DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Curatare radiator, curatare radiator dacia 1310

om_bland
post 7 Apr 2010, 18:36
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 671
Joined: 15 December 09




As vrea sa curat radiatorul de la masina pe interior .Cum trebuie sa procedez pentru a indeparta impuritatile din el ? ( ma gandesc sa fac aceasta "operatie" pentru a avea pe perioada de vara o racire buna la motor ).


--------------------
dacia Berlina 1984 dacia berlina
RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 7 Apr 2010, 19:03
Post #2


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.224
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Am avut la un moment dat o dacie de imprumut... care avea furtunele de la sistemul de racire mai ceva ca o sita. Completam cam 1-2 litri de apa pe zi. Pana cand am reusit sa schimb furtunele, cred ca i-am dat sa bea cateva galeti bune de apa. Dar dupa aia, nici n-am mai vazut vreo urma de mizerie in vasul de expansiune.

Asa ca, poti incerca intr-o prima faza sa golesti tot, bagi apa chioara, pornesti un pic motorul, (cu termostatul scos, caldura pe maxim), aerisesti. golesti iar tot, repeti operatiunea de cateva ori. in prima operatiune ar trebui sa scapi de malul mai serios. Pe la benzinarii mai trebuie sa se mai gaseasca ceva zeama de curatat sistemul de racire. Sau daca nu, ceva cu efect detartrant.

Cand te-ai saturat, pui termostatul la loc, bagi antigel de doamne-ajuta, apa distilata, si gata.

Asta-i metoda de lenes.

Cealata metoda presupune sa dai radiatorul jos, sa-l clatesti bine cu apa sub presiune, dupa care sa-l pui la statut cu ceva apa, detergent, detartrant, dupa care sa-l clatesti iar.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 7 Apr 2010, 19:22
Post #3


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Prima metoda ar fi sa pus o solutie de curatat in vasul de expansiune.Costa maxim 10 ron,dupa care schimbi lichidul de racire.
A doua ar fi sa schimbi lichidul de racire cu o solutie diluata apa+calgon sau alt detratant,mergi cateva zile cu ea dupa care golesti tot,pui inapoi doar apa in circuitul de racire,pornesti masina vreo 20 min sa se clateasca,schimbi apa cu lichid de racire(apa+antigel).


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 7 Apr 2010, 21:46
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




il scoti, te duci cu el in casa in cada, sau undeva unde ai robinet. mullta apa, si gata.
io am ramas socat ce am gasit in radiator la mine toamna trecuta. a trecut iarna si antigelul e limpede de parca l-am pus ieri.
p.s. am pus si coliere noi, nu am completat 5 grame pana acum.

p.p.s. grija la nevasta, s-ar putea sa nu fie foarte bucuroasa daca te vede cu radiatorul prin baie...

This post has been edited by slaiciprian: 7 Apr 2010, 21:49


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 7 Apr 2010, 22:15
Post #5


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




nu-i suficient sa-l speli,poate are depuneri,mai bine pune un calgon cu apa si rezolvi problema


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 8 Apr 2010, 11:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Sau alt detartrant NEACID.PE vremuri se mergea cateva zile cu solutie de soda de rufe(NU SODA CAUSTICA) si apoi se schimba cu apa.Soda de rufe evidentiaza locurile cu pierderi;acolo apare la exterior o spuma alba,solida.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tichondrius95
post 8 Apr 2010, 11:19
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 21 February 09
From: Onesti , Bacau




Il bagi in cada si bagi apa sub presiune in el in toate intrarile si iesirile din el, il scurgi bine si gata. Eu asa am facut. 2 ore l-am invartit pana a iesit apa curata din el, si speli si borcanul de antigel si ai scapat. Pui antigel nou si nu ai probleme.


--------------------
2 x DACIA 1310 2 x Berlina 1310 1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1 - BC02XXX / BC07XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Apr 2010, 15:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai radiator de cupru merge cu detartrant Nufarul , am efectuat si eu operatia asta , si nu iti spun ce a iesit din el vezi aici

This post has been edited by bygy007: 8 Apr 2010, 15:30


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 20 Jun 2011, 18:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Vreau , nu vreau , am ajuns si eu la curatatul radiatorului mare de Brasov pe care-l am pe Nova.
Acum vreo 300km l-am inlocuit cu unul intr-o stare foarte buna de Wartburg sau naiba stie de ce alt neam , cert este ca-n oras se descurca binisor, clar mai bine decat cu originalul. La drum lung , ieri pe A2 cam cu 100-110km/h pe ceas , apa statea mai calda de 82G si mi-a mers incontinuu ELV ( pt c-am un termostat de 86G si-o termocupla de 87-82G.... ) , in mod normal cu ala original , chiar si colmatat cum este , se racea sub 82G si se oprea naibii si ELV-ul ala.
Explicatia racirii proaste la drum lung vine din dimensiunile mai mici cu 2cm pe fiecare latura ale radiatorului nemtesc si montarea de mine foarte sus , pierzand curentul de aer care vine prin grila inferioara, iar functionarea superioara din oras probabil ca vine de la faptul ca-i lacrima prin interior !
Acum mi s-a cam luat de bibilit si l-am luat pe "original" la chestionat si ce-am descoperit ? E placat cu calcar !!!
Am cumparat o sticla de detartrant Nufarul ( c-am gasit in mai multe locuri referinte favorabile la adresa lui ) si-am turnat-o in radiator dupa ce-n prealabil l-am spalat bine cu jetul de la furtun in curte.
Efecte slabe dupa 2 ore de stat la actionat , asa ca dupa inca o clateala masiva am pus un detartrant profesional luat de la un amic ( ceva facut de MAFRA parca ) si l-am mai lasat o ora. La clateala de dupa a curs lapte alb de calcar dizolvat + bucatele micute intregi. Acum sta deja de 1 ora cu randul nr 2 de solutie de la MAFRA si sper ca pana pe seara sa-l am curat lacrima.
Maine imi scot tot lichidul de racire , bag furtunul in motor ( cu el rece evident ) si dupa ce pun radiatorul romanesc inapoi , plec acasa cu apa + CALGON pe care-l inlocuiesc ziua urmatoare cu un rand proaspat de tratament si uite asa pana pe sambata cand voi pune antigel curat si apoi sa mai vad probleme cu racirea !
Va tin la curent cu evolutia.


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 20 Jun 2011, 22:21
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




si cu ocazia asta aflam si noi cat de bun este calgonul biggrin.gif ca se tot lauda astia ca ar dizolva.. iar in situatia ta va circula apa cu calgon la peste 80 de grade.. chiar te rog sa revii cu detalii.. si sa ne spui daca a dizolvat calcarul de pe instalatie

This post has been edited by panter1: 20 Jun 2011, 22:22


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 20 Jun 2011, 23:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Inainte de-a pleca acasa , am mai clatit inca odata radiatorul si pot spune ca randul 2 de "tratament " cu detartrantul de la Mafra , a dat rezultante deosebite. A mai curs un rand de zeama laptoasa dar acum radiatorul este curat in interior , atat cat bate ochiul prin gaurile de furtune si termocupla , dar inca mai ies placute de calcar din el. Asa ca mi-am luat curaj si l-am lasat pana maine pe la pranz plin cu randul 3 de solutie , cu gandul ca asta va lua la bani marunti calcarul care se afla prin tuburile de legatura ale radiatorului.

Mi-e greu sa accept cantitatea sanatoasa de calcar scos , tinand seama ca acum 1 an sistemul de racire a fost curatat de un prieten cu solutie speciala de la 2+2 cumparata de mine , dar n-am fost eu acolo sa "dau"cu ochiu' , asa ca ....
Eu am luat masina in septembrie si imediat am drenat tot ce avea prin vene , inclusiv i-am pus antigel G12 organic de la Winy parca .....

Maine primesc Calgon si dupa 16:00 ies putin la rabla pt teste , adica repunem radiatorul de Brasov , si-i recoltez tot antigelul cu gandul sa-l pun la decantat , apoi ii infig furtunul cu apa rece in motor si sa vedem ce-o iesi.
La terminare ii fac supa de Calgon si mai vedem joi ce-o fi inauntru... oricum ii scot termostatul ca sa circule usor lichidul "si surprizele" !

Are careva vreo idee legata de concentratia de Calgon la 6L de apa ???


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 22 Jun 2011, 20:04
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




mai intai dizolva calgonul in sticle.. apoi il pui in motor.. caci nu se stie cand se dizolva.. iar ca si cantitate.. ar trebui sa scrie pe el.. oricum.. se pune cat s-ar pune si dero.. deci pui cat ai pune dero la o masina de spalat..

masina de spalat in primul ciclu strange cam 7L de apa iar la clatire 13.. deci la 7 litri o masura de calgon.. parerea mea..

iar pe viitor ca sa nu mai apara calcarul.. pune antigel cu APA DISTILATA.. multi pun apa de la robinet in dacii.. asta din pacate.. sau mai rau apa de fantana care de cele mai multe ori este extrem de calcaroasa..

This post has been edited by panter1: 22 Jun 2011, 20:05


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 23 Jun 2011, 14:02
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Multumesc panter1 , o sa-l dizolv inainte intr-o sticla de apa de 5L.

Am am luat masina la 79.000km. Inainte a avut probleme constante cu supraincalzirea si fostul utilizator probabil c-a bagat apa la greu in ea. Pana si eu prima data cand mi-a fiert in Bucuresti am bagat 3L de apa plata , asa ca .... blush.gif
Oricum din septembrie anul trecut am rezolvat-o pe partea de racire destul de bine si de atunci n-am mai avut probleme absolut deloc. Tot atunci am golit si reincarcat sistemul de racire cu antigel G12 + apa dedurizata. Depunerile sunt categoric mai vechi !

Abia azi am avut timp si-am spalat radiatoruld de solutie detartranta.A stat de marti seara cu solutia in el... radmasa.gif Acum este curat luna in interior. Apoi am stat vreo ora si i-am indreptat toate lamele strambe cu un clestisor mic iar la urma l-am mai spalat o runda si i-am scos si ultimele mizerii dintre aripioare.
L-am pus la uscat si mai pe seara il dau cu spray de esapamente , negru sau gri, sa vad de care mai am. Trebuie vopsit putin pt c-a sarit vopseaua de pe multe aripioare si nu vreau sa cocleasca in timp si cred ca cea de esapamente este cea mai buna.
Maine daca am o felie de timp il arunc pe masina si-i dau si prima portie de apa cu Calgon. Sambata inca o portie si duminica clateala si pus din nou antigel. Inca nu m-am hotarat daca-l reciclez pe asta sau bag altul... Dar daca se decanteaza toate particulele la fund si arata frumos si transparent il pun tot pe el.

Inca nu-l vopsesc pt c-am gasit o posibila problema : o fisura mica semicirculara in zona surubului de purjare. Il las asa , il duc in cada si ma uit daca ies bule prin zona cu pricina. Daca nu , trec maine la pasul cu vopsitul , ca daca dau azi astup zona si ma trezesc ca lacrimeaza pe masina si chiar n-am chef sa-l mai desfac dupa aia.

vineri , ora pranzului :

Aseara am luat radiatorul si l-am bagat in cada ca sa-l verific de pori sau crapaturi. Norocul meu este ca-i etans complet , fisura pe care-am vazut-o era probabil facuta in timp dar nu-l compromite nici mecanic nici ca etansare.
Dimineata printre picaturi a capatat o frumoasa vopsire cu spray de esapamente gri KOBER si acum asteapta montajul.

Ca o remarca pt cei care urmaresc aventurile mele cu termocuple , termostate , ELV-uri si mai nou radiatoare : in mod normal NU am avut probleme de supraincalzire , dar imi mergea ELV-ul PREA MULT TIMP , iar dupa ce-am pus un alternator mai mare (85A) nu mi-a mai pasat , apoi asta s-a stricat si cel de 50A nu face fata cu brio la toti consumatorii , in conditiile in care 2 sunt default , adica injectia si ELV-ul ( de 29A !!!). Deci eforturile mele sunt indreptate spre o solutie care sa maximizeze racirea pasiva si sa duca la un ansamblu tip " set and forget " adica "pune-l si uita-l" , nu-l sa-l frec zilnic si nici sa nu stau cu inima stransa ca ma lasa prin munti !

Pe seara incerc sa pun radiatorul pe masina si revin maine cand probabil schimb prima apa cu Calgon. Oricum pacatos lucru calcarul asta... wacko.gif

This post has been edited by scorpion: 24 Jun 2011, 13:45


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 25 Jun 2011, 11:16
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Schimbat ieri radiatorul . Acum am din nou pe masina radiatorul original de Cu facut la Brasov. Am pus pe radiator ELV-ul nemtesc. Nu am montat termostat ca sa am o circulatie cat mai nestanjenita a lichidului de racire-detartrare.
Am pus 100 de grame de Calgon intr-o sticla de apa de 5L , am adaugat 1,7L de apa clocotita ( facuta cu fierbatorul biggrin.gif ) l-am emulsionat bine si-am completat cu apa calda restul. Solutia cam la 50-60G am turnat-o in circuitul de racire.
N-am scos aerul pt ca s-a eliminat singur , neavand termostat.

Primele concluzii : ELV-ul ( cu termocupla de 87-82G) pleaca si se opreste singur la ralanti , acul nu se desprinde neam de fix jumatatea scalei, nu mai sta pornit asa de mult , iar in mers a scazut clar durata lui de functionare. Acasa la oprire nu se mai opreste in 2-3minute , ci in 35 de secunde , fix ca ala nemtesc care era curat luna in interior. Deci bonus pt baterie , pt ca n-am buton sa-l opresc cand cobor , butonul meu de avarie doar il porneste si-l mentine pornit cat vreau. Acum am scapat de grija lui : pana ma dau jos , pun parasolarele , imi pescuiesc rucsacul de pe bancheta din spate sau imi iau ceva din portbagaj , ELV-ul este demult oprit ! excl.gif

Daca nu ploua , azi schimb apa cu calgon cu alta proaspat preparata si repet procedura pana termin calgonul , adica inca vreo 4 cicluri.

Va tin la curent cu ce se mai intampla.


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 25 Jun 2011, 18:00
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




de cateva zile am si eu probleme cu sistemul de racire...se ingheata vaporizatorul de gaz.m-am uitat la radiator si e lucios inauntru avand numai antigel si apa distilata in el.cand scot aerisitorul la T-eu nu se intampla nimic la ralanti numai daca o turez motorul incepe sa iasa putina apa.inainte nu se intampla asa ceva, si la ralanti iesea apa cu presiune.nu are presiune?de ce oare?

This post has been edited by Kiraly: 25 Jun 2011, 18:00


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Jun 2011, 18:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




posibil sa fie infundat pe undeva sau pompa de apa sa fie vinovata mai exact turbina ei sa nu mai aiba palele toate,nici daca ridici borcanu sus nu iese pe la T-eu apa?

This post has been edited by ghitza: 25 Jun 2011, 18:34


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 25 Jun 2011, 19:12
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




ba da daca ridic borcanul iese...pompa de apa am schimbat-o toamna.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Jun 2011, 20:34
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Asa am patit si eu odata si era infundata furtunu e iese din T-eu de la pompa de apa si intra in stutu de la chiulasa,ce ce trece pe langa carburator


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 25 Jun 2011, 21:26
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




ce trece prin pata calda? dar de la ce o fi infundat?o sa ma uit maine. mersi. da-mi te rog ID-ul tau de mess


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 26 Jun 2011, 21:22
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




La mine nu trece prin pata calda ca am injectie,trece pe dupa stutu de gaze de la capacu culbutorilor si vine de la T-eu de la pomap de apa pe dupa stutu de la capac si merge in stutu de la chiulasa uite id mess .crisan_claudiu2009


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 27 Jun 2011, 12:45
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Ieri , duminica, am schimbat apa cu Calgon din sistemul de racire. Am folosit un furtun si-am spalat cu foarte multa apa vasul de expansiune, radiatorul si motorul ( am bagat apa invers pe furtunul de sus al radiatorului si iesea pe partea de jos... n-o fi fost sensul corect de curgere prin motor , dar macar a mers usor si n-am stropit nimic prin jur ).
Cand am desfacut furtunul mare de sus al radiatorului am gasit in el depus pe mijlocul partii de jos o mazga alb-galbuie , lipicioasa ... Calcar nene ! mad.gif
Am bagat apa pana a iesit curata si-am mai continuat si dupa inca cateva minute.

Comportament azi dimineata in Bucuresti , traseu 10km facut in 25 minute, temperatura probabil vreo 22Grade : mi-a pornit ELV-ul dupa 9km, a mers vreo 200m (1-2minute, ca eram in coada de masini ) si-a mai pornit la destinatie cand am ajuns si-a mai mers cam 2-3 minute ! Eu zic ca imbunatatirea este foarte vizibila pt mine. Maine schimb apa cu alta dar cu mai putin Calgon si mai postez ce constat nou.


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 7 Jul 2011, 16:25
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Deci sinteza finala cu concluzii:

Faza 1 : Am dat jos radiatorul original al masinii din Cu facut la Brasov prin primavara lui 2000. L-am curatat foarte bine intre tablitele dintre tevi , le-am indreptat pe toate care erau strambe cu un clestisor micut si l-am vopsit la final cu vopsea gri de esapamente . Ca ELV am optat pt unul nemtesc de Wartburg. Este mai eficient si mai silentios fata de cel original al masinii. Termostat facut de AMC Vaslui de 86Grade (prevazut cu gaurica de aer de 1mm) , termocupla italiana de 87-82Grade + termocupla de Cielo de 90-85Grade de rezerva pe T-ul adaptor.

Faza 2 : Curatire interioara radiator : spalat cu detartrant Nufarul si lasat apoi vreo 2-3 ore cu restul de solutie ... rezultat slab de tot , calcarul din interior din dreptul gaurii termocuplei era tot acolo !
Am facut rost de-un detrartrant de la Clover Chemicals = > Acid Wash 80 (http://www.cloverchem.co.uk/ro/msds/acid_wash_80_502.pdf ) si-am luat-o de la capat. Dupa vreo 3 spalari l-am lasat cateva zile cu un rand de solutie in interior. La fiecare spalare a iesit apa cu calcar la greu , calcar atat dizolvat in solutie ( care era ca laptele la culoare si consistenta ) + bucatele de calcar gen coji de ou sau chiar mai goase. A ramas radiatorul metal curat in interior.
(scuzele mele legate de asocierea firmei MAFRA cu substanta folosita care era de fapt de la alta firma , dar baiatul care mi-a dat-o asta mi-a zis , noroc ca azi am vrut sa stiu numele substantei ca s-o postez si-am descoperit incurcatura )

Faza 3 : am montat totul inapoi (fara termostat , ca sa circule lejer lichidul de curatare ) si-am pus apa fierbinte cu 100grame de Calgon dizolvat bine de tot in ea. Dupa 2 zile si cam 40-50km am golit sistemul de racire si l-am spalat cu furtunul cu presiune. A iesit la calcar de prin motor de m-am crucit. Am reluat pasul cu apa + 100grame Calgon , iar 2 zile , iar 40-50km, apoi spalat circuitul de racire cu apa. Apoi am pus apa distilata cu 30grame de calgon , dupa 1 zi si 20km , am golit circuitul , am spalat doar radiatorul cu furtunul, deja motorul era curat si n-am mai vrut sa bag apa de robinet prin el , nu de alta dar prin motor si calorifer ramane cam 1L. Am luat lichidul de racire vechi care se decantase deja de particulele care erau prin el , l-am filtrat , am completat cu antigel G12 nou si-am umplut circuitul pana a venit lichid roz pe la surubul de purjare. Mi-au mai ramas prin motor vreo 150-200ml din ultimul lichid de curatire ( apa distilata + putin Calgon) pt ca atata mi-a mai ramas din cei 6L pregatiti pt reumplere.

Faza 4 : am urmarit comportarea in timp a sistemului de racire si sunt schimbari vizibile. Am facut deja peste 150km de Bucuresti si ELV-ul porneste mult mai rar si merge categoric mai putin fata de inainte. Sunt multumit atat eu ca n-o sa-mi mai bat capul vreodata cu racirea , cat si Dacia , ca-i in parametrii originali.

Recomand curatirea circuitului de racire cu substante adecvate si rabdare. Mentionez ca acum 1 an circuitul fusese spalat cu solutie de curatat radiatoare de la 2+2. Efectul a fost placebo curat. Nu recomand nimanui tipul acesta de solutie , pt ca inafara de 2-3 depuneri nu scoate nimic , calcarul meu era acolo de cel putin 2 ani si acolo a ramas cu tot 2+2-ul folosit pe el ! Care aveti probleme de racire , inarmati-va cu rabdare si faceti ce-am facut si eu . N-o sa va para rau. Pt orice nelamuriri sau intrebari suplimentare , nu ezitati sa ma intrebati , cand intru pe forum si le vad , va raspund cu placere !
O zi frumoasa in continuare tuturor !


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 7 Jul 2011, 19:04
Post #23


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.087
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Salut,
inteleg ca ai cheltuit ceva timp, bani, si munca pt. asta. Una peste alta, nu ieseai mai ieftin daca schimbai radiatorul cu unul nou ? Nu intreb la misto, ca-ti respect munca, si chiar n-am habar cat e un radiator nou (daca s-or mai gasi...), nu cred ca e mai mult de 100 si ceva ...


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 7 Jul 2011, 19:23
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Pai hai sa vedem :

- piese de schimb cu care-am mers cat radiatorul meu a fost la murat = > radiator + ELV de Wartburg = 30lei.
- detartrant Nufarul , o sticla => 8,10lei
- detartrant Acid Wash 80 => gratis
- o cutie de Calgon => 15lei
- 6L apa distilata => 16lei
- spray vopsea pt esapamente gri => 20lei

total = 89lei ,

singurii bani risipiti sunt cei de pe detatrantul Nufarul care a fost inutil, Calgon mi-a mai ramas jumatate de cutie pt masina de spalat biggrin.gif , radiatorul de Wartburg s-a reintors la pastrare pt situatii extreme , ca ELV-ul a ramas pe Dacie, spray-ul de esapamente este consumat 30% , deci eu zic c-am iesit destul de ieftin si-n plus am facut cu manuta mea tot si stiu ca-i in regula si pe acolo nu ma mai intorc sa repar.

Singurul lucru de care-mi pare rau sunt orele risipite pe toata tarasenia asta , dar asta face parte din viata , nu-i asa ? Si ieftin si fara munca nu cred ca stiu cum sa fac , ori ieftin si cu munca , ori fara munca si platesti o carca de bani. Prefer sa-i tin pe ai mei pt concediu biggrin.gif

This post has been edited by scorpion: 7 Jul 2011, 19:27


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 7 Jul 2011, 19:33
Post #25


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.087
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




N-as zice de bani risipiti, din contra, apreciez ca ai pus mana. Sincer, eu alegeam varianta mai usoara (si rapida), daca banuiam ca ma freaca atatea zile.
La cat calcar a iesit, ai folosit apa de la robinet ? Ca mi se pare curios sa iasa atata calcar, daca folosesti doar distilata cu antigel.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 Jul 2011, 19:55
Post #26


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




de apreciat munca si mai ales rabdarea cu explicatiile. Cred ca si pe mine ma paste asa ceva.....


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 7 Jul 2011, 19:57
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Masina era a tatalui meu. A murit de multi ani asa ca nu pot afla decat de la ai mei chestii generale , gen ''parca-i fierbea apa la Dacie"... deci excl.gif
Eu am luat-o in 2009 si mi-a fiert de 2 ori in Timisoara apa. Normal c-am pus apa plata luata de la magazin ( de pe unde se intampla...)
In Bucuresti a facut constant probleme celui care-a mers cu ea pana toamna trecuta , cand am luat-o eu definitiv si-am reparat imediat corect sistemul de racire. Calcarul era o urmare fireasca a zecilor poate sutelor de L de apa bagate in ea pana s-a remediat sistemul de racire.
Eu am eliminat definitiv problema abia acum cand caldura mare a impus acest lucru.


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 8 Jul 2011, 08:41
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Daca nu se pierde lichid de racire,nu e nicio problema ca se amesteca antigelul cu apa de la robinet o data la cativa ani.Am gasit asta chiar si in manualul de intretinere al Mercedesului Sprinter din semnatura la care antigelul se schimba la intervale de 10 ani.Dar daca se tot completeaza pierderi se aduna"piatra".Cum zice si scorpion in cazul lui.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 8 Jul 2011, 09:04
Post #29


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.087
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Probabil depinde mult si ce curge la robinet, sunt orase cu apa mult mai calcaroasa (cum e Bv, de exemplu), altele cu apa mai maloasa...oricum, e greu de curatit perfect la interior un radiator, si costul apei distilate sau demineralizate e chiar mic.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 8 Jul 2011, 23:54
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Am cuplat ieri seara termocupla de 90-85Grade ( de Cielo), iar acum apa ajunge sa stea mai calda in radiator si-am redus categoric timpul de functionare al ELV-ului pe vreme normala ( gen seara , pe la ora 21:00 , cand plec de la job ) . Azi a fost al dracului de cald in Bucuresti si ghinionul a facut sa trebuiasca sa conduc vreo 4 ore, fix intre orele 13 si 17 , deci pe toiul caniculei. Acul de temperatura a stat destul de mult sus , acolo unde declanseaza termocupla , a coborat si s-a oprit imediat ELV-ul cum am putut lua 40-50km/h pe unele portiuni de drum. Deci si pe canicula daca depasesti 40-50km/h pt 1km apa coboara si decupleaza ELV-ul. in rest s-a mers in coloana sau suficient de incet incat sa-mi mearga cam 70% din timp racirea.
Nu-i rau de loc pt ca azi a fost extrem de cald si masina s-a descurcat perfect.

Deci nu sistemul de racire este subdimensionat , categoric masinile care au probleme cu racirea au ceva stricat in cadrul lui. Verificati absenta calcarului , calitatea si functionarea termostatului , termocuplei si releului de actionare si nu uitati de fire si bineinteles de nenorocitele de mufe si papuci care se oxideaza intr-o veselie !

La mine se descurca pana si cu calcar in interior sa-mi mentina apa la jumatatea ceasului , este adevarat ca ELV-ul dupa ce pornea nu se mai oprea pana la destinatie, dar se descurca si asa. Acum fara calcar este parfum. Zau c-a meritat o saptamana de bibilit !


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd April 2024 - 23:54
Forum Renault