It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> TEMPORIZATOR STERGĂTOARE, ...asa cum avea până si bătrâna Berlină

IRONICK
post 8 Sep 2007, 22:25
Post #121


-------------------------


Group: Members
Posts: 18.582
Joined: 19 April 05
From: Earth




Apropo de reglaj in trepte ... am gasit ceva si pentru viteza motorasului de la stergator.


--------------------
- - - - -
TOYOTA SBW5
Daca ii raspunzi prostului, risti sa te trezesti cu el in discutie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99MMH
post 9 Sep 2007, 09:55
Post #122


eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu prind curaj.


Group: Members
Posts: 204
Joined: 17 July 07




Salutare oameni buni
Interesanta ideea lui cipishor mai ales ca este prezentata sub forma digitala smile.gif si dupa parerea mea se poate folosi maneta de la MCV. Butonul in pozitia "alimentarea stergatorului din spate" sa aiba ca efect alimentarea montajului iar stopitoarea selectarea cadentei 1s...etc.
Cat despre problema cu tinutul minte al pasului (nr. de secunde selectat) printr-un tehnium mai vechi era un montaj simplu care contoriza si afisa pe un "8" de cate ori a fost apasata o tasta.
Acum mai intervine si problema rentabilitatii investitiei...... dry.gif
Toate Bune


--------------------
Logan ambition 1,6 MPI;1,5dci; Nova GT 2006,2007,1998 - MMH
E o teorie si, ca toate teoriile general acceptate, o prostie in toata regula.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 9 Sep 2007, 11:13
Post #123


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.429
Joined: 13 September 04




Se face cu un microcontroler de 10 lei. Montajul costa sub 30 de lei. Trebuie sa-mi fac timp, ca mi se pare extraordinar de al naibii de nemaipomenit de ultra-simplu de facut. Poate bulesc ceva tongue.gif


--------------------
- - -
Ambition 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siru
post 27 Sep 2007, 11:57
Post #124


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 October 05




Vreau sa reiau ideea de a adauga in circuitul stergatorul de Logan un temporizator de Dacie (TSP-4T).

Vedeti atasat schema temporizatorului de Dacie, schema originala Logan (cu explicatii luate din manualul de service Logan, cel de 35MB)
si schema modificata propusa de mine.

Ideea mea a fost sa intercalez temporizatorul de Dacie in circuitul care da comanda de pornire stergatoare
(de la UCH la maneta stergatorului).
In felul acesta practic temporizatorul de Dacie da el comanda in locul UCH-ului.
Temporizatorul de Dacia are meritul ca atunci cand este inchis de la buton nu afecteaza cu nimic circuitul in care a fost inserat.

Inca nu am realizat montajul in practica.
Am realizat un circuit asemanator pe Matiz si mi-a reusit,
dar acolo temporizarea originala nu este controlata de vreun UCH, ci de un temporizator pe baza de relee asemanator cu cel de Dacie.

Orice observatii sau critici sunt binevenite.

============================

Revin cu informatii dupa realizarea practica.

Rezultat: negativ.

Am legat firele ca in schema, dar nu am obtinut nici o schimbare in comportament,
circuitul s-a comportat ca si cand nu s-a modificat nimic in el.
Adica, stergatorul pus pe pozitia Off si cu temporizatorul de Dacie pornit
nu a facut nici o cursa;
stergatorul pus pe pozitia INT (intermitent) si cu temporizatorul pornit
a facut curse la un interval fix (circa 5 secunde) ca si fara temporizator,
desi am variat durata de temporizare din buton;
stergatorul pus pe pozitia INT (intermitent) si cu temporizatorul oprit
a facut curse la un interval fix (circa 5 secunde) ca si fara temporizator
(asa si trebuia).

Am masurat curentul care iese pe pinul A7 din maneta de stergator
("+ dupa contact protejat cu siguranta") si am obtinut circa 3V.
Este posibil sa fie prea mic acest curent pentru a comanda releul din interiorul
temporizatorului de Dacie?
Totodata din experienta capatata la montarea temporizatorului de Dacie pa un Matiz stiu ca si acolo curentul de alimentare era tot in jur de 3V.

Asadar declar aceasta schema ca fiind inca in teste si nevalidata.
Mai lupt si va tin la curent.

This post has been edited by siru: 28 Sep 2007, 09:37

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image

Attached File(s)
Attached File  TemporizatorStergatorTSP_4T.pdf ( 123.17k ) Number of downloads: 518


--------------------
Logan Laureate 1,4 MPI - AG-01-SYR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siru
post 28 Sep 2007, 14:55
Post #125


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 October 05




Am incercat si alte combinatii si nu am reusit.

In prima poza atasata vedeti o schema in care vreau sa preiau cu temporizatorul Daciei comanda pe care o da maneta stergatorului catre UCH cand este pus pe pozitia Intermitent.
Rezultat negativ:
circuitul s-a comportat ca si cand temporizatorul nu are fi fost introdus:
pe pozitia INT si temporizator Dacie deschis - nimic
pe pozitia INT si temporizator Dacie inchis - temporizare fixa Logan de 4 secunde
pe pozitia Off si temporizator Dacie deschis - nimic

In a doua poza am legat doar iesirea 31b a temporizatorului la pinul A7 din UCH
pentru a simula pornirea stergatoarelor la actionarea manetei pentru stropirea parbrizului
(vedeti topicul http://www.daciaclub.ro/Pornire-stergatoar...riz-t8959.html)
Rezultat:
- maneta stergator pe pozitia Off si temporizator deschis - nimic
- maneta stergator pe pozitia Intermitant si temporizator deschis - stergatorul merge continuu pe viteza mica, ca si cand maneta ar fi pe pozitia Low
(indiferent de reglajul din buton al temporizatorului)
- maneta stergator pe pozitia Intermitant si temporizator deschis, apoi inchis imediat - stergatorul merge continuu pe viteza mica timp de 3 - 4 ture, ca si cand as fi apasat maneta de spalare geam mai mult de 1 secunda.

Parerea mea este ca temporizatorul Daciei da curent pe pinul 31b, dar:
- e posibil ca acel curent sa fie dat pentru o perioada mai lunga de 1 secunda
- sau tensiunea scoasa pe acel pin sa fie mai mica decat vrea Loganul (nu am reusit sa masor tensiunea respectiva)

Din aceasta dilema nu pot iesi. Este cineva in stare sa interpreteze rezultatele experimentului meu (eventual sa faca el insusi experimentul)?

As mai incerca o schema (vezi poza a treia), in care iesirea 31b a temporizatorului Daciei as conecta-o direct pe firul care da curent la motorul stergatorului (pinul A3 din maneta stergator), dar mi-e frica sa nu fac vreo prostie... Adica in acest caz temporizatorul ar da comenzi pe firul pe care se da semnal si cand maneta stergatorului este pe pozitia Low (in sfarsit, poate ar fi acceptabil).
Ma intreb, insa, daca maneta este pe pozitia High si temporizatorul Daciei deschis, ce se va intampla cu motorul stergatorului care va primi semnale pe cele 2 fire pentru viteza Low, respectiv High, in acelasi timp.

This post has been edited by siru: 28 Sep 2007, 15:06

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
Logan Laureate 1,4 MPI - AG-01-SYR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 1 Oct 2007, 09:09
Post #126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




In primul rind, daca tu ai masurat un curent de 3V, sfatul meu calduros, este sa ai mare grija ce faci pe-acolo.
In al doilea rind, ar trebui inainte de a te apuca de asa ceva, sa intelegi cum functioneaza exact, releul de berlina. Pentru asta, il legi separat, si ii pui ca sarcina un bec, si observi care este iesirea temporizata. Eventual, daca poti desface releul, te poate ajuta sa-ti dai seama care este pinul cu pricina.
Dupa ce te-ai lamurit cum functioneaza releul, poti aborda problema astfel:
a ) legi iesirea temporizata a releului, la sirma 14E-BJ, cea pentru comanda temporizarii din UCH, pe care o scoti, insa din mufa stergatoarelor, pinul A1. Releul de berlina poate fi alimentat cu +, chiar din acel pin A1, al mufei stergatoarelor (recomandat, pentru a nu fi alimentat si in timpul cind se trece pe viteza I a stergatoarelor). La fiecare impuls primit de UCH, din releul de berlina, el va comanda o tura a stergatoarelor, dupa care va face pauza setata in UCH, insa nu ajunge sa termine ciclul, pentru ca se termina impulsul din releul tau, deci temporizarea va fi data de acesta din urma. Dupa pauza setata de releu, se reia ciclul.

b ) Daca iesirea releului de berlina, comuta pe iesirea lui temporizata, intre + (alimentarea releului) si celalalt pin (31b sau NI), atunci poti intercala pe sirma 14A releul tau, cu iesirea temporizata spre motorul stergatoarelor. Daca insa iesirea temporizata a releului de berlina este comutata intre + si masa, atunci NU folosi aceasta metoda ! Nu stiu cit curent duce intrerupatorul de stergatoare, pe pozitia de temporizare, incit sa fie sigur sa alimentezi releul de berlina din pinul A1 al mufei stergatoarelor.

De asemenea, iti recomand sa eviti, legarea la iesirea 4 din UCH, sirma 14D-SA (nu se vede prea bine), intrucit este iesire de putere din UCH, si nu ai voie sa o "comanzi" cu o alta iesire!

Personal recomand varianta a), intrucit este singura care nu poate sa-ti strice nimic pe masina. Orice semnal (in limita tensiunii de pe baterie) vine spre UCH pe acea sirma, 14E-BJ, nu ai ce sa strici. Cu conditia sa nu fie legata la mufa stergatoarelor.

Dar, daca tot te incearca curiozitatea, de ce nu-ti faci un montaj, cu schema propusa mai la deal pe acest topic? Este mai ieftin, si mai elegant, zic eu.

Succes!

This post has been edited by mario1980: 1 Oct 2007, 09:15


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siru
post 2 Oct 2007, 10:29
Post #127


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 October 05




Mea culpa: spuneam ca am masurat un curent de 3V pe un anumit fir. Greseala - am avut voltmetru setat pe altceva decat masurarea tensiunii.

Am incercat deja punctul a) din mesajul tau (vezi mesajul meu anterior, poza a doua), cat si punctul b ) (mesaj anterior, poza 3) si nu am obtinut efectul scontat.


Cat despre faptul ca nu m-am apucat sa fac schema ta cu circuit 555:
este mai usor sa folosesti ceva ce exista (temporizatorul de Dacie) decat sa constuiesti de la zero.
Precum spuneam, aveam experienta de la montarea unui astfel de temporizator pe Matiz unde totul a mers OK si rapid si rezultatul a fost si estetic si usor de manevrat.
Totodata imi placea butonul de reglare a acestui temporizator (usor de prins in bordul Loganului - dai o gaura si atat).

In ultima instanta o sa fac schema ta, caci este testata si merg la sigur, dar cred ca te-ai muncit ceva timp sa faci schema, sa o atasezi astfel incat sa poata fi manevrata usor cu maneta aia mica, sa faci fanta aia subtire in protectia de cauciuc a manetei stergatorului.
Fara sa iti neg contributia ta pozitiva la acest topic, opinez ca montajul tau necesita mult mai multa munca si atentie.

This post has been edited by siru: 2 Oct 2007, 10:31


--------------------
Logan Laureate 1,4 MPI - AG-01-SYR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 2 Oct 2007, 11:27
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Eu apreciez si incurajez orice efort, chiar ar fi bine daca ai putea duce la capat ideea ta, poate pe unii nu-i pasioneaza asa de tare sa faca montaje, si sint dispusi sa cumpere un temporizator de berlina pe care sa-l planteze acolo si gata...
Sfatul meu ramine in continuare sa descilcesti intii functionarea releului de berlina, si apoi, te putem ajuta, daca mai ai nevoie (desi nu cred ca va mai fi cazul).
De muncit, nu m-am muncit chiar asa de mult cum crezi tu, iar solutia cu potentiometrul rectiliniu folosita de mine nu este singura care poate fi aplicata. Poate fi un potentiometru ordinar, pentru care tot o singura gaura dai in bord, daca vrei. Eu la mine am preferat sa nu gauresc bordul, ci acel cauciuc de la maneta.
M-am uitat in schemele tale, si dupa cite-mi dau seama, schema V2 este varianta a si schema V4 este varianta b. Celelalte le-as scoate din calcul. In schema V4, insa consider ca trebuie sa scoti comanda de temporizare care duce catre UCH, nu crezi?
Inca odata mare atentie cu varianta b. Daca pe perioada de pauza, releul de berlina trage iesirea sa catre masa, atunci este putin tricky, ca sa nu zic periculos pentru instalatia masinii.

Totul este insa vorbarie goala, pina nu stim exact functionarea temporizatorului de berlina.
Observatia referitoare la montaj este adevarata, dar promit ca voi face versiunea urmatoare mai ingrijit, si va fi si mai simpla, in sensul ca nu va mai fi prezenta dioda in circuit, iar plaja de temporizare marita. smile.gif


Spor


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siru
post 4 Oct 2007, 21:56
Post #129


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 October 05




Iata atasata schema de functionare a temporizatorului de Dacie.


Attached File(s)
Attached File  TemporizatorStergatorTSP_4T.pdf ( 123.17k ) Number of downloads: 478


--------------------
Logan Laureate 1,4 MPI - AG-01-SYR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 5 Oct 2007, 08:58
Post #130


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Bun, din ce am inteles eu, iesirea este pinul 31b, si este comutata intre "+" si intrarea NI (care pe berlina este legata la semnalul de terminare a cursei motorului de stergatoare).
Incearca sa legi:
- pinul 1 din mufa stergatoarelor la "+" temporizator (il intrerupi, sa nu mai dea comanda temporizare spre UCH)
- 31b pe sirma de comanda temporizare, care duce spre UCH (pinul 24, din schema)
- intrarea NI o legi (eventual printr-un bec, pentru test), catre masa. Cred ca aici este scaparea ta, daca acest pin nu il legasesi catre masa, ci catre pinul 1 din mufa stergatoare, atunci se dadea comanda aproape continua catre UCH (posibil cu unele glitch-uri catre -, pe perioada cit comuta releul), ceea ce inseamna ca temporizarea era data tot de UCH.

Asta cum s-ar zice ar fi varianta a). Pentru implementarea variantei b ) (desi nu cred ca este mai buna decit a), trebuie sa fim siguri ca sirma 14C-OR, comanda + oprire corespunzatoare stergator parbriz are aceeasi polaritate ca si in cazul berlinei.

Sa nu uiti sa ne comunici rezultatele. Spor la treaba!


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siru
post 5 Oct 2007, 09:52
Post #131


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 October 05




Cred ca ai dreptate privind locul unde am gresit:
pinul NI din tempo Dacie legat pe pinul A1 din maneta
(ideea am preluat-o din scheme facute pe alte masini fara sa gandesc:
ei ziceau ca NI trebuie sa lase circuitul ca si cum nu ar fi intercalat temporizatorul de Dacie in el). Dar tu ai dreptate - nu trebuie sa obtin un montaj in care, daca temporizatorul de Dacie e oprit restul sa functioneze ca si inainte.

In fapt, am recitit primul tau raspuns la propunerea mea si acolo explicai exact ca aici, dar eu am citit ce am vrut sa aud din postul tau (mea culpa).

O sa incerc azi schema noua.

Atasez schema a) propusa de tine asa cum am inteles-o.

O sa vin cu rezultatele montarii dupa amiaza.

Poate reusim!

This post has been edited by siru: 5 Oct 2007, 10:27

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Logan Laureate 1,4 MPI - AG-01-SYR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 5 Oct 2007, 10:05
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Da, este corect. Sigur reusesti! Sa ai grija, si succes!


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siru
post 11 Oct 2007, 16:26
Post #133


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 October 05




Rezultate negative.

Am incercat mai multe scheme, urmand sfaturile primite si ce am mai postat eu pe aici si nu am obtinut ceva convenabil.

Sunt oarecum suparat, schemele facute si dezbatute aici sunt corecte teoretic.
Practic obtin fie temporizare normala a Loganului fixa, la 4 secunde, indiferent cum actionez eu butonul de la temporizatorul de Dacie inserat in circuit,
fie nu merg deloc etc.
Una din schemele facute, cea prin care dau semnal la pinul din UCH care ar fi actionat cand stropesti parbrizul cu lichid, s-a comportat astfel:
- cu temporizatorul Dacia pornit, stergatoarele merg continuu cu viteza mica.
- cand opresc temporizatorul, stergatoarele mai fac 3 curse si se opresc.
Rezulta, asadar, ca timpul pe care temporizatorul da semnal la UCH este mai mare decat 1 secunda cat trebuie ca UCH-ul sa porneasca stergatoarele 1 data.

Nu mai continui nici un montaj pe ideea asta.

Tot montajul cu timer 555 cred ca ne salveaza.



This post has been edited by siru: 11 Oct 2007, 17:23


--------------------
Logan Laureate 1,4 MPI - AG-01-SYR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 14 Oct 2007, 12:37
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Siru, sigur este bun temporizatorul? Eu am avut in plan sa te ajut pina la capat, si sa cumpar un temporizator, sa fac si eu montajul. Nu am mai apucat, insa.
Totusi din cite-mi dau eu seama, tu abordezi putin cam superficial treaba. Ai pus un bec, sau un led (inseriat cu o rezistenta de 0,5-1K) pe iesirea temporizatorului, sa o "vizualizezi" (se poate face si cu aparatul de masura) ? Acolo trebuie sa ai pulsuri de durata mai mica decit perioada temporizarii din UCH, ca sa functioneze treaba. Din ce spui tu, se pare ca temporizatorul tau da un impuls infinit de lung pe iesire, ai verificat acest lucru?


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 25 Oct 2007, 16:45
Post #135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




QUOTE(IRONICK @ 8 Sep 2007, 22:25)
Apropo de reglaj in trepte ... am gasit ceva si pentru viteza motorasului de la stergator.
*



pentru reglaj in 10 trepte a vitezei de stergere, o schema simpla si practica

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 25 Oct 2007, 16:49
Post #136


-------------------------


Group: Members
Posts: 18.582
Joined: 19 April 05
From: Earth




Attached File  ep0231.pdf ( 132.34k ) Number of downloads: 237


Attached Image

Cata coincidenta cu kit-ul COMANDA STERGATOR DE PARBRIZ facut de EPSICOM!

This post has been edited by IRONICK: 25 Oct 2007, 16:52


--------------------
- - - - -
TOYOTA SBW5
Daca ii raspunzi prostului, risti sa te trezesti cu el in discutie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 25 Oct 2007, 16:56
Post #137


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




eu o am dintr-un Tehnium din '92 Nr.4


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 26 Oct 2007, 15:31
Post #138


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Eu am incercat sa ma uit pe un datasheet de CD40174B, dar nu se potriveste cu ceea ce ar trebui sa fie in schema prezentata anterior. Din cite vad eu, este vorba de un CI cu 6 bistabile de tip D, ceea ce nu se potriveste cu ce este in schema. Unde este greseala?

Cred ca merge facuta o schema de la 0, cu un numarator up/dn (CD4029 are si intrari de presetare) si un decodor, plus timer-ul.


This post has been edited by mario1980: 26 Oct 2007, 15:59


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 9 Nov 2007, 12:12
Post #139


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.429
Joined: 13 September 04




2 intrebari, please (referitor la http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...id=1627413961):
a. de unde iau masa in zona aia, ca mufa 145 nu pare sa aiba ?
b. A1 si A7 au 12V, asa-i?

This post has been edited by hash: 9 Nov 2007, 12:13


--------------------
- - -
Ambition 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 9 Nov 2007, 16:34
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




pe A7 vine tensiune din tabloul de sigurante, masina are baterie de 12V, deci...

pe A1 se poate pune un aparat de masura si in cazul asta masina tot baterie de 12V are...

In zona manetei de stergator ai sasiul masinii, apoi deoparte si de alta a coloanei volan ai doua suruburi pe care sunt niste fire legate la sasiu.

This post has been edited by OldMan: 9 Nov 2007, 16:35


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 9 Nov 2007, 17:35
Post #141


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.429
Joined: 13 September 04




Multumesc!


--------------------
- - -
Ambition 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 10 Nov 2007, 15:54
Post #142


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




Pa A1 nu scoate 12V, cam la fiecare 7s apare o tensiune de 300mV, e crescatoare de la 0 spre 300mV. Cand atinge pragul de 300mV comuta 0V si ciclul se reia.


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 15 Nov 2007, 14:59
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




A1 este pinul de comanda pentru temporizare stergatoare. Cind dai de maneta in jos cu o pozitie, pe A1 apar 12V (din comutatorul stergatoarelor). Eu sugerez alimentarea temporizatorului, de oricare ar fi el, cu + din A1. Masa am tras de pe la un surub din zona.


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 17 Nov 2007, 00:14
Post #144


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.429
Joined: 13 September 04




No-no, alimentarea de pe A7 si numai comanda de pe A1. Daca formezi semnalul corect pe A3, poti scoate (cred) UCH-ul la pensie smile.gif Inca nu am facut rost de papuci, asa ca n-am putut masura nimic (nu vreau sa tai firele)



--------------------
- - -
Ambition 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 19 Nov 2007, 10:12
Post #145


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Hash, sint 2 modalitati prin care poti intercala temporizarea de berlina. Una, in care dai semnal temporizat pe sirma de comanda temporizare (cea care vine din A1), si a doua, similara cu modul de interconectare de pe berlina.

Prima: nu consuma decit un curent foarte mic (se poate alimenta fara probleme din pinul A1), este sigura din punct de vedere al instalatiei electrice a masinii, este cel mai usor de implementat practic (intrerupi o singura legatura).
A doua: consuma curent cit consuma motorul stergatoarelor, necesita un studiu mai atent asupra instalatiei electrice, intrucit prezinta riscul sa comanzi o iesire din UCH (ceea ce nu prea este de dorit), si este semnificativ mai complicata la realizarea practica. Circuitul care l-am propus eu, nu se preteaza la aceasta varianta (decit cu modificari, din care ar rezulta in final ~ releul de berlina)

Acum, alegerea iti apartine.

This post has been edited by mario1980: 19 Nov 2007, 10:16


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 21 Nov 2007, 18:00
Post #146


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




O idee mai veche care incepe sa prinda viata. Mai exact un automat pentru stergatorul de parbriz corelat cu viteza autovehiculului si a picaturilor de ploaie.
Am terminat de scris softul acum urmeaza sa-l scriu in microcontroler.


Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 21 Nov 2007, 18:06
Post #147


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Pentru asta banuiesc ca trebuie sa ducem un senzor la oglinda nu?


--------------------
VW JETTA 1.4 TSI 140 CP 2008 - B 99 WZZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 21 Nov 2007, 18:21
Post #148


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




uite si partea cu senzorii de care vorbeai,

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 21 Nov 2007, 18:25
Post #149


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Meserieee,ce pot sa zic decat felicitari,la cat esti de talentat sunt sigur ca il faci functionabil.Astept rezultatul si poate se gaseste vreo solutie de multiplicare.Bafta


--------------------
VW JETTA 1.4 TSI 140 CP 2008 - B 99 WZZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 25 Nov 2007, 20:02
Post #150


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.429
Joined: 13 September 04




Haide sa va spun cum am facut eu. De la inceput am avut in cap capabilitatile pe care le-am avut la fosta skoda felicia. Intarziere variabila la dorinta, fara trepte, fara semireglabile .. reglaj numai din maneta. Folosind ideile de pe parcursul acestui topic (multumiri lui mario1980, OldMan) m-am apucat de facut schema urmatoare, ca sa am baleiere cu intarziere comandata, intre 2 si 25 sec, cu o rezolutie de 50 ms, fara sa dau gauri prin bord si fara sa tai fire:
[attachmentid=1627420582]

Circuitul este alimentat tot timpul. El are rolul de a memora intervalul de timp scurs intre 2 activari succesive ale manetei. Daca maneta sta activata (pozitia 1), circuitul comanda impulsuri cu perioada memorata anterior. Daca e dezactivata, inregistreaza durata. Cu cat sta dezactivata mai mult, cu atat perioada viitoarelor baleieri creste (pana in limita de 25s). Initial, la punerea contactului, perioada presetata este de 3s. Dar se poate schimba. Am folosit un PIC schiop .. de pin-ul 10. smile.gif

Alimentarea de 12V (sau cat o fi) vine prin A7. Am intrerupt circuitul in A1, pin-ul din mufa l-am legat la IN-ul circuitului iar papucul care merge la UCH la OUT-ul circuitului.

PIC-ul foloseste tensiune de 5V asa ca a fost nevoie si de un stabilizator. A iesit cam asa (nu impuscati pianistul, va rog, sunt sigur ca se putea face mai bine smile.gif ):
[attachmentid=1627420583][attachmentid=1627420585][attachmentid=1627420587]

Am folosit pentru conectare o mufa de alimentare pentru unitati de disc de la PC.
Un programator de PIC gasiti aici: http://www.semis.demon.co.uk/Pics/PICmain.htm
Lipseste o rezistenta, de la Vcc-ul PIC-ului la masa, de 2K2, in paralel cu condensatorul.
Eu l-am facut pe asta pentru ca am lucrat cu portul paralel (laptop-urile nu au port serial).

Dupa ce am facut montajul, cu pusul pe masina a fost mai .. emotionant smile.gif Voiam sa masor tensiuni, ei bine nu am mai masurat nimic, am calibrat montajul in asa fel incat sa nu pot parli nimic, poate sa ia intrare si de la 12V. De ce am pus releu ? Pentru ca nu m-am hotarat inca daca sa intrerup numai A1 sau sa inlatur UCH-ul cu totul din schema si sa comand A7 pentru a introduce eu semnal pe A6 in functie de A1. Ma rog, deocamdata am optat pentru prima varianta insa ma deranjeaza tzacanitul suplimentar.

Cum l-am pus pe masina:
- am dat carcasa de la volan jos. Asta se face usor desfacind cele 2 suruburi pana ies afara cam 1 cm. Nu va fie teama ca sunt lungi. Daca faceti asa, o sa va vina mult mai usor la montat.
- am dat jos intai capacul de sus si pe urma cel de jos. La punearea la loc, intai puneti capacul de jos si pe urma cel de sus, vedeti ca sunt niste prinderi in cel de jos, studiati inainte de a le pune la loc cum se imbina ele. La montaj, suruburile se strang dupa ce cele 2 scoici fac 'clac', cu simtul raspunderii (nu e nevoie de muschi !)
- am scos mufa manetei. Sunt 2 cleme laterale care le apasati ca sa dea drumul mufei. Pe urma, pentru ca am avut nevoie sa scot papucii, am desfacut aparatoarea neagra din capul mufei. Folositi o surubelnita subtire ca sa apasati pe clemele cu care aceasta aparatoare intra in corpul mufei (care este alba). Vedeti ca tine in 2 trepte ! Daca trageti cu forta o sa reusiti numai sa rupeti lamelele aparatorii. E un plastic foarte slab.
- am avut un papuc similar pe care l-am luat de la un kit de inchidere centralizata, ca sa inlocuiesc papucul A1 (pe care l-am scos din mufa)
- un alt papuc de alt tip a fost 'convins' sa stea solidar cu papucul pin-ului A7. Asa ca n-am taiat nimic.
- se pune aparatoarea inapoi in mufa
Nu mai fac desenul cum sunt organizati papucii in mufa, care e A1 si care A7 pentru ca odata ce desfaceti aparatoarea din capatul mufei o sa va dati seama foarte usor.

L-am pus pe masina si merge, mai trebuie sa-l capsulez, eventual sa fac un montaj pe un cablaj imprimat, nu pe nebunia asta de placuta. Iata si codul (inspirat de aici: http://www.mikroe.com/en/books/picbook/0_Uvod.htm)
[attachmentid=1627420619][attachmentid=1627420620]
[attachmentid=1627420621][attachmentid=1627420618]
Si pentru cei care nu vor sa-si bata capul cu MPLAB-ul (nu ca ar fi mare scofala), numai hex-ul:
[attachmentid=1627420622]

O sa fie ciudat pana invatati sa 'programati' perioada de baleiere folosind maneta, imi aduc aminte ca prima data cand a plouat cu skoda aia, eram foarte intrigat de maneta ce comanda baleierea periodica pana i-am prins 'smecherezul'.


This post has been edited by hash: 25 Nov 2007, 21:54


--------------------
- - -
Ambition 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

12 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 21st September 2014 - 08:04
Forum Renault Server hosting