Dacia Logan in Franta
Dacia Logan in Franta
Michael |
25 May 2005, 14:12
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 August 04 From: Bucharest |
|
||
--------------------
Volkswagen
Jetta
2008/Comfortline 1.4 TSI 122 CP DSG7
|
|||
Le Culbuteur |
25 May 2005, 22:48
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 05 |
Iată ce am găsit pe internet. Loganul încercat în Franța de Automagazine, la
http://www.pacainfoeco.com/automagazine/logan.html Omul, veți vedea, nu precupețește superlativele. Sper că asta să mai descrețească niscaiva frunți pe la noi. Nu am idee dacă articolu n-o fi publicitate mascată (finalul sună ușor așa) însă pare scris de cineva care a mai văzut ceva mașini la viața lui. Poate unora din noi li s-a cam făcut lehamite să-i tot auzim pe clănțăii care ne tot toacă la cap că doar Merțanu' e mașină, ca numa-n BMW ești bărbat și că fără un VW acolo nu se uită nimeni la tine... Iată articolul în traducerea mea: "Casandrele de tot soiul sa faca bine și să-și schimbe părerea: Cu Logan-ul Dacia prezentat de Renault, am descoperit o... super mașină și... mai mult decât atât: e frumoasă, românca mea! Nu e câtuși de puțin o mașină care face rabat!! Prezentată de Renault în Franța și în câteva țări occidentale ca o simplă "oportunitate comercială", acest Logan este de fapt calul troian unei ambițioase și frumoase strategii industriale și comerciale de cucerire axată pe țările emergente: India, Iran, Maroc, țările [Europei] de Est. Anunțată anul trecut la un pret de 5000 euro, Loganul va fi comercializat la prețuri între 7500 și 8900 euro. La ora actuală mașina este produsă în România în ritmul de 600 de vehicule pe zi. Am făcut acest prim contact [cu mașina] pe drumurile care îmi sunt cele mai familiare, cele din Vaucluse și mai ales cele din Luberon și Alpilles... unde am mers... din surprize pozitive în surprize pozitive. În primul rând look-ul general, stilul global al mașiniie ste modern și simplu, iar albastrul metalizat a mașnii noastre de încercare dădea cel mai frumos efect. Finisările, sudurile, muchiile și contururile nu au nimic de invidiat majorităților modelelor recente de Renault. Pe scurt, pentru mine este o reușită, nu tebuie să ve fie defel rușine să va arătați cu un Logan. Totuși, nu căutați rombul Renault, nu există așa ceva... de fapt conduceți o Dacia! Marcă românească achiziționată acum 6 ani de firma franceză și între timp re-industrializată complet după standardele occidentale! Prima constatare: Imensă pentru un automobil din această clasă, Loganul oferă un habitaclu spațios și mai ales un portbagaj chiar mai încăpător decât cel de pe Renault Velsatis 2, pe care îl încercasem cu puțin timp în urmă pe aceleași drumuri. Mai mult chiar, Loganul este mai lung decât Megane-ul și la fel de lat ca și ultimul Golf... formidabil acest Logan cu portbagajul său de 510 dmc față de cel de 460 dmc al lui Velsatis 2... super, nu? Planșeul de bord construit dintr-un singur bloc (da, în stilul vechi) e reușit, dintr-un material fără reproș și de finisări care ar putea să dea lecții modelelor germane de vârf de gamă. Tabloul de bord este complet și consola centrală dă un efect din cele mai bune, având chiar un look... și asta pentru 8000 ?! ceea ce ne poate face să reflectăm asupra prețului de cost real și al necesității reale a nivelului echipamentelor automobilelor actuale. S-o afirmăm din capul locului, prima surpriză frumoasă pe care ne-o oferă acest Logan este poziția sa de condus: foarte dreaptă, cu un scaun înalt (deci mai puțină oboseală), o coincidență perfectă a poziției șezutului cu axa volanului și mai ales o vizibilitate foarte largă (fără reproș și cu zero erori din nou), pasagerul din dreapta nu stă lipit de tine și dispune în fața lui de un torpedou foarte larg și de spații de depozitare încăpătoare în portieră, de remarcat scrumiera în formă de sticlă cu un capac, foarte "design" și util, super! De altfel, pasagerii din spate nu se vor simți niciodată strâmtorați, chiar 3 persoane adulte nu vor avea nici o problemă cu genunchii... chiar dacă scaunul șoferului este împins înapoi la maximum (fără reproș și cu zero greșeli din nou!). Am încercat acest Logan în versiunea de 1,4 litri de 75 CP, însă mi-am completat parcursul cu un condus al versiunii de 1,6 litri și 90 CP, care mi-a confirmat necesitatea de a ne orienta mai degraba către acest din urmă model. Touși și motorul de 1400 este pe delplin mulțumitor. Fără să fie un fulger războinic, Loganul 1400 este o mașină cu care se poate trăi ușor și care e ușor de condus. Frânează bine, grație sistemului său ABD Bosch și repartitorului electronic, ambele aflate în dotarea de serie (din nou fără reproș și zero erori!). Ținuta de drum este ireproșabilă datorită suspensiei MacPherson cu brațuri triangulare pe față și a unei osii ăn H deformabil în epură geometrică în spate. Penurile Michelin și Continental 185/65R 15 conferă un confort real și sunt silențioase, în schimb însă urechle noastre au perceput adesea zgomotul pietricelelor proiectate în interiorul aripilor care nu sunt insonorizate. Nu vă așteptați la accelerații fulgurante de la această mașină, însă ea poate atinge ușor 160 km/h pentru versiunea de 1400cc și 175 km/h pentru cea de 1600cc. O cutie de viteze cu cinci rapoarte, dintre care ultimele mult supramultiplicate, ar trebui să pemită o bună reducere a consumului, care ar trebui să fie sensibil superioară modelelor occidentale curente: 7,3 litri la 100 în medie. În plus, radio-CD-ul se află în dotarea de serie pe această mașină... ce părere aveți? Nouă ni s-a părut super, atât ca mașină pentru întreaga familie, cât și pentru un cuplu tânăr, ori pentru cineva care se gândise să cumpere o mașină de ocazie, ba chiar și pentru o întreprindere... Un singur detaliu: faptul că are totul ca să vă placă și că nu sunt prevăzute decât 5000 de exemplare pentru întreaga Franță, fugiți repede înainte de 9 iunie în magazinele specializate pentru a vă cumpăra una... fiindcă în caz contrar vi se va "vinde" fie o lungă așteptare... fie un alt Renault!? În mod hotărât, Loganul este o mașină modernă și competitivă, ea nu e în nici un caz o mașină a trecutului." [Michel Hugues.] This post has been edited by Le Culbuteur: 25 May 2005, 23:27 |
-------------------- |
|
arp |
25 May 2005, 23:02
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 14 May 03 |
Articolul asta parca e scris de marcellino, daca vi-l mai amintiti de pe vremea cand era Solenza fata mare...Oricum , m-am distrat cu articolul asta..SUPER! yupii
|
-------------------- Citroen Xsara HDi
|
|
Le Culbuteur |
25 May 2005, 23:26
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 05 |
Hai să vă mai distrez cu alte știri. de data asta din Algeria.
http://www.algerie-dz.com/article2896.html E o vizită organizată pentru presa algeriana la locul unde se plămădește și coace Loganul. Iată câteva pasaje: "Autostrada cu cocoașe (bosselée) care leagă Bucureștiul de Pitești îi face pe ocupanții autobzului [ziarișii algerieni] să emită din când în când comparații consternate cu starea șoselelor din Algeria." Încet-încet totuși exclamațiile devin mai vesele la vederea încântătoarelor sate care defilează. Aici țăranii par să trăiască în armonie cu mediul, în căsuțe tipice. Grădini frumoase și ogoare întinse se succed.. În România totuși, muncitorii nu sunt niciodată prea departe. Ei sunt mai ales țărani transformați [în muncitori] de "industralizarea forțată a lui Ceaușescu. Un cost redus deci la maximum și un marketing bine gândit care atrage mai ales clienții în căutarea unei mașini familiale, nou-nouță și abordabilă ca preț. Majoritatea acestor clienți --după experiența României unde puterea de cumpărare este apropiată de cea constatată în Algeria (mai puțin de 150 euro)-- ajung în cele din urmă să ceară mai mult confort și securitate, deci aer condiționat și airbag-uri, ceea ce face să crească prețul mașinii, lăsând însă în același timp cumpărătorii cuceriți de impresia agreabilă că au făcut o afacere. Mașina este foarte spațioasă, plăcută la vedere grație unei linii mai degrabă moderne, plăcută de condus fiindcă în versiunea românească este adaptată drumurilor destul de pline de hârtoape din România la fel ca și din Algeria." Also sprach Zhor Hadjam. This post has been edited by Le Culbuteur: 25 May 2005, 23:27 |
-------------------- |
|
asarban |
26 May 2005, 05:28
Post
#5
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
Astia clar nu au fost prin satele de tigani de pe langa Pitesti..
Cat priveste plasticul fara cusur, finisari care dau clasa....o fi scris pt algerienii care nu au vazut o masina nemteasca de aproape in viata lor... |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
marksman |
26 May 2005, 08:30
Post
#6
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.467 Joined: 1 November 04 From: sat |
Hm! Articole "la comanda" Renault. Eu incep sa am mai mult surprize... negative.
This post has been edited by Illusi0n: 26 May 2005, 08:56 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot
|
|
gaston |
26 May 2005, 08:50
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 13 June 05 From: Bucuresti |
Dupa articolul ala din Autoblid care a fost o porcarie, asta e una si mai mare. Nu ca masinile germane mai sunt ce erau odata (cum cred unii de pe aici), dar totusi Logan nu este inca peste nici una cel putin la finisaje. Se poate sa avem si noi un articol obiectiv din presa de afara???????????????/
This post has been edited by gaston: 26 May 2005, 08:50 |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2005 1.5 dCi In politics stupidity is not a handicap
|
|
paulp |
26 May 2005, 09:22
Post
#8
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Criminal articolul, ma doar burta si acum de ris. Nu ca Loganul n-ar fi totusi un EVO peste berlina, DSN si SLZ, dar deja sa te crezi peste Mert, BMW, AUDI, mi se pare mai mult decit hilar... Totusi, cei de la serviciul de marketing au pierdut simtul realitatii cind au scris articolul |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Kramer |
26 May 2005, 09:42
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov |
Omul zicea despre plastic cum ca ar fi superior masinilor germane de intrare in gama, si prin astea cred ca se referea la Polo mai degraba decat la Passat.
This post has been edited by Kramer: 26 May 2005, 09:43 |
-------------------- |
|
CosminM |
26 May 2005, 09:45
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 24 January 05 From: Sibiu |
Reclama cat CHINA de mare.Asta nu a zis nimic rau de masina...Ba dar nimic(scuze zicea ceva de isonorizarea aripilor dar asa..."sa trecem cu vederea").Imi doresc sa citesc un articol obiectiv (facut de cunoscatori)!! Cred ca mai trece mult timp.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4
- SB....... În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
|
|
klaus |
26 May 2005, 10:08
Post
#11
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Cred ca nici in cazul nu as fi reusit sa scriu atat de bine o lauda atat de cizelata..
de juma de ora nu ma pot ridica de sub masa... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
rdu |
26 May 2005, 10:14
Post
#12
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 44 Joined: 25 April 05 From: Iasi |
Asta e :spre disperarea unora ne-am ales "din pacate " cu o masina care incet incet incepe sa prinda teren nu numai la noi.Realitatea trebuie acceptata fie ca ne place sau nu.
|
--------------------
DACIA/FIAT
LOGAN 1.6 LAUR,PANDA
- IS .....
|
|
PriesT |
26 May 2005, 11:16
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 9 February 05 |
C-mon....de la a accepta ca Logan este o masina care "prinde" la clienti si pana la a te autoflatula ca esti cel mai mare si cel mai tare....e drum lung. Bunul simt unde e?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
- B-xx-PEY
|
|
heartb2005 |
26 May 2005, 11:30
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 10 April 05 |
"""Totuși, nu căutați rombul Renault, nu există așa ceva... de fapt conduceți o Dacia! Marcă românească achiziționată acum 6 ani de firma franceză și între timp re-industrializată complet după standardele occidentale!"""
Totusi omul ala a fost si realist.... Si uite cand apar ceva laude,tot nu e bine.... Oare chiar nu se poate discuta decat despre probleme-probleme-probleme? Uite ca mai apar si articole din astea..Poate ca mai sunt si altii care sunt placut impresionati de aceasta masina...in limitele bunului simt... |
--------------------
Dacia
Logan Preferance 1,6
- SV .. ...
|
|
paulp |
26 May 2005, 11:34
Post
#15
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Heloo, daca erau ceva laude eram chiar fericit, dar ala e un articol scris de cineva de la Marketing, care n-a avut macar un dram de bun simt sa faca sa sune ca fiind scris de cineva cit de cit obiectiv
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
marafetu_80 |
26 May 2005, 11:42
Post
#16
|
ZKR Power Group: Members Posts: 190 Joined: 17 November 04 From: Dr. Taberei Buc. |
Alta reclama , in curand astia o sa compare plasticele de pe logan cu mahinu de pe maybah.
|
--------------------
ZKR
Egee 1.6MPI
2005/Preference Beau ,beau , nu ma face sticla!!!!!!!!
|
|
mil |
26 May 2005, 15:53
Post
#17
|
ocupat Group: Members Posts: 309 Joined: 23 January 04 From: x |
bai sincer voi ati intrat intr-un twingo ati vazut ce ofera ala la 7500 chel, pret in Fr? Sau ce siguranta pasiva are? e ca si cum Matizul fara ABS si 2 air baguri si Loganul ar avea celasi pret...voi ce v-ati lua?
Si inca ceva, Matiz arata a masina f. fatoasa pe langa Twingo (o cutie pe roti). |
--------------------
x
x
- x I Bog te veselit!
|
|
Codrin |
26 May 2005, 18:24
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti |
mil are mare dreptate. si pana la urma 5000 de Logan chiar nu mi par prea multe pt 40 de milioane de francezi.
parca-i vad cu 'atentia' la dealer sa-i bage in fata pe lista de asteptare |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
paxgallodacica |
29 May 2005, 19:54
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 20 February 05 From: Germania |
Suntem aproape 60 de milioane de persoane acum in Franta.
Oricum cred ca masina Logan va fi un succes si in Europa occidentala pentru ca la pretul asta ea nu se compara cu alte masini. |
--------------------
Citroën
Xantia 1.9TD
1996
|
|
Le Culbuteur |
29 May 2005, 22:05
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 05 |
Iată un nou articol despre Logan apare in Franta. De data asta în Autojournal-ul de la TF1, cunoscutul post de televiziune national.
L-am tradus pentru anglofonii francofobi "Desigur, în Hexagon [Franța], prețul său e ceva mai ridicat, însă el sfidează orice concurență. Clientela vizată de constructor e în primu rând familială. E adevărat că, având un look de anii '80 și cu un desing ce respiră robustețe, putem paria că amatorii de "mașini frumoase" vor strâmba din nas. Și totuși, e formidabil cât de tare poate să surprindă această berlină "a la tăticu". Trei termeni pentru a o defini: habitaclu spațios, sentiment de fiabilitate și preț foarte atractiv Să începem cu habitaclul. În spate, trei adulți încap fără probleme și nu sunt jenați de scaunele din față. Și mai ales se simt în largul lor, grație înălțimii mari pănă la plafon. Planșa de bord, construită monobloc, este desigur minimalistă, însă e funcțională. Punctul său forte rămâne port-bagajul, imens, cu o capacitate de 510 litri (comparabil cu cel al unui Peugeot 607). La prima vedere, Loganul inspiră un sentiment de fiabilitate datorat în principal alurei sale masive, chiar puțin greoaie în partea din spate. Am fost surprinși în mod plăcut de comportamentul său rutier foarte sănătos și suspensiile sale care oferă un confort real. Loganul va stârni invidii, mașina încasează lin toate denivelările șoselei și a drumurilor de țară. I se va reproșa totuși motorul său care se face auzit în habitaclu de îndată ce depășești 130 km/h. Însă atenție, faptul că afișează un preț atractiv nu înseamnă ă securitatea s-a redus. Loganul e echipat de serie cu ABS, cu două airbag-uri, cu cinci centuri de securitate în trei puncte și cu tetiere reglabile. Cât despre preț, hai să discutăm. Cel mai scump dintre modelele propuse, cu toate opțiunile disponibile (climatizare, radio CD, opsea metalizată, jante de aluminiu, geamuri și oglinzi electrice, inchidere centralizata a usilor) nu va costa decat 10880 euro, cu motorul de 1.6 litri de 90 CP. Chiar căutând bine nu i se vor găsi concurenți direcți, cu excepția piețtei mașinilor de ocazie. Cei care ar opta pentru prețul cel mai mic (7500 euro) vor putea beneficia desigur de acelasi confrot rutier. În schimb aceștia vor trebui să reînvețe să conducă fără servodirecție --lucru puțin derutant la primele viraje-- să deschidă geamurile cu mâna, să scoată castele audio (în plus, radioul este opțional) și să le fie cald în caz de caniculă. Dacia Logan are tot ceea ce trebuie pentru a seduce o populație care vede într-o mașină în primul rând un mijloc de deplasare și de a fi autonom." Textul de origine la: http://plurielles.tf1.fr/plurielles/essais...3220012,00.html ==== Să-i fi cumpărat cei de la Renaul și pe jurnaliștii de la TF1? Bănuiesc că mulți așa vor spune. Tot ce se scrie dincolo despre această mașină este rezultat al unei conspirații, nu? Inclusiv dacă se scrie de bine. This post has been edited by Le Culbuteur: 29 May 2005, 22:09 |
-------------------- |
|
paulp |
30 May 2005, 08:32
Post
#21
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
QUOTE(Le Culbuteur @ 29 May 2005, 22:05) Să-i fi cumpărat cei de la Renaul și pe jurnaliștii de la TF1? Bănuiesc că mulți așa vor spune. Tot ce se scrie dincolo despre această mașină este rezultat al unei conspirații, nu? Inclusiv dacă se scrie de bine. Daca se scrie de bine e chiar o placere, dar daca se scrie la comanda e o mare magarie Una e sa scrii obiectiv, si alta e sa lauzi excesiv ceva ce nu e de laudat Loganul are plusurile lui (pretul si spatiul interior) dar are si minusuri (design, materiale mai slabe calitativ, consum). Or, daca scrii doar despre plusuri si te faci ca uiti minusurile, e clar ca articolul respectiv numai obiectiv nu e . |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
nightelf |
30 May 2005, 14:22
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti |
"Planșeul de bord construit dintr-un singur bloc (da, în stilul vechi) e reușit, dintr-un material fără reproș și de finisări care ar putea să dea lecții modelelor germane de vârf de gamă. Tabloul de bord este complet și consola centrală dă un efect din cele mai bune, având chiar un look..."
ma tot intreb: nenea asta era beat cand a scris articolul ??? |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI
- B31xxxx Contact: 0752083972
|
|
paulp |
30 May 2005, 14:39
Post
#23
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Nu, doar ca luase o prima grasa de la Contabilitate si se simtea dator sa isi justifice salariul
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
vv |
31 May 2005, 10:32
Post
#24
|
dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti |
Mai, nu stiu, da' tocmai a venit un prieten de-al meu din Franta, mi-a zis ca mai toti francezii pe care-i stie el vor logan, ca i-au zis sa le aduca din Romania cate unul (in gluma, evident) Deci cel putin la francezi se va vinde.
|
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
paxgallodacica |
31 May 2005, 17:15
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 20 February 05 From: Germania |
Sigur ca se va vinde bine la noi in Franta. E plin cu familii care nu au multi bani pentru o masina : cei care castiga cam 1000 de euro/luna (adica SMIC - salariu minim garantat) cu care trebuie sa cumpere tot : chiria, lumina, intretinerea, impozitul, mancarea...
Si la noi sunt oameni care are nevoie de o masina ieftina. Dacia Logan este o alternativa foarte interesanta la masini S-H in care nu poti are incredere. Si eu ma gandesc sa cumpar una, ca o a doua masina. |
--------------------
Citroën
Xantia 1.9TD
1996
|
|
bendix |
31 May 2005, 22:15
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO |
QUOTE(St @ 30 May 2005, 19:44) Sia asa vad si francezii cum e sa dai spaga ca sa ai amsina... Apropo, voi cate Loganu-uri credeti ca s-ar vinde in Franta daca Dacia ar onora toate comenzile, cifrele sa fie obiective, sa nu veniti acum cu nu stiu cate milioane .... Pronosticul meu este ca se vor vinde in anul 2006 in Franta cel putin 20.000 de Logan-uri. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
AL |
1 Jun 2005, 12:04
Post
#27
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
Site-ul oficial LOGAN in Franta:
http://www.dacia-logan.fr/fr/DaciaSITe/home/index.html pentru restul tarilor din W europei, accesul catre site-urile respective se face de la: http://www.dacia-logan.com |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Le Culbuteur |
1 Jun 2005, 21:52
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 13 March 05 |
Si ar mai fi ceva. O chestiune de psihologie sociala. Prin alte parti, masina nu mai e (cel putin nu mai e pentru toata lumea) un "status symbol." Adica eu stiu destui occidentali care au condus toata viata masini de mana a doua si asta nu pentru ca nu si-ar permite una noua, ci pentru ca --pur si simplu-- au alte prioritati in viata (calatorii in captul lumii, sporturi extreme, vacante cu familia, ori hobby-uri ca gradinaritul, fotografia sau video-ul digital).
Asa este un prieten al meu, profesor universitar, cu un salariu de vreo 8 mii de euro pe an, care si-a cumparat prima masina NOUA abia acum doi ani (omul are 60 de ani). Pana acum umblase cu masini de mana a doua. Iar masina aceea noua nu e un Volvo ci un Peugeot 206. Sa fie zgarcit omul meu? Nu. Pur si simplu, masinuta asta e destul pentru el. A bagat insa jumatate de milion intr-o casa frumoasa, si-a facut atelier de ceramica si calatoreste cat incape --Japonia si India cel putin o data pe an, iar asta de multe ori pe banii lui. Ce vreau sa zic este ca romanul --sarac si frustrat-- vede in masina un "status symbol" in mai mare masura decat occidentalul. Daca nu ma credeti, ganditi-va doar la discrepanta frapanta dintre masinile din fata/spatele blocurilor noastre si conditia modesta a apartamentului proprietarilor. Pe logica ca "Mai bine ma inghesui in 2-3 camere, dar am o masina faina, decat sa bag banii aia intr-un apartament mai mare". Calea pana la normalitate la noi e inca lunga... Vorbesc de normalitatea clasei de mijloc. |
-------------------- |
|
arp |
1 Jun 2005, 22:34
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 14 May 03 |
Corect, ai perfecta dreptate! Dar acum spune-ne cat castiga pe bune prietenul tau ca la 8mii de euro pe an nu-si permite nici Peugeot 206:) Sau da meditatii?
|
-------------------- Citroen Xsara HDi
|
|
Kramer |
2 Jun 2005, 06:50
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov |
Din cate am vazut si la nemti e cam aceeasi perceptie despre masina ca simbol al pozitiei in societate.
|
-------------------- |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2024 - 14:39 |