DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> modificare date la computer de bord, split de la resetarea computerului...

carman
post 7 Jun 2005, 00:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




QUOTE(dweep @ 4 Jun 2005, 20:42)
Oricum am fost socat de ceea ce sustinea "inginerul" in materie de computere de service si anume ca resetarea se produce si cand alimentezi
*



QUOTE(Sony @ 4 Jun 2005, 21:35)
Inginerul tau facuse facultatea la intuneric! Pardon! La seral! Si luase examenele cu spaga!
*



Sony, acu' sa nu-mi sari in cap, da' ceva logica ar exista in cazul asta... Calculatorul tine minte cati litri s-au consumat incepand de la ultima resetare si in timp tot scade... Acum, daca tu ii pui benzina, n-ar trebui ca diferenta sa dea cu minus ? Si nu ar lua-o razna toate calculele ?? Nu cred ca "stie el" ca ai pus benzina intre timp... biggrin.gif

Asta ar explica intr-un fel si de ce se intampla in unele cazuri aparent aleator... Daca masina stationeaza, spre exemplu, intr-o pozitie din care atunci cand este repornita, plutitorul "a sarit" un pic mai sus ? Sau s-a facut vreo manevra in trafic care a agitat rezervorul si a indus in eroare senzorul de litri ??

Zic si eu... ar fi o ipoteza...

This post has been edited by carman: 7 Jun 2005, 18:31


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KNIGHT_C
post 7 Jun 2005, 13:25
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 4 January 05
From: Bucuresti




Nu cred ca tine minte deloc !
El reverifica la fiecare punere a contactului, nivelul combustibilului, deci nu se pune problema ca se bulverseza.


--------------------
DACIA LOGAN Ambition 2004 - B 40 ZZZ
Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 16 Jun 2005, 16:42
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




QUOTE(KNIGHT_C @ 7 Jun 2005, 14:25)
Nu cred ca tine minte deloc !
El reverifica la fiecare punere a contactului, nivelul combustibilului, deci nu se pune problema ca se bulverseza.
*


vrei sa spui ca la fiecare punere a contactului, ti se reseteaza toate datele ?? laugh.gif


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KNIGHT_C
post 16 Jun 2005, 17:16
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 4 January 05
From: Bucuresti




carman > citeste atent, am spus ca la punerea contactului verifica de fiecare data nivelul combustibilului din rezervor, nu ca s-ar reseta ceva.


--------------------
DACIA LOGAN Ambition 2004 - B 40 ZZZ
Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 16 Jun 2005, 17:29
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




QUOTE(KNIGHT_C @ 7 Jun 2005, 14:25)
Nu cred ca tine minte deloc !
*


am citit foarte atent, am "citat" doar un pic mai mult. acum sper sa fie mai clar.
ca sa fiu si mai explicit: sustii ca nu exista memorie ?? asa reiese din postul tau.

nivelul e monitorizat si in timpul functionarii. cum adica "reverifica" ? cum s-ar explica tehnic "reverificarea" asta ?

This post has been edited by carman: 16 Jun 2005, 17:31


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 16 Jun 2005, 17:32
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




@carman, eu cred ca citezi foarte selectiv. Acel post a fost foarte clar.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 16 Jun 2005, 17:54
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




nedumerirea mea era simpla: in timp ce mergi, pe baza datelor acumulate (km parcursi, diferenta litri de la ultima resetare excl.gif samd) se fac niste calcule (consum mediu de ex.) .

ce se intampla cu datele atunci cand alimentezi ?


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KNIGHT_C
post 16 Jun 2005, 18:06
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 4 January 05
From: Bucuresti




carman > singura informatie care depinde de cantitatea de benzina din rezervor este "nr de km pana la realimentare", si aceasta se reactualizeaza la fiecare punere a contactului odata cu reactualizarea nivelului de carburant din rezervor.


--------------------
DACIA LOGAN Ambition 2004 - B 40 ZZZ
Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 17 Jun 2005, 21:29
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




...si diferenta de litri de la ultima resetare ?
...si consumul mediu ?
cum se calculeaza ?


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KNIGHT_C
post 18 Jun 2005, 00:43
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 4 January 05
From: Bucuresti




fii mai clar cu ce vrei sa spui cu diferenta de litrii de la ultima resetare, daca te referi la cantitatea de benzina consumata de la ultima resetare, avem de-a face cu benzina DEJA consumata deci nu mai depinde de cat e in rezervor, daca te referi la nr. de km pana la realimentare citeste postul anterior

Consumul mediu = benzina DEJA consumata / nr. de km parcursi (deci iar nu depinde deloc de cat mai ai in rezervor)

Crede-ma ca nu vreau sa ma contrez cu tine si m-as bucura sa dam de cap acestei ciudatenii, indiferent cine ar avea dreptate.


--------------------
DACIA LOGAN Ambition 2004 - B 40 ZZZ
Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 18 Jun 2005, 02:22
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




nici vorba de contre, nu am intentionat sa las senzatia asta - incercam sa subliniez niste aspecte, sa inteleg... in lipsa unor informatii oficiale, orice argument care are sens e binevenit. cred ca e important sa ne lamurim cum functioneaza partea de calcul. banuiala mea e ca de aici se trage problema cu resetarea.

sustii in postul tau imediat anterior ca masurarea benzinei deja consumate se face "litru cu litru", la fiecare scadere cu 1L, fara a tine seama de nivelul initial la care a fost facuta resetarea, decat ca punct de reper... ar fi o ipoteza. tot nu vad o 'iesire': cand alimentezi, nu i se schimba punctul de reper ?

pe de alta parte insa, calculatorul detine in permanenta informatia asupra cantitatii prezente in rezervor si valoarea la care ai facut resetarea... cred ca fara o informatie oficiala referitoare la problema asta, nu-i dam de cap asa usor.


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KNIGHT_C
post 18 Jun 2005, 03:22
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 4 January 05
From: Bucuresti




Uita-te atent la nivelul indicatorului de benzina cand pui contactul, cel mai bine cand e motorul cald ca sa te convingi ca ceea ce spun e perfect valabil. Ce se intampla ? Pavelele ce indica temperatura se aprind aproape instantaneu in timp ce nivelul carburantului are o latenta de cateva fractiuni bune de secunda, ceea ce ma duce clar cu gandul ca nivelul de carburant din rezervor este permanent reinitilizat la punerea contactului.
In plus tine cont ca realimentarea o faci cu motorul oprit, nimeni dintre cei carora li s-a resetat CB nu au indicat alta metoda de alimentare (plus ca nici nu mai e ca la vechea dacie la care aveai cheie separat pe busonul de benzina).
REPET: Sustin ca datele memorate sunt cu privire la fapte DEJA consumate (kilometrii DEJA parcursi, litrii DEJA consumati, consum mediu (care nu este altceva decat raportul dintre primele doua)), iar cantitatea de carburant aflata in rezervor si nr. de km pana la realimentare sunt reactulizate la fiecare punere a contacului chiar daca au fost memorate pe parcursul ciclului pornire - oprire a motorului. (in plus, nr de km pana la realimentare mai depind si de consumul mediu)

This post has been edited by KNIGHT_C: 18 Jun 2005, 03:28


--------------------
DACIA LOGAN Ambition 2004 - B 40 ZZZ
Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 18 Jun 2005, 07:30
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(carman @ 18 Jun 2005, 03:22)
sustii in postul tau imediat anterior ca masurarea benzinei deja consumate se face "litru cu litru", la fiecare scadere cu 1L, fara a tine seama de nivelul initial la care a fost facuta resetarea, decat ca punct de reper... ar fi o ipoteza. tot nu vad o 'iesire': cand alimentezi, nu i se schimba punctul de reper ?
*


Benzina consumata de la resetare este masurata prin cantitatea de benzina injectata. Daca ar compara cantitatea din rezervor cu cea de cand ai alimentat erorile ar fi maricele.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 18 Jun 2005, 21:58
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




Sony,
m-am gandit si la ipoteza asta, dar eu cred ca nu e suficient de precisa masurarea prin injectoare. s-ar putea sa fie asa, nu te contrazic ... "din auzite", nu toate sistemele de injectie pot masura cantitatea de benzina permanent. se spune de catre cei care au mai avut de-a face cu motoare MPI, ca lipsa informatiei "consum in ralanti ( litri/h)" la unele computere de bord nu este tocmai intamplatoare...
erorile... par maricele oricum pana cand realizezi un anumit numar de km.
datele despre consumul mediu devin mai precise odata cu un nr. de km. mai mare. adevarat, asta nu infirma ce ai spus tu.

KNIGHT_C,
inteleg acum ce vrei sa sugerezi: punctul de reper, ar fi (re)luat in calcul la fiecare punere a contactului. ma gandesc sa fac niste teste personale si eventual sa incerc sa obtin niste informatii despre soft-ul care gestioneaza datele. daca problema nu-i din modulul de calcul, atunci nu ramane decat in genul celei de la martorul de airbag pasager mad.gif


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 18 Jun 2005, 23:40
Post #15


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan




La logan exista informatia consum l/h la ralanti,e drept ca in meniul de diagnosticare,dar exista!La fel cum exista si aceasta resetare,la care noi incercam sa-i gasim cauza!Chiar daca nu o sa ne zica nimeni oficial care este aceasta cauza,mai mult ca sigur ca in viitor(cind,nu se stie)se vor remedia mai multe bube printre care si asta!

This post has been edited by osirus: 18 Jun 2005, 23:44


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 19 Jun 2005, 07:20
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(carman @ 18 Jun 2005, 22:58)
erorile... par maricele oricum pana cand realizezi un anumit numar de km.
datele despre consumul mediu devin mai precise odata cu un nr. de km. mai mare. adevarat, asta nu infirma ce ai spus tu.
*


Ai vazut cum se fac sondajele? Pe un public cat mai larg si mai diferit! Nu se fac doar pe 3 persoane.
La fel este si cu precizia consumului. Pe 3 kilometri nu prea are relevanta. Dar asta nu este din cauza preciziei cu care se masoara cantitatea de benzina arsa, ci pentru ca nu mergem 300 de kilometri in maniera in care am facut cei 3 kilometri. Incearca sa nu incurci notiunile!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 19 Jun 2005, 23:55
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




sony,
in context, asta era ideea. nu stiu ce te-a facut sa interpretezi altfel... si nici nu mi se pare ca trebuie sa insistam pe asta.


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 20 Jun 2005, 22:33
Post #18


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





meniul 4 e folosit Jo-Jc adica.....Jo,pentru un circuit deschis al jojei de carburant si Jc pentru un scurtcircuit al aceleasi joje!Astea apar in caz de defect!Si L/H apare in timpul functionarii motorului(dupa multe modificari la instalatia electrica nici la mine nu mai arata la ralanti decit daca accelerez)si am observat ca era 1.2-1.3l/h.Cam mult zic eu..........


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gvincentiu
post 21 Jun 2005, 11:46
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 22 April 04
From: Galati




Nu sunt posesor de LGN dar am o nelamurire despre computerul de bord: consumul instantaneu de cine este dat?
Parerea mea e ca este dat o functie ce are ca variabile: turatia motorului si viteza. In acest context imi pare ca am citit pe forum undeva ca la vale, scoasa din viteza, la relantiu LGN avea un consum instantaneu de 16l. Atunci inseamna ca ceea ce face calculatorul este un consum dat de aceasta functie, ea neavand debitmetru. Si discutia poate continua...


--------------------
Dacia 1310 break 1998 - GL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 21 Jun 2005, 11:54
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




@gvincentiu, logica ta are o fisura! Daca avem consumul instant functie de viteza si turatie, atunci cu motorul la relanti trebuie sa scada semnificativ consumul si, nicidecum sa creasca!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 21 Jun 2005, 12:01
Post #21


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Consumul e dat de frecventa deschiderii injectorului si timpul cat sta deschis
In teorie se cunoaste debitul unui injector.
Daca inmultiti debitul cu numarul de deschideri si timpul cat a stat deschis obtineti consumul instantaneu
Monitorizand consumul instantaneu la intervale ergulate (/s) se poate obtine consumul mediu
Monitorizand consumul dat de timpul de deschidere al injectoarelor inmultit cu numarul de deschideri se obtine consumul total de la ultima resetare.
Scazand din cantitatea de benzina aflata in rezervor (indicata de rezistenta de pe sonda) cantitatea consumata se afiseaza ce a mai ramas in rezervor
CE a mai ramas se imparte la v medie si consumul mediu si se obtine autonomia!
Ce dracu e atat de greu de priceput?


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 21 Jun 2005, 12:05
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Nenea, alta metoda mai imprecisa nu ai? Noua ne plac erorile mari ca sa putem sa facem multe presupuneri. cool.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jun 2005, 14:25
Post #23


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(gvincentiu @ 21 Jun 2005, 11:46)
. In acest context imi pare ca am citit pe forum undeva ca la vale, scoasa din viteza, la relantiu LGN avea un consum instantaneu de 16l.
Eu personal nu am citit asa ceva... Si citesc forumul de oarece vreme... Iar daca e vorba despre ce am citit prin ziare... am citit si eu la un moment dat de gaina care facea pui vii... Si dadea si o lingura de unt pe zi...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 21 Jun 2005, 15:07
Post #24


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Pentru gvincentiu si altii ca el:

Consumul instantaneu la LGN (la fel ca la DSN si SLZ si altele) este dupa cum urmeaza:
- la relanti: cantitate litrii/ora... in jurul valorii de 0,8-1 litri/ora...DAR computerul afiseaza "-,-- l/100km"
- in decelerare, cu pedala ridicata si peste un prag al turatiei: 0,00 l/100 km valoare afisata de computer
- in mers normal >30 km/h, precum si in decelerare dar sub acel prag de turatie: x,xx l/100km, valoare afisata de computer.
- in mers normal sub 30 km/h, cosumul e tot x,xx l/100km dar computerul afiseaza "-,-- l/100km"

Consumul instantaneu afisat de computer are o valoare maxima! (nu am retinut-o dar parca era 25 sau 30 l/100 km)


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 21 Jun 2005, 16:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




"Consumul e dat de frecventa deschiderii injectorului si timpul cat sta deschis
In teorie se cunoaste debitul unui injector.
Daca inmultiti debitul cu numarul de deschideri si timpul cat a stat deschis obtineti consumul instantaneu"
Corect!
"Monitorizand consumul instantaneu la intervale ergulate (/s) se poate obtine consumul mediu
Monitorizand consumul dat de timpul de deschidere al injectoarelor inmultit cu numarul de deschideri se obtine consumul total de la ultima resetare."
Pentru a numara deschiderile este nevoie de un numarator de vreo 20 de biti! Nu ca ar fi foarte greu de facut, dar nu este ingineresc, si nici precis. Eroarea debitului injectorului se pastreaza si se regaseste in rezultatul final.
Consumul mediu se calculeaza pe baza distantelor si consumurilor inregistrate intre o pornire si o oprire. Chiar daca senzorul ce da cantitatea de benzina din rezervor are un decalaj, acel decalaj se anuleaza cind se face diferenta intre cantitatea de la pornire si cea de la oprire (intrucit acest offset are o valoare cit de cit constanta, cel putin pe anumite plaje). Se aduna astfel consumurile pe perioadele cit a fost motorul pornit, se stie distanta parcursa de la ultima resetare si se reactualizeaza consumul mediu.
Cei care se tem ca masina sta mai in panta sau pe-o parte cind se face masuratoarea, sa stea linistiti. Se iau in calcul ultimele 256 de masuratori care se fac la un interval ceva de genul 2 s iar sonda este amplasata in asa fel incit sa se anuleze eventualele erori date de inclinarea rezervorului (probabil pe mijlocul lui).

"Scazand din cantitatea de benzina aflata in rezervor (indicata de rezistenta de pe sonda) cantitatea consumata se afiseaza ce a mai ramas in rezervor"
Ma indoiesc, sincer!
"CE a mai ramas se imparte la v medie si consumul mediu si se obtine autonomia!"
Corect!
"Ce dracu e atat de greu de priceput?"
Spune-ne tu.

Acum, despre resetari, nu stiu ce sa va zic, nici n-am citit ce se intimpla exact, dar parca am sesizat si eu ca se mai reseteaza unele valori din cind in cind...

This post has been edited by mario1980: 21 Jun 2005, 16:30


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 21 Jun 2005, 17:51
Post #26


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




QUOTE(mario1980 @ 21 Jun 2005, 17:27)

"Monitorizand consumul instantaneu la intervale ergulate (/s) se poate obtine consumul mediu
Monitorizand consumul dat de timpul de deschidere al injectoarelor inmultit cu numarul de deschideri se obtine consumul total de la ultima resetare."
Pentru a numara deschiderile este nevoie de un numarator de vreo 20 de biti! Nu ca ar fi foarte greu de facut, dar nu este ingineresc, si nici precis. Eroarea debitului injectorului se pastreaza si se regaseste in rezultatul final.
*

Pardon! Compul e cel care comanda deschiderea injectoarelor asa ca STIE de cate ori!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dydycom
post 21 Jun 2005, 20:12
Post #27


daca exista vointa, orice se poate


Group: Members
Posts: 628
Joined: 24 March 05
From: Bucharest




Am nevoie PT STUDIU SI AJUTORAREA CELOR CE SE LOVESC DE ACEST BUG (resetarea computerului de bord) daca imi poate imprumuta cineva un bord spart !!!! Nu am cum sa ajut aici daca nu sunt ajutat!

[domnu... nu era acolo locul sau poate era si am gresit noi... totusi cred ca astfeld e mesaje se pot pune la bursa... oricum, comentariile din acest mesaj nu-si aveau rostul!]


--------------------
laguna 2.0 dci cva 2008 privilege
Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 21 Jun 2005, 20:23
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Poate linkurile astea va folosesc:
http://www.siliconchip.com.au/cms/A_102849/article.html
http://www.jag-lovers.org/lumps/faqs/tripcomputer/

@carman
Eu nu vad care e problema cu alimentarea. Consider ca singurul parametru indicat de computer care este afectat de benzina din rezervor este autonomia. Un circuit face raportul dintre cantitatea de benzina din rezervor (treaba lui cum o determina) si consumul mediu de la ultima resetare. Probabil, daca in timp ce functioneaza motorul, torn benzina in rezervor, cu o mica intarziere, creste indicatia de autonomie, la fel cum scade pe masura ce consum benzina in mers.


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 22 Jun 2005, 00:19
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




linkurile sunt interesante. ca sa fie limpede: nu neg sub nici o forma ca parametrul de consum instantaneu este obtinut prin informatii direct de la injectoare. mai mult, este extrem de probabil ca ulterior, cu ajutorul acestor date sa se faca un consum mediu. si totusi...

si in link-urile de mai sus se vorbeste de masuratori "assumed to be the same" si "approximately"... mi-e greu sa cred ca pornind de la masuratori aproximative, care dau rezultate edificatoare in cazul consumului instantaneu, unde o eroare de pana la 0,2 l % nu deranjeaza pe nimeni, se fac ulterior pe termen lung (atentie!) o suma intreaga de alte calcule.

plutitorul de benzina nu mai este unul clasic. cu mai mult timp in urma, am reparat personal un astfel de plutitor la un renault 25, la solicitarea proprietarului, pentru ca nu mai functiona corect. arata eronat numarul de litri din rezervor pentru ca se defectase una din lamelele care culisau pe variatorul sondei. efectul secundar era exact functionarea eronata a computerului de bord si resetarea lui aleatoare...

nu pot afirma cu certitudine daca asta este problema si la logan, pentru ca nu am vazut vreun plutitor desfacut, si cu toate ca nu tin partea uzinei, ar fi prea de tot sa aiba probleme atat de repede. dar...

plutitorul are posibilitatea de a masura destul de precis cantitatea de benzina, in mod special pe termen lung. marja de eroare de 1l il face imprecis pe termen scurt, dar pe masura ce nivelul de benzina variaza mult, precizia lui poate sa o depaseasca pe cea derivata din consumul instantaneu. parerea mea. aici s-ar mai putea adauga si faptul ca ar fi extrem de simplu sa faci toate celalalte calcule (exceptie consum instantaneu) bazandu-te pe cei doi parametri care sunt prezenti 'by default': kilometraj si nivel carburant. de ce s-ar complica mai mult ?!

exemplu: de la resetare ai parcurs 350km cu 22l. consum mediu=6.28 l/100km. aceeasi resetare a pornit si cronometrul: 350km au fost parcursi in 5h. viteza medie=70km/h. s.a.m.d. pentru ceilalti parametri...

singura problema care ar putea aparea din folosirea celor doi parametri, este functionarea si fiabilitatea sondei litrometru. metoda "fail-safe" de reluare in calcul a pozititei plutitorului explicata de KNIGHT_C si mario1980 mai sus anuleaza ideea erorii in timpul alimentarii. sa nu uitam insa ca multi au observat resetarea datelor si in timpul mersului...

later edit: multumesc celor care mi-au atras atenita despre indicatia consumului in ralanti, in modul 'test'. nu aveam informatia.
intentionez cat de curand sa fac niste teste cu datele calculatorului.
la fel si dydycom. a postat o rugaminte mai sus... poate il ajuta cineva...

This post has been edited by AL: 22 Jun 2005, 08:25


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dydycom
post 22 Jun 2005, 03:14
Post #30


daca exista vointa, orice se poate


Group: Members
Posts: 628
Joined: 24 March 05
From: Bucharest




carman...mersi de amintirea postului meu....am cateva remarci pe care vreau sa le impartasesc si sa imi spuneti unde gresesc.

pompa de benzina furnizeaza combustibilul la o anumita presiune(cunoscuta), injectoarele au o sectiune bine cunoscuta prin care "curge" benzina, timpii de deschidere a injectoarelor sunt cunoscuti.
ATUNCI:
nu are nici un rost sa stii cat mai ai in rezervor pentru ca daca ...sa pp ca scoti tu 5 l de benzina...atunci ti-ar arata un consum mai mare ceea ce ar fii un mare dezavantaj. Inca ceva indicatia sondei nu se mai face direct ci prin o medie a valorilor citite in timp...daca intrati in modul test si plecati cu masina o sa observati ca indicatia sondei in litri se modifica dupa cum se misca benzina in rezervor.

asadar, zic eu , ceea ce conteaza sunt:
timpi deschidere injectoare
,viteza de deplasare,
turatia motorului,
timpul,
distanta parcursa.

si ca si mai multi sa se lamureasca de ce zic eu....si ca d-nul inginer si-a terminat facultatea cu pile la secretara..smile.gif)....cautati pe la solenta si dsn topicul cu computer de bord...cineva a facut pt dsn si poate lamurii curiosii


--------------------
laguna 2.0 dci cva 2008 privilege
Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2024 - 11:10
Forum Renault