DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> filtru aer infundat cu ulei, cred ca e o problema

droopy
post 14 Apr 2005, 14:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




Detin una bucata dsn clima(an fbricatie 2001) pe care am achizitionato anul trecut intre craciun si anul nou.Am plimbat-o destul de putin pana acum si cum a dat caldura am zis sa imi inlocuiesc si eu uleiul si filtrele(aer,ulei,benzina).
Am schimbat uleiul+filtru ulei si cand am vrut sa schimb filtrul de aer,surpriza: blink.gif filtrul de aer lipsa si tot compartimentul de acolo era plin cu ulei
eee...acum vine intrebarea(intrebarile):e grav?a mai patit cineva?ce inseamna ulei in filtru de aer?
mentionez ca am fost la verificarea tehnica acu vreo luna si totul a fost OK


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1980
post 15 Apr 2005, 09:19
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 April 05
From: Bucuresti




Nu avea filtru deloc?


--------------------
Dacia Super Nova - B-30-PVO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 15 Apr 2005, 10:15
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(alex1980 @ 15 Apr 2005, 11:19)
Nu avea filtru deloc?
*


nu...nu avea filtru de aer...si nici acum nu are ca daca l-as pune s-ar infunda cu ulei si cu praf....


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 15 Apr 2005, 10:24
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




In principiu merge DAR...prin faptul ca nu ai avut filtru de aer o perioada de timp, inseamna ca TOT praful si mizeriile au fost bagate in motor..asta inseamna, ca impreuna cu uleiul, s-a format o pasta abraziva (smilghel) si in loc sa unga, el a raschetat pe acolo tot...

E bine ca ai schimbat uleiul, DAR ar fi trebuit sa dai cu un flush oil, sau un ceva pentru spalat motorul (interior) si apoi sa pui alt ulei nou...

Oricum nu stiu daca spun prostii sau nu in ceea ce priveste faptul ca s-ar putea sa incepi sa desfaci motorul...poate zice cineva care stie mai bine...

E musai sa pui filtru de aer...in ceea ce priveste aruncatul uleiului pe furtunasul ala de intra in filtrul de aer, nu stiu ce ar putea fi, sau daca e bine sau nu sa scape ceva pe acolo...iar nu stiu daca nu cumva e ceva de genul aerisire carter ca la berline..nu stiu..

Oricum e destul de nasol..Vezi daca iti papa ulei..daca da, e nasol..s-au facut uzuri mari pe aici si trebuie rezolvate...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 15 Apr 2005, 10:27
Post #5


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Probabil ca vreun nemernic din service ti-a furat filtrul. Nu are rost sa umblii in motor dar curata pe acolo si pune-i filtru cat mai repede.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 15 Apr 2005, 10:43
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(dantes @ 15 Apr 2005, 12:24)
In principiu merge DAR...prin faptul ca nu ai avut filtru de aer o perioada de timp, inseamna ca TOT praful si mizeriile au fost bagate in motor..asta inseamna, ca impreuna cu uleiul, s-a format o pasta abraziva (smilghel) si in loc sa unga, el a raschetat pe acolo tot...

E bine ca ai schimbat uleiul, DAR ar fi trebuit sa dai cu un flush oil, sau un ceva pentru spalat motorul (interior) si apoi sa pui alt ulei nou...

Oricum nu stiu daca spun prostii sau nu in ceea ce priveste faptul ca s-ar putea sa incepi sa desfaci motorul...poate zice cineva care stie mai bine...

E musai sa pui filtru de aer...in ceea ce priveste aruncatul uleiului pe furtunasul ala de intra in filtrul de aer, nu stiu ce ar putea fi, sau daca e bine sau nu sa scape ceva pe acolo...iar nu stiu daca nu cumva e ceva de genul aerisire carter ca la berline..nu stiu..

Oricum e destul de nasol..Vezi daca iti papa ulei..daca da, e nasol..s-au facut uzuri mari  pe aici si trebuie rezolvate...
*


stiu ca la berlina imi scoteam furtunasul ala cand imi papa ulei...deci set motor bulit...faza e ca am mai completat cu ulei dar numai dupa ce am facut schimbul,inainte nu ,si inca ceva:am bagat solutie d-aia de curatat motorul pe interior cand am schimbat uleiul,se poate sa se fi intamplat ceva de la solutia aia?
se poate sa fie setul motor bulit?masina are la bord 42.000 Km,nu sunt reali dar dupa mine ar avea cam 70-80.000 Km reali


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 15 Apr 2005, 10:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




curata bine caracasa si pune filtru imediat; tine apoi sub supraveghere zona (in caz ca mai apare ulei)


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 15 Apr 2005, 10:54
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(costi @ 15 Apr 2005, 12:46)
curata bine caracasa si pune filtru imediat; tine apoi sub supraveghere zona (in caz ca mai apare ulei)
*


de curatat am curatat,m-am plimbat cam 200-300 de Km si am verificat si a aparut iar putin ulei acolo in jurul furtunasului aluia.filtru aer nu l-am pus de frica sa nu mi-l infunde,dar daca ziceti ca tre pus il pun imediat(oricum o sa il imbibe cu ulei si tre altul)


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 15 Apr 2005, 10:56
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




QUOTE(droopy @ 15 Apr 2005, 10:43)
...faza e ca am mai completat cu ulei dar numai dupa ce am facut schimbul,inainte nu
*



Daca ai completat cu ulei...vezi daca e sa curga pe undeva..buson, simeringuri, urme de ulei pe undeva...Daca nu, inseamna ca ti-a halit-o..deci se apropie setul...

Exact cum s-a scris...stergi carcasa bine, apoi pui repede repede filtru de aer...

Furtunasul ala am impresia ca e pentru aerisire carter...deci nu bag mana in foc...daca arunca ulei pe acolo, asta inseamna ceva probleme prin motor...infundat, uzat, etc...nu cunosc foarte bine, si nu vreau sa te indrum gresit...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 15 Apr 2005, 11:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




i-ai pe Liviu sau Klaus pe MP si cere-le ajutorul


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1980
post 15 Apr 2005, 12:08
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 April 05
From: Bucuresti




S-ar putea sa fi avut si ulei peste nivel si din cauza asta sa iti fi aruncat in filtru. Oricum ciudat. Cel mai bine schimba ulei+filtru ulei+filtru aer si sa si atent sa nu pui mai mult de 3 litri de ulei. In caz ca iti arunca din nou ,nasol ,asta inseamna segmentare.


--------------------
Dacia Super Nova - B-30-PVO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 15 Apr 2005, 12:15
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(alex1980 @ 15 Apr 2005, 14:08)
S-ar putea sa fi avut si ulei peste nivel si din cauza asta sa iti fi aruncat in filtru. Oricum ciudat. Cel mai bine schimba ulei+filtru ulei+filtru aer si sa si atent sa nu pui mai mult de 3 litri de ulei. In caz ca iti arunca din nou ,nasol ,asta inseamna segmentare.
*


auuuu..nasol...daca e vorba de segmentare aveti o idee cam cat costa....sa stiu dac o mai tin sau o duc la maritis sad.gif


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1980
post 15 Apr 2005, 12:19
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(droopy @ 15 Apr 2005, 12:15)
auuuu..nasol...daca e vorba de segmentare aveti o idee cam cat costa....sa stiu dac o mai tin sau o duc la maritis sad.gif
*




Suna la dacia de pe Mihai Bravu si o sa afli cat te costa. Si pe urma te duci si intarg si faci o comparatie de preturi( asta ca sa sti de unde cumperi).


--------------------
Dacia Super Nova - B-30-PVO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Apr 2005, 12:26
Post #14


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




alex1980

..... e din ..... Alba-Iulia omu'. Mai cascati ochii.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 15 Apr 2005, 12:33
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(driverx @ 15 Apr 2005, 14:26)
alex1980

..... e din ..... Alba-Iulia omu'. Mai cascati ochii.
*


l-am lasat in pace...poate se uita data viitoare
scuze de offtopic


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 15 Apr 2005, 14:10
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




daca scoate fum negru io zic ca segmentii sunt terminati, consuma ulei si scapa compresia. din cauza asta n-ar mai trebui sa bagi furtunu in carcasa filtrului, ci sa-l lasi in aer (eventual prelungit ca sa nu-ti murdareasca tot motorul cu ulei).

in nici un caz nu mai merge fara filtru de aer. vezi ca Liviu tre sa stie cam costa o segmentare, asa ca vorbeste cu el.

bafta!


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 15 Apr 2005, 14:23
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(Mihai_E @ 15 Apr 2005, 16:10)
daca scoate fum negru io zic ca segmentii sunt terminati, consuma ulei si scapa compresia. din cauza asta n-ar mai trebui sa bagi furtunu in carcasa filtrului, ci sa-l lasi in aer (eventual prelungit ca sa nu-ti murdareasca tot motorul cu ulei).

in nici un caz nu mai merge fara filtru de aer. vezi ca Liviu tre sa stie cam costa o segmentare, asa ca vorbeste cu el.

bafta!
*


fum negru nu scoate deloc,de fugit fuge,pierderi de ulei sunt,mici intr-adevar,nu stiu exact daca pierderile de ulei echivaleaza cu cantitadea de ulei care e "scuipata" pe furtunul ala....s-ar putea sa mai scape putin ulei pe la filtrul de ulei,care probabil nu e strans bine(am sters bine in jurul lui si acum astept sa vad daca mai apare ulei acolo)


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 18 Apr 2005, 07:58
Post #18


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




cand papa ulei scoate fum albastrui. Cand e negru papa prea multa benzina.
Cred ca a fost forjata tare. Ideea e ca ar trebui sa o duci la un service sa-i intrebi pe cei de acolo. La mine la SLZ oricat i-am dat in bot nu a aparut ulei in filtru. Asa ca du-te te rog pana la service, vezi ce se intampla (adica faci o constatare) si pe urma iei o hotarare.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 18 Apr 2005, 09:08
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




De regula ulei in filtrul de aer apare cand creste presiunea in carter, care creste cand motorul scapa compresie care scapa atunci cand motorul (segmenti, cilindri) e uzat. Te sfatuiesc sa mergi neaparat cu ea la un doctor bun. Sau cel mai bine scapa de ea. Da vinde-o cu filtru de aer...

Si asa zici?...N-avea filtru de aer deloc?! 251.gif

This post has been edited by TibiCraciun: 18 Apr 2005, 09:09


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 18 Apr 2005, 09:49
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(Cib @ 18 Apr 2005, 09:58)
cand papa ulei scoate fum albastrui. Cand e negru papa prea multa benzina.
Cred ca a fost forjata tare. Ideea e ca ar trebui sa o duci la un service sa-i intrebi pe cei de acolo. La mine la SLZ oricat i-am dat in bot nu a aparut ulei in filtru. Asa ca du-te te rog pana la service, vezi ce se intampla (adica faci o constatare) si pe urma iei o hotarare.
*


fum nu scoate deloc!!!nimic...nici cand e rece motorul,nici cand e cald.
Service inca mai caut unul in care pot sa am incredere...am fost in dacia-srevice si cand am vazut ce-i acolo mi-am pus mainile in cap...nu zic ca nu se pricep cei de acolo,doar ca au un mod de lucru care te lasa cu gura cascata ohmy.gif
@TibiCraciun...daca motorul e uzat nu ar trebui sa fie si alte semne?..ca de exemplu sa scoata fum sau sa pape ulei klumea(eu am completat 750 g ulei la aproximativ 2700 de km,si nu sunt sigur ca uleiul l-a papat sau s-a pierdut pe la filtru de aer sau pe la filtru de ulei care nu era bine strans)
oricum cred ca fac o vizita la service si daca e de rau o duc la maritis sad.gif


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alina
post 24 Apr 2005, 17:49
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 April 05




Droopy...

Ti-ai rezolvat problema? Care era faza cu motorul pana la urma? era bulit ?


--------------------
Dacia SuperNova - CT xx xxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 27 Apr 2005, 17:27
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(Alina @ 24 Apr 2005, 19:49)
Droopy...

Ti-ai rezolvat problema? Care era faza cu motorul pana la urma? era bulit ?
*


alina ce pot sa-ti zik...e bulit,dar putin(cel putin asa crede mecanicul)
am fost in service,s-a uitat si mi-a zis ca imi scapa compresia si sa incerc sa pun aditiv pt ulei si s-ar putea sa se remedieze problema(adica sa nu mai pape ulei),eu mi-am pus aditiv si acum e in probe(o sa te tin la curent cu ce se mai intampla)
oricum din ce am citit tu ai probleme mai mari decat mine,mie mi-a terminat cam 750g ulei la aproximativ 2500 km


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 28 Apr 2005, 07:24
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




QUOTE(droopy @ 27 Apr 2005, 19:27)
alina ce pot sa-ti zik...e bulit,dar putin(cel putin asa crede mecanicul)
am fost in service,s-a uitat si mi-a zis ca imi scapa compresia si sa incerc sa pun aditiv pt ulei si s-ar putea sa se remedieze problema(adica sa nu mai pape ulei),eu mi-am pus aditiv si acum e in probe(o sa te tin la curent cu ce se mai intampla)
oricum din ce am citit tu ai probleme mai mari decat mine,mie mi-a terminat cam 750g ulei la aproximativ 2500 km
*



Poti sa-mi spui la ce service ai fost (eu sunt din Cugir si m-ar interesa...in caz de...)? Ti-a verificat compresia ca la carte sau dupa ureche? Multam.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 28 Apr 2005, 08:07
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(TibiCraciun @ 28 Apr 2005, 09:24)
Poti sa-mi spui la ce service ai fost (eu sunt din Cugir si m-ar interesa...in caz de...)? Ti-a verificat compresia ca la carte sau dupa ureche? Multam.
*



am fost in dacia service(vechiul service in spate la petrom pe soseaua clujului)si mi-au verificat-o dupa ureche(nu cred ca aveau scule moderne,am auzit ca nu ar mai avea nici un fel de colaborare cu dacia si ca noul service autorizat de dacia e acolo unde s-a deschis noua reprezentanta dacia,tot pe soseaua clujului)
eu mi-am zis ca nu o sa mai merg acolo niciodat cu masina si din nevoie uite ca tot acolo am ajuns...nu ai vrea sa vezi in ce hal s-au chinuit sa-mi scimbe un burduf la planetara unsure.gif ...nici macar nu mai au sculele necesare....acum sunt sigur!!a fost pentru ultima data cand masina a mai calcat pe la ei...
eu iti recomand sa mergi la noul service,am auzit ca poti sa-ti faci programare prin telefon...sper sa fie mai seriosi


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alina
post 5 May 2005, 19:37
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 April 05




QUOTE(droopy @ 27 Apr 2005, 17:27)
alina ce pot sa-ti zik...e bulit,dar putin(cel putin asa crede mecanicul)
am fost in service,s-a uitat si mi-a zis ca imi scapa compresia si sa incerc sa pun aditiv pt ulei si s-ar putea sa se remedieze problema(adica sa nu mai pape ulei),eu mi-am pus aditiv si acum e in probe(o sa te tin la curent cu ce se mai intampla)
oricum din ce am citit tu ai probleme mai mari decat mine,mie mi-a terminat cam 750g ulei la aproximativ 2500 km
*




Da asa e.. la mine e mai naspa. As incerca si eu sa adaug aditiv.. am mai auzit de asa ceva. A ta cum a trecut proba ?biggrin.gif Eu inca nu am fost la service .. Dar cam cat costa segmentarea pana la urma?!!!

Thx smile.gif


--------------------
Dacia SuperNova - CT xx xxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 9 May 2005, 20:24
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




eu din auzite stiu oameni care baga aditiv in ele (masini cu motoarele uzate) cca 100% si apoi le scot la vanzare . pe moment am inteles ca merge treaba si ca tzeapa apare abia la schimbul "uleiului".


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
droopy
post 11 May 2005, 12:52
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 24 March 04
From: alba-iulia




QUOTE(dadu221 @ 9 May 2005, 22:24)
eu din auzite stiu oameni care baga aditiv in ele (masini cu motoarele uzate) cca 100% si apoi le scot la vanzare . pe moment am inteles ca merge treaba si ca tzeapa apare abia la schimbul "uleiului".
*


probabil ca si eu am luat teapa....dar am bagat acum aditiv in ulei si nu mai probleme...la vara o sa schimb setul si rezolv problema cu totul


--------------------
dacia super nova - gsx
if it runs i like it,...if it runs fast i love it
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 11 May 2005, 14:20
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Masina ta are cu aprox.250-300.000Km parcursi.Asa este!Setul motor este dus.Ti-as recomanda o segmentare,dar este cam cu risc!Poate sa reuseasca sau poate nu.Depinde de uzura camasilor.Ca pret,o segmentare te ajunge in jur de 6bulioane cu tot cu garnituri,silicon si benzina pt spalat piese.Cam atat l-a costat pe un prieten asta iarna cand i l-am segmemtat si a reusit reparatia!Cuzinetii de biela sunt identici cu cei de la 1310PM.Nu te arunca sa cumperi de SN ca arunci cu banii in vant in cazul in care vrei sa-l repari.Ziceai ca i-ai bagat aditiv.Foarte bun si da rezultate ff.bune este un tratament de motor.SLICK este ca mierea pt stomac.Numai ca efectul lui benefic se simte pana la parcurgerea a 15000Km dupa care trebuie repetata operatiunea si costa in jur de 1500000lei flaconul.Parerea mea ar fi sa o martiti si daca te mai dai cu ea scoate-i furtunul care intra in filtrul de aer si pune-i furtun sa directioneze fumul sub masina ca la berlina ca s-ar putea sa iti infunde cei doi senzori aflati sub carcasa filtrului de aer in acel tub in care functioneaza clapeta de acceleratie.Daca ai un consum mare de benzuna inseamna ca deja sunt unfundati.Alte simptome sa stii ca nu are.Eventual,daca o tii pt tine peste vreo 35-40000Km fara tratament o sa ajunga sa iti consume 1l la 500km si atunci o sa scoata fum albastru intens nu negru cum mai spunea cineva pe aici.Sper ca te-am lamurit.Multa bafta!



--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2005, 14:47
Post #29


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Avand in vedere ca vad ca lumea mai este interesata de acest subioect (pe care acu' l-am vazut ca fusei in concediu...):
1. Problema in cazul dat este ulei cam mult bagat pe circuitul de reaspirare a vaporilor de ulei. Acest circuit are 2 conducte: cea mai groasa este bransata inainte de corpul clapeta, in carcasa filtrului de aer, dar nu inainte de elementul filtrant ci dupa (adica e "gaura" in "gaura" cu priza de aer a clapetei). Daca intra direct in clapeta, nu era prea bine ca baga nu numai vapori dar si ulei direct in clapeta - acest lucru duce in timp la depuneri pe clapeta (care nu e curatata de benzina cum e la carburatoare) si la blocarea clapetei.
A doua conducta este cea mica, care intra in galeria de admisie, dupa clapeta. Acest al doilea circuit functioneaza la regimuri joase (ar trebui sa aiba si un orificiu calibrat cred), cel cu furtunul gros "intra in actiune" doar la sarcini mari si mijlolcii cand se aspira o cantitate mai mare de vapori de ulei (am impresia ca si aici ar trebui sa fie un calibraj ceva...). Vaporii de ulei sunt absorbiti datorita vacuumului de la galeria de admisie.
Circuitul are in special un rol in mecanismele antipoluare.
Daca este prea mult ulei in filtru de aer: ori s-a mers cu masina mult in sarcini mari, ori uleiul era cam "volatil" (se vaporiza prea repede), ori era prea mult in circuit. Ar putea sa fie si de la duzele de pe furtune (daca ar exista, nu stiu ca nu am verificat...Aici ar trebui de verificat daca nu cumva turatia de relanti este prea mare).
Acum, parere personala: desi nu se zice nicaieri prin manuale, acest sistem de recuperare a vaporilor de ulei baniuiesc ca este de fapt si un sistem de recuperare si a vaporilor de combustibil din carterul motor (asa numitul Positive Cranckcase Ventilation). Atunci ar fi valabila si observatia compresia deficitara (deci nevoia de segmentare).
Am sa ma mai documentez...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 13 Jun 2005, 08:53
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 851
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Acum 2 zile cand am schimbat filtrul de aer, am observat pe capacul sau (pe interior, in zona deja filtrata) o pata (mai groasa) cam de 10 cm patrati de ulei. E in zona cu "patratele".
Am 50K KM cu masina, merge super, nu papa ulei de loc.
Poate sa fie de la faptul ca iarna asta am folosit un ulei mai subtire (0w-30)?


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 21:04
Forum Renault