DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Intrbare, Problema tehnica

crazvan
post 19 Jul 2005, 17:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 February 05




Salut,
Am o batrana din '82. Am alimentat-o cu ulei 20W50 si dupa ce am facut vreo 3000de km am observat ca a scazut puterea motorului si acul indicator al presiunii de ulei sta pe la 2 in regim de relanti. E drept ca atunci cand calc acceleratia presiunea creste. Am mirosit uleiul si nu miroase a benzina si nici nu am becul aprins in bord.
Credeti ca trebuie schimbat uleiul? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.


--------------------
DACIA 1300 1982 - PH-49-TNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 19 Jul 2005, 20:04
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Nu stiu daca puterea motorului are asa mult de-a face cu uleiul... Insa daca ti-a scazut presiunea dupa 3000 de km, e posibil ca uleiul a obosit. Cel mai prost ulei romanesc e garantat 6000 km. Asta e ce spune fabricantul. In realitate, e posibil sa duca mai putin. Daca si conditiile de exploatare sunt diferite de cele ideale, cum ar fi: temperaturi de functionare mai ridicate, segmenti dusi (se "afuma" uleiul datorita gazelor scapate pe sub piston), etc., atunci chiar e posibil ca la 3000 de km sa trebuiasca schimbat.
Pe de alta parte, din cate stiu, pentru motoare Dacia se recomanda 20w40-vara si 10w30-iarna. Ceea ce ai pus tu, adica 20w50, nu stiu cum ar trebui sa se comporte. Vezi ca sunt pe aici niste topicuri largi sau niste tutoriale legate de uleiuri, citeste cu atentie si te lamuresti ce inseamna exact cifrele astea.
Dar parerea mea e sa-i schimbi uleiul...e mai ieftin decat un set de cuzineti !


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 19 Jul 2005, 21:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




nu cred ca e o problema atat timp cat cand accelerezi creste presiunea.....

nu are treaba uleiu cu puterea motorului.......



--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 20 Jul 2005, 06:03
Post #4


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Trebuia sa incerci un 15W40 de firma... oricum la 5000km schimbi uleiul, o faci acum mai repede. Daca ar putea vorbi, masina ti-ar multumi smile.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afh
post 20 Jul 2005, 07:04
Post #5


!!!!


Group: Members
Posts: 142
Joined: 11 November 04




QUOTE(crazvan @ 19 Jul 2005, 17:33)
Salut,
acul indicator al presiunii de ulei sta pe la 2 in regim de relanti.
*


din câte știu și eu, ca să îmi dau cu părerea, nu e îngrijorător să stea la 2 uleiul. din experiența mea pot să spun că dacă pun un ulei nou presiunea stă la relanti la 3, iar dacă la ulei pun și un aditiv bun stă la 4.


--------------------
toyota corolla sedan 2010
nu face niciodată ceva pentru prima oară!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crazvan
post 20 Jul 2005, 12:22
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 February 05




Guys,
Multumesc pentru raspunsuri, care sa fie totusi problema cu pierderea de putere? Sa fie doar o parere? Sa va descriu cum am sesizat pierderea de putere: mergand la drum lung am sesizat ca atunci cand am 80 pe bord zgomotul mototrului este ca si cand as afi pe la 90Km/h. Cum as putea verifica pe bune daca este cu adevarat o scadere de putere a mototurlui sau doar o parere?
Multumesc pentru ajutor!


--------------------
DACIA 1300 1982 - PH-49-TNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin206
post 20 Jul 2005, 12:38
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 20 July 05




In primul rand verifica bujiile sa nu fie ancrasate.Regleaza avansul initial,vezi carburatorul sa fie curat,eventual apeleaza la un meserias sa ti-l spele cu mec daca se poate.
De mare importanta este reglajul aerului,verifica-l.Daca aprinderea este bine pusa la punct,masina nu trebuie sa "dea in nas" cand vrei sa accelerezi mai tare la plecarea de pe loc.O verificare simpla consta in accelerari mai bruste din turatia de ralanti.Actionand clapeta de acceleratie de la carburator direct din turatia de ralanti cu motorul cald,acesta trebuie sa se accelereze fara ezitare.Daca constati o scadere mica de turatie si apoi accelerarea propriuzisa la actionarea clapetei de acceleratie,verifica reglajul avansului prin miscarea stanga-dreapta usor a ruptorului-distribuitor pana cand motorul are un mers regulat fara tendinte de tremuraturi si turatie inconstanta.ATENTIE! Mai bine apeleaza la cineva mai cu experienta cand reglezi avansul.Este bine sa faci acest reglaj la un atelier sau la cineva ce poseda lampa stroboscopica de control.Este important acest lucru!Reglajul "dupa ureche" face masina sa mearga insa nu chiar cum ar trebui!
Nu in ultimul rand verifica si calitatea benzinei sau gazului folosit daca esti pe GPL.
In rest...bafta si talpa wink.gif

This post has been edited by cosmin206: 20 Jul 2005, 12:41


--------------------
Peugeot 206 X-Design 1,4l,gri-cedre - PH 16 MAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 12:57
Forum Renault