Cum verific daca sunt bune capsulele vacuumatice..., ...ale sistemului de incalzire, bord CN3?
Cum verific daca sunt bune capsulele vacuumatice..., ...ale sistemului de incalzire, bord CN3?
dacia_slk |
8 Nov 2010, 11:37
Post
#1
|
||
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
|
||
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|||
jews |
8 Nov 2010, 14:08
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 23 June 07 |
iei un furtunas cere se potriveste pe stut si creezi vacuum cu gura, adica tragi, iar cand se lasa tija de comanda blochezi furtunul cu varful limbii sau strangulezi furtunul. Daca tija revine, capsula este sparta!
O capsula ultima data cand am intrebat, cam acum vre-o juma' de an era 20 lei, dar din fotografie vad ca tu ai nevoie de una dubla care fireste este mai mult! |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- PH-09-BVD
|
|
ghitza |
8 Nov 2010, 18:06
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
impingi ru cu mana parghia de la ea innauntr si un deget astupi stutu si lasi de parghie ,daca e buna nu revine decat daca iei degetu de pe stut.Capsulele sun de 3 la numar si de 2 feluri(2 mici undeva la 35 de lei bucata de origine si una dubla care e unde va 56de lei tot de origine )poate gasesti destealalte de SRL mai ieftine ,furtunase cumperi 2 seturi pentru stropgel ca se potrivesc frumos,bafta si daca e ceva ne spui
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dacia_slk |
8 Nov 2010, 18:52
Post
#4
|
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
ghitza |
8 Nov 2010, 21:38
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
nu ai de ce ne spui daca nu stii undeva
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dacia_slk |
9 Nov 2010, 10:22
Post
#6
|
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
Capsula dubla e varza (aia din poza este aia dubla, nu?). Pe cea care realizeaza
recircularea aerului o desfiintez. Cum trebuie procedat atunci cu stutul din capsula "centrala" (aia care distribuie vacuumul celorlalte) care este conectat cu capsula de recirculare? Se infunda acest stut, pur si simplu cu ceva? Capsula care dirijeaza aerul spre picioare e varza si aia. Capsula cealalta, cea care nu e prinsa pe corpul aerotermei si-nu-stiu-eu-care-este-functia-ei, pare-se ca e varza si ea. Verificate cu metoda: pus furtunas in stutul capsulei si tras puternic aer in piept pe la celalat capat al furunasului si astupat cu limba apoi. Cum verific insa capsula centrala sau cum-s-o-numi-ea, cea care distribuie vacuumul si are 5 stuturi parca? PS: Nu se intampla sa aveti de vanzare cineva gurile centrale duble de ventilatie? 9 Nov 2010, 12:00: N-am gasit capsule la magazinele din zona, doar supapa monosens. Aduc la comanda in 2-3zile. Trebuie sa pun sus bordul, nu mai pot astepta... deja m-am invoit 2 zile de la servici. Se pot schimba ulterior capsulele (cu bordul sus)? Greu? Nu mai gasesc nici macar racordul de pe furtunul de vacuum , pe langa gurile centrale de aerisire, care parca s-au teleportat in alta galaxie... This post has been edited by dacia_slk: 9 Nov 2010, 12:00 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
fullhouse |
9 Nov 2010, 12:32
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare |
Se pot schimba si cu bordul montat, demontezi cutia aia de acte si torpedoul si-ti creezi suficient spatiu sa schimbi cele 2 supape simple. La aia dubla e mai complicat, e situata aproximativ deasupra pedalei de acceleratie, tre sa lucrezi printre cabluri, spatiu mic, dar nu e imposibil de montat nici aia, bafta, dar mai ales rabdare multa, prietenii stiu de ce
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
ghitza |
9 Nov 2010, 16:42
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
De CE sa elimini capsula de recirculare (cea care nu este pe corpul aerotermei)nu inteleg,si tu vrei caldura, nu?punete si pune bordu sus daca zici ca nu mai poti sta si le pui dupa ca merg puse cu putina vointa .Pe urma capsula cu 5 picioruse este defapt DISTRIBUITORU de vacum car in functie de pozitiile manetei de care tu actionezi selecteaza la ce capsula sa mearga vidu din circuit pentru a o actiona si a avea tu caldura pe unde vrei.Acuma vrei sa faci treaba calumea sau numa asa sa ai si tu bord CN,si la iarna injuri masina si zici ca e dacie,nu?punete si fa lucru cum trebuie si ai sa vezi ca nu iti pare rau pe urma.Capsulele daca le duce pe comanda cumaparale si gata le pui dupa
This post has been edited by ghitza: 9 Nov 2010, 16:45 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dacia_slk |
9 Nov 2010, 18:35
Post
#9
|
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
Multumesc de sfaturi fullhouse si ghita...
@ghita: capsula de recirculare o desfiintez pentru ca practic am desfiintat carcasa originala ce acopera turbina... pentru ca am instalat o alta turbina, dubla, cu 2... turbine (ma refer la chestiile alea de plastic care le invarte motorasul si care nu seamana deloc cu niste elice). Asa ca a trebuit sa modific corpul aerotermei in zona motorasului... O sa pun poze ceva mai tarziu cand va fi gata-gata-gata-de-tot corpul aerotermei... Ce am observat eu, personal si ma oftica la culme, este ca in varianta originala, carcasa motorasului are 2 guri de admisie de aer proaspat, asimetrice si inegale, case sunt foarte mici comparativ cu suprafata radiatorului de incalzire (care se gaseste in aeroterma). Iata niste valori: gura mare: 9cm x 5cm, gura mica: 5,5cm x 5cm. Asta inseamna o suprafata pentru gurile de admisie (luate impreuna) de: (9 x 5 + 5,5 x 5)cmp = [(9 + 5,5)x5]cmp = (14,5 x 5)cmp = 72,5 cmp In schimb, suprafata (utila) a radiatorului este: (20,5 x 16)cmp = 328cmp Cam mare diferenta, nu? Asta ar cam veni ca motorasul ala saracutul, cel original, in carcasa originala, munceste mai mult sa obtina aerul de afara decat sa-l sufle prin radiator si sa-l incalzeasca. NU? De 4 ori mai mare este efortul lui de a obtine aer comparativ cu efortul de a-l sufla prin calorifer... Asa ca eu voi face carcasa motorasului cu o gura de admisie in suprafata mult mai mare ca cea originala, care dupa cum am cam stabilit deja va fi de 45x7 cmp = 315cmp, ceea ce inseamna cu doar 3,9% mai mica decat suprafata radiatorului... Mai multe detalii si poze peste vreo 2 ore, cel mai repede... PS: In masina mea se fumeaza, asa ca-mi prinde bine o gura de aer proaspat si cald (preferabil fierbinte), asta referitor la eliminarea sistemului de recirculare. Ca scuza. NU cred sa NU-mi bage aer fierbinte, avand termosat bun, Vernet, chiar daca trage aer rece, de afara. Escort-ul de pe care am luat aeroterma avea caloriferul de dimensiuni identice (aproape) cu cel al daciei si stiu ca masina aia (Escortul) baga caldura la greu... |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
fullhouse |
10 Nov 2010, 08:39
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare |
In principiu se poate circula foarte bine si fara recirculare. O problema ar aparea doar in cazul de temperaturi extreme, gen -15, -20 de grade. Pornesti dimineata, ger cumplit, aerul ala extrem de rece iti trece direct prin aeroterma, nu ai recirculare sa-l poti bloca, de aici rezulta o incalzire mai greoaie a habitaclului. Degeaba caloriferul e fierbinte, aerul rece de afara raceste mult aerul cald degajat de calorifer. Am experimentat si eu iarna destul, daca nu pun pe recirculare doar aer caldut am obtinut. Nu mai spun ca daca circul doar cativa km prin oras nici nu apuca sa fie caldut macar. Nu stiu la alte dacii cum e, dar la mine asa se prezinta situatia, daca vreau sa am caldura cand e foarte frig doar pe recirculare pot. Repet, situatia e valabila doar cand e foarte frig.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th April 2024 - 06:00 |