DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> CV 5 trepte, CV 5 trepte vs CV 4 trepte frantuzeasca

comnic5
post 10 Apr 2005, 20:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Oameni buni, am o mare nedumerire. Daca ma puteti ajuta va rog ...

Am pe Dacia mea 1300 cutia originala frantuzeasca care e in 4 trepte. Ma batea un gand s-o schimb si sa-mi pun una in 5 trepte, insa, cineva mi-a spus ca as face o mare greseala. Acum nu mai stiu ce sa cred. Sincer cu cutia asta masina fuge cu 120 km/h. Ce as rezolva cu o cutie in 5 trepte. Intrebarea finala e: Sa schimb sau nu cutia in 4 cu una in 5?


--------------------
Dacia 1300 - IS-04-GSD
Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 10 Apr 2005, 21:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




ar trebui sa o lasi pe asta pentru ca este mult mai rezistenta si mai fiabila decat cele de acum in 5 trepte
masina ta nu merge cu mai mult de 120 km/h?eu cu a mea am mers ceva mai repede...cine stie....da eu am cutia schimbata tongue.gif
anyway,repet,cutia pe care o ai pe masina este mult mai buna decat cele de acum....


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 10 Apr 2005, 22:18
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.250
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Dar cu o cv in 5 trepte vei avea urmatoarele avantaje la drum lung :

- consum mai mic
- zgomot mai mic in habitaclu
- viteza maxima mai mare [ cel putin teorectic ]
- motorul se va uza mai putin .

Dezavantaje :
- cv in 5 trepte nu sunt la fel de fiabile precum cele in 4 trepte

comnic5 , decizia iti apartine .... Daca tu folosesti masina mai mult in oras decat in afara lui , pastreaza cv frantuzeasca . Daca mergi mult in afara orasului [ manastiri , gratare etc. ] , schimb-o ...

This post has been edited by Ov: 14 Apr 2005, 15:56


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
comnic5
post 10 Apr 2005, 22:26
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Ok. Cam la avantajele astea ma gandeam si eu. Acum imi poate spune cineva cam cat m-ar costa chestia asta. Sunt mai multe tipuri (adik facute de mai multi producatori)? Daca da care sunt cele mai bune???


--------------------
Dacia 1300 - IS-04-GSD
Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vierme_ha
post 11 Apr 2005, 00:05
Post #5


Membrul


Group: Members
Posts: 386
Joined: 6 January 04
From: Fetesti/Bucuresti




nu ca as vrea sa te sperii,dar o data cu schimbarea tipului de cutie vine si schimbarea planetarelor(iti vor trebui planetare scurte) cel putin 3.5 mil/bucata

sorry daca deja stiai asta blush.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX fost 1.8 16v 99kw 1990 - IL-02-XFP
Semnat: eu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romulus
post 11 Apr 2005, 06:21
Post #6


membru fost posesor de Dacie


Group: Members
Posts: 460
Joined: 11 January 05
From: Targu Mures




In Tg Mures, am dat pe o cutie cu 5 trepte, de la dezmembrari, 5.600.000 lei. Pe langa asta, trebuie schimbat jugul si bratul (cred ca asa-i zice). In plus, daca nu ai planetare scurte, trebuie sa cumperi (aproximativ 500.000 bucata la dezmembrari) Vorbeste cu un mecanic inainte de a te baga. Eu o am cumparata si e la mecanic, azi sau maine trebuie sa o monteze. Sincer, daca nu ar fi in starea asta cutia care o am acum pe masina, nu as schimba-o.


--------------------
Daewoo Cielo 1997 - MS 06 BCL
pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 11 Apr 2005, 09:22
Post #7


membru


Group: Members
Posts: 4.541
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Sa zicem ca ai reduce consumul cu jumatate de litru la suta de km. Sa mai presupunem, pentru usurarea calculelor, ca te costa 6 milioane de lei cutia din dezmembrari, cu planetare cu tot si cu montajul inclus in pret. Practic ai cheltui pe benzina mai putin cu 16000 de lei pe 100 de kilometri. Cele 6 milioane s-ar amortiza in 37.500 de kilometri facuti numai in afara orasului, pentru ca in oras consuma tot atat. Eu zic ca nu merita.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 11 Apr 2005, 12:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




Cumva stie cineva cutia de viteze frantuzeasca (cea originala,prima care a fost pe r12 asamblat in RO) ce grup conic avea?


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tm8bnz
post 11 Apr 2005, 15:56
Post #9


turbomatic


Group: Members
Posts: 379
Joined: 13 March 05
From: RO,TM




Acelas lucru vreau sa il stiu si eu plus daca mai stiti si rapoartele pt fiecare viteza.
Cine mai are cutie Fr in 4 trpte,nu vi se pare ca e "lenesha" a 3-a treapta,parca nu pica turatia unde trebuie (in exploatare de sprint) ?!
Chiar o comparatize intre rapoartele cutiei in 4 vs. 5 ar fi frumos...am gasit eu mai de mult pe ceva forum exact detaliat,dar nu mai stiu unde mama masii era...si parca erau 2 modele (rapoarte diff) pr cutia in 4 si 3 modele pt cutia in 5,deci ATENTZIE ! Oricum diferentele erau minore...


--------------------
Dacia 1.3T / Renault 5 GTT - 1986 / 1988 - TM8BNZ / TM88BNZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 11 Apr 2005, 19:58
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




o cutie de ranault 3.500.000, ambreiaj aferent 3.500.000 manopera 100 euro

si cu 10.000.000 o sa vezi cum la 150 km/h ai 3.500 rpm . . .o sa zici ca s-a stricat turometru . . .bineinteles cu o anumita cutie de renault wink.gif wink.gif


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 12 Apr 2005, 00:02
Post #11


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Pentru tm8bnz atasez o scanare cu rapoartele cutiilor de viteza

Attached thumbnail(s)
Photo_077.JPG ( Size: 626.58k ) Number of downloads: 2308


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tm8bnz
post 12 Apr 2005, 11:11
Post #12


turbomatic


Group: Members
Posts: 379
Joined: 13 March 05
From: RO,TM




Excelent,thanx man,in sfarsit niste date "oficiale" ! cool.gif



--------------------
Dacia 1.3T / Renault 5 GTT - 1986 / 1988 - TM8BNZ / TM88BNZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfyman
post 13 Apr 2005, 21:28
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 9 November 04




QUOTE(Ford_V6 @ 11 Apr 2005, 19:58)
o cutie de ranault 3.500.000, ambreiaj aferent 3.500.000 manopera 100 euro

si cu 10.000.000 o sa vezi cum la 150 km/h ai 3.500 rpm . . .o sa zici ca s-a stricat turometru . . .bineinteles cu o anumita cutie de renault  wink.gif  wink.gif
*


mosule spune-mi si mie treaba cu 10 milioane!!! unde sa ma adresez ca io merg cu dacia mea cu gpl,cutie 4 trepte si mai e si dacie sport cu 110 km/h si consuma ca nemancata si tare as vrea si eu sa vad aceeasi viteza dar cu un consum rezonabil de 7-8%


--------------------
DACIA Coupe - b-22-hgz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor23ro
post 13 May 2005, 08:48
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 10 May 05
From: Timisoara




am reault 12 din 75 , cutie frantuzeasca cu 4 trepte (orginal a avut automata dar sa stricat si ...), am si carb dublu corp weber, in oras va spun cinstit ca merg frumos si consum intre 9%.. 12% (iarna clar 12%), dar la drum lung daca merg cu ea pana in 90 km/h consum 7.0 %, dar daca trec de 90 isi da drumu la cosum parca este bavarez. treaba cu, cutia asta am mers intr-a 2 a cu 100, fara probleme cred ca si de la carburator , dar sunt de parere ca la o cutie cu 5 trepte obtii un consum cam cu 1...2 procente mai mic caci scade vizibi turatia motorului pentru viteza de 100 km/h. viteza maximă este tot de 140 km-h.. ohmy.gif


--------------------
daewoo tico - TM
Sa traiti, ... bine ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 13 May 2005, 09:21
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 4.541
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(victor23ro @ 13 May 2005, 09:48)
... cutia asta am mers intr-a 2 a cu 100, fara probleme ...
*




Si inveleaua marmotea staniola in ciocolata. Hai ca nu-i asa. Fii atent: 100kmh= 100.000 de metri pe ora= 1666.66 metri pe minut.
Un cauciuc dimensiunea 165/70 R13 are circumferinta caii de rulare de 1763,06 milimetri. si
se invarte de 945,35791 ori pentru o viteza de 100 de kilometri la ora.
Grupul conic ce permite viteza maxima este 9x33, deci raport final de 3.66.
Raportul treptei a II-a este de 2.26
2.26x3.66=8.2866, adica de atatea ori mai incet se va roti roata fata de arborele cotit (viteza unghiulara).
Turatia maxima sa zicem ca este de 6000 rpm.
6000 : 8.2866 =724,06053 Asta e numarul maxim de "rotiri complete" ale rotii intr-un minbut in treapta a doua. Pana la 945, 35791 mai e mult.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor23ro
post 13 May 2005, 10:41
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 10 May 05
From: Timisoara




QUOTE(tatabobu @ 13 May 2005, 09:21)
Si inveleaua marmotea staniola in ciocolata.  Hai ca nu-i asa. Fii atent: 100kmh= 100.000 de metri pe ora= 1666.66 metri pe minut.
Un cauciuc dimensiunea 165/70 R13 are circumferinta caii de rulare de 1763,06 milimetri. si
se invarte de 945,35791 ori pentru o viteza de 100 de kilometri la ora.
Grupul conic ce permite viteza maxima este 9x33, deci raport final de 3.66.
Raportul treptei a II-a este de 2.26
2.26x3.66=8.2866, adica de atatea ori mai incet se va roti roata fata de arborele cotit (viteza unghiulara).
Turatia maxima sa zicem ca este de 6000 rpm.
6000 : 8.2866  =724,06053 Asta e numarul maxim de "rotiri complete" ale rotii intr-un minbut in treapta a doua. Pana la 945, 35791 mai e mult.
*





pe incercate cand vrei tu la o lada de bere si mai discutam........


--------------------
daewoo tico - TM
Sa traiti, ... bine ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 13 May 2005, 12:03
Post #17


membru


Group: Members
Posts: 4.541
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




victor, ce am demostrat eu acolo este ca , la o dacia 1300/ renault 12 nu se poate merge cu 100 kmh in treapta a doua de viteza, daca nu e schimbat ceva la trenul de rulare. Adica avand rapoartele standard si roti standard nu poti atinge 100 de km pe ora intr-a doua. Daca insa motorul tau e capabil de aproximativ 8000 rpm (ceea ce nu cred, cauta posturile lui SGM sa vezi cat a modificat pentru a urca in ture pana mai sus de limitarea de 6000 rpm a daciei) poti atinge 100 kmh in treapta a doua.
Sunt ferm convins ca, daca tu ai vazut 100 kmh pe kilometrajul tau si erai in treapta a doua, ai o abatere enorma (de minim 30 de kmh in plus).


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 13 May 2005, 22:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(Ford_V6 @ 11 Apr 2005, 20:58)
o cutie de ranault 3.500.000, ambreiaj aferent 3.500.000 manopera 100 euro

si cu 10.000.000 o sa vezi cum la 150 km/h ai 3.500 rpm . . .o sa zici ca s-a stricat turometru . . .bineinteles cu o anumita cutie de renault  wink.gif  wink.gif
*



vorbesti serios ?
pe banc sigur este posibil pentru ca masina nu intampina rezistenta aerului insa in rest......
ti se pare ca motorul de dacie are destula putere la 3500 rpm ca sa merga cu 150 km/h ? eu sunt sigur ca nu .
multa lume afirma ca D1310 atinge viteza maxima in treapta a IV a tocmai pentru ca poti atinge turatii mai mari .


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hecbv
post 14 May 2005, 19:17
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 164
Joined: 6 May 05




eu cu cutie de renault 18 mai mult de 80 cu a doua nu am reusit si asta undeva la 7000 rot/min zicea cineva mai devreme de viteza a treia ca e cam lenesa chestia asta am observat-o si eu sad.gif


--------------------
dacia 1310 Lux - hec_bv
schimb iluminare bord
0723735110
hecaru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 16 May 2005, 20:55
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu zic sa tii frantuzoaica aia made in mioveni e praf!!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_84
post 8 Dec 2007, 00:40
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 6 December 07
From: Constanta




Salut la toata lumea...am si eu o intrebare... am o berlina din 98 iar cutia originala care a fost pe masina a inceput sa huruie in treapta a 4 a si a 5 a. de nu puteam sa stau in masina..am luat o cutie in 5 trepte de la dezmembrari am montat-o pe masina in treapta a 4 la 3000 de ture am 90km iar in a 5a la 3000 tot 90 practic nu se cunoaste k am 5 trepte.. la 120 km am 4200 de turati consuma enorm... un mecanic mi-a spus sa pun pinion de a5 a de nova.. voi avea si viteza mai mare si un consum mai bun.. se poate pune sau macar spunetimi si mie cu cati dinti trebuie sa cumpar (secundarsi primar) sa merg si eu constant 120km/h la drum lung si sa nu mai consume asa mult ca vanzatoarea nu a stiut sa imi spuna.


--------------------
Dacia Berlina 1998 - CT 04 MXG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 8 Dec 2007, 01:23
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




cu pinionul de nova am mai auzit-o...nu stiu ce sa zic... eu in a 5`a la 3000rpm am 115km/h (dupa spusele lui muttley) smile.gif)...


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_adyta
post 9 Dec 2007, 11:38
Post #23


VINILURI IEFTINE


Group: Members
Posts: 50
Joined: 6 December 07




si eu am schimbat cutia .
cea in 4 a cedat dupa 35 de ani
acum am in 5 trepte
m-a costat 50 de euro
buna , dar am o mica problema ,
cand vrea muschiul ei caraie in prima si a 2 a treapta, nu mereu car caraie, care ar fi problemele?
cumva sincroanele?
iar in a 5 a la 115 am cam 3200 de turatii
cu un pinion de nova as mai reduce din turatie?si i-as mai da ceva vlaga?


--------------------
dacia 1300 1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2007, 18:53
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cu "pinionul de Nova" castigi economie de carburant si confort la drum, in nici un caz "vlaga".


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_silviu
post 10 Dec 2007, 21:57
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 19 June 06




va spun din experienta ca merge 100km/h in treapta 2. aveam fix 7500rpm pe turometru. dupa tura asta am stricat un motor de 1,3 care consuma ulei (topit pistonu nr 3, topit toti cuzinetii, topita patina la distributie, si compromis blocu in zona axei cu came. smile.gif

cine nu ma crede poate sa incerce. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by cc_silviu: 10 Dec 2007, 21:58


--------------------
Dacia 1310 TX 1991 - CT-10-VDC
Dacia Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 10 Dec 2007, 22:00
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




si ce ai rezolvat daca ai facut asta? oricum era plafonata de mult..cam de vro 2000 de ture


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_silviu
post 10 Dec 2007, 22:56
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 19 June 06




nu am rezolvat nimic. trebuia sa il schimb cu unu de 1,4 si chiar nu aveam ce face cu el


--------------------
Dacia 1310 TX 1991 - CT-10-VDC
Dacia Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 11 Dec 2007, 22:33
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




as fi pus o cutie in 5 dar am planetare glenzer si nu cred ca merita sa le schimb ptr unele de uzina doar de dragul cutiei care in afara de un consum cu max 1 l /100 km nu va scade si un nivel al zgomotului mai redus .


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 11 Dec 2007, 22:45
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




scade turatia motorului->scade si zgomotul produs de acesta wink.gif


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 11 Dec 2007, 23:31
Post #30


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(cc_silviu @ 10 Dec 2007, 21:57)
va spun din experienta ca merge 100km/h in treapta 2. aveam fix 7500rpm pe turometru. dupa tura asta am stricat un motor de 1,3 care consuma ulei (topit pistonu nr 3, topit toti cuzinetii, topita patina la distributie, si compromis blocu in zona axei cu came.  smile.gif

cine nu ma crede poate sa incerce.  icon_mrgreen.gif
*



eu te cred.... distrus chiuloasa 1.4 in acest mod icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2024 - 06:35
Forum Renault