DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> La pornire ...

Laurentiu1980
post 11 Sep 2003, 23:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 15 March 03




Pana la urma e bine sa lasi beculetul rosu de la bord sa se stinga inainte de a porni masina sau ii dai cheie pana la capat :?:
Voi cum faceti si de ce :?:
Se simte vreo diferenta in mers :?:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata
post 12 Sep 2003, 01:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 26 November 03




Pana la urma e bine sa lasi ledul rosu sa se stinga,lucru scris si in manualul masinii.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 12 Sep 2003, 06:59
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Este bine sa il lasi sa se stinga pentru ca atunci esti sigur ca a recunoscut cheia. Din cate stiu eu, daca incerci sa pornesti motorul iar calculatorul nu ar recunoaste cheia ulterior n - ar trebui sa mai permita pornirea motorului.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 12 Sep 2003, 10:00
Post #4





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


La mine porneste la fel si daca astept sa se stinga LED-ul si daca nu astept, se stinge el singur dupa aia. M-am intilnit intr-o zi cu un prieten ,sofer pe ARO diesel mult timp, care conduce o DSN acum la servici, incerca sa-mi explice el mie cum ca acel LED ar fi cam ca la diesel cu becul de bujii incandescente si sa astepti sa se stinga. I-am zis sa se duca la plimbare cu prostiile lui cu tot.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 12 Sep 2003, 10:13
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




QUOTE
La mine porneste la fel si daca astept sa se stinga LED-ul si daca nu astept, se stinge el singur dupa aia. M-am intilnit intr-o zi cu un prieten ,sofer pe ARO diesel mult timp, care conduce o DSN acum la servici, incerca sa-mi explice el mie cum ca acel LED ar fi cam ca la diesel cu becul de bujii incandescente si sa astepti sa se stinga. I-am zis sa se duca la plimbare cu prostiile lui cu tot.


si s-a dus? :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 12 Sep 2003, 10:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.728
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
La mine porneste la fel si daca astept sa se stinga LED-ul si daca nu astept, se stinge el singur dupa aia. M-am intilnit intr-o zi cu un prieten ,sofer pe ARO diesel mult timp, care conduce o DSN acum la servici, incerca sa-mi explice el mie cum ca acel LED ar fi cam ca la diesel cu becul de bujii incandescente si sa astepti sa se stinga. I-am zis sa se duca la plimbare cu prostiile lui cu tot.

Problema este alta: am cunostinte carora nu le - a mai fost recunoscuta chiea brusc (au fost niste probleme cu unele stocuri de DSN). Ieri a mers bine merci, iar a doua zi n - a mai recunoscut - o :!: :!: :!: Ce faci daca tu actionezi demarorul imediat, iar calculatorul nu - ti va recunoaste cheia?


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 Sep 2003, 10:34
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE
Ce faci daca tu actionezi demarorul imediat, iar calculatorul nu - ti va recunoaste cheia?


Il tii in forma pe domnul demaror, ca nu-i da calculatorul semanlele de aprindere motorului, ca altceva mai rau nu-i poti face.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata
post 12 Sep 2003, 10:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 26 November 03




De curiozitate ati remarcat ca timpul cat sta aprins ledul este aproximativ acelasi? Asta deoarece,parerea mea,stingerea este data de un simplu delay calculat astfel ca sa poata fi "citita" cheia si nu de comanda uce decodor care "spune'ca a citit cheia.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 12 Sep 2003, 12:05
Post #9





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


La mine porneste motorul INAINTE sa se stinga LED-ul ala. Se stinge el dupa aia, la vreo secunda mai tirziu. Am crezut ca e defect antidemarajul si am scos magnetul ala din cheie si nu mai porneste. Inseamna ca LED-ul are o intirziere la stingere, codul este transmis si validat si dupa aia se stinge puturosu' de LED .


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 12 Sep 2003, 12:20
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE
La mine porneste motorul INAINTE sa se stinga LED-ul ala. Se stinge el dupa aia, la vreo secunda mai tirziu. Am crezut ca e defect antidemarajul si am scos magnetul ala din cheie si nu mai porneste. Inseamna ca LED-ul are o intirziere la stingere, codul este transmis si validat si dupa aia se stinge puturosu' de LED .


Mai baieti, eu am pus un magnet de difuzor in loc de ala din cheie si aproape a pornit! E adevarat ca in loc sa se stinga led-ul s-a sting motorul, cred ca nu era de "taria" potrivita magnetul, ori prea tare, ori polul gresit, ceva avea el...

Mai incerc si va tin la curent!
Bafta!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 12 Sep 2003, 12:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Si acum explicatia:

Cand pui contactul, citeste cheia instantaneu. Whatever... poate dureaza 0.1 sec, asta nu are importanta. Dupa aia, daca nu recunoaste cheia, led-ul clipeste. Si nu mai da semnal la injectie si aprindere. De injectie nu bag mana in foc, la aprindere e sigura treaba, ca mie mi-a fost diagnosticata o problema la UCE decodor care altfel parea absolut normal prin faptul ca nu avea scanteie (by the way, la prima nerecunoastere porneste totusi motorul, doar ca moare in 0.3-1 sec. nu stiu daca aleator sau doar mi se parea mie ca nu e acelasi interval. Am facut mai multe experimente si e sigur ca porneste, chiar l-am ambalat, si a murit frumos in mijlocul unei spectaculoase cresteri de turatie).

Led-ul se stinge intr-adevar temporizat, nu se masoara nici un parametru pentru stabilirea timpului. La 1q-meu pe Golf IV SDI, nu se aprinde nimic daca temperatura este de peste -5 grade (parca -5). Abia sub temperatura asta se activeaza bujiile incandescente, si sta vreo 9 secunde. Nu stiu daca masoara temperatura si cu cat e mai mica incalzeste mai mult, el e in Germania si nu pot sa incerc, iar el nu stia sa-mi spuna. Si sa pun surubelnita pe masina - no way! (de fapt s-a oferit chiar el sa scoata capacul de pe motor - ala de plastic cum au cele germane - dar am zis eu 10x but no, 10x, lasa. oricum zicea ca nu prea am ce vedea)

Ce se intampla la DSN cat timp e aprins led-ul? Doua lucruri:
1. merge pompa de benzina (nu chiar pana se stinge). Cine nu are probleme cu a auzi frecventele inalte (de obicei cu varsta aici apar problemele), sau cei la care le fluiera f. tare pompa, stiu despre ce vorbesc. Scopul? Daca cumva s-a pierdut presiunea din rampa, sa o refaca. In mod normal presiunea aceea ar trebui sa tina mult si bine, dar se poate sa scada. Oricum la pornirea la rece, dupa o noapte de stat, cred (asta e parere personala, restul sunt documentate) ca e bine sa ii dea presiune.
2. la sonda lambda se face o preincalzire. Sonda aceea functioneaza doar la temperaturi mari, rece nu indica nimic util. Nu ar fi asta mare problema, pentru ca oricum cat e rece motorul i se da amestec bogat, dar se pare ca se poate distruge sonda daca e rece si ajunge pe ea benzina. Asta e motivul pentru care e bine sa tinem cheia pana se stinge led-ul si abia dupa aia sa pornim masina. Nu se intampla nimic de la o abatere sau 10, problema se pune pe termen lung. Pentru aceasta incalzire se foloseste o rezistenta electrica, sonda are 4 fire: 2 pentru incalzire si 2 pentru masurare (cred ca 4, principial ar putea fi 3, dar eu tin minte ca sunt 4). Asta ar fi si motivul, printre altele, ca la masinile moderne sonda asta tine peste 100.000 km. La cele vechi (antice) trebuia schimbata mai des.

Sper ca s-a lamurit problema, astept doar raspunsuri documentate, la speculatii nu ma bag.

P.S. Chestia cu magnetul, nu stiu daca altii au scris-o la misto, eu sigur da! biggrin.gif


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 12 Sep 2003, 22:10
Post #12


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Baieeeeeeeeti!?! Iar sunteti off-topic! Sorry!!!!!!!! Topic closed!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th April 2024 - 03:10
Forum Renault