DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reducerea la TACERE a scaunelor fata care scartaie

Liviu
post 30 Sep 2002, 12:27
Post #1


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Se vor folosi urmatoarele instrumente smile.gif :
1. O surubelnita philips (in cruce)
2. Una bucata patent
3. Una bucata imbus (nu mai stiu dimensiunea .. dar se afla in toate trusele de imbusuri de 40Klei)
4. O cheie inelara sau normala de 10.

Procedura (descriere pentru un scaun ... se aplica in mod identic si la celalalt):
1. Se desurubeaza cele doua suruburi care tin masca din plastic de sub scaun (partea dinspre portiera). Unul in spate, celalalt in fata.
2. se scoate masca
3. se da scaunul MAXIM IN SPATE (nu pe spate smile.gif )
4. Se scot cele doua suruburi imbus care sunt vizibile in partea frontala a saniei scaunului
5. Se da scaunul MAXIM IN FATA
6. se desurubeaza cele doua suruburi imbus care apar pe capatul saniei in partea din spate a scaunului.
7. Se scoate scaunul din masina (cu grija sa nu se zgarie vopseaua), se indeparteaza tetiera si se aseaza scaunul pe lateral (cu rozeta de reglare a unghiului in sus).
8. Cu un imbus subtire (sau ceva metalic, subtire si in unghi drept) se scoate capacul cu cercuri concentrice de pe rozeta respectiva. In acest moment se vede surubul de fixare. Se scoate cu cheia.
9. Se aseaza scaunul in pozitie de "A" (adica cu "incheietura" in sus).
10. Cu patentul se "smulg" (chiar asa .. se smulg) cele 5 piese metalice care tin unite partile tesaturii care "imbraca" spatarul.
11. Se scoate din tivul partii de tapiterie care vine in partea din fata a spatarului sarma de care erau fixate sigurantele metalice.
12. Se scot "urechile" care imbraca incheitura scaunui (veti vedea la ce ma refer cand veti ajunge in punctul asta).
13. Se trage capatul acela de tapiterie pe sub articulatia scaunului si se "dezbraca" (sau se "beleste") spatarul scaunului pana la jumatate (acolo sunt niste cusaturi pe care eu nu le-am taiat avand deja acces la toate arcurile)
14. Se foloseste putina (foarte putina) vaselina pentru a unge jonctiunile dintre arcuri si sigurante (partile "centrale" ale arcurilor)
15. Se foloseste putin (foarte putin) ulei (pus cu varful surubelnitei) pentru a se unge jonctiunile dintre arcuri si cadrul metalic al scaunului.
16. se mai adauga putin ulei in mecanismul de reglare al unghiului.
17. Cu o carpa curata se inlatura eventualul surplus de ulei/vaselina.
18. se "imbraca" la loc spatarul.
19. Se pun la loc "urechile" de care vorbeam mai devreme.
20. Se pune la loc tija (sarma) in tivul tapiteriei (pertea frontala).
21. Folosindu-va de patent si de surubelnita "cracanati" putin cele 5 sigurante pentru a le pune la loc (trebuie sa "agate" cele doua tije din tivul tapiteriei).
22. Cu patentul ... strangeti sigurantele la loc pentru a nu sari.
23. se monteaza tetiera si se pune la loc scaulul.

In acest moment puteti asculta linistea smile.gif.

Nota: Cantitatile de vaselina/ulei trebuie sa fie foarte mici pentru ca sa nu existe pericolul sa fie absorbite de tapiterie => un caz greu pentru orice gospodina smile.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby
post 31 Mar 2003, 14:58
Post #2


neica nimeni


Group: Members
Posts: 125
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




COMPLETARE:

Inainte de fixarea scaunului de caroserie în cele 4 suruburi inbus, trebuie stranse bine si cele 4 suruburi (2 pe stanga/ 2 pe dreapta) care fac legatura între scaun si sina culisanta.
Pentru asta, sinele trebuie date in total in fata/spate, suruburile (de 10) fiind dedesubt.
Pentru ca sina sa nu mai zdrangane, e bine sa introduceti vaselina la greu pe partea de sus a sinei (partea de contact), precum si prin orificiile in care intra pintenii care blocheaza scaunul, astfel incat sa poata fi unsa toata sina.
Surplusul de vaselina poate fi sters cu o carpa dupa ce faceti cateva miscari du-te/vino cu sina, astfel incat vaselina sa ajunga peste tot.


--------------------
Toyota Avensis 2,0 D4D 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccris
post 22 Dec 2003, 20:54
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Dar cu scaunele care nu mai stau normal...adica "cad pe spate" ce se poate face in afara de sudat sau schimbat?


--------------------
RENAULT TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002 __
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 23 Dec 2003, 09:27
Post #4


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Nimic!
Pentru ca mecanismul care regleaza inclinarea spatarului nu il gasesti de cumparat si nici nu se poate repara!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 23 Dec 2003, 09:28
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




ccris, ala poti doar sa-l sudezi, dar ramine blocat intr-o singura pozitie....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Dec 2003, 10:25
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




sau il prinzi cu o centura pretensionata si astfel ai si reglaj la el icon_mrgreen.gif
da' chiar am mers cu un taxi acu' vreo 2 sapt si la scaunul din fata (unde stateam eu) spatarul era rupt SI scaunul culisa singur pe sina, buuuuuuun, era prins spatarul cu centura, dar cand punea nenea frana, eu ma duceam in fata cu scaunul si spatarul se lasa pe spate. A fost amuzant rau icon_evil.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oly
post 5 Feb 2004, 04:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 2 February 04
From: Bistrita




am gasit eu o solutie ma buna!doua scaune de vw icon_twisted.gif sincer sunt mult mai comode decat scaunele originale si nu scartaie (inca) :roll:


--------------------
R9 1.7 '83
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 5 Feb 2004, 08:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Oly tu le-ai pus deja sau intentionezi doar ? daca da de unde si cit costa in total (scaun, montaj)?


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavy_01
post 7 Feb 2004, 00:01
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 21 June 03
From: slobozia-ialomita




ma intereseaza si pe mine. cred ca merg de golf 4. daca o sa-si puna cineva sa zica


--------------------
dacia logan+logan mcv 2008 - IL 02 MLU
IL-02-MLU
see you........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Feb 2004, 10:28
Post #10


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Am avut eu la berlina, erau de Golf II, dar foarte comode si practice. Din pacate au trebuit date alte gauri ca sa pot folosi sinele originale ale scaunelor.
Costuri, scaunele 800K de la dezmembrari (acu 4 ani), manopera 4 beri lui tata :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 9 Feb 2004, 08:00
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




O bere la fiecare gaura ? Ultima gaura a iesit bine ? drunksinging.gif


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 16:12
Forum Renault