DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motor, s-a ars garnitura de chiuloasa

adrianadrian
post 14 Feb 2010, 15:19
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




dragi forumisti...uite ca am patit-o...am plecat azi cu masina si dupa vreo 20 si ceva de km vad ca temperatura la apa urcase sus sus...ce mai am sunat pe unu pe altu si mi-au spus ca e de la garnitura de chiuloasa...in cele din urma am reusit sa ajung acasa...mia bagat apa in baie,uleiul s-a facut ca lutul...acum intrebarea mea ar suna in felul urmator(masina deja am dus-o la mecanic)el mia dat mai multe ipoteze:voi ce credeti scap fara sa schimb setu?mult nu am mers numa vreo 40 si ceva km...pls dati o parere


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 14 Feb 2010, 15:21
Post #2


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Daca nu e chiuloasa sparta te-ai scos... schimba garnitura si etanseaza bine... nu are nimic setul motor.. il curata bine il unde cu ulei
si totul happy si frumos:)


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 14 Feb 2010, 15:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Daca nu a avut ungere buna e mult 40 km , acum depine si cat de tare sa incins motorul , daca a fiert apa .Daca motorul nu facea zgomote ciudate (batai ,tacaneli ) poti scapa fara sa faci motorul.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 14 Feb 2010, 15:31
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




mmm ce sa zic..la cat ma pricep,zgomote nu facea,si tot opream si completam cu apa...ca mi-o dadea in borcan....in fine o sa vad maine cand il desface sad.gif

imi spunea mecanicu acu cand am lasat masina de niste garnituri nush de pe la set peacolo..sa nu fie numai alea...sad.gifsad.gif

This post has been edited by adrianadrian: 14 Feb 2010, 15:33


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 14 Feb 2010, 15:37
Post #5


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




pai trebuie garnitura de baie de chiuloasa,de capac culbutori.


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 14 Feb 2010, 16:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Salut.Iti recomand sa verifici planeitatea chiuloasei.E posibil sa se fi deformat de la supraincalzire.Succes.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 14 Feb 2010, 17:53
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




da a zis mecanicul ca o verifica...si o rectifica daca asa...as mai avea o intrebare...GARNITURA SE ARDE DAR CARE E CAUZA DE SE ARDE SI APOI IMI ARUNCA APA IN BORCAN...ca presupun ca asa de aiurea nu se arde ea biggrin.gif


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 14 Feb 2010, 18:08
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Apa din borcan este data afara pentru ca presiunea din cilindri este bagata in instalatia de apa si o da afara din cauza garniturii de chiulasa care nu mai etansaza si scapa comprezia direct in instalatia de apa.. e ca si cum ar pune cineva o pompa de aer la capatul unui furtun si sufla in instalatie.. si normal ca apa va iesi din instalatie pe undeva...

Garnitura se arde in special cand chiulasa nu este perfect plana, desi o strangi tare din suruburi ea are locase unde nu apasa bine garnitura, iar presiunile exploziilor sufla usor garnitura..

O alta cuza ar fi ca orice garnitura nou montata se strange iarasi in primii 500 km, apoi la 10.000.km asta presupunand ca totul este ok.. Daca nu o strangi la acei 500 km s-ar putea sa ai pb din nou..

O alta cauza ar fi ca daca chiulasa a fost planata de prea multe ori se mareste raportul de compresie, si deci.. explozii mai puternice la arderea benzinei, temperatura mai mare.. forteaza mai mult garnitura...

Ina una ar fi ca daca ti-a pierdut apa pe undeva, a ramas fara apa in motor, fara racire.. sau cand ai prea mult aer in instalatia de apa, tot asta se intampla.

O alta ordine de idei.. cred ca uleiul tau este foarte vechi din moment ce spui ca s-a facut ca vaselina, schimba-l imediat, nici nu mai porni motorul, schimbal cat de repede posibil, ai sa ai mari probleme cu uzura motorului daca nu schimbi la timp. Uleiul este cel mai important. ohmy.gif

This post has been edited by panter1: 14 Feb 2010, 18:13


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 14 Feb 2010, 19:52
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




uleiul are 4000 km,si e ulei mineral 15-40...nu are mai mult...s-a facut asa din cauza combinarii cu apa...a intrat apa...asta mi-a zis mecanicul..oricum o sa va tin la curent

15 Feb 2010, 10:46:
...si apropo cred ca e un amanunt important...eu am mers si cand am constatat ca imi busise apa in borcan uleiul nu apucase sa se faca ca malul,era normal ca pana acum...abia cand am parcurs ceilalti 20 km si ceva inapoi si am ajuns acasa uleiul era aiurea...practic zic eu ca am mers numai 20 si ceva km...asa avea sanse mai mari sa scap fara sa fac prea multe

This post has been edited by adrianadrian: 15 Feb 2010, 10:46


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al1n
post 15 Feb 2010, 14:16
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 416
Joined: 1 August 08
From: Iasi




mie mi sa ars garnitura de chiuloasa pentru ca sa blocat termostatu...asa ca nu strica sa verifici ca so no patesti din nou dupa ce schimbi garnitura.


--------------------
Dacia/Renault Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v '99/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 15 Feb 2010, 14:42
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




cine stie sa-mi spuna si mie?
daca un motor are segmentii dusi cand obturezi intrarea de aer de la carburator cu mana cateva secunde se opreste motorul sau nu?
asa am vazut ca testeaza majoritatea starea motorului.













This post has been edited by micri: 15 Feb 2010, 14:42


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Feb 2010, 14:45
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Eu unul nu cunosc aceasta metoda , eu ma orientez dupa gazele ce ies pe furtunul de la capacul culbutorilor (acela care vine in carburator) , cu cat pe acolo ies mai multe gaze cu miros puternic de gaze de esapament cu atat motorul este mai uzat.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 15 Feb 2010, 15:24
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




dar ce te faci daca nu iti inchid bine supapele?
dai diagnostic de segmentare?
sau daca iti sunt uzate ghidurile si semeringurile?


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 15 Feb 2010, 20:03
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




problema rezolvata...eu cand am luat masina ala mi-a zis ca era facut motorul dar nenea care la facut pusese garniturade chiuloasa invers si astfel inele mai inguste erau spre pistoane iar alea mai late spre chiuloasa...a fost totul ok,chiuloasa si restu...treaba s-a rezolvat...am schimbat si segmentii cu aceasta ocazie ca la fel rodajul nu se facuse cum trebuie...

Attached thumbnail(s)
15022010_001_.jpg ( Size: 506.18k ) Number of downloads: 1160
15022010_008_.jpg ( Size: 484.58k ) Number of downloads: 1273
15022010_011_.jpg ( Size: 469.01k ) Number of downloads: 1191
15022010_013_.jpg ( Size: 506.8k ) Number of downloads: 1205


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 15 Feb 2010, 22:02
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




A pus garnitura invers? mad.gif Dar scrie pe ea:TOP.Adica ''deasupra,sus''!Mecanici inculti,fir-ar a dracu' de engleza!! mad.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Feb 2010, 22:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Cum sa puna garnitu invers ca nu ai cum ca nu se potriveste ,nici cel mai prost mecanic nu-ti pune garnitura invers.
micri scaparile pe la chiuloasa sunt mult mai mici decat scaparile pe la segmenti si oricum daca ajunge sa scape multe gaze pe la chiuloasa nici motorul nu poate fi intr-o stare prea buna.

This post has been edited by CGDBZ: 15 Feb 2010, 22:19


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 15 Feb 2010, 22:49
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




da fratilor,invers a pus garnitura....cum am mai spus cu partea ingusta de la garnitura (de la inelele de metal,la asta ma refer cand zic partea ingusta,pe oparte e mai ingust inelul si pe cealalta mai lat)la pistoane si aia lata la chiuloasa...exact cum nu trebuia...a ramas mut si nenea care mi-a facut motorul :|...de potrivit se potriveste...se potriveste daca o intorci de-a lungul

This post has been edited by adrianadrian: 15 Feb 2010, 22:52


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Feb 2010, 22:58
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Nu se potriveste , ca poti sa o pui asta e alta treaba , daca te uiti la motorul din poza ai sa vezi ca in partea dinspre delcou , in coltul dinspre pompa de benzina este o gaura rotunda care in partea cealalta , pe lungime nu este , acea gaura este pentru ulei , pe unde urca uleiul in rampa , acolo garnitura de chiuloasa are in plus o bucata de "hartie" pentru o mai buna etansare .Ca sa pui garnitura invers inseamna sa pui partea cu gaura si acea "hartie" in partea cealalta unde nu este nici o gaura , nu ai cum , oricine poate pune garnitura caci are numai o pozitie , nu ai cum sa gresesti , doar sa nu vezi bine.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 15 Feb 2010, 23:04
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




pai in cazul asta era chior meseriasu ala...eu am avut-o pe masina deci s-a potrivit : ) )


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Feb 2010, 23:09
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Daca o punea invers iti obtura canalul de ulei ce duce in rampa , nu ai mai fi avut ulei in rampa.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 16 Feb 2010, 00:05
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




offtopic: CGDBZ cam cat trebuie sa scape un motor pe la curlbutori pentru a fi bun sau uzat? cum iti dai seama mai exact? iar daca scapa ceva.. s-ar rezolva scaparile de compresie cu segmenti noi?


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 16 Feb 2010, 00:16
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Daca te referi la scapatul de gaze pe la ghidul supapelor atunci atata timp cat supapele inchid bine nu influenteaza functionarea motorului doar ca la evacuare o mica parte din gaze va ajunge in capacul culbutorilor , compresia e cu totul alta treaba , nu are deaface cu ghidul supapelor ci cu etanseitatea supapelor si starea ansamblului piston -segmenti-camasa.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 16 Feb 2010, 00:42
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




m-am exprimat eu gresit, la ansamblul piston-segmenti ma refeream.. la cum iti dai seama cat de uzat este, ambalezi motorul, pui degetul sa vezi daca are presiune, astepti sa vezi daca mroase.. etc.. eu asta nu inteleg cum faceti voi diagnosticarea..

This post has been edited by panter1: 16 Feb 2010, 00:54


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 16 Feb 2010, 09:44
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




nush ce si cum a facut dar eu ti-am zis ca era taman invers garnitura...ori era fabricata gresit ca mi-a mai zis si nenea asta care l-a facut acu ca de obicei cand vin seturile de motor vin si cu garnitura de chiuloasa...acuma cine stie...bine ca nu s-a intamplat alta istorie ca putea fi mai rau

This post has been edited by adrianadrian: 16 Feb 2010, 09:46


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 16 Feb 2010, 22:35
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




panter1 nu sunt vre-un expert in diagnosticare , dar ma orientez si eu cat de cat , scot busonu pe unde se pune ulei , la un motor bun ar trebui sa iasa gaze aproape incolore fara miros de esapament si cu presiune mica , la unul mai uzat creste presiunea , gazele devin cam ca cele de esapament , colorate si cu miros.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 20 Feb 2010, 22:47
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




.... cine imi zicea ca garnitura de chiuloasa nu vine pusa si invers?...priviti atent imaginea si vedeti ca daca o indoarceti de-a lungul(nu de-a latul ca nu se mai potriveste ca pe o parte blocul e drept iar in partea aialalta are alea doua ciocuri pe capete) se potriveste si pusa invers.

Attached thumbnail(s)
69zz6.jpg ( Size: 1.22mb ) Number of downloads: 1043


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 21 Feb 2010, 01:56
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Eu ziceam , daca te uiti bine la garnitura veti acea "hartie" care se pune la canalul de ungere pentru rampa culbutorilor care se afla in partea stanga , in dreapta nu se afla nici un canal , ca poti sa o pui e alta treaba dar ca sa gresesti sa o pui trebuie sa fii putin batut in cap sau sa nu ai nici-un pic de habar despre motorul de Dacie.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 21 Feb 2010, 09:55
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




asa e man...era de doua ori batut in cap cred...nu cred ca te-ai suparat pe mine dar chiar voiam sa va conving ca era invers...si am mers eu destul cu ea asa...mai bine de 20.000 km.....


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Feb 2010, 17:49
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Merge perfect invers si daca ere stransa bine, ai fi mers mai mult cu ea, sau sa nu te fi abatut de la mersul normal, adica termoetat blocat, panta lunga pe arsita la viteza mica, mers mult timp in oras aglomerat...

21 Feb 2010, 17:50:
Dar la noi, asta a devenit un mers normal.


This post has been edited by PH-06-BOA: 21 Feb 2010, 17:50


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 21 Feb 2010, 17:58
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




pai cand am luat-o eu cred ca avea ceva timp de cand era facut motorul...nu l-am intrebat pe fostu proprietar cand exact...si eu am facut pe putin vreo 20.000....eu zic ca a tinut oleaca "invers"


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 21:51
Forum Renault