DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Izolare conducta rece AC.

Imparatul
post 21 Jul 2010, 22:32
Post #1


Imparatul


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 December 05
From: Iasi




A mai facut cineva asa ceva?
Sa izoleze conducta de rece de la AC de sub capota, pentru a avea un randament de racire mai bun?
Adica ,sub capota este destul de cald vara, si din acea caldura, se mai absoarbe de catre conducta de rece.
Daca ati mai facut, ce material ati utilizat, pentru a fi si sigur sa nu se supraincalzeasca materialul izolant sub capota.

Multumesc.

This post has been edited by Imparatul: 21 Jul 2010, 22:33


--------------------
La misto de misto Nhgfbnn Htdcjjj - IS 12345678910
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
infiniti
post 22 Jul 2010, 10:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 24 June 08




Sunt si eu interesat de gasirea unei solutii pentru izolarea tevilor de AC care se gasesc in compartimentul motor. Sunt interesat de aceasta izolatie pentru a elimina scurgerile de apa formata prin condens pe tevile reci de AC.
Izolatia folosita trebuie sa fie suficient de rezistenta termic pentru a nu se topi/lua foc.


--------------------
Dacia 1410 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 22 Jul 2010, 10:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.576
Joined: 16 April 09






--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 22 Jul 2010, 10:14
Post #4


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Eu am izolat doar tevile, si le-am izolat cu "burete" din acela gri cu care se izoleaza tevile de la instalatiile sanitare.
Peste burete am un strat de "banda" metalica, se gaseste la rola dar nu stiu cum se numeste, tot in instalatii sanitare se foloseste.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 22 Jul 2010, 10:55
Post #5


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




tot cu material de tevi de instalatii am izolat si eu acum vreo 2 ani. sincer nu am simtit mare diferenta.



--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZLATE58
post 22 Jul 2010, 13:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 7 December 08




Adica ,sub capota este destul de cald vara, si din acea caldura, se mai absoarbe de catre conducta de rece.
vadeti ca acea conducta este de joasa presiune adica ce iese din vaporizator si nu este bine sa o protejati


--------------------
renault megane 1.6 16v
electrica auto
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jul 2010, 14:02
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si atunci de ce multe masini o au izolata din fabrica? la aia rece de face broboane de condens pe ea(cand nu e izolata) ma refer. Ca aia calda nu are de ce sa fie izolata, mai ajuta la racire.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Imparatul
post 22 Jul 2010, 19:30
Post #8


Imparatul


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 December 05
From: Iasi




Doar conducta de rece ma intereseaza. Nu este mare diferenta dupa ce ati izolat-o?
Dc sa fie probleme daca este izolata? Cred ca ajuta AC-ul sa furnizeze mai repede si mai rece aerul catre habitaclu, nu?


--------------------
La misto de misto Nhgfbnn Htdcjjj - IS 12345678910
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZLATE58
post 22 Jul 2010, 20:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 7 December 08




aia rece este returul din aeroterma, adica dupa ce face frig, restul?


--------------------
renault megane 1.6 16v
electrica auto
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jul 2010, 20:23
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




aia rece iese din compresor si se duce la aeroterma, si iese fierbinte inapoi in compartimentul motor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 23 Jul 2010, 13:20
Post #11


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




e corect cum zice zlate

m-am mai documentat si cred ca dau izolatia jos....

This post has been edited by tkx: 23 Jul 2010, 13:25


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Jul 2010, 13:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Cred ca glumesti....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jul 2010, 13:54
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




corect necorect, asa e izolat la mine(si la multe alte masini) din fabrica, cat se vede ca idee, mai e si pe dedesubt pana la intrarea in habitaclu, dar nu se vede in poza, daca e degeaba, sa le fie de bine, dar si la aerul de apartament se burdusesc tevile alea bine de tot, credeti ca degeaba? e acelasi principiu de functionare.

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 66.65k ) Number of downloads: 1847


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adită
post 23 Jul 2010, 13:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.161
Joined: 25 June 07
From: BUCURESTI




eu nu am simtit nevoia sa le izolez!la mine face treaba buna tot timpul ac-ul!


--------------------
-------------- ------------- ------------- - BUCURESTI
-------------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Jul 2010, 14:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Normal ca ajuta izolarea... Chiar daca nu e sesizabil direct in eficienta... Oricum, e tare rau justificarea cu caldura de sub capota.. radmasa.gif . Acum are si rol in racirea motorului.. Si la versiunile fara a/c ce se intampla? Fierbe motorul?

This post has been edited by PaulT: 23 Jul 2010, 14:36


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 23 Jul 2010, 15:15
Post #16


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




teava rece iese din vaporizator deci nu are nici un rost sa fie izolata. aia calda intra in vaporizator. izolarea ei nu stiu daca ajuta...

pt cine nu e clar sa studieze schema pusa de klaus la date si cifre utile logan


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Jul 2010, 15:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Teava rece duce agentul de racire pentru a raci habitaclul. Eu zic ca nu ar fi chiar inutila impiedicarea incalzirii acestuia in drum spre evaporator... Pentru ca el absoarbe caldura daca traseul este neizolat termic..


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 23 Jul 2010, 15:36
Post #18


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




<span class='edit'>23 Jul 2010, 16:37:</span>
QUOTE(PaulT @ 23 Jul 2010, 16:33)
Teava  rece duce agentul de racire pentru a raci habitaclul. Eu zic ca nu ar fi chiar inutila impiedicarea incalzirii acestuia in drum spre evaporator... Pentru ca el absoarbe caldura daca traseul este neizolat termic..
*


rolleyes.gif

This post has been edited by tkx: 23 Jul 2010, 15:37

Attached thumbnail(s)
zxzz.jpg ( Size: 24.99k ) Number of downloads: 1985


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Jul 2010, 16:01
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Exact... Si eu am spus altceva?


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 23 Jul 2010, 17:05
Post #20


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




wacko.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Imparatul
post 23 Jul 2010, 18:46
Post #21


Imparatul


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 December 05
From: Iasi




Daca a izolat-o cineva, cu ce a facut izolatia tevii? Ce material a folosit?
Asta e toata ptoblema. Am cautat la Iasi prin Practiker, Baumax, si nu am gasit nimica. Doar izolatie simpla din burete, dar ma tem sa nu se aprinda, sau topeasca.

Dar asta e si ideea, sa fie ajutata sa nu preia din caldura de la motor.

This post has been edited by Imparatul: 23 Jul 2010, 18:47


--------------------
La misto de misto Nhgfbnn Htdcjjj - IS 12345678910
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 23 Jul 2010, 19:39
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




@tkx are dreptate;compresorul comprima gazul,din el iese o teava subtire fierbinte(gaz comprimat=volum mai mic deci teava subtire si fierbinte) care intra in fata in radiator,gazul este racit si pleaca mai departe(inca destul de fierbinte),intra in vaporizator, trece printr-o valva(diuza) unde se dilata brusc si totodata se raceste ,absoarbe caldura din habitaclu apoi se intoarce prin teava mai groasa si mai rece(avand un volum mai mare) la compresor de unde se reia ciclul.
Intrebare:de ce naiba mai trebuie izolata teava subtire(cea fierbinte) cand de fapt ea trebuie sa fie la o temperatura cat mai apropiata cu mediul(deci racita) pentru ca gazul sa raceasca cat mai mult la dilatare?O treaba buna cu izolatul ar fi la teava mai groasa,o data ca sa nu mai faca condens,si a doua sa nu se mai incalzeasca gazul asa mult la recomprimare el intrand mai rece in compresor.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Jul 2010, 19:58
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(tkx @ 23 Jul 2010, 18:05)
wacko.gif
*



Ai dreptate.. am facut eu o confuzie biggrin.gif ... Cred ca mi-au plecat neuronii la plimbare pentru o perioada scurta.. radmasa.gif Oricum, las-o izolata, gazul se pastreaza oricum mai rece. Iar la cele de apartament sunt izolate ambele chiar foarte serios pe tot tronsonul. Si prinse impreuna..

This post has been edited by PaulT: 23 Jul 2010, 20:54


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 23 Jul 2010, 21:07
Post #24


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




QUOTE(crick @ 23 Jul 2010, 20:39)
O treaba buna cu izolatul ar fi la teava mai groasa,o data ca sa nu mai faca condens,si a doua sa nu se mai incalzeasca gazul asa mult la recomprimare el intrand mai rece in compresor.
*


ma gandesc ca daca e izolata se mentine mai rece si e riscul sa se condensese vaporii in interiorul ei. si nu stiu daca e bine sa intre sub forma de lichid in compresor ph34r.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 23 Jul 2010, 21:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




nedumerire.gif Atunci e mai bine de lasat asa cum a facut-o mama fabrica?!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 23 Jul 2010, 21:34
Post #26


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




In 90% din cazuri, consider ca e bine sa mergi pe principiul asta. tongue.gif


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Imparatul
post 24 Jul 2010, 09:49
Post #27


Imparatul


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 December 05
From: Iasi




Functionarea instalatiei de climatizare auto



Deoarece functionarea sistemul de climatizare se bazeaza ca si principii de baza pe functionarea sistemului de aer conditionat manual vom explica pentru inceput functionarea unui astfel de sistem. Principiul de functionare este simplu si toate sistemele de refrigerare congelare il folosesc. Astfel il gasim pe frigidere, pe refrigeratoare etc.
Sistemul este compus dintr-un compresor, un evaporator, un cendensor si un ventilator. Rolul compresorului este acela de a impinge agentul de racire prin instalatie. Instalatia are legate prin conducte de cupru (de obicei) condensorul, evaporatorul si compresorul intre ele astfel incat sa asigure circulatia continua a agentului de racire fara sa se roduca pierderi.
Secretul functionarii unui astfel de sistem este dat de proprietatile agentului de racire. Ca agent de racire in astfel de instalatii se foloseste freonul. Freonul este sub forma lichida si se transporta si depoziteaza in rezervoare. Prin absorbtia de caldura freonul se evapora si se transporma din stare lichida in stare de vapori si se incalzeste. In evaporator are loc schimbul de caldura astfel: aerul care trece prin evaporator (inpins de catre ventilator) cedeaza caldura freonului si in acest fel aerul se raceste si freonul se incalzeste si se evapora. Astfel aerul inaintea intrarii in evaporator este cald iar la iesirea din evaporator este rece. Tot acest fenomen este natural.aerul care iese din evaporator este directionat prin sistemele de ventilatie catre habitaclul masinii. Evaporatorul este de fapt un schimbator de caldura (?radiator? in termeni populari). Evaporatorul este montat de obicei undeva in bordul masinii.
Freonul este impins de catre compresor in evoporator unde are loc procesul descris mai sus si apoi iese din evaporator sub forma gazoasa si isi continua traseul prin conducte ajungand la condensor. Condensorul este de asemenea un schimbator de caldura si este montat de obicei impreuna cu radiatorul masinii. Aici are loc procesul invers cand aerul rece primeste caldura de la freon, aerul incalzindu-se, iar freonul racindu-se si condensand ajungand din nou in stare lichida. De aici incolo fenomenul se reia, acesta fiind mecanismul racirii aerului. Pentru a se produce acest fenomen este necesar ca freonul sa aiba o anumita presiune in istalatie.

Compresorul este un compresor rotativ cu pistoane si este montat in compartimentul motor, fiind actionat printr-o curea de catre motor. Pentru a nu functiona in permaneta, deoarece fulia compresorului este in permanenta rortita de catre motor, pormirea compresorului se face electric, cupland printr-un ambreiaj comandat electric fulia de compresor. Decuplarea se face decupland electric acelasi ambreiaj si permitand fuliei sa se miste libera pe ax. Freonul are in compozitia sa un ulei care ajuta la ungerea componentelor in moscare ale compresorului, pentru a asigurata o durata lunga de viata a acestuia.



--------------------
La misto de misto Nhgfbnn Htdcjjj - IS 12345678910
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu_79
post 24 Jul 2010, 12:30
Post #28


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 1.252
Joined: 27 June 06




Din poza pusa de argon cu woo-ul lui se pare ca pe conducta de AC este o protectie termica (a acelui furtun) mai degraba decat o izolare. Se poate vedea ca e doar un tub gofrat din aluminiu care se misca liber pe acel furtun. Se poate observa ca nu este pe toata lungimea acelui furtun de AC ci doar in zona motorului, evacuarii sau ce e acolo.
Klaus poate confirma ca si pe pgt-ul lui exista acelasi tip de "izolatie".

LE: acum am vazut ca si conducta ce se duce in habitaclu este izolata. Materialul seamana cu cel cu care se izoleaza conductele de cupru. Se gaseste la magazinele de instalatii.

This post has been edited by silviu_79: 24 Jul 2010, 12:33


--------------------
mazda 3 2007
...::zoom - zoom::...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 25 Jul 2010, 06:49
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




QUOTE(Imparatul @ 24 Jul 2010, 10:49)
Freonul este impins de catre compresor in evoporator unde are loc procesul descris mai sus si apoi iese din evaporator sub forma gazoasa si isi continua traseul prin conducte ajungand la condensor. Condensorul este de asemenea un schimbator de caldura si este montat de obicei impreuna cu radiatorul masinii. Aici are loc procesul invers cand aerul rece primeste caldura de la freon, aerul incalzindu-se, iar freonul racindu-se si condensand ajungand din nou in stare lichida.
*


Aici ceva nu prea ti-a iesit ptr ca din evaporator "freonul" iese deja rece si nu are ce sa caute in condensor.
Circuitul este -- compresor ,condensor, uscator , supapa detentoare adica aia in care gazul se destinde (trece din inalta in joasa presiune),evaporator ,si din nou in compresor. In unele cazuri uscatorul poate sa fie montat dupa evaporator (daewoo)


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 25 Jul 2010, 15:14
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(tkx @ 23 Jul 2010, 21:07)
ma gandesc ca daca e izolata se mentine mai rece si e riscul sa se condensese vaporii in interiorul ei. si nu stiu daca e bine sa intre sub forma de lichid in compresor ph34r.gif
*


Si totusi..."raceala"tevii este data de temperatura gazului din interior care este mai rece decat teava(vaporii care sunt mai calzi condenseaza pe un obiect mai rece nu?)deci nu ar fi nici un risc ,mai degraba fenomenul se petrece la iesirea din compresor,si pentru asta s-a montat acea capsula(pare-mi-se ca este situata chiar mai jos decat condensorul)


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 04:40
Forum Renault