DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tremurici dacia 1310 Ti (1600cmc), ... la 160km/h ...:)

rba
post 29 Apr 2005, 14:29
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




am si eu o daciuta berlina cu motor de 1600 pe injectie fabricata dec 2000. cum am daciuta am si cateva probleme inerente. dintre acestea cel mai deranjant mi se pare tremuriciul caracterisitc la viteze superioare.

datele problemei:

fata cauciucuri debica passio 165/13, jenti roluite si echilibrate (greutati 1x10 si 1x25 gr fiecare roata). am verificat pe masina de echilibrat si nu fuleaza de nici o culoare.

spate cauciucuri montana tot 165/13, jenti roluite si echilibrate (cu greutati muuult mai mari adica 40+50gr si respectiv 55+45gr). verificat pe masina de echilibrat... fuleaza lateral si pe inaltime ( nu fuleaza exagerat de mult ).

roluirea jentilor a fost necesara datorita faptului ca erau descentrate din fabrica.

problema: masina tremura (se simte o vibratie puternica in caroserie si in ansamblul motor cutie) la anumite viteze. dintre acestea se evidentiaza doua viteze de rezonanta: 80 si 160km/h

geometria este facuta, rotile echilibrate de curand jentile roluite si nelovite. mentionez ca am discurile de frana ovale si o frana mai puternica (dar nu exagerat) la viteza de 80km/h imi face sa tremure volanul (cu totul, nu tremura stanga dreapta, adica nu se roteste in ritm cu vibratiile), dar si diversele existente prin bord si prin torpedou (a se intelege discuri puternic ovalizate). in pedala de frana se simte o bataie dar la viteze mai mici. tot la viteze mici masina franeaza ca o bicicleta cu frana pe geanta si care are rotile descentrate rau de tot.

constatarile: am iesit nitel cu masina pe autostrada spre pitesti si am tras nitel de ea sa vedem cum se comporta dupa echilibrare. masina (in acceleratie puternica treapa 2-3 la approx 80 km/h) capata un tremurat care este proportional cu viteza de deplasare. acesta dispare cand accelerez in continuare. la 130-135kmh apare din nou acest tremurat, de data aceasta cu frecventa mai mare. fenomenul se manifesta pana la viteza maxima a masinii 160-165km/h. acest fenomen se comporta ca o bataie de diapazon (pentru cei care cunosc detalii legate de acordarea pianelor). adica apare si dispare, mai ales in portiunile in care soseaua nu este in linie dreapta si are o mica curbura stanga sau dreapta (a nu se intelege viraj, curba stransa etc. ca doar nu am ferrari sau porche). sunt unele perioade in care masina merge perfect, vibratiile dispar complet (aici se manifesta tendinta de a mai prinde viteza - se simte in scaun o usoara accelerare a masinii) care insa sunt alternate de perioade in care apar aceste vibratii si ating un maxim de intensitate, moment in care se simte o franare a masinii. alternare acestor perioade de vibratii si de functionare normala depinde de gradul de curbura al soselei sau daca schimb banda. perioadele (ori cea de vibratie puternica ori cea de liniste) se lungesc daca masina merge in linie cat se poate de dreapta.

Mentiune: vibratiile se simt in partea din fata a masinii. vibratiile de pe spate (deh... cauciucuri montana) se simt diferit si pot fi identificate pana pe la 50-70km/h, dupa care se pare ca dispar sau se diminueaza sau sunt acoperite de altele.
vibratiile se simt atat in caroserie dar si in ansamblul motor cutie (sesizate prin tremuriciul manetei de viteze)

constatare supimentara:
am fost nevoit sa pun usoare frane la aceste viteze (140 - 160km/h) si am constatat aparitia unor vibratii de acelasi tipar ca si cele care apar si dispar in mod normal.

acu intrebarea: va ganditi la ce ma gandesc si eu?? (a se citi ... "clar sunt de vina discurile de frana !! ").

pentru impresii si sugestii va rog sa postati !

Multumesc anticipat,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 29 Apr 2005, 14:40
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Orice caroserie, functie de caracteristicile proprii, are o frecventa de rezonanta.
Factorii care genereaza rezonanta sunt vibratiile subansamblelor motorului si trenului de rulare.

La masinile "inchegate" aceste vibratii sunt mult reduse. Din pacate, in opinia mea, dacia berlina nu intra in aceasta categorie.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 29 Apr 2005, 14:43
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




corect, nimic mai adevarat. insa e mai dificil sa umbli la caroserie ca sa o faci mai putin flexibila decat sa umbli la sursa vibratiilor si sa le diminuezi, nu?


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 29 Apr 2005, 19:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




Nici o alta parere, impresie? oricum sarbatori fericite si sa ne auzim cu bine dupa sfintele pasti.

Toate bune,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 29 Apr 2005, 20:42
Post #5


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




hmmm... Am mers intr-un Passat 96 si la 140 tremura de il gasea toti parazitii.. La 160 ziceai ca sta pe loc, nimic nu se mai simtea.. La Solenza mea sincer, nu prea am simtit ca face figuri!

In cazul problemei tale: ai umblat la planetare? Capetele de bara sunt inlocuite? Ai umblat la bielete? Ai schimbat tu placutele? Ai grija sa nu faca figuri de la placute, este foarte posibil! Oricum, cea mai plauzibila explicatie este de la disc! Sa stii totusi ca daca e asa ar trebui sa iti faca figuri si in mers, fara sa calci frana! Adica masina sa se balanseze, sau volanu sa tremure! Eu cred ca trebuie sa mai verifici placutele, sa nu fie d'alea mai ieftine! Daca tot esti pe acolo, arunca o privire si pe la lichid wink.gif O aerisire ceva, nu strica!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 29 Apr 2005, 23:35
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




gandeste-te numai ca masinile care merg cu peste 160km/h au pneuri de peste 185, alte amortizoare, alta aerodinamica...pai Dacia e aceeasi din 70...in ce stil se loveste vantu in dacie biggrin.gif , mie la 150 imi zburau oglinzile biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 30 Apr 2005, 16:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




mentiune suplimentara la datele problemei: tocmai am constatat ca, suind masina pe capre si dand drumu in treapa 1, ..... surpriza.... imi fuleaza rotile de n-au probleme dupa cum urmeaza: stanga fata fulaj in pan orizontal approx 3cm, iar in plan vertical approx 2,5 cm. dreapta fata: plan orizontal approx 1,5 cm si on plan vertical approx 3,5 cm blink.gif

discurile raman in picioare in sensu ca trebuie schimbate a.s.a.p. dar se contureaza inca ceva la orizont, si anume butuci de roti !!. am auzit si pe altii plangandu-se ca aveau roti perfecte verificate de masina de echilibrat dar le tremura masina de ziceai ca se rupe.

pareri, opinii??
postati va rog,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 30 Apr 2005, 16:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




QUOTE(andu911 @ 29 Apr 2005, 23:35)
gandeste-te numai ca masinile care merg cu peste 160km/h au pneuri de peste 185, alte amortizoare, alta aerodinamica...pai Dacia e aceeasi din 70...in ce stil se loveste vantu in dacie biggrin.gif , mie la 150 imi zburau oglinzile biggrin.gif
*




asa o fi, nu zic nu. ei bine la 150 nu-mi zboara nici o oglinda iar masina se comporta foarte bine, nu am senzatia ca plutesc sau ca merg in varful cauciucurilor. la 100 la ora efectul vantului lateral se observa muuult mai tare decat la 150 -165. la aceasta viteza directia se intareste substantial si e chiar dificil sa virezi brusc (nu ca ar fi chiar recomandabil... biggrin.gif ). comparativ cu o berlina din '82 relativ lasata de spate, care la 135km/h roteam volanul aproape un sfert de tura fara ca sa simt vre-o modificare in directia de mers (asta in primele secunde... biggrin.gif ), asta noua din 2000 are directia foarte teapana la viteze d'astea si orice virare/rotire de volan este urmata prompt de raspunsul masinii.

rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 30 Apr 2005, 16:32
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




QUOTE(Adrian_Solenza @ 29 Apr 2005, 20:42)
hmmm... Am mers intr-un Passat 96 si la 140 tremura de il gasea toti parazitii.. La 160 ziceai ca sta pe loc, nimic nu se mai simtea.. La Solenza mea sincer, nu prea am simtit ca face figuri!

In cazul problemei tale: ai umblat la planetare? Capetele de bara sunt inlocuite? Ai umblat la bielete? Ai schimbat tu placutele? Ai grija sa nu faca figuri de la placute, este foarte posibil! Oricum, cea mai plauzibila explicatie este de la disc! Sa stii totusi ca daca e asa ar trebui sa iti faca figuri si in mers, fara sa calci frana! Adica masina sa se balanseze, sau volanu sa tremure! Eu cred ca trebuie sa mai verifici placutele, sa nu fie d'alea mai ieftine! Daca tot esti pe acolo, arunca o privire si pe la lichid wink.gif O aerisire ceva, nu strica!
*



hmm... poate ca nu m-am facut inteles... sau poate ca nu am mentionat: masina nu tremura initial la viteza superioara/maxima (chiar cu niste nenorociri de montana si pe fata). aparitia tremuratului m-a determinat sa schimb cauciucurile. planetarele n-au treaba (deocamdata... , o sa trec cat de curand pe planetare cu bile). capetele de bara sunt ok, bieletele la fel (toata suspensia este in regula, verificata amanuntit de mai multe ori). In legatura cu placutele de frana si schimbatul lor... as putea sa postez o mica istorioara in casa sa povestesc cum am schimbat io pentru prima data placutele de frana la 5 ani (varsta mea laugh.gif ) in service de s-au crucit mecanicii ca au vrut sa se apuce de treaba si au gasit placutele noi montate laugh.gif dar ar fi offtopic. concluzie placute de frana ok, instalatia de franare ok (verificata periodic si aerisita preventiv). volanu are tendinta sa tremure asa cum spuneai tu cam pe la 50-60 dar foarte putin vizibil.

rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 1 May 2005, 20:18
Post #10


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Verifica tampoanele de cauciuc de la CV, si suruburile care strang motorul tongue.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 3 May 2005, 10:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Hmmm zici ca daca iei un pic stanga-dreapta incepe tremuriciul... Cred ca trebe sa verifici rulmetii fata.

Numai bine


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 3 May 2005, 12:01
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




QUOTE(Ciombe @ 3 May 2005, 10:51)
Hmmm zici ca daca iei un pic stanga-dreapta incepe tremuriciul... Cred ca trebe sa verifici rulmetii fata.

Numai bine
*




ma batea si pe mine acest gand insa asa cum spuneam ...

" mentiune suplimentara la datele problemei: tocmai am constatat ca, suind masina pe capre si dand drumu in treapa 1, ..... surpriza.... imi fuleaza rotile de n-au probleme dupa cum urmeaza: stanga fata fulaj in pan orizontal approx 3cm, iar in plan vertical approx 2,5 cm. dreapta fata: plan orizontal approx 1,5 cm si on plan vertical approx 3,5 cm
"

asemena fulaj e cam greu sa fie din rulmenti, nu?? eu cred ca da.... daca rulmentii aveau asa joc trancaneau de ziceai ca se rupe. verificarea jocului rulmentilor a aratat ca nu au asa ceva...


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 3 May 2005, 12:26
Post #13


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Man, daca masina sta pe capra, rotile nu mai stau in pozitia normala de mers (adica sunt puternic coborate) deci e normal sa apara un fulaj acolo..

Acuma ce sa zic, eu am planetare noi (nici 10.000 km cu ele), roti echilibrate (cat de cat, nu la marea arta) bucse ok. Pana la 130Km merge ok, pana la 140 se hurducaie de-o ia dracii (si eu simt ca e cuplajul din motor/cutie de de viteze caci vibratiile par ca au ca sursa centrul masinii, nu o roata ceva).

Ideea e ca pana la 130 totul e lin (e doar o idee joc la volan) dupa aia zici ca am intrat pe teren agricol. Cam dupa 140 se mai linisteste putin, dar nu mult.

Am sesizat de asemenea la mine un joc la maneta de viteze - in sensul ca nu-mi sta fixa iar pe la viteze de 120 e destul de puternica in balanganeli. Suspectez ca e o problema la placa de presiune, iar la viteze mai mari aia incepe sa faca urat.. (nu stiu, asta e dat cu parerea - mecanicul mi-a zis ca balanganeala manetei vine de la placa de presiune, dar nu stiu daca sunt corelate - placa cu vibratia urata de la 140Km/h).

This post has been edited by viulian: 3 May 2005, 12:28


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 3 May 2005, 13:54
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
deci e normal sa apara un fulaj acolo..


nu, gresit! NU e normal sa apara fulaj!
Daca jentile sunt centrate ca lumea, roluite etc, atunci nu iti poate fula atat de mult decat daca fie ai cauciucul deformat, fie ai probleme la directie, o bucsa/un pivot uzat. Fie nu ai strans prezoanele pe roti (da asta nu o mai punem la socoteala...)

De multe ori chiar si echilibrate... bat. Asta se intampla pt ca unii agarici de la service sunt total neprofesionisti, nu ridica nitel de roata cand o fixeaza in prezoane si roata nu sta PERFECT centrata pe masinaria aia de centrat! Am patit io, am echilibrat rotile si cand am plecat bateau mai rau ca inainte... am ajuns in alt service si mi-a aratat ala ca sunt dezechilibrate rau de tot!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 4 May 2005, 08:25
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




QUOTE(viulian @ 3 May 2005, 13:26)
Am sesizat de asemenea la mine un joc la maneta de viteze - in sensul ca nu-mi sta fixa iar pe la viteze de 120 e destul de puternica in balanganeli. Suspectez ca e o problema la placa de presiune, iar la viteze mai mari aia incepe sa faca urat.. (nu stiu, asta e dat cu parerea - mecanicul mi-a zis ca balanganeala manetei vine de la placa de presiune, dar nu stiu daca sunt corelate - placa cu vibratia urata de la 140Km/h).
*



hmm are dreptate viulian,asta vara am facut tinichigeria + alte maruntisuri,dupa asamblare sa facut echilibrare.Inainte sa fac caroseria masina mergea de rupea, cupla super bine, naveam pic de vibratii pana la 130.Acum cand plec dupa loc + cand merg subturat ea trage in trepte si tremura rau cutia de trebuie sa o ajut cu ambreajul sau sa schimb in treapta inf turandu-se destul de tare.Si in mers normal cand accelerez mai tare se aude un zgomot infundat pe masura acceleratiei,numai zic ca dupa 110 are un mic tremurat care ramane si la 130.Ciudatenia e ca cu acelasi motor si acelasi ambreaj(placa+disc+rulment+etc) masina nu facea aceste figuri si mergea f frumos.Stiu ca e de la placa de presiune,dar nu inteleg de ce nu mai e buna si are doar 2 ani,poate aveti voi vreo explicatie!

This post has been edited by Oxygen: 4 May 2005, 08:27


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 4 May 2005, 10:17
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(Oxygen @ 4 May 2005, 08:25)
hmm are dreptate viulian,asta vara am facut tinichigeria + alte maruntisuri,dupa asamblare sa facut echilibrare.Inainte sa fac caroseria masina mergea de rupea, cupla super bine, naveam pic de vibratii pana la 130.Acum cand plec dupa loc + cand merg subturat ea trage in trepte si tremura rau cutia de trebuie sa o ajut cu ambreajul sau sa schimb in treapta inf turandu-se destul de tare.Si in mers normal cand accelerez mai tare se aude un zgomot infundat pe masura acceleratiei,numai zic ca dupa 110 are un mic tremurat care ramane si la 130.Ciudatenia e ca cu acelasi motor si acelasi ambreaj(placa+disc+rulment+etc) masina nu facea aceste figuri si mergea f frumos.Stiu ca e de la placa de presiune,dar nu inteleg de ce nu mai e buna si are doar 2 ani,poate aveti voi vreo explicatie!
*



Vibratia privine de la motor, nu de la geometria rotilor, daca apare periodic (la 90km'h si la 155km'h, asa e l amine cel putin), se datoteza arborelui motor dezechilibrat sua volantei/ambreiajului de asemenea dezechilibrat.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 4 May 2005, 12:24
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




QUOTE(Twister @ 4 May 2005, 10:17)
Vibratia privine de la motor, nu de la geometria rotilor, daca apare periodic (la 90km'h si la 155km'h, asa e l amine cel putin), se datoteza arborelui motor dezechilibrat sua volantei/ambreiajului de asemenea dezechilibrat.
*




Dragi postatori... observ ca dicutia a deviat un pic off topic, din pacate.
Va aduc la cunostiinta ca am creat acest topic cu scopul ca membrii forumului sa-si dea cu parerea referitor la vibratiile ce apar la viteze superioare in conditiile tehnice prezentate de mine in primele posturi. Nu sunt impotriva discutarii unor probleme tehnice adiacente ce pot cauza/contribui la aceste vibratii inca cer sa nu se piarda din vedere cauzele principale ce le pot provoca.

acum intrebari: cum introduce un arbore cotit dezechilibrat o vibratie cu frecventa proportionala cu viteza de deplasare de la 130 la 160km/h si nu introduce nici o vibratie la viteze de deplasare mai mici in trepte inferioare la aceiasi turatie a motorului si in diverse regimuri de sarcina?

de ce credeti voi ca un arbore cotit dezechilibrat (care la 4400 rpm face 73,3 ture/sec) introduce mai multe vibratii decat o roata dezechilibrata si descentrata care in treapta a 5-a la 4400rpm face 14,77 ture pe secunda (tineti minte ca roata nu se invarte libera... se sprijina masina pe ea...)

am ceva cunostiinte de fizica, sunt implicat in domeniu in mare masura, iar frecventa vibratiilor masinii cu siguranta nu este de 73Hz ci in gama joasa pana in 20 Hz

comentati va rog
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 4 May 2005, 12:44
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
am ceva cunostiinte de fizica, sunt implicat in domeniu in mare masura, iar frecventa vibratiilor masinii cu siguranta nu este de 73Hz ci in gama joasa pana in 20 Hz


post-336-1110552489.gif

Ce sa mai comentam... io unul sunt zero la fizica...

On-Topic: Ramna la parerea mea ca vibratiile vin de la roti (cauciucuri - chiar daca sunt originale) iar zgomotul de la rulmentii fata (si io am avut zgomot usor cand viram nitel stanga-drapta, si s-au dovedit rulmetii a fi de vina)

Numai bine!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 May 2005, 12:49
Post #19


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




1. nu mai merge la viteza aia (care dupa mine este nesigura pentru trenul de rulare al berlinei, chiar si in stare buna)

2. Discutia poate continua (daca va mai fi cazul) abia dupa ce sursele deja identificarte au fost inlaturate. Rotile care fuleaza sunt cu siguranta o sursa majora de vibratii. Acestea se simt mai pregnant la anumite viteze datorita caracteristicilor suspensiei si caroseriei (frecvente proprii respectiv frecvente de taiere).



--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 4 May 2005, 14:27
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




Concluzia pe care o trag eu este urmatoarea:

pentru a scapa de fulajul rotilor trebuie verificate sistematic toate elementele: roti (ansamblu cauciuc + janta), butuce roti, si rulemnti. in anumite cazuri, unde jocul in rulmenti este mare trebuie luate in considerare si discurile (gradul lor de ovalizare).

situatia prezenta: rotile fata centrate, cauciucuri nedeformate, roti echilibrate (lucru verificat amanuntit)
pe masina de echilibrat rotile "ruleaza" perfect.
puse pe masina, rotile fuleaza. de aici trag eu concluzia ca problema trebuie cautata la masina si nu la roti.

eu suspectez butucii de roti ca sunt turnati/prelucrati prost dar si gaurile pentru prezoane sunt date prost. in acest sens am facut si mici verificari:
masina pe capre, treapta 1 relanti si verificat bataia butucilor de roti cu ajutorul unui palpator sprijinit pe portetrier si pe marginea exterioara a butucului de roata (fuzeta). bataie acestuia este de mai bine de 7-8mm. mentionez ca rulmentii nu au joc.

un al doilea test a fost urmatorul: am pus un elastic (din ala de legat bani) pe prezoane si m-am uitat de la ceva distanta sa vad daca triunghiul echilateral format se invarte in jurul centrului lui de greutate. raspunsul a fost ca nu se invarte in jurul centrului de greutate.

al treilea test a fost relativ smilar cu primul insa palpatorul a fost pozitionat intre carcasa exterioara a tripodei planetarei si bascula inferioara. bataia este de 5-7mm

dupa mine clar butucii de roti sunt strambi. daca sunteti de acord sau nu cu mine va rog sa postati si sa argumentati parerile voastre.

partea proasta, dupa mine, este ca degeaba m-am chinuit io sa echilibrez rotile si sa le verific periodic, cand bataia in sine a butucului de roata presupune ca acesta este dezechilibrat.

le voi schimba cat de curand impreuna cu discurile si va voi tine la curent cu evolutia acestor vibratii suparatoare.

rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 4 May 2005, 14:46
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(rba @ 4 May 2005, 12:24)
acum intrebari: cum introduce un arbore cotit dezechilibrat o vibratie cu frecventa proportionala cu viteza de deplasare de la 130 la 160km/h si nu introduce nici o vibratie la viteze de deplasare mai mici in trepte inferioare la aceiasi turatie a motorului si in diverse regimuri de sarcina?

de ce credeti voi ca un arbore cotit dezechilibrat  (care la 4400 rpm face 73,3 ture/sec) introduce mai multe vibratii decat o roata dezechilibrata si descentrata care in treapta a 5-a la 4400rpm face 14,77 ture pe secunda (tineti minte ca roata nu se invarte libera... se sprijina masina pe ea...)

am ceva cunostiinte de fizica, sunt implicat in domeniu in mare masura, iar frecventa vibratiilor masinii cu siguranta nu este de 73Hz ci in gama joasa pana in 20 Hz

comentati va rog
rba
*


Pai daca ai asa cunostinte solide de fizica n-ai auzit de rezonanta? huh.gif Sigur ca vibratia poate sa aiba drept cauza descentrarea ansamblului placa de presiune-disc ambreiaj!


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 4 May 2005, 14:58
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
clar butucii de roti sunt strambi. daca sunteti de acord sau nu cu mine va rog sa postati si sa argumentati parerile voastre.


Adevaru e ca la dacie e foarte foarte greu sa gasesti un butuc 100% perfect!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 4 May 2005, 15:14
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




adevarat AC! rezonanta exista si isi face aparitia pretutindeni!

dar de ce nu apare si in alte trepte de viteza?

exista 2 explicatii posibile (cel putin atatea vad io acum): neuniformiati ale angrenajului cutiei in treapta a 5-a...... cred ca se facea tandari pana acum

ansamblu ambreiaj descentrat/neuniform care se manifesta atunci cand este supus la cuplu mare (treapta superioara, sarcina mare), ambreiaj care patineaza, eventual neuniform -> bataie de diapazon (rezonanta de ordin 2).. hmmm... poate explica aparitia si disparita vibratiilor

in legatura cu a doua posibilitate o sa mai cercetez problema

alte idei, opinii?
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 4 May 2005, 15:30
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




QUOTE(rba @ 4 May 2005, 15:27)

eu suspectez butucii de roti ca sunt turnati/prelucrati prost dar si gaurile pentru prezoane sunt date prost. in acest sens am facut si mici verificari:
masina pe capre, treapta 1 relanti si verificat bataia butucilor de roti cu ajutorul unui palpator sprijinit pe portetrier si pe marginea exterioara a butucului de roata (fuzeta). bataie acestuia este de mai bine de 7-8mm. mentionez ca rulmentii nu au joc.

rba
*



ai perfecta dreptate,din cauza acestui butuc am schimbat degeaba discul de frana batand la fel ca si cu cel vechi.Testul facut cu masina pe cric, in vit I la relanti avand doar roata data jos si bataia se observa intre placute si disc.Efect: zgomote la franare si franare in trepte cand am sub 20 km/h. In concluzie daca ai butucu deformat rezulta ca si discul are bataie.Bataia discului de frana trebuie sa existe dar dupa cate stiu eu nu trebuie sa fie mai mare de 5-6 mm.Cu toate acestea imi apar vibratii de la 110km/h dar care nu sunt din roti ci ambreaj sad.gif

This post has been edited by Oxygen: 4 May 2005, 15:33


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 5 May 2005, 08:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Mda... Eu tocmai am venit de la o deplasare destul de lunga pe autostrada. Inainte de a face plimbarea am schimbat bucse, rulmenti, disc, ambreiaj, placa, bielete, etc. Gentile au fost echilibrate prin iarna, cauciucurile sunt noi SAVA, Dacia mea e de prin 82.Pe la 90 la ora incep vibratiile si o tin tot asa pana la 110, dupa care incepe sa tremure tata de o iau dracii. Acum spuneti si voi ce sa mai schimb ?
Promit luna asta sa ii iau genti noi. Daca tremura iar ii dau foc pe bune. Treaba e ca trenura din fata, am verificat suruburile ce strang motorul.. nu stiu pe unde sunt tampoanele de la cutie dar cred ca-s bune. Ca am avut cutia desfacuta bucati .Si inca o treaba, parca cere a 5-a.. si nu am de unde sa ii dau ca a mea nu are decat 4. Sa ii schimb cutia ?


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 5 May 2005, 11:59
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(rba @ 4 May 2005, 15:27)
eu suspectez butucii de roti ca sunt turnati/prelucrati prost dar si gaurile pentru prezoane sunt date prost.
rba
*


și eu am suspectat butucii.
cu toate acestea, după ce am schimbat caucicurile pe față vibrațiile s-au diminuat mult
dar înainte de a le schimba (când cauciucurile arătau foarte bine și nu se punea problema să le schimb) fii atent ce am făcut:
am mutat (sau rotit) roata pe butuc cu 90 grade (eu am Nova și e cu 4 prezoane) și am găsit o poziție în care trepidațiile erau mai mici. Am făcut asta pentru ambele roți din față
La roțile tale de pe spate cred că ar mai trebui făcut ceva. 40 - 50 grame e destul de mult
Spune-i meseriașului să rotească anvelopa față de jantă (să o pună in altă poziție)
S-ar putea să fie mai bine, din cauză că ar putea nimeri o poziție în care bătaia jenții o anulează pe cea a anvelopei
La noi (în Arad) există un service care are o sculă deșteaptă care face chestia asta automat. Ar trebui să aveți și voi așa ceva


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 5 May 2005, 13:25
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




sa le luam pe rand ca altfel ne incurcam. rezolv intai cu fulajul rotilor (butuci+discuri) si vedem rezultatele

Toate bune
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 6 May 2005, 07:45
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
La noi (în Arad) există un service care are o sculă deșteaptă care face chestia asta automat.


Te rog, nu spui EXACT unde e service-ul ala??

Ca si io trebe sa-i fac o vizita in curand...


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 6 May 2005, 10:54
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




QUOTE(electromatic @ 5 May 2005, 11:59)
și eu am suspectat butucii.
...

am mutat (sau rotit) roata pe butuc cu 90 grade (eu am Nova și e cu 4 prezoane) și am găsit o poziție în care trepidațiile erau mai mici. Am făcut asta pentru ambele roți din față

....
La noi (în Arad) există un service care are o sculă deșteaptă care face chestia asta automat. Ar trebui să  aveți și voi așa ceva
..

*



no offence dar asta este carpeala... parerea mea. consider ca intai schimbi/rectifici/indrepti/aduci in cote/echilibrezi ... si abia dupa, daca te mai tine buzunar si vrei sa fie la "marea arta" aplici metode de acest gen. daca se imbunatateste situatia inseamna ca inca mai sunt niste probleme nedescoperite. crezi ca aia de la formula 1 se uita in ce pozitie pun rotile la schimbul lor la pit stop?? acolo orice mica dezechilibrare/descentrare este dezastruoasa la vitezele de 300+km/h + ca vitezele de rotatie sunt de cateva ori mai mari datorita diametrului mic al rotilor.

este o solutie ieftina care te scapa de probleme... cel putin pana schimbi iar cauciucurile sau pana se uzeaza putin.
consider ca astfel de metode nu trebuie aplicate.... pentru ca mai bine tai raul de la radacina decat sa il gadili si sa te autosugestionezi ca "merge mai bine asa... ca doar le-am rotit in janta"...

Inca o data NO OFFENCE
Toate bune,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 6 May 2005, 11:34
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




QUOTE(Oxygen @ 4 May 2005, 15:30)
Bataia discului de frana trebuie sa existe dar dupa cate stiu eu nu trebuie sa fie mai mare de 5-6 mm.Cu toate acestea imi apar vibratii de la 110km/h dar care nu sunt din roti ci ambreaj  sad.gif
*



pentru care motiv trebuie sa existe bataia discului de frana (la un sistem perfect dpdv tehnic)?
Unii zic "ca sa dea placutele/pistonu etrierului inapoi"...

aceasta/aceste afirmatii ma fac sa rad in hohote... va rog sa-mi scuzati insolenta

ati o observat vreodata ce se intampla cu pistonasul de la etrier atunci cand se actioneaza pedala de frana?? (sa zicem ca ansamblul este "montat pentru probe" adica etrierul dat jos de pe portetrier/disc iar spatiul dintre pistonas si falcile etrierului umplut cu placute de frana 2,3,4 dupa caz)
ei bine asa cum probabil ca se se asteapta oricine pistonasul "iese" din etrier si impinge in placute si creaza o presiune/forta... corect?

ce se intampla cand se ridica piciorul de pe pedala de frana?? ei bine pistonasul face aceiasi cursa ca la actionare in sens invers!! aceasta este valabila numai pentru pistonase/etriere care sunt corespunzatoare dpdv tehnic.

explicatie: in momentul revenirii pistonasului central al pompei de frana, acesta elibereaza presiunea creata in circuit. pana la presiunea atmosferica acest lucru nu inseamna mai nimic, in sensul ca pistonasul etrierului nu este tras inapoi deoarece teoretic nu are cine sa il impinga inapoi (deh un pricipiu al mecanicii care zice ca solidele sunt nedeformabile... ceea ce in realitate nu este adevarat). dupa egalarea presiunii in circuit cu cea atmosferica (presiune relativa zero) pistonasul pompei de frana parcurge inca o distanta pana la pozitia "de sus a pedalei". pe aceasta distanta creaza depresiune in circuit moment in care etrierele sunt trase inapoi (aici se poate sa intre aer in instalatia de franare pe la garniturile uzate). pentru franele pe spate exista o supapa de intarziere in capul pompei de frana (la simplu circuit) care se opune revenirii lichidului de frana din cilindrii, pistonasele fiind trase de arcurile din agrenajul de saboti. revenirea sabotilor pe patina (lingurita) se face mai lent. revenirea pistonaselor etrierelor mai este ajutata si de faptul ca placutele de frana sunt elastice. la frana ele se comprima/deformeaza iar cand se elibereaza frana ele se expandeaza. cursa de revenire a pistonaselor etrierelor este pe undeva la 0.5 - 1mm (apreciere ochiometrica).

daca discul ar avea bataie 5-6 mm (.... uauuu peste juma de cm.....) presupunand ca la frana placutele stau in contact tot timpul cu discul, atunci etrierul ar trebui sa se miste in pene/portetrier 5-6mm lateral dar va avea si o miscare oscilatorie de rotatie cu cateva grade (rotatie in jurul unei axe imaginare care se intersecteaza cu axa de rotatie a discului si cu perpendiculara locului pe suprafata de contact a placutelor cu discul (probabil in centrul acestora))

si o constatare practica: la dacia veche am schimbat discurile de frana la approx 250.000 km erau uzate... adica prea subtiri... au ajuns la vreo 8 mm (sper sa nu ma insel in privinta asta). insa am luat un surub micrometric si le-am masurat grosimea de-a lungul circumferintei si pe cercuri concentrice. am observat o uzura neuniforma (probabil materialul a cauzat asta). diferenta de groasime fiind in jur de 0.2 mm. discul montat pe masina NU avea bataie de nici un fel, dar cand franam aveam senzatia ca acu se rupe suspensia din cauza variatiei extreme a fortei de franare.

deci aveti grija!!

imi cer inca o data scuze daca am suparat pe cineva insa dorec ca parerile opiniile sa fie argumentate si in nici un caz "din auzite". nu luati de bun tot ce spun mecanicii, pentru ca majoritatea sunt habarnisti.... sau te vrajesc ca sa iti ia banii. nu mai comentez despre calitatea reparatiilor si a manoperei.

Toate bune,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th May 2024 - 08:12
Forum Renault