 3 Jan 2010, 08:26
Post #28


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




In primul rand prietene daca mai lasi masina sa termine benzina nu mai fa topicuri aici aiurea ca te injura lumea pana la urma....Tu cand o lesi pe 0 la benzina tragi toate mizeriile din rezervor(Nu rade ca am patit sa se infunde si returul la pompa de benzina si jigloarele carburatorului de benzina.....
Si apropo ar trebui sa verifici returul ca si asta sar putea sa iti influenteze consumul pentru ca nu retrimite benzina in rezervor....Daca vrei sa verifici usor dai frumos la cama (La pompa de benzina )Cu degetul pe tur si scoti din pompa furtunul de retur...Daca nu merge scoate partea de sus a pompei si curata returul.....;


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 3 Jan 2010, 14:51
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




referitor la duza.am citit mai sus ca daca gaura este prea mare nu poti regla ralanti-ul,asa este ?intreb pentru ca daca reglez amestecul si avansul la turatia maxima posibila...cu jiglorul de ralanti desfacut de tot...ralanti-ul sta pe la 1200.de aceea micsorez avansul putin ca sa obtin o turatie demna de ralanti


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 3 Jan 2010, 15:09
Post #30


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Paca @ 3 Jan 2010, 14:51)
referitor la duza.am citit mai sus ca daca gaura este prea mare nu poti regla ralanti-ul,asa este ?intreb pentru ca daca reglez amestecul si avansul la turatia maxima posibila...cu jiglorul de ralanti desfacut de tot...ralanti-ul sta pe la 1200.de aceea micsorez avansul putin ca sa obtin o turatie demna de ralanti
*


Nu sunt un mare maestru in mecanica, dar mai ai de citit ... biggrin.gif pe tema asta ... (n-o lua in nume de rau ca-ti spun).

Ralanti-ul il reglezi cu jiglerul de ralanti strans de tot. De fapt, cand incepi reglajele, nu mai pui mana pe jiglerul de ralanti ci numai pe: surubul de amestec, surubul clapetei de acceleratie si delcoul (pentru avans). Bineinteles, dupa ce ai verificat bujiile si distanta intre electrozi, distanta platinei si starea ei, starea fiselor, avansul vacuumatic, nivelul CNC etc.

Gaurica duzei se poate majora pana la 2mm zicea cineva p-aici, dar eu n-am incercat niciodata.

Succes!

This post has been edited by dacia_slk: 3 Jan 2010, 15:11


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 16:58
Forum Renault