DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimb bujii, cum se face schimbarea propriu zisa...

Alex_19
post 6 Aug 2010, 09:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 15 July 09




Mi-am luat niste bujii noi Bosch Super plus si vreau sa le montez pe masina.Problema e ca nu am mai schimbat bujii pana acum si as vrea sa stiu cum se procedeaza,daca trebuie sa ung ceva sa fiu atent la cum le inserez...
Mi-ati fi de mare ajutor daca ati raspunde.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 2001 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 6 Aug 2010, 09:29
Post #2


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Le desfaci pe cele vechi, apoi le ungi filetul la cele noi cu putina vaselina sau ulei si le infiletezi cu mana cat mai mult posibil pentru a evita stricarea filetului chiulasei. Dupa caz maresti sau micsorezi distanta intre electrozi. Cam atat.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 6 Aug 2010, 09:53
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.576
Joined: 16 April 09






--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 6 Aug 2010, 10:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




nu le lasa stranse doar de mana. explicati ca dupa ce le strangi cu mana cat poti, pui cheia pe ele si le strangi cu cheia de bujii.
Zic asta ca un var de-al meu, tot asa fara habar, a schimbat el bujiile si le-a strans la mana ca i-a explicat unu si cand a ajuns la mine nu-i mai pornea
cand am ridicat capota, jucau bujiile in filet, dar a avut noroc ca nu a stricat nici un filet, insa scapa compresia pe langa ele, asa slabe erau.
Deci, este cea mai simpla operatiune pe care o poate face un sofer amator, afon, coborat de la etajul 50.

operatiunea pe care o faci la scoaterea bujiei o faci si la montaj dar in sens invers adica strangi. F simplu. Chiar banal.

This post has been edited by pirvumark: 6 Aug 2010, 10:09


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 6 Aug 2010, 10:14
Post #5


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




a, si scula care se foloseste e o cheie de bujii.
adica asa ceva:
cheie-bujii-21mm--10002-bxfj.jpg
se gaseste la orice magazin de piese auto si nu e scumpa.


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuser
post 6 Aug 2010, 13:39
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 11 October 09
From: Bucuresti




QUOTE
a, si scula care se foloseste e o cheie de bujii.
adica asa ceva:

se gaseste la orice magazin de piese auto si nu e scumpa.

de 16 sau de 21?


--------------------
dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 6 Aug 2010, 21:48
Post #7


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Pai ma gandeam ca e inutil sa mai spun ca trebuiesc stranse cu cheia. Oricum am crezut ca topicul asta e la misto, ceva de genu... am facut pana, cum schimb roata?

This post has been edited by Neagu Ionut: 6 Aug 2010, 21:49


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oltean_Alexander
post 7 Aug 2010, 13:42
Post #8


58525896


Group: Members
Posts: 104
Joined: 8 May 09
From: 125455




Chiar ca e penibila intrebarea,cum adica sa desfiletezi o bujie si sa o pui inapoi?Si de intrebai la magazinul de la care ai luat iti dadea detalii,nu au carte cu instructiuni bujiile? laugh.gif Cel putin o recomandare trebuie sa aiba...Si bujia,si surubul de la roata mai pe romaneste,se strange de cel putin 3 ori cu mana,apoi folosesti cheia.E logic...


--------------------
6842654 8745874 698426985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 7 Aug 2010, 15:49
Post #9


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




QUOTE(Neagu Ionut @ 6 Aug 2010, 21:48)
Pai ma gandeam ca e inutil sa mai spun ca trebuiesc stranse cu cheia. Oricum am crezut ca topicul asta e la misto, ceva de genu... am facut pana, cum schimb roata?
*




nu radeti. stiu un baiat, sofer pe autobuz care nu s-a descurcat sa faca o pana. dupa aia l-au lasat sefii o luna pe garaj cu mecanicii si a invatat.


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baciudibaciu
post 7 Aug 2010, 16:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 31 May 09
From: Bucuresti




QUOTE(ENERGY @ 7 Aug 2010, 15:49)
nu radeti. stiu un baiat, sofer pe autobuz care nu s-a descurcat sa faca o pana. dupa aia l-au lasat sefii o luna pe garaj cu mecanicii si a invatat.
*




pai vezi daca nu a terminat facultatea !?
sau paote aterminat-o dar nu a fact masteru" biggrin.gif
lasand gluma la o parte ,nu trebuie sa va uitati decat la varsta colegului care mai mult ca sigur a condus mii de ore masini super bengoase la need for speed smile.gif care nu aveau nevoie de intretinere .
si inca ceva : de acum inainte astfel de novici vor aparea ca ciupercile asa ca nu trebuie sa radem de ei ci sa-i ajutam !

This post has been edited by baciudibaciu: 7 Aug 2010, 16:33


--------------------
Renault Kangoo 15dci ARO 10-4 2003 - b55fux
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuser
post 7 Aug 2010, 20:04
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 11 October 09
From: Bucuresti




a, si scula care se foloseste e o cheie de bujii.
adica asa ceva:

se gaseste la orice magazin de piese auto si nu e scumpa.
de 16 sau de 21? ..... deci ?


--------------------
dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Aug 2010, 20:26
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Aia mare, nustiu daca de 21, dar sigur nu de 16.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 7 Aug 2010, 21:49
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




te duci si ceri cheie de buji de dacie imposibil sa nu aiva! nu radeti! eu am patit asa ceva cu o banala pana (cunoasteam doar cricurile alea vechi si m-am blocat cand le am vazut pe cele noi) post-336-1110552475.gif

On. topic.
e o operatiune simpla pe care si eu, cel cu pana, am realizat-o. dai bujia veche jos o inlocuiesti cu cea noua (pana aici cred ca stii) apoi strangi la mana pana in momentul in care nu mai poti (cum ziceau si colegii ai mare grija cu filetul!!!) ajugnd in momentul in care nu mai poti iei cheia de bujii ai mai strangi o jumatate de rotatie (de exemplu ceasul de la mana: ora 12 pana la ora 6)


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 8 Aug 2010, 07:58
Post #14


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Relatez si eu o intamplare incredibila la care astept un raspuns de la cei care au avut parte de problema respectiva.Am incercat sa schimb bujiile fara succes,prima cheie de bujii s-a rupt,am sudat-o si acum doar se invarte manerul fara sa se desfaca bujia,deci daca continuu o s-o rup.Cu a doua cheie de bujii "din batrani" ceva mai solida s-a intamplat la fel.Mentionez ca motorul era cald cand am incercat,in plus am dat si cu sptay degripant.Incerc sa gasesc o solutie cu care sa pot scoate in siguranta bujiile fara sa afectez chiuloasa.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oltean_Alexander
post 8 Aug 2010, 11:22
Post #15


58525896


Group: Members
Posts: 104
Joined: 8 May 09
From: 125455




QUOTE(Paulorossi @ 8 Aug 2010, 07:58)
Relatez si eu o intamplare incredibila la care astept un raspuns de la cei care au avut parte de problema respectiva.Am incercat sa schimb bujiile fara succes,prima cheie de bujii s-a rupt,am sudat-o si acum doar se invarte manerul fara sa se desfaca bujia,deci daca continuu o s-o rup.Cu a doua cheie de bujii "din batrani" ceva mai solida s-a intamplat la fel.Mentionez ca motorul era cald cand am incercat,in plus am dat si cu sptay degripant.Incerc sa gasesc o solutie cu care sa pot scoate in siguranta bujiile fara sa afectez chiuloasa.
*


Incearca cate putin,cu cate un joc,iei cheia,si rotesti spre desfacere cate un pic,cu cate un soc,daca ma intelegi.Acuma ori ti-au ruginit,ori un prost le-a strans de parca ar fi sudate.In mod normal,verificarea bujiilor e necesara macar inainte de iarna,toamna sa le mai verifici.


--------------------
6842654 8745874 698426985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 8 Aug 2010, 12:16
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




incearca si cu motorul rece sa vedem ce zice


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 9 Aug 2010, 07:51
Post #17


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Am incercat si la rece si la cald si nimic.In socuri nu pot sa o desfac ca se stramba cheia.O sa incerc o tubulara cu prelungitor, probabil, doar sa gasesc una mai lunga care sa nu-mi loveasca in bujie.
PS: nu s-au desfacut in 75000 de km niciodata,tocmai am aflat si dezastrul acesta.Cica au mers bine si nu a fost nevoie bash.gif

This post has been edited by Paulorossi: 9 Aug 2010, 07:54


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 9 Aug 2010, 12:04
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




toate fac asa sau doar una?
tu sigur nu stangi? fara suparare! esti sigur ca desfaci si nu strangi?
asta nu am mai patit dar daca nu se desfac inseamna ca ori ti le-a strans pana sa rupt cheia ori a incalecat filetul.
Curios


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baciudibaciu
post 9 Aug 2010, 14:54
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 31 May 09
From: Bucuresti




QUOTE(Paulorossi @ 8 Aug 2010, 07:58)
Relatez si eu o intamplare incredibila la care astept un raspuns de la cei care au avut parte de problema respectiva.Am incercat sa schimb bujiile fara succes,prima cheie de bujii s-a rupt,am sudat-o si acum doar se invarte manerul fara sa se desfaca bujia,deci daca continuu o s-o rup.Cu a doua cheie de bujii "din batrani" ceva mai solida s-a intamplat la fel.Mentionez ca motorul era cald cand am incercat,in plus am dat si cu sptay degripant.Incerc sa gasesc o solutie cu care sa pot scoate in siguranta bujiile fara sa afectez chiuloasa.
*



Cel mai bine este sa faci operatiunea cu motorul RECE !
daca ai rabdare si timp fa i cam asa : pune cu o seringa niste gaz,motorina sau benzina pe bujie in zona de contact cu chiulasa .las-o macar un ceas si apoi incearca sa desfaci .
in mod normal trebuie sa iasa !
succes si... sa ne tzi la curent !


--------------------
Renault Kangoo 15dci ARO 10-4 2003 - b55fux
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oltean_Alexander
post 9 Aug 2010, 15:00
Post #20


58525896


Group: Members
Posts: 104
Joined: 8 May 09
From: 125455




QUOTE(Paulorossi @ 9 Aug 2010, 07:51)
Am incercat si la rece si la cald si nimic.In socuri nu pot sa o desfac ca se stramba cheia.O sa incerc o tubulara cu prelungitor, probabil, doar sa gasesc una mai lunga care sa nu-mi loveasca in bujie.
PS: nu s-au desfacut in 75000 de km niciodata,tocmai am aflat si dezastrul acesta.Cica au mers bine si nu a fost nevoie  bash.gif
*


Cam aiurea wacko.gif 75000 de km sa nu desfaci tu o bujie sa o verifici?Din pura curiozitate macar 053.gif


--------------------
6842654 8745874 698426985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 9 Aug 2010, 15:20
Post #21


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Cred ca sunt bujii cu filet lung, s-a depus calamina si s-au sudat. Incearca sa dai cu degripant si sa bati in capul fiecareia usor.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 9 Aug 2010, 22:52
Post #22


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Prieteni,tocmai achizitonasem masina de la socrul meu.
Oltean_Alexander,te asigur ca sunt curios,in mod normal se schimba la max 30.000 km ,dar cum am spus,masina mergand bine s-a considerat(de catre socru) ca nu e nevoie!!!
pirvumark,am desfacut o gramada de bujii cred ca nu e nici o stiinta acolo.
Neagu Ionut,sunt bujiile din fabrica,nu cred ca s-a omis o eroare.
baciudibaciu,am incercat in toate modurile.
Curios,ar trebui sa se desfaca mai bine cu motorul cald deoarece se dilata,am dat si cu degripant calitativ.Ramane sa incerc si varianta lui baciudibaciu,dupa aceea o sa apelez la forta bruta...
PS: la toate la fel,n-am desfacut nici una

This post has been edited by Paulorossi: 9 Aug 2010, 22:53


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyVIP
post 9 Aug 2010, 22:58
Post #23


5Cm La Sol


Group: Members
Posts: 49
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti sector 5




daca nu, jos cu chiulasa smile.gif) , nu am mai auzit asa ceva


--------------------
DACIA 1310 L 96 - B-12-EVN
Niciodata nu spune NICIODATA !

Cand crezi ca esti imparat ajungi in cenzurat !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Aug 2010, 23:19
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




si ce rezolva daca o da jos? pune alta?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyVIP
post 9 Aug 2010, 23:20
Post #25


5Cm La Sol


Group: Members
Posts: 49
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti sector 5




daca o da jos, ii da jos si bujia smile.gif , daca nu reductie


--------------------
DACIA 1310 L 96 - B-12-EVN
Niciodata nu spune NICIODATA !

Cand crezi ca esti imparat ajungi in cenzurat !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Aug 2010, 23:21
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




dar care e avantajul ca e chiulasa jos?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyVIP
post 9 Aug 2010, 23:24
Post #27


5Cm La Sol


Group: Members
Posts: 49
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti sector 5




poate lucra la ea mai usor eventual poate desprinde * sudura * aceea care sa realizat a mii de km de cand e bujia acolo


--------------------
DACIA 1310 L 96 - B-12-EVN
Niciodata nu spune NICIODATA !

Cand crezi ca esti imparat ajungi in cenzurat !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Aug 2010, 23:29
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




filetul s-a lipit +mizeria prinsa intre spirele lui, doar nu crezi ca niste calamina sudeaza metalele intre bujie si chiulasa in camera de ardere astfel incat sa distruga cheile

si eu sunt de parere ca trebuie incercat la cald eventual incalzit cu o lampa cu gaz si batut prin intermediul unei tubulare bagate peste portelan in metalul bujiei, ideea e sa fie mai mica decat cheia de bujii ca sa nu treaca de hexagonul bujiei, asta va rupe contactul dintre cele 2 metale

This post has been edited by danciusergiu84: 9 Aug 2010, 23:32


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyVIP
post 9 Aug 2010, 23:32
Post #29


5Cm La Sol


Group: Members
Posts: 49
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti sector 5




distruge filetul chiulasei si pe urma tre sa ii faca reductie, daca nu poate sa o scoata deloc tre sa dea jos chiulasa sa dea degripant pe ia si poate poate


--------------------
DACIA 1310 L 96 - B-12-EVN
Niciodata nu spune NICIODATA !

Cand crezi ca esti imparat ajungi in cenzurat !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Aug 2010, 23:35
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




iti inteleg entuziasmul dar degripantul e inventie recenta la noi, oricum nu penetreaza asa ceva, cum penetreza caldura si socurile de ciocan aplicate printr-o tubulara direct in metalul bujiei, spun asta pentru ca am vazut manute magice de meserias nu ca as fi eu vre-unul, asta e metoda consacrata

This post has been edited by danciusergiu84: 9 Aug 2010, 23:36


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 02:51
Forum Renault