DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 3 4 5 6 7 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme la tracțiunea integrală., Nu vrea să cupleze tot timpul la modul 4x4?

ALH
post 4 Feb 2011, 09:33
Post #121


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 29 October 10




petrovl: Duster e o masina ,,simpla", cu solutii tehnice verificate in timp pe alte modele de grup si de aceea problemele care ar putea aparea la model sunt fie de greseli prostesti de asamblare (gen planetarele tale) fie probleme cu rezolvare simpla care au explicatii in proiectarea masinii (si care cu siguranta au fost prevazute in proiectare dar s-a luat decizia de a merge mai departe cu ele, rezolvandu-se pe parcurs in functie de nr de reclamatii de la clienti).


--------------------
Dacia Duster 4x4, 1.6 16V 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 4 Feb 2011, 11:19
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




@pedrovl. E normal sa miroasa a ferodou incins, daca ai urcat cu 3-4000rpm si ai accelerat ca sa simti spatele, e ca si cum ai fi facut plecari succesive de pe loc cu scartait de roti. Dieselul nu il turai la mai mult de 2000rpm si de aia nu se incingea asa tare, plus ca benzinarul accelereaza mai brutal de cat Dieselul, acesta din urma are o acceleratie mai liniara.
Din ce am citit eu in cartea masinii, are o termocupla pe cuplajul intermediar care comanda iesirea din 4x4 daca acesta se incinge peste o anumita limita, asa ca eu nu mi-as face griji. Totusi eu nu as mai forta ruperea aderentei la deal, e si periculos, si nu are nici rost sa uzezi prematur cuplajul, mai mult ca sigur ca discurile se pot reconditiona/inlocui cu cheltuieli minime, dar iti faci de lucru cu D/R cuplaj electromagnetic, mai ales pe timp de iarna. smile.gif

This post has been edited by D-Ice: 4 Feb 2011, 11:20


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmel
post 6 Feb 2011, 23:26
Post #123


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 6 February 11




si eu am de fapt aceleasi probleme ca si voi , probleme care de fapt nu sunt probleme. masina asta are numai 2 diferentiale. nu are intre puntzi. ca daca avea si nu exista blocaj pe acest diferential riscai sa ramai mai blocat in zapada decat asha ca se invartea in gol numa o roata. nu stiu daca s-a povestit despre asta de aceea fac eu o incercare. sa se stie clar. dusterul 4x4 pe modul automat de cuplare are tractiune fata insa cardanul antrenat de cv tot timpul. pe diferentialul din spate are un ambreiaj sau mai bine zis un cuplaj comandat electronic si intra in functiune cupland cardanul cu pinionul mic al diferentialului spate atunci cand senzorii de abs simt ca o roata de pe fata se invarte in gol. INSA nici pe fata nici pe spate nu axista blocaj diferential. pe modul 4wd acest ambreiaj(cuplaj) face legatura permanenta intre cardan si diferential. deci: in cel mai rau caz se invarte in gol o roata fata impreuna cu una spate. in cazuri normale se invart toate 4. daca ar fi avut blocaje pe diferential ar fi costat vreo 3000 euroi in plus , asta incluzand si partea electronica care comanda. modelele cu esp completeaza partial problema franand putin rotile care se rotesc in gol pe noroi sau gheatza in panta , fortand rotile cu aderenta mai mare sa se invarta. partea proasta la esp e ca reduce automat si turatia pana la aderenta si in cazuri mai speciale de forta o sa moara motorul. eu pot sa va spun ca am incercat niste teste personale prin niste mocirle si inca nu am ramas. dar asta nu inseamna ca nu voi putea ramane....candva. datorita acestui neajuns. si in plus sunt convins ca 99% din cumparatorii de duster n-o sa aiba vreodata nevoie sa se imparta puterea motorului exact in patru pentru fiecare roata.
cu respect
cosmel


--------------------
dacia duster mai 2010 110 cai 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 7 Feb 2011, 15:08
Post #124


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




Dupa o mica inspectie ieri pe sub masina, am descoperit ca planetara din stanga spate are joc, in partea dinspre diferential. Imi poate confirma cineva cu 4x4 daca este o chestiune normala sau daca mai este prezent jocul si la altcineva?


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 28 Feb 2011, 21:52
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




Cum ai depistat problema? Batea planetara? Asta ca sa stim si noi sa cascam urechile ca garantia nu o sa tina o vesnicie. smile.gif


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zoliasi
post 18 May 2011, 01:34
Post #126


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 7 August 08




Da,e chestia cu diferentialele,cosmel,si pe zapada mai face asa...

This post has been edited by zoliasi: 18 May 2011, 01:36


--------------------
Renault Austral 2023 Echilibratu'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NorbertC
post 17 Jul 2011, 22:43
Post #127


membru nedumerit


Group: Members
Posts: 110
Joined: 17 July 11
From: Timișoara




Deci, îmi dau seama, că poate că Dacia făcea o afacere mai bună, dacă aborda problema cu 4x4, ca și la tractor:

O manetă să cupleze 4x4, și o pedală să blocheze diferențialul spate. Atunci sigur nu vor mai fi comentarii despre sistemul 4x4....


--------------------
Dacia SupeRNova 2001 Rapsodie; Culoare: Verde Infinit - TM 10 NUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 24 Jul 2011, 23:01
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




radmasa.gif


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusster
post 9 Aug 2011, 18:34
Post #129


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 August 11




Salutare !

Am avut doar cateva peripetii cu Duster-ul (4x4 110 ESP)in offroad si pot sa va spun urmatoarele:

1. Daca ramaneti in mocirla si-l frecati rau, se incinge cuplajul, miroase a incins, se aprind/clipesc martorii si trece singur pe 2WD. Dupa ce se raceste 5-15 minute, cuplati LOCK in viteza I - a, da inainte putin si NUMAI dupa asta in marsalier, pentru a fi siguri ca trage si spatele. Daca este scufundat rau in mocirla cu partea fata, atunci distractie... se tureaza singur ca apucatu' si apar martorii catalizator/parte electronica smile.gif
2. Daca vreti sa urcati un mal/deal inalt,abrupt si alunecos, asigurati-va ca ati decuplat ESP-ul... altfel ASR-ul taie turatia motorului exact in varful malului cand incepe sa piarda elanul si aderenta si riscati sa se opreasca motorul... sad.gif (cat pe aci sa ma rastorn, daca se oprea motorul nu mai aveam Duster, a fost la limita...) - aici accept si alte opinii smile.gif)
3. Daca ati dat 20.000 E pe Duster, feriti-l de offroad in padure ca o sa plangeti dupa pragurile de plastic (zgariate rau de la crengile puse la roti si busteni pe fagase), vopsea (zgariata superficial de arbusti) si noroiul prins in scut smile.gif

Pe total - trage, urca, pastreaza aderenta chiar cand nu te astepti, traverseaza ff bine aproape orice vad si plaja de nisip, nu se afunda imediad din cauza greutatii si .... doi insi cu o sufa muta spatele in orice directie smile.gif - Ff multumit de el !!

This post has been edited by Dusster: 9 Aug 2011, 18:38


--------------------
Dacia Duster 2011 1.5 dci 110 cp 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 9 Aug 2011, 18:43
Post #130


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Ce "surpiza" un suv lipsit de diferentiale blocabile nu e destinat sa faca fata la offroad serios. Ma bucur ca totusi macar pui la munca si acel sistem pseudo 4x4, sper sa te bucuri si tu de masina.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 10 Aug 2011, 19:57
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




QUOTE(4x4 @ 9 Aug 2011, 19:43)
Ce "surpiza" un suv lipsit de diferentiale blocabile nu e destinat sa faca fata la offroad serios. Ma bucur ca totusi macar pui la munca si acel sistem pseudo 4x4, sper sa te bucuri si tu de masina.
*


Ce e aia pseudo 4x4? Pseudo 16? biggrin.gif
Ca daca avea sigla de BMW: Mancati-as am un 4x4 la masina, cupleaza numai cand am nevoie, consuma putin si raman bani si de tigari... Ce tare sunt fratele meu, maine plec la munte sa ma dau shmecher.


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 10 Aug 2011, 20:13
Post #132


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Dusteru' nu e un 4x4 veritabil, în sensul că niciodată nu o să ai mai mult de 2 roți care trag (una față și una spate).
Un 4x4 veritabil are diferențiale blocabile (trag toate 4 roțile în același timp) și reductor (Dusteru' are treapta 1 mai scurtă ca să compenseze puțin lipsa reductorului, dar tot nu se compară).

Până la urmă, cât dai, atâta ai!


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 10 Aug 2011, 22:44
Post #133


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Exact asta ziceam si eu. Dar majoritatea oamenilor nici nu au nevoie de un 4x4 veritabil, pentru mers la pescuit/gratar de duminica, vizite la tara si trecut prin balti si frunze dusterul e excelent.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 11 Aug 2011, 07:38
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.176
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Atunci dupa spusele voastre este un singur 4x4 veritabil la care sa traga tot timpul toate rotile: Mercedes G. Ce facem cu restul (Landcruiser, Pajero, Patrol, Defender..)? Ele nu au diferentiale blocabile pe ambele punti, deci exista foarte multe momente cand nu trag toate rotile....

Cum s-a mai spus, Duster-ul este un SUV cu capacitati putin mai mari in off-road fata de celelalte SUV-uri (SUV-uri si nu altceva), deci nu are sens legatura cu 4x4 veritabile.

Cand intri in off-road, indiferent de masina cu care te afli, ar trebui sa stii ca o poti avaria foarte usor...


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 11 Aug 2011, 10:01
Post #135


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(cristic1982 @ 11 Aug 2011, 08:38)
Atunci dupa spusele voastre este un singur 4x4 veritabil la care sa traga tot timpul toate rotile: Mercedes G. Ce facem cu restul (Landcruiser, Pajero, Patrol, Defender..)? Ele nu au diferentiale blocabile pe ambele punti, deci exista foarte multe momente cand nu trag toate rotile....
*


Ești sigur că nu au diferențiale blocabile? Eu zic să te mai gândești wink.gif
Și Jeep Grand Cherokee are diferențiale blocabile + reductor wink.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 12 Aug 2011, 07:51
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.176
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Au, dar maxim 2 wink.gif (central si punte spate), deci nu sunt eu cel care trebuie sa se mai gandeasca.
Singurul Jeep care ajunge la nivelul unui G este Wrangler cu optiunea diferentialului fata blocabil...


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 12 Aug 2011, 08:36
Post #137


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Ai mers tu cu Grand Cherokee și nu are diferențial față blocabil?
Vorbești prostii! Ăla cu care am mers eu avea toate 3 diferențialele blocabile wink.gif
Hai să încheiem off-topicul, că tu ești un argon cu Duster rolleyes.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 12 Aug 2011, 08:50
Post #138


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.176
Joined: 4 February 11
From: Pitești




QUOTE(cosmin_2300 @ 12 Aug 2011, 08:36)
Ai mers tu cu Grand Cherokee și nu are diferențial față blocabil?
Vorbești prostii! Ăla cu care am mers eu avea toate 3 diferențialele blocabile wink.gif
Hai să încheiem off-topicul, că tu ești un argon cu Duster  rolleyes.gif
*



Se pare ca singurul care vorbeste prostii dintre noi esti tu, Grand Cherokee nu a avut niciodata in serie un model cu 3 diferentiale blocabile. Inainte de a deschide o discutie te rog sa te documentezi si nu sa vorbesti doar de dragul de a vorbi (aste de la unul cu Duster, care macar vorbeste fundamentat).



--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 12 Aug 2011, 09:08
Post #139


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Tu ai probleme cu înțelegerea? Tu nu înțelegi că AM MERS cu așa ceva și s-au blocat toate 3 diferențialele? blink.gif Tot faci pe inteligentul dar nu ai nici cea mai mică idee despre ce vorbești! Selectorul are 3 poziții: 4x4 Automat, Neutral și 4x4 Blocat+ Reductor. De asemenea, mașina are punte rigidă și pe față!

Mașina este modelul ăsta:

2004-jeep-grand-cherokee-limited_100030524_m.jpg

Dusterul este o mașină bună pentru banii dați, dar nu se poate compara cu un off-roader!




L.E.: Am șters clipul, oricum, nu mă mai contrazic cu tine că nu are rost ... Dacia DUSTER RULLZZZZ!!!! rolleyes.gif

This post has been edited by cosmin_2300: 12 Aug 2011, 09:26


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicolaem
post 12 Aug 2011, 15:53
Post #140


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(4x4 @ 9 Aug 2011, 20:43)
Ce "surpiza" un suv lipsit de diferentiale blocabile nu e destinat sa faca fata la offroad serios. Ma bucur ca totusi macar pui la munca si acel sistem pseudo 4x4, sper sa te bucuri si tu de masina.
*



Si eu am ramas usor dezamagit cand am aflat modul de implementare 4x4 la aceste crossovere. Ideea este ca majoritatea (sau poate toate) modelele din clasa Dusterului au acest mod de 4x4 cu un cuplaj central : Tucson, ASX, Outlander, Qashqai, RAV4.
Doar off-roaderele adevarate au diferentiale blocabile iar pe sosea nu iti ofera confort si performante deosebite.

Incingerea cuplajului central se datoreaza unei patinari indelungate - ceea ce presupune urcarea cu 4x4 lock a unei pante mari, cu fata fara aderenta. Acel cuplaj central - in modul lock- tine loc de diferential central blocat. Din acest punct de vedere nu ar trebui sa fie diferente - doar ca un cuplaj prin frictiune poate patina, ceea ce duce la pierderea tractiunii spate si incingerea cuplajului.


--------------------
Dacia DSN Confort - B-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 12 Aug 2011, 17:51
Post #141


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Corect, din acest punct de vedere nici Outlanderul nu e mai stralucit.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 12 Aug 2011, 23:09
Post #142


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




tot mai fiabil de 1000 de ori ii un sistem cu pinioane si cuplare la maneta mecanica


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 13 Aug 2011, 09:57
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.176
Joined: 4 February 11
From: Pitești




QUOTE(vladut88 @ 12 Aug 2011, 23:09)
tot mai fiabil de 1000 de ori ii un sistem cu pinioane si cuplare la maneta mecanica
*


Normal, ala este cel mai recomandat, dar din pacate asta vine cu o greutate mare, deci implicit un consum mare pe care clientul nu e pregatit sa il plateasca...
Oricum, SUV-urile sunt masinile bune la toate, dar care nu exceleaza in nimic.
Alegerea unui SUV o faci pentru polivalenta fata de un model de strada clasic.

"cosmin_2300" daca acolo scrie 4x4 blocat nu inseamna ca s-au blocat toate diferentialele, ci cel mult 1 (cel central), pentru restul, daca mai avea, existau butoane sau manete suplimentare. Iar masina despre care vorbesti mai putea fi echipata cu maxim un diferential blocabil in plus (cel spate), deci niciodata nu putea ajunge la performanta unui G.

Daca e sa privesti un SUV (inclusiv Duster) fata de celelalte masini, poti spune ca face mai multe lucruri dar nu la fel de bine ca modelele specializate: nu o sa faca off-road niciodata la fel de bine ca un off-roader, nu o sa fie la fel de agil ca o berlina clasica, etc., el facand cate ceva din fiecare.

This post has been edited by cristic1982: 13 Aug 2011, 10:51


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 13 Aug 2011, 11:49
Post #144


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




Face cate putin din fiecare dar o face bine. Pana in acest moment eu sunt foarte multumit de alegera facuta. E putin "nesimtit" laugh.gif ca nu simte drumurile pline de denivelari si gropi pe care le avem dar in rest e super.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALH
post 14 Aug 2011, 18:12
Post #145


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 29 October 10




cosmin_2300: numai G-ul are 3 dif.blocabile, nu te mai contrazice ! Celelalte adevarate utilaje off-road au numai maximum 2. Studiaza mai exact ce inseamna dif. blocabil la buton, nu LSD.


--------------------
Dacia Duster 4x4, 1.6 16V 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 6 Mar 2012, 04:00
Post #146


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




am tto rasfoit acest topic,si s f curios sa aud niste impresii de la posesorii de duster dupa zapaditekle din iarna asta.

de asemenea sper ca s a prin mult mai multe lume ca trebuie sa apese butonu ala care decupleaza sistemele de siguranta,daca vrei sa iesi din mocirla din fata blocului si simti ca masina iti taie gazul....


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 6 Mar 2012, 08:56
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




ASR-ul nu se foloseste la deplasarea cu lanțuri pentru zăpadă, printr-un strat înalt de zăpadă sau pe teren necompactat (pietris, nisip,etc.) sau când încercați să eliberați autovehiculul blocat (se foloseste metoda prin balans). Am citit asta in manualul unui Pasat (dotat cu ASR si buton ASR) cu care am mers ceva km iarna asta. Presupun ca sunt si in manualul de la Duster astfel de informatii.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ALH
post 7 Mar 2012, 20:12
Post #148


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 29 October 10




ASR au numai Duster-ele cu ESP asa incat eu am putut merge fara emotii prin troiene imense iarna asta. Mi-a placut cum trage pe Lock, este destul de OK pt banii ei. Mai putin atunci cand iti patineaza o roata de pe fiecare punte- acolo ramai neavand diferentil blocabil de nici o culoare, nici macar o sperietura de LSD...


--------------------
Dacia Duster 4x4, 1.6 16V 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 8 Mar 2012, 08:31
Post #149


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




…calci ușor frâna, în loc de ASR…


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 8 Mar 2012, 10:12
Post #150


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




Am ramas si eu de 2-3 ori blocat in zapada dar pentru ca am fost prea viteaz. Dar am reusit sa ies prin balans de fiecare data.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 3 4 5 6 7 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th March 2024 - 10:45
Forum Renault